TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 24 Nis 2017, 08:35

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 111 12 13 14 15 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2016, 03:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 330
Yaş: 34
Şahin ne


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2016, 03:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1039
Yaş:
Alıntı:
Şahin ne
:shock: Kuş ? ;) :)
Kısa menzilli hava-hava füzesi sayın Eti Puf :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2016, 16:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Alıntı:
Resim
Mühimmat taşıma kabiliyeti seçenekleri arasında, Hava hava (Sidewinder vb.) füze olmaması ilginç.
Acaba Göktürk veya MANPADS türü yerli bir füzemiz olunca mı bu kabiliyeti ekleyecekler ?
Bir dış satım gündeme geldiğinde, Hava-Hava kabiliyeti mutlaka gündeme gelecektir, kaldı ki bizde de olsa fena olmaz hani.
Üstad bu Göktürk ile kastettiğiniz Göktuğ füzesi mi oluyor? İsim mi değişti?

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2016, 21:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 748
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Hürkuş C'nin geleceğini pek parlak görmüyorum.Reaper,Eitan ayarında bir silahlı İHA en az Hürkuş C kadar silah yükü taşıyabiliyor.Silahlı İHA varken niye Hürkuş C alayım?

İHA'ların kullanacağı data linkleri boşuna işgal etmemek için... Uçaklardaki yapay zeka insan beyninin kapasitesine erişince, dediğiniz ete kemiğe bürünür.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2016, 22:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 698
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş C'nin geleceğini pek parlak görmüyorum.Reaper,Eitan ayarında bir silahlı İHA en az Hürkuş C kadar silah yükü taşıyabiliyor.Silahlı İHA varken niye Hürkuş C alayım?
Silahlı iha satıyorlar mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2016, 22:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4991
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş C'nin geleceğini pek parlak görmüyorum.Reaper,Eitan ayarında bir silahlı İHA en az Hürkuş C kadar silah yükü taşıyabiliyor.Silahlı İHA varken niye Hürkuş C alayım?

İHA'ların kullanacağı data linkleri boşuna işgal etmemek için... Uçaklardaki yapay zeka insan beyninin kapasitesine erişince, dediğiniz ete kemiğe bürünür.
Bir Ford Transit bir Ford Mondeo'nun misli ileinsan ve yük taşıyor. Ama hepimiz Transit almıyoruz.
Hürkuş ve büyük boy Silahlı İHA'ların pek az kesişim noktası var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 00:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Mesajlar: 263
Yaş: 28
Aynı görevi insansız bir alet yapabiliyorken riske girmeye değer mi? 1 insan 1 insandır. O bağlamda bakarsak aynı görev yükünü üstlenebiliyorsa insansız olanı tercih ederim tabi ki. Ama tecrübe olur, argeye katkı olur falan denirse ayrı. Neden yapılsın anlamında değil de, ''kullanım önceliği'' demek istediğim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 00:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 748
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Aynı görevi insansız bir alet yapabiliyorken riske girmeye değer mi? 1 insan 1 insandır. O bağlamda bakarsak aynı görev yükünü üstlenebiliyorsa insansız olanı tercih ederim tabi ki. Ama tecrübe olur, argeye katkı olur falan denirse ayrı. Neden yapılsın anlamında değil de, ''kullanım önceliği'' demek istediğim.
Ama aynı görevi yapmıyorlar. Sayın HDS'nin dediği gibi farklı işlevleri var.

HDS'ye katılmadığım nokta; bence yapay zekanın gelişimi (büyük boy) SİHA'ları da Hürkuş'un şu anki görevlerini yapabilir hale sokacaktır. Aralarında pek ortak yön olmasa da...

1 İnsan 1 insan değildir hem. O hesap, o kadar basit değil. Bir SİHA'nın yok yere meşguliyeti, (pratik olarak kaybı yani) neticede 10 veya 100 insanın kaybına neden olacaksa, o işe 1 insanlı Hürkuş yollanır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 00:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1861
Konum: Antalya
Yaş: 33
Yapay zeka konusunda hiç girmeyelim adamlar fazlasıyla korktu bu yapay zeka denen ucubeden. Kendi başına bırakılır bırakılmaz İnsan komutlarını red etmiş bir teknolojiden bahsettiğinizin farkındamısınız?

Yapay zeka ile ilgili bir dolu yasada hazırlanıyor bu arada...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 01:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 364
Yaş: 22
Maliyet/etkinlik, teknolojik farklar, ara çözüm, uçak motoru ıha motoru farkı, teknolojiye ulaşım, faydalı yükün daha kolay adapte edilebilmesi, görece fazla faydalı yük, o seviyeye erişmemiş olduğumuzdan buna yeltenmemizin gerekliligi, MTCR, teknolojik paylaşmazlık, birbirini net karşılayamama gibi sebepleri buna katabiliriz. Ama tabi ki bunun tek bir sebebi olamaz.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 10:43 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Tem 2013, 18:16
Mesajlar: 49
Yaş:
Aquıla Uçağına Tusaş'tan Tam Not

Bursalı bir firma olan Gökçen Grubu bünyesindeki B Plas tarafından 2016 Şubat ayında satın alınan Alman uçak firması AQUILA'nın ürettiği uçak, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ yetkililerinden tam not aldı.

Resim

Alman AQUILA uçak firması, 1995 yılında faaliyetlerine başladı, dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanakları ile sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkati çekti.

Sektörde özel bir dizayna sahip olan AQUILA, ekonomik, yüksek performanslı ve sağlamlık gibi özellikleriyle öne çıkıyor. 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro seviyesindeyken AQUILA'da bu maliyet 4 bin avroya kadar düşüyor. 450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen AQUILA, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan firma, ABD, AB ve Avustralya'da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip.

TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ'de uzmanlar tarafından incelenen Aquila marka eğitim uçağı, TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Köksal Liman'dan tam not aldı. Gökçen Grubu'na bağlı B Plas şirketinin Üst Yöneticisi Celal Gökçen'le birlikte Aquila'yı yetkililere tanıtan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, tramvay ve metrobüsün ardından Bursa'yı havacılıkta da üretim merkezi haline getirmek istediklerini söyledi. TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Temel Kotil ise, Aquila'nın kendi klasmanında dünyanın en hafif en ucuz ve en yakışır uçağı olacağına inandığını ifade etti.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, yerli uçak Aquila'nın Almanya'dan uçarak Türkiye'ye geldiğini ifade etti. Tramvay ve metrobüs üretiminde merkezler arasına dahil olan Bursa'nın Gökçen Grubu'nun uçak fabrikası yatırımıyla birlikte havacılık alanına da girdiğini belirten Başkan Altepe, son olarak 100 kişilik Alman mühendis grubunun Aquila'nın geliştirilmesi için mevcut kadroya ilave edildiğini ifade etti. Şirketin şu anda 200 uçak ürettiğini ve banttan çıkan araçların dünyanın her bir bölgesinde eğitim uçuşları için kullanıldığını söyleyen Başkan Altepe, "Daha çok eğitimde kullanılan bu uçakların yaygınlaştırılması konusunda elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. B Plas bu konuda yatırımlar yapıyor. Bir yandan uçak üretirken bir yandan da mühendislik firması satın aldı. Artık 100'ün üzerinde mühendis sadece bu konu için çalışıyor" dedi. TAI'nin uçak üretimi konusundaki tecrübelerinden yararlanmak istediklerini vurgulayan Başkan Altepe, bu hedef doğrultusunda ziyareti gerçekleştirdiklerini ifade etti. TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve ekibiyle Bursa'nın özellikle havacılık alanında pilot eğitim merkezi olması yolunda görüş alışverişinde bulunduklarını da söyleyen Başkan Altepe, "Yunuseli Havaalanı'nı harekete geçirirsek, orası sivil havacılık ve pilot eğitimi konusunda önemli bir merkez olacak. Türkiye'de 100 binin üzerinde pilot açığı var. Mevcut çalışmalar çok yetersiz. Birçok konuda öncüyüz, bu konuda da öncü olabiliriz. Bunun peşindeyiz. İnşallah hedeflerimize ulaşırız" diye konuştu.

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ise, Aquila'nın alanında dünyanın en hafif en ucuz ve en yakışır aracı olacağına inandığını ifade etti. Türkiye'de uçak üreten şirketlerin yeni yeni çıkmaya başladığını hatırlatan Dr. Kotil, Almanya'da uçak fabrikası satın alarak bu sektöre adım atan Gökçen Grubu'nu kutladı. Aquila'nın gerçekleşen satın almayla birlikte artık bir Türk olduğunu belirten Dr. Kotil, "İnşallah binlerce satar. Hayırlı ve uğurlu olsun" şeklinde konuştu.

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil, Bursa'yı teknoloji alanında Türkiye'nin önde gelen kentleri arasına sokan Başkan Altepe'ye de teşekkür etti. Başkan Altepe'nin faaliyetlerini takip ettiklerini ve sadece bir belediye başkanı olarak görmediklerini ifade eden Dr. Kotil, "Teknolojik olarak kendileri Bursa'da birçok şeyi tetiklediler. Bu bana şunu hatırlatıyor: Osmanlı'nın kuruluşunda Bursa çok büyük yük taşıdı. 'İpekyolu'ndaki ticaretten dolayı o dönemki finansmanla Osmanlı kuruldu' deniyor. Onunla Trakya'ya Avrupa'ya geçilerek, buralar Bursa'nın parasıyla Türkleştirildi. Bursa'nın parasıyla inşallah bu uçak da uçacaktır" ifadelerini kullandı.

Gökçen Grubu Üst Yöneticisi Celal Gökçen de, üretim faaliyetlerini ileriye dönük geliştirmek istediklerini söyledi. Aquila'nın satın alınmasının ardından bu iş için 100 Alman mühendisinin ekstra olarak kadroya dahil edildiğini vurgulayan Gökçen, "Bununla ileriye dönük adımlar atmak istiyoruz. Bu konuda TAI'nin de tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz" açıklamasında bulundu.İtalyanca 'kartal' anlamına gelen AQUILA artık Türk kartalı" dedi.

Kaynak : http://www.haberler.com/bursali-aquila- ... 27-haberi/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 14:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 698
Yaş:
Alıntı:
Aquıla Uçağına Tusaş'tan Tam Not

Bursalı bir firma olan Gökçen Grubu bünyesindeki B Plas tarafından 2016 Şubat ayında satın alınan Alman uçak firması AQUILA'nın ürettiği uçak, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ yetkililerinden tam not aldı.

Resim

Alman AQUILA uçak firması, 1995 yılında faaliyetlerine başladı, dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanakları ile sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkati çekti.

Sektörde özel bir dizayna sahip olan AQUILA, ekonomik, yüksek performanslı ve sağlamlık gibi özellikleriyle öne çıkıyor. 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro seviyesindeyken AQUILA'da bu maliyet 4 bin avroya kadar düşüyor. 450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen AQUILA, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan firma, ABD, AB ve Avustralya'da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip.

TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ'de uzmanlar tarafından incelenen Aquila marka eğitim uçağı, TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Köksal Liman'dan tam not aldı. Gökçen Grubu'na bağlı B Plas şirketinin Üst Yöneticisi Celal Gökçen'le birlikte Aquila'yı yetkililere tanıtan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, tramvay ve metrobüsün ardından Bursa'yı havacılıkta da üretim merkezi haline getirmek istediklerini söyledi. TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Temel Kotil ise, Aquila'nın kendi klasmanında dünyanın en hafif en ucuz ve en yakışır uçağı olacağına inandığını ifade etti.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, yerli uçak Aquila'nın Almanya'dan uçarak Türkiye'ye geldiğini ifade etti. Tramvay ve metrobüs üretiminde merkezler arasına dahil olan Bursa'nın Gökçen Grubu'nun uçak fabrikası yatırımıyla birlikte havacılık alanına da girdiğini belirten Başkan Altepe, son olarak 100 kişilik Alman mühendis grubunun Aquila'nın geliştirilmesi için mevcut kadroya ilave edildiğini ifade etti. Şirketin şu anda 200 uçak ürettiğini ve banttan çıkan araçların dünyanın her bir bölgesinde eğitim uçuşları için kullanıldığını söyleyen Başkan Altepe, "Daha çok eğitimde kullanılan bu uçakların yaygınlaştırılması konusunda elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. B Plas bu konuda yatırımlar yapıyor. Bir yandan uçak üretirken bir yandan da mühendislik firması satın aldı. Artık 100'ün üzerinde mühendis sadece bu konu için çalışıyor" dedi. TAI'nin uçak üretimi konusundaki tecrübelerinden yararlanmak istediklerini vurgulayan Başkan Altepe, bu hedef doğrultusunda ziyareti gerçekleştirdiklerini ifade etti. TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve ekibiyle Bursa'nın özellikle havacılık alanında pilot eğitim merkezi olması yolunda görüş alışverişinde bulunduklarını da söyleyen Başkan Altepe, "Yunuseli Havaalanı'nı harekete geçirirsek, orası sivil havacılık ve pilot eğitimi konusunda önemli bir merkez olacak. Türkiye'de 100 binin üzerinde pilot açığı var. Mevcut çalışmalar çok yetersiz. Birçok konuda öncüyüz, bu konuda da öncü olabiliriz. Bunun peşindeyiz. İnşallah hedeflerimize ulaşırız" diye konuştu.

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ise, Aquila'nın alanında dünyanın en hafif en ucuz ve en yakışır aracı olacağına inandığını ifade etti. Türkiye'de uçak üreten şirketlerin yeni yeni çıkmaya başladığını hatırlatan Dr. Kotil, Almanya'da uçak fabrikası satın alarak bu sektöre adım atan Gökçen Grubu'nu kutladı. Aquila'nın gerçekleşen satın almayla birlikte artık bir Türk olduğunu belirten Dr. Kotil, "İnşallah binlerce satar. Hayırlı ve uğurlu olsun" şeklinde konuştu.

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil, Bursa'yı teknoloji alanında Türkiye'nin önde gelen kentleri arasına sokan Başkan Altepe'ye de teşekkür etti. Başkan Altepe'nin faaliyetlerini takip ettiklerini ve sadece bir belediye başkanı olarak görmediklerini ifade eden Dr. Kotil, "Teknolojik olarak kendileri Bursa'da birçok şeyi tetiklediler. Bu bana şunu hatırlatıyor: Osmanlı'nın kuruluşunda Bursa çok büyük yük taşıdı. 'İpekyolu'ndaki ticaretten dolayı o dönemki finansmanla Osmanlı kuruldu' deniyor. Onunla Trakya'ya Avrupa'ya geçilerek, buralar Bursa'nın parasıyla Türkleştirildi. Bursa'nın parasıyla inşallah bu uçak da uçacaktır" ifadelerini kullandı.

Gökçen Grubu Üst Yöneticisi Celal Gökçen de, üretim faaliyetlerini ileriye dönük geliştirmek istediklerini söyledi. Aquila'nın satın alınmasının ardından bu iş için 100 Alman mühendisinin ekstra olarak kadroya dahil edildiğini vurgulayan Gökçen, "Bununla ileriye dönük adımlar atmak istiyoruz. Bu konuda TAI'nin de tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz" açıklamasında bulundu.İtalyanca 'kartal' anlamına gelen AQUILA artık Türk kartalı" dedi.

Kaynak : http://www.haberler.com/bursali-aquila- ... 27-haberi/
1- Belediye başkanının ne işi var bu haberde? Bursanın belediyecilik namına tüm işleri çözüldü de uçak üretimi mi kaldı?
2- Bir uçak üreticisi diğerine uçak götürüp nasıl olmuş diye sorması kadar saçma bir şey yok.
3- Almanların ürettiği-tasarladığı bir uçağı , bursada monte edeceklerse bunun tusaş ile ne alakası var.
4- Tusaş neden mesaisini bu gibi seylere harcar
5- Madem paran çok ve yatırım yapacak yer arıyorsun, almanlarla uçak üretene kadar daha farklı bir iş neden seçilmez, uçak motoru-tank motoru- yerli zırh çeliği vs...
6- Ülkemizde bu gibi hafif uçaklar için ciddi bir pazar mı var?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 14:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 330
Yaş: 34
Bu adam böyle bir adam aslında tanısak severiz bu forumdakiler bu başkanı.
Bursa işçi şehri sanayi şehri orada belediye başkanı sanayi ile el ele olmak zorunda. Bu adamın zorlaması ile aşağıdaki şey yapıldı mesela adam sanayiciye yapacaksın dedi yaptırdı hikayesini okumuştum belediye başkanının zorlaması ile gazı ile ortaya çıktı bu şey mesela
Adam seviyor böyle şeyleri bu yüzden böyle şeyleri bursa da takipçisi kızacak bir şey yok
Bursa da kim enteresan bir şey yapsa bu adam kesin orda dır. Böyle adamalar lazım bu ülkeye



Resim


İkinci eleştirinize gelirsek bu uçağı üreten firma bir endüstri devidir otomotiv yan sanayinde
Bplast diye aratın göreceksiniz.

Aşağıdaki şey ürünleri mesela

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 15:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 497
Yaş:
Bunar PR çalışmaları mı yoksa yakında belediye seçimleri mi var ne?

_________________
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 15:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1704
Yaş:
TAI'nin piston motorlu hafif sportif/egitim ucagi isine hic ilgi gostermez iken, hic tecubesi olmayan bir firma bu ise giriyor. Garip olan bu saniirim. TAI'ye sorsan bu segmentte cok urun ve rekabet var, sifirdan tasarlamak ekonomik olmadigi icin girmiyoruz derler. Hakli tarafi var, haksiz tarafi var. Tartisilir. Ayrica bu ziyaretin Kotil zamaninda yapilmasi tesaduf mu yoksa, farkli bir amaci mi var diye sormadan edemiyorum. Ucak hakkinda benim gorusum sportif amacli iyi bir tasarim gibi duruyor. Stall hizi dusuk, Rotax motoru ile guvenilir bir ucak goruntusu var. Turkiye'de sportif havacilik henuz emekleme asamasinda oldugundan, talep yuksek olmaz. Belki ucus okullarina satis yaparlar.

Konu ulkenin ekonomisi ve kalkinmisligi ile alakali ama sorulmasi gereken soru, genc nesillere havaciligi sevdiriyor muyuz? THK'nin durumu ortada. Liselerimizde simdi durum nedir bilmiyorum ama benim zamanimda THK'nin actigi model ucak kurslari vardi, THK'nin hocalari gelip 15 gun balsa agactan minik planor yapardik, A4 modelimiydi. Parasut ve planor kurslari, model ucak yarismalari vs surekli olurdu ama simdi o eski heyecan yok sanirim. Ayrica milli guvenlik dersleri, ozellikle havaci subay geliyorsa, cok eglenceli gecerdi benim icin. Havacilik ve askerlik genc nesil icin tutku olmak zorunda ki gelecegin askeri ve sportif pilotlari olsunlar. Bizim Ataturk'un gosterdigi istikbal goklerdedir heyecani tekrar kazanmamiz gerekiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 16:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 698
Yaş:
Alıntı:
Bu adam böyle bir adam aslında tanısak severiz bu forumdakiler bu başkanı.
Bursa işçi şehri sanayi şehri orada belediye başkanı sanayi ile el ele olmak zorunda. Bu adamın zorlaması ile aşağıdaki şey yapıldı mesela adam sanayiciye yapacaksın dedi yaptırdı hikayesini okumuştum belediye başkanının zorlaması ile gazı ile ortaya çıktı bu şey mesela
Adam seviyor böyle şeyleri bu yüzden böyle şeyleri bursa da takipçisi kızacak bir şey yok
Bursa da kim enteresan bir şey yapsa bu adam kesin orda dır. Böyle adamalar lazım bu ülkeye



Resim


İkinci eleştirinize gelirsek bu uçağı üreten firma bir endüstri devidir otomotiv yan sanayinde
Bplast diye aratın göreceksiniz.

Aşağıdaki şey ürünleri mesela

Resim

Ben eleştirimi belediye başkanı özelinde yapmıyorum. Bu ülkede iş tanımı diye bir kavram yok, ona kızıyorum. Belediye başkanının görev ve tanımı belli o çerçevede elinden gelenin en iyisini yapar, şehrine yatırım çekmek için lobii faaliyeti yapar vs.. Saygı duyarım. Ancak o bahsettiğiniz ipek böceği projesini yakından takip ettim, asıl sıkıntı bu gibi projeleri lead edip sürüklemesi gerekenler, daha kurumsal bir akıl olmalı , bu belediye başkanı 5 sene sonra seçilmezse yada siyaseti bırakırsa, bu gibi projeler ne olacak?

Ülkemizde Sanayiileşmeyi yöneten , akıl veren ve koordine eden bir kurum olmalı. Murad Bayar'lı SSM bunu savunma sanayyinde çok iyi yaptı. Aynı model tarım ve endüstri de neden yapılmaz bilmiyorum. Hizmet ömrü 5 yıllık seçimlerle sınırlı olan Belediye başkanının işi olmamalı bu iş kurumsal akıla sahip yapılar tarafından hemşehricilik mantığın yerine akılcı yaklaşımlarla yönetilmeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 17:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 71
Yaş:
Alıntı:
Bu adam böyle bir adam aslında tanısak severiz bu forumdakiler bu başkanı.
Bursa işçi şehri sanayi şehri orada belediye başkanı sanayi ile el ele olmak zorunda. Bu adamın zorlaması ile aşağıdaki şey yapıldı mesela adam sanayiciye yapacaksın dedi yaptırdı hikayesini okumuştum belediye başkanının zorlaması ile gazı ile ortaya çıktı bu şey mesela
Adam seviyor böyle şeyleri bu yüzden böyle şeyleri bursa da takipçisi kızacak bir şey yok
Bursa da kim enteresan bir şey yapsa bu adam kesin orda dır. Böyle adamalar lazım bu ülkeye



Resim


İkinci eleştirinize gelirsek bu uçağı üreten firma bir endüstri devidir otomotiv yan sanayinde
Bplast diye aratın göreceksiniz.

Aşağıdaki şey ürünleri mesela

Resim
Sayın metinsarıcalı iyi diyorsun hoş diyorsun da aynı başkan bu sabah otobüs ücretlerini 2.50 tl yaptı ona ne demeli.
Stadı ben yapıcam diye tutturdu ceremesini biz çekiyoruz...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 18:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1120
Yaş: 18
Alıntı:
Alıntı:
Bu adam böyle bir adam aslında tanısak severiz bu forumdakiler bu başkanı.
Bursa işçi şehri sanayi şehri orada belediye başkanı sanayi ile el ele olmak zorunda. Bu adamın zorlaması ile aşağıdaki şey yapıldı mesela adam sanayiciye yapacaksın dedi yaptırdı hikayesini okumuştum belediye başkanının zorlaması ile gazı ile ortaya çıktı bu şey mesela
Adam seviyor böyle şeyleri bu yüzden böyle şeyleri bursa da takipçisi kızacak bir şey yok
Bursa da kim enteresan bir şey yapsa bu adam kesin orda dır. Böyle adamalar lazım bu ülkeye



Resim


İkinci eleştirinize gelirsek bu uçağı üreten firma bir endüstri devidir otomotiv yan sanayinde
Bplast diye aratın göreceksiniz.

Aşağıdaki şey ürünleri mesela

Resim
Sayın metinsarıcalı iyi diyorsun hoş diyorsun da aynı başkan bu sabah otobüs ücretlerini 2.50 tl yaptı ona ne demeli.
Stadı ben yapıcam diye tutturdu ceremesini biz çekiyoruz...
Denizli'de 2 lira, tek Bursa değil ki hocam.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 18:45 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2587
Yaş:
2 - 2,5 tl dediğiniz şey, 60/70 cent aslında... karbon yakıtlı bir ulaşım şekli için normal. Hele kurumsal giderler filan da vardır ki, muhtemelen kar edemez firma. Muhtemelen aylık abone kartları daha uygun fiyatlıdir ayrıca.

Normal olmayan bizim milletin geliri.. ve herkesin ayfon filan kullanması.


Bu vesileyle hayatınızdaki karbon izini küçültünüz mesela. Bisiklet / elektrikli bisiklet vb. Iyi bir çözüm olabilir ufak ve düz şehirlerde.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 18:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 71
Yaş:
Alıntı:
2 - 2,5 tl dediğiniz şey, 60/70 cent aslında... karbon yakıtlı bir ulaşım şekli için normal. Hele kurumsal giderler filan da vardır ki, muhtemelen kar edemez firma. Muhtemelen aylık abone kartları daha uygun fiyatlıdir ayrıca.

Normal olmayan bizim milletin geliri..


Bu vesileyle hayatınızdaki karbon izini küçültünüz mesela. Bisiklet / elektrikli bisiklet vb. Iyi bir çözüm olabilir ufak ve düz şehirlerde.
Hocam haklısınız da o 2.50 tl ile İstanbul'da Marmaray ile boğazın altından karşıyakaya geçebiliyorsun. Ben 2.60 ile Bursa'da düz hatlı metroya biniyorum. Ha keza İstanbul'daki otobüs ücretleri de daha düşük abonman kartlar da. İETT bile fiyatları o seviyede tutuyorsa bu pahalılığın sebebini başka şeylere yoruyorum ben de.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 20:07 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3250
Yaş:
İETT: 2,30 TL ilk basış, ikinci basış aktarma, 1,65 TL. Asya'dan Avrupa'ya veya tam tersi yolda karşıya geçiş (otobüs ile çift bilet).

Aylık tam asgari ücretli çalışana abonman (mavi kart) 185 TL, yandaşlara beleş, öğretmenlere ve öğrencilere indirimli vs. vs.

(Not: Eskiden aylık yüklediğinizde 200 kredi yüklenirdi şimdi 185 kredi yükleniyor ve metrobüs vs kullandığınızda çift kredi götürüp geri iadesi de olmuyor. İstanbul sandığınız kadar kullanıcı dostu bir şehir değil, yanlış fikirlere kapılmayın).

Belediye başkanının görevi dışında iş yapması hoş değil. Adama sorarlar şehrin altyapı sorunları tamam mı, ulaşım da aksama oluyor mu, yolların durumu nedir, çöpler zamanında toplanıyor mu, sokak hayvanlarına bakılıyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2016, 20:31 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 71
Yaş:
Alıntı:
İETT: 2,30 TL ilk basış, ikinci basış aktarma, 1,65 TL. Asya'dan Avrupa'ya veya tam tersi yolda karşıya geçiş (otobüs ile çift bilet).

Aylık tam asgari ücretli çalışana abonman (mavi kart) 185 TL, yandaşlara beleş, öğretmenlere ve öğrencilere indirimli vs. vs.

(Not: Eskiden aylık yüklediğinizde 200 kredi yüklenirdi şimdi 185 kredi yükleniyor ve metrobüs vs kullandığınızda çift kredi götürüp geri iadesi de olmuyor. İstanbul sandığınız kadar kullanıcı dostu bir şehir değil, yanlış fikirlere kapılmayın).

Belediye başkanının görevi dışında iş yapması hoş değil. Adama sorarlar şehrin altyapı sorunları tamam mı, ulaşım da aksama oluyor mu, yolların durumu nedir, çöpler zamanında toplanıyor mu, sokak hayvanlarına bakılıyor mu?
Hocam konuyu uzatmak veyahut saçma bir şekilde sidik yarıştırmak istemiyorum malum hürkuş konusu ama :D :
İşte o 2. basış dediğiniz aktarma Bursa'da sadece metrolarda oluyor yani 2 otobüs bindiğinizde 5 tl ödüyorsunuz, 160 basımlık
tam abonman 175 tl , kaldı ki Bursa'da vapur, metrobüs, marmaray gibi alternatifiniz yok. İstanbul gibi 15 milyonluk metropolde bile fiyatlar daha düşükken neden biz ulaşıma bu kadar para veriyoruz sorguladığım şey o. Ha yerli tramvay, metro filan ürettirdi eyvallah ama ben de vatandaşım be kardeşim cebime bakarım biraz da.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2016, 01:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Mar 2016, 20:07
Mesajlar: 26
Yaş: 0
Sizede bende olduğu gibi bıkkınlık gelmiş forum ahalisi. Bu kadar mükemmeliyetçi düşünmeyi bırakırsak rahatlarız gibime geliyor. Sonuçta burası Türkiye malzeme belli bende hergün böyle eleştiri yaparak kendimi yıpratıyorum. Sonuç kocaman bir hiç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2016, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 698
Yaş:
Alıntı:
Bu adam böyle bir adam aslında tanısak severiz bu forumdakiler bu başkanı.
Bursa işçi şehri sanayi şehri orada belediye başkanı sanayi ile el ele olmak zorunda. Bu adamın zorlaması ile aşağıdaki şey yapıldı mesela adam sanayiciye yapacaksın dedi yaptırdı hikayesini okumuştum belediye başkanının zorlaması ile gazı ile ortaya çıktı bu şey mesela
Adam seviyor böyle şeyleri bu yüzden böyle şeyleri bursa da takipçisi kızacak bir şey yok
Bursa da kim enteresan bir şey yapsa bu adam kesin orda dır. Böyle adamalar lazım bu ülkeye



Resim


İkinci eleştirinize gelirsek bu uçağı üreten firma bir endüstri devidir otomotiv yan sanayinde
Bplast diye aratın göreceksiniz.

Aşağıdaki şey ürünleri mesela

Resim

Resim

http://odatv.com/bursa-belediye-baskani ... 61200.html


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2016, 15:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2042
Konum: ANKARA
Yaş: 39
:lol: Bu kadar olur...

_________________

Muhtaç Olduğun Kudret;
Damarlarında ki Asil Kanda Mevcuttur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2016, 20:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 146
Yaş:
Hürkuş-B montajı başlamış.

http://www.goklerdeyiz.net/hurkus-bnin-montaji-basladi/
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2016, 10:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 563
Yaş: 45
Zahmet olmuş! Elde mevcut KT-1'ler şu an yeterli, idare eder, acilen silahlı -C modeli lazım... Direkt olarak bunları silahlı Hürkuş olarak üretsinler. Öncelikler revize edilmeli!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2016, 11:03 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 438
Yaş:
Alıntı:
Zahmet olmuş! Elde mevcut KT-1'ler şu an yeterli, idare eder, acilen silahlı -C modeli lazım... Direkt olarak bunları silahlı Hürkuş olarak üretsinler. Öncelikler revize edilmeli!
Prototiplerden birine "C" modifikasyonu yapılıyor. TC-VCH galiba.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2016, 11:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 563
Yaş: 45
Mutabık, İstanbul Air Show'a getirilen prototipe, gövde altına ASELSAN'dan kiralık Aselpod ile kanat altlarına 3'er hard point, bunlarada Cirit ve UMTAS entegrasyonu yapılıyor. Lakin, e hadi daha çabuk olmalı, üretimi başlanan B modelleri direkt olarak C modeline revize edilmeli. Hava kuvvetleri projesi bekliyebilir, acilen C modeli lazım doğuya!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2017, 20:49 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2012, 13:21
Mesajlar: 197
Yaş:
Resim

Twitter da Turan Oğuz paylaşmış silahlandırma çalışmalarının yapılacağı Hurkus-C modeliymiş

Hurkus-C silahli olarak 2017'de KKK ve HvKK envanterine girecekmiş


En son silverdream tarafından 07 Oca 2017, 16:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2017, 21:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1704
Yaş:
Bu mock-up denilen fuarlarda sergilemek icin kullanilacak ucmayan bir model olabilir. IDEF-2017'de bunun kanat altina CIRIT, UMTAS, GBU-12 gibi muhimmatlar koyarak sergileyeceklerdir. Onceki yillarda sadece kokpit modeli sergilenmisti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 09:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 681
Yaş:
Alıntı:
Resim

Twitter da Turan Oğuz paylaşmış silahlandırma çalışmalarının yapılacağı Hurkus-CV modeliymiş

Hurkus-C silahli olarak 2017'de KKK ve HvKK envanterine girecekmiş
Bu nasıl bir kamuflajdır. Bizimkiler öğrenemediler gitti şu işi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 13:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 563
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
Resim

Twitter da Turan Oğuz paylaşmış silahlandırma çalışmalarının yapılacağı Hurkus-CV modeliymiş

Hurkus-C silahli olarak 2017'de KKK ve HvKK envanterine girecekmiş
Bu nasıl bir kamuflajdır. Bizimkiler öğrenemediler gitti şu işi.
:shock: aynen...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 13:29 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 438
Yaş:
Bu kamuflaj bana uçağı KKK'nın kullanacağını düşündürüyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 13:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3215
Yaş:
Bu ucagin hava-hava modeli nasil olur ? Yani radar nereye konulabilir ? AMRAAM tasiyabilir mi ? Neden soruyorum cunku bir kriz durumunda biz bu tayyareyi silah platformu olarak yuzlerce uretip kendimizi savunabilir miyiz ? Tabi kimi uyeler elinde kac motor var diyecek o ayri konu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 14:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 51
Yaş: 31
Alıntı:
Mutabık, İstanbul Air Show'a getirilen prototipe, gövde altına ASELSAN'dan kiralık Aselpod ile kanat altlarına 3'er hard point, bunlarada Cirit ve UMTAS entegrasyonu yapılıyor. Lakin, e hadi daha çabuk olmalı, üretimi başlanan B modelleri direkt olarak C modeline revize edilmeli. Hava kuvvetleri projesi bekliyebilir, acilen C modeli lazım doğuya!
Bu atışların Aselpod'la yapılacağı kesinleşti mi?Aselflir veya Cats ihtimali ortadan kalktı mı?

Gövde altında taşınmak için Aselpod fazla büyük gibi geliyor bana


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 17:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1704
Yaş:
Alıntı:
Bu ucagin hava-hava modeli nasil olur ? Yani radar nereye konulabilir ? AMRAAM tasiyabilir mi ? Neden soruyorum cunku bir kriz durumunda biz bu tayyareyi silah platformu olarak yuzlerce uretip kendimizi savunabilir miyiz ? Tabi kimi uyeler elinde kac motor var diyecek o ayri konu.
Hurkus turboprop motorlu bir ucak. Birinci tasarim amaci egitim vermek, ikinci amaci hafif silahlar ile donatarak yer destek ucagi olarak kullanilmasi. Hava-hava sozunden ne anladigimiza bagli olarak Sidewinder veya Stinger tipi IR gudumlu hava-hava fuzelerin kullanilmasi mumkun ama AMRAAM gibi radar gudumlu fuzeler icin uygun bir ucak degil. Zaten ucagin burnunda radar takacak yer yok, pervaneli turboprop motor var. Hurkus eger Italyan M346 veya Kore T-50 gibi bir jet egitim ucagi olsaydi belki radarli bir versiyonu dusunulurdu.

Hurkus-C'nin silah opsiyonlari arasinda CIRIT, UMTAS, GBU-12, Teber-81/82 gibi hava-yer muhimmatlar olacak ama hava-hava amacli ornegin, Stinger, entegrasyonu dusunuluyor mu belli degil. TAI'nin gorsellerinde gormedim. Eger biraz hayal kurarsak, Stinger veya benzeri milli fuze entegre edilmis Hurkus-C ile cok guzel helikopter avlarsiniz. Ozellikle Hurkus-C ile Baris Kartali'nin haberlesmesi saglanabilirse neden olmasin? Ege'de Yunanistan ile olasi savas durumunda helikopterler onelmi rol oynayacak, ayrica yuklu sayida kesif/hafif silahli OH-58D aliyorlar. Bu helikopterleri sinirlarimiza yakin bolgelerde cok fazlasiyla gorecegiz. Hava savunma sistemlerimizdeki bosluklari kullanacaklari kesin. Bu gibi durumlarda Hurkus-C Stinger fuzeleriyle hava savunma rolu oynayabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 17:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3215
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu ucagin hava-hava modeli nasil olur ? Yani radar nereye konulabilir ? AMRAAM tasiyabilir mi ? Neden soruyorum cunku bir kriz durumunda biz bu tayyareyi silah platformu olarak yuzlerce uretip kendimizi savunabilir miyiz ? Tabi kimi uyeler elinde kac motor var diyecek o ayri konu.
Hurkus turboprop motorlu bir ucak. Birinci tasarim amaci egitim vermek, ikinci amaci hafif silahlar ile donatarak yer destek ucagi olarak kullanilmasi. Hava-hava sozunden ne anladigimiza bagli olarak Sidewinder veya Stinger tipi IR gudumlu hava-hava fuzelerin kullanilmasi mumkun ama AMRAAM gibi radar gudumlu fuzeler icin uygun bir ucak degil. Zaten ucagin burnunda radar takacak yer yok, pervaneli turboprop motor var. Hurkus eger Italyan M346 veya Kore T-50 gibi bir jet egitim ucagi olsaydi belki radarli bir versiyonu dusunulurdu.

Hurkus-C'nin silah opsiyonlari arasinda CIRIT, UMTAS, GBU-12, Teber-81/82 gibi hava-yer muhimmatlar olacak ama hava-hava amacli ornegin, Stinger, entegrasyonu dusunuluyor mu belli degil. TAI'nin gorsellerinde gormedim. Eger biraz hayal kurarsak, Stinger veya benzeri milli fuze entegre edilmis Hurkus-C ile cok guzel helikopter avlarsiniz. Ozellikle Hurkus-C ile Baris Kartali'nin haberlesmesi saglanabilirse neden olmasin? Ege'de Yunanistan ile olasi savas durumunda helikopterler onelmi rol oynayacak, ayrica yuklu sayida kesif/hafif silahli OH-58D aliyorlar. Bu helikopterleri sinirlarimiza yakin bolgelerde cok fazlasiyla gorecegiz. Hava savunma sistemlerimizdeki bosluklari kullanacaklari kesin. Bu gibi durumlarda Hurkus-C Stinger fuzeleriyle hava savunma rolu oynayabilir.
Evet bunu merak ediyordum. Burunda radar için yer yok , belki link olursa 2 adet milli radar güdümlü füze de eklenebilir ? Hiç yoktan iyidir. F-16'lar yerde kalırsa hapı yuttuk.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2017, 17:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 698
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu ucagin hava-hava modeli nasil olur ? Yani radar nereye konulabilir ? AMRAAM tasiyabilir mi ? Neden soruyorum cunku bir kriz durumunda biz bu tayyareyi silah platformu olarak yuzlerce uretip kendimizi savunabilir miyiz ? Tabi kimi uyeler elinde kac motor var diyecek o ayri konu.
Hurkus turboprop motorlu bir ucak. Birinci tasarim amaci egitim vermek, ikinci amaci hafif silahlar ile donatarak yer destek ucagi olarak kullanilmasi. Hava-hava sozunden ne anladigimiza bagli olarak Sidewinder veya Stinger tipi IR gudumlu hava-hava fuzelerin kullanilmasi mumkun ama AMRAAM gibi radar gudumlu fuzeler icin uygun bir ucak degil. Zaten ucagin burnunda radar takacak yer yok, pervaneli turboprop motor var. Hurkus eger Italyan M346 veya Kore T-50 gibi bir jet egitim ucagi olsaydi belki radarli bir versiyonu dusunulurdu.

Hurkus-C'nin silah opsiyonlari arasinda CIRIT, UMTAS, GBU-12, Teber-81/82 gibi hava-yer muhimmatlar olacak ama hava-hava amacli ornegin, Stinger, entegrasyonu dusunuluyor mu belli degil. TAI'nin gorsellerinde gormedim. Eger biraz hayal kurarsak, Stinger veya benzeri milli fuze entegre edilmis Hurkus-C ile cok guzel helikopter avlarsiniz. Ozellikle Hurkus-C ile Baris Kartali'nin haberlesmesi saglanabilirse neden olmasin? Ege'de Yunanistan ile olasi savas durumunda helikopterler onelmi rol oynayacak, ayrica yuklu sayida kesif/hafif silahli OH-58D aliyorlar. Bu helikopterleri sinirlarimiza yakin bolgelerde cok fazlasiyla gorecegiz. Hava savunma sistemlerimizdeki bosluklari kullanacaklari kesin. Bu gibi durumlarda Hurkus-C Stinger fuzeleriyle hava savunma rolu oynayabilir.
Yapılabilirliğinin Hürkuş da zor olduğunu biliyorum ama irist sensörü olan bir uçak radar olmadan ,yada radarını açmadan hedefi tesbit edip, güdümlü füze atabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 08:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 301
Yaş:
Madem bu uçak neler yapabilir üzerinde duruyoruz.İlginç bir soruda benden.

Bu uçak MK-54 hafif torpido taşıyıp denizaltı avlayabilir mi?

Meltem projelerini uzun mesafeler için yaptık. Kısa mesafede elimizde Seahawak'lar var. Seahawk denizaltı tespit etmesine yetecek sensörleri taşıyabiliyor. Acaba bu cihazlar Hürkuş'a sığar mı?

Ege'de yunan chinooklarını ve kiowa'larını karşılayacak konsepte birde ASW kabiliyeti eklense iyice tadından yenmez bir uçak olur bence ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 12:37 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1976
Yaş:
Alıntı:
Madem bu uçak neler yapabilir üzerinde duruyoruz.İlginç bir soruda benden.
Bu uçak MK-54 hafif torpido taşıyıp denizaltı avlayabilir mi?
Meltem projelerini uzun mesafeler için yaptık. Kısa mesafede elimizde Seahawak'lar var. Seahawk denizaltı tespit etmesine yetecek sensörleri taşıyabiliyor. Acaba bu cihazlar Hürkuş'a sığar mı?
Ege'de yunan chinooklarını ve kiowa'larını karşılayacak konsepte birde ASW kabiliyeti eklense iyice tadından yenmez bir uçak olur bence ;)
Nükleer bomba koyup kandile de atalım mı?
MK-54 zaten envanterde yok MK-46 var MK-46 250 kg civarında gövde altı harici kanatlar için ağır olur. Ekipman olayına girmiyorum bile, eski Fransız Alize'ler gibi kullanmak için menzili kısa kütlesi küçük kalır. O tip işler için uygun bir platform değil tasarım amaçları farklı.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 12:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2012, 02:08
Mesajlar: 679
Yaş:
Hürkuş'un sivil varyantının Türkiye'de satışı olacakmı acaba ? Ne kadardır ki bu tip uçakların fiyatları küçüklüğümden beri merak etmişimdir.

_________________
Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üzerinde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK (1920. Söylev ve Demeçler II:Sayfa 435)
Eski adım: Blackeyes90


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 17:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1704
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Madem bu uçak neler yapabilir üzerinde duruyoruz.İlginç bir soruda benden.
Bu uçak MK-54 hafif torpido taşıyıp denizaltı avlayabilir mi?
Meltem projelerini uzun mesafeler için yaptık. Kısa mesafede elimizde Seahawak'lar var. Seahawk denizaltı tespit etmesine yetecek sensörleri taşıyabiliyor. Acaba bu cihazlar Hürkuş'a sığar mı?
Ege'de yunan chinooklarını ve kiowa'larını karşılayacak konsepte birde ASW kabiliyeti eklense iyice tadından yenmez bir uçak olur bence ;)
Nükleer bomba koyup kandile de atalım mı?
MK-54 zaten envanterde yok MK-46 var MK-46 250 kg civarında gövde altı harici kanatlar için ağır olur. Ekipman olayına girmiyorum bile, eski Fransız Alize'ler gibi kullanmak için menzili kısa kütlesi küçük kalır. O tip işler için uygun bir platform değil tasarım amaçları farklı.
100 adet Mk-54 siparisi verileli bayagi oldu ve envantere girmis olmasi lazim. ATR-72'lerden kullanilmasi icin Raytheon'a entegrasyon kontratida verildi. Agirlik, boyut gibi Hurkus'a buyuk gelebilecek sinirlarlamalar haricinde, denizaltinin yerini hassas tespiti lazim. Bunun icinde Hurkus'a baska araclardan anlik koordinat verilmesi lazim. Hurkus deniz uzeri kesif gozetleme yapar mutabik ama torpido atmak icin uygun bir platfrom degil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 18:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 447
Yaş: 18
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Madem bu uçak neler yapabilir üzerinde duruyoruz.İlginç bir soruda benden.
Bu uçak MK-54 hafif torpido taşıyıp denizaltı avlayabilir mi?
Meltem projelerini uzun mesafeler için yaptık. Kısa mesafede elimizde Seahawak'lar var. Seahawk denizaltı tespit etmesine yetecek sensörleri taşıyabiliyor. Acaba bu cihazlar Hürkuş'a sığar mı?
Ege'de yunan chinooklarını ve kiowa'larını karşılayacak konsepte birde ASW kabiliyeti eklense iyice tadından yenmez bir uçak olur bence ;)
Nükleer bomba koyup kandile de atalım mı?
MK-54 zaten envanterde yok MK-46 var MK-46 250 kg civarında gövde altı harici kanatlar için ağır olur. Ekipman olayına girmiyorum bile, eski Fransız Alize'ler gibi kullanmak için menzili kısa kütlesi küçük kalır. O tip işler için uygun bir platform değil tasarım amaçları farklı.
100 adet Mk-54 siparisi verileli bayagi oldu ve envantere girmis olmasi lazim. ATR-72'lerden kullanilmasi icin Raytheon'a entegrasyon kontratida verildi. Agirlik, boyut gibi Hurkus'a buyuk gelebilecek sinirlarlamalar haricinde, denizaltinin yerini hassas tespiti lazim. Bunun icinde Hurkus'a baska araclardan anlik koordinat verilmesi lazim. Hurkus deniz uzeri kesif gozetleme yapar mutabik ama torpido atmak icin uygun bir platfrom degil.
Meltem 3 Projesi ile üretilen uçağımız test için gittiği İtalya'dan dönerken Mk-54 Torpidolar ile görüntülenmişti.
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 04:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 301
Yaş:
Alıntı:

Nükleer bomba koyup kandile de atalım mı?
MK-54 zaten envanterde yok MK-46 var MK-46 250 kg civarında gövde altı harici kanatlar için ağır olur. Ekipman olayına girmiyorum bile, eski Fransız Alize'ler gibi kullanmak için menzili kısa kütlesi küçük kalır. O tip işler için uygun bir platform değil tasarım amaçları farklı.
Sn Sailordream,

Bu uçağın muadili Emb-314 Super Tucano'nun 454kg mk83 taşıdığı söyleniyor.

Ola ki Hürkuş C hizmete girdi f-16'lar yerine yurtiçindeki hava destekli operasyonlarda Mark82 taşıyıp maliyet azaltması bekleniyordu: mk82=227kg. (el birliğiyle zorlarsak kandile'de atılabilir :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Ben ASW kabiliyetinin olmasının imkansız olacağını zannetmiyorum. Lakin elde tonla s70b var, meltem projelerine çok para yatırdık, artık olan denizaltılar sayıca az ama kabiliyetli ürünler...

Bu yüzden yakın vadede ihtiyacımız değil ama, bu uçak ile İran'ın basra körfezi için üretmeye çalıştığı mini denizaltılara karşın körfez ülkelerine sunabileceğimiz bir konsept oluşturulabilir diye düşünüyorum.

MK-54'ler ile ilgili de, böyle bir haber ve bir fotoğraf var.

https://twitter.com/NavyRecognition/sta ... 6740606976

http://www.naval-technology.com/news/ne ... ft-4321415


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 11:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 238
Yaş:
Hürkuş-C silahlarını taktı, Milli Savunma Bakanlığı Twitter'dan fotoğraf paylaştı:
http://www.kokpit.aero/msb-hurkusc-silahli


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 12:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 810
Yaş:
Milli Savunma Bakanlığı Twitter hesabından HÜRKUŞ-C'nin silah sistemleri yüklü ilk fotoğrafı paylaşıldı. UMTAS ve Cirit yüklü Ayrıca Keşif Gözetleme podu var

Resim

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 12:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 810
Yaş:
Milli Savunma Bakanlığı'ndan sonra TUSAŞ'da harici yakıt tanklarının ilk kez görüldüğü bir fotoğraf paylaştı, ilk atış için gün sayıldığı belirtiliyor.

Resim

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 12:18 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 438
Yaş:
Hadi hayırlı avlar. Bugünleri de görmek güzel.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 12:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 71
Yaş:
Hayırlı olsun. Af-300 mü var , cats mi ?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 111 12 13 14 15 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: fatihhan ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye