TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Kas 2017, 12:04

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 110 11 12 13 1417 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 23:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 169
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Hürkuş'un test uçuşlarına ait yeni video, manevralarından bir bölüm



http://www.goklerdeyiz.net/hurkusun-yer ... mtihani-1/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 00:08 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 898
Yaş:
Test Pilotu Murat ÖZPALA'nın birkaç saat önce paylaştığı son görüntüler.

https://www.youtube.com/watch?v=X_IFhs9svWo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 05:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 801
Yaş: 45
Airshow'daki prototipin üzerine, 3'erden toplam 6 adet kanat altı istasyon entegre edilecek. Şimdilik en düşük maliyet (kiralama) ve entegrasyon kolaylığı sebebiyle gövde altı Aselpod sistemi kullanılacak. UMTAS atışı yapılarak demonstrasyon yapılacak. Umudumuz karacılarda... Bildiğiniz üzere, Hvkk hiç istemedi silahlı bir pırpırı. Bakalım, belki FETÖ sonrası bişeyler değişmiştir. Bu arada İDEF'ten hemen önce yapılması hedefleniyor demonstrasyonun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 06:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Airshow'daki prototipin üzerine, 3'erden toplam 6 adet kanat altı istasyon entegre edilecek. Şimdilik en düşük maliyet (kiralama) ve entegrasyon kolaylığı sebebiyle gövde altı Aselpod sistemi kullanılacak. UMTAS atışı yapılarak demonstrasyon yapılacak. Umudumuz karacılarda... Bildiğiniz üzere, Hvkk hiç istemedi silahlı bir pırpırı. Bakalım, belki FETÖ sonrası bişeyler değişmiştir. Bu arada İDEF'ten hemen önce yapılması hedefleniyor demonstrasyonun.
Aselpod yaklasik 230 kg, cats veya star safire 55-60kg. Benzer AT6C veya Super Tucano ucaklarda Cats benzeri, hatta daha kucuk gorev ekipmani kullandilar. Sniper veya Litening TP kullanmadilar. Cats yerine Aselpod tercihi kafadan Hurkus'un 150kg daha dusuk payload (silah,yakit vs) tasimasi demek olur. Bizim havacilar Aselpod isteyebilir, maksat diger Aselpod kullanan ucaklar ile benzerligi icin ve belki daha iyi performans???


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 11:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
@robust

Hocam havacılıkta ağırlık illa ki değerli. CATS Hürkuş-C için şu an ki en uygun çözüm Aselpod'gibi bir ağırlık yersiz olacaktır. Peki gerek olacakmıdır? CAS/CAP görevi yapan bir uçağa asel pod?


En son swat tarafından 22 Eki 2016, 11:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 12:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Eğer söyledikleri gibi Aselpod'a anlık veri aktarımı kabiliyetini ekleyebilirlerse idare edebilir. Akıllımpoda takılır, basit bir mekanik ve elektronik entegrasyon olur. Aselpod kendine yeter bir sistem çünkü.

Daha ciddi bir çalışma ile ise entegre bir Flir çalışması mümkün olur. Retrofit edilebilir.

Crash program için makul bir çözüm bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 13:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Kas 2012, 02:59
Mesajlar: 41
Yaş: 30
Alıntı:
Alıntı:
Airshow'daki prototipin üzerine, 3'erden toplam 6 adet kanat altı istasyon entegre edilecek. Şimdilik en düşük maliyet (kiralama) ve entegrasyon kolaylığı sebebiyle gövde altı Aselpod sistemi kullanılacak. UMTAS atışı yapılarak demonstrasyon yapılacak. Umudumuz karacılarda... Bildiğiniz üzere, Hvkk hiç istemedi silahlı bir pırpırı. Bakalım, belki FETÖ sonrası bişeyler değişmiştir. Bu arada İDEF'ten hemen önce yapılması hedefleniyor demonstrasyonun.
Aselpod yaklasik 230 kg, cats veya star safire 55-60kg. Benzer AT6C veya Super Tucano ucaklarda Cats benzeri, hatta daha kucuk gorev ekipmani kullandilar. Sniper veya Litening TP kullanmadilar. Cats yerine Aselpod tercihi kafadan Hurkus'un 150kg daha dusuk payload (silah,yakit vs) tasimasi demek olur. Bizim havacilar Aselpod isteyebilir, maksat diger Aselpod kullanan ucaklar ile benzerligi icin ve belki daha iyi performans???


Hocam, bu uçağın direk kullanıcısı olmayacağı için, sınırlı sayıda üretilen cats'de, önceliği ihalara vermiş olabilirler mi? Seri üretim hızı arttıktan sonra veya yeterli sayıda ihayı donattıktan sonra hürkuş'u da cats ile donatırlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 17:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 801
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
Airshow'daki prototipin üzerine, 3'erden toplam 6 adet kanat altı istasyon entegre edilecek. Şimdilik en düşük maliyet (kiralama) ve entegrasyon kolaylığı sebebiyle gövde altı Aselpod sistemi kullanılacak. UMTAS atışı yapılarak demonstrasyon yapılacak. Umudumuz karacılarda... Bildiğiniz üzere, Hvkk hiç istemedi silahlı bir pırpırı. Bakalım, belki FETÖ sonrası bişeyler değişmiştir. Bu arada İDEF'ten hemen önce yapılması hedefleniyor demonstrasyonun.
Aselpod yaklasik 230 kg, cats veya star safire 55-60kg. Benzer AT6C veya Super Tucano ucaklarda Cats benzeri, hatta daha kucuk gorev ekipmani kullandilar. Sniper veya Litening TP kullanmadilar. Cats yerine Aselpod tercihi kafadan Hurkus'un 150kg daha dusuk payload (silah,yakit vs) tasimasi demek olur. Bizim havacilar Aselpod isteyebilir, maksat diger Aselpod kullanan ucaklar ile benzerligi icin ve belki daha iyi performans???
Tabiki nihai ürün için aynı yöntem izlenebilir, lakin şu an önemli olan, elde hazır, kira maliyeti düşük, entegrasyonu basit bir çözüm getirmek. Aslında, derinlemesine değerlendirirsek; hiçbir Flir, Aselpodun süper geniş açılı merceği ile sahip olduğu gece/gündüz seyrüsefer imkanına sahip değil.! Ayrıca komple kompakt bir sistem. Eğer ağırlık gibi bir derdiniz yoksa, daha iyi bir seçenek gibi duruyor. Lakin, şu anki seçim aceleden ve min. maliyetten dolayı aslında.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 19:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Airshow'daki prototipin üzerine, 3'erden toplam 6 adet kanat altı istasyon entegre edilecek. Şimdilik en düşük maliyet (kiralama) ve entegrasyon kolaylığı sebebiyle gövde altı Aselpod sistemi kullanılacak. UMTAS atışı yapılarak demonstrasyon yapılacak. Umudumuz karacılarda... Bildiğiniz üzere, Hvkk hiç istemedi silahlı bir pırpırı. Bakalım, belki FETÖ sonrası bişeyler değişmiştir. Bu arada İDEF'ten hemen önce yapılması hedefleniyor demonstrasyonun.
Aselpod yaklasik 230 kg, cats veya star safire 55-60kg. Benzer AT6C veya Super Tucano ucaklarda Cats benzeri, hatta daha kucuk gorev ekipmani kullandilar. Sniper veya Litening TP kullanmadilar. Cats yerine Aselpod tercihi kafadan Hurkus'un 150kg daha dusuk payload (silah,yakit vs) tasimasi demek olur. Bizim havacilar Aselpod isteyebilir, maksat diger Aselpod kullanan ucaklar ile benzerligi icin ve belki daha iyi performans???
Tabiki nihai ürün için aynı yöntem izlenebilir, lakin şu an önemli olan, elde hazır, kira maliyeti düşük, entegrasyonu basit bir çözüm getirmek. Aslında, derinlemesine değerlendirirsek; hiçbir Flir, Aselpodun süper geniş açılı merceği ile sahip olduğu gece/gündüz seyrüsefer imkanına sahip değil.! Ayrıca komple kompakt bir sistem. Eğer ağırlık gibi bir derdiniz yoksa, daha iyi bir seçenek gibi duruyor. Lakin, şu anki seçim aceleden ve min. maliyetten dolayı aslında.
Agirlik gibi dert bence olur. Sonucta hepsi 1.5 ton faydali yuk tasimasi dusunulen bir ucak bu. Bir C-130 olsa hadi anlarim ama degil, eti budu belli. Silahli Hurkus'u sadece 4 tane umtas veya Cirit atacak bir platform olarak dusunmemek lazim. Sonucta bir savas makinasi yapilacak ve minimum sartlarda bazi sartlari karsilamasi lazim. Ornegin, HEWS EH sisteminin bazi uniteleri (Ozisik Chaff/Flare atisi, MWS) takilmasi gerekli olur. Kokpit kenarlarina ve tabanina kevlar zirh plakalar takilmasi istenebilir. Havada uzun sure kalis icin kanat altindanki birer istasyon wet istasyon olarak ilave yakit tanki tasimasi gerekir. Bir tank 150litre olsa, 2 tank ile gorev suresini uzatmak icin 300 litre ilave yakit tasimak istenebilir. Yaklasik 250kg eder. Bu ilave sistemlerin ve yakitin agirligini eklediginizde TAI'nin deklere ettigi 1.5 tonluk faydali yuku bir anda yariya dusebilir. Hala rahat rahat 4 UMTAS ve 4 CIRIT tasirsin ama 2xGBU-12 LGB bomba minimum 500kg agirlik gerektirir. Tabii bu agirlik gorev profiline gore, hava sartlarinda felan bagli olarak inis cikisli olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 21:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 827
Yaş:
Aselpod'u ürün haline getiren ve hatta ihraç eden bir şirket, Cats de neden gecikti? 2016 son çeyrekteyiz, teslim etmelerini belirttikleri adetler var.
Benzer işi Düşük hacme sokma konusunda mı zorlandılar? Umarım en kısa sürede bu proje kullanıma girer


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 21:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Çünkü Aselpod, Aselflir-300/200 ve CATS çok farklı. Bambaşka şeyler bunlar.

Hepsinin ucunda aynı cam çerçeve, aynı şey yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 22:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5046
Yaş:
Alıntı:
@robust

Hocam havacılıkta ağırlık illa ki değerli. CATS Hürkuş-C için şu an ki en uygun çözüm Aselbod'gibi bir ağırlık yersiz olacaktır. Peki gerek olacakmıdır? CAS/CAP görevi yapan bir uçağa asel pod?

Sayın yazarlar.

CAS ile COIN arasındaki farkı bu forumun anlaması lazım. Çift turbofan motorlu A-10 bile istenmezken pırpırlı Hurkuş tan CAS mas olmaz artık.

CAS denilen görev zaten bayağı bir evrildi. Artık öyle pike yapıp düşmana alçaktan bomba atma devri yeni gelişen hassas mühimmatla bayağı bir yol aldı. F-35 in altına sabit flir eklendi. jdam ,LGB ,SDB lerin hergün yenisi çıkıyor. CAS denilen gerçek bir simetrik savaşta dost unsurların hava desteği kavramında artık kavram çok farklı. .

Düşmanda Manpads lar kum gibi. Bilgisayar destekli uçaksavar topları. Üzerinde radar bile olmayan menzili irtifası hızı tırmanması ivmelenmesi son derece düşük pırpırlıı muharip bir uçak artık tarihte tatlı bir mazi.

Kıssadan hisse Hurkuş tan olursa COIN uçağı olur. Hemde güzel olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 23:50 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
CAS COIN ayrımının yapılması iyi olmuş ama bunu bile tartışmaya gerek yok bence. Bir kalıba sokmaya gerek yok çünkü bizim bu uçağa niye ihtiyacımız olduğu belli. Anti-BTÖ olsun bu konseptin adı, sınır güvenliğinde de kullanılabilir. 20-25 bin ft ve üzerinde gerekli görev yükü ile harekat yapabilirse çok işimize yarar iç güvenlikte. F-16'ların yurt içindeki planlı GBU-12 atışlarının bir kısmını alsa bile muazzam olay. Yakıt tankı da olsa, 4 UMTAS da taşısa yeterli işte daha ne olsun. Ama bunlardan fazlasını bile yapar. 3 saat havada devriye de atar, karakol basılırsa ona da gider, keşifte yapar, data linki ile görüntü de aktarır, yapar da yapar yani. İşe yarar bu uçak hemen eleştirmeye gerek yok. Ama önce verilerin ortaya çıkması lazım bakalım uygun mu bu işlere.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 02:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
@robust

Hocam havacılıkta ağırlık illa ki değerli. CATS Hürkuş-C için şu an ki en uygun çözüm Aselbod'gibi bir ağırlık yersiz olacaktır. Peki gerek olacakmıdır? CAS/CAP görevi yapan bir uçağa asel pod?

Sayın yazarlar.

CAS ile COIN arasındaki farkı bu forumun anlaması lazım. Çift turbofan motorlu A-10 bile istenmezken pırpırlı Hurkuş tan CAS mas olmaz artık.

CAS denilen görev zaten bayağı bir evrildi. Artık öyle pike yapıp düşmana alçaktan bomba atma devri yeni gelişen hassas mühimmatla bayağı bir yol aldı. F-35 in altına sabit flir eklendi. jdam ,LGB ,SDB lerin hergün yenisi çıkıyor. CAS denilen gerçek bir simetrik savaşta dost unsurların hava desteği kavramında artık kavram çok farklı. .

Düşmanda Manpads lar kum gibi. Bilgisayar destekli uçaksavar topları. Üzerinde radar bile olmayan menzili irtifası hızı tırmanması ivmelenmesi son derece düşük pırpırlıı muharip bir uçak artık tarihte tatlı bir mazi.

Kıssadan hisse Hurkuş tan olursa COIN uçağı olur. Hemde güzel olur.
CAS gorevi denen sey dediginiz gibi artik alcak irtifadan buyuk kalibre top ile hedefe dalmak degil. Artik devir optik sensorlerin, akilli muhimmatlarin devri. Bir tank veya baska bir hedefi vurmak icin 2-3 bin feete inmeden, belki 15-20 bin feetten orta irtifadan gudumlu muihmmatlar ile yapiliyor ve yapilacak. Birde simetrik savaslarda SAM faktoru gittikce onem kazanacak. Cogu ulke, ozellikle Ruslarin piyasaya surdugu cok ciddi mobil SAM bataryalari var. TOR-M1, Pantsir gibi mobil sistemler CAS ucaklari icin ciddi tehdit olacaklar. Hurkus-C gibi hafif ve yavas ucaklarin ustesinde gelemeyecegi gorevler bunlar.

COIN gorevi denilen dusuk yogunluklu asimetrik savaslar ise tam Hurkus, Super Tucano gibi ucaklarin maliyet etkin sekilde yapabilecekleri gorevler ama hala bu ucaklarin uzerlerinde minimum bazi sistemlere ihtiyac var. MANPADS en onemli tehdit olacagindan fuze ikaz sistemleri ve chaff/flare dispenser mutlaka lazim. Hafif silahlar ve belki docka gibi ucaksavar tehditlerine karsi pilotlarin ve belki motorun korunmasi icin bazi bolgelerin hafif kevlar zirhlar ile korunmasi lazim. Keza iyi bir E/O sensor suiti lazim. Gerisi hafif gudumlu/gudumsuz muhimmatlar olacak. ORnek olarak olasi bir Hurkus-C yakin hava destegi gorev profilinde 2x2 UMTAS-L(yaklasik 200kg), 2xGBU-12(yaklasik 500kg) ve CATS payload(60kg) yuku ile ciddi bir guc carpani olabilir. Veya onemli sinir bolgesinde daha hafif silahlari ile CAP nobetini uzun sureler tutabilir. ORnegin, 2x150litre yakit tanklari( 250kg), 2x2 UMTAS-L( 200kg) ,2x2 CIRIT (100kg) ve CATS payload gibi veya 20mm pod monteli toplar kanat altinda kullanilabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 04:17 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7214
Yaş:
Taarruz helikopterleri de bu yeni cesur dünyada aynı dertlerden muzdarip değiller mi alçak irtifa taarruz uçaklarıyla beraber? Onların ilerlemeleri durdu mu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2016, 19:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 720
Konum: Ankara
Yaş:
HÜRKUŞ kabul testinden geçti.

Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme (HÜRKUŞ) Projesi kapsamında TC-VCH kuyruk numaralı birinci prototip uçağının kabul faaliyetinin 14 Ekim'de başarı ile tamamlandığı bildirildi.

http://www.milliyet.com.tr/hurkus-kabul ... i-2329503/

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016, 11:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Taarruz helikopterleri de bu yeni cesur dünyada aynı dertlerden muzdarip değiller mi alçak irtifa taarruz uçaklarıyla beraber? Onların ilerlemeleri durdu mu?
Aslında bu yüzden COIN uçakları ve Taaruz helikopteri fikri birbirinin tamamlayıcısı. Taaruz helikopterleri Radar irtifası altına taaruzlar düzenleyebilir. Panistr gibi sistemlerin yanılmıyorsam çok alçak irtifada kullanabilecekleri bir alçak irtifa tespit/izleme radarları yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016, 15:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
T129,Anka derken Hürkuş ile Tai masaya yumruğunu vuracak gibi.
İnşallah üretim hızı biraz hızlı olurda yurtdışı satışlar içinde önümüz açılır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016, 15:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Alıntı:
T129,Anka derken Hürkuş ile Tai masaya yumruğunu vuracak gibi..
Kesin canııım!.. :roll:

Yahu, Neredeyse "Damadın Baykar varken Anka'ya ne lüzum?" jargonu 12 yaş her Türk gencine pelesenk oldu.
Şunun şurasında darbe olmayaydı Hürkuş yerine KT-1, üzerine de tereyağlı ekmeğe Nutella gibi bir de Arcangel alacaklardı. Bu durumdaki TAI ancak "Badi Ekrem"in kungfuculuğu kadar masaya vurabilir.

Daha taşlar sallanır, oturur, o zaman bir hali yoluna girer o işler ama daha erken korkarım ki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016, 16:20 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 964
Yaş:
Korkarım nasıl Altay BMC'ye giedecek daha sonra bunun başka araçlarda devamı gelecekse aynı şekilde TAİ'nin damada devredilmesi ya da etkisine girmesi de gayet ihtimal dahilinde bir durum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016, 17:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
T129,Anka derken Hürkuş ile Tai masaya yumruğunu vuracak gibi..
Kesin canııım!.. :roll:

Yahu, Neredeyse "Damadın Baykar varken Anka'ya ne lüzum?" jargonu 12 yaş her Türk gencine pelesenk oldu.
Şunun şurasında darbe olmayaydı Hürkuş yerine KT-1, üzerine de tereyağlı ekmeğe Nutella gibi bir de Arcangel alacaklardı. Bu durumdaki TAI ancak "Badi Ekrem"in kungfuculuğu kadar masaya vurabilir.

Daha taşlar sallanır, oturur, o zaman bir hali yoluna girer o işler ama daha erken korkarım ki.
Darbe olsaydı Tai F-16 montaj işine geri dönerdi herhal orası doğru üstadım ... :roll:
Ama diğer yandan bir T129 ile kaç Bayraktar alınıyor ona bakmak lazım birazda.
Diğer taraftan Jandarma,KKK ve EGM bir şekilde eldeki hazır ürünle doyurul(acak)du ama bir Anka-S geldikten sonra kime yedirecekler taktik İHA'yı...
Hazır HVKK arınmışken TAİ'yi sarıp sarmalasa iki üç ihale verse iyi olurdu...
Tabi bunların dışında asıl garip Vestel oldu :? :)
Formalı-kramponlu çocuğun maça alınmaması gibi en hazır olupta en dışlananı o oldu... :lol:
Şaka bir yana bence bir şekilde görev dağılımı yapılmalı.
ABD bile çeşit çeşit farklı boyutlarda iha kullanıyorken taktik İhalarına bu kadar bağlanmak saçma.
Misal iha filosu genişleyince Yunan sınırına İzmir'den mi atCEZ İhaları ?
Vestel gemi üzeri katapultlu gelişmiş Bora.
Bayraktar taktik iha ve dolanan mühimmat ; Tai ise ağır abileri birde Harpy ayarında iha işleriyle uğraşsa hem çeşitlilik olur hemde diğerleri ortada bırakılmaz...
Ama tabi burası Türkiye her an her şey olabilir. Bir bakarsınız Ağaoğlu Maslak 1453 tepesinden İha atıyor, olur mu olur...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 10:02 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 443
Yaş: 36
Alıntı:
Hürkuş’un İnsansız versiyonu yolda
C4Defence’in edindiği bilgilere göre Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na (SSM) Hürkuş’un insansız versiyonu için çalışmaya başlama direktifi verildi.Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. TUSAŞ/TAI’nin geliştirip ürettiği Hürkuş uçağının Temmuz 2016’da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden sertifika alması ve sertifikanın Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı’nca (European Aviation Safety Agency/EASA) onaylanmasının ardından yeni bir gelişme yaşandı. Uçağın bir anlamda rüştünü ispat etmesinin ardından Türk Silahlı Kuvvetlerinden gelen talep doğrultusunda bir araştırma çalışması başlayacak. Buna göre Hürkuş’un yüksek taşıma kapasitesinden yararlanmak üzere insansız versiyonu geliştirilecek. Bu çerçevede TUSAŞ/TAI’nin her ikisi de özgün olan ANKA ve Hürkuş projelerinden elde edilen bilgi birikimi bir potada eritilerek yeni bir ürün çıkarılacak. Hürkuş’un insansız hale gelmesiyle üretim sürecindeki bazı detaylı prosedürlere gerek kalmazken hali hazırda bin 500 kg faydalı yük taşıyabilen uçaktan bazı sistemler çıkacak, yerlerine yeni sistemler gelecek. Pilotlu uçan Hürkuş’taki fırlatma sandalyesi, kabin için gösterge, kabin içi basınç, kabin için oksijen üretim cihazı, gaz kolu, levye, aydınlatma tertibatı ve iletişim sistemlerine gerek kalmazken uçağa sensörler, uzaktan komuta sistemleri ve yeni tip uçuşa hizmet verecek navigasyon ve görev bilgisayarları gelecek. Kabini oldukça boşalacak uçağın yeni sistemlerle eski ağırlığa ulaşmayacağı ve yük taşıma kapasitesinin artacağı değerlendiriliyor. TUSAŞ/TAI’nin üzerinde çalışmaya başladığı mühimmat kullanan C versiyonu bu İHA ile birleşirse Hürkuş’un İHA versiyonu aynı zamanda silahlı olacak demektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 10:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Yakın zamanda Türkiye ile alakalı bahsi geçen Avusturya İsrail ortak çalışması olarak Diamond DA42 sivil uçağın insansız hava aracına dönüştürülmesi projesi vardı.
Kendi uçağımız ile bu yola girmemiz çok iyi olmuş. Hem bir anda male hatta iha dünyası için stratejik uçak performansında bir iha mız olur hemde dünyanın gittiği yön olan insansız savaş uçakları için yüksek performanslı gerçek uçak gücünde bir platformlar ile çalışmaya başlarız. Burada tabi kritik olan konu havada kalış süresinin bir iha için anlamlı olacak rakamlara çıkartılmasıdır. 4 saat havada kalacak ise ondan iha verimi beklemek zor en az 12 saat havada kalabilmesi lazım. Bunun içinde biraz hafiflemesi ve yakıt kapasitesinin artması lazım. Pilot olmayınca uçağın güvenliğine harcanan bir çok ağırlık anlamınıda yitirecektir. Zaten 2 kişilik uçakta bir sürü pilotlu uçağa özel koltuktan kanopiye avioniğe fazlalık var oraların en az yarısı yakıt olabilir.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 11:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Korkarım nasıl Altay BMC'ye giedecek daha sonra bunun başka araçlarda devamı gelecekse aynı şekilde TAİ'nin damada devredilmesi ya da etkisine girmesi de gayet ihtimal dahilinde bir durum.
Teyit edilmiş değil ama Sosyal medyada elimideki Leopard-2 ve M-60'ların modernizasyondan geçirilmesi ile ilgili haber var. Acil kodu ile yapılacak ve muhtemelen Arifiye ve BMC/RM iş birliği olacak masada bu durumda OTOKAR rahatlıkla Altay projesini alıp odaklanabilir.

Umarım doğru bir haberdir...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 12:25 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 964
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Korkarım nasıl Altay BMC'ye giedecek daha sonra bunun başka araçlarda devamı gelecekse aynı şekilde TAİ'nin damada devredilmesi ya da etkisine girmesi de gayet ihtimal dahilinde bir durum.
Teyit edilmiş değil ama Sosyal medyada elimideki Leopard-2 ve M-60'ların modernizasyondan geçirilmesi ile ilgili haber var. Acil kodu ile yapılacak ve muhtemelen Arifiye ve BMC/RM iş b irliği olacak masada bu durumda OTOKAR rahatlıkla Altay projesini alıp odaklanabilir.

Umarım doğru bir haberdir...
RM gibi ehil bir şirketle BMC modernizasyonu da seri üretimi de yapar denir...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 13:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Korkarım nasıl Altay BMC'ye giedecek daha sonra bunun başka araçlarda devamı gelecekse aynı şekilde TAİ'nin damada devredilmesi ya da etkisine girmesi de gayet ihtimal dahilinde bir durum.
Teyit edilmiş değil ama Sosyal medyada elimideki Leopard-2 ve M-60'ların modernizasyondan geçirilmesi ile ilgili haber var. Acil kodu ile yapılacak ve muhtemelen Arifiye ve BMC/RM iş b irliği olacak masada bu durumda OTOKAR rahatlıkla Altay projesini alıp odaklanabilir.

Umarım doğru bir haberdir...
RM gibi ehil bir şirketle BMC modernizasyonu da seri üretimi de yapar denir...
İkisi birden olmaz BMC'yi modernizasyona verirken, OTOKAR'da Altay üretimini yapar zaman kısıtlı hepsi BMC'ye gitmeyecek konudan sapmadan Hürkuş'a Dönelim :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 13:24 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1577
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş’un İnsansız versiyonu yolda
C4Defence’in edindiği bilgilere göre Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na (SSM) Hürkuş’un insansız versiyonu için çalışmaya başlama direktifi verildi.Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. TUSAŞ/TAI’nin geliştirip ürettiği Hürkuş uçağının Temmuz 2016’da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden sertifika alması ve sertifikanın Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı’nca (European Aviation Safety Agency/EASA) onaylanmasının ardından yeni bir gelişme yaşandı. Uçağın bir anlamda rüştünü ispat etmesinin ardından Türk Silahlı Kuvvetlerinden gelen talep doğrultusunda bir araştırma çalışması başlayacak. Buna göre Hürkuş’un yüksek taşıma kapasitesinden yararlanmak üzere insansız versiyonu geliştirilecek. Bu çerçevede TUSAŞ/TAI’nin her ikisi de özgün olan ANKA ve Hürkuş projelerinden elde edilen bilgi birikimi bir potada eritilerek yeni bir ürün çıkarılacak. Hürkuş’un insansız hale gelmesiyle üretim sürecindeki bazı detaylı prosedürlere gerek kalmazken hali hazırda bin 500 kg faydalı yük taşıyabilen uçaktan bazı sistemler çıkacak, yerlerine yeni sistemler gelecek. Pilotlu uçan Hürkuş’taki fırlatma sandalyesi, kabin için gösterge, kabin içi basınç, kabin için oksijen üretim cihazı, gaz kolu, levye, aydınlatma tertibatı ve iletişim sistemlerine gerek kalmazken uçağa sensörler, uzaktan komuta sistemleri ve yeni tip uçuşa hizmet verecek navigasyon ve görev bilgisayarları gelecek. Kabini oldukça boşalacak uçağın yeni sistemlerle eski ağırlığa ulaşmayacağı ve yük taşıma kapasitesinin artacağı değerlendiriliyor. TUSAŞ/TAI’nin üzerinde çalışmaya başladığı mühimmat kullanan C versiyonu bu İHA ile birleşirse Hürkuş’un İHA versiyonu aynı zamanda silahlı olacak demektir.

1500kg silahı bilmemkaç yüz km mesafeye taşıyacak insansız uçağı değil yapmanız, beyanını ettiğiniz anda MTCR ve her türlü ihracat kontrol rejimine takılır, tabirimi mazur görün, ambargo manyağı olursunuz.

Motordan civataya kadar hiç bir aksam, bileşen, alt sistem vb ithal edemezsiniz. Zaten ABD ve Avrupalı şirketler 15 Temmuz'dan sonra tüyleri diken diken iş yapıyorlar ve çoğu durumda iş yapmamak için bahaneler arıyorlar. Gerekçeyi ellerine siz vermiş olursunuz.

Sadece haber okuyarak kudurmak mümkün bu ülkede.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 14:04 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Motor haricinde bizi çaresiz bırakacak bir parça yok Hürkuş da. Motor içinde belki en son TEI haberlerinde gördüğümüz yeni motor düşünülebilir.
Bu bizim yeni motor tahminen en fazla 1000 shp civarı görülüyor yani 1,600 shp lik Hürkuş un mevcut motorundan çok geride ama bir iha havada taklalar atmayacak sonuçta yada illa 1500 kg taşıması da gerekmez 500 kg da yeter belkide. Tasarımda oynayarak isterleri değiştirerek hürkuş gövdeli ama Hürkuş dan çok daha az performanslı yerli motorlu bir uçak ortaya çıkabilir ve bence iha kavramına da daha çok uyar. Yerli motoru insansız bir platformda kullanmaya başlamanın da bir rahatlığı var ayrıca. Kim dünyadaki ilk jet motorunu yapmış ülkenin motoru ile helikopterde uçmak ister ama iha da olabilir. Bu TEI haberini anımsatarak konuya hakim arkadaşlardan yorum almak isterim iha isterlerine uygun bir Hürkuş için motor ortaya çıkabilir mi aşağıdaki görüntüden.
Hürkuş un yayınlanmış havada kalma süresi 4 saat. Çok uğraşılarak bu 6 saate çıkartıldı desek fena bir rakam değil kabulde edilebilir ama yinede IHA lar için yinede pek iyi bir rakam değil. En az 12 saat havada kalması gerekir bence bir IHA nın. Buda 1500 shp motor ile mümkünmüdür yada mantıklımıdır. Efendice havada uçacak bir uçak olacak sonuçta IHA. Taşıyacağı yük 1500 yerine 1000 kg olsa gövde biraz hafiflese yakıt biraz artsa motorda 1000 shp olsa 12 saat yakalanabilir o zaman belki. Her şey tabi irtifayı yakalayabilmeye bağlı bunlar benim kestirebileceğim şeyler değil tartışmaya sunuyorum bu yüzden.


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 14:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 964
Yaş:
Muhtemelen ilk aşamada yurt içi hava harekatları için kullanılır. Blok blok tekamül edecektir muhtemelen, ilk aşamada aşırı uzun havada kalamayıp belli kabiliyetlerden yoksun olabilir gibi duruyor bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 217
Yaş:
Peki üstatlar, böyle bir niyeti olan kuvvet siz olsanız, Hürkuş potansiyelinde insansız bir platform yapmak işini alanen ihale mi edersiniz? Yani Arda Bey'in dediği gibi böyle bir platform iha olduğunda türlü kısıtlamalar ve ithalat zorlukları oluşacaksa niye ilan edersin ki? Elinde ürettiğin halihazırda bir motor vs parçalar yoksa önce verirsin x tane bu parçalardan sipariş Hürkuş yapacağım diye, bir kısmıyla insansız yaparsın uçurursun sonra gösterirsin yaptım diye. Bilmiyorum, herhalde ben bu işlerden anlamıyorum.

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 720
Konum: Ankara
Yaş:
Orko üstadın ambargo ile kastettiği sadece Hürkuş değil anladığım kadarıyla. Her alana yayılabilecek bir ambargodan bahsediyor.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Tomahawk ı İngiltereye veriyorlar ama bize kendi iha projemiz için satcom vermiyorlar. Bu nasıl MTCR


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Orko üstadın dediği doğrultusunda bizimkilerinde projeler anlamında neden suspus olduğu ortaya çıkıyor aslında ortada kesin bir gizlilik yok ama bir ilan etme durumuda yok...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Alıntı:
Orko üstadın dediği doğrultusunda bizimkilerinde projeler anlamında neden suspus olduğu ortaya çıkıyor aslında ortada kesin bir gizlilik yok ama bir ilan etme durumuda yok...
Gerçekten sus pusuz. Ser verip sır vermiyoruz. :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 15:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Alıntı:
Motor haricinde bizi çaresiz bırakacak bir parça yok Hürkuş da.
Tabi canıııım!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 16:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Orko üstadın dediği doğrultusunda bizimkilerinde projeler anlamında neden suspus olduğu ortaya çıkıyor aslında ortada kesin bir gizlilik yok ama bir ilan etme durumuda yok...
Gerçekten sus pusuz. Ser verip sır vermiyoruz. :lol:

Şu son dönemleri dikkate almayalım :) Yıldlrım füzelerini gördüğümüzde bayağı şaşırmıştık.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 17:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Gereksiz aciklamalari veya malzeme temininde zorluk kismini bir kenara koyarsak, Hurkus'dan insansiz ucak yapilir yapilmasina ama original tasarim muhafaza edilecek ise bir MQ-9 Reaper cikmayacagini gormek lazim. Once Hurkus-C'yi ucurmalari ve silah sertifikasyonlarini yapmalari lazim, sonra insansiz verisyonuna bakabilirler. Ise yarar bir sey cikar mi? Eger minimum 8-10 saat endurance yakalanabilirse, ihtiyaca cevap verebilir. Pilotsuz olacagi icin kazanilan ic hacime ilave yakit tanklari felan eklenerek ucus suresi uzatilabilir, uzerindeki motor downrated edilerek yakit sarfiyatini azaltilabilir. Sonucta IHA gorevinde cok yuksek hizlara ihtiyaci olmadan, ekonomik ucus hizinda ucmasi beklenir. Onun haricinda, IHA gibi davranacak bir ucak icin yapisal degisiklik yapilmasi gerekir. Ornegin, motor'un 1600hp olmasina gerek olmayabilir, KT-1 uzerindeki 950hp PT-6 motor yetebilir. Ayrica kanat profilinde degisiklik (uzatma) ve yine kuyruk kisminda yapisal degisiklikler ile IHA gorevi icin optimize edilebilir. En buyuk getirisi yeni tasarim silahli IHA'yi beklemek(ve bir dolu ARGE parasi) , daha kisa surede elle tutulur, ihtiyacin cogunu karsilayabilecek bir cozum cikabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 17:34 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Alıntı:
Alıntı:
Motor haricinde bizi çaresiz bırakacak bir parça yok Hürkuş da.
Tabi canıııım!

Demek istediğim motor da hiç yapacak bir şeyimiz kalmıyor ama bir avioniği, iniş takımını, hidrolik parçaları yada başka bir şeyi uğraşırsak, seferber olursak yapabiliriz diye düşünüyorum. Bilmediğim konular varsada yanılıyorda olabilirm ama ne olabilirki Hürkuş da bizim motordan başka biraz uğraşıp yapamayacağımız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 17:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Hürkuş gibi görece basit bir uçakta dahi bakınca göremeyeceğiniz ve dışarıdan gelen ve kolay kolay yapamayacağımız yüzlerce komponent var. Uçak demek gövde+kanat+kokpit+motor+pervane gibi bir şey değil. Elli bin değişik komponent var. Bunların bazılarının hakikaten dünyada sayılı tedarikçisi var.

İniş takımını yapabilecek olsak o kadar kolay, zamanında elimiz kalbimizde rehin kalan iniş takımlarını beklemezdik Hürkuş için. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 18:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş gibi görece basit bir uçakta dahi bakınca göremeyeceğiniz ve dışarıdan gelen ve kolay kolay yapamayacağımız yüzlerce komponent var. Uçak demek gövde+kanat+kokpit+motor+pervane gibi bir şey değil. Elli bin değişik komponent var. Bunların bazılarının hakikaten dünyada sayılı tedarikçisi var.

İniş takımını yapabilecek olsak o kadar kolay, zamanında elimiz kalbimizde rehin kalan iniş takımlarını beklemezdik Hürkuş için. :roll:
Hurkus inis takimlari Italya'dan aliniyor diye biliyorum. Onlada mi sorun cikarmis?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 12:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Hürkuş gibi görece basit bir uçakta dahi bakınca göremeyeceğiniz ve dışarıdan gelen ve kolay kolay yapamayacağımız yüzlerce komponent var. Uçak demek gövde+kanat+kokpit+motor+pervane gibi bir şey değil. Elli bin değişik komponent var. Bunların bazılarının hakikaten dünyada sayılı tedarikçisi var.

İniş takımını yapabilecek olsak o kadar kolay, zamanında elimiz kalbimizde rehin kalan iniş takımlarını beklemezdik Hürkuş için. :roll:
HDS Hocam bu gibi alt sistemleri Alphavacılık gibi firmalarımız üstlenemez mi? Karlı mı olmaz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 14:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 801
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş gibi görece basit bir uçakta dahi bakınca göremeyeceğiniz ve dışarıdan gelen ve kolay kolay yapamayacağımız yüzlerce komponent var. Uçak demek gövde+kanat+kokpit+motor+pervane gibi bir şey değil. Elli bin değişik komponent var. Bunların bazılarının hakikaten dünyada sayılı tedarikçisi var.

İniş takımını yapabilecek olsak o kadar kolay, zamanında elimiz kalbimizde rehin kalan iniş takımlarını beklemezdik Hürkuş için. :roll:
HDS Hocam bu gibi alt sistemleri Alphavacılık gibi firmalarımız üstlenemez mi? Karlı mı olmaz?
ALP havacılık kimdir, kimindir? hiç bir baktınmı birader? Bir bak bakalım...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 14:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2061
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:

ALP havacılık kimdir, kimindir? hiç bir baktınmı birader? Bir bak bakalım...
Biraz fren lütfen. Alp havacılık gibi... derken parça üretim/tedarik eden firma olarak yola çıktım benzeri firmalar var mı?

Bir de hatırlatırım Birader değiliz...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 17:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 801
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:

ALP havacılık kimdir, kimindir? hiç bir baktınmı birader? Bir bak bakalım...
Biraz fren lütfen. Alp havacılık gibi... derken parça üretim/tedarik eden firma olarak yola çıktım benzeri firmalar var mı?

Bir de hatırlatırım Birader değiliz...
Ya, değil mi. Herkesi kendin gibi bilmemek, samimiyet göstermemek, haketmeyene haketmediği değeri vermemek lazım. Uyarı için teşekkürler @swat bey, bundan sonra bilelim...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2016, 00:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 827
Yaş:
Resim

http://defence.pk/threads/turkish-aviat ... 85/page-88


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2016, 10:25 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Eki 2016, 21:13
Mesajlar: 15
Yaş: 40
Turboprop eğitim uçaklarını, yakın destek için insansızlaştırma trendi var. TAI de katılmış bu trende anlaşılan. Amaç uzun süre havada kalıp fırsat hedef arama değil. Keşif-gözlem İHA'ları ile hedef tespit ve teşhisi yapılmasını müteakip, işletmesi pahalı muharip savaş uçaklarını kaldırmak yerine bu yeni kuşları hedef sahasına yönlendirmek amaç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2016, 22:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 309
Yaş:
Resim
Mühimmat taşıma kabiliyeti seçenekleri arasında, Hava hava (Sidewinder vb.) füze olmaması ilginç.
Acaba Göktürk veya MANPADS türü yerli bir füzemiz olunca mı bu kabiliyeti ekleyecekler ?
Bir dış satım gündeme geldiğinde, Hava-Hava kabiliyeti mutlaka gündeme gelecektir, kaldı ki bizde de olsa fena olmaz hani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2016, 23:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 801
Yaş: 45
Alıntı:
Resim
Mühimmat taşıma kabiliyeti seçenekleri arasında, Hava hava (Sidewinder vb.) füze olmaması ilginç.
Acaba Göktürk veya MANPADS türü yerli bir füzemiz olunca mı bu kabiliyeti ekleyecekler ?
Bir dış satım gündeme geldiğinde, Hava-Hava kabiliyeti mutlaka gündeme gelecektir, kaldı ki bizde de olsa fena olmaz hani.
Cirit takılabilen her akıllı pylona Stinger'de takılabilir ve layıkıyla kullanılabilir. Zaten bunun öteside (Sidewinder vb.) gereksiz, amaç dışı olur. Keza tam tersi, elde mevcut KMS sistemlerinede Cirit takılabilir. Gayet güzel çift amaçlı kullanılmış olur ama biliyorsunuz Ordu'muzda her bir kalem iş için ayrı platform zihniyeti mevcuttur. :|


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2016, 01:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Hurkus-C icin dusunulen ilk gorev bolgesi oncelikle G. Dogu oldugu icin Stinger simdilik listede olmaz ama ilerde hic belli olmaz. Biraz sesli dusunuyorum simdi. Ege bolgesinde isgal edilen adalar konusunda er gec bri kriz patlak verecek. O zaman Stinger veya milli MANPADS takilmis Hurkus-C Ege bolgesindede ise yarayabilir. Hem kendi oz savunmalari icin, hemde helikopter ve IHA gibi alcak irtifa ve yavas ucan araclari pusuya dusurmek icin dusunulebilir veya Ege'nin kiyilarimiza yakin bolgelerinde devriye atabilir. Ozellikle yuksek irtifalarda F-16'larin CAP yaptigi bir bolge dusunun, veya yer kontrol radarlari ile desteklenen ve alcak irtifa ucan Hurkus-C ile veri alisverisi yaparak olasi yavas ucan, IHA veya Helikopter gibi araclari dusurmek icin dusuk maliyetli bir cozum olabilir. Yunanlilarin Ege adalarinda lojistik destek saglamalari ya deniz veya hava yoluyla olacak. Biz sifir CH-47F alirken, Yunanlilar halen envanterlerindeki 15 civari CH-47D'ye ilave ABD'den 10 adet daha kullanilmis CH-47D aldilar, 150 milyon dolar gibi bir paraya. Bu helikopterler Yunan Ordusunun Ege adalari arasindaki hava ulasimindaki belkemigidir. Adalara acil durumlarda asker, ve malzeme tasimak bu helikopterlerin ana gorevi gibi bir sey. Iki ulkenin kapismasinda her iki tarafin helikopter gibi yavas araclarin yuksek oranda kayiplar yasayabilirler. F-16'lar varken Hurkus-C'ye is dusmez gibi gorunebilir ama gercek bir savasta eldeki imkanlari maksimum verimlilikte kullanmak gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2016, 03:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Hürkuşun Şahin atma mevzusu ne zamandır var ki zaten ?
Bizim forum duymamış demek ki...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2016, 03:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Şahin ne


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 110 11 12 13 1417 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Colombo53, lduni, RAMOZ ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye