TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 30 Nis 2017, 10:10

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 19 10 11 12 1315 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2016, 10:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 815
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş 35 bin 500 dedi
Hürkuş test pilotu Murat Özpala Hürkuş eğitim uçağının 35 bin 500 feet irtifaya (10 bin 820 metre) çıktığını açıkladı. Kokpit.aero sitesinde yer alan Özpala'nın bu açıklaması Hürkuş'un kabin basınç sistemi sayesinde yolcu uçaklarının güvenle uçtuğu irtifanın da üzerinde irtifaya kadar yükseldiğini de sergiledi. Özpala bu açıklamasını bir yazarın Hürkuş uçmuyor açıklaması üzerine yaptı. Özpala açıklamaasında yazarın İzmir'li olmasına gönderme yaparak Hürkuş için, "35.500 (Karşıyaka) feet yüksekliğe ulaşmıştır!" ifadesine yer verdi.
C4 Defence
Bilgi notu: Yılmaz Özdil Karşıyaka'lı değildir :)

Bu tip bir uçakta bu yükseklikte uçmanın faydası nedir?
Bi uçak yaptık süper oldu demenin haricinde ne olabilir acaba? Zaten tırmanma süresi toplam uçuş saatinin %80 kadar olacaktır. Bilemediğim bir ihtisas konusu...

Muhtemelen sadece bir deneme çalışması kadar anlamlıdır, test sürecinde hesaplanmış değer olan 34,700 ün ne kadar üzerine çıkılabildiği deneniyor servis tavanı olarak yazılır çizilir ama muhtemelen görevlerde bu irtifayı pek göreceğini sanmam birde belki P&W bizim takla atan Jandarma helikopteri misali broşürüne Hürkuşla şu yüksekliğe çıktık diyebilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2016, 14:42 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 158
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş 35 bin 500 dedi
Hürkuş test pilotu Murat Özpala Hürkuş eğitim uçağının 35 bin 500 feet irtifaya (10 bin 820 metre) çıktığını açıkladı. Kokpit.aero sitesinde yer alan Özpala'nın bu açıklaması Hürkuş'un kabin basınç sistemi sayesinde yolcu uçaklarının güvenle uçtuğu irtifanın da üzerinde irtifaya kadar yükseldiğini de sergiledi. Özpala bu açıklamasını bir yazarın Hürkuş uçmuyor açıklaması üzerine yaptı. Özpala açıklamaasında yazarın İzmir'li olmasına gönderme yaparak Hürkuş için, "35.500 (Karşıyaka) feet yüksekliğe ulaşmıştır!" ifadesine yer verdi.
C4 Defence
Bilgi notu: Yılmaz Özdil Karşıyaka'lı değildir :)

Bu tip bir uçakta bu yükseklikte uçmanın faydası nedir?
Bi uçak yaptık süper oldu demenin haricinde ne olabilir acaba? Zaten tırmanma süresi toplam uçuş saatinin %80 kadar olacaktır. Bilemediğim bir ihtisas konusu...


Uçağın manueline yazmak için. Fonksiyonel olması için olmadığı halde ne kadar az süratte havada tutunduğu testi gibi, o kadar yavaş veya o kadar yüksek uçması beklenmese de şartnamelerdeki test koşullarının hepsini test etmek, uçağın limitlerini bulmak gibi türlü nedeni var. Ayrıca motor performansı konusunda ve uçağın diğer motora bağlı sistemlerinin, hidroliğinin vs yüksek irtifa, az oksijen, düşük ısıda nasıl tepkiler vereceğini de ölçüyorlar. Bunların hepsi üretimden çıkacak yeni tasarlanmış her uçağa yapılan rutin uçuşlar. Daha bunun soğuk iklim koşullarında uçuş gibi versiyonları da gelecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2016, 23:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 147
Yaş:
TAİ'nin resmi web sitesinden:
"1 nolu prototipte, Mayıs 2016 itibari ile gerçekleştirilen 260 sortide; 282 saat havada kalınmış, 34.000 feet irtifaya, 350 knot hıza çıkılmış, 6,6 g çekilmiştir.
2 nolu prototipte, Mayıs 2016 itibari ile gerçekleştirilen 207 sortide; 223 saat havada kalınmış, 35.500 feet irtifaya, 365 knot hıza çıkılmış, 6,6 g çekilmiştir."

6,6 g çekilmiş, kağıt üzerindeki 7'ye doğru gidiliyor. 3 ay önce 356 knot hızı görmüştü, 365 knot'a gelmiş.

Aşağıdaki fotoğrafı test pilotu Murat Özpala'nın paylaştığı belirtilmiş, +6.5 / -2.3 G

http://www.goklerdeyiz.net/hurkus-manevra-testi-rekoru/

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2016, 12:00 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3250
Yaş:
Fotoğraf çok güzel çekilmiş. Üzerindeki tozlar olmasaydı image stock sitelerinde parayla bile satabilirdiniz :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016, 16:53 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 147
Yaş:
3 Haziran'da havada motor durdurma ve tekrar çalıştırma testleri - Airstart - başarıyla gerçekleştirilmiş.



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016, 17:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Oca 2013, 22:00
Mesajlar: 374
Yaş:
Edit: Repost...

_________________
Resim


En son ZoDaC tarafından 13 Haz 2016, 22:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2016, 21:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 815
Yaş:
HÜRKUŞ test pilotu Murat Özpala Pakistan'daymış acaba mı diyor insan.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2016, 00:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 147
Yaş:
Murat Özpala güzel paylaşımlar yapıyor.

Inverted Departure Test, Ters Kalkış Testi

http://www.goklerdeyiz.net/hurkus-inver ... ture-test/

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2016, 23:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 777
Yaş:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2016, 23:58 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 719
Yaş:
Çok güzel gerçekten, ilerde CAS görevi için Aselpod entegrasyonu düşünülür mü?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016, 01:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 240
Yaş:
Hürkuş uçaklarıyla akrobasi ekibi kurulsun!
http://www.kokpit.aero/hurkus-akrobasi-ekibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016, 02:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 755
Yaş:
Alıntı:
Çok güzel gerçekten, ilerde CAS görevi için Aselpod entegrasyonu düşünülür mü?


Hocam Hürkuş C deyip durduğumuz şey işte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016, 08:30 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Çok güzel gerçekten, ilerde CAS görevi için Aselpod entegrasyonu düşünülür mü?
Aselpoddan ziyade flir olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 12:55 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Hürkuş EASA’dan sertifikasını alacak

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) mühendislerince tasarlanan ve üretilen Hürkuş A uçağı 12 Temmuz tarihinde Londra İngiltere’de düzenlenecek olan Farnborough Havacılık Fuarı’nda “HÜRKUŞ Tip Sertifikasyonu Töreni” ile resmen sertifika alacak.

Hem Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (EASA) hem de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından Tasarım Organizasyon Onayına sahip TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayinin mühendisleri tarafından tasarlanan, geliştirilen ve üretilen Yeni Nesil Eğitim Uçağı HÜRKUŞ, SHGM ve EASA tarafından “Tip Sertifikası” almaya hak kazandı.

Tip Sertifikasyonu sürecinde EASA CS23 uçuşa elverişlilik gereksinimleri, uygulanabilir çevre koruma gereksinimleri ve ek yüksek performans uçaklarına has özel durum gereksinimleri SHGM ve EASA tarafından onaylandı.

HÜRKUŞ, EASA tarafından sertifikalandırılan ilk Türk özgün uçağı olma özelliği taşıyor. Öte yandan, EASA ilk kez tek bir uçakta kanopi patlatma sistemini ve fırlatma koltuğunu aynı anda sertifikalandırdı.

Hürkuş uçağına alınan EASA sertifikası, TAI’nin halen tasarımını devam ettirdiği yerli helikopter ve sonrasında milli yolcu uçağı gibi projelere de önemli bir alt yapı sağlayacak.

GECE GÜNDÜZ EĞİTİM

Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) Geliştirme Programı, Mart 2006’da Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile yürürlüğe girdi. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyetine sahip HÜRKUŞ eğitim uçağı ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve kol uçuşu eğitimleri yapılabilecek.

Kaynak: www.savunmaveteknoloji.com

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 14:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 240
Yaş:
Hürkuş neden sivil sertifika aldı?
http://www.kokpit.aero/hurkus-neden-siv ... ika-aliyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 15:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 815
Yaş:
HÜRKUŞ SHGM ve EASA sertifikasyon işlemlerini tamamlayarak tip sertifikası teslim edilmiş
http://bagimsizhavacilar.com/hurkus-ser ... tamamladi/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 15:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 658
Yaş:
Hayırlısı olsun.
En kısa sürede B ve C yi görürüz insallah.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 16:22 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 14:07
Mesajlar: 1068
Yaş:
En zor ve yavaş süreç geçti. Bundan sonra ki süreçler çok hızlı olacaktır. Ancak ince eleyip sık dokumalıyız. Arge'de çöpe atacak paramız ne yazık ki yok. Bir an önce bu projeleri hayata geçirip satmalıyız ki parası çıksın.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 17:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Mar 2016, 20:07
Mesajlar: 26
Yaş: 0
Hayırlı uğurlu olsun. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Bundan sonra seri üretime bir an önce girmesi dileğiyle.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 22:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 505
Yaş: 27
Yani şu an itibari ile Hürkuş pazarda yerini aldı mı ? Çok başarılı. Sanırım ilk protatifi pazarlama amaçlı kullanır Tai.Akrobasi şovlarına falan gönderse bari reklam diye.12 adetlik bir sipariş var yanlış hatırlamıyorsam.Üretime başlanabilir gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2016, 01:35 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4351
Yaş:
B, yani kuvvetin siparişini verdiği uçaklar 2017'de teslim edilecek. Yani montajın bu aralar başladığını yada başlayacağını düşünmek sanırım çok yanlış olmaz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2016, 06:59 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 719
Yaş:
B modelinde kullanılacak avionik sistemler t38 ari projesindeki ile aynı mı olacak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2016, 14:50 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
B modelinde kullanılacak avionik sistemler t38 ari projesindeki ile aynı mı olacak
Hayır tabi ki de tamamen modern donanımlar olacak.Yazılım ve donanım konusu Aselsan ve Havelsan da.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 15:28 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2012, 13:21
Mesajlar: 197
Yaş:
Hürkuş - C test prototip

Resim

http://www.kokpit.aero/hurkus-silahli-prototip


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 16:20 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4351
Yaş:
TAI’de bugün düzenlenen törenle Hürkuş sivil uçak kategorisinde sertifikasını aldı. Törende kamuflaj boyalı Hürkuş dikkat çekti!

Kaynak: http://www.kokpit.aero/hurkus-silahli-prototip

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 17:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1717
Yaş:
Kanat altina bir iki muhimmat ekleselermis tam olacakmis...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 17:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5003
Yaş:
Önce pervane eklesinler Hocam. :)

Kamuflaj yine çok ama çok kötü olmasına rağmen yakışıklı olmuş değil mi? :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 17:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1717
Yaş:
Alıntı:
Önce pervane eklesinler Hocam. :)

Kamuflaj yine çok ama çok kötü olmasına rağmen yakışıklı olmuş değil mi? :roll:
:D Benimki bakar korluk...Kamuflaj guzel bence...Ve birde KKK icin yapilmis bu kamuflaj...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 20:36 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6850
Yaş:
Spekülasyon yapayım..

Bir takım karacı subay uçağı bu kahrolası kamuflaja boyatarak havacıların aklında "Bu uçak kötü. En iyisi mi kara havacılığa bırakalım bunu." algısı yaratmaya çalışıyor :D

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2016, 23:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1027
Yaş:
@sanchez :lol:

Ah b*k sarısı olaydı da bize olduğundan emin olaydık!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2016, 10:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1891
Konum: Antalya
Yaş: 33
İlk olarak ülkenin doğusunda kullanılacağından, kamuflaj ona göre :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2016, 12:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 755
Yaş:
Son olaylardan sonra projelerden daha hızlı sonuç alınması için siyasi baskılar başlayacak hatta buna gerek kalmadan proje çalışanları bu konuda daha yoğun çalışacaktır. Hürkuş başta olmak üzere bir çok projede ürünleri daha önce göreceğimizi sanıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2016, 18:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 283
Yaş:
Alıntı:
Kamuflaj yine çok ama çok kötü olmasına rağmen yakışıklı olmuş değil mi? :roll:
TAI fabrikası, aynı bölgede-benzer görevlerde kullanılacak iki ürünü için çok farklı bir kamuflaj kullanması şaşırtıcı olmuş.
Umarım zamanla HÜRKUŞ-C'de, T-129 benzeri daha özenli bir kamuflaja kavuşur.

Resim
Diğer taraftan; HURKUŞ ile atılan bu önemli adımlara, tek kişilik bir model daha eklenmesi yararlı olabilir.
İki kişilik uçaklarla birlikte görev yapacak bu tek kişilik uçak, bazı ilave kabiliyetleri bünyesinde barındırabilir.


Not: Belki eğitim uçağı versiyonu için olmasa da, Silahlı Hürkuş-C'nin motor tedariki konusunda ambargo ile karşılaşması olasılığı, şimdiden göz ardı edilmemeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2016, 00:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Ağu 2012, 05:37
Mesajlar: 195
Yaş:
Biraz güzel habere ihtiyacımız vardı. Hayırlı uğurlu olsun.

_________________
Divide and rule.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2016, 11:37 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 438
Yaş:
Hürkuş-C nin 2 kişilik ilmasında fayda var. Biri uçurur, diğeri fliri kontrol eder, lazer işaretleme, gözlem vb. yapar. Zaten bilinen tüm COIN uçakları 2 kişilik (Archangel'i uçaktan saymıyorum).

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 06:01 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 512
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş-C nin 2 kişilik ilmasında fayda var. Biri uçurur, diğeri fliri kontrol eder, lazer işaretleme, gözlem vb. yapar. Zaten bilinen tüm COIN uçakları 2 kişilik (Archangel'i uçaktan saymıyorum).


Archangel da 2 kişiliktir. Ön ve arka pilotun bağımsız uçağı yönetme imkanı vardır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 12:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş-C nin 2 kişilik ilmasında fayda var. Biri uçurur, diğeri fliri kontrol eder, lazer işaretleme, gözlem vb. yapar. Zaten bilinen tüm COIN uçakları 2 kişilik (Archangel'i uçaktan saymıyorum).

Archangel da 2 kişiliktir. Ön ve arka pilotun bağımsız uçağı yönetme imkanı vardır.
Uçakta sıkıtı yok iki kişililk. Resmi ağızdan acil isteyenlerde sorun varmış.
Resim

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 12:55 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4794
Yaş:
ABD ni TX - yeni nesil jet eğitim uçağı projesine Northrop Grumman firmasının teklifi .


Resim

Eski F-5 / F-20 uçağının epey sonradan doğma biraderi gibi . Forumda bende Türkiye eğitim modeli olarak T-38 i üretse diye bir kere yazmış idim. Biraz latife konusu olmuştu. Ama iyi şeyler ölmez diye bir söz var işte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 14:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Alıntı:
ABD ni TX - yeni nesil jet eğitim uçağı projesine Northrop Grumman firmasının teklifi .
Resim
Eski F-5 / F-20 uçağının epey sonradan doğma biraderi gibi . Forumda bende Türkiye eğitim modeli olarak T-38 i üretse diye bir kere yazmış idim. Biraz latife konusu olmuştu. Ama iyi şeyler ölmez diye bir söz var işte.
Burt Rutan'ın ucuz savaş uçağı projesi Northrop Scaled Cpmposites'i satın alınca eğitim uçağı oldu.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2016, 20:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 147
Yaş:
Hürkuş'un yeni boyaması:

Resim

http://www.goklerdeyiz.net/iste-hurkusun-yeni-boyasi/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2016, 16:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 579
Yaş: 45
Yok, bu Murat'ın kendi kaskındaki modeli yansıttığı özel çalışması. Böyle bir akrotim uçağı olsa ne güzel olur konsept çalışması. Beğendiğimizi söyledik, kimbilir belki onay gelirse göklerde görme ihtimalimiz var. :)

Bu arada küçük bir sır verdi, silahli Hürkuş C üzerinde yoğun şekilde çalışıyorlar. Hadi bakalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2016, 16:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Şub 2013, 14:35
Mesajlar: 29
Yaş:
Resmen dibim düştü bu ne böyle cok ama cok güzel bir çalışma olmuş , umarım bu şekilde boyanmış bir Hürkuş ucağımızı görürüz ben cok beğendim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2016, 23:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1717
Yaş:
Guzel calisma olmus. Kanatlar uzerindeki kartal kanadi figuru biraz daha iri olursa daha guzel olabilir. Biraz daha beyaz ton katmak lazim. Silahli C tamda ihtiyac olacak zaman. TAI resmi siparis almayi felan beklemeden kendi butcesinden bir prototip cikarsin, TSK'dan once baska ulkelere satabilir. Muhimmat derseniz tonla milli muhimat oldu kullanacak. UMTAS-L, CIRIT, MAM-L, Teber-81/82, GBU-12 vb. Tabi yine bir E/O sensor gerecektir. AselPOD agir olur, CATS'i govde altina bir yere takarlar muhtemelen.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2016, 12:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 197
Yaş:
Doğrudan Jandarmaya 40 tane silahlı Hürkuş alsalar, 10 tane pod alsalar, tespit-teşhis-data aktarımı-işaretleme işini yapan her 1 uçak için silahlı 3 uçak olarak 4'lü kollar halinde bölgedeki 10 farklı noktaya uygun korugan/hangar içinde konumlandırsalar, çok kısa sürede sahadaki asker çağırır çağırmaz intikal edip sahadaki askerle (uzman onbaşı bile olsa) koordine (telsiz/görsel/video) ateş desteği/hava koruma/gözetleme görevlerini icra etseler, çok mu şey istiyorum? Olsun, hayali bile güzel.

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2016, 15:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1891
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar POD'tan ziyade Flir daha uygun, Pod'ların bu uçaklara nasıl entegre edilebileceği (hacim olarak) şu an bilinmiyor sanıyorum dünyada bir örneğide yok, ağırlık etkenide var tabiki, bunun yerine İHA'lar ile bağlantı kurabilen Link-11 ve Link-16 olması uçak için hem ağırlık avantajı sağlarken POD gibi hedef işaretleme ve atış yeteneği kazandırmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2016, 16:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1717
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar POD'tan ziyade Flir daha uygun, Pod'ların bu uçaklara nasıl entegre edilebileceği (hacim olarak) şu an bilinmiyor sanıyorum dünyada bir örneğide yok, ağırlık etkenide var tabiki, bunun yerine İHA'lar ile bağlantı kurabilen Link-11 ve Link-16 olması uçak için hem ağırlık avantajı sağlarken POD gibi hedef işaretleme ve atış yeteneği kazandırmaz mı?
Super Tucano ve AT-6 gibi benzer ucaklar Star Safire firmasinin Flir sistemlerini kullaniyor. CATS gibi bir sistem Hurkus'un govde altina, kokpitin hemen altina yerlestilirlebilir. AselPOD 240kg civarinda agirligi ve hacmi nedeniyle Hurkus'a entegrasyonunda sorun olur. CATS gibi agirligi 60kg ve entegrasyonu daha basit bir sistem varken gerek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2016, 16:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 51
Yaş: 31
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar POD'tan ziyade Flir daha uygun, Pod'ların bu uçaklara nasıl entegre edilebileceği (hacim olarak) şu an bilinmiyor sanıyorum dünyada bir örneğide yok, ağırlık etkenide var tabiki, bunun yerine İHA'lar ile bağlantı kurabilen Link-11 ve Link-16 olması uçak için hem ağırlık avantajı sağlarken POD gibi hedef işaretleme ve atış yeteneği kazandırmaz mı?
Super Tucano ve AT-6 gibi benzer ucaklar Star Safire firmasinin Flir sistemlerini kullaniyor. CATS gibi bir sistem Hurkus'un govde altina, kokpitin hemen altina yerlestilirlebilir. AselPOD 240kg civarinda agirligi ve hacmi nedeniyle Hurkus'a entegrasyonunda sorun olur. CATS gibi agirligi 60kg ve entegrasyonu daha basit bir sistem varken gerek yok.
Yani şunun gibi;
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2016, 17:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1717
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar POD'tan ziyade Flir daha uygun, Pod'ların bu uçaklara nasıl entegre edilebileceği (hacim olarak) şu an bilinmiyor sanıyorum dünyada bir örneğide yok, ağırlık etkenide var tabiki, bunun yerine İHA'lar ile bağlantı kurabilen Link-11 ve Link-16 olması uçak için hem ağırlık avantajı sağlarken POD gibi hedef işaretleme ve atış yeteneği kazandırmaz mı?
Super Tucano ve AT-6 gibi benzer ucaklar Star Safire firmasinin Flir sistemlerini kullaniyor. CATS gibi bir sistem Hurkus'un govde altina, kokpitin hemen altina yerlestilirlebilir. AselPOD 240kg civarinda agirligi ve hacmi nedeniyle Hurkus'a entegrasyonunda sorun olur. CATS gibi agirligi 60kg ve entegrasyonu daha basit bir sistem varken gerek yok.
Yani şunun gibi;
Resim
Evet. Lazer isaretleme, noktalama, mesafe olcme, koordinat belirleme veya uzun menzillerden hedef tespit/teshis gibi temel isleri yapar. Eger istenirse bir IHA gibi yere goruntu indirebilir. Muhtemelen istenir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2016, 21:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 147
Yaş:
Hürkuş, looping manevrası:

http://www.goklerdeyiz.net/video-hurkus-loop-manevrasi/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 51
Yaş: 31
Hürkuş C atış testleri IDEF 2017 öncesine planlanıyor.2 prototipten birine harici yük istasyonları yerleştirilecek.

"We aim to use one of the prototypes in launch tests after integrating external stores, prior to the IDEF 2017 event. The government does not yet have an order or a clear decision for the Hürkuş-C configuration. We wish to demonstrate the capabilities of the aircraft with the external stores integration and launch tests. One of these two prototypes will have such a task."

"We are conducting our preparations to have it completed by April 2017 before the IDEF fair. We aim to install a camera and weapon system to the aircraft and then conduct the launch test."

kaynak: http://www.defenceturkey.com/index2.php ... -5vxoiLTIU


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 19 10 11 12 1315 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Destiny ve 21 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye