TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 23:10

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 86 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 02:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Aslında Antonovu ciddi ciddi düşünmemiz gerek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 02:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Bu klasmanda neden propeller/pervane itki kullanan bir uçak daha çok tercih edilir ve edilmelidir, araştırmanızı öneririm.

Bakım maliyetleri, her şartta ve arazide işletme...

İşin içine AN-178 gibi bir alet girince onu her yere sokamıyorsunuz işte. Savaş dönemi sadece bal dök yala pistler de kullanılamayacağı, sahrada da kulllanmak icap edeceği durumlar olduğunda o Antonov elinizde kalır. Turbofan çok nazik kaçar bir çok durumda. Koca konsorsuyum A400M'i akıl edemediği için pervane itkili yapmadı, onun bir nedeni var.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 05:01 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Bu klasmanda neden propeller/pervane itki kullanan bir uçak daha çok tercih edilir ve edilmelidir, araştırmanızı öneririm.

Bakım maliyetleri, her şartta ve arazide işletme...

İşin içine AN-178 gibi bir alet girince onu her yere sokamıyorsunuz işte. Savaş dönemi sadece bal dök yala pistler de kullanılamayacağı, sahrada da kulllanmak icap edeceği durumlar olduğunda o Antonov elinizde kalır. Turbofan çok nazik kaçar bir çok durumda. Koca konsorsuyum A400M'i akıl edemediği için pervane itkili yapmadı, onun bir nedeni var.
Sürüsüyle c17 alan coniler geri zekalı mı veya brezilya ,japonya akıl edemiyor mu bu sizin saydıklarınızı. Turbofan bazı eksileri olduğu kadar artılarıda vardır yük kapasitesi , hız gibi .

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 16:16 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Global ve Okyanusal harekat sahasına sahip ülkeler ile Avrupa ve Türkiye ordularını kıyaslamamanızı öneririm. C-17 gibi bir turbofan uçak sahibi olan ülkeler aynı zamanda birde pervaneli transport uçak filosu/ları idame etmek durumundalar. Bu iş yakın dönemde helede şuan ki ekonomik pozisyonumuzda bizim için çok olası değil.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 19:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
Sürüsüyle c17 alan coniler geri zekalı mı veya brezilya ,japonya akıl edemiyor mu bu sizin saydıklarınızı. Turbofan bazı eksileri olduğu kadar artılarıda vardır yük kapasitesi , hız gibi .
Sevgili FrOzkan, bu konudaki bilgilerinin doğruluğuna/yanlışlığına dem vuramam ama kıyasladığın şeylerin birbirleriyle alakaları yok.
Aynı conilerde sürüsüyle C-130 da var, C-17 de, C-5 de. Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı.

Elmayla armut yani.
Bu uçaklar birbirlerinin muadili olmadıkları gibi Amerika gibi jeneratörüden, ilk yardım setine, yedek lastikten, silahına ve dahi mühimmatından ağır yüküne kadar okyanus aşırı taşımak zorunda olan bir ülke için orta sınıf nakliye uçağı ile stratejik ve taktik nakliye uçağı arasında uçabiliyor olmaları dışında benzerlik neredeyse yok. O sebeple C-130 sadece C-130, C-5 de sadece C-5.

Öte yandan halen o conilerin ürettikleri (gerizekalılar herhalde) C-130J alamayacağımız için, eldeki mevcut uçakları güncel tutmak ve bulunduklarından daha iyi hale getirmek açısından Erciyes modernizasyonu önemli. Her başka uçağa hayranlık duyanın birkaç tane de ondan alalım dediği ülkedeyiz. O sebeple bu çıkışını anlıyorum ama onaylamıyorum.

Ayrıca Turbofan kullanıp hız kazanmak isteyen kuvvet, o hızı kazanırken yükü de fazla fazla taşımalıdır ki işe yarasın. Bunun için o gerizekalı coniler C-17 ve C-5 gibi aletler de kullanıyorlar misal. Benim bildiğim herhangi bir Malezya harekat fikrimiz yok... Motorun turbofan olmasıyla turboprop olması arasındaki fark ise kapasiteden ziyade tercih meselesidir. Çünkü hemen hemen aynı hacimde ve aynı kuvvette motorlardır (Burada turboprop'un zaten aslında pervaneyle çalışan bir turbojet motoru olduğunu yazmama gerek yok sanırım). Yani yük çok ahım şahım değişmez. Bakım masrafı, süresi, sıklığı artar ve kuma, çakıla, düzlenmiş herhangi bir araziye inme "nazikliği" ortadan kalkar...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 20:19 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Sevgili FrOzkan, bu konudaki bilgilerinin doğruluğuna/yanlışlığına dem vuramam ama kıyasladığın şeylerin birbirleriyle alakaları yok.
Aynı conilerde sürüsüyle C-130 da var, C-17 de, C-5 de. Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı.

Elmayla armut yani.
Bu uçaklar birbirlerinin muadili olmadıkları gibi Amerika gibi jeneratörüden, ilk yardım setine, yedek lastikten, silahına ve dahi mühimmatından ağır yüküne kadar okyanus aşırı taşımak zorunda olan bir ülke için orta sınıf nakliye uçağı ile stratejik ve taktik nakliye uçağı arasında uçabiliyor olmaları dışında benzerlik neredeyse yok. O sebeple C-130 sadece C-130, C-5 de sadece C-5.

Öte yandan halen o conilerin ürettikleri (gerizekalılar herhalde) C-130J alamayacağımız için, eldeki mevcut uçakları güncel tutmak ve bulunduklarından daha iyi hale getirmek açısından Erciyes modernizasyonu önemli. Her başka uçağa hayranlık duyanın birkaç tane de ondan alalım dediği ülkedeyiz. O sebeple bu çıkışını anlıyorum ama onaylamıyorum.

Ayrıca Turbofan kullanıp hız kazanmak isteyen kuvvet, o hızı kazanırken yükü de fazla fazla taşımalıdır ki işe yarasın. Bunun için o gerizekalı coniler C-17 ve C-5 gibi aletler de kullanıyorlar misal. Benim bildiğim herhangi bir Malezya harekat fikrimiz yok... Motorun turbofan olmasıyla turboprop olması arasındaki fark ise kapasiteden ziyade tercih meselesidir. Çünkü hemen hemen aynı hacimde ve aynı kuvvette motorlardır (Burada turboprop'un zaten aslında pervaneyle çalışan bir turbojet motoru olduğunu yazmama gerek yok sanırım). Yani yük çok ahım şahım değişmez. Bakım masrafı, süresi, sıklığı artar ve kuma, çakıla, düzlenmiş herhangi bir araziye inme "nazikliği" ortadan kalkar...


Sayın VSX ne güzel yazmışsın Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı. Günümüzde hatta yakın gelecekte ülke dışındaki üslerimiz artabilir.Veya barış gücü gibi olaylar çoğalabilir hatta uzun gaza gelip Kudüs e bile asker göndereceğim diyede tutturabilir. Bu saydıklarımı gelecekte olabilir neyse.


Sonuç olarak lojistik olarak taşıma kapasitesi artması gerek


Gelelim motor hususuna sadece uçakları savaşta kullanacağız ayağına almıyorum üste yazdığım gibi lojistik bir dolaşıma sahip olmamız gerek ben yazdığım cümlede turbotrop uçak alınmamalı gereksiz çok yavaş diye bir yazı yazmadım ayrıca yazımın hiç bir yerinde c130 la veya kapasite olarak diğer uçaklarla karşılaştırmadım c5 nereden çıkardınız.Veya pervaneli uçakları komple servis dışına çıkartım sadece t.fan motorlu uçak alalım demedim

Brezilya ve Japonya
Embraer KC390 ve Kawasaki C-2 bu uçakları neden görmezden geldiniz bunlar asıl c130j ayarında oyuncaklar c17 dememin sebebi yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür tane üretti coniler bu uçaktan turbofan kullanılıyor iş görüyor anlamında verdim bu örneği.Bu tartışmanın çıkma sebebi olan AN-178 de 2 tane t.fan motoru var geleceğin modası çift motorlu bu tarz uçaklar. Elinizin altında sizin saydığınız c17 bulunduran ülkelere bakın herbirin de c130j var kontrol ettim viki den Peki elinde c17 olmayan ülkeler ne yapacak.

Sözde büyük devlet olup kücük Katar a abilik yapmaya gittik ama heriflerin 4 tane c17 muhtaç kaldık unuttunuz mu demekki ihtiyaç.


C160 ları tamamen emekli ettiğimizde 10 tane a400 ,19 tane eski c130 muz kalacak sizce yeterlimi ? eldeki herkülleri 10 sene sonra ne kadar aktif kullanabileceğiz modernize etsek dahi.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 22:40 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
Sayın VSX ne güzel yazmışsın Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı. Günümüzde hatta yakın gelecekte ülke dışındaki üslerimiz artabilir.Veya barış gücü gibi olaylar çoğalabilir hatta uzun gaza gelip Kudüs e bile asker göndereceğim diyede tutturabilir. Bu saydıklarımı gelecekte olabilir neyse.


Sonuç olarak lojistik olarak taşıma kapasitesi artması gerek


Gelelim motor hususuna sadece uçakları savaşta kullanacağız ayağına almıyorum üste yazdığım gibi lojistik bir dolaşıma sahip olmamız gerek ben yazdığım cümlede turbotrop uçak alınmamalı gereksiz çok yavaş diye bir yazı yazmadım ayrıca yazımın hiç bir yerinde c130 la veya kapasite olarak diğer uçaklarla karşılaştırmadım c5 nereden çıkardınız.Veya pervaneli uçakları komple servis dışına çıkartım sadece t.fan motorlu uçak alalım demedim

Brezilya ve Japonya
Embraer KC390 ve Kawasaki C-2 bu uçakları neden görmezden geldiniz bunlar asıl c130j ayarında oyuncaklar c17 dememin sebebi yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür tane üretti coniler bu uçaktan turbofan kullanılıyor iş görüyor anlamında verdim bu örneği.Bu tartışmanın çıkma sebebi olan AN-178 de 2 tane t.fan motoru var geleceğin modası çift motorlu bu tarz uçaklar. Elinizin altında sizin saydığınız c17 bulunduran ülkelere bakın herbirin de c130j var kontrol ettim viki den Peki elinde c17 olmayan ülkeler ne yapacak.

Sözde büyük devlet olup kücük Katar a abilik yapmaya gittik ama heriflerin 4 tane c17 muhtaç kaldık unuttunuz mu demekki ihtiyaç.


C160 ları tamamen emekli ettiğimizde 10 tane a400 ,19 tane eski c130 muz kalacak sizce yeterlimi ? eldeki herkülleri 10 sene sonra ne kadar aktif kullanabileceğiz modernize etsek dahi.
Çünkü konu C-130larımızın modernizasyonu.
C-17 konuya nasıl dahil olduysa, C-5 de öyle dahil oldu, çünkü alakasız. Örneği ben vermedim, ben sadece verilen örneğe atıfla bunların kullanım amaçlarının farklılıklarından bahsettim.

Bahsettiğiniz ülkelerin çöl kumu gibi dertleri var mıdır bilmiyorum, veya sahrada araziyi düzleyip nakliye uçağı indirmek gibi bir doktrinleri var mıdır onu da bilmiyorum (hepimiz biliyoruz ki bu anlamda tuzu kuru bu arkadaşların - coğrafi açıdan yazıyorum bunu). Bildiğim ve gayet iyi bildiğim mevzu, 4 mevsim ve farklı coğrafi özelliği bulunan bir arazisi olan ülkede, sadece mevcut pistler üzerinden bir lojistik operasyonun çok büyük risk olacağı, haliyle alternatif ve "kendini kanıtlamış" örneklerin kullanılmasının hayati olduğu yönünde...

Turboprop motor gerek çöl, gerek sahil olsun, her iklimde, her coğrafi alana rahatlıkla iniş kalkış yapar ve bu konuda kendisini onlarca yıllık tecrübesiyle kanıtlamıştır. Turbofan ise naziktir, öyle her araziye gelmez. Bizim amacımız, elimizde uzun yıllar hor kullansak da verimli ve maliyet etkin şekilde kullanabileceğimiz bir platform.

Ama daha fazla yük ve daha uzak menzil gibi bir derdimiz varsa, onun da çözümü A400M zaten. Attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değmeyecekse, yani yılda sadece bir veya iki kere paketinden çıkarıp kullanacaksak, onun yerine zibilyon tane işimiz var düzeltmemiz gereken. Ve sanıldığı gibi hız konusunda da çok abartı farklılıklar yok, bunu hızları konusunda kısa bir araştırmayla görebilirsiniz.

Ben C-17'ye ise karşı değilim ama ortada bir orta sınıf boşluğu var ve bunun yine aynı parametrelere uyacak, aynı verimlilikte bir uçakla telafi edilmesi lazım. Bir uçak alınmaz, o sınıfla evlenilir. Bunun yedek parçası, motoru, bakımı, bakım ve işletme tecrübesi ile 50 yıla yakın bir süreci var. Muhattabınızın da aynı şekilde istikrarlı şekilde bunu sürdürebilmesi, bu uçağı havada tutmak için rahat olması gerekli. Pazarda tutunamayınca üretim hattını kapattıklarında cımcızlak kalacaksak, hiç girişmeyelim. Bu yüzden Ukrayna'ymış, Brezilya'ymış bunlar fantezi düşünceler.

Çin, Amerika veya Rusya coğrafi olarak birer kıta genişliğinde ülkeler dikkat ederseniz. Rusya dışında hiçbir yerde işe yaramayan Mi-28 gibi bir de alet var önümüzde (askeri açıdan). Bunlar hep devasa coğrafyalarda, çok sayıda birliği, kısa yoldan ama ultra masraflı şekilde taşımaya yarıyor. Mi-28'in bir saatlik uçuşu iki gün bakım demek. Aynı şekilde Sovyet geleneğinden gelen uçaklarda da böyle vaziyet. Antonov bu anlamda yaş tahta, ben şahsen bir havacılık işletmesi olsam ve bir kargo filosu kursam son bakacağım yer olurdu AN. Daha önce IL-76 ve Antonov'u bizzat görmüş, uçmuş, işletmesine tanık olmuş biri olarak yazıyorum bunu.

Bizim ordu yapılanmamız uçarbirlik harekatında denizleri aşıp, düşük reaksiyon sürelerinde zırhlı tümenleri/tugayları/taburları ve ateş destek vasıtalarını nakletmek gibi doktrinini komple değiştirdiği gün, bu hız konusu tartışmak daha manidar olacaktır. Şuan havanda su dövüyoruz...

Katar veya Somali'ye de yılda bir kez gemiyle gidiversin zırhlı araçlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 02:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
O tren kaçtı zaten sakın olun beyler, bu saatten sonra milli kargo uçağı yaparız artik. Bu arada şu SNC nin dornieri gibi hem turbofan hemde turboshaft motorlu üretilebilir uçak. Bence bize "A200m" gibi birşey iyi giderdi (içeriği doldurabiliriz burada)

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 13:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Sayın VSX ne güzel yazmışsın Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı. Günümüzde hatta yakın gelecekte ülke dışındaki üslerimiz artabilir.Veya barış gücü gibi olaylar çoğalabilir hatta uzun gaza gelip Kudüs e bile asker göndereceğim diyede tutturabilir. Bu saydıklarımı gelecekte olabilir neyse.


Sonuç olarak lojistik olarak taşıma kapasitesi artması gerek


Gelelim motor hususuna sadece uçakları savaşta kullanacağız ayağına almıyorum üste yazdığım gibi lojistik bir dolaşıma sahip olmamız gerek ben yazdığım cümlede turbotrop uçak alınmamalı gereksiz çok yavaş diye bir yazı yazmadım ayrıca yazımın hiç bir yerinde c130 la veya kapasite olarak diğer uçaklarla karşılaştırmadım c5 nereden çıkardınız.Veya pervaneli uçakları komple servis dışına çıkartım sadece t.fan motorlu uçak alalım demedim

Brezilya ve Japonya
Embraer KC390 ve Kawasaki C-2 bu uçakları neden görmezden geldiniz bunlar asıl c130j ayarında oyuncaklar c17 dememin sebebi yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür tane üretti coniler bu uçaktan turbofan kullanılıyor iş görüyor anlamında verdim bu örneği.Bu tartışmanın çıkma sebebi olan AN-178 de 2 tane t.fan motoru var geleceğin modası çift motorlu bu tarz uçaklar. Elinizin altında sizin saydığınız c17 bulunduran ülkelere bakın herbirin de c130j var kontrol ettim viki den Peki elinde c17 olmay
an ülkeler ne yapacak.

Sözde büyük devlet olup kücük Katar a abilik yapmaya gittik ama heriflerin 4 tane c17 muhtaç kaldık unuttunuz mu demekki ihtiyaç.


C160 ları tamamen emekli ettiğimizde 10 tane a400 ,19 tane eski c130 muz kalacak sizce yeterlimi ? eldeki herkülleri 10 sene sonra ne kadar aktif kullanabileceğiz modernize etsek dahi.
Uzun uzun bir açıklama yazmıştım ama onu tekrar yazabileceğim için geleceğin modası dediğiniz kısım özelinde soruyorum. Bu işler moda ile mi ihtiyaçlar ile mi belirlenir?

C-130 özelinde bakarsak ki yazınızın ve başlığın özelinde ancak bu uçağı baz alabiliriz KC-390 ve AN-178'i bir nebze de olsa bu uçağa karşılık sayabiliyorken hem kapasite hem de genel görev tanımı olarak C-2 başka bir görevin uçağıdır bu uçak nasıl ki C-130 mu alalım C-17 mi diye karşılaştırılmayacak sa C-2'de aynı karşılaştırmaya giremez.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 14:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
Alıntı:
O tren kaçtı zaten sakın olun beyler, bu saatten sonra milli kargo uçağı yaparız artik. Bu arada şu SNC nin dornieri gibi hem turbofan hemde turboshaft motorlu üretilebilir uçak. Bence bize "A200m" gibi birşey iyi giderdi (içeriği doldurabiliriz burada)
Bizim görüşümüz (Hava kuvvetlerinden gelen nakliyeci arkadaşlarımı kastediyorum), asıl bir 10 adet daha A-400M alınması yönünde. Küçük uçak zaten sürüyle CN-235M katırı var, bize 1 Alay askeri ve Ateş destek unsurları, zırhlı araçlarını süratle dünya üzerindeki istenilen nüfuz alanlarımıza taşıyabilme kapasitesine ulaşabilmek. Tabii asıl bize min.4 adet C-17 veya muadili lazım ki tankımızı, Fırtınamızı taşıyabilelim. Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 18:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:38
Mesajlar: 40
Yaş:
Hocam, an itibari ile C-17'nin üretimi durduğu için muadili platform ya IL-76 veya Y-20 kalıyor onlarda bizim için bir opsiyon değil sonuçta eğer böyle bir düşünce varsa tabi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 19:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)


Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 19:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Bizim görüşümüz (Hava kuvvetlerinden gelen nakliyeci arkadaşlarımı kastediyorum), asıl bir 10 adet daha A-400M alınması yönünde. Küçük uçak zaten sürüyle CN-235M katırı var, bize 1 Alay askeri ve Ateş destek unsurları, zırhlı araçlarını süratle dünya üzerindeki istenilen nüfuz alanlarımıza taşıyabilme kapasitesine ulaşabilmek. Tabii asıl bize min.4 adet C-17 veya muadili lazım ki tankımızı, Fırtınamızı taşıyabilelim. Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...
Aslında o katırların da güncellenmesi gerekiyor CN-235 artık en genç değiller uçuş saatleri yükseliyor ki artık ufak ufak bunların yerine geçecek sistemlerin de konuşulmasının zamanı geldi de geçiyor.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 21:34 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)
Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.
Air force reserve command bütçesinden bakımları yapılıyor. Stratejik yedek olarak hazır tutuluyorlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 23:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)


Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.
Boeing'in elinde sadece 1 tane C-17 kalmisti white tail dedikleri satilmamis ucak. Onunda talibi var mevcut C-17 kullanicilari arasindan. Bu asamada Turkiye icin en dogrusu 8-10 adet ilave A400 alinmasidir. Ispanya 27 adetlik kontrat imzaladi ama 13 adedini ihtiyac fazlasi beyan etti ve isteyene satacak. Iste firsat ama ben bizi taniyorsam, bu filo 10 adette kalir. 10 yil sonra uretim biter, herkez alacagini alir. Sonra ilave A400 icin piyasaya cikariz.

Ayrica bu uzak cografyalara 3-4 tane Firtina goturmek gerekecek diye C-17 alimi gereksiz buluyorum. Uzak bir yere acil Firtina goturmek gerekirse, AN-124 kiralasinlar, daha ucuza gelir. Hatta Katar madem muttefik ulke oldu, C-17 filosundan yillik 50-100 ucus saati versin TSK'ya ucreti karsiligi. Ayrica 35 ton'a kadar A400 tasiyor zaten. Burada TSK 105mm hafif tank veya Tuplar gibi gelismis bir ACV hizmete sokarsa bu araclar A400 ile tasinir istenirse. Cografi konumu itibari ile A400 menzil ve payload olarak Turkiye icin uygun bir ucak. 20 ton yuk ile 6600km menzile sahil. 10-15 ton yuk ve max yakit ile Istanbul-NY'a diret ucabilir sanirim. CB'ligi zirhli makam araclarini tasimak icin surekli kullaniliyor, onlarin istemesi lazim ilave A400 alimini.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2017, 23:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...
Tamam da, biz tank taşıyıp ne yapalım? Mecliste akpli vekillerin oylarıyla abd'ye savaş açıp 24 saatte florida kıyılarına çıkarma mı yapacağız? 1 tane tank götürmek 150 200 tonluk uçakları işletmenin maliyetine sadece süper güçler katlanabilir. Biz tank çıkarma ve amfibi hücum gemilerimizi yeterli seviyeye çekmenin peşindeyiz.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 01:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Biri ilk sayfadaki akin ozturk olan resimleri kaldirsa mi acaba ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 04:25 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Sovyetler mi burası, tarihten mi sileceğiz adamı?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 21:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Haklısınız üstadım da. Öyle bir denk gelmiş ki tesadüf. Epey ön planda olunca bir an ağzı burnu dağılmış , kulağı yırtık halleri geldi gözüme :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 22:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alıntı:
Sovyetler mi burası, tarihten mi sileceğiz adamı?
Gören de forum LDP yayın organı sanır. :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 23:39 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Alıntı:
Gören de forum LDP yayın organı sanır. :)
Neyi varmış yunusun yahu? :roll:

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 23:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18



Turbofan motorlu Gunship :D :shock:

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017, 23:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
AN-178'den AC ucak olmaz belki ama AN-178 iyi bir lojistik/kargo/ozel gorev ucagi olabilir. Yukaridaki twitter bilgisinde Aselsan'in adinin gecmesi, ucak uzerinde Aselsan'a ait bilginin gecmeside sanki bu yonde birseyler olabilir hissini uyandiriyor. Aselsan'in ELINT gorev ekipmanlari kullanilarak ozel gorev ucagina dosusturulmesi veya EH(fuze ikaz, RF ikaz, chaff/flare vs) suitinin kullanilmasi veya Aviyonik olarak destek olabilecegini dusunuyorum. Hatta ilerde Aselsan milli AEW ucagi gelistirmek projesinde uzerinde dusunulebilecek bir platform olabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 00:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
AC-130 görevdeyken, akbaba moduna geçtiğindeki "loitering" hızı nedir acaba? Pek göremedim; gönül isterdi ki Quora'da eski bir silahçısı yahut daha iyisi pilotu cevaplamış olsun ama; ben bulamadım belki de.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 00:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Antonow mu?

İran moduna girmişiz.

Başlangıçın sonu gibi, hadi Abd olmasın diyoruz anladıkta bu saçmalığada son vermek gerek.
Danışmana bak

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 00:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alıntı:
Turbofan motorlu Gunship :D :shock:
A-10 istim motorlu mu?

Kazan doğurunca inan, ölünce inanma.. :roll:



Ama muhtemelen Emre Hoca yanlış yazmış.


Fakat, An-178 neden olmasın? Tam da bize göre, öküz gibi, mekanik. Öyle büyük kuzenleri gibi uçuş saat ve "takt" ömrü çok kısa değil.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 00:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Şimdi A400 e ortaksın daha fazla yük taşıyor, buna ne gerek var.

İran Abd den Ambargoluyken uçak üreteceğim diye Antonow yoluna başvurdu, galiba bir ikiside düşmüştü.
ABD ile uzlaşınca hemen batı uçaklarının 100 - 200 tanesinden sipariş verdi, neden rus yada Ukraynadan almadı?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 01:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Alıntı:
A-10 istim motorlu mu?

Kazan doğurunca inan, ölünce inanma.. :roll:



Ama muhtemelen Emre Hoca yanlış yazmış.


Fakat, An-178 neden olmasın? Tam da bize göre, öküz gibi, mekanik. Öyle büyük kuzenleri gibi uçuş saat ve "takt" ömrü çok kısa değil.
Sayın @HDS ben kazanın doğurmasına da ölmesine inanıyorum da, siz kulağı direk tutmak varken niye kafanızın üstünden tutuyorsunuz? :D Bakın Sayın @robust anlamış beni, benim demek istediğim AC-130 Gunship idi. :roll:

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 01:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
A400m den 10 tane daha aldık diyelim, peki eldeki c130-160 ve cn235 leri nereye kadar kullanacağız ? Bunlari değiştirmek için uzun vadeli planımız nedir ? A200m yazarken bunu ima etmiştim yani yerli bir a400m yavrusu. Yine yüksek hızlarda uçabilen modern Turboprop motorlu bir tayyare. Yine bu başlıkta an178 diye yazmıştım önceki sayfalarda orada da amaç eldeki eskileri uzun vadede yenilemek mümkün olduğunca yerli katkı ile.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 13:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
A-400M C-130 ve C-160'ların yerini alabilir ama maliyet, bakım idame ve operasyon maliyetlerine bakarak bunun olmasının ne kadar doğru olacağı söylenebilir.

Ayrıca CN-235'i bu karşılaştırmada tutmayın o hafif bir nakliye uçağı onun tam olarak ikamesi bile olmasa 9t kapasite ile AN-132D uygun olabilir.

A-400M sayısını arttırma fikrinin mantıklı sebepleri olmalı bu sebepler şunlar olabilir

-Filo sayısını artırarak 10 uçak üzerindeki operasyonel yükü hafifletmek uzun vadede kullanımı daha mümkün kılmak.
-Türkiye Cumhuriyeti devletinin sınır dışı üs yapılanması ve bunun sonucu doğacak yüksek kapasiteli nakliye ihtiyacı.

C-130 ve C-160'nın birebir ikamesi değil A-400M bunuda göz önünde bulundurmamız gerek. Bu Anlamda üç sınıf nakliye uçağı ikameside düşünebiliriz.

Bunlar

- 5-10t arası Hafif nakliye
- 11-25t arası orta sınıf
- 25t + stratejik nakliye

Bu anlamda C-130 ve Özellikle C-160'ın karşılığı değil A-400M burada C-160D'leri emekli ederken A-400M'lerle ikame ederken aslında bir yetenek arttırımı söz konusu idi yarın Erciyes'i yaptık ama emekli etmeliyiz der isek sanıyorum C-130B'ler önden gider onun yerinede A-400M koymak ne kadar mantıklı olur?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 16:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
KKK C-27J seçerse HvKK 'nında C-27J seçmesi doğru olabilir. Belki şu konfigurasyon olabilir.

A-400M
C-27J
CN-235


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 18:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Yalnız ben bu C-27J nin kısa mesafe iniş ve kalkış kabiliyetine hayran kaldım. 30 ton toplam ağırlık ile 500 metreden kısa mesafeden kalkıp 27 ton ağırlık ile 400 metre altı iniş yapabiliyormuş.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 19:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
Yalnız ben bu C-27J nin kısa mesafe iniş ve kalkış kabiliyetine hayran kaldım. 30 ton toplam ağırlık ile 500 metreden kısa mesafeden kalkıp 27 ton ağırlık ile 400 metre altı iniş yapabiliyormuş.
C-27J gunship olarak da güzel olurdu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 11:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar;

C-27J 11t kapasiteye sahip C-130B/E'ler 19t bu değişimleri düşünürken bir kerede taşıyabileceğimiz yük kısmınıda düşünmemiz gerekli.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Eğer ki gelecekte CN serisi ve Herculesin yerine uçak lazım olacaksa belki Dornier324 ve CN235 hatda A400 den unsurlarını içinde barındıran bize ait bir tasarım a ufaktan başlanabilir.

Örneğin A400 ün Motor ve Pervanesini (capi büyük gelirmi acaba :roll: )D328 takıp kanatları 40 metrekareden 57 metrekareye çıkarıp gövdeyi genişleterek Türk serisi Transporter tasarlanabilir.

Çok mu uçtum :D

Madem bölgesel yolcu uçağı uçurucaz değil mi.

Bence herşehirden organize bir şekilde öğrencileri Tai ve thy teknik bölümünü gezdirmek gerekiyor. Geleceğe hazırlamak için, bizim çocukları Premium Aerotec i gezdirmişlerdi bayağı heveslendiler bu konuda.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


En son Kafkasya tarafından 23 Ara 2017, 11:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 18:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:
A400m den 10 tane daha aldık diyelim, peki eldeki c130-160 ve cn235 leri nereye kadar kullanacağız ? Bunlari değiştirmek için uzun vadeli planımız nedir ? A200m yazarken bunu ima etmiştim yani yerli bir a400m yavrusu. Yine yüksek hızlarda uçabilen modern Turboprop motorlu bir tayyare. Yine bu başlıkta an178 diye yazmıştım önceki sayfalarda orada da amaç eldeki eskileri uzun vadede yenilemek mümkün olduğunca yerli katkı ile.
Aslında henüz üstünde durulmamış, bir dönem yerli yada milli neyse artık yolcu uçağının askeri versiyonu ile doldurulacağı düşünülen böyle bir açık var.
Alıntı:
Arkadaşlar;

C-27J 11t kapasiteye sahip C-130B/E'ler 19t bu değişimleri düşünürken bir kerede taşıyabileceğimiz yük kısmınıda düşünmemiz gerekli.
Bence C-27J'ler CN-235'lerin muadili gibi düşünülmeli ki sanırım öyle oluyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: C-130 Erciyes Modernizasyonu
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 14:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
C-27J'ler CN-235'lerin muadili gibi düşünülmeli ki sanırım öyle oluyor.
Aslında C-27J'ler CN-235'lerden bir gömlek üstte. Maliyet/performans açısından AN-132D'de gayet iyi görünüyor.

-CN 235 yaklaşık 6t
-AN 132D 9t
-C 27J 11t


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 86 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: mkemal, proxit ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye