TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 19 Eyl 2017, 14:41

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 787 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 1116 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015, 20:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Hürkuşdan haber yok mu?

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015, 23:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 22:22
Mesajlar: 139
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Çözüm süreci bitiyor, Hürkuşdan hala ses yok.Silahlı versiyonunun envantere katılmasına daha yıllar var anlaşılan...
Silahsız versiyonun bile katılmasına nereden bakılsa 2 yıl var zaten
2018'de teslim edilecek ilki...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2015, 12:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 250
Yaş:
Hürkuş test uçakların son hali ve test uçuşlarının detayları için tıklayın:
http://kokpit.aero/hurkus-ucus-testleri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2015, 23:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4439
Yaş:
Yeni boyaya bayıldım :ugeek:

Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 00:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Evet çok başarılı olmuş yeni boya ile :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 00:49 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6337
Yaş:
Yakıt ikmali için kanada yerleştirilmiş Probe eklentisine dikkat. Ya da var mıydı da ben bizzat incelerken görüyorum :)

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 01:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5369
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 02:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2747
Yaş:
Probe mu dediler ona? Nasıl probe yahu o?


Edit: Yakıt ikmali için değil, bu olsa gerek.

http://www.aeroprobe.com/probes/view/air-data-probes


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 07:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:15
Mesajlar: 159
Yaş:
Pitot tüpüne daha çok benziyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 07:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1548
Yaş:
Probe adı doğru ama yakıt ikmal probe'u değil test ve ölçüm probe'u

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2015, 11:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 982
Yaş:
Resim

Fotoğraf: Hakan TUNA


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2015, 13:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3446
Yaş:
Bunlarin C modelinde HUD fila olur degil mi? Hatta kaska monte nisangah da olsa tadindan yenmez.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015, 14:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Bunlarin C modelinde HUD fila olur degil mi? Hatta kaska monte nisangah da olsa tadindan yenmez.

Silahlı modelini çu an erken olmasına rağmen merakla bekliyoruz ama UMTAS, Cirit v.b Hava-yer mühimmatlarını kullanacağını düşünürsek HUD olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015, 16:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7100
Yaş:
Alıntı:
Bunlarin C modelinde HUD fila olur degil mi? Hatta kaska monte nisangah da olsa tadindan yenmez.
Resim

viewtopic.php?p=71711#p71711

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 19:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4439
Yaş:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f-4vCDaSuUQ[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 21:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1020
Yaş:
Sünnet arabasını çeken kameraman gibi olmuş.Çok hoş :)

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Haz 2015, 02:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Haz 2015, 02:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 127
Yaş:
Alıntı:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..
Böyle bir durum yok ortada hocam.
Kendi ihtiyaçlarımız doğrultusunda, kendi imkanlarımız dahilinde geliştirildiği defalarca belirtildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Haz 2015, 09:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 869
Yaş:
Alıntı:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..
Lisans konusunda çok yanlış düşünüyorsunuz ki, uçağın yeteneklerini görmek için İzmir'deki 104. yıl gösterilerine gelmeliydiniz. Ankara'dan sadece HÜRKUŞ için gittim güzel bir "test" uçuşu ile HÜRKUŞ'un tonolarını izledik

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 00:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..
Lisans konusunda çok yanlış düşünüyorsunuz ki, uçağın yeteneklerini görmek için İzmir'deki 104. yıl gösterilerine gelmeliydiniz. Ankara'dan sadece HÜRKUŞ için gittim güzel bir "test" uçuşu ile HÜRKUŞ'un tonolarını izledik

Kabul ediyorum "under liscence" tabiri amacını aşmış. Bu yüzden, tüm forumdan ÖZÜR dilemek boynumun borcu olsun. Doğru tabir, "esinlenme" ya da "ilham alma" olabilirdi belki. HÜRKUŞ' un KT-1' den üstün yetenekleri konusunda zaten ben de dahil kimsenin şüphesi yok.

"Pır-pır" tabiri uçağımızı aşağılamak için değil; ciddi bir askeri "basic trainer" ı, yanlış şekilde turistik-sportif amaçlı uçak algısı yaratan bir videoyu -marifetmiş gibi- paylaşmaktaki hatalı algı yönetiminin sonuçlarını gözler önüne sermek için kullanılmıştı. Olaya -uzun yıllardır milletçe kaybettiğimiz- "sense of humor" bakış açısından değerlendiriniz lütfen.

Netice olarak, istemeden de olsa devirdiğim çam yüzünden kırdığım forum ahalisinden bir kez daha bağışlanma diledikten sonra; paylaşımımdaki ana fikrin "HÜRKUŞ" un "ne denli beceriksiz" olduğunu yüze vurmak değil (ki kesinlikle böyle düşünmüyorum), bizim pazarlama ve algı yaratma konusundaki yeterliliğimizin içler acısı halini gözler önüne sermek olduğunun altını çizmek isterim.

(Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için bundan sonra, FIRTINA OBÜSÜ, AKYA TORPİDOSU, T129 ATAK, ALTAY MBT' ve hele hele HÜRKUŞ vs. vs. vs… İçin, "ESİNLENME" (bu tabirin askeri projelerdeki karşılığı şu an aklıma gelmedi) lafını bile kullanmayıp, yerine "MİLLİ ÇÖZÜM" lafzını kullanmaya özen göstermek konusunda oldukça hassas davranacağımı bilmenizi isterim)

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 08:00 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2074
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
Alıntı:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..
Lisans konusunda çok yanlış düşünüyorsunuz ki, uçağın yeteneklerini görmek için İzmir'deki 104. yıl gösterilerine gelmeliydiniz. Ankara'dan sadece HÜRKUŞ için gittim güzel bir "test" uçuşu ile HÜRKUŞ'un tonolarını izledik

Kabul ediyorum "under liscence" tabiri amacını aşmış. Bu yüzden, tüm forumdan ÖZÜR dilemek boynumun borcu olsun. Doğru tabir, "esinlenme" ya da "ilham alma" olabilirdi belki. HÜRKUŞ' un KT-1' den üstün yetenekleri konusunda zaten ben de dahil kimsenin şüphesi yok.

"Pır-pır" tabiri uçağımızı aşağılamak için değil; ciddi bir askeri "basic trainer" ı, yanlış şekilde turistik-sportif amaçlı uçak algısı yaratan bir videoyu -marifetmiş gibi- paylaşmaktaki hatalı algı yönetiminin sonuçlarını gözler önüne sermek için kullanılmıştı. Olaya -uzun yıllardır milletçe kaybettiğimiz- "sense of humor" bakış açısından değerlendiriniz lütfen.

Netice olarak, istemeden de olsa devirdiğim çam yüzünden kırdığım forum ahalisinden bir kez daha bağışlanma diledikten sonra; paylaşımımdaki ana fikrin "HÜRKUŞ" un "ne denli beceriksiz" olduğunu yüze vurmak değil (ki kesinlikle böyle düşünmüyorum), bizim pazarlama ve algı yaratma konusundaki yeterliliğimizin içler acısı halini gözler önüne sermek olduğunun altını çizmek isterim.[/spoiler]

(Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için bundan sonra, FIRTINA OBÜSÜ, AKYA TORPİDOSU, T129 ATAK, ALTAY MBT' ve hele hele HÜRKUŞ vs. vs. vs… İçin, "ESİNLENME" (bu tabirin askeri projelerdeki karşılığı şu an aklıma gelmedi) lafını bile kullanmayıp, yerine "MİLLİ ÇÖZÜM" lafzını kullanmaya özen göstermek konusunda oldukça hassas davranacağımı bilmenizi isterim)
Hocam daha iyi bir kürek dizayn et desem mevcut küreklere benzemeyen radikal bir çözümle gelebilirmisiniz?
Yada Daha iyi bir el arabası tasarla desek piyasadakilere benzemeyecek mi?
Olanı daha iyiye götürmenin hiç bir tarafı kötü değildir. Aksine daha iyiye daha çabuk ulaşılmasını sağlar yoktan know how edinileceğine olanın üzerine eklemek bizim gibi ülkeler için daha hayırlısıdır.
İlk yapılacak IDEF fuarına size davetiye vereceğim benzer cümleleri TAI standında Hürkuş ekibine kurun onlarda size "sense of humor" yapsınlar :)

_________________
Kalyon Seydi Engin


En son sailordream tarafından 24 Haz 2015, 18:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 09:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 869
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
Alıntı:
Azıcık kafam karıştı sanki… Ben G.Kore lisansı ile askeri temel eğitim uçağı yaptık diye biliyordum; meğer Ege kıyılarımızın güzelliklerini tanıtım amaçlı turistik-sportif yetenekli bir pır-pır yapmışız. Şaka bir yana, biz bu tarz askeri ürün pazarlama işlerinde ne zaman profesyonel tavır takınacağız merak ediyorum. Arkadaş, fon güzel hiç itirazım yok ancak bu tarz videolar ürünün yeteneklerini ortaya koymak için ortak paylaşıma açılır (hatta, güya istemeden(?) "tüh yahu!.. çok gizli bir bilgiydi bu; kim servis etmiş bu görüntüleri acep?" diye ufak ayak oyunlarıyla sızdırılır). Bu tarz bir uçağa ihtiyacı olan yabancı bir ülke sanki "Yav Türkiye' nin sahilleri de çok yahşi imiş, alalım biz bu tayyareden bi 100 tane" mi diyecekler?
Adamlar daha kavramsal tasarım aşamasında öyle bir pazarlama taktiği güdüyorlar ki; daha ürünün tek vidası bile üretilmeden, bizler en iyisi bu diye sayfalarca yazı döşeniyoruz. Hem kamu, hem de özel şirketlerimizin kurumsal ve medya pazarlama stratejilerini, yeni medyayı, animasyonları-görselleri-video paylaşımlarını temelli gözden geçirmeleri gerekli sanırım. Herhangi bir üniversitede, "Bir ticari ürün olarak "HÜRKUŞ" nasıl pazarlanmalı ?" diye 3. sınıf öğrencilerine proje ödevi verilse bu videoyu getiren kesin sınıfta kalmaz mı?
Haaa!… Bir de S2E TRACKER' in kuyruğuna GoPRO kamera taktık diye özellikle belirtilmiş ki insanın sinirden tırnaklarını kemiresi geliyor o ayrı mevzu. Oldu olacak şu GoPRO kameranın hangi ihaleyle alınıp, kimin üzerine zimmetlendiğini de yazsaydınız. Allah aşkına bir de güzide pilotlarımızı şu amatörlüğe kurban edip, acı acı güldürmeyin insanı lütfen..
Lisans konusunda çok yanlış düşünüyorsunuz ki, uçağın yeteneklerini görmek için İzmir'deki 104. yıl gösterilerine gelmeliydiniz. Ankara'dan sadece HÜRKUŞ için gittim güzel bir "test" uçuşu ile HÜRKUŞ'un tonolarını izledik

Kabul ediyorum "under liscence" tabiri amacını aşmış. Bu yüzden, tüm forumdan ÖZÜR dilemek boynumun borcu olsun. Doğru tabir, "esinlenme" ya da "ilham alma" olabilirdi belki. HÜRKUŞ' un KT-1' den üstün yetenekleri konusunda zaten ben de dahil kimsenin şüphesi yok.

"Pır-pır" tabiri uçağımızı aşağılamak için değil; ciddi bir askeri "basic trainer" ı, yanlış şekilde turistik-sportif amaçlı uçak algısı yaratan bir videoyu -marifetmiş gibi- paylaşmaktaki hatalı algı yönetiminin sonuçlarını gözler önüne sermek için kullanılmıştı. Olaya -uzun yıllardır milletçe kaybettiğimiz- "sense of humor" bakış açısından değerlendiriniz lütfen.

Netice olarak, istemeden de olsa devirdiğim çam yüzünden kırdığım forum ahalisinden bir kez daha bağışlanma diledikten sonra; paylaşımımdaki ana fikrin "HÜRKUŞ" un "ne denli beceriksiz" olduğunu yüze vurmak değil (ki kesinlikle böyle düşünmüyorum), bizim pazarlama ve algı yaratma konusundaki yeterliliğimizin içler acısı halini gözler önüne sermek olduğunun altını çizmek isterim.[/spoiler]

(Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için bundan sonra, FIRTINA OBÜSÜ, AKYA TORPİDOSU, T129 ATAK, ALTAY MBT' ve hele hele HÜRKUŞ vs. vs. vs… İçin, "ESİNLENME" (bu tabirin askeri projelerdeki karşılığı şu an aklıma gelmedi) lafını bile kullanmayıp, yerine "MİLLİ ÇÖZÜM" lafzını kullanmaya özen göstermek konusunda oldukça hassas davranacağımı bilmenizi isterim)
Esinlenme bile yanlış bir tabirdir aslında, çünkü "basic trainer" dediğiniz uçağın uluslararası seviyede görev tanımı yapılmış oturtulmuş bir sistem. Dolayısıyla bu işi yapacak aletin tandem oturma düzeninde yapacağız dediğiniz anda tasarım şeklin %80 oturuyor zaten bunun üzerine ancak detay koyabilirsiniz ki bu da dışarıdan bakınca anlaşılmaz bir halde bile olabiliyor. Aynı sınıfta "Batı" kaynaklı ürünler varken neden bunu üretiyoruz anlamıyorum diyenler var. O zaman da şunu düşünmek gerek bu sınıfın kurucusu T-6 Texan bu uçak varken Pilatus, Embraer, KAI hatta yılların PZL'si ile anlaşmaya gidip Airbus bile neden bu sınıfta çözüm üretme arayışına gitti demek gerekir sonuçta hepsi birbirine benziyor ve hatta hepsi aynı üreticinin motorlarını kullanıyor.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 17:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 May 2015, 17:32
Mesajlar: 579
Yaş:
Silahlı modelinden ne kadarlık bir alım düşünülüyor acaba? İlerleyen dönem de Arnavutluk, Bulgaristan vs gibi hava gücü kısıtlı hatta yok denecek ülkelere ihraç edilebilir mi?

_________________
''Birnam ormanı dunsinane'e gelmiş, gelsin;
hasmım bir kadından doğma değilmiş, olmasın;
dövüşeceğim sonuna kadar!''

William Shakespeare/ Macbeth


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 18:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1020
Yaş:
Alıntı:
Silahlı modelinden ne kadarlık bir alım düşünülüyor acaba? İlerleyen dönem de Arnavutluk, Bulgaristan vs gibi hava gücü kısıtlı hatta yok denecek ülkelere ihraç edilebilir mi?
Hürkuş'un silahlı versiyonu Cas görevleri için tasarlanıyor.Arnavutluk ve Bulgaristan ise avcı uçağı sıkıntısı çekiyor.Yani jet avcı uçağı boşluğunu doldurmak için Hürkuş'u tercih etmezler lakin maliyeti ucuza gelirse hafif saldırı uçağı olarak birçok ülkeye pazarlanabilir.Afrika iyi bir pazar gibi geliyor hafif saldırı uçakları için.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 22:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Tamam arkadaşlar, bundan sonra "ESİN" lafını bile kullanmayacağım. Ya benim kendimi ifade etme sorunum var ya da herkes anlaşılmaz derecede alıngan olmuş. Yukarıdaki paylaşımlarımda "HÜRKUŞ"' u hafife alan-aşağılayan en ufak bir söylem var mı Allah aşkına? Yazıyı tam olarak okursanız eleştirinin "HÜRKUŞ" a değil; paylaşılan videonun yaratabileceği yanlış algıya yönelik olduğunu anlayabilirsiniz. Düşündüğünüzün tam tersine ortaya koyduğum tavır, ciddi bir açığımızı kapatan ve hatta dünya piyasalarında müşteri bulmaya namzet ürünümüzün bu tarz amatörce pazarlama taktiklerine ( belki de daha doğrusu Türk' ün Türk' e Türklük propagandası yapma alışkanlığımıza) kurban edilmesine isyandır sadece. Özetle "HÜRKUŞ" u değil, videoyu eleştiriyorum. Kabul mü?…

Kürek ve el arabası ile ilgili metaforlarınıza ve sonrasındaki görüşlerinize ben de imzamı koyarım inanın. Ancak antrparan†ez, "kürek- küreğe, el arabası-el arabasına benzer" tamamen doğru… Pekala, daha mükemmel küreği üretmek için, 1-2 önceki tasarımdan "ESİN" len miyor muyuz? Basit bir lafa bu denli takılmak n'için?..Lakin dünyanın en iyi küreğini veya el arabasını üretip sadece kendi bahçenizde kullanıyorsanız burada bir ticari başarısızlık yok mudur? Ne yazık ki günümüzde ürettiğiniz ürünün kalitesi kadar, onu sunduğunuz paket ve pazarlama yeteneğiniz de önemli.

Üstelik birileri kürek yerine "ekskavatör", el arabası yerine de "forklift" kullanmaya başlamışsa; kısa sürede zor da olsa elde ettiğiniz kazanımları basit ticari hatalara kurban etmemek gerekir diye düşünüyorum. (Umarım, artık şu videoya gösterdiğim aşırı tepkinin, HÜRKUŞ vb. "MİLLİ ÇÖZÜMLERİMİZ"' e yönelik aşırı hassasiyetimden kaynaklandığını anlayabilmişsinizdir.)

(Davetiye için ise çok teşekkür ederim. Eleştirilere karşı "sense of humor" 'a sahip "HÜRKUŞ" proje ekibi tarafından "makaraya" sarılmak, tam anlamıyla hayalini kurduğum şey. Böylesine ince zekaya, espri yeteneğine sahip; gaddarca(?) eleştirilere gülümseyerek ve kendine güven duyarak, hınzırca bir ifadeyle cevap verebilen genç, pırıl-pırıl mühendislerimize "çerez" olmak beni ancak gururlandırır. Çünkü bu bile insan kalitesinde 3 gömlek birden atladığımızın göstergesidir benim için)

Saygılarımla...

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 10:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 869
Yaş:
Alıntı:
Tamam arkadaşlar, bundan sonra "ESİN" lafını bile kullanmayacağım. Ya benim kendimi ifade etme sorunum var ya da herkes anlaşılmaz derecede alıngan olmuş. Yukarıdaki paylaşımlarımda "HÜRKUŞ"' u hafife alan-aşağılayan en ufak bir söylem var mı Allah aşkına? Yazıyı tam olarak okursanız eleştirinin "HÜRKUŞ" a değil; paylaşılan videonun yaratabileceği yanlış algıya yönelik olduğunu anlayabilirsiniz. Düşündüğünüzün tam tersine ortaya koyduğum tavır, ciddi bir açığımızı kapatan ve hatta dünya piyasalarında müşteri bulmaya namzet ürünümüzün bu tarz amatörce pazarlama taktiklerine ( belki de daha doğrusu Türk' ün Türk' e Türklük propagandası yapma alışkanlığımıza) kurban edilmesine isyandır sadece. Özetle "HÜRKUŞ" u değil, videoyu eleştiriyorum. Kabul mü?…

Kürek ve el arabası ile ilgili metaforlarınıza ve sonrasındaki görüşlerinize ben de imzamı koyarım inanın. Ancak antrparan†ez, "kürek- küreğe, el arabası-el arabasına benzer" tamamen doğru… Pekala, daha mükemmel küreği üretmek için, 1-2 önceki tasarımdan "ESİN" len miyor muyuz? Basit bir lafa bu denli takılmak n'için?..Lakin dünyanın en iyi küreğini veya el arabasını üretip sadece kendi bahçenizde kullanıyorsanız burada bir ticari başarısızlık yok mudur? Ne yazık ki günümüzde ürettiğiniz ürünün kalitesi kadar, onu sunduğunuz paket ve pazarlama yeteneğiniz de önemli.

Üstelik birileri kürek yerine "ekskavatör", el arabası yerine de "forklift" kullanmaya başlamışsa; kısa sürede zor da olsa elde ettiğiniz kazanımları basit ticari hatalara kurban etmemek gerekir diye düşünüyorum. (Umarım, artık şu videoya gösterdiğim aşırı tepkinin, HÜRKUŞ vb. "MİLLİ ÇÖZÜMLERİMİZ"' e yönelik aşırı hassasiyetimden kaynaklandığını anlayabilmişsinizdir.)

(Davetiye için ise çok teşekkür ederim. Eleştirilere karşı "sense of humor" 'a sahip "HÜRKUŞ" proje ekibi tarafından "makaraya" sarılmak, tam anlamıyla hayalini kurduğum şey. Böylesine ince zekaya, espri yeteneğine sahip; gaddarca(?) eleştirilere gülümseyerek ve kendine güven duyarak, hınzırca bir ifadeyle cevap verebilen genç, pırıl-pırıl mühendislerimize "çerez" olmak beni ancak gururlandırır. Çünkü bu bile insan kalitesinde 3 gömlek birden atladığımızın göstergesidir benim için)

Saygılarımla...
HÜRKUŞ özelinde "esin"lenmek çok farklı boyutlarda kullanıldığı, neredeyse karbon kağıdı ile çizim aktarma seviyesinde kullanıldığı için ister istemez güçlü tepkiler çekebilen bir söz ki bunun yanında esinlenmek hala fazla bir söz bana göre isterler yeterince sınırlayıcıyken zaten hiç bilmeseniz dahi çıkacak ürünün kabası aynı formatta olmak zorunda kalıyor, bana çamaşır makinası ile aynı kutuya aynı boşluğa sığabilecek bir kurutma makinası yapın dersem çamaşır makinasından çok da farklı bir görünüm elde edemezsiniz.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 21:16 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2074
Yaş:
Beyin jimnastiği için soracağım bir soru?
Sayın Sanchez'in başka bir konudaki iletisi üzerinden.

Acaba Hürkuş'un silahlısı ne kadar etkili olacak düşmanların elinde gitgide daha etkin silahlar olmaya başladı sınırdaki bir operasyonda terörist unsurlar 57mm uçaksavar topları 23mm çok namlulu uçaksavarlar vs vs. kullanabilir hale geldiler. Ellerinde de adetli olmaya başladı? Ortam aşırı asimetrik olmaya başladı. Acaba bu konuda bir başlık mı açsam diye düşünüyorum.
Çok mu karamsarım?
Alıntı:
Alıntı:
Resim
Hellfire ile LGB lerin arasındaki UMTAS mıdır ?
Evet. Platforma Roketsan'ın Teber'inin de entegre edileceği yazılıyor.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Beyin jimnastiği için soracağım bir soru?
Sayın Sanchez'in başka bir konudaki iletisi üzerinden.

Acaba Hürkuş'un silahlısı ne kadar etkili olacak düşmanların elinde gitgide daha etkin silahlar olmaya başladı sınırdaki bir operasyonda terörist unsurlar 57mm uçaksavar topları 23mm çok namlulu uçaksavarlar vs vs. kullanabilir hale geldiler. Ellerinde de adetli olmaya başladı? Ortam aşırı asimetrik olmaya başladı. Acaba bu konuda bir başlık mı açsam diye düşünüyorum.
Çok mu karamsarım?
Alıntı:
Alıntı:
Resim
Hellfire ile LGB lerin arasındaki UMTAS mıdır ?
Evet. Platforma Roketsan'ın Teber'inin de entegre edileceği yazılıyor.

Saldırmadan önce hedef tesis-düşman ya da tehdit yaratan grup ve etrafında ciddi bir alan istihbaratı altyapısı kurar, lojistik-yardım yollarını kontrol altına alır, pre-operasyonel safhada İHA' larınızı gönderip, anlık görüntüler sayesinde aktüel tehditi tanımlayabilirseniz riski minimuma indirebilirsiniz.

Örneğin HÜRKUŞ-C atağı öncesi bahsettiğiniz hava savunma sistemleri tespit edilirse, stratejik saldırı planlamasına göre yüksek irtifa bombardıman, balistik füze saldırısı, kara kuvvetlerinin topçu-obüs desteği ile hedef bölge temizliği ya da özel birlik harekatı ile savunma sistemlerinin çökertilmesi seçeneklerinden biri tercih edilebilir. Bu yeteneklerin hiçbirisini kullanabilir durumda olmasanız bile Hürkuş-C saldırı kolu uçaksavar bataryası menziline girmeden cirit veya umtaş' ları kullanarak anlık saldırı yapabilir. İHA' larınızdan alanın temizlendiği teyidi gelince ise alçak irtifa saldırı pozisyonu alabilirsiniz.

Artık siz de çok iyi biliyorsunuz ki günümüzün savunma-saldırı konsepti tüm kuvvetlerinizin iletişim, entegrasyon ve koordinasyon yeteneklerini sonuna kadar kullanabilmesine dayanıyor.

Üstelik bu bahsettiğiniz tehditlerin tümü sadece HÜRKUŞ için değil, ATAK için de geçerli.

Ben bu tarz alçak irtifa hava platformları için asıl tehditin, tespit edilmesi nispeten kolay uçaksavar bataryalarından ziyade peynir-ekmek gibi ulaşması kolay, teşhis ve tespiti zor stinger benzeri manpads sistemleri olduğunu düşünüyorum.

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 12:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Ağu 2012, 16:29
Mesajlar: 282
Yaş:
Alıntı:
Saldırmadan önce hedef tesis-düşman ya da tehdit yaratan grup ve etrafında ciddi bir alan istihbaratı altyapısı kurar, lojistik-yardım yollarını kontrol altına alır, pre-operasyonel safhada İHA' larınızı gönderip, anlık görüntüler sayesinde aktüel tehditi tanımlayabilirseniz riski minimuma indirebilirsiniz.

Örneğin HÜRKUŞ-C atağı öncesi bahsettiğiniz hava savunma sistemleri tespit edilirse, stratejik saldırı planlamasına göre yüksek irtifa bombardıman, balistik füze saldırısı, kara kuvvetlerinin topçu-obüs desteği ile hedef bölge temizliği ya da özel birlik harekatı ile savunma sistemlerinin çökertilmesi seçeneklerinden biri tercih edilebilir. Bu yeteneklerin hiçbirisini kullanabilir durumda olmasanız bile Hürkuş-C saldırı kolu uçaksavar bataryası menziline girmeden cirit veya umtaş' ları kullanarak anlık saldırı yapabilir. İHA' larınızdan alanın temizlendiği teyidi gelince ise alçak irtifa saldırı pozisyonu alabilirsiniz.

Artık siz de çok iyi biliyorsunuz ki günümüzün savunma-saldırı konsepti tüm kuvvetlerinizin iletişim, entegrasyon ve koordinasyon yeteneklerini sonuna kadar kullanabilmesine dayanıyor.

Üstelik bu bahsettiğiniz tehditlerin tümü sadece HÜRKUŞ için değil, ATAK için de geçerli.

Ben bu tarz alçak irtifa hava platformları için asıl tehditin, tespit edilmesi nispeten kolay uçaksavar bataryalarından ziyade peynir-ekmek gibi ulaşması kolay, teşhis ve tespiti zor stinger benzeri manpads sistemleri olduğunu düşünüyorum.
Teorik bir bakış açısı ile doğru tespitleriniz var. Fakat pratik açıdan bence tamamen yanlışlar. Sebebine gelince günümüzün kaotik asimetrik çatışma ortamında istihbarat, hedef tespit, analiz, koordinasyon, vs. vs. hususlar için yeterliz zaman ve imkan toparlanmasını mümkün görmüyorum. Düzenli orduların beklenilen savaşarında belki bu bir nebze mümkün olabilir. Fakat asimetrik savaşların ve asya tipi savaşların doğasında zaten süpriz var. İşte bu nedenle havada silahlı, insanlı ve hesaplı birşey tutmak, bir gelişme olduğunda uygun mühimmatla müdahale etmek, risk almak, önemli hale geliyor.

Örneğin gereğinden fazla hava gücüne sahip olmasına rağmen BAE neden bu hava traktörlerini istihdam ediyor? Çünkü nereden geleceği belli bile olamayan onlarca belki yüzlerce ufak hızlı teknelerden mürekkip, İran deniz terörü gücüne karşı, bir şeyler yapması gerekiyor. Bunun için pahalı uçak ve mühimmatları kullanmak yalnızca pahalı değil, etkin de değil. Aynı şey mağara benzeri düzeneklerin içine gizlenmiş bölücü terör örgütü uçaksavarları için de geçerli. Afganistan gibi kaotik ve geniş karasal çatışma ortamları için de geçerli. Bu nedenle bu tip silahları risk alarak kullanmak, yeterli istihbarat ve hazırlığa sahip olmadan kullanmak, işin doğası haline geliyor. Bu kötü bir şey de değil kanımca...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 22:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 07 Tem 2014, 22:23
Mesajlar: 81
Yaş:
Biraz basit düşünüyor olabilirim ama telsizin mandalına basıp 1320 rakımlı tepe, Kel tepe, Miro tepe istikametlerinden baskı ateşi, Kuru dere istikametinden sızma saldırı altındayız acil hava desteğine ihtiyacımız var dediğimde karadan takviye alması güç karakolumda, Hürkuş kolları makul bir sürede bölgeye gelip bahse konu tepeleri dövmeye başlarsa bu bile yeter bana...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Saldırmadan önce hedef tesis-düşman ya da tehdit yaratan grup ve etrafında ciddi bir alan istihbaratı altyapısı kurar, lojistik-yardım yollarını kontrol altına alır, pre-operasyonel safhada İHA' larınızı gönderip, anlık görüntüler sayesinde aktüel tehditi tanımlayabilirseniz riski minimuma indirebilirsiniz.

Örneğin HÜRKUŞ-C atağı öncesi bahsettiğiniz hava savunma sistemleri tespit edilirse, stratejik saldırı planlamasına göre yüksek irtifa bombardıman, balistik füze saldırısı, kara kuvvetlerinin topçu-obüs desteği ile hedef bölge temizliği ya da özel birlik harekatı ile savunma sistemlerinin çökertilmesi seçeneklerinden biri tercih edilebilir. Bu yeteneklerin hiçbirisini kullanabilir durumda olmasanız bile Hürkuş-C saldırı kolu uçaksavar bataryası menziline girmeden cirit veya umtaş' ları kullanarak anlık saldırı yapabilir. İHA' larınızdan alanın temizlendiği teyidi gelince ise alçak irtifa saldırı pozisyonu alabilirsiniz.

Artık siz de çok iyi biliyorsunuz ki günümüzün savunma-saldırı konsepti tüm kuvvetlerinizin iletişim, entegrasyon ve koordinasyon yeteneklerini sonuna kadar kullanabilmesine dayanıyor.

Üstelik bu bahsettiğiniz tehditlerin tümü sadece HÜRKUŞ için değil, ATAK için de geçerli.

Ben bu tarz alçak irtifa hava platformları için asıl tehditin, tespit edilmesi nispeten kolay uçaksavar bataryalarından ziyade peynir-ekmek gibi ulaşması kolay, teşhis ve tespiti zor stinger benzeri manpads sistemleri olduğunu düşünüyorum.
Teorik bir bakış açısı ile doğru tespitleriniz var. Fakat pratik açıdan bence tamamen yanlışlar. Sebebine gelince günümüzün kaotik asimetrik çatışma ortamında istihbarat, hedef tespit, analiz, koordinasyon, vs. vs. hususlar için yeterliz zaman ve imkan toparlanmasını mümkün görmüyorum. Düzenli orduların beklenilen savaşarında belki bu bir nebze mümkün olabilir. Fakat asimetrik savaşların ve asya tipi savaşların doğasında zaten süpriz var. İşte bu nedenle havada silahlı, insanlı ve hesaplı birşey tutmak, bir gelişme olduğunda uygun mühimmatla müdahale etmek, risk almak, önemli hale geliyor.

Örneğin gereğinden fazla hava gücüne sahip olmasına rağmen BAE neden bu hava traktörlerini istihdam ediyor? Çünkü nereden geleceği belli bile olamayan onlarca belki yüzlerce ufak hızlı teknelerden mürekkip, İran deniz terörü gücüne karşı, bir şeyler yapması gerekiyor. Bunun için pahalı uçak ve mühimmatları kullanmak yalnızca pahalı değil, etkin de değil. Aynı şey mağara benzeri düzeneklerin içine gizlenmiş bölücü terör örgütü uçaksavarları için de geçerli. Afganistan gibi kaotik ve geniş karasal çatışma ortamları için de geçerli. Bu nedenle bu tip silahları risk alarak kullanmak, yeterli istihbarat ve hazırlığa sahip olmadan kullanmak, işin doğası haline geliyor. Bu kötü bir şey de değil kanımca...

Beyin jimnastiği yapıyoruz değil mi?. Soru neydi hatırlayalım: "Hürkuş silahlı versiyonu, artık ciddi uçaksavar sistemlerine sahip asimetrik tehditlere karşı yetersiz kalabilir mi?".. Pekala, ben ne diyorum, özet olarak bir bakalım isterseniz.. Hürkuş-C versiyonu asimetrik tehdite karşı ciddi derecede cost-effective ve ihiyacımız olan bir çözümdür. Bu sayede her öksürene F-16 kaldırmak zorunda kalmazsınız.

Gelelim teorik-pratik sorunsalına. Evet, kabul ediyorum ki bu konuda hiçbir pratiğim yok. Fakat, TSK' daki bir harekat subayının bu tarz platformları ortaçağ şövalyesi gibi "saldırın aslanlar" mantığıyla kullanmayacağını çok iyi biliyorum.

İsterseniz daha açık konuşalım… Ülkemize karşı asimetrik tehdit şu anda güney sınırımızdan ve bölücü örgüt, kuzey suriyedeki kaotik terörist yapılanmalar ile mevcut Suriye rejiminden (hatta mevcut durumu kullanarak kendi milli çıkarlarınıa hizmet eden belli başlı operasyonel istihbarat örgütlerinden) kaynaklanmaktadır. Anlık tehditlere karşı, genel savunma şemsiyesinden uzak ve diğer kuvvetlerinizin desteğinden yararlanamayan Hürkuş' un silahlı versiyonunun belirtilen tarz saldırılara karşı menzil ötesi yeteneklere zaten sahip olduğunu (cirit-umtaş vb..) zaten belirtmiştim. (Bu yeteneklerin hiçbirisini kullanabilir durumda olmasanız bile Hürkuş-C saldırı kolu uçaksavar bataryası menziline girmeden cirit veya umtaş' ları kullanarak anlık saldırı yapabilir.)

Size bir konuda kesinlikle katılıyorum. Ani gelişen tehditlere karşı bahsettiğim altyapıyı kuramamış olabilirsiniz. Böylesine hazırlıksız olunan bir saldırı durumunda, doğal olarak aşırı riski göze alarak "over reacion" şeklinde bir tepki vermek zorunda kalabilirsiniz. Asıl mesele bu duruma düşmemek, akılcı davranarak "3-5 çapulcuya" elit personel feda etmemek, savaşma-saldırı-savunma gücünüzde zaafiyete düşmemek olmalıdır.

Amma ve lakin, ülke olarak aktüel tehditlerimizden biri ile 30 senedir mücadele ederken; 2. ve 3. (ve belki 4.) tehditler 3-4 senedir burnumuzun dibindedir, hazırlıksız yakalanmak diye bir şey söz konusu bile olamaz. Bu süre tüm askeri istihbaratı oluşturmak, stratejik saldırı-savunma planlarını yenilemek, liderleri ya da önemli hedefleri isim-isim, yer-yer belirlemek için gereğinden bile fazla bir zaman aralığıdır. Bu koşullarda herhangi bir hava saldırı filonuzu yönlendirir ve kayıp verirseniz; önce hedefi-tehditi belirleyemeyen istihbarat elemanlarınızın, sonra yetersiz bilgi ve destek sistemleri ile saldırı emri veren kurmaylarınızın, harekat subaylarınızın, filo komutanlarınızın tek tek sorgulanması gerekir sanırım.

Şunu da söylemeden geçemeyeceğim; gayrınizami harp koşullarında istihbarat toplamak, nizami harp koşullarında istihbari faliyetlerde bulunmaktan daha kolaydır. Sonuç olarak, bahsettiğim altyapıyı oluşturamamışsanız, geçtim HÜRKUŞ-C yi, F-22 niz olsa bile ancak "nal toplarsınız" bu durumda.

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 02:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Biraz basit düşünüyor olabilirim ama telsizin mandalına basıp 1320 rakımlı tepe, Kel tepe, Miro tepe istikametlerinden baskı ateşi, Kuru dere istikametinden sızma saldırı altındayız acil hava desteğine ihtiyacımız var dediğimde karadan takviye alması güç karakolumda, Hürkuş kolları makul bir sürede bölgeye gelip bahse konu tepeleri dövmeye başlarsa bu bile yeter bana...
Merak etmeyin, hiç de basit düşünmüyorsunuz. Tabi ki, karakol ya da mevzi savunmasında operasyonel destek gelene kadar, ani müdahale yeterliliği kazandıracak hava platformları çok önemlidir. Bunu yüksek hızları nedeniyle F-16 lar veya benzeri fighter'lar sağlayamazlar. İdeal çözüm olan saldırı helikopterlerinizin (T129) savaş alanına ulaşması ise yaklaşık 2 kat fazla zaman alacaktır.

Bu kayıp zaman "GAP" ini minimuma indirebilmek için Hürkuş-C gerçek kuvvet çarpanı lehinize dönene kadar, ani destek hava platformu olarak iş yapabilir. Bilindiği gibi uçakların sortiler halinde saldırı yapabilme yeteneği, kara birliği-tesisi savunmasında zaafiyetler yaratabilir. Kara saldısı için böylesi hafif bir platforma "GATLING" topu vb. bir sistemi yüklemenin teknik zorlukları da apaçıktır. Bu sebeple daha az yer kaplayan, nispeten hafif bir ana saldırı silahı ve mühimmatlarının milli-özgün imkanlarla geliştirilebilmesi bu tarz platformlar arasında ciddi bir fark yaratacaktır diye düşünüyorum.

Ancak bahsettiğiniz konuda temel sorun şu olabilir; modern hava platformları net yön ve koordinat bilgileri elindeyse etkili saldırı yapabilir. Saldırı altındaki bir karakoldaysanız ve bir hava desteği çağırıyorsanız, 2. dünya savaşı kara birliğ mantığı ile hedef tanımlayamazsınız. Şu rakımlı tepe, kel tepe, top ağacın 300 mt. güneyi vs. diye saldırı desteği isteyemezsiniz. Önce tehditi tanımlayıp (şu kadar düşman, uçaaksavar veya ağır makinalı ateşi vb…), GPS koordinatlarını vermelisiniz. Saldırı yönü, düşman sayısı ve mevki, sillah ve mühimmat tipi bilgilerini doğru olarak tanımlayamaz iseniz alacağınız hava desteğinden maksimum yararlanma oranınız oldukça azalacaktır.

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 02:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1145
Yaş: 18
Çok daha basit olarak Hürkuş'un kanatlarında Cirit olduğunu varsayalım; lazerle işaretlersiniz ve keyfinize bakarsınız.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 13:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 15:47
Mesajlar: 73
Yaş:
Hürkuş C nin 1,5 ile 2 ton arası silah bomba taşıma kapasitesi olacak.Umtas ve Ciritin yanında atabileceği birçok mühimmat olacak.Yeterki kuvvet bunları bu muhimmatları Hürkuş ta kullanmak istesin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 20:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1145
Yaş: 18
Alıntı:
Hürkuş C nin 1,5 ile 2 ton arası silah bomba taşıma kapasitesi olacak.Umtas ve Ciritin yanında atabileceği birçok mühimmat olacak.Yeterki kuvvet bunları bu muhimmatları Hürkuş ta kullanmak istesin.
Bence silah kullanmak istese de çok ağır silah yüküyle görevlendirme yapacağını düşünmüyorum. Ben Cirit ve umtasla sınırlı kalacağını düşünüyorum.
Top konusu ise BTÖ'ye karşı kullanılacağını varsayarsak böyle bir uçağın o kadar düşük menzile inip riske atılacağını zannetmem.

Diğer üyelerin görüşünü merak ediyorum :)

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 22:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 797
Yaş:
Umtas projesi seri üretime girdikten sonra. Brimstone tarzı bir füze üretimi hedeflenebilir. Yüksek irtifa uzun menzilli bir mühimmat ihtiyacımız var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 12:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Mevcut teknolojinin geldiği noktada Cirit + Umtas ce SDB ile uçağımız kendini tehdit menziline sokmadan hasassiyet ile operasyonlarını yürütebilir. UMTAS'ın bu uçak özelinde geliştirilmip Brimstone gibi 12-16km arası menzile sahip bir tanksavar ile donatılması bu uçağı daha güvenli mesafelerden operasyon yapabilir hale getirir.

Ayrıca bu uçağı düşman Döner kanatlarının tamamı içinde kullanabiliriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 14:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 159
Yaş:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 14:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1548
Yaş:
Alıntı:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.

ABD de aynı böyle düşünüyordu.

Ta ki Taliban, Afganistan'daki en büyük ve en iyi korunan müttefik üssü olan Camp Bastion'a baskın yapıp, 8 Harrier, bir C-130 ile üssün yakıt ikmal altyapısını tamamen, iki Harrier'ı kısmen tahrip edene kadar.

https://en.wikipedia.org/wiki/September ... stion_raid

Kaldı ki bu uçaklar pratikte dikey havalanamazlar. Kalkış için kısa da olsa piste ihtiyaç duyarlar. Kalkış için hızlanırken ve iniş sırasında havada asılıyken de atış talimi için ideal hedef olurlar. Ön hatlardan güvenli bir mesafe kadar derinde konuşlanmaları ise imkansızdır, zira asimetrik muharebede "ön hat" kavramı yoktur. Velev ki öyle bir imkân olsun, zaten kısıtlı menzillerinden dolayı bu da mümkün değildir.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 14:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1145
Yaş: 18
Alıntı:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.
Karakolda uçak konuşlandıran tek ülke olacağız sanırım.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 14:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 159
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.

ABD de aynı böyle düşünüyordu.

Ta ki Taliban, Afganistan'daki en büyük ve en iyi korunan müttefik üssü olan Camp Bastion'a baskın yapıp, 8 Harrier, bir C-130 ile üssün yakıt ikmal altyapısını tamamen, iki Harrier'ı kısmen tahrip edene kadar.

https://en.wikipedia.org/wiki/September ... stion_raid

Kaldı ki bu uçaklar pratikte dikey havalanamazlar. Kalkış için kısa da olsa piste ihtiyaç duyarlar. Kalkış için hızlanırken ve iniş sırasında havada asılıyken de atış talimi için ideal hedef olurlar. Ön hatlardan güvenli bir mesafe kadar derinde konuşlanmaları ise imkansızdır, zira asimetrik muharebede "ön hat" kavramı yoktur. Velev ki öyle bir imkân olsun, zaten kısıtlı menzillerinden dolayı bu da mümkün değildir.
Söylediğiniz baskını biliyorum. O yüzden yazımın başında ''belirnenen'' dedim. Harrierlar tam muharebe yükleri ile dikey olarak kalkamaya biliyor, ama tam muharebe yükü ile kalkmasına gerek var mı bilemiyorum. Ayrıca afganistan ABD'ye yabancı topraklar, her yerden, her şekilde, her zaman, baskına uğrayabilir. Biz kendi ülkemizde bu kadar tedbirsiz olabilirmiyiz bilemiyorum. Ama siz diyorsanız ki ''...asimetrik muharebede "ön hat" kavramı yoktur...'' saygı duyar, bir şey diyemem. Çünkü bu işlerden pek anlamam, benimkisi öyle bi düşünceydi işte. Risk büyük ise yapacak bi şey yok.

Ayrıca düzmantıkla bakınca, Eğer vtol uçağı koruyamayacaksak, helikopterlerimizi nasıl koruyacağız diye bir soru geliyor insanın aklına


En son polybolos tarafından 29 Haz 2015, 15:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 15:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 159
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.
Karakolda uçak konuşlandıran tek ülke olacağız sanırım.
Kıçı kıırık rodezya bile (ki artık o isimde bir ülke yok) asimetrik harp litaretürüne pek çok katkı yapmışken. Tarihi, tecrübesi, binyıllar olduğu söylenen bizim ülkemizin de, askeri harp litaretürüne son zamanlarda, bi kaç katkısı olmuş olur, fenamı yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Haz 2015, 00:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Aslında en iyi çözüm, harrier gibi vtol uçaklar. Piste ihtiyaç duymadan, belirlenen bir kaç kalekol noktalarında ikişerli paketler halinde bulundurmak. Lakin yeni bir uçak, yeni masraflar demek.

ABD de aynı böyle düşünüyordu.

Ta ki Taliban, Afganistan'daki en büyük ve en iyi korunan müttefik üssü olan Camp Bastion'a baskın yapıp, 8 Harrier, bir C-130 ile üssün yakıt ikmal altyapısını tamamen, iki Harrier'ı kısmen tahrip edene kadar.

https://en.wikipedia.org/wiki/September ... stion_raid

Kaldı ki bu uçaklar pratikte dikey havalanamazlar. Kalkış için kısa da olsa piste ihtiyaç duyarlar. Kalkış için hızlanırken ve iniş sırasında havada asılıyken de atış talimi için ideal hedef olurlar. Ön hatlardan güvenli bir mesafe kadar derinde konuşlanmaları ise imkansızdır, zira asimetrik muharebede "ön hat" kavramı yoktur. Velev ki öyle bir imkân olsun, zaten kısıtlı menzillerinden dolayı bu da mümkün değildir.

Söylediğiniz baskını biliyorum. O yüzden yazımın başında ''belirnenen'' dedim. Harrierlar tam muharebe yükleri ile dikey olarak kalkamaya biliyor, ama tam muharebe yükü ile kalkmasına gerek var mı bilemiyorum. Ayrıca afganistan ABD'ye yabancı topraklar, her yerden, her şekilde, her zaman, baskına uğrayabilir. Biz kendi ülkemizde bu kadar tedbirsiz olabilirmiyiz bilemiyorum. Ama siz diyorsanız ki ''...asimetrik muharebede "ön hat" kavramı yoktur...'' saygı duyar, bir şey diyemem. Çünkü bu işlerden pek anlamam, benimkisi öyle bi düşünceydi işte. Risk büyük ise yapacak bi şey yok.

Ayrıca düzmantıkla bakınca, Eğer vtol uçağı koruyamayacaksak, helikopterlerimizi nasıl koruyacağız diye bir soru geliyor insanın aklına

Hani düşünce oldukça iyi niyetli; fakat ciddi bir hava saldırı platformunu, hava ya da yer savunması oldukça kısıtlı-riskli lokasyonlara konuşlandırmak ne kadar akıllıca olabilir ki?.. Üstüne üstlük bizim ana hava üslerimizin bile orta ya da yüksek irtifa hava savunması konusundaki yeterliliklerini burada tartışmaya açmaya gerek bile yok (sonuç olarak en savunmasız uçak yerdeki uçaktır değil mi?).

Sadece bizim değil, hiç bir ülkenin uç karakolları VTOL/STOL uçak barındıracak kapasitede değildir (ve zaten olmamalıdır da). En büyük yanılgımız bunları çekirge gibi oradan buraya zıplayan, her yere inip-her yerden kalkabilen, üstün yetenekli savaş araçları olarak görmemizden kaynaklanıyor.

Evet, Harrier' ler yıllar önce yaratıldıkları mantığa hizmet edebilmiş, oldukça yenilikçi teknolojiler sunan ve yeri geldiğinde hakkını teslim etmemiz gereken epey efektif uçuculardır. Özellikle de USA uçak gemisi hava saldırı platformu çözümlerine kayıtsız-şartsız bağımlılığa karşı düşünülmüş, oldukça sancılı bir süreç sonucunda ortaya çıkmış, hız ve harekat yarıçapı vb. yeteneklerden ödün verilerek UK için milli-özgün bir seçenek olarak yıllarca görevini yerine getirmiştir. (Lütfen ne öncesini ne de sonrasını, bugünün USA çıkarlarına koşulsuz destek veriyormuş gibi görünen UK dış politikası ile kıyaslamayınız. Sonuçta, kazananın kim olduuğu en erken 30-40 yıl sonra netleşecektir)

Artık neredeyse tek örnek olarak F-35 lerin VTOL/STOL versiyonları günceldir (onlar da sadece US NAVY için -uçak gemisi yada carrier- konuşlu olmak üzere üretilmektedir). F-35A bile tam olarak operasyonel değilken gerisini de siz düşünün lütfen!…

Haaa, karakollarımızda konuşlandırırsak "ATAK da aynı tehditlere açık değil mi?" sorusuna gelirsek: Aynı mantık dahilinde, doğal olarak savunması kısıtlı lokalizasyonlarda ATAK da uzun süreli konuşlandırılamaz. Bir hava-yer, destek-saldırı teknolojisini kim "karakolumun envanterinde olsun, gerekirse kaldırır kullanırım" diye düşünebilir ki?. Bunlar güvenli üslerinde hazır bekleyip, destek çağrısı ile görevini ifa ederek en yakın üssüne dönmesi gereken silahlardır. Bizim bütün aşırı beklentilerimiz fazla USA menşeli savaş filmi izlemekten kaynaklanıyor sanırım :lol:

Keşke; VTOL/STOL yeteneğinde, 5000km harekat yarıçapına haiz, yüksek irtifada 5 Mach hızla seyredebilen ve her tür dogfight'a girebilecek yeterlikte, menzil ötesi hava-hava füzeleri ile üstün manevra-çeviklik yeteneklerine sahip, yer görevleri için yüksek kapasiteli-hassas bombardıman yapabilecak, destek görevleri için alçak irtifa 150 Knot hızda zırhlı hedefleri imha edebilecek GATLING topunu barındıran, A-10 dan daha yetenekli ve zırh kaplı, STEALTH konfigürasyonuna ve becerilerine göre şekillendirilmiş, yakıt ekonomisi optimalize edilip, bakıma ihtiyaç duymayan bir uçak üretilebilseydi diyesi geliyor insanın…. :D :D :D

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015, 12:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 250
Yaş:
Hürkuş'a spin testleri için kurtarma paraşütü takıldı:
http://kokpit.aero/hurkus-parasut-takildi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2016, 22:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2015, 23:14
Mesajlar: 95
Yaş: 00
Spin testleri kapsamindaki ilk ucus basari ile gerceklestirildi.
http://youtu.be/NLqSV2DUT9g

_________________
Amor patriæ nostra lex


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 23:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 785
Yaş:
Alıntı:
Ve HÜRKUŞ'u maksimum hız testlerinde 356 Knot / 0,67 Mach hıza ulaştırdık... Uçuşta bize Hava Kuvvetleri pilotlarımız F-16 D uçağı ile eşlik ettiler...
Güzel şeyler de oluyor memleketimizde!...
Soloturk Murat Keles ile birlikte Test Pilotları olarak tüm emeği geçen ekibe teşekkürlerimiz ve saygılarımızla!
"Kendi Semalarımızda Kendi Kanatlarımızla"
356 knot sanırım 630 km'ye denk geliyor.Bayağı bir sürat yapmış yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 01:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 673
Yaş:
Bir bitse de artık uçtuğunu bol bol görsek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 09:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 450
Yaş:
Ben Hürkuş-B'yi görmek istiyorum biran önce. A zaten seri üretimde olmayacak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 10:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 250
Yaş:
Hürkuş'tan hız rekoru...
http://www.kokpit.aero/hurkus-hiz-rekoru
Haberde, ilk Hürkuş-B'nin uçuşu Aralık 2017'ye planlanmış. Teslimatlar Haziran 2018'de başlıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 12:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 869
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ve HÜRKUŞ'u maksimum hız testlerinde 356 Knot / 0,67 Mach hıza ulaştırdık... Uçuşta bize Hava Kuvvetleri pilotlarımız F-16 D uçağı ile eşlik ettiler...
Güzel şeyler de oluyor memleketimizde!...
Soloturk Murat Keles ile birlikte Test Pilotları olarak tüm emeği geçen ekibe teşekkürlerimiz ve saygılarımızla!
"Kendi Semalarımızda Kendi Kanatlarımızla"
356 knot sanırım 630 km'ye denk geliyor.Bayağı bir sürat yapmış yani.
Benim yaptığım çeviriye göre 659,.... Km/h çıkıyor

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016, 20:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3446
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ve HÜRKUŞ'u maksimum hız testlerinde 356 Knot / 0,67 Mach hıza ulaştırdık... Uçuşta bize Hava Kuvvetleri pilotlarımız F-16 D uçağı ile eşlik ettiler...
Güzel şeyler de oluyor memleketimizde!...
Soloturk Murat Keles ile birlikte Test Pilotları olarak tüm emeği geçen ekibe teşekkürlerimiz ve saygılarımızla!
"Kendi Semalarımızda Kendi Kanatlarımızla"
356 knot sanırım 630 km'ye denk geliyor.Bayağı bir sürat yapmış yani.
Benim yaptığım çeviriye göre 659,.... Km/h çıkıyor
Muhtemel tam gaz daliş durumunda yapmıştır ki gayet makul bir hız.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 787 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 1116 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Oppenheimer ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye