TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 12:35

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 02:46 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Bakalım +2 alınacak mı? Veya soj'a mı geçilecek hemen..

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 02:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Ruslar'da bunun karşılığı olan bir uçak sistem var mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 03:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
Bakalım +2 alınacak mı? Veya soj'a mı geçilecek hemen..
Sordum önceki sayfada ama karıştı.
Kuvvetten bir beklenti var mı +2 için bilen duyan var Mıdır ?
Ayrıca şu 2 sistem hazır alım Soj kime gidecek acep ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 03:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Ruslar'da bunun karşılığı olan bir uçak sistem var mı?
Yillardir var. A50 Mainstay kodlamasiyla, RuAF evanterinde gorev yapiyor. Simdi baktim 16 ucak mevcutmus ama performans olarak B737 seviyesinde mi tartisilir. Ucak platform olarak 4 motorlu nakliye ucagi IL-76 kullaniliyor. Ozellikle maksimum izleyebilecegi hava hedefi sayisi dusuk oldugu goruluyor. Internet ortamindaki kaynaklarda bir suru bilgi var ama daha ciddi kaynaklara bakmak lazim. Henuz Suriye uzerinde gorunmediler ama kim bilir supriz yapip ortaya cikarlar bir yerden, mesela IRan uzerinden.

Ruslarin son Suriye operasyonlarini takip edenler, RuAF'un komuta kontrol yapisi, egitim, insanli insansiz ISR sistemler, ag-destekli opersyon, gudumlu muhimmat performansi, ve cesitliligi olarak konunda henuz NATO veya ABD seviyesinde olmadigi goruluyor. Su-30/34 leri gorunce bazilarimiz agzi acik bakiyor ama adamlarin Su-30/34'e yukledigi BVR fuzesi Aim-7F/M Sparrow'un dengi sayilan SARH gudumlu R27E fuzesi. Amraam dengi olan R77 Amraamski fuzesinin henuz performans olarak yeterli bulunmadigindan on hatlara gelmedigi soyleniyor. Henuz Suriye'deki ucaklarinin uzerinde R77 goren yok. Bu acidan bakinca, hava-hava muhimmat kabiliyetleri acisindan Ruslardan daha iyi konumdayiz.

Bugun envaterde 40-50 tane AESA radarli ve CFT'li F-16, hadi sizi kirmayayim 40-50 tane F-15T olsun, bu yuksek tempo CAP gorevleri ise yarardi. AESA radarli F-16'lari kucumsememek lazim, mekanik APG-68V9'e gore misliyle performans artisi getirdigi soyleniyor. Bunun anlami Su-30 buyuklugundeki hava hedeflerini 150-200km gibi menzillerden tracking yapabilir. Cok daha genis bir hacimde arama ve tracking yapabilecegi gibi ayni anda coklu AMRAAM atisi yapabilir. Ortalik kizismis iken 40 tane daha AESA radarli, CFT'li F-16C alip hava-hava gorevlere ayrimak lazim.


En son robust tarafından 10 Ara 2015, 03:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 03:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ruslar'da bunun karşılığı olan bir uçak sistem var mı?
Yillardir var. A50 Mainstay kodlamasiyla, RuAF evanterinde gorev yapiyor. Simdi baktim 16 ucak mevcutmus ama performans olarak B737 seviyesinde mi tartisilir. Ucak platform olarak 4 motorlu nakliye ucagi IL-76 kullaniliyor. Ozellikle maksimum izleyebilecegi hava hedefi sayisi dusuk oldugu goruluyor. Internet ortamindaki kaynaklarda bir suru bilgi var ama daha ciddi kaynaklara bakmak lazim. Henuz Suriye uzerinde gorunmediler ama kim bilir supriz yapip ortaya cikarlar bir yerden, mesela IRan uzerinden.

Ruslarin son Suriye operasyonlarini takip edenler, RuAF'un komuta kontrol yapisi, egitim, insanli insansiz ISR sistemler, ag-destekli opersyon, gudumlu muhimmat performansi, ve cesitliligi olarak konunda henuz NATO veya ABD seviyesinde olmadigi goruluyor. Su-30/34 leri gorunce bazilarimiz agzi acik bakiyor ama adamlarin Su-30/34'e yukledigi BVR fuzesi Aim-7F/M Sparrow'un dengi sayilan SARH gudumlu R27E fuzesi. Amraam dengi olan R77 Amraamski fuzesinin henuz performans olarak yeterli bulunmadigindan on hatlara gelmedigi soyleniyor. Henuz Suriye'deki ucaklarinin uzerinde R77 goren yok. Bu acidan bakinca, hava-hava muhimmat kabiliyetleri acisindan Ruslardan daha iyi konumdayiz.
Üstadım müsaadenizle size ek olarak bir iki şey yazayım. Bu uçakların 1984-1992 aralığından servise girdiğini. Küçük hedefler için yaklaşık 230 km büyük hedefler için 400 km olarak gösterilmiş. Lakin teknolojinin 80'li yıllardan kaldığını düşünürseniz bugün için ne kadar geçerli belli değil. Uçaklar 2011 yılın modernizasyona başlanmış lakin sadece 2 uçak tamamen modernizasyondan geçmiş. Kalan uçaklar hala eski durumda uçuyor.

Hindistan bu uçakların Rus sistem ve radarlarını beğenmeyip. İsrail ile yaptığı anlaşma ile 3 uçağa EL/W-2090 radar sistemi takarak kullanıyor. Klasik bir durum, bu tür Rus sistemleri dış satışlarda, özellikle Hindistan'da neredeyse hiç kabul görmüyor. Genelde İsrail sistemlerini tercih ediyorlar. Yani bu güncellenen 2 uçak da dahil, bizim barış kartallarına denk olduklarını söylemek pek mümkün değil.

Hindistan'ın kullandığı EL/W-2090 sistemi için kabaca bilgi;
https://en.wikipedia.org/wiki/EL/W-2090


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 04:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ruslar'da bunun karşılığı olan bir uçak sistem var mı?
Yillardir var. A50 Mainstay kodlamasiyla, RuAF evanterinde gorev yapiyor. Simdi baktim 16 ucak mevcutmus ama performans olarak B737 seviyesinde mi tartisilir. Ucak platform olarak 4 motorlu nakliye ucagi IL-76 kullaniliyor. Ozellikle maksimum izleyebilecegi hava hedefi sayisi dusuk oldugu goruluyor. Internet ortamindaki kaynaklarda bir suru bilgi var ama daha ciddi kaynaklara bakmak lazim. Henuz Suriye uzerinde gorunmediler ama kim bilir supriz yapip ortaya cikarlar bir yerden, mesela IRan uzerinden.

Ruslarin son Suriye operasyonlarini takip edenler, RuAF'un komuta kontrol yapisi, egitim, insanli insansiz ISR sistemler, ag-destekli opersyon, gudumlu muhimmat performansi, ve cesitliligi olarak konunda henuz NATO veya ABD seviyesinde olmadigi goruluyor. Su-30/34 leri gorunce bazilarimiz agzi acik bakiyor ama adamlarin Su-30/34'e yukledigi BVR fuzesi Aim-7F/M Sparrow'un dengi sayilan SARH gudumlu R27E fuzesi. Amraam dengi olan R77 Amraamski fuzesinin henuz performans olarak yeterli bulunmadigindan on hatlara gelmedigi soyleniyor. Henuz Suriye'deki ucaklarinin uzerinde R77 goren yok. Bu acidan bakinca, hava-hava muhimmat kabiliyetleri acisindan Ruslardan daha iyi konumdayiz.
Üstadım müsaadenizle size ek olarak bir iki şey yazayım. Bu uçakların 1984-1992 aralığından servise girdiğini. Küçük hedefler için yaklaşık 230 km büyük hedefler için 400 km olarak gösterilmiş. Lakin teknolojinin 80'li yıllardan kaldığını düşünürseniz bugün için ne kadar geçerli belli değil. Uçaklar 2011 yılın modernizasyona başlanmış lakin sadece 2 uçak tamamen modernizasyondan geçmiş. Kalan uçaklar hala eski durumda uçuyor.

Hindistan bu uçakların Rus sistem ve radarlarını beğenmeyip. İsrail ile yaptığı anlaşma ile 3 uçağa EL/W-2090 radar sistemi takarak kullanıyor. Klasik bir durum, bu tür Rus sistemleri dış satışlarda, özellikle Hindistan'da neredeyse hiç kabul görmüyor. Genelde İsrail sistemlerini tercih ediyorlar. Yani bu güncellenen 2 uçak da dahil, bizim barış kartallarına denk olduklarını söylemek pek mümkün değil.

Hindistan'ın kullandığı EL/W-2090 sistemi için kabaca bilgi;
https://en.wikipedia.org/wiki/EL/W-2090
Evet dediginiz dogru ilk versiyonlari AEW'den beklenmeyecek sekilde hava radar performanslari cok kotuymus, sonraki A50U'lada iyilestirmeler yapildigi yaziyor ama klasik Rus hastaligi projeleri 5-10 yil geriden geliyor. Oyle anlasiliyor ki hava-hava muhimmatan sonra komuta kontrol kabiliyeti olarak adamlardan iyi durumdayiz. Bize acil gereken hava savunma kabiliyetimizi gelistirmek, bir kac SoJ ucak tedarik etmek, yukarida yazdigim gibi bir 30-40 tane daha AESA, CFT'li F-16V tedarik ederek hava-hava gorevli filo sayisini artirmak. EH amacli daha fazla KORAL ihtiyaci varsa, oturup cift vardiya calisip yaparlar. EH demisken block-50'lerin SPEWS-II EH sistemleri ne oldu ki? Proje bitti, teslimatlar yapildi derken, henuz ucaklara takilmadiysa cok yazik. Ucaklari alali neredeyse 15-20 yil olacak EH sistemleri yok. Bu siralarda o sistemlerde acilen ucaklara lazim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 04:10 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
@robust hocam, 2011 sonrası tedarik ettiğimiz f-16 blok 50+'lerimizin diğer f16'larımız envanterden çıktıktan sonra en az 20 yıl daha envanterde kalacakları açık. Neredeyse 2060'lara kadar ,aynen bugünkü f-4 terminatörlerimiz gibi tek başlarına takılacaklar demektir.

sayılarının sadece 30 olması nedeniyle, tek başına idame edilmeleri maliyet etkin olmayabilir.bu yüzden Sizin fikrinize yaklaşmadım değil . En az 40 adet daha blok 50/60 alıp , mevcut 30 taneye de aesa modernizasyonu ile 70 uçaklık 3 filoluk f-16 grubu ile o yıllara sarkmak mantıklı olabilir. Hem bugünkü sıkışıklığı sıkışıklığa da kurtarmış olabiliriz.

(20x3 muharip filo, 10 adet ocu/eğitim filo gibi)

Ancak bu durumdan tf-x sayısının olumsuz etkilenmesinden korkarım. Yine de bugün kapatılması gereken ve elzem olan , ertelenmesi riskli bir açığımız var.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 04:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
@robust hocam, 2011 sonrası f-16 blok 50+'lerimizin diğer f16'larımız envanterden çıktıktan sonra en az 20 yıl daha envanterde kalacakları açık. Neredeyse 2060'lara kadar aynen bugünkü f-4 terminatörlerimiz gibi tek başlarına takılacaklar demektir.

sayılarının sadece 30 olması nedeniyle, tek başına idame edilmeleri maliyet etkin olmayabilir. Sizin fikrinize yaklaşmadım değil . En az 40 adet daha blok 50/60 alıp , mevcut 30 taneye de aesa modernizasyonu ile 70 uçaklık 3 filoluk f-16 grubu ile o yıllara sarkmak mantıklı olabilir. Hem bugünü de kurtarmış olabiliriz.

(20x3 muharip filo, 10 adet ocu/eğitim filo gibi)

Ancak bu durumdan tf-x sayısının olumsuz etkilenmesinden korkarım. Yine de bugün kapatılması gereken ve elzem olan , ertelenmesi riskli bir açığımız var.
Evet bende o yuzden surekli ayni seyi yaziyorum. 30-40 yeni F-16V alip, mevcut 30 block-50+'i ayni seviyeye cikararak, 60-70 ucaklik AESA radarli, CFT'li ucak filosunu her duruma karsi ucurmak ve gelecek 20-25 yili garanti altina almak lazim. Kaza kirim eksikleri olacaktir. F-16 hatti kapatildiginda geri donusu yok. Boyle bir alimin TFX uzerine bir etkisi dusunmek icin cok cok erken. TF-X henuz kagit uzerinde bir proje ve basina neler gelecek bilinmez. Bugun icin mantikli olani dusunuyorum. HvKK komutani olsam, elimdeki huyunu suyunu bildigim, her turlu altyapisina sahip oldugum F-16 filolarimin omrunu, ve teknoloji seviyesini mumkun oldugunca uzatirdim. Ayrica CCIP projesi iyi ki yapilmis. AESA radar eksik kaldi ama 200 tane(+35 civari block-30 var ozgur projesini bekleyen) modern aviyonikli(JHMS, Link-16 felan) F-16 az bir guc degil. SPEWS-II projesinin akibetini merak ettim. Bir arastirmak lazim. Envanterdeki 55 civari C ver. Block-50'nin EH sistemi olmamasi buyuk eksiklik olur. ALQ-211 V9 podlarida FMS ile aliniyordu. Bugun yarin bu podlarda ortaya cikarlarsa supriz olmaz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 15:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bakalım +2 alınacak mı? Veya soj'a mı geçilecek hemen..
Sordum önceki sayfada ama karıştı.
Kuvvetten bir beklenti var mı +2 için bilen duyan var Mıdır ?
Ayrıca şu 2 sistem hazır alım Soj kime gidecek acep ?
Bilgisi olan var mıdır ?
Soj çok önemli.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 16:11 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 18:18 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Her hava üssünde 4 tane olmalı... :| Türkiye öyle dünya hava kuvvetlerinde varmış 3-4 tane de biz alalım dursun, denilecek bir ülke değil....

Madem Neo-Ottoman politikası izliyoruz,madem ezilmiş-geri bıraktırılmış müslüman ülkelerin halifelik bayrağını taşıyacağız şöyle 80-90 tane HEİK almalıyız ama gavura para gitmemesi için kalan HEİK uçaklarını Boeing'den değil Yemen'den alalım....

Şaka bir yana coğrafi konumumuza dayalı olarak mı 4+2 sayısında karar kılınmış yoksa daha fazla HEİK lazım ama paramız ancak 4+2 'ye yeter diye mi bu karar alınmış?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015, 20:00 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Tavla oynarken, bir zar dört, diğeri iki gelmiş.. Hatta dur..

Tavla atarken, cihar-ı dü gelmiş.. Odur.,


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 00:09 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Barış Kartalı'nda +2 opsiyon daha projenin başlangıcında rafa kaldırıldı.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 01:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1173
Yaş:
Nerde yazıyor o hadise cidden ya.? Askeri yetkililer hiçde öyle konuşmuyor, adamlar aynı anda kaç harekat icra etmek isteyecek kuvvet veya ne kadar bölgede ne kadar kesintili/kesintisiz aydınlatma isteyecek kuvvet buna bakacağız bu kapsamdada ya eldekiler yeterli görülecek yada ilave sipariş verilecek diyor ama.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 01:49 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
İlave sipariş ya da opsiyon söz konusu değil. Opsiyon işletilmemesine daha en başta karar verilmişti zaten. Yeni sipariş gerekir, onun için de sözleşme görüşmelerinden başlanacak, minimum 2 sene sözleşme imzası gerekir vs vs.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 02:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Opsiyonlar genelde uretim devam ederken, henuz supply chain sistemi calisir vaziyetteyken verilir. Bunun icinde kritik bir tarih belirlenir ve o tarihten once opsiyonlarin kesin siparise donusturulmesi istenir ki uretim devam ederken yeni sistemler plana dahil edilirler. Aksi halde gecikme olursa, tekrar supply chain kurmak ve yeniden uretime baslamanin maliyeti yukselir. Bu nedenlerle, bahsedilen opsiyonlar icin kesin siparise donusturme tarhi coktan kacirilmisir. Ilave Baris Kartali sipari istenirse bunun maliyetinin yuksek olacagi kesin, ozellikle gorev sistemlerinin(radar, konsol, bilgisayar gibi) 2003 yilindaki konfgurasyonda almak imkansizdir(tahminen). Olabilecek bir cozum, ilave 2-3 ucak alinirken, mevcut filonunda ayni konfigurasyona yukseltilmesi yapilabilir ama maliyeti olur. Hatta 2 farkli bolgede AEW orbiti icin toplamda 7 ucak en ideal cozumdur. Ilave 2 degil, 3 ucak daha dogru rakam olur. 6 ucak ile kisa sureligine 24/7 idare edilebilir ama yedek ucak kalmaz. Biz eniyisi bu 4 ucagi bir 5-6 yil kullanalim, sistem uzerindeki ogrenme egrimiz yukselsin, sistemin eksik ve gelistirimesine ihtiyac duyulacak ilave isterler ile birlikte bir seyler dusunulebilir. Eskiden AEW yoktu eksiklik diyorduk, simdi var fazlasini istiyoruz. Bizde bir garip olduk...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 03:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Alıntı:
Opsiyonlar genelde uretim devam ederken, henuz supply chain sistemi calisir vaziyetteyken verilir. Bunun icinde kritik bir tarih belirlenir ve o tarihten once opsiyonlarin kesin siparise donusturulmesi istenir ki uretim devam ederken yeni sistemler plana dahil edilirler. Aksi halde gecikme olursa, tekrar supply chain kurmak ve yeniden uretime baslamanin maliyeti yukselir. Bu nedenlerle, bahsedilen opsiyonlar icin kesin siparise donusturme tarhi coktan kacirilmisir. Ilave Baris Kartali sipari istenirse bunun maliyetinin yuksek olacagi kesin, ozellikle gorev sistemlerinin(radar, konsol, bilgisayar gibi) 2003 yilindaki konfgurasyonda almak imkansizdir(tahminen). Olabilecek bir cozum, ilave 2-3 ucak alinirken, mevcut filonunda ayni konfigurasyona yukseltilmesi yapilabilir ama maliyeti olur. Hatta 2 farkli bolgede AEW orbiti icin toplamda 7 ucak en ideal cozumdur. Ilave 2 degil, 3 ucak daha dogru rakam olur. 6 ucak ile kisa sureligine 24/7 idare edilebilir ama yedek ucak kalmaz. Biz eniyisi bu 4 ucagi bir 5-6 yil kullanalim, sistem uzerindeki ogrenme egrimiz yukselsin, sistemin eksik ve gelistirimesine ihtiyac duyulacak ilave isterler ile birlikte bir seyler dusunulebilir. Eskiden AEW yoktu eksiklik diyorduk, simdi var fazlasini istiyoruz. Bizde bir garip olduk...
Bulunca şaşırıyoruz işte :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 09:59 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Sürekli aynı uçaktan sipariş vermek yerine CASA C-295 AEW veya Saab 2000 AEW&C gibi daha düşük profilli, bakım masrafları ve idamesi nisbeten düşük bir 2. tip erken uyarı uçağı düşünülebilir, böylece kısa mesafe görevler için Boeing 737leri havada tutmak gerekmez, herhangi bir ambargo tehditinde de kaynakları yedeklemiş oluruz.


Ama bunca proje kaynak beklerken uzun zaman erken uyarı uçağı konusunun açılacağını da zannetmiyorum, elde ki malzeme şimdilik bu, verimli kullanmaya çalışmak ilk amacımız olmalı.



Resim


Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 10:10 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Farklı bir uçakla gitmek iyide aynı görev teçhizatını ekleyerek en azından yakın bir performans beklemek anlamsız olur. Zaten bu uçaklar için Thy sayesinde sivil havacılıkta ciddi bir bakım kabiliyetine sahibiz. Gerektiğinde parça sıkıntısıda çekeceğimizi düşünmüyorum. Tercih doğruydu ve uzun soluklu uçuşlar için yine bu tarz uçaklar üstünden gitmek en doğrusu.

Ayrıca bu opsiyon meselesi benimde merak ettiğim bir mevzuydu öğrenmiş olduk.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 10:18 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Alıntı:
İlave sipariş ya da opsiyon söz konusu değil. Opsiyon işletilmemesine daha en başta karar verilmişti zaten. Yeni sipariş gerekir, onun için de sözleşme görüşmelerinden başlanacak, minimum 2 sene sözleşme imzası gerekir vs vs.
Zaten, oldu da iki üç tane daha lazım oldu, o tayyarenin bir çok sistemi elimizdekilerden farklı olacaktır. Kore'ninkiler dahi bizimkilerden çok farklı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 10:20 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Daha ufak farklı bir ew uçağı fikri, afganistan, kosova gibi bm ve nato operasyonlarına katılım ve katar üssü gibi denizaşırı milli görevler ve lph düşünüldüğünde masaya konabilecek platformlar.

Lph'de de göreve çıkabilecek bir uçağı olan varsa pazarlasın kendini.. zannetmiyorum ama neden olmasın..


V-22'nin ew modeli var mı mesela.. güzel bir oyuncak olurdu..

Resim

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 11:20 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Küçük uçak ile AEW gündeme gelirse o zamana kadar Aselsan bir konsept tasarım yapar herhalde.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 11:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Aslında CN 295 platformu çok güzel bir uçak Bu platform veya muadili bir uçak seçip hem küçük Awacs yapılabilir , hem DB-110 muadili yerli bir Pod takarak gozetleme - izleme amaçlı kullanılabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 12:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Biz bir yolcu uçağı yapıyorduk onun büyütülmüş versiyonuna taksak ya. :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 12:22 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Hatırladığım kadarı ile E-2 Hawkeye radarını C-130 üzerine monte edip Türkiye'ye teklif etmek istemişlerdi. Listeye bile alınmamıştı. Hatta bu listeye alınmama konusunu savunma ve havacılık zamanında çok ciddi eleştirmişti. Ancak yeni radar ve 737 çok iyi ve doğru bir bileşen oldu. Teyyare hakkında bilmediğimiz perçin yok(bir uçak bu iş için parçalarına ayrılmıştı).
Gelecekte Raytheon Sentinel R1 gibi SAR radarlı bir uçak yapacak olsak bence yine 737 üzerinden gitmek gerekir.
Alıntı:
Biz bir yolcu uçağı yapıyorduk onun büyütülmüş versiyonuna taksak ya. :)
İstanbul trafiği yağmurdan durdu okuyup yazıyordum elimden düştü. Allah da seni güldürsün :)

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 13:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Biz bir yolcu uçağı yapıyorduk onun büyütülmüş versiyonuna taksak ya. :)
İstanbul trafiği yağmurdan durdu okuyup yazıyordum elimden düştü. Allah da seni güldürsün :)
Ne yapalım hocam, projeden pek hayır gelmeyecek gibi bari şakasını yapalım. :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 15:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Aslında Saab ile ortak yapılanilir birşeyler.
Soj yapan Adam bunu da yapabilir herhalde olmadı 2020 sonrası milli yapılır..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 15:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
Daha ufak farklı bir ew uçağı fikri, afganistan, kosova gibi bm ve nato operasyonlarına katılım ve katar üssü gibi denizaşırı milli görevler ve lph düşünüldüğünde masaya konabilecek platformlar.

Lph'de de göreve çıkabilecek bir uçağı olan varsa pazarlasın kendini.. zannetmiyorum ama neden olmasın..


V-22'nin ew modeli var mı mesela.. güzel bir oyuncak olurdu..

Resim
Almanların 1970'lerde Dornier Do-31 gibi bir projesi vardı. Dikine inip kalkabilen jet itkili nakliye uçağı. Ama sanırım hem maliyetinin fazla olması hem de operasyon yarıçapının yetersiz kalması dolayısı ile proje rafa kalktı.

Bizim de bi zamanlar kullandığımız S-2 Tracker uçakları bir ara çözüm olmaz mıydı? Brezilya deniz kuvvetleri bu uçaklardan 4 tanesini amerikan şirketine modernleştirip uçak gemisinde kullanmayı planlıyordu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 15:45 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Biz bu projede uçaktan bir sıkıntı çekmedik. Meltem projeleri gibi bir şey dahi olmadı. Mesele, MESA radarının, yani bir almaç/göndermeç dizininden, T/R ünitelerinden oluşan bir aygıtın size verdiği bilginin (burada aslında sadece bir sinyal karmaşası) yorumlanabilmesinde oldu. Sistemin arka tarafında çalışan çok ağır bir yazılım(lar bütünü) var. Üstelik de hayat dönen radarlardaki gibi basit de değil. Sabit T/R'ları faz dizin prensibi ile, elektronik olarak oraya buraya yönlendirmeniz gerekiyor. Daha sonra da buradaki radar ekosunu toplayıp, yine yorumlayıp anlamlandırabilmeniz, operatör konsolundaki ekranda operatör karşısına bir semboloji çıkarabilmeniz gerekiyor. Bu inanılmaz zor oldu. Zira en başta, burada çok ciddi bir fizik/matematik yani elektromanyetik dünyanın, atmosfer olaylarının falan etkilerinin yroumlanması, anlaşılması ve matematiksel olarak modellenmesi gerekiyor. NG burada çaktı ve hatta bir yerden sonra, özellikle 360 derece kaplama konusunda çakılıp kalınca, MIT'deki fizik gruplarına falan gittiler. Muhtemelen bir yerlerde onların tasarladığı bir matematik model, fiziksel model çalışıyor.

Şimdi bulamayacağım, bir hafta kadar önce çok az mesajı olan bir üye de yazmıştı. Belli ki yazılımcı falan. Yazılım dediğiniz dünya da aslında sizin her istediğini yapabilen, her kapıyı açabilen bir anahtar değil. Radar falan yapıyorsanız, hele ki uzun menzilli bir şeyle uğraşıyorsanız, T/R ünitelerinin ne zalım olduğu, ne amansız olduğu bir yere kadar önemli. Asıl mesela, o üniteleri bir radar oluşturacak şekilde yayınlatıp, sonra da dönen ekoyu, bir matematik model ile işleyebilmekte. Burada da işte bir matematik kurmak gerekir. Faz dizin prensibin 250km ileride, farklı nem ve atmosfer kalınlıklarında ne ettiğini fiziken gömmek gerekir. Bunun gibi bir dolu bilgiyi de, amele gibi yazılımına eklersen o zaman bunu hesap edecek güçte, hızda bir sistem bulamazsın. Dolayısı ile, bunun çok iyi matematiksel olarak modellenmesi gerekir.

Uzun menzilli hava savunmada, balistik füze yakalamaktaki mevzu nedir? İşte en başta budur. İkincisi, mikro hatta nanosaniyelerin önemli olduğu zamanlarda hesap yapıp, karar verip bundan bir eylem üretmektir. Son olarak da senin havadaki sisteminin bu eylemi yapabilmesidir; Yani kinetik tepki.

Biz işte buralarda çok kısıtlıyız. Fizikçi çıkmıyor memlekette. Matematikçi yok. Bunlar mühendislerle olacak işler değil artık. MIT gibi yerin yoksa ne SOJ yapabilrsin, ne yerli HEİK, ne yerli uzun menzilli balistik füzesavar.

Çoluk çocuk sahibi arkadaşlar. Bırakın çocuğunuzu dört dilli yetiştirmeye çalışmayı; Fizik, matematik öğretin. İleride "zengin" olması bir yana, önce bir memleketimiz olsun. Zengin oluruz.


____

Konu basit bir MESA radarından nasıl buralara kaydı ben de bilmiyorum..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 16:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Temel bilimler yerlerde sürünüyor, temel bilim eğitimi alanlar da...

--------
HDS iletinde bahsettiğin problemleri birebir yaşıyorum...

Yer altına gönderdiğimiz sismik dalgaların yer içinden yansıyan ve kırılan bileşenlerini sinyale karışan gürültüden ne kadar iyi süzebilirsek o kadar iyi veriye sahip oluyoruz. Ve veri kalitesinin yükselmesi için tasarladığın süzgecinde bir o kadar iyi olması gerekiyor. Süzgeç demekte çok iyi matematik demek.. İşte bu noktada takılıyoruz.. Her ne kadar işi programlama ile yapsak da sonuçta hazır kodlar her zaman işine yaramıyor. O zaman olaya özel kod yazmak gerekiyor. Bu da son derece iyi cebir bilgisi gerektiriyor. Kodun içine gömdüğün işlem operatörleri salt cebire dayanıyor. Kendin işlemleri elle yapmadan, doğruluğunu görmeden kodun doğruluğu ve çalışabilirliği de kocaman bir soru işareti..

Yaptığımız iş radarın yaptığı işten çok da farklı değil.. Sinyal gönderip hedeften yansıyan sinyal+gürültüyü işleyip salt sinyale dönüştürüyoruz. Sonra da sinyali monitörde görüp yorumlanabilir hale getiriyoruz..

Bu "ileri matematik-fizik noksanlığı" sadece radar üretiminde değil sinyal elektroniğini kullanan her alanda göze çarpıyor..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015, 17:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Konuyu dagitmak istemem ama konu biraz benim alanima bulasinca yazmam gerekiyor. Turkiye'de egitim sisteminin son 10-15 senede ne kadar corbaya cevrildigini sizler yasayarak gormuyorsunuz? Ben gecen sene 7 ay TR'de kaldim, cocuklari Turkce ogrensinler diye mahalledeki MEB ortaokuluna gonderdim. Cesitli kereler ogretmenler(Biyoloji, Fizik, Matematik) ve mudurler ile oturup sohbet etme sansim oldu. HErkesin ortak kanisi Turkiye'de egitimde isler iyi gitmiyor, iyi ogrenci yetistiremiyoruz diyorlar. Ben demiyorum, mudur, ogretmenler diyor. Ankara'da bir okul bu. Anadolu'da durum nasildir kim bilir. Tek umudumuz isini daha ciddi ve iyi yapan(eger varsa) ozel okullara kalmis durumda. Oralardan iyi ogrenci cikarsa, ve iyi universitelere giderlerde bilim adami yetisir ama ortaogrenimden gelen kaliteli ogrenci havuz gittikce daraliyor. Egitim deyince yuksek ogretimi ayiramiyoruz. Her ile bir universite gibi abuk subuk seyler ile ugracagimiza bolgesel olarak imkanlari daha iyi, butun bilim dallariyla kurulumunu tamamlamis, bir kac universitemizin olmasi daha faydalidir. 120 tane devlet universitesi yerine 60 tane olsun. Bugun o illerdeki universitelerimiz cogu meslek yuksek okulu seviyesinde calisiyor zaten. KPSS'ye giren 4 yillik diploma sahibi sayisi milyonu geciyor veya yakin sanirim. Kalbur ustu universitelerimiz ise alttan iyi beslenemediginden,yenekli, istekli, caliskan ogrenci havuzu azalinca universitelerdeki akademik kadrolari daha vasifsiz, bu isi sirf meslek olarak goren insanlar ile dolduruyoruz. Sabah saat 8 aksam 5 mesaisi ile calisiyor cogu. Bilimde zaman kavrami yoktur. Bir universitenin 24 saat calismasi, kutuphanesini acik olmasi gerekir. Rakamlara bakinca nicelik olarak cok iyi gorunuyoruz(yayin sayisi hizla artiyor felan), bir suru universitemiz var ama nitelikte sinifta kaliyoruz. Artik bir kac kalbur ustu devlet universitesi, bir kac isini ciddi yapan ozel universite haricinde gerisi diploma fabrikasi. Egitim sisteminde zinciri bir kere kirarsaniz, geri baglayamiyoruz iste.

Konuya donecek olursa, MESA radarini gelistiren Northrop sirketi de MIT'ye gitmis olabilir ama Avusturalya Devleti'de HDS'nn bahsettigi bu sorunlari arastirmak ve cozum yollarinda yardimci olmalari icin MIT Fizik Labaratuvarini kullandi. Anlayacaginiz kullanicida MESA'nin neler yapabilecegini tam kesfedememis durumda, o da arastiriyor. AESA radar teknolojisi ki ozellikle T/R tasarimlarindan gallium nitride (GaN) malseme kullanmaya baslayinca neler olacak kim bilir. Meziller bir kac misline uzayacak, radar anten boyutlari oldukca kuculecek. Aselsan'in GaN uretim projesi var ve yatirimlar yapildi sanirim. O zaman Aselsan REHES'in onu dahada acililacaktir. Arkadaslarin BAris KArtali yaninan daha dusuk maliyetli AEW sistemleri alimi konusunu ben yillardir savunuyorum. Baris Kartali gecikme surecine girdiginde de 4-5 yil once, 2-3 tane turboprop ucak uzerinde (Pakistan'in SAAB2000 ucagi uzerinde) gibi ERIEYE alip daha ileri uslere intikaller ile gorev yapilabilir, bosluklar doldurulabilir. En fazla 250-300 milyon dolar maliyeti olacak bir projeden bahsediyorum. Daha az personel ve daha dusuk maliyetli ucaklar ile bu sistemleri Baris Kartali ile low-high karisimi olabilir. Simdilik biraz luks gibi gorunuyor cunku daha oncelikli bir suru sistem var tedarik edilmesi gereken.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015, 02:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Alıntı:
Sürekli aynı uçaktan sipariş vermek yerine CASA C-295 AEW veya Saab 2000 AEW&C gibi daha düşük profilli, bakım masrafları ve idamesi nisbeten düşük bir 2. tip erken uyarı uçağı düşünülebilir, böylece kısa mesafe görevler için Boeing 737leri havada tutmak gerekmez, herhangi bir ambargo tehditinde de kaynakları yedeklemiş oluruz.
CN-295 pervaneli yavaş bir uçak. HEIK radarının hızlı olması , intikal etmesi , yer değiştirmesi ve kaçma özelliğine sahip olması lazım . Ayrıca 30.000 feet irtifa üstüne çıkamaz tutunamaz. Türkiye gibi nispeten geniş dağlık coğrafyada pek iş göreceğini sanmıyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015, 21:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Jamming kapasitesi pek kamuyla paylaşılan bir bilgi türü değildir. Kimse HKK nın bu konuda tam kapasitesini bence bilemez.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 12:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 149
Yaş:
4 Uçak= 60 fabrika

Amerikan Boeing firması tarafından üretilen, dördüncü ve son “Awacs” Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı (bizim hoşumuza gitmesi için adına Türkçe “Barış Kartalı” diyorlar) geçen hafta Konya Hava Üssü’nde Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edildi.
Bu konuda daha önce Milliyet Ekonomi’de 3 yazım yayınlandı. 30 Nisan 2003’deki yazımın başlığı “4 Awacs mı, 1 milyar dolara 40 Fabrika mı?” idi. İkinci yazımın başlığı “Awacs’lar geliyor... Paracıklar gidiyor” idi. 18 Ocak 2006’da yayınlanmıştı. Üçüncü yazım “Biz kime karşı silahlanıyoruz?” başlığı ile 8 Mayıs 2014’te yayınlanmıştı.
Bu uçaklardan ABD ordusunda, İngiliz ordusunda, Kore ordusunda var. Biz de bu uçakları satın alan sayılı ülkelerden biriyiz.
Uçakların alımı için Savunma Sanayi Müsteşarlığı, 4 Haziran 2002 tarihinde Boeing firmasıyla sözleşme imzalamıştı.
Milliyet Ekonomi’nin eski sayfalarını karıştırdım. Ankara’dan Barkın Şık’ın şu haberi gazetede yer almış:
“Başbakan Erdoğan, Awacs’lara imza attı. Savunma Müsteşarlığı’nın brifinginde tatmin olmadığı için 1.3 milyar dolarlık alıma onay veremeyen Başbakan’ı Orgeneral Asparuk ikna etti.” (Awacs uçakları için o zaman belirlenen fatura 1.5 milyar dolardı. Sonra arttı mı, bilinmiyor.)
Kayseri’de 40 fabrika
Uçaklar için 1.5 milyar dolarlık anlaşmanın imzalandığı günlerde Kayseri Ticaret Odası Başkanı ile konuşmuştum. O da bana, “Kayseri organize sanayi bölgesinde büyük ölçekli 40 fabrika var. Ortalama 25 milyon dolar harcama ile ortaya çıkan bu tesislerde 30 bin işçi çalışıyor. Yılda 4 milyon dolar değerinde üretim yapılıyor. 500 bin dolarlık ihracat gerçekleştiriliyor” demiş.
Ben de bu köşede 30 Nisan 2003 tarihinde yayımlanan yazımda, “1.5 milyar dolara 4 Awacs mı, 1 milyar dolara 40 fabrika mı?” diye sual eylemiştim.
Sonra üzüldüm. Güçlü, çağdaş bir ordu hepimizin özlemi. Güçlü, çağdaş bir ordunun ihtiyaçlarını tabii ki biz “siviller” bilemeyiz. Belki de Awacs’ları ekonominin önüne geçiren nedenler vardır.
Vardır da... Acaba daha önce teslim edilen 3 Awacs ne yapıyor? Havada mı dolaşıyor? Yerde mi konaklıyor?
Awacs’lar ne yapıyor?
Bu uçakların özelliğini anlatanlar bize dediler ki, bu uçaklar 24 saat havada kalacak. Benzin almak için yere bile inmeyecek. Benzin ikmalini başka uçaklar yapacak. Bu uçaklar hudutlardan kuş uçurtmayacak. Havada uçan kuştan bile Ankara’nın haberi olacak. Hele hele huduttan giren kaçakçı bile ekrana yansıyacak.
Uçakların, sadece havada değil, karada ve denizde de tüm hareketleri izleyeceği, dostu düşmanı ayırt edeceği söylendi.
Bugüne kadar teslim alınan 3 Awacs, sınır ihlali yapan yabancı uçakları henüz izleyemiyor ki, sınıra yakın uçan uçakların dost mu düşman mı olduğu, hangi ülkenin uçağı olduğu bu uçaklarla rağmen belirlenemiyor ki, başımız Rusya ile derde girdi.
Çok riskli bir bölgede, sıcak çatışmaların ortasında yaşıyoruz. Güçlü bir ordu bizim güvencemiz. Ülke savunması gündeme geldiğinde para önemini yitirir.
Önemli olan savunmanın gereği olan silahların teminidir. Ordunun gücü, iyi eğitilmiş insan gücü kadar çağdaş silahlara sahip olmasına bağlı. Önemli olan doğru silahları doğru zamanda, iyi fiyatla satın almaktır.
Awacs’ların teslimatı 13 yılda tamamlandı. Bu arada teknoloji değişti. Yeni tip uçakların üretimi başladı. Teslim alınan Awacs’lar ordumuzun işine yarıyor mu? Faturasını paylaşan halkımıza bilgi verilirse, halkın da morali yükselir.
Bugünlerde morale ihtiyacımız var.

(Güngör Aras)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 13:12 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Bu tiplere en güzel örnek bu ...... Ulan avare ömrü hayatında ne biliyorsunda bu antik kuntik her yeri yalan dolan akan dışkını gazete köşelerine bırakıyorsun. Bunları gazetecilikten men edip ömür boyu vatan hainliğinden içeri tıkıcan. Yok daha yazmıyacağım yoksa temelli ağzımı bozacağım.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 15:10 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2015, 13:48
Mesajlar: 311
Yaş:
Bu gazeteci kılıklı herifleri çok arıyorlar sanırsam.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 15:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Türkiye'de gazeteci olmak böyle işte. Bilmediğin şey hakkında 2 tane yalandan araştırma yap, kendine uzman diyen 2 adamla kahvehane muhabbeti yap. Sonra bu yazıyı yayınlayıp on binlerce insana yanlış bilgi ver. Bizim insanların neden düzgün muhalefet yapamadığını kabak gibi ortaya koyan bir adam olmuş resmen. Bu arada ismi Güngör Uras.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:06 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Adam bu kadar nefretinizi çekecek ne yazdı ki?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:15 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Ne yazmadı ki.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Alıntı:
Adam bu kadar nefretinizi çekecek ne yazdı ki?
Alıntı:
-Bu uçaklardan ABD ordusunda, İngiliz ordusunda, Kore ordusunda var.
-bu uçaklar 24 saat havada kalacak. Benzin almak için yere bile inmeyecek.
-Hele hele huduttan giren kaçakçı bile ekrana yansıyacak.
-Bugüne kadar teslim alınan 3 Awacs, sınır ihlali yapan yabancı uçakları henüz izleyemiyor, sınıra yakın uçan uçakların dost mu düşman mı olduğu, hangi ülkenin uçağı olduğu bu uçaklarla rağmen belirlenemiyor
Birde sonda eklemişki; Awacslar işe yarıyor mu, halkı bilgilendirin morale ihtiyacımız var vs.. Yahu o kadar mini belgesel tadında çekimler yapıldı, paylaşıldı..

Forumun başka bir başlığında, ak gençliğin gülünç palavraları paylaşılıyor. Bu kesime en çok karşı çıkan diğer grubunda bunlardan bir farkı yok. Sadece biraz daha aristokrat takılıyorlar kendilerince..

Zaten ne çektiysek bu iki gruptan çektik. Bu iki grubun yıllardır birbirlerini yemeye çalışmalarının bedelini ödedik. Hala da ödüyoruz.. Yiyin birbirinizi de kurtulalım!

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:32 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Alıntı:
Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Aslında doğru biraz tepeden bakıyoruz biz. İnsanlar her konuda uzman olamaz ya :!:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Alıntı:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Hocam soru sormasında, bilgilenmek istemesinde tabiki de bir sıkıntı yok, en doğal hakkı. Lakin soru sorarken, bunun altını asılsız ve abartı argümanlarla doldurması beni ifrite çeviriyor. Sor direkt işte. Belliki soru sormasınıda bilmiyor, bugüne kadar sordum dediği ve de aldığı cevaplardan bu belli oluyor.

Sanırım yaş olarak sizden küçüğüm. Sizin jenerasyonu bilmiyorum ama bizim jenerasyonu zamanında iyi trollediler. Yok tek tuşla uçak düşürmeler, yok bor ile inanılmaz teknolojiler, yok dev kulaklar vs..

Şimdi aynısını yeni nesile yapıyorlar. Bu seferki kaynak ise; iman-reis power, yeşil sarık yazılımları vs.

Neyse, saygılar :)

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Ne yani içinde bin türlü yönlendirme olan doğruları çarpıtıp yanlış aktarmak için geçerli bir sebep mi bu. Sınır ihlali yapılan uçağın milliyeti bilinmiyordu, biliniyordu muallağı üzerinden mi haklı oluyor vatandaş. Yahu geçin bunları. Daha cümleye ne gereği vardı diye başlayıp ortalarında bir yerde üç beş doğru kelamı yalanların baskısı içine sıkıştırıp yazmak marifet değil. Bu yolla sokaktaki adama bunu anlatamazsın.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 16:59 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Arka sayfada ilk başta sert bir şeyler yazmıştım , sonra yazarı görünce ismine saygıdan silmiştim.

Sormak tabi ki hakkı.. hatta bence son cümlede değindiği projenin yıllarca gecikmesi ve teknolojidinin eskimiş olabileceği sorusu da çok kıymetli.


Ama arada bir algı yaratıyor, diyor ki hava kuvvetleri rus uçağı olduğunu anlamadı, bunu anlamaya yarayacak ve var olduğunu sandığımız teknolojimiz aslında yokmuş, biz bu salaklığın bedelini ruslarla küsüşüp darılmakla ödüyoruz. Bundan da ısrarla bu sistemi aldıran hava kuvvetleri komutanı sorumlu.


Af edersiniz bu kadar bunamış olamaz..Bu cahillik de değil, bu manüplasyon..

Siz uçağı düşürürken bunun rus uçağı olduğunun bilinmediğine inanıyor musunuz?

Yazıda çite teyit gerektiren laflar var ama ben atayım ortaya siz sıvayın diye yazılmış , kasıt var.

82 yaşına da hürmeten bu kadar.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:01 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Bölgede aktif hava operasyonu yapan iki hava kuvveti de aynı uçağa sahip olduğundan, aynı tip uçaklarında aynı hava üssüden kalkarak harekat icra ettiğinden dolayı bizim halihazırda görev yapan hava ve karar konuşlu radar sistemlerimizin uçağın milliyetini görsel temas kurulmadıkça belirleyebilmesi imkansızdır.

Uçağın tipinin Su-24 olduğu radarlarca belirlenebilir ancak aidiyeti yukarıda izah edilen nedenler dolayısıyla belirlenemez.

Ki görsel temas kurulsa bile Rus hava kuvvetlerinin Suriyeye intikalleri sırasında kuyruk ve kanatlardaki uçağın aidiyetini belirten simge,sembol vs..leri sildiği uçağın görsel temasla bile aidiyetinin belirlenebilmesi mümkün olamayabilir...

Bu gibi durumların önüne geçebilmek için uçakların ortak radyo frekansını kullanarak havada sözlü iletişim içinde bulunmaları hayati önem arz etmektedir. Aksi durumlarda uygulanan angajman kuralları nedeniyle sınıra yakın uçan uçağın "düşman" olarak belirlenip ona göre muamele edileceği de açıktır..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:42
Mesajlar: 194
Yaş:
Bence bizim orkoyu ve aktifkarbon'u hükümdar sülalesinden birileriyle evlendirmemiz ve damat statüsüne yükseltmemiz gerekiyor , orko basın sektörüne vezir olarak atanır , aktifkarbon'da kendinden önceki şehzadeleri boğdurur savunma bakanlığına yükselir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:05 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Alıntı:
Ama arada bir algı yaratıyor, diyor ki hava kuvvetleri rus uçağı olduğunu anlamadı, bunu anlamaya yarayacak ve var olduğunu sandığımız teknolojimiz aslında yokmuş, biz bu salaklığın bedelini ruslarla küsüşüp darılmakla ödüyoruz. Bundan da ısrarla bu sistemi aldıran hava kuvvetleri komutanı sorumlu.
Sokaktaki insanın soruları bunlar. Bunlar bize aydınlanmayan yerler olduğunu gösterir. Bunları özenle doldurmak zaruridir.

Yoksa, bu memlekette ne sorular soruldu, ne algılar yaratıldı. Türkiye'nin son 70 yılı karşılıklı algılaşmalar tarihi. Ama eldeki mal bu. Sevmesek de, adam bu işte. Yoldaki vatandaş da bu aslında.
Alıntı:
Bölgede aktif hava operasyonu yapan iki hava kuvveti de aynı uçağa sahip olduğundan, aynı tip uçaklarında aynı hava üssüden kalkarak harekat icra ettiğinden dolayı bizim halihazırda görev yapan hava ve karar konuşlu radar sistemlerimizin uçağın milliyetini görsel temas kurulmadıkça belirleyebilmesi imkansızdır.

Uçağın tipinin Su-24 olduğu radarlarca belirlenebilir ancak aidiyeti yukarıda izah edilen nedenler dolayısıyla belirlenemez.

Ki görsel temas kurulsa bile Rus hava kuvvetlerinin Suriyeye intikalleri sırasında kuyruk ve kanatlardaki uçağın aidiyetini belirten simge,sembol vs..leri sildiği uçağın görsel temasla bile aidiyetinin belirlenebilmesi mümkün olamayabilir...

Bu gibi durumların önüne geçebilmek için uçakların ortak radyo frekansını kullanarak havada sözlü iletişim içinde bulunmaları hayati önem arz etmektedir. Aksi durumlarda uygulanan angajman kuralları nedeniyle sınıra yakın uçan uçağın "düşman" olarak belirlenip ona göre muamele edileceği de açıktır..
Bingo. ;)
Karşıda karakutudan medet uman Putin varken tam pompalanması gereken şey bunlar.
Kendimizi kündede sanıyoruz. Aslında değiliz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:10 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 580
Konum: Tekirdağ
Yaş:
Bilmiyorsa yazmasın o zaman.
Ben avamım bilip bilmeden yazarım ama o yazamaz.
Bu adamı belki onbinler okuyor.
Milletin kafasını bulandırıyorlar.


En son çıspıntır tarafından 15 Mar 2016, 02:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Alıntı:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Rus uçağı olup olmadığını anlayamamamızın nedeni teknik olarak nedir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Barış Kartalı HEİK
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015, 17:59 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Materyal hatalara azıcık ara verin. Bilmez adam.

Ama sorduğu soru çok tuhaf değil. Yani; Bence anafikir; "Bu kadar para verdik, çok lazım, kuş uçmayacak dediniz, razı olduk, ama bunun bize Rus uçağını göstermesi gerekmiyor muydu?" sorusu. Bence bir amatör yazı için "legitimate" bir soru.

Biriniz kalkın yanıtlayın. Haybi beni Güngör Uras yerine koyun cevap verin. Bilal'e anlatır gibi. O kadar da garip bir soru olmadığını anlayacaksınız.

Sokaktaki düz aamın bilinçlenmesi çok kutsaldır. Bunu herkes hafife alıyor.
Rus uçağı olup olmadığını anlayamamamızın nedeni teknik olarak nedir?
Görsel olarak teşhis yapılmamış olması.

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 536 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye