TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Oca 2018, 22:46

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Bu başlık kilitlenmiştir mesajlarınızı düzenleyemez veya cevap gönderemezsiniz.  [ 63 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 14:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Kadın tartışması şu an itibariyle bitmiştir. Pilot pilottur. Çok merak eden gitsin tenhada sataşsın, sağ kalırsa erkekten ne farkı varmış gelsin burda anlatsın.

Pilotumuzla ilgili haberler...

Bayan Teğmenler Eşleri Gibi Jet Pilot Oldu

Resim

Eşleri de pilot olan bayan teğmenlerin Türk Hava Kuvvetleri`nde göreve başlayan 16 ve 17`nci bayan jet pilotu oldukları öğrenildi.

Mezuniyet törenine 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı, 3. Ana Jet Üs Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Atilla Özler ile askeri personel ve mezun teğmenlerin aileleri katıldı. Sancak, tören birliği ve mezun pilotların yerlerini almasıyla başlayan törende konuşan 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı, havacılığın, çağdaşlaşmanın `olmazsa olmaz` koşulu haline geldiğinin söyledi. Korgeneral Balanlı, "Öncülük ettiği ileri teknoloji ve harekatın sonucunu belirleyici
özellikler sayesinde dünyada da son yıllarda havacılık alanındaki mücadelenin yoğunlaştığını müşahede ediyoruz. İşte dünyadaki bu dinamik gelişmelere uyum sağlayabilmek ve günümüz harekat ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla Türk Hava Kuvvetleri`nin de vurucu gücünün elastikiyetinin ve reaksiyon yeteneğinin yüksek bir yapıya kavuşturulması gayretlerine kararlılıkla devam edilmektedir" dedi.

3. Ana Jet Üs Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Atilla Özler ise, uçucu pilotlara verilen eğitimden bahsetti. Tuğgeneral Özler, F-5 Harbe Hazırlığa Geçiş Eğitimlerini başarıyla tamamlayan genç subayları tebrik ederek, "Havacılar vatanın 24 saat esasına göre en süratli hareket kabiliyetine sahip cesur ve gözü pek bekçileridir. Havacılara bu vatanın mazisinin, geleceğinin, hürriyet ve emniyetinin en emin muhafızları demek daha doğru olacaktır" şeklinde konuştu.

Anadolu Kartalı Eğitimleri ile tüm dünyaya eğitim veren 3. Ana Jet Üs Komutanlığı`nın, sahip olduğu imkanlarla kıta görevine başlayacak teğmenlerin en son taktik ve bilgiyle eğitildiği önemli bir üs haline geldiğini ifade eden Tuğgeneral Özler mezun genç subaylara seslenerek, "Harbe hazırlık uçucuları olarak vatanımızı korumakla görevlendirildiniz. Bu onurlu görevi eksiksiz ve en iyi şekilde yerine getirmek, çağa yön vermekte olan havacılığın en saygın üyelerinden biri olan Türk Hava Kuvvetleri`nin
yeteneklerini daha da artırmak, ileri bir konuma getirmek azim ve kararlılığında olmalısınız" şeklinde konuştu.

Mezun uçucular adına konuşan Hava Pilot Teğmen Mustafa Çevik, vatan için canlarını feda etmekten kaçınmayacaklarını dile getirdi. Teğmen Çevik, "Her karış toprağı kanla sulanmış aziz vatanın bağımsızlığına, birlik ve bütünlüğüne karşı yönelecek her türlü tehdide engel olacak ve bu yolda canımızı feda etmekten kaçınmayacağız. Almış olduğumuz eğitimle yüce Türk ulusunun yüksek menfaatleri için, yurt içinde ve yurt dışında verilecek her türlü görevi en iyi şekilde başaracağımıza söz veriyoruz" dedi.

Yaş kütüğüne devre birincisi tarafından uçak maketinin çakılmasının ardından mezun pilotlara sertifikaları verilerek hatıra fotoğrafı çektirildi.

Törende sertifika alan bayan pilotlar Teğmen Burcu Arpacı (25) ile Teğmen Şule Kılıçkaya (25) eşleri gibi pilot olmayı tercih etti. Evli bayan pilotlar Türk Hava Kuvvetleri`ne katılan 16 ve 17`nci bayan jet pilotu oldukları öğrenildi. Devreleri ve komutanları ile birlikte hatıra fotoğrafı çektiren bayan pilotları sevinçli günlerinde eşleri de yalnız bırakmadı. Fotoğraf çekiminden sonra bir süre 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı ile sohbet eden bayan pilotlar jet pilotu olarak görev
yapacak.


F16’yı yerde gördüğümde bile heyecanlanıyorum

Resim

Üsteğmen Burcu Arpacı: Dünyada okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu

Türk Hava Kuvvetleri’nin en gözde filolardan birindeydim geçen hafta. Türkiye’yi dünyanın en güçlü hava orduları arasına sokan tecrübeli savaş pilotlarının görev yaptığı 132’nci Hançer Filo’yu ziyaret ettim.
Dünyada, okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu Üsteğmen Burcu Arpacı’yla tanıştım. Uzun uzun konuştuk. Savaş pilotlarımız ne yer, ne içer, nasıl yaşar, güne nasıl başlar, harbe nasıl hazırlanır tanık oldum.
Pilotların çalışkanlığı, keskin beceri ve birikimleri beni çok etkiledi. En çok da mütevazı tavırları şaşırttı. Sanki ses hızının üzerinde gökte dans eden, dünyanın en güçlü silahlarından F16’yı uçuran onlar değildi.

Üsteğmen Burcu Arpacı, 3. Ana Jet Üs Komutanlığı 132. Silah ve Taktik Filo Uçuş Emniyet Subayı. Dünyada, okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu. 1981’de Sivas’ta doğmuş. Babasının görevi nedeniyle gittikleri Erzincan Kemaliye’deki tek okul olan İstiklal İlkokulu’na yazılmış. Kaderini öğretmeni Nurten Yaşar değiştirmiş. Burcu’yla özel olarak ilgilenmiş, sınavlara evinde hazırlamış. Burcu bu sayede Anadolu Lisesini kazanmış. Savaş pilotu olma hayali ortaokuldayken bir gazetede gördüğü F4 uçağı fotoğrafıyla başlamış. Liseden sonra Hava Harp Okulu’nu kazandığında çok mutlu olmuş. Sonrasını o anlatıyor: Hava Kuvvetleri’nde pilot olmak ulaşılması zor bir hayaldi. Her aşama bir öncekinden daha zor, testler, sınavlar, sağlık kontrolleri... Çiğli’deki temel uçuş eğitimi...

İlk yalnız uçuş

SF-260 uçağındaki ilk yalnız uçuş korkulu rüyamızdı. O uçuşu binlerce defa kafamda yaşadım. O gün geldi. Bütün kontrolleri yaptım. Uçak başı, pist başı ve kalktım. Kalkış sonrasını çok düşünmemiştim. ‘Peki ama nasıl ineceğim ben’ diye düşündüm bir an. ‘Hocam?’ Hocam yok. Sonra düşündüm. ‘Yapabileceğim için bu fırsatı bana verdiler’ dedim ve sorunsuz bir iniş yaptım.

Piste ters indim!

Asıl şoku T37 uçağında aletli uçuş eğitiminde yaşadım. Öğretmen önde, ben arkada... Bu eğitimde dışarı hiç bakılmaz, perde kapatılır. Sorunsuz bir kalkış yaptım. Bir dönüş var ama ben bir fırt kaçırmışım. Öğretmen beni uyarmak için lövyeyi bir an sola çekti. Uçak sola gitti geldi. O anda dengemi kaybettim. Uçak ters dönmüş gibi hissetmeye başladım. Vertigo yaşıyorum. Göstergeler uçağı düz gösteriyor ama ben fena haldeyim. Kendimi zorluyorum olmuyor. Gidiyoruz ama kan ter içindeyim. Öğretmen “Pist göründü” dediği anda bir nefes aldım. Son bir çabayla inişi gerçekleştirdim. Ama 180 derece ters konumdaydım hala.

Boyum kadar kitap

Çiğli’de F16’cı olacağım belli oldu. Bunun için önce Konya’da F5’te eğitim gördüm. Ardından F16 eğitimi için Ankara’ya Akıncı Üssü’ne gittim. Orada bana verilen dökümanları üst üste koyunca boyum kadardı. Önce arkamı dönüp kaçmak istedim. Sonra yavaş yavaş alıştım.

F16’da emergency

3 ay yer derslerinin ardından F16’yla uçma zamanı geldi. Yıllardır hayalini kurduğum, önünden geçerken iç geçirdiğim F16’nın kokpitine oturacaktım artık. O gece uyuyabileceğimi hiç zannetmiyordum. Ama öyle bir eğitim aldık ki, uykusuz o koltuğa oturulmaz. Uyudum. Sabah oldu, uçağa yaklaştım. O bir F16... Dış kontrolleri yaptık. Kalbim çok hızlı çarpmaya başladı. Kokpite oturdum. Bir nefes aldım. Kontrolleri yaptım. Sürekli öğretmenle konuşuyoruz. Her şey yolunda. Taksi yola çıktık. Pist başı yaptık. Koşturmaya başladık ve yerden kesildik. F16’dayım ve havadayım. İnanılmaz bir duyguydu. Ancak çok geçmeden INS’te (konum belirleme sistemi) bir sorun olduğunu fark ettim. Bu çok riskli bir emergency’dir (acil durum). Bulut içi uçmak zorunda kalsak kaybolabilirdik. Hemen geri döndük görerek şartlarda acil iniş yaptık. Bu uçuştan not alamadım.

Türk Hava Kuvvetleri’nde 5 kadın F16 pilotu var.
4’ü faal, 1’i Hava Harp Okulu’nda T41’de öğretmenlik yapıyor.

OKYANUS AŞAN İLK KADIN SAVAŞ PİLOTU

Burcu Üsteğmen, dünyada okyanus geçen ilk kadın savaş pilotu. Geçen yıl Kanada’da yapılan Mapple Flag Tatbikatı’na F-16 uçağıyla katılmış. Bu müthiş macera gazetelerde hiç yer almadı. Burcu Üsteğmen okyanus geçişinin ayrıntılarını ilk kez APRON’a anlattı:
Mapple Flag 6 ülkenin katıldığı önemli bir tatbikat. Aylar öncesinden hazırlıklara başladık. Askeri uçaklar sivil uçaklar gibi ülkelerin üzerinden öyle rahatlıkla geçemiyor. Gerekli yerlerden izinler alındı. Buna göre bir rota çizildi. İlk bacakta Akdeniz üzerinden İspanya, ikinci bacakta Atlas Okyanusu’ndan Kanada Goosebay’e gideceğiz.

Aynı macerada 4 kıta

8 F-16, 3 tanker uçak konvoy halinde Türkiye’den havalandık. Manzara müthişti. Asya’dan kalkmıştım, sağımda Avrupa, solumda Afrika hayal meyal görünüyor ve Amerika’ya gidiyorum. Tek seferde 4 kıta...

F16’dan benzin sızıyor

Genelde sorunsuz bir uçuştu, küçük bir aksilik dışında. Liderimde yakıt kaçağı vardı. Kolunda yani hemen arkasında olduğum için ben fark ettim. Acaba sızıntı artar mı diye önce biraz tedirgin olduk. Daha sık kontrol etmeye başladık ama limit içinde kaldı.

F16’dan atlayarak indim

İspanya’da bir karışıklık oldu ve bizi kimse karşılmadı. Merdiven gelmeyince uçaktan atlayarak inmek zorunda kaldım. Sonra bu espiri konusu oldu, güldük. Ertesi gün okyanus üzerinden Kanada’ya gidecektik. Fakat İzlanda’daki yanardağ patlayınca okyanusun üzerine kül bulutu oturdu. Hesapları tekrar yaptık. Risk yüksek çıktı. F16’ların pist olmayan, hazırlanmamış yüzeye ve suya inişleri yok. Alternatifimiz de yoktu. Zaten yolu uzattıkça, zaman da uzuyor. Zaman uzadıkça riskler artıyor. Sonraki günleri de araştırdık. Bir gün daha kalmaya karar verdik.

Daracık kokpitte 7 saat

Daracık kokpit ve üzerinizde bir sürü kıyafet var. Her yeriniz bağlı. Kafada kask, ağzınızda maske. Tamamen teslim durumunda... Ayaklar direksiyonda, en fazla 15 santim geri çekilebilir. Sıkılınca uzatıyordum. Kollar da aynı. Tehlike şu: Uzun süre aynı pozisyonda kalınca, elimi çekeyim dediğinde ‘Aaa elim yokmuş’ olabilir... O yüzden sürekli ellerimi ayaklarımı oynattım.

Çok susadım ama...

Uçuyorsunuz 7 saat yemeden içmeden, kan şekeri düşüyor. Bir şeyler yemek lazım. Ben sadece çikolata yedim. Su da vardı ama... (gülüyor) Su içmemem lazım. Sadece ağzımı ıslattım. Çünkü tuvalet büyük problem. Aslında kadınlar için de üretilmiş torbalar var ama çok garip enteresan şeyler, onlarla uğraşacağıma hiç su içmem daha iyi.

10 gün tuvalet diyeti

1 hafta 10 gün önceden bedenimi ayarlamaya başlamıştım. Gerçekten bunu yaptım. Normalde günde 3 litre su içen bir insanım. Kestim su içmeyi. Baktım dayanabiliyor muyum diye? Oldu. Uçuşta da hiç sorun yaşamadım.

Kalkar kalkmaz yakıt ikmali

Goosebay 7 saat sürecekti. 3 ikmal planladık. İlk ikmal, sistemlerin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için kalkıştan hemen sonra yapıldı. Aksi halde okyanusun ortasında kötü bir sürpriz yaşanabilirdi.

Bum kırılabilir...

Havada yakıt ikmali aslında zor bir işlem değil. Oturduğum yerin arkasında bir kapak var, açılıyor. Tankerdeki “bum” dediğimiz uzun çubuk kapağa kilitleniyor. Bunu tankerin arkasına yatan personel bir kumanda yardımıyla yapıyor. Tankerin altında ışıklar var. Yeşil yanarsa konumum çok uygun. Değilse ileri, geri, sağa, sola hareket etmem gerektiğini belirten ışıklar yanıyor. Işık devamlı yanarsa “çabuk git, daha büyük düzeltme yap” anlamına geliyor. Bum kırılabilir. Yurt dışında kopartıp, sırtında inen var.

Tanker kanat çırpıyordu

İkmal, aynı hızda olduğumuz için duran iki cismin birbirinden yakıt alması gibidir. Ama okyanusta trübülans ve şiddetli rüzgar vardı. İki uçak, iki farklı aerodinamik yapı farklı etkilendi. Bir ara tankerin önümde kanat çırpışlarını görünce gerçekten tedirgin oldum. Ciddi sorun çıkmadı, tıkır tıkır yakıt aldık.

Ya o tek motor da dursaydı

Rota üzerindeki bütün adaları ezberlemiştik. Motor dursaydı önce tekrar çalıştırmak için uğraşacaktım. Olmazsa yakın bir alan varsa inecektim. F16 uçağının suya inişi yok. Uçak motoru durunca kendisi otomatik olarak süzülüyor. 2 bin feet’e (yaklaşık 666 metre) kadar düzeldi düzeldi, olmazsa atlamak gerekiyor.

Diyelim atladın, sonra...

Sonra, kurtarılmayı beklemekten başka pek yapacak bir şey yok. Filodaki uçaklar kurtarma için belirlenmiş ülkenin birliğine haber verip düştüğüm bölgede dönerek yerimi işaretleyebilirler. Güzergah üzerinde her bölgede yakınlığına göre farklı bir ülke arama kurtarmayla görevli. En ıssız bölgeye İzlanda bakıyor.
Bu arada benim hazırlık yaptığım senaryo şöyleydi: Yeleğimde bulunan ‘mae west’i (can simidi) çektim, şişti su üzerinde duruyorum. Atladığımızda bize 2-3 metrelik iple bağlı olan bir de “dingi” var. Dingi, bir çeşit minik bot. Kendiliğinden şişiyor. Bir şekilde onun üzerine çıkıp yardım bekliyoruz. Köpekbalığı kovucu toz var, etrafımıza döküyoruz. Kokusu köpekbalıklarını uzak tutuyor. Personel konumlama cihazı da (PLS) otomatik olarak aktif hale geçiyor ve yaydığı sinyallerle yerimi haber veriyor.

‘Aaa Türk kadın pilot!’

Sonunda ciddi sorun yaşamadan Kanada’ya indik. Orada iki hafta kaldık. Tabii benimle ilgili bir ilgi uyandı. Bunun farkındaydım. İlk günlerde, ‘Aa Türkler’de de kadın pilot varmış’ şeklinde şaşkınlık ifadeleri duydum.

Telsizden gelen melodi ‘Uzuun ince bir yooldayııımm!’

Okyanus üzerinde bir ara uykum geldi. Şarkı türkü söyledim, diğer uçakları izledim. Şu bulut neye benziyor diye oyunlar oynadım.
Bir ara telsizden alışılmadık bir ses geldi tanker uçak telsizle “Uzun ince bir yoldayım” türküsünü yayına verdi. Hep birlikte söyledik.

FİLODA BİR GÜN

Hava muharebesinin kitabını yazan filo

132’nci Silah ve Taktik Filo özel bir birlik. Türkiye’nin iki taarruz uçağı F16 ve F4’ün bir arada bulunduğu tek filo. Çok kritik bir görevi var. Gelecekte Türk Hava kuvvetleri envanterine dahil edilecek silahların tespiti, yeni silah denemeleri bu filonun görevi. 132. Filo silahların nasıl ve hangi kurallarla kullanılabileceğini belirleyip dökümanlar yayınlıyor. Silah ve mühimmatlara göre yeni taktikler geliştiriyor. Bir bakıma hava muharebesinin kitabını yazıyor.

Herkesin saati GPS’e ayarlı

Filoda 40 tecrübeli pilot görev yapıyor. En çömezleri Burcu Üsteğmen. İnanılmaz yoğun bir mesaileri var. Güne sabah brifingiyle başlıyorlar. Bu çok önem verilen bir toplantı. Herkesin saati GPS’e ayarlanıyor. Saniye hassasiyetinde, toplantıya katılıyorlar. Toplantı 08.00’deyse bu komutanın giriş saatidir. 08.00’.00’’de komutan girdiğinde, herkes zaten yerini almış oluyor.

Her sabah doktor kontrolü

Filodaki tüm pilotlar her gün doktor kontrolünden geçiriliyor. Doktorun negatif yazdığı pilot o gün uçamıyor. Bunun dışında yıllık sağlık kontrolleri var. Filoda sürekli ve yoğun bir hareket var. Sabah brifingleri, planlamalar, uçuş hazırlığı, uçuş, bombalama, dönüş, uçuş sonrası mutlaka yapılan d-brifingler... Bütün bunlar bir güne nasıl sığar diye düşünüyorsunuz.

F16 pilotları eve iş götürüyor!

İlk duyduğunda insan yadırgıyor ama doğru. F16 pilotları eve iş götürüyor. Buna mecburlar. Her gün farklı bir görev yapılıyor. Her detayın ayrı dökümanı var. Bunların hepsine akılda tutmak imkansız. Zaman kısıtlı, evdeki zamandan çalmak zorundalar. Başka türlü ertesi gün yapılacak karmaşık uçuşun kodlarını çözemezler. Hiçbiri risk almıyor. Tecrübe arttıkça eve götürülen iş azalıyor ama bitmiyor.

Her ay sınava giriyorlar

Beni en çok şaşırtan şeylerden biri de sınavlar. Tüm pilotlar her ay sınava giriyor. 100 üzerinden 85 almak zorunlu. 84 alanın uçuşu kesiliyor. Bu sınavların koordine eden Burcu Üsteğmen, “Kimse 2. sınava kalmıyor. F16 tek motorlu, tek kişilik bir uçak. Havadasınız, saat orada raks yapıyor (yani habire ileri geri hareket ediyor). Bu limit içi mi, limit dışı mı? Bunu bilmek zorundasın, başka şansın yok” diyor.

SÜRPRİZ HABER

Bebek bekliyor

Burcu Üsteğmen’den bir de sürpriz haber var. 4 aylık hamile. Mutluluğu gözlerinden okunuyor. Çok merak ediyorum, uçuşa engel olmaz mı, bu kadar yoğun bir mesaiyle birlikte nasıl başaracaksın? Şöyle yanıtlıyor:
Açıkçası hiç bilmiyorum. Çocuk olmasa da şartlar zor aslında... Farkındalığımı artıran iki soru var. Birincisi, “Çocuk olunca nasıl olacak?” “İkincisi bu kadar erkeğin içinde nasıl yapıyorsun?” Bu iki soru sorulunca, “Aaa evet diyorum bu kadar erkeğin içinde nasıl oluyor.. O kadar alışmışım ki. Eşim de aynı meslekte olduğu için sorun olmuyor. Biz eve geç gidiyoruz, işe erken geliyoruz... Şu anda bile evde yardımcı var. Yardımcı değil aslında bütün evin işini o götürüyor. Çocuk olunca annem gelecek herhalde... Başka çare yok.

Nasıl emzireceksin?

Bu zor bir durum gerçekten. Ama bir çaresini bulacağız. Sütümü sağıp bırakırım. Annem de bebeğe verir diye düşünüyorum.

F16’nın kokusunu özledim

Şimdi, hamile olduğum için uçamıyorum. İçim gidiyor. Arkadaşlar giyinip gidiyorlar. ‘Beni de götürün’ diye bağırmak istiyorum. Kokusunu özlemişim. Aynen böyle bir şey. Bunu hiç abartmıyorum, romantizm olsun diye de söylemiyorum. Gerçekten öyle. Hakikaten insan özlüyor. Yerdeyken bile heyecanlanıyorum.

Eşi de F4 pilotu

Burcu Üsteğmen’in eşi Yüzbaşı Fatih Arpacı da Hava Kuvvetleri’nin iki avcı uçağından bir olan F4 pilotu. F4 ve F16 sadece bu üste birlikte olduğu için Burcu Üsteğmen’in tayini de buraya yapılmış. Ama eşlerin aynı filoda olması yasak olduğu için eşi komşu filoda F5’lerde öğretmenlik yapıyor.

Hem kadın, hem en küçük, hem en yeni...

Burcu Üsteğmen filonun en çömezi. En küçük olduğu için angarya işleri o yapıyor. Örneğin okyanus geçişinde rota üzerindeki yaklaşık 100 meydan var. Hepsinin alçalma planlarını ve dökümanlarını o çıkarmış.

GGG kalibrasyonu

GGG (Gece Görüş Gözlüğü) göreve gitmeden karartılan bir odada Hoffman cihazında göze göre kalibre edilir.

6 dakikada havada

Eğitim amaçlı uçuşlarda hazırlık en az 1 saat, görevine göre gün boyu sürüyor. Koordinasyon isteyen görevlerin hazırlığı çok uzun. Bazı görevlere 50 uçak birden katılır. Bu uçuşun hazırlıkları daha uzun sürer. Alt gruplar oluşturulur. Gruplar kendi aralarında planlama yaparlar. Filodaki normal görevlerde 4’lü kol uçulur, 4 pilot oturup planlamayı yapar. Ancak, kriz dönemlerinde uçaklar Q pozisyonunda bekletilir. Yataktan kalkıp havalanmak toplam 6 dakika alır.

132’nci filonun peçleri

Hava Kuvvetleri’ndeki subayların yakalarına ve omuzlarına taktığı peçler çok keyifli. Her birinin farklı anlamı var.

Kung Fu Çin’le yapılan tatbikata katılanlar takıyor.

HGK :Yerli yapım bombanın atış denemelerine katılanlar kullanıyor.

Hançer Kardeşler Kolda F4 ve F16 uçaklarının birlikte olduğu tek filo olduğunu vurguluyor.

Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 15:22 
Sevgili Pilotumuz ve yine Pilot olan eşi hiç morallerini bozmadan kaldıkları yerden F16 uçurmaya (ardından F35 hatta TFX) devam etsinler. Uçaktır bu motoru patlar, kanadı kopar, yazılımı aksar, vs. Önemli olan her zaman eject düğmesine ulaşabilelim.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 16:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 893
Konum: ANKARA
Yaş: 41
Çok şükür pilotumuz kurtulmuş. Büyük harfle yazalım PİLOTUMUZ kurtulmuş.

_________________
Büyük Millet Meclisi sizin yiğitlik çevrenizde korkusuzca bağımsızlık mücadelesine devam edebilmiştir. Bu nedenle Ankaralı hemşehrilerimin, bu vatanı kurtarma mücadelesinde ayrı bir şeref hissesi vardır.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 16:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 893
Konum: ANKARA
Yaş: 41
Alıntı:
Beşiktaş'a DembaBA'nın maliyeti 30 Milyon TL.

F 16 maliyeti de aşağı yukarı aynı..

Galatasaray'ın kaçırdığı vergi ile bi filo kurulur.. Düşen uçak olsun..

_________________
Büyük Millet Meclisi sizin yiğitlik çevrenizde korkusuzca bağımsızlık mücadelesine devam edebilmiştir. Bu nedenle Ankaralı hemşehrilerimin, bu vatanı kurtarma mücadelesinde ayrı bir şeref hissesi vardır.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2014, 14:01 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Güzel uçak bu F-16 ... Şimdi ben de kadınların bu işi yapabileceğinden eminim...Ama bütün iş hayatında olduğu gibi havacılıkda da çalışma zamanı,şartları erkek egemen bir yaklaşımla belirleniyor...Erkeklerin şartlarına göre düzenlenen bir iş ortamına kadınların uyumu zorlaşıyor..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2014, 22:20 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Biz kadındı, madındı diye tartışaduralım:

http://www.washingtonpost.com/local/f-1 ... story.html

Not: Makale İngilizce..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2014, 21:14 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 15 Ağu 2014, 23:27
Mesajlar: 14
Yaş:
Eski forumda bu tip uçak kazalarında fırlatma sistemi sayesinde kurtulabilinen ancak jet pilotluğuna devam edilemeyen diye bir şey duymuştam acaba bu olayda da böylemi olmuştur ?


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2014, 11:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Pilotumuz çok şükür kurtuldu.

Şimdi gelelim uçağımıza uçağı tekrar hizmete sokabilecek miyiz?


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014, 11:30 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Eski forumda bu tip uçak kazalarında fırlatma sistemi sayesinde kurtulabilinen ancak jet pilotluğuna devam edilemeyen diye bir şey duymuştam acaba bu olayda da böylemi olmuştur ?
Tayyareci.com'da okuduğum bir yazıda pilot atlarsa 6 ay uçamıyor. Tetkikler, gözetim altında tutmalar filan. Eğer uçağı gövde üzerinde indirebilirse aynen devam edebiliyordu uçuşa. Tabi eski bir yazı. prosedürü değiştirmiş olabilirler.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014, 10:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Eski forumda bu tip uçak kazalarında fırlatma sistemi sayesinde kurtulabilinen ancak jet pilotluğuna devam edilemeyen diye bir şey duymuştam acaba bu olayda da böylemi olmuştur ?
Tayyareci.com'da okuduğum bir yazıda pilot atlarsa 6 ay uçamıyor. Tetkikler, gözetim altında tutmalar filan. Eğer uçağı gövde üzerinde indirebilirse aynen devam edebiliyordu uçuşa. Tabi eski bir yazı. prosedürü değiştirmiş olabilirler.
Bir de, fırlatma koltuğunun kullanılması sırasında omurgaya fazlaca dikey yük binmesi ve bunun takibi meselesi de var. Bünyeden bünyeye değişiyor, dört beş atlayış yapıp F-104 uçuran subaylar falan da var HvKK tarihinde.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014, 15:02 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Eski forumda bu tip uçak kazalarında fırlatma sistemi sayesinde kurtulabilinen ancak jet pilotluğuna devam edilemeyen diye bir şey duymuştam acaba bu olayda da böylemi olmuştur ?
Tayyareci.com'da okuduğum bir yazıda pilot atlarsa 6 ay uçamıyor. Tetkikler, gözetim altında tutmalar filan. Eğer uçağı gövde üzerinde indirebilirse aynen devam edebiliyordu uçuşa. Tabi eski bir yazı. prosedürü değiştirmiş olabilirler.

Benim bildiğim kargo uçaklarına pilot olarak geçiyorlar.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014, 15:18 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
6 ay değil 28 gün uçuşta men ediliyormuş. Ben yanlış hatırlamışım.

28 gün rakamını rahmetli Şener Koltuk'la ilgili bir yazıda görmüştüm. O yazı da bu sitede mevcut. Linki: viewtopic.php?f=17&t=825


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 00:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Ağu 2015, 09:46
Mesajlar: 306
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Beşiktaş'a DembaBA'nın maliyeti 30 Milyon TL.

F 16 maliyeti de aşağı yukarı aynı..

Galatasaray'ın kaçırdığı vergi ile bi filo kurulur.. Düşen uçak olsun..
Yorumu yapan arkadaş kıraathanede okey yancısı gibi yorum yapmış bir tek oraleti eksik herhalde elinde o da olsa 99 depremini İsrail yaptı muhabbetine gelecek.

Galatasaray'ın kaçırdığı vergilermiş de Demba ba F16'ya bedelmişte... Kalite giderek düşüyor..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 07:44 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1426
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Beşiktaş'a DembaBA'nın maliyeti 30 Milyon TL.

F 16 maliyeti de aşağı yukarı aynı..

Galatasaray'ın kaçırdığı vergi ile bi filo kurulur.. Düşen uçak olsun..
Yorumu yapan arkadaş kıraathanede okey yancısı gibi yorum yapmış bir tek oraleti eksik herhalde elinde o da olsa 99 depremini İsrail yaptı muhabbetine gelecek.

Galatasaray'ın kaçırdığı vergilermiş de Demba ba F16'ya bedelmişte... Kalite giderek düşüyor..

2014 yılında açılan konuyu bulup hortlatmak ayrı meziyet herhalde.


Başa dön
   
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Bu başlık kilitlenmiştir mesajlarınızı düzenleyemez veya cevap gönderemezsiniz.  [ 63 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye