TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 22:14

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Kendimi pek iyi ifade edememişim.

O öneriyi genel bir düşünce olarak ortaya koymuştum. Her şeyi yapabilen F-35 mantığı, benim aklımdaki fikir değil. Gerektiğinde jammer yüklenebilecek, gerektiğinde tepesine 10x4m^2 büyüklüğünde radar takılabilecek, gerektiğinde insanlı gözlem uçağı gibi kullanılabilecek, gerektiğinde tam kapsamlı komuta uçağı olarak kullanılabilecek, gerektiğinde paraşütçü atacak, gerektiğinde paletlerden yük atacak bir uçak düşünüyorum. Gerekli ekipman ya da gereksiz ekipman arkadaki kargo kapağından girecek, çıkacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 22:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Alıntı:
En azından uçağı 'heik ' ile aynı karar verseler, ilk 2 uçak heik, diğerleri soj olacak şekilde...

O zamana kadar zaten anca geliştirirler..

Yani meltem 10 sene sürdüyse, soj zaten kafadan bi 20 sene sürer herhalde... hiç olmazsa +2 heik aradan çıkardı.


O tür şeyler aklın ve mantığın hakim olduğu medeni ülkelerde gerçekleşir.

GenKur ve HvKK komuta kademesine rağmen 4 tane aew&c'nin alındığına şükredelim bence.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 22:50 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5589
Yaş:
Alıntı:
Gerekli ekipman ya da gereksiz ekipman arkadaki kargo kapağından girecek, çıkacak.
Anten taşıyor yahu üzerinde.


En son HDS tarafından 04 Şub 2016, 23:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 22:58 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Arda bey sonunda bunu anlayabilmeniz de güzel...

Askerin "beyin takımı" da vizyon,bilgi-beceri ve öngörü noktasında yerin dibine soktuğumuz Mke'den pek de farklı değil...

Zihniyet memur zihniyeti değişmez,değişemez.. Tayin-terfi sistemi değişmedikçe...

Hds'nin dediği gibi askerimiz polisimiz de biz demek.. Bizden farklı değil.. Biz neysek onlarda o kadar olabiliyor.. Ee tabi arada harcanan bir dünya adam var.. Onlara ve aslında millete geçmiş olsun..

Konuya dönersek kuzey ve güneyde Rusya, batıda Yunanistan, güneyde İsrail hava sahamızı çepe çevre kuşatmışken ve fiili kriz sıcak çatışmaya kadar alevlenmişken soj ve heik gibi logaritmik kuvvet çarpanı sistemleri tedarik noktasında elimizi çabuk tutmamız gerekirken hala Mehter takımı gibi ilerliyoruz..

Neyimize güveniyoruz gerçekten merak ediyorum acaba yer altındaki silolarda atışa hazır yüzlerce nükleer başlıklı balistik füzemiz falan mı var?..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Jetonum köşeliyse demek ki...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:04 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5589
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
En azından uçağı 'heik ' ile aynı karar verseler, ilk 2 uçak heik, diğerleri soj olacak şekilde...


O tür şeyler aklın ve mantığın hakim olduğu medeni ülkelerde gerçekleşir.

GenKur ve HvKK komuta kademesine rağmen 4 tane aew&c'nin alındığına şükredelim bence.
Hayır işin komiği, muhtemelen hepsi de aynı platform olacak eninde sonunda. Sadece biz dört yıl geç ve iki kat pahalıya aldığımızla kalacağız. :D


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:14 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Gerekli ekipman ya da gereksiz ekipman arkadaki kargo kapağından girecek, çıkacak.
Anten taşıyor yahu üzerinde.
...üzerinde de bir radar taşıyıcı olacak, kanat altında nasıl yakıt tankı taşıyorsak, öyle olacak. Kayak taşıma aparatı gibi olacak.

-ki, kendimi de ikna edemiyorum, ama aklıma da oldukça yatıyor. Nakliye uçağı kenarda yatacağına, 737 ağır bakıma girdiğince üzerinde tamamen çalışır durumdaki radarlarıi elektronikleri ile yatacağına, üzerindekileri kısa bir süreliğine diğerlerine ödünç verir. Bu da, düşüncenin farklı bir uygulaması olur.

Bu tür modülerlik, filoların canlılığını sağlamak ve sürdürmek için oldukça uygun olacaktır/olacak mıdır, bence olur.


En son Postulat tarafından 04 Şub 2016, 23:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Jetonum köşeliyse demek ki...
Polemik yaratmak ya da sizi bir şekilde rencide etek gibi bir amacım yok. Ki haddim de değil.. Eğitim aldığınız ve profesyonel ilgi alanınız olan bir konuda size böyle bir cevap vermek de istemezdim ancak yıllardır sizi tanıyan ve yazı-analizlerinizi zevkle takip eden birisi olarak askere olan bakış açınızın realiteyle pek de uyumlu olmadığını düşünüyordum. Sonunda siz de reel duruma gelmişsiniz...

Ordu bizim ordumuz, tabi ki yıpranmasını istemeyiz ancak komuta takımı ve onu perde arkasından yönlendiren beyin takımı ya da a takımı dediğimiz rütbeli personelin kalitesi giderek düşmekteydi son yıllarda da dibe vurdu.. Bunu dile getirmek kesinlikle çok önemli çünkü biz bu durumu ne kadar örtbas edersek(iyi niyetimiz nedeniyle) bu iş giderek daha da çok kötüye gider ve gidiyor da..

Üstelik buna siyasilerin çapsızlığı da eklendiğinde, cumhuriyetimizin kurulduğundan beri en büyük beka sorunuyla karşı karşıya kaldığımız şu günlerde tek güvencemiz olan ordumuzun operasyonel etkinliği ve caydırıcılığı da dibe vuruyor..

Salt heik ya da soj değil bizler bir çok konuda bu sayfalarda çözüm önerileri getirmeye çalışırken devletin sivil ve askeri bürokrasisinin sorunlara çözüm bulmaya yönelik en ufak bir harekete girişmemeleri bizleri derinden üzüyor.. Tabi ki bizler amatörleriz ancak işin sonunda da hep burada konuşulan çözüm önerilere sarılıyor böyük abilerimiz...

Umarım ülkemizin içinde bulunduğu güncel durumun vehametine en az bizler kadar böyük abilerimiz de vakıflardır.. Aksini düşünmek bile istemem...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Jetonum köşeliyse demek ki...
Polemik yaratmak ya da sizi bir şekilde rencide etek gibi bir amacım yok. Ki haddim de değil.. Eğitim aldığınız ve profesyonel ilgi alanınız olan bir konuda size böyle bir cevap vermek de istemezdim ancak yıllardır sizi tanıyan ve yazı-analizlerinizi zevkle takip eden birisi olarak askere olan bakış açınızın realiteyle pek de uyumlu olmadığını düşünüyordum. Sonunda siz de reel duruma gelmişsiniz...

Rica ederim, bilakis. Yıllardır evirip çevirip zihniyet dönüşümünden transformasyondan bahseden, tedarik mekanizmasının sorunlarını, tek yönlülüğünü, geribeslemeye kapalı oluşunu, yapılan hataların neden olduğu gecikmeleri sağından solundan yazan ben değilmişim gibi - ki sektörel / profesyonel ortamlarda yaptığım ve yapmaya devam ettiğim yazılı ve sözlü eleştirilerimi kapsam dışı tutuyorum- "sonunda yola gelmişsiniz" lafzını duyunca durum muhasebesi yaptım sadece.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 23:57 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
"sonunda yola gelmişsiniz" lafzını duyunca durum muhasebesi yaptım sadece.
Yola gelmekten ziyade reel duruma gelmişsiniz demek istedim biraz sürçü lisan etmişiz, affola...

Maalesef kelimesini de cümlemin başına eklemek gerek.. Sivil-askeri bürokrasi ve sektördeki şirketlerle işiniz gereği içli dışlı olup da sonunda sizi de demoralize görmek beni de ziyadesiyle üzdü.. Durum tahminlerimin de ötesinde vahim gibi...

Biraz önce bir haber düştü haber sitelerine "Tsk, Cizre ve Surda edindiği meskun mahal çatışma tecrübeleri neticesinde yeni silah ve ekipman istiyor" diye.. Özellikle balistik koruması daha iyi yelek,miğfer ve daha iyi optikli silahlar..

Burada bas bas optik optik ve yelek-miğfer diye bağırıp duruyordum. Buradaki değerli abilerimiz de optik ve kask-yelek depolarda mevcut diyorlardı. İşte geldiğimiz nokta..

Tsk'nın meskun mahal tecrübesi de bolca eyp ile uçurulan hafif zırhlı araç ve eyp-kanasla şehit edilen 50 civarı şehidimiz...

Bu konuyu alalım vuralım tek erin donanımı konusuna konu başlığı dışında içerik aynı...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 00:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Ben diyorum "yıllardır bunları evirip çevirip yazıyorum zaten"

Siz diyorsunuz "sonunda maalesef reel duruma gelmişsiniz"

Demoralize olsam burada bu zırvalara laf yetiştirmeye çalışmam, tarihe not düşülüyor sonuçta. Ne uğraşacağım yoksa işim gücüm ne.

Yıllardır tanık olduklarımın zekatını anlatsam vatan hainliği ile suçlanırım "bu kadar da atılmaz" diye, doğru yola geldiğim için tebrik ediliyorum. Dur daha neler göreceğiz şu kısa ömrümüzde.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 00:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
İnsanların çalıştığı sektörde eleştiri yapmaları Avrupa ülkelerinde, kişinin konu ile ilgili bilgisinin yüksek olduğu yada sektörde başarılı olduğu şeklinde yorumlanabilir ama ülkemizde sektörden dışlanmaya kadar gidebilecek bir kıskanma ve çekememezliğe yol açtığını hatırlatmak gerek. O yüzden işi savunma sektöründe olan ve burada yazı yazan üstatları eleştirirken bence 10 kere filan tekrar düşünmek lazım. Yani demek istediğim o adam senin benim gibi açık açık her şeyi burada yazamaz ama dokundurur ama farklı yollardan söyle belki biz anlamayız.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 00:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Ben diyorum "yıllardır bunları evirip çevirip yazıyorum zaten"

Siz diyorsunuz "sonunda maalesef reel duruma gelmişsiniz"

Demoralize olsam burada bu zırvalara laf yetiştirmeye çalışmam, tarihe not düşülüyor sonuçta. Ne uğraşacağım yoksa işim gücüm ne.

Yıllardır tanık olduklarımın zekatını anlatsam vatan hainliği ile suçlanırım "bu kadar da atılmaz" diye, doğru yola geldiğim için tebrik ediliyorum. Dur daha neler göreceğiz şu kısa ömrümüzde.

Ben kendimi ifade edemedim de sizdeki bu asabiyet nedir?..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 02:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Ben kendimi ifade edemedim de sizdeki bu asabiyet nedir?..
Söylesem inanmazsınız, sizin yeni anladığını iddia ettiğiniz şey böyle yaptı Orko'yu. Yoksa şeker gibi adam, hayatında bir defa bile kavgaya karışmamış.

Örneğin şimdi güncelleme var mı diye bloğuna giriyorum. Bakıyorum en başta ne var? "Ağır Aheste Nakliye Helikopteri" İlginç. İçeriğine giriyorum, 1994 yılında alınmak istenen nakliye helikopterinin neredeyse ömürlük tedarik sürecinden bahsetmiş. Bu süreçte her ne kadar ekonomik zorluklar ve şanssızlıklar olsa da, ana etkenin işi edip beceremeyen kifayetsiz irade olduğu söylenmiş.

Hatta değerlendirme kısmında tam olarak şöyle yazılmış: "Hal böyle iken, bu tür platformların 30 yılda bir şekilde tedarik edilememiş olmasını akıl ve mantıkla izah etmek mümkün değildir. Türkiye bu süreçte sayısız kez ihale açıp iptal ederken ve dahi kapatılmış üretim hatlarının tekrar açılmasını finanse edebilecek kadar bonkör davranabilmişken, komşumuz Yunanistan, hem de müflis hali ile ilave ikinci el CH-47 alabilmesi ibretliktir. "

Anlayacağınız, pırlanta gibi adamı kafayı yeme noktasına getirmiş olan, tedarik mekanizmasının akla zarar kararları, uygulamalarıdır. Yıllardır teknolojiden, yenilikten ziyade bunları düşünmek zorunda kala kala bu hale geldi adam. Bir keresinde, cinnet getirip sağı solu parçalar, ağza alınmayacak laflar edersem şaşırmayın demişti.

Ya işte böyle.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 05:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5187
Yaş:
Alıntı:
Boeing'e kesilen cezayi VIP CH-47 almak yerine bu opsiyonda kullansaydiniz.
VIP CH-47. :shock: :shock:

Allah aşkına biri bunun yanlış bir bilgi olduğunu söylesin .


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2016, 21:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 800
Yaş:
https://www.youtube.com/watch?v=WmluQpg ... youtu.be&a


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 20:46 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 10:47
Mesajlar: 11
Yaş: 30
Barış Kartalı'na sabotaj şüphesi
15 Temmuz'dan sonra görevine geri dönen Pilot Kurmay Albay Yaşar Kadıoğlu’nun kullandığı Boeing 737 havadan ihbar ve kontrol uçağı Doğu, inişe geçtiği sırada arıza yaptı. İncelemede uçağın sürat sistemindeki pitot tüpünde bitki tomurcuğu bulunurken uzmanlar, bunun doğal yollardan olmasının imkansız olduğunu söyledi.
http://www.cnnturk.com/turkiye/baris-ka ... aj-suphesi


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 21:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Sabotaj ihtimalini arastirilsin ama personelin ihmalide mumkun. Hiz olcen pitot tuplerinden B737'de iki tane var ve ucak yere indikten sonra yabanci madde veya bor bocek girmemesi icin kilifi ile kapatilir. Ozellikle uzun sure yerde kalan ucaklarin her tarafinin kapatilmasi gerekir. Keza ucaklarin acik olan kisimlarina kus bile girip yuva yapabilir. Hatirladigim Baris Kartali ucaklari bir sureligine Antalya'ya intikal etmislerdi ve ucus sonralari acik park alaninda gorev beklediler. O intikal sirasinda yabanci maddelerde girmis olabilir. Tropik yerlerde bir suru bocek sinek vs havada ucusuyor. Ornekleri cok. Birgen Air kazasini hatirlayanlar varsa, kazanin olus nedeni B757 ucagini Donimik Cumhuriyetine Almanya'dan turist getirdikten sonra park yerinde uzun sure beklemis ama pitot tupleri kapatilmamis. Ucak daha sonra yolcusu ile kalkis yaptiktan sonra kaptan pilot tarafindaki pitot tupunun hatali hiz gostermesi nedeniyle, otopilotun ucaga yanlis kumanda vermesine neden olmus, daha sonra pilotlar ucagi manual kumanda etmek isterken sorunu tam anlayamadiklarindan ucak denize dusmustu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2017, 00:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
Sabotaj ihtimalini arastirilsin ama personelin ihmalide mumkun. Hiz olcen pitot tuplerinden B737'de iki tane var ve ucak yere indikten sonra yabanci madde veya bor bocek girmemesi icin kilifi ile kapatilir. Ozellikle uzun sure yerde kalan ucaklarin her tarafinin kapatilmasi gerekir. Keza ucaklarin acik olan kisimlarina kus bile girip yuva yapabilir. Hatirladigim Baris Kartali ucaklari bir sureligine Antalya'ya intikal etmislerdi ve ucus sonralari acik park alaninda gorev beklediler. O intikal sirasinda yabanci maddelerde girmis olabilir. Tropik yerlerde bir suru bocek sinek vs havada ucusuyor. Ornekleri cok. Birgen Air kazasini hatirlayanlar varsa, kazanin olus nedeni B757 ucagini Donimik Cumhuriyetine Almanya'dan turist getirdikten sonra park yerinde uzun sure beklemis ama pitot tupleri kapatilmamis. Ucak daha sonra yolcusu ile kalkis yaptiktan sonra kaptan pilot tarafindaki pitot tupunun hatali hiz gostermesi nedeniyle, otopilotun ucaga yanlis kumanda vermesine neden olmus, daha sonra pilotlar ucagi manual kumanda etmek isterken sorunu tam anlayamadiklarindan ucak denize dusmustu.
O elim kazada, geri zekalı teknisyenin uçağı yıkarken su kaçmasın diye tıpadığı pitot tüplerini tekrar açmayı unutması gibi vahim bir hata var. Toprakları bol olsun, Allah kimseye göstermesin. :cry:

Barış kartalına olanda benzeri bir durum olabilir, dediğiniz gibi korunmayan tüpe börtü böcek, FOD girmiş olabilir, biri kasten tıkamış olabilir. Dikkat etmek lazım uçaklara. hele içimizde bu denli hain çokken! Yalnız, bu hadisede tüpün bir tanesi tıkanmış, dolayısıyla diğeri ile idare edilebilmiş. Uçak cross checkte hatayı verir, işarlar sorunu gösterir, SOP'yi uygular, manuel kontrol ile analog sürat kadranını takip ederek döner inersiniz. ki aynen öyle yapmışlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2017, 07:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Alıntı:
VIP CH-47. :shock: :shock:

Allah aşkına biri bunun yanlış bir bilgi olduğunu söylesin .
1 adet vip alınacağı en başta söylenmişti üstadım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017, 13:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 583
Yaş:
HEİK uçağı ile bağlantılı olarak çalışacak İHA üzeri bir sistemi düşünen oldu mu acaba?

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017, 14:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Alıntı:
1 adet vip alınacağı en başta söylenmişti üstadım.
Sanırım gecikmeler vs ile ilgili bir tazminat söz konusu olmuştu, bunu da Vip olarak değerlendirmek istemişlerdi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017, 21:12 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Bildiğim kadarı ile yaşanan teslimat gecikmelere karşılık istenen tazminata karşılık VİP helikopteri Boeing teklif etti. Askeri konfigürasyona göre maliyeti çok daha düşük bir araç.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2017, 03:51 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 19:51
Mesajlar: 3
Yaş: 21
Alıntı:
Sabotaj ihtimalini arastirilsin ama personelin ihmalide mumkun. Hiz olcen pitot tuplerinden B737'de iki tane var ve ucak yere indikten sonra yabanci madde veya bor bocek girmemesi icin kilifi ile kapatilir. Ozellikle uzun sure yerde kalan ucaklarin her tarafinin kapatilmasi gerekir. Keza ucaklarin acik olan kisimlarina kus bile girip yuva yapabilir. Hatirladigim Baris Kartali ucaklari bir sureligine Antalya'ya intikal etmislerdi ve ucus sonralari acik park alaninda gorev beklediler. O intikal sirasinda yabanci maddelerde girmis olabilir. Tropik yerlerde bir suru bocek sinek vs havada ucusuyor. Ornekleri cok. Birgen Air kazasini hatirlayanlar varsa, kazanin olus nedeni B757 ucagini Donimik Cumhuriyetine Almanya'dan turist getirdikten sonra park yerinde uzun sure beklemis ama pitot tupleri kapatilmamis. Ucak daha sonra yolcusu ile kalkis yaptiktan sonra kaptan pilot tarafindaki pitot tupunun hatali hiz gostermesi nedeniyle, otopilotun ucaga yanlis kumanda vermesine neden olmus, daha sonra pilotlar ucagi manual kumanda etmek isterken sorunu tam anlayamadiklarindan ucak denize dusmustu.
Hocam pilot manuel kontrol ederken uçak neden düşmüş? O durumda hız göstergesinin uçağı düşürecek kadar bir önemi var mıdır ki?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2017, 09:45 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3728
Yaş:
Surat saati yuksek okudugu icin surat dussun diye tirmaniyor sonra stall oluyordu. Halbuki gercek surati daha dusuk. Yanlisim yoksa olay boyleydi. Kalkista fark ediyorlar. Normalde abort etmelilerdi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 02:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 392
Yaş: 26
Bu uçakları Merzifon'a taşımak lazım. Olası bir Yunan savaşında Girit'ten yapılacak bir akında hava sahamızı kullanma gereği bile görmeden, SCALP EG'leri kullanarak Konya süpürülür. Ne olduğunu bile anlayamayız. Derinliğimiz var diyoruz ama o derinlik yorgo için o kadar da derin değil. Ki en iyi hava savunma sistemimiz ihtiyar Hawklar. Eğer F-16 update programıyla birlikte sayın @robust'un defalarca dediği gibi 800 km'lik seyir füzeleride alabilirlerse ABD'den , işte o zaman hepten yanarız.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 04:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Son gelismelere bakinca, ERIEYE benzer hafif sinif bir AEW platformu projesi icin calismalara baslanabilir. Bence fena olmaz. CAFRAD'in olceklendirilebilir S band iki arrayini(2x200T/R module gibi) Bombardier CL-605'in her iki yanina koyarsiniz, gerekli modifikasyonu halen Aselsan'in SINGT/ELINT ucagi (2. el CL-605 almislar) icin calistigi Field Aviation ile birlikte yapabilirler. Isin yazilim ve komuta kontrol kismi var belki en cok zaman harcanmasi ve know-how gerektiren.

Hava uslerinin savunmasi icin mutlaka katmanli bir cozume ihtiyac var. Baslangic olarak butun hava uslerinin sahip oldugu 35mm ucaksavar sistemleri ve atis kontrol cihazlari, Aselsan'in yeni gelistirdigi modern sistemler ile degistirilmeli. Saka gibi gelebilir ama Aselsan'in prototiplerini teslim ettigi Korkut Kundagi Motorlu Ucaksavas, 35mm cekili top modernizasyonu ve atis kontrol sistemlerinin hepsi Kara Kuvvetlerini projeleri. Keza Hisar projeleride Kara Kuvvetleri ihtiyaclari icin sekillendirilmisler. Resmi olarak HvKK'nin benzer projeleri yok. Yani bizim hava uslerimiz Rapier, Zipkin Stinger, ve eski nesil 35mm Oerlikon ve 1960/70'lerden kalma Superfledermaus atis kontrol radarlariyla korunuyor(simdilik). Artik HvKK'nin hava uslerinin alcak irtifa savunmasi icin elindeki sistemleri biran once modernize etmesi gerekiyor, Karacilardan once onlarin bu projeleri yapmalari lazimdi.

Hava uslerimizdeki 35m oerlikon toplara atis kontrol destegi veren Super Fledermaus AKS(Artik muzelerde sergileniyorlar). Bunlarin bazilarina Aselsan termal kamera ile gunduz TV hedef takip sistemleri, gece hedef takip kabiliyetide kanzandirdilar.
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 06:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Bu uçakları Merzifon'a taşımak lazım. Olası bir Yunan savaşında Girit'ten yapılacak bir akında hava sahamızı kullanma gereği bile görmeden, SCALP EG'leri kullanarak Konya süpürülür. Ne olduğunu bile anlayamayız. Derinliğimiz var diyoruz ama o derinlik yorgo için o kadar da derin değil. Ki en iyi hava savunma sistemimiz ihtiyar Hawklar. Eğer F-16 update programıyla birlikte sayın @robust'un defalarca dediği gibi 800 km'lik seyir füzeleride alabilirlerse ABD'den , işte o zaman hepten yanarız.
Valla gelsin uçaklar. Seyirlik olur benim için. Ama ziyarete gelsinler. Geldiğimiz aşamadan sonra ABD ile savaşıyormuşuz gibi hazırlanmamız gerekiyor. Yunanistan'a her menzilde silahın, hem de bedava verileceğini varsayabiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 09:51 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5589
Yaş:
Alıntı:
Son gelismelere bakinca, ERIEYE benzer hafif sinif bir AEW platformu projesi icin calismalara baslanabilir.
Bizdeki BK'ların MESA radarı 360 derece kaplama konusunda büyük dert çıkarmışlardı. Dönüp MIT ile yeniden bir matematiksel model çalışmak durumunda bile kalmışlardı. Anlaşılan atmosferik model, kendi elektromanyetik modelleri konusunda bir farklılık vardı.

Erieye gibi 360 derece kapsaması olmayan bir uçakla aslında bunu çok çok daha kolay yapabiliriz. Mevcut ve geliştirilmekte olan, elektriksel verimliliği çok yüksek, modern GaN T/R teknolojisi ile sanıyorum uçağa sığabilecek ve yeterince iyi bir sistemi kendi çabamızla ayağa kaldırabiliriz.

Bu arada, BK'ının arada es geçtiğimiz ve radarı kadar önemli bir yeteneği ESM kabiliyeti. BK'nın ESM yeteneği muhtemelen elimizdeki en sofistike sistem. Aselsan'ın Ares kabiliyetini buralara kadar getirebilir isek al sana uçağa takılabilecek sistem.

Sonra, Al 737'yi tak geç. :roll:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 11:16 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Alıntı:
@robust'un defalarca dediği gibi 800 km'lik seyir füzeleride alabilirlerse ABD'den , işte o zaman hepten yanarız.
800 km lik seyir füzesini Amerika nerde düşürmüşte Yunanistan almış ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017, 18:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Alıntı:
Bizdeki BK'ların MESA radarı 360 derece kaplama konusunda büyük dert çıkarmışlardı. Dönüp MIT ile yeniden bir matematiksel model çalışmak durumunda bile kalmışlardı. Anlaşılan atmosferik model, kendi elektromanyetik modelleri konusunda bir farklılık vardı.

Erieye gibi 360 derece kapsaması olmayan bir uçakla aslında bunu çok çok daha kolay yapabiliriz. Mevcut ve geliştirilmekte olan, elektriksel verimliliği çok yüksek, modern GaN T/R teknolojisi ile sanıyorum uçağa sığabilecek ve yeterince iyi bir sistemi kendi çabamızla ayağa kaldırabiliriz.

Bu arada, BK'ının arada es geçtiğimiz ve radarı kadar önemli bir yeteneği ESM kabiliyeti. BK'nın ESM yeteneği muhtemelen elimizdeki en sofistike sistem. Aselsan'ın Ares kabiliyetini buralara kadar getirebilir isek al sana uçağa takılabilecek sistem.

Sonra, Al 737'yi tak geç. :roll:
Bende ayni kanidayim. ERIEYE benzeri bir cozum milli imkanlar ile mumkun gorunuyor. Yuzlerce proje var, hepsini gectim TF-X gibi sofistike ve pahali bir ucak projemiz var ama AEW konusunda henuz gorunurde bir sey yok. Bu biraz sasirtici cunku AMRAAM, Aim-9X 'e kadar 1-1 turevine ugrasirken, Baris Kartali'nin alternatifi projenin en azindan kagit uzerinde olmasi lazimdi. Aselsan'in Bombardier CL-605 uzerindeki SIGINT/ELINT ucagi projesi milli AEW ucaginin onunu acabilir gibi geliyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2017, 06:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Mesajlar: 44
Yaş:
Avustralya uçaklarını modernizasyona sokuyormuş. Boeing ile US$443 Milyon değerinde anlaşma sağlanmış. Uçaklar çok yeni değil mi, niye bu kadar masraflı bir modernizasyona gidiyorlar?

http://www.airrecognition.com/index.php ... ogram.html


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2017, 08:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Alıntı:
Avustralya uçaklarını modernizasyona sokuyormuş. Boeing ile US$443 Milyon değerinde anlaşma sağlanmış. Uçaklar çok yeni değil mi, niye bu kadar masraflı bir modernizasyona gidiyorlar?

http://www.airrecognition.com/index.php ... ogram.html

Bu projeye "deneysel" bir proje gozuyle bakmali. Cok sey proje sirasinda anlasildi - tanimlandi - cozuldu. O nedenle de uzun surdu. Uzun surunce bazi bilesenler eski kaldi. Onlarin yenilenmeleri gerekecek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2017, 16:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Avustralya ve Güney Kore Boeing in hazır çözümünü tercih etti, bu nedenle tedarik süreçleri bizim ki kadar uzun olmadı. Biz ise uçaklara kendi tercih ettiğimiz sistemlerin entegrasyonunu talep ettik. İsrail ile bozulan ilişkiler yüzünden uçakta kullanılacak İsrail kökenli sistemlerin gelmemesi süreci daha da uzattı. Avustralya nın modernizasyona ihtiyaç duyması bizim uçaklarında ihtiyaç duyacağı anlamına gelmez.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2017, 13:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Doğu Akdeniz'de durumlar karışık...

https://twitter.com/avischarf/status/939064602368847872



Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2017, 14:07 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
İlan edilen NOTAM'ın biraz güneyine inip selam çakmışlar :)

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017, 15:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Bir de İngiliz Sentinel'i var o saatlerde orada uçan.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: asartegin ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye