TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 28 Nis 2017, 19:07

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 1215 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 20:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3242
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ve HÜRKUŞ'u maksimum hız testlerinde 356 Knot / 0,67 Mach hıza ulaştırdık... Uçuşta bize Hava Kuvvetleri pilotlarımız F-16 D uçağı ile eşlik ettiler...
Güzel şeyler de oluyor memleketimizde!...
Soloturk Murat Keles ile birlikte Test Pilotları olarak tüm emeği geçen ekibe teşekkürlerimiz ve saygılarımızla!
"Kendi Semalarımızda Kendi Kanatlarımızla"
356 knot sanırım 630 km'ye denk geliyor.Bayağı bir sürat yapmış yani.
Benim yaptığım çeviriye göre 659,.... Km/h çıkıyor
Muhtemel tam gaz daliş durumunda yapmıştır ki gayet makul bir hız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 21:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1713
Yaş:
Hurkus'un rakibi ve turboprop tekamul egitim ucagi kategorisindeki lider ucak olan Pilatus PC-21'nun mak. hizi 686km/s ama bu hizlar uygulamada ne kadar ulasilir emin degilim ama Hurkus'un PC-21 seviyesinde performans gostermesini bekliyoruz zaten. PC-21 demisken iyi bir satis trendi yakaladilar, Korfez bolgesini(Katar, BAE ve SuudiArabistan) domine ettiler, arti Avusutralya ve Singapur ile uzak doguda parali ve kaliteye yatirim yapan ulkelere satis yaptilar.

Bu arada A400M gibi bir ucak Mach 0.72 hiz ile seyir yapabiliyor. Yuksek irtifa seyir icin optimize edilmis turbofan motorlu yolcu ucaklar kadar hizli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2016, 00:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 01:54
Mesajlar: 126
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

356 knot sanırım 630 km'ye denk geliyor.Bayağı bir sürat yapmış yani.
Benim yaptığım çeviriye göre 659,.... Km/h çıkıyor
Muhtemel tam gaz daliş durumunda yapmıştır ki gayet makul bir hız.

27 bin feed yükseklikten 20 bin feet yükseliğe sizin bahsettiğiniz gibi dalış yaparak gerçekleştirmiş.

_________________
Resim
Antik Sırlar


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2016, 11:37 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 121
Yaş:
Selamlar,

Hürkuş'un istihbarat amaçlı (ANKA gibi) kullanılması için ne tür revizyonların yapılması lazım, bilgi verebilir misiniz?

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2016, 14:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Ne kadar yavaş uçabildiği daha önemli bir faktör.
Bence diğerlerinden farklı flapları ile bu konuda daha başarılı olabilir.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2016, 11:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 365
Yaş: 36
Resim

http://www.kokpit.aero/hurkus-winglet

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2016, 15:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 85
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ne kadar yavaş uçabildiği daha önemli bir faktör.
Bence diğerlerinden farklı flapları ile bu konuda daha başarılı olabilir.
Flap, bir uçağın yavaş uçmasını değil, yavaş da uçmasını sağlar. İrtifada flap açıp gitmek drag'i arttırmaktan başka bir işe yaramaz. Bu şekilde görev yapılmaz, flap ancak iniş/kalkışta anlamlı olan bir yüzey.


En son sentetik tarafından 27 Mar 2016, 22:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2016, 21:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 496
Yaş:
Alıntı:
Selamlar,

Hürkuş'un istihbarat amaçlı (ANKA gibi) kullanılması için ne tür revizyonların yapılması lazım, bilgi verebilir misiniz?


Ne tip bir istihbarat olacağı önemli. Pervaneli uçak olduğu için aşırı yükseğe çıkamaz. Aşırı riskli yerlerde çok alçaktan veri toplayamaz, vurulur (uçaksavar ve füzelere hedef olur). Sahil güvenlik ve sınır güvenliği için olabilir. Bu arada uçuş menzili de önemli.

Bunun yanında görüntü amaçlı istihbarat için alt tarafa yüksek çözünürlüklü kamera takılmalı. Bu da ek ağırlık demek, ayrıca ağırlık merkezinin de dengelenmesi lazım. Anlık istihbarat için bir uydu iletişim aracı takılmalı. Lazer işaretleme de takılabilir. Savaş ortamı için uygun değil ama sınır ve sahil güvenliği için uygun olabilir. Bu arada teröristlerin uçaksavara sahip olduğu unutulmamalı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016, 00:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 85
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Selamlar,

Hürkuş'un istihbarat amaçlı (ANKA gibi) kullanılması için ne tür revizyonların yapılması lazım, bilgi verebilir misiniz?


Ne tip bir istihbarat olacağı önemli. Pervaneli uçak olduğu için aşırı yükseğe çıkamaz. Aşırı riskli yerlerde çok alçaktan veri toplayamaz, vurulur (uçaksavar ve füzelere hedef olur). Sahil güvenlik ve sınır güvenliği için olabilir. Bu arada uçuş menzili de önemli.

Bunun yanında görüntü amaçlı istihbarat için alt tarafa yüksek çözünürlüklü kamera takılmalı. Bu da ek ağırlık demek, ayrıca ağırlık merkezinin de dengelenmesi lazım. Anlık istihbarat için bir uydu iletişim aracı takılmalı. Lazer işaretleme de takılabilir. Savaş ortamı için uygun değil ama sınır ve sahil güvenliği için uygun olabilir. Bu arada teröristlerin uçaksavara sahip olduğu unutulmamalı
burda tezat var,

anka pekala "pırpır" bir uçakken hürkuşun yükseğe çıkamayacağını, uçaksavarlara karşı hedef olacağını söylemek çok yanlış. hürkuş, ankadan daha yükseğe çıkabilir, payload kapasitesi çok daha fazladır, illa satcom ile haberleşmek zorunda değildir, klasik uçaksavarlar hürkuşa etki etmez. siz gördünüz mü bilmiyorum ama ben anka'yı 10kft'te gördüm, görmeyi bırak sesi bile belli belirsiz geliyordu ki görev irtifası 20k üzerinde uçaksavar imkansız. füze ise f-16 bile çaresiz kalabilir.

kamera olarak gelişmiş eo cihazlar var, 30kft'ten insanı rahat seçebilirsiniz. elbette eo sistemin sınırı hava durumuna bağlı. o zaman sar gibi çözümere gidileblir ki hafif ve kompakt sar'lar mevcut.

aslında pekala gözetleme/keşif uçağı yapılabilir hürkuş fakat asıl soru gerek var mı olmalı. idame açısında bakılırsa piston pırpır varken turboprop lu canavar kullanmak mantıklı değildir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016, 14:38 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 715
Yaş:
Bir hürkuş kesintisiz 18 saat havada kalıp izleme ve gözleme yapamaz. Bazen bu itler bir deliğe girer ve çıkm ası için tepesinde 8 saat uçarsınız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 496
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Selamlar,

Hürkuş'un istihbarat amaçlı (ANKA gibi) kullanılması için ne tür revizyonların yapılması lazım, bilgi verebilir misiniz?


Ne tip bir istihbarat olacağı önemli. Pervaneli uçak olduğu için aşırı yükseğe çıkamaz. Aşırı riskli yerlerde çok alçaktan veri toplayamaz, vurulur (uçaksavar ve füzelere hedef olur). Sahil güvenlik ve sınır güvenliği için olabilir. Bu arada uçuş menzili de önemli.

Bunun yanında görüntü amaçlı istihbarat için alt tarafa yüksek çözünürlüklü kamera takılmalı. Bu da ek ağırlık demek, ayrıca ağırlık merkezinin de dengelenmesi lazım. Anlık istihbarat için bir uydu iletişim aracı takılmalı. Lazer işaretleme de takılabilir. Savaş ortamı için uygun değil ama sınır ve sahil güvenliği için uygun olabilir. Bu arada teröristlerin uçaksavara sahip olduğu unutulmamalı
burda tezat var,

anka pekala "pırpır" bir uçakken hürkuşun yükseğe çıkamayacağını, uçaksavarlara karşı hedef olacağını söylemek çok yanlış. hürkuş, ankadan daha yükseğe çıkabilir, payload kapasitesi çok daha fazladır, illa satcom ile haberleşmek zorunda değildir, klasik uçaksavarlar hürkuşa etki etmez. siz gördünüz mü bilmiyorum ama ben anka'yı 10kft'te gördüm, görmeyi bırak sesi bile belli belirsiz geliyordu ki görev irtifası 20k üzerinde uçaksavar imkansız. füze ise f-16 bile çaresiz kalabilir.

kamera olarak gelişmiş eo cihazlar var, 30kft'ten insanı rahat seçebilirsiniz. elbette eo sistemin sınırı hava durumuna bağlı. o zaman sar gibi çözümere gidileblir ki hafif ve kompakt sar'lar mevcut.

aslında pekala gözetleme/keşif uçağı yapılabilir hürkuş fakat asıl soru gerek var mı olmalı. idame açısında bakılırsa piston pırpır varken turboprop lu canavar kullanmak mantıklı değildir.
Bu tip uçakların üretilme amacı ve yapısı aşırı yüksekten uçma değildir (bu açamayacağı anlamına gelmez). Hızının ise mevcut uçaklar içinde en düşük olanı olduğu kesindir (planör ve helikopteri bu sınıflandırmaya almayın, turbojet, turbofan ve turboprob ile karşılaştıralım). Yavaş olması aslında bir avantajdır. Çünkü gözetleme daha ayrıntılı yapılabilir. Bu daha çok alçaktan uçuş için geçerlidir. Riskli yerlerde biraz hızlı olmak gerekir. Sıkıysa hürkuş'la Suriye ye keşif yapın. Çok aşırı yüksekte oksijen düşük olduğu için motor özel olmalı (uzaya yakın mesafelerden bahsediyorum). ABD ve Rusya bu tip uçaklara sahip


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016, 01:19 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 715
Yaş:
Hürkuş'un silahlı versiyonu yapılması düşünülürse, ilerde bölücü terör örgüt gibi tehditleri hem gözleme hemde imha görevleri kapsamında, kanat uzunlukları ile oynanması veya boyunun uzatılması gibi yapısal değişikliğe gidilir mi? Yoksa bu hali ile silahlandırılır mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016, 07:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1713
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş'un silahlı versiyonu yapılması düşünülürse, ilerde Bölücü Terör Örgütü gibi tehditleri hem gözleme hemde imha görevleri kapsamında, kanat uzunlukları ile oynanması veya boyunun uzatılması gibi yapısal değişikliğe gidilir mi? Yoksa bu hali ile silahlandırılır mı?
Bu hali ile silahlandirilir, zaten planlanan Hurkus-C ama kanat ve govde uzerinde silahli olmasinin getirecegi bazi degisiklikler olacaktir. Ornegin kokpit cevresine kevlar zirh ile ufak capli mermilerden pilotlar ve onemli aviyoniklerin korunmasi gibi. Afganistan'da goreve baslayan A29 Super Tucano kokpitinde uygulandigi gibi veya AT-C Texan-II ucagindaki gibi. Kanatlarin profilini bozmadan silah yuku tasiyacak sekilde guclendirilmis ve gerejli kablaj dusunulerek uretilir. Yine govde altina EO sensor ve EH sistem icin eklemeler, fuze ikaz ve cahff.flare dispenser gerekir. Butun bunlari yapinca ucak biraz agirlasacaktir ve performansi ciplak Hurkus-B'ye gore dusecektir dogal olarak. Silah/faydali yuk olarak 1-1.5 ton diyorlar. Gorev tipine gore hafif silahlida ucabilir, ornegin, 2x2 CIRIT veya 2x2 UMTAS veya kanat alti 2x20mm top veya agir silahli 2xGBU-12 LGB veya 2x HGK-3(500lb INS/GPS) veya 2xTeber varyasyonlari gibi. Hersey HvKK veya KKK'nin ne isteyecegi ile alakali eger proje gercekten hayata gecirilecek ise. Ayrica bu sekilde silahlanmis zaten agir ve yakit sinirli olacak ucagin 3-4 saatten fazla ucmasi beklemeyin derim. Insan fizyolojisindeki kisitlamalar nedeniyle belli bir sureden sonra istesenizde 8-10 saat kucuk kokpit icinde oturamazsiniz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 00:54 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ne kadar yavaş uçabildiği daha önemli bir faktör.
Bence diğerlerinden farklı flapları ile bu konuda daha başarılı olabilir.
flap, bir uçağın yavaş uçmasını değil, yavaş da uçmasını sağlar. irtifada flap açıp gitmek drag'i arttırmaktan başka bir işe yaramaz. bu şekilde görev yapılmaz, flap ancak iniş/kalkışta anlamlı olan bir yüzey.
Tamam zaten yüksek hızda flap açacak hali yok, drag lik bi durum yok. düşük hızda kanat yüzey alanını arttırarak lifti arttırmaktan bahsediyorum

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 23:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 85
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Bence diğerlerinden farklı flapları ile bu konuda daha başarılı olabilir.
flap, bir uçağın yavaş uçmasını değil, yavaş da uçmasını sağlar. irtifada flap açıp gitmek drag'i arttırmaktan başka bir işe yaramaz. bu şekilde görev yapılmaz, flap ancak iniş/kalkışta anlamlı olan bir yüzey.
Tamam zaten yüksek hızda flap açacak hali yok, drag lik bi durum yok. düşük hızda kanat yüzey alanını arttırarak lifti arttırmaktan bahsediyorum

Ben zaten yüksek hızda flap açılmaz demedim, seyir halinde olmaz dedim. Kanat alanını arttırmak demek sadece lift artışı demek değildir. Flap, liftinden çok drag yapan bir yüzeydir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2016, 11:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5003
Yaş:
Flap sadece uçağın hızını mı keser?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2016, 22:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Oca 2016, 19:18
Mesajlar: 126
Yaş:
Alıntı:
Flap sadece uçağın hızını mı keser?
Düşük hızda kanat yüzey alanını dolayısıyla kanatların tutunma gücünü artırır... En azından "uçak kazası raporu" belgeselinde böyle denmişti..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2016, 22:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Kas 2012, 02:59
Mesajlar: 41
Yaş: 30
Spoiler ile karıştırdınız sanırım. Fowler flaplarla lift %100 arttırılabiliyor yanlış hatırlamıyorsam. Aynı zamanda yavaş uçuş içinde kullanılır/kullanılıyor. Tabi ki motor devrininde arttırılması lazım, uçağın tutunabilmesi için. Buda yakın tüketimini arttıracaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2016, 12:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3242
Yaş:
2 tip flap vardir bir Speed Brake denen Pike Flabi , hiz dussun diye bir de normal flap , kalkis inislerde dusuk suratte ucak havada tutunabilsin diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2016, 13:01 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4349
Yaş:
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) mühendisleri tarafından tasarlanan, geliştirilen ve üretilen Yeni Nesil Eğitim Uçağı HÜRKUŞ, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi EASA test pilot ve test mühendisleri tarafından gerçekleştirilen uçuş testi sınavını başarı ile geçti.

http://www.c4defence.com/Gundem/hurkus- ... ecti/417/1

Üstatlar bu haberde söylenmek istenen EASA belgesinin alındığı mı? Yoksa belge için gerekli testlerin bitti mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2016, 15:07 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4349
Yaş:
Kendi sorumun cevabını buldum. :) Sadece testler tamamlanmış yaz sonu gibi sertifika geliyor.

http://www.kokpit.aero/hurkus-easa-sertifikasyon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2016, 15:23 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6846
Yaş:
Kağıt işleri mi kaldı sadece?

Haydi hayırlı uğurlu olsun.

Hürkuşlar'ın toplam uçuş saati nedir, açıklandı mı?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2016, 16:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 08 Ara 2012, 23:06
Mesajlar: 886
Yaş:
Buna kesinlikle helal olsun denir. TAI'nin bütün projelerini ben bu şekilde görmeyi dilerim.

_________________
Yönlendirilmiş ES-06...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2016, 19:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Mar 2014, 16:46
Mesajlar: 30
Yaş:
Internetten bakildiginda cok uzun bir sureci gecmisler gibi gozukuyor.

Technical closure and issue of approval
If technically satisfied with the compliance demonstration by the manufacturer, EASA closes the investigation and issues the certificate. EASA delivers the primary certification for European aircraft models which are also being validated in parallel by foreign authorities for operation in their airspaces, e.g. the FAA for the US or TCCA for Canada. Conversely, EASA will validate the FAA certification of US aircraft models (or TCCA certification of Canadian models) according to applicable Bilateral Aviation Safety Agreements between the EU and the concerned Third Country.


Enteresan bilgi, but sertifikanin ayrica FAA icin de gecerli olabilecegi...

https://www.easa.europa.eu/easa-and-you ... tification


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 00:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 658
Yaş:
İnşallah tez zamanda B modeli üretime girer ve de KT1 lere alternatif olur. Kanımca Hürkuş un performansına bağlı olarak KT-1 ler kısa sürede envanterden çıkarlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 01:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1713
Yaş:
Alıntı:
İnşallah tez zamanda B modeli üretime girer ve de KT1 lere alternatif olur. Kanımca Hürkuş un performansına bağlı olarak KT-1 ler kısa sürede envanterden çıkarlar.

Hurkus-A'ya gore HVKK'nin isterlerine uygun Hurkus-B aviyonik suitin entegrasyon zaman alacagi icin TAI'nin SIL ortaminda bu entegrasyona baslamis oldugunu dusunuyorum. Zaten 1-1.5 sene icinde B'nin test ucuslarini yapiyor olmasi lazim ki teslim takvimine yetisebilsin. Ilk teslim 2018 yili icin planlaniyordu eger degisiklik olmadiysa. HvKK'nin acil ihtiyac diye almak istedigi 15 KT-1 haberlerinden sonra Hurkus-B'nin teslim takviminde one alinma olabilir. TAI'nin B uretimi icin gerekli long lead parcalarin siparislerini 2014 yilinda verildigini biliyoruz.

KT-1'ler bence o kadar cabuk iskartaya cikmaz. Cigli 2. AnaJet ussunde bu ucaklar icin onemli bir egitim altyapisi kurmuslar, 2-3 tane simulatorler calisiyor, ve en onemlisi ucus egitim merkezi cok uluslu olarak hizmet vermeye devam edeceginden egitim ucagina ihtiyac artacaktir. Benim tahmininm 40 KT-1T bayagi bir sure devam eder, 15 Hurkus B sozlesmesindeki 40 opsiyonda kesin siparise cevrilir muhtelen, ve ancak o siparisler teslim edildikten sonra KT-1'lerin sayisinda azalma olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 10:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 580
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
İnşallah tez zamanda B modeli üretime girer ve de KT1 lere alternatif olur. Kanımca Hürkuş un performansına bağlı olarak KT-1 ler kısa sürede envanterden çıkarlar.

Hurkus-A'ya gore HVKK'nin isterlerine uygun Hurkus-B aviyonik suitin entegrasyon zaman alacagi icin TAI'nin SIL ortaminda bu entegrasyona baslamis oldugunu dusunuyorum. Zaten 1-1.5 sene icinde B'nin test ucuslarini yapiyor olmasi lazim ki teslim takvimine yetisebilsin. Ilk teslim 2018 yili icin planlaniyordu eger degisiklik olmadiysa. HvKK'nin acil ihtiyac diye almak istedigi 15 KT-1 haberlerinden sonra Hurkus-B'nin teslim takviminde one alinma olabilir. TAI'nin B uretimi icin gerekli long lead parcalarin siparislerini 2014 yilinda verildigini biliyoruz.

KT-1'ler bence o kadar cabuk iskartaya cikmaz. Cigli 2. AnaJet ussunde bu ucaklar icin onemli bir egitim altyapisi kurmuslar, 2-3 tane simulatorler calisiyor, ve en onemlisi ucus egitim merkezi cok uluslu olarak hizmet vermeye devam edeceginden egitim ucagina ihtiyac artacaktir. Benim tahmininm 40 KT-1T bayagi bir sure devam eder, 15 Hurkus B sozlesmesindeki 40 opsiyonda kesin siparise cevrilir muhtelen, ve ancak o siparisler teslim edildikten sonra KT-1'lerin sayisinda azalma olabilir.

Aynen.. Bu gerçekler ışığında, Hürkuş B modelinin, KT-1 kokpiti ile maximum benzer olması faydalı olacaktır.. KT-1 aviyonik teçhizatı ve yerleşimi oldukça modern ve ergonomik.. Aynı dizayn üzerinden gitmemiz bize büyük esneklik ve cost saving sağlayacaktır..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 10:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 580
Yaş: 45
Hürkuş silahlandırması için henüz herhangibir girişim yok.. EASA sertifikasyonu, uluslararası satış, dünya pazarlarına açılmak amacıyla yapılıyor.. Birde kendini ispatlama gerçeğide mevcut tabi..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 14:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 658
Yaş:
Robust hocam

KT-1 lerin arıza ve bakım konusundaki memnuniyetsizlik ve göreve hazırlık oraninin diyeyim düşük olması sebebiyle eğer kuvvet hurkustan memnun kalırsa ilave siparişlerin ivedi olarak envantere girmesi istenebilir ve böylece KT-1 ler bosacikabilir düşüncesi ile yazmıştım mesajımı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 15:48 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4349
Yaş:
Bakarsınız KT-1'leri Pakistan'a satmış yada vermişiz. :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 15:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 814
Yaş:
Alıntı:
Internetten bakildiginda cok uzun bir sureci gecmisler gibi gozukuyor.

Technical closure and issue of approval
If technically satisfied with the compliance demonstration by the manufacturer, EASA closes the investigation and issues the certificate. EASA delivers the primary certification for European aircraft models which are also being validated in parallel by foreign authorities for operation in their airspaces, e.g. the FAA for the US or TCCA for Canada. Conversely, EASA will validate the FAA certification of US aircraft models (or TCCA certification of Canadian models) according to applicable Bilateral Aviation Safety Agreements between the EU and the concerned Third Country.


Enteresan bilgi, but sertifikanin ayrica FAA icin de gecerli olabilecegi...

https://www.easa.europa.eu/easa-and-you ... tification
SHGM ile FAA'nın yakın ilişki içinde olduğu Ocak ayında teknik bir ekibin gelip çeşitli incelemelerde bulunacağı buna göre HÜRKUŞ'un FAA sertifikası alabileceği ve SHGM'nin ilerleyen sertifikasyon projelerinde FAA ile dirsek temasını daha kuvvetli tutacağı bilgisi vardı.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 17:16 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3250
Yaş:
Alıntı:
2 soru:
1) Askeri bir uçağa niye zaman/para harcayıp sivil sertifikasyon alınmak isteniyor?
2) Hürkuş’un silahli modelinin yapılacağını ben hiçbir resmi sitede görmedim?
1- Sivil sertifikasyona sahip olması demek, istediği her pazarda rahatlıkla alıcı bulabilir demektir. Çünkü bu sertifikasyonlar gerçekten çok zorlayıcı olup uçağın güvenilir olduğunu gösterir. Bu sertifikasyonları almış bir uçak hem Avrupa'da hem ABD hava sahasında gönül rahatlığı ile uçabilir. Kimse engelleyemez.

2- Bizzat Savunma Sanayi eski Müsteşarı Murad Bayar'ın sözleri:
Alıntı:
Silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yerli tasarımlarla karşılanmasının ana politikalarından biri olduğunu ifade etti.

Hürkuş-B'nin ardından silah da taşıyabilen Hürkuş-C'nin üretilmesinin planlandığını belirten Bayar, "Dolayısıyla, Hürkuş-B'yi teslim ederken Hürkuş-C'nin de tasarımları yapılacak. Böylelikle hava aracına birkaç fonksiyon zenginliği daha yaratmış olacağız. Bu üretimler birçok ülkenin ilgisini çekecek. Dünyada bu kapsamda 4 uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar" değerlendirmesinde bulundu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 17:37 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1479
Yaş:
TAI'nin Aralık 2013'te imzaladığı sözleşmede teslim edeceği iki kalem var: 15 adet Hürkuş B ve ayrıca silah kabiliyetli Hürkuş C'nin kavramsal tasarımı. Bu sözleşme SSM ile TAI arasında.

Ancak mesele şu: Hürkuş C, herhangi bir ihtiyaca binaen geliştiriliyor değil. HvKK ya da KKK da bu uçağa ilgi göstermiyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 18:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Oca 2016, 19:18
Mesajlar: 126
Yaş:
Alıntı:
TAI'nin Aralık 2013'te imzaladığı sözleşmede teslim edeceği iki kalem var: 15 adet Hürkuş B ve ayrıca silah kabiliyetli Hürkuş C'nin kavramsal tasarımı. Bu sözleşme SSM ile TAI arasında.

Ancak mesele şu: Hürkuş C, herhangi bir ihtiyaca binaen geliştiriliyor değil. HvKK ya da KKK da bu uçağa ilgi göstermiyor.

Peki silahlı pırpır uçağı isteyen,bu uçakları deneyen kim? F-16 ların yükünü hafifletir denmiyor muydu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2016, 19:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1713
Yaş:
Alıntı:
TAI'nin Aralık 2013'te imzaladığı sözleşmede teslim edeceği iki kalem var: 15 adet Hürkuş B ve ayrıca silah kabiliyetli Hürkuş C'nin kavramsal tasarımı. Bu sözleşme SSM ile TAI arasında.

Ancak mesele şu: Hürkuş C, herhangi bir ihtiyaca binaen geliştiriliyor değil. HvKK ya da KKK da bu uçağa ilgi göstermiyor.
Bizim herzaman ki hastaligimiz olan yumurta kapiya gelinceye kadar beklenir, sonra acilen bir ihtiyac belirlenir, ve SSM proje duyurusu yapar. Yabanci firmalar siraya girerler bu acil ihtiyaci karsilamak icin, yerli firmalarimiz ise sasirmis vaziyette kendilerine ihtiyaci karsilamak icin zamaninda EMIR verilmediginden sikayet eder, ve soyleseydiniz biz yapardik derler. Turkiye bir ABD, Fransa veya Israil gibi gelismis savunma sanayi olsa ve onlarca savunma sanayi firmasinin urun protfoyunde, istendigi zaman alip ihtiyaci karsilayacak bir urun olsa, o zaman anlarim beklersin, ongorude bulunmazsin ama bir ihtiyac oldugunda bilirsin ki ulkedenki firmalar bu konuda cok yetkin ve ellerinde senin ihtiyacini asagi yukari karsilaycak urun var. Turkiye kara sistemleri haric henuz o seviyede degiliz. Ozellikle hava sistemlerinde( isin dogasi geregi cok teknik, ve pahali) rafta urun yok.

Bize gerekli olan TSK, SSM ve Savunma Sanayi uclusunun iyi koordinasyonu (kurumlarin ve sirketlerin biri ile konusmasi gerekiyor). TSK'nin plan ve programlarini yaparken, gerekli silah ve teknolojileri tedarik icin projeleri zamaninda planlamasi, hizli hareket etmesi, analiz ve geri bildirimleri projeye isterlerine donusturebilmesi gerekiyor. Basit bir kafes zirh konsunda bile, bu kadar gecikme anlasilir degil. Ikinci olarak sirketlerimizin cok daha inovatif olmalari ve kendi butcelerine uygun riskleri alabilmeleri ve EMIR beklemeden, ilk hedef olarak dis pazarlara yonelik urunler gelistirebilmeleri gerekiyor. TAI orneginden bakarsak, TAI'nin kendi butcesinden yillik 40-50 milyon dolar ARGE'ye rahat ayirabilmesi ve yeni urunler cikarabilmesi lazim. Toplam yillik cirosu 1 milyar $ ise bunun %5'ini ARGE ve yeni urun gelistirmeye ayirabilmesi lazim. SSM'den aldigi proje finansmanlarndan haric. Atiyorum, bugun TAI buyuklugundeki bir sirketin, TSK ve SSM'den emir beklemeden ve para almadan, Simsek hizli hedef dronunu 4-5 yil oncesinden yapabilmesi lazimdi(hizli hedef dronu ihtiyaci kabak gibi ortada duruyordu, TSK olmasa bile farkli ulkelere satabilirsin), keza Harpy benzeri dolanan muhimmat ( piyasada Israil haricinde urun sunan yok, bir suru Arap ulkesine bu urunu satma sansiniz var), ve yine ucaklardan atilan MALD benzeri sahte hedef projesi. Bu projede piyasada ABD ve Isrial haricinde kimse yok. SAM tehdidi bu boyutlarda iken sahte hedef ucak basta TSK, bir cok orta-buyuk boy hava gucununde ihtiyacidir. Bu saydigim projelerin hepsi TAI kalibresinde bir sirketin kendi butcesi ile emir beklemeden, TSK'den siparis almadan uretebilecegi ve uluslararasi piyasada satabilecegi urunler. Kucuk butceli ozgun urunler, TAI'nin urun portfoyunu zenginlestirecek, yillik gelir akisi saglayabilecek urunler.

Tabii sunu gozardi etmiyorum. Turkiye gibi aslinda guclu bir ordu bulundurma ihtiyaci olan bir ulkenin, bulundugmuz cografyadan gelen yuksek tehdit ve risk durumunuda goz onune alinca, savunmaya ayirdigi butce gercekten cok dusuk. Biz yillik Jandarma dahil toplam 30-32 milyar TL para( yaklasik 10 milyar dolar ediyor) ile bu kadar farkli tehditler ile ugrasan, ve modernizasyon ihtiyaci ust duzeyde olan bir orduyu idare ediyoruz. Turkiye gibi zor bolgedeki bir ulkenin sahip olmasi gereken savunma butcesi yillik minimum 25 milyar dolar olmasi, ve TSK'nin da bu butceye uygun silah ve tehnolojileri kullaniyor olmasi gerekirdi. Hala M113 degil, 8x8 ARMA, ACV degil Turpar, M-48/60 degil Altay kullaniyor, F-4 degil F-16'nin yanindan F-15 veya EF-2000 kullaniyor olmasi, AAW gorevli firkayetni halen hizmette olmasi, cruise fuzeli AIP'li denizaltilarinin Karadeniz ve Akdenizde cirti atiyor olmasi lazimdi. LORADMIS diye bir proje degil, sistemler hazir kurulmus ulkeyi savunuyor olmaliydi. Diyeceksiniz ki egitim sistemi yerlerde surunurken(dolayisiyla insan kalitesi yetersiz iken), ekonomisi, GDP'si 4-5 yildir yerinde sayiyor, hatta geri gidiyorken bu is nasil olacak? Olmayacak tabi ki ben sadece temenni ediyorum, hayal kuruyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2016, 04:39 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 284
Yaş:
Hürkuş B teslimatları 2017' nin yaz aylarında başlayacak, C modeli için kim ilgi gösteriyor kim göstermiyor bilmiyorum ama TAI genel müdürü 1.5 ton silah kapasitesinden ve dünyada böyle bir konsept olduğundan bahsetmişti. Dolayısıyla ihracatta gözetiliyor olabilir. Eğer kuvvetlerden ilgi ve dolayısıyla ciddi fon desteği yoksa Robust üstadın dediği gibi TAI bu işi kendi cirosuyla başarmayı düşünüyor sanırım, önemli bir adım olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2016, 14:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 365
Yaş: 36
Geçen yıl Türk Hava Kuvvetleri için modernize edilen son F-16 uçağının teslimat törenine katılan Orgeneral Akın Öztürk, TAI tarafından geliştirilen eğitim uçağı Hürkuş ile uçacağını söylemişti.

Orgeneral Akın Öztürk bir yıl sonra bu sözünü yerine getirdi. Ankara Akıncı’daki Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ) tesislerinde Test Pilot Murat Özpala ile uçuş gerçekleştirdi. Halen Yüksek Askeri Şura Üyesi olan Orgeneral Öztürk, sabah saatlerinde T129 ATAK helikopterinden sonra Hürkuş uçağı ile uçarak meslek hayatında kullandığı hava aracı sayısını 30'a çıkardı.
Resim

http://www.c4defence.com/Arsiv/ozturk-a ... ecti/449/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2016, 09:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 14:07
Mesajlar: 1068
Yaş:



_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2016, 12:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3242
Yaş:
Son video Hurkus viril testi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2016, 19:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Oca 2016, 19:18
Mesajlar: 126
Yaş:
Ne zaman bitecek bu testler? Seri üretim ne zaman başlayacak? (Gerçekçi tarih nedir?)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2016, 13:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 814
Yaş:
Alıntı:
Ne zaman bitecek bu testler? Seri üretim ne zaman başlayacak? (Gerçekçi tarih nedir?)
HÜRKUŞ-A için testler bitti denilebilir bir aksilik çıkmazsa yaz aylarında EASA sertifikasyonu alınacak, HvKK'ya teslim edilecek B modeli için çalışmaların başladığı biliyor am ne seviyede nereye gelindi şimdilik muamma asıl test heyecanı o zaman olacak bir yerde çünkü biten testler sonrasında teslimatlar başlayacak.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 730
Yaş:
HÜRKUŞ İniş Takımı Geliştirme Projesi;

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=355


HÜRKUŞ İniş Takımı Entegrasyon Projesi;

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=356


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 530
Yaş:
Ah ah vakti zamanında bir arkadaşım, bir kardeşim Hürkuş'ta iniş takımı yorulma analizi yapmak istediğinde "gerek yok biz zaten hazır kit alıyoruz" demişlerdi, sonra "o zaman ben bir ekip oluşturup geliştirme faaliyetlerine başlayayım" dediğinde de "o iş senin boyunu aşar" dediler.

Bu arkadaşa sonra Fransa devlet bursu verildi, Fransa'da uçak mühendisliği masterı yaptı ve şimdi Airbus'ta çalışıyor.
Sorsan "Tersine beyin göçü" diye bir projemiz var...

Nereden aklıma geldiyse, sayın warrior linkleri paylaşınca oldu.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 580
Yaş: 45
Alıntı:
HÜRKUŞ İniş Takımı Geliştirme Projesi;

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=355


HÜRKUŞ İniş Takımı Entegrasyon Projesi;

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=356
Gerçekten alaturka bir ülkeyiz vesselam..

HÜRKUŞ için yerli malı iniş takımı geliştirmeye kalkıyoruz (mevcut sipariş sayısı 15 adet?), hadi teknolojik kazanımdır, iyidir hoştur tamamda, sonrasında zaten spesifik olarak bu platform için üretilen iniş takımını (artık ne kadar güveniyorsak yerel sanayiimize) platforma entegre edebilmek için ayrı bir ihale daha açıyoruz.. :shock:

Murat'ın dediğine göre; sertifikasyonun bitimini müteakip, vakit geçirmeden zaten büyük oranda hazır olan -B modeli aviyoniğin test işlemlerine başlayacaklarmış.. Yani, seneye -B modeli hazır hocam..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 08 Ara 2012, 23:06
Mesajlar: 886
Yaş:
Alıntı:
Ah ah vakti zamanında bir arkadaşım, bir kardeşim Hürkuş'ta iniş takımı yorulma analizi yapmak istediğinde "gerek yok biz zaten hazır kit alıyoruz" demişlerdi, sonra "o zaman ben bir ekip oluşturup geliştirme faaliyetlerine başlayayım" dediğinde de "o iş senin boyunu aşar" dediler.

Bu arkadaşa sonra Fransa devlet bursu verildi, Fransa'da uçak mühendisliği masterı yaptı ve şimdi Airbus'ta çalışıyor.
Sorsan "Tersine beyin göçü" diye bir projemiz var...

Nereden aklıma geldiyse, sayın warrior linkleri paylaşınca oldu.
Türkiye savunma sanayiini mahfeden iki tane lobi var:

1) Sen yapamazsın lobisi
2) İthalat lobisi

Bunlardan kurtulmadıkça beyin göçü kaçınılmaz.

_________________
Yönlendirilmiş ES-06...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5003
Yaş:
Bir de tabi "anasından emdiğini burnundan getirme" lobisi var yurt içine tuzaklanmış. O da mühim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5003
Yaş:
Alıntı:
Murat'ın dediğine göre; sertifikasyonun bitimini müteakip, vakit geçirmeden zaten büyük oranda hazır olan -B modeli aviyoniğin test işlemlerine başlayacaklarmış.. Yani, seneye -B modeli hazır hocam..
Murat bindiğini biliyor. Ya başka yapamıyorsak?

Bırakın iniş takımını havacılık bağlantı elemanları da çok geyik bir konu. Ama alamıyorsan? İstediğin spekte, zamanında ve parada alamıyorsan? Ne yapacaksın?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016, 11:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 580
Yaş: 45
Alıntı:
Bir de tabi "anasından emdiğini burnundan getirme" lobisi var yurt içine tuzaklanmış. O da mühim.
Bu iyiymiş gerçekten.. Aynen katılıyorum.. :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2016, 20:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş 35 bin 500 dedi

Hürkuş test pilotu Murat Özpala Hürkuş eğitim uçağının 35 bin 500 feet irtifaya (10 bin 820 metre) çıktığını açıkladı. Kokpit.aero sitesinde yer alan Özpala'nın bu açıklaması Hürkuş'un kabin basınç sistemi sayesinde yolcu uçaklarının güvenle uçtuğu irtifanın da üzerinde irtifaya kadar yükseldiğini de sergiledi. Özpala bu açıklamasını bir yazarın Hürkuş uçmuyor açıklaması üzerine yaptı. Özpala açıklamaasında yazarın İzmir'li olmasına gönderme yaparak Hürkuş için, "35.500 (Karşıyaka) feet yüksekliğe ulaşmıştır!" ifadesine yer verdi.

C4 Defence


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2016, 09:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hürkuş 35 bin 500 dedi
Hürkuş test pilotu Murat Özpala Hürkuş eğitim uçağının 35 bin 500 feet irtifaya (10 bin 820 metre) çıktığını açıkladı. Kokpit.aero sitesinde yer alan Özpala'nın bu açıklaması Hürkuş'un kabin basınç sistemi sayesinde yolcu uçaklarının güvenle uçtuğu irtifanın da üzerinde irtifaya kadar yükseldiğini de sergiledi. Özpala bu açıklamasını bir yazarın Hürkuş uçmuyor açıklaması üzerine yaptı. Özpala açıklamaasında yazarın İzmir'li olmasına gönderme yaparak Hürkuş için, "35.500 (Karşıyaka) feet yüksekliğe ulaşmıştır!" ifadesine yer verdi.
C4 Defence
Bilgi notu: Yılmaz Özdil Karşıyaka'lı değildir :)

Bu tip bir uçakta bu yükseklikte uçmanın faydası nedir?
Bi uçak yaptık süper oldu demenin haricinde ne olabilir acaba? Zaten tırmanma süresi toplam uçuş saatinin %80 kadar olacaktır. Bilemediğim bir ihtisas konusu...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 703 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 1215 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Ak-Tolga, BGTN, billiejean, Filinta, kimbell71 ve 39 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye