TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 00:38

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Alıntı:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Rus uçağı olup olmadığını anlayamamamızın nedeni teknik olarak nedir?
Görsel olarak teşhis yapılmamış olması.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 18:18 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Uçağın menşei'nin belirlenmesi için görsel temastan başka yol yok mu? Benim bildiğim kadarıyla uçaklarda dost-düşman tanımlama sistemi diye bir sistem olmalıydı. Hele ki HEİK gibi bir uçak , o uçağı vidasına kadar tanımlamalıydı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 18:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
IFF, yani "dost düşman tanımlama" sistemi sadece havadaki tayyareler arasındaki "dostlar"ı belirler. "Düşman" olarak görülenler arasındaki daha düşman ve daha az düşmanı ayırt etmez.

Bir yolu yok. Rusya'ya defalarca söylendi; Su-30'u gördüklerinde kimin olduğunu biliyorlar, ama Suriye'de de uçan tayyareleri ayırt etmeleri mümkün değil. Rus da bunu biliyordu zaten.

Umursamadı ve yürütmeyi beceremedi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 18:27 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Hadi diyelim ki HEIK eski teknoloji görmüyor tamam dedik. Pilot göz temasını da kurdu. Ama bir sorun var, uçakta belirleyici bir işaret yok. Adam telsize de cevap vermiyor. Bu durumda başka nasıl bir prosedür uygulanıyor?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 18:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Önleme yapan uçaklar kanatlarını oynayarak uyarı yapar ,bizi izle de yakın piste inelim der...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015, 14:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
Barış Kartalları'nın bakımlarını THY Teknik yapıyor
http://kokpit.aero/thy-teknik-baris-kartali-bakim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015, 15:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Alıntı:
Barış Kartalları'nın bakımlarını THY Teknik yapıyor
http://kokpit.aero/thy-teknik-baris-kartali-bakim
Güvenlik belgesi olmayan sivil bakım ekibi bu uçağa nasıl giriyor ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015, 15:40 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1426
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Barış Kartalları'nın bakımlarını THY Teknik yapıyor
http://kokpit.aero/thy-teknik-baris-kartali-bakim
Güvenlik belgesi olmayan sivil bakım ekibi bu uçağa nasıl giriyor ?
Akreditasyon sistemi ile önceden hava kuvvetleri bünyesinde eğitimlere katılıyor teknik personel.

Bu uçağın bakımlarını gelişi güzel her teknisyen yapamıyor.Bu uçağa her teknisyen giremiyor önce güvenlik soruşturması geçiriyorlar.

Tabiki hava kuvvetlerinden personel de var bakımlarda.

Dolayısı ile yetkinlikle alakalı bir sıkıntı yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015, 23:30 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Alıntı:

Rus uçağı olup olmadığını anlayamamamızın nedeni teknik olarak nedir?

Muhtemelen Rusyayı çok kızdırmamanın yolu veya alttan almacada olabilir . En azından telsiz dinlemelerinden tahmin etmeleri lazım . Tabi Rus pilotlar arapça konuşmuyorsa. ;)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 11:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:

Rus uçağı olup olmadığını anlayamamamızın nedeni teknik olarak nedir?
İki seçenek var,

- Birincisi Rus uçakları IFF sinyallerini yayınlamamıştır.
- İkincisi Kimliği tespit edilemeyen derken yalan söylüyoruzdur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 11:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 12:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.
IFF o kadar ilkel mi? Yani sadece bendensin ya da değilsin. Bu mu?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 12:09 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.
IFF o kadar ilkel mi? Yani sadece bendensin ya da değilsin. Bu mu?
Karşı taraf sana bilgi verir mi? Antenlerinden "Ben Rus uçağıyım. Adım da SU-24" bilgisi gönderir mi?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 12:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.
IFF o kadar ilkel mi? Yani sadece bendensin ya da değilsin. Bu mu?
İlkellikle alakası yok, çalışma prensibi bu. Telsizle kod yayını yapıyor, yayını alan da bu kodu çözüyor.

Vuran uçak F-22, vurulan uçak Typhoon olsaydı da böyle olacaktı.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 12:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.
IFF o kadar ilkel mi? Yani sadece bendensin ya da değilsin. Bu mu?
Karşı taraf sana bilgi verir mi? Antenlerinden "Ben Rus uçağıyım. Adım da SU-24" bilgisi gönderir mi?
Hocam;

Savaş dönemi haklısın ama Barış dönemlerinde barışı korumak adına kritik olmaz mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 12:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Kırmızı hat bu yüzden var.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015, 17:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
IFF'den uçak tipi ve milliyet tespiti yapılamaz.
IFF o kadar ilkel mi? Yani sadece bendensin ya da değilsin. Bu mu?
İlkellikle alakası yok, çalışma prensibi bu. Telsizle kod yayını yapıyor, yayını alan da bu kodu çözüyor.

Vuran uçak F-22, vurulan uçak Typhoon olsaydı da böyle olacaktı.
Hocam peki, bölgede Koral olsaydı bu durum değişir miydi?

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2015, 12:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
Barış Kartalı'nda 2 uçaklık opsiyon kullanılacak mı?
http://kokpit.aero/baris-kartali-opsiyo ... nilacak-mi


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 00:37 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2015, 13:25
Mesajlar: 70
Yaş:
HEİK'te elektronik harp kabiliyeti var mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016, 21:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Kas 2012, 02:59
Mesajlar: 41
Yaş: 30
Bu son teslim alinan ucakta, hava - yer yazilimlari diger ucaklarla ayni midir yoksa daha guncel bir yazilim yuklenmis olma ihtimali var midir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016, 22:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Alıntı:
HEİK'te elektronik harp kabiliyeti var mı?
Çok güçlü bir ESM (EDT) var.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016, 23:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
ESM, yayınların yerlerini tespit eden pasif sistemler bütünü değil mi? Nasıl çok güçlü oluyor?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016, 23:15 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Bu son teslim alinan ucakta, hava - yer yazilimlari diger ucaklarla ayni midir yoksa daha guncel bir yazilim yuklenmis olma ihtimali var midir?


"Batı"nın gelişinden sonra diğer 3 uçakta yazılım iyileştirmesi yapılacağını duymuştum ama nerde ve ne zaman duydum hatırlamıyorum. Gazetede görmüş olabilirim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016, 23:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Kas 2012, 02:59
Mesajlar: 41
Yaş: 30
Tesekkurler sentetik hocam, bir email almistim konuyla ilgili, sizde teyit ettiginize gore sanirim dogru bilgi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Alıntı:
ESM, yayınların yerlerini tespit eden pasif sistemler bütünü değil mi? Nasıl çok güçlü oluyor?
Örn; Çok güçlü bir bilgisayar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:26 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Belki de cloud computing olayını askeri alanda da düşünmenin zamanı gelmiştir?

Acaba radar antenleri ile veri aktarımı yapılabilir mi? Binlerce AESA verici ile, hesaplanılmak istenilen parçalar bölüntüler halinde idle halinde takılan uçağa aktarılır, hesaplanmış veri aynı şekilde isteyen uçağa iletilir vb.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 10:47 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 19 Şub 2013, 15:18
Mesajlar: 50
Yaş:
veri ve ses hatta görüntü aktarımı dahi yapılabilir fakat gerekli donanımları eklemek gerekir.Her uçan cisimlerin kendine ait IFF sinyali vardır bu sinyallere göre dost düşman tanımı yapılmaktadır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 13:02 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2015, 13:25
Mesajlar: 70
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
HEİK'te elektronik harp kabiliyeti var mı?
Çok güçlü bir ESM (EDT) var.
Çok özür dileyerek soruyorum bu neyin kısaltması sayın HDS


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 14:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Elektronik Destek Tedbirleri.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 15:03 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 18 Kas 2015, 21:34
Mesajlar: 139
Yaş:
Havadan erken ihbar kabiliyetimiz mükemmel
ESM kabiliyetimiz mükemmel
Elektronik harp uçakları yetersiz ama umut verici
SAR radar uçakları muharip uçaklar harici sıfır.

Bizim en çok ihmal ettiğimiz alan havadan elektronih harp ve kara hareketlerini izlemek için SAR platformları
İlki için çok gayretliyiz Aselsan ın maketleri filan umut verici ama SAR radarı olan bir uçakla karadaki bütün hareketi uzun menzilli olarak takip edememek büyük eksiklik
Deniz karakol uçaklarında ve ASA uçağımızda SAR radar var ama ne kadar yeterli olabilir umutlu değilim pek
Muharip uçakların SAR modu var ama onlarda uzun süre havada kalamaz ve büyük resmi kesintisiz izlemek için yeterli değiller
Bize standoff sar isar uçaklar lazım

Böyle yani
http://i.kinja-img.com/gawker-media/ima ... 23tnme.jpg

Bu uçak ile karadaki bütün hareket izlenebilir ve bir savaşta unsurlar bu tehditlere yönlendirilebilir
Bu konuda biraz zayıfız ihmal ediyoruz görünüyor. Ama benim inancım bu ihtiyaç bir ölçüde gizli gizli halledildi kullanılıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 15:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Anlaşılan Türkiye ek +2 siparişi vermeye hazırlanıyor. Bakalım bu uçaklarda İsrail sistemi yerine bizim sistem yetişecek mi?

http://www.defensenews.com/story/defens ... /79805298/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Ben böyle bir siparişi tahmin ettim ancak maddiyat beni şaşırtıyor Nasıl olacak ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 16 Tem 2012, 22:13
Mesajlar: 45
Yaş:
İlave HEİK siparişi ilave f-16 alımını getirir mi acaba?

_________________
"Sadelik, en yüksek gelişmişlik düzeyidir" Leonardo Da Vinci


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
THY'nin 737-700/800 siparişlerinden ikisinin bu alıma kaydırılması, teknik olarak mümkün müdür?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Alıntı:
THY'nin 737-700/800 siparişlerinden ikisinin bu alıma kaydırılması, teknik olarak mümkün müdür?
Burada kullanılan 737'ler üç şekilde farklılar:
- 700 gövdesi ve 800 kanatları kullanılıyor. Ancak artık P-8'le birlikte, askeri standarttaki tüm -737 gövdeleri penceresiz olarak ve çeşitli yerlerinden güçlendirilmiş segmentlerle üretiliyor. Bizdeki eski tayyarelerde pencere kesitleri var, ancak sonradan yamanıyorlar.
- Motorlar ve jeneratör gücü birbirinden farklı.
- Kablaj farklı.

Bunların hepsi "baştan yapılacak" şeyler yahut "Long lead" denebilecek uzun teslim süreli şeyler.

Beri yanda, asıl mesele radar ve ESM sistemi. Bence bunlardan zaten en hızlı üretilecek olanı uçak. :roll:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:24 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1426
Yaş:
Hocam şu anki nihai konfigürasyon ve oluşan radar ve esm sistemindeki sıkıntıları nasıl çözebileceğimize dair veriler ışığında ben +2 opsiyonun planlanan süreden daha hızlı şekilde hayata geçeceğini düşünüyorum bilmem katılırmısınız :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Opsiyonun geçerlilik süresinin dolmuş olması lazım. Böyle bir alım olursa bu yeni sipariş olur, opsiyonun işletilmesi olmaz. (Her ne kadar muhtemelen kısa sürecek olsa da) Yeniden sözleşme görüşmesi ve konfigürasyonun belirlenmesi gerekecektir.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 16:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
+2 ucak demek ayni anda 2 AEW ucagini 7/24 esasina farkli bolgelerde havada tutabilmek demektir. Hatta +2 yerine +3 olursa daha rahat olur. Operasyonel olarak bakarsak artik bir ucagin Adana civarinda Suriye ve D. Akdeniz'i kontrol ederken bir digerinin Diyarbakir uzerinde kafkaslar, Hazar denizi, Iran ve Irak hava sahasini kontrol etmesi gerekiyor.

Sanirim buradaki mesele bu 2 ilave ucagi hangi konfigurasyonda alabilecegiz ve fiyatinin ne olacagidir. Opsiyonlar genelde uretim hattinda faalken, ve supply chain sistemi calisiyorken verilir. Biz o firsat penceresini kacirdik. Belki 2-3 sene once opsiyonlari kesin siparise donusturmek gerekiyordu ki fiyat ve telim suresinde uzama ve yukselme olmasin. Bir ihtimal P-8 uretiminin bu fiyatin makul seviyede olmasina yardimi olabilir. Iste yine dusunuyoruz, Boeing'e kesilen cezayi VIP CH-47 almak yerine bu opsiyonda kullansaydiniz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 17:48 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2668
Yaş:
4 soj ile beraber verilirse belki makul olabilir mi?


Mesela soj kapsamında b-737-800 seçilirse (4 adet), 2 tane de heik için olmak üzere 6 sipariş vermek gibi..

Hoş bana göre soj da 2 sektör hesabıyla 6 adet olmalı ama neyse..


@robust , 7 sayısı bana da daha makul geliyor. Tanker uçaklar alınırken yapılan hesap da öyleydi ki 7 alınmış zamanında. Gerçi b737 hem daha yeni nesil uçak , hem de Türkiyede altyapısının yaygin oldugunu söyleyebiliriz.. yine de herseyi limitinde kısarak almaktan bıktım yahu. Biraz da olması gereken kadar plana göre alsak.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 17:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Gölge zaten 2 hazır alım + 4 sistem yerli olacaktı Soj meselesi ..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 18:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
4 soj ile beraber verilirse belki makul olabilir mi?


Mesela soj kapsamında b-737-800 seçilirse (4 adet), 2 tane de heik için olmak üzere 6 sipariş vermek gibi..

Hoş bana göre soj da 2 sektör hesabıyla 6 adet olmalı ama neyse..


@robust , 7 sayısı bana da daha makul geliyor. Tanker uçaklar alınırken yapılan hesap da öyleydi ki 7 alınmış zamanında. Gerçi b737 hem daha yeni nesil uçak , hem de Türkiyede altyapısının yaygin oldugunu söyleyebiliriz.. yine de herseyi limitinde kısarak almaktan bıktım yahu. Biraz da olması gereken kadar plana göre alsak.
HvKK SOJ icin sivil is jeti tercih etti seklinde haberler var. Hatta SSM'nin hazir alim gibi bir projesi var ve teklifler aliniyor. SoJ gibi bir projede ihtiyaci karsilayacak hazir bir sistem bulmak zor. Is donup dolasip Aselsan'a gelir bence. Aselsan'da bu isi kotarir ama sure ve ucagin sonundaki goruntusu nasil olur bilemiyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 18:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Soj hazir alımı ihalesi geçen sene sonlarında iptal edildi. Geliştirme projesi ise Allahlık.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 20:18 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2668
Yaş:
En azından uçağı 'heik ' ile aynı karar verseler, ilk 2 uçak heik, diğerleri soj olacak şekilde...

O zamana kadar zaten anca geliştirirler..

Yani meltem 10 sene sürdüyse, soj zaten kafadan bi 20 sene sürer herhalde... hiç olmazsa +2 heik aradan çıkardı.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 20:32 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Eğer ilave uçak düşüncesi havada sürekli bir HEİK bulundurma amacı güdülerek planlanıyor ise, bu eksikliği kapatmak için daha farklı bir çözüm üretilemez mi, belki daha doğrusu üretilemez miydi?

Örneğin radar ve elektronik -ki mekanik parçaya sahip olmamaları sebebiyle daha uzun kullanım ömrüne sahip oldukları sürekli ifade ediliyor, ekipmanlar modüler hale getirilir, bu sırada THY'nin bir siparişinin askeri koşullara uygun olarak tadil edilmesi istenilir vb.

Hatta ve hatta bir kargo uçağı bu iş için kullanılır, platform üzerine yerleştirilmiş elektronikler istenildiğinde arka rampadan yüklenir...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 20:51 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Alıntı:
Eğer ilave uçak düşüncesi havada sürekli bir HEİK bulundurma amacı güdülerek planlanıyor ise, bu eksikliği kapatmak için daha farklı bir çözüm üretilemez mi, belki daha doğrusu üretilemez miydi?

Örneğin radar ve elektronik -ki mekanik parçaya sahip olmamaları sebebiyle daha uzun kullanım ömrüne sahip oldukları sürekli ifade ediliyor, ekipmanlar modüler hale getirilir, bu sırada THY'nin bir siparişinin askeri koşullara uygun olarak tadil edilmesi istenilir vb.

Hatta ve hatta bir kargo uçağı bu iş için kullanılır, platform üzerine yerleştirilmiş elektronikler istenildiğinde arka rampadan yüklenir...
Sistem bütünlüğu ve standardizasyon için ayni tipte bir HEİK uçağı düşünülmüş olabilir mi?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Eğer ilave uçak düşüncesi havada sürekli bir HEİK bulundurma amacı güdülerek planlanıyor ise, bu eksikliği kapatmak için daha farklı bir çözüm üretilemez mi, belki daha doğrusu üretilemez miydi?

Örneğin radar ve elektronik -ki mekanik parçaya sahip olmamaları sebebiyle daha uzun kullanım ömrüne sahip oldukları sürekli ifade ediliyor, ekipmanlar modüler hale getirilir, bu sırada THY'nin bir siparişinin askeri koşullara uygun olarak tadil edilmesi istenilir vb.

Hatta ve hatta bir kargo uçağı bu iş için kullanılır, platform üzerine yerleştirilmiş elektronikler istenildiğinde arka rampadan yüklenir...
Sistem bütünlüğu ve standardizasyon için ayni tipte bir HEİK uçağı düşünülmüş olabilir mi?
İki öneri sunuyorum. Birincisi ve en üstteki, ve aynı zamanda en imkansızı, radarın ve elektroniklerin modüler hale getirilmesi, 8 saatlik uçuştan gelmiş uçağın üzerinden bu ekipmanların
kısa bir çalışma ile çıkarılması ve hangarda kalkış için bekleyen uçağa takılması. Böylece hedeflediklerim, daha düşük maliyetler ile sürekli havada bir uçak bulundurmayı mümkün kılmak ayrıca ilave siparişlerin radar, elektronik beklemeden Boeing fabrikasından çıktığı gibi operasyonel hale getirilmesi.

İkinci önerim ise bu işe başlanılmadan düşünülmesi gereken bir şeydi, belki.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Sn. Postulat sizin onerinizi ben basitlesitip, daha uygulanabilir sekilde degistireyim. Kanat altina pod seklinde AESA teknolojisi kullanan radar olur ise mumkun olabilir ve bu ucak radar bilgileri direk datalink vasitasi ile yere indirebilir veya link-16 ile havadaki ucaklara dagitabilir. Ucak icinde ciddi bir modifikasyon yapilmadan ve radar operator personel tasimadan dusuk maliyetli bir proje cikabilir ortaya. Bu ucak havadan komuta kontrol degilde, yer radarlarinin kor bolgelerini kapatir, havadaki gozu gibi kullanilabilir. Ingilizler ornegin benzer seyi helikopterleri kullanarak ucak gemilerinin ufuk otesi gorusunu artirmak icinde kullaniyordu. Atiyorum Aselsan bir pod icinde AESA radar gelistirir, bir C-130 ucagimizin her iki kanat altina takilir ve gerekli verilink/link-16 techizati ile bu ucak uzun sure havada tur atarak yerdeki komuta kontrol istasyonlaruna surekli veri indirebilir veya havadaki CAP ucaklarina link-16 ile veri aktarabilir. Yapilabilir, hemde dusuk maliyet ile....


En son robust tarafından 04 Şub 2016, 21:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:21 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Tüm kuvvetlerini tek tipleştirmek için ciddi bir çaba harcayan ABD, neden bu tür tak-çıkar türü modülerliğe izin veren sistemler üzerine yönelmiyor?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:27 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 16 Tem 2012, 22:13
Mesajlar: 45
Yaş:
Alıntı:
Eğer ilave uçak düşüncesi havada sürekli bir HEİK bulundurma amacı güdülerek planlanıyor ise, bu eksikliği kapatmak için daha farklı bir çözüm üretilemez mi, belki daha doğrusu üretilemez miydi?

Örneğin radar ve elektronik -ki mekanik parçaya sahip olmamaları sebebiyle daha uzun kullanım ömrüne sahip oldukları sürekli ifade ediliyor, ekipmanlar modüler hale getirilir, bu sırada THY'nin bir siparişinin askeri koşullara uygun olarak tadil edilmesi istenilir vb.

Hatta ve hatta bir kargo uçağı bu iş için kullanılır, platform üzerine yerleştirilmiş elektronikler istenildiğinde arka rampadan yüklenir...
Bu uçaklar o kadar yetenekli ki ne kadar fazla o kadar iyi bizim için. Belki de havadan kestirme yaparak (örneğin) s400 bataryasının menziline girmeden yer tespiti yapmayı düşünüyordur kuvvet kim bilir. Bir nevi uçan MİLKED yani. Bu durumda ne kadar fazla uçak, o kadar kesin teşhis.

_________________
"Sadelik, en yüksek gelişmişlik düzeyidir" Leonardo Da Vinci


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Tüm kuvvetlerini tek tipleştirmek için ciddi bir çaba harcayan ABD, neden bu tür tak-çıkar türü modülerliğe izin veren sistemler üzerine yönelmiyor?
Cunku havada erken ouyari ve komuta kontrol kabiliyeti farkli bir kabiliyet...Adami ilgi sahasi cografyasi kendi hava sahasi degil, binlerce km uzaklarda operasyon yaptigi yerde kendi yer radari ve komuta kontrol sistemleri yok. Herseyi hava ve mobil yapmak zorunda. Benim yazidigm sey oyle degil. Turkiye'nin hava savunma radar agimizin aciklarini kapatmak, kor alanlari guclendirmek icin havada nobet tutan radar mantigi var. Dedigim komuta kontrol ucagi degil, havada radar tasiyan ucak....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016, 21:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Kendimi pek iyi ifade edememişim.

O öneriyi genel bir düşünce olarak ortaya koymuştum. Her şeyi yapabilen F-35 mantığı, benim aklımdaki fikir değil. Gerektiğinde jammer yüklenebilecek, gerektiğinde tepesine 10x4m^2 büyüklüğünde radar takılabilecek, gerektiğinde insanlı gözlem uçağı gibi kullanılabilecek, gerektiğinde tam kapsamlı komuta uçağı olarak kullanılabilecek, gerektiğinde paraşütçü atacak, gerektiğinde paletlerden yük atacak bir uçak düşünüyorum. Gerekli ekipman ya da gereksiz ekipman arkadaki kargo kapağından girecek, çıkacak.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: zender ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye