TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 16:51

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 13:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 18 Eyl 2013, 19:20
Mesajlar: 151
Konum: Gölcük
Yaş: 44

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

İyi de VCH ve VCI test uçağı değil mi? hadi onu geçtim bu uçaklarla uçup muharabe yapacak eğitim hangi ara verildi sonuçta test pilotları "bölgeye" gitmeyecek herhalde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 15:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 427
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Nerelerden nereler geldik yahu çok sevindirici gelişmeler bunlar bundan çok değil 5-6 sene önce vurulan süper kobralardan ya da hangar çökmesinden sonra kullanılamayacak süper kobralarımıza forumca üzülürken şimdi çok şükür sene sonuna kadar 35 tane t-129 ,siparişi verilen 12+12 hürkuş,bayraktar derken şimdi de silahlı ankalar da gökyüzünde ,nazar değmesin,çok değil 2-3 sene sonra envanterdeki sayılar hedeflenene ulaşınca teröristler bugünleri de arayacaklar...Ha bir de unutmadan sorayım bizim bir c-130 gunship projemiz vardı ne oldu ona acep,bir de oradan 3 uçak gelse süper olurdu..

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 16:09 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Ha bir de unutmadan sorayım bizim bir c-130 gunship projemiz vardı ne oldu ona acep,bir de oradan 3 uçak gelse süper olurdu..
İçimi okudun hocam, yanlarına 3-5 adet gunship efsane olurdu. Yanlış hatırlamıyorsam en son C130 başlığını okuduğumda, bizim uçakların eskidiğinden ve bu modernizasyonu kaldıramayacağından bahsedilmişti. Sonrasında ne oldu takip edemedim.

Edit: Konuyu buldum. viewtopic.php?f=5&t=3909&start=300

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


En son Moon&star tarafından 04 Tem 2017, 16:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 16:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Hürkuş-C ortaya çıkmışken gerek olacağını sanmıyorum. Maliyetine değecek mi ciddi şekilde değerlendirilmesi gereken bir fikir AC-130.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 20:34 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 582
Yaş:
Bölücü örgüt mensupları AC-130 tipi uçakların hedef klasmanına girecek gruplar halinde çoktandır gezemiyorlar, zaten bunun için mini mühimmatlar ortaya çıkmadı mı? Ama Suriye büyük bir bataklığa dönüştü ve önümüzdeki 10-15 sene de öyle olacağı görülmekte ve AC-130 tipi ya da muadili platformlara ihtiyaç duyulabilir.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 01:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Bizdeki gunship ile A-10 aşkı resmen efsane olayını aştı. Sırf milli tatmin olsun diye bir kaç tane almak lazım. :)

Bu kadar envai çeşit kıymetli hassas güdümlü hava yer mühimmatı geliştirildi. Dünyada bu konuda sayılı ülkelerdeniz. Bu aşamadan sonra toplu tüfekli aletten ne fayda umulur bilemiyorum. Hele COIN operasyonlarında.

Silahlı IHA hazır. Silahlı hürkuş hazır. Gezinen mühimmat hazır yada olmak üzere. Milli güdümlü 155'lik yolda. Onu güdümlü 120mm havan takip edecek. Güdümlü 122'lik ve kasırga hazır.

Geçen yaz toplasan 2 tane starsafirli TB-2 bayraktar 2 ayda en az 80 kelle aldı. Artık gidilecek yol belli. Kısıtlı parayı ziyan etmenin anlamı kaldı mı?

Geçende ne güzel haber geldi. 15 lazer noktalayıcılı CATS flir teslim edildi. O sayı artar. Tüm bayraktarları ve ANKAları donatırsan ortalık itlaf edilmiş BTÖ'lüden geçilmez.

Dağlara gel dağlara diye şarkı söylüyorlardı. O dağların en zirvelerinde itlaf ediyor kahraman ordumuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 03:15 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Efsane olmak değilde, şuan ki ortamda bilemem ama, 3-5 sene önce grup halinde gezdikleri zaman da epey fayda sağlardı. Fakat o zamanlar da İha sayımız yetersizdi ve istediğimiz her bölgede kullanma şansımız kısıtlıydı. Her ne kadar bu uçaklarda da görüntü-nişan alma sistemleri mevcut olsa da tek başına 3-5 uçağın yapabileceği alan taraması ile çok muazzam bir fayda sağlayacağını sanmıyorum. Halbuki 3-5 sene evvel iha sayımız şuan ki seviyede olsa ve birkaç adet de gunship sahibi olsaydık, havada sürekli aktif, sürekli alan tarayan 10-15 iha nın aldığı görüntüyü bu uçağa aktararak yada yönlendirme yaparak çok güzel işler başarabilirdik. Hatta şuan bile elimizde olsa, K.Irak'ta ki belli başlı kamp bölgelerine gönderip canlarını okuyabilirdik. En azından F-16 gibi ses yapmaz, Fırtına gibi güdümsüz mühimmatın cep oranı yüzünden hedefin 150-200 metre sağ-soluna düşmezdi.

Bu saydıklarımı yukarıda yazdığınız sistemler ile de pekala yapabiliriz lakin, taktir edersiniz ki güdümlü sistemler(güdümlü havan,top,topçu roketi,füze, kamikaze iha, mam-l, umtas ve cirit)'in maliyeti ile 40 mm Bofors topundan ateşlenen mühimmatın maliyeti arasında dağlar kadar fark var. Kaldı ki Kasırga ve T-122 nin bu tür olaylarda kullanılması çok düşük olasılık. Ayrıca C-130 un faydalı yük kapasitesi ile Hürkuş ve Siha' nın ki bir değil.

Maliyet demişken çok haklı olduğunuz bir konu var. Elimizdeki C-130 ların "gunship" modernizasyonu maliyeti( ki yaşları itibarı ile mümkün görünmüyor) yada 2.el hazır alım maliyeti, kısa yada uzun vade de, yukarıda belirttiğim güdümlü mühimmatlara kıyasla kendini amorti eder mi orası meçhul.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 11:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
İyi de VCH ve VCI test uçağı değil mi? hadi onu geçtim bu uçaklarla uçup muharabe yapacak eğitim hangi ara verildi sonuçta test pilotları "bölgeye" gitmeyecek herhalde.
Geçtiğimiz Mayıs ayında Murat Özpala sıkça askeri pilotlarla yaptıkları eğitim uçuşlarını paylaşmıştı. En nihayetinde bu bir tip eğitimi olacğaı için çok uzun sürmemiştir. VCI ve VCH dışında en az 2 uçakta yine üretimdeydi deniyordu.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2017, 00:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
http://www.kokpit.aero/tai-ozcan-ertem-emekli-oldu


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2017, 01:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Test pilotlarimiz iki Murat istifa etmezler umarim....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2017, 19:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Konu onlarla alakalı değil. İdarenin, Yöneticilerin değişimi. Lisanslı personel işi yapan, götüren adamdır, dokunulmaz. İşi kim yapacak sonra? Ama idareci, yöneticinin bir sıfata sahip olması gerekmiyor veya dedicated bir sıfata sahip olması gerekiyor diyelim. Anladın sen onu...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2017, 15:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
Emekli Tümgeneral İrfan Sarp soruyor, Hürkuş B'de neden drop tank yok?
http://www.kokpit.aero/hurkusb-neden-drop-tank-yok


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017, 09:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2017, 20:48
Mesajlar: 35
Yaş:
Ben şahsen Hürkuş-C' den oldukça umutluyum .Bu uçağı zengin Araplara satamayız belki ama Orta Asya ve Kuzey Afrika ülkeleri ile Orta Afrika'da yer alan Nijerya gibi ülkelere satabiliriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017, 11:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 176
Yaş:
Alıntı:
Ben şahsen Hürkuş-C' den oldukça umutluyum .Bu uçağı zengin Araplara satamayız belki ama Orta Asya ve Kuzey Afrika ülkeleri ile Orta Afrika'da yer alan Nijerya gibi ülkelere satabiliriz.
Bilakis, zengin arapların işine gelecek bir sistem aslında, petrol kuyularına olası sabotajlara cevap vermek için. Veyahut önümüzdeki 10 yılda IŞİD Terör Örgütü tarzı terör yapılanmalarına karşı yine iş görür. Bunun için geçen yıllarda ABD den belli miktar hafif silahlandırılmış helikopterler tedarik etmişlerdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 13:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
HÜRKUŞ'a dış görünüşü özelinde yapılan eleştiriler hala unutulmamış ve bir yerlerde devam ederken ABD Hava Kuvvetleri COIN filosu kurmak için HÜRKUŞ-C ile aynı sınıftaki A-29 Super Tucano ve AT-6 Wolverine'in de yarışacağı bir süreç içerisinde.

http://www.bagimsizhavacilar.com/hurkus ... yarisacak/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 13:45 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
HÜRKUŞ'a dış görünüşü özelinde yapılan eleştiriler hala unutulmamış ve bir yerlerde devam ederken ABD Hava Kuvvetleri COIN filosu kurmak için HÜRKUŞ-C ile aynı sınıftaki A-29 Super Tucano ve AT-6 Wolverine'in de yarışacağı bir süreç içerisinde.

http://www.bagimsizhavacilar.com/hurkus ... yarisacak/
Haberi okumadan önce acaba Sierra Nevada ve TAİ ortaklığıyla Hürkuşu satabilirmiyiz diye düşündüydüm,Meğer Sierra Nevada çoktan olaya dahilmiş.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 16:15 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eki 2016, 20:13
Mesajlar: 241
Yaş: 21
Temel Kotil, Hürjet diye yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını söylemiş. F-5 gibi bir uçak mı beklemeliyiz?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 16:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Bu Hürjet TAİ-SNC'nin FreedomTrainer uçağının TR Versiyonu olacak sanırım en azından ortak altyapı olabilir. Ben öyle tahmin ediyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 18:13 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Merdivenleri teker teker çıkmak lazım. TF-X ten önce olması gereken de böyle bir uçaktı zaten. Fakat KOTİL; SSM ve HvKK'nın şuan için böyle bir talebinin olmadığını da belirtmiş...

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 20:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Freedom Trainerı yaparlarsa varya efsane olur. Akar o proje. Ayrıca kesinlikle sivil jet motoru kullanmalılar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 22:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Freedom Trainerı yaparlarsa varya efsane olur. Akar o proje. Ayrıca kesinlikle sivil jet motoru kullanmalılar.
Planlari degismediyse prototiplerde Williams International FJ-44 motoru kullanilacakti. Bizjet dedikleri is jetlerinde kullanlan bir motor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Alıntı:
Freedom Trainerı yaparlarsa varya efsane olur. Akar o proje. Ayrıca kesinlikle sivil jet motoru kullanmalılar.
Bende kendi kafamda ABD'nin 5. nesil jet vizyonuna uygun Freedom üretilip Türkiye'nin jet eğitim uçağı ihtiyacını karşıladıktan sonra, T-50,YAK-130, L39/59 serisi gibi silahlandırılıp hafif saldırı uçağı konsepti oluşturulur ve işe yarar diyordum.

Tabii bu süreçte ABD ile epey sıkıntılı pazarlıklar dönecekti, bunun yerine bizimkiler Freedomu dertsiz tasasız üretip, sonrasında o tecrübe ile yerli bir hafif saldırı jeti üretme yoluna gidecekler gibi duruyor.

Bu durumda Freedom'un saldırı versiyonunu görmeyeceğiz.

Hürjet adıyla ayrı bir Tai ürünü üzerinden birşeyler yapacağız. Yol olaraka mantıklı gelse de ,bana böyle bir işi duyurmak, bu işe enerji ayırmak için çok erken gibi geldi.

Elde Tai için ders niteliğinde takvimi belli olan üst düzey bir proje varken, ilgiyi erkenden iki tarafa bölmenin risklerini de düşünmek gerek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017, 01:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 04 Eki 2012, 19:06
Mesajlar: 380
Yaş:
2023 yılına bir uçak uçacak galiba.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017, 14:36 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
Mesajlar: 16
Yaş:
Bir jet uçak tasarlayıp üretebilmek bence çok önemli bir gelişme olur, TF-X öncesi çok iyi bir adım, Temel Kotil ve TEİ çalışanlarını tebrik etmek lazım. Aslında forumda Hürjet olarak ayrı bir başlıkta takip edilse yeridir. Birde tasarladığımız hava araçlarına kendi tasarım ve üretimimiz olan motorları konuşlandırabilsek harika olacak. İnsan TJ-35 motoru gibi projelerden ister istemez bir gelişme bekliyor.TJ-35 ilk uçuşunu 4 yıl önce yapmış şuan da ne durumda bilemiyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017, 15:14 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
Mesajlar: 16
Yaş:
Arkadaşlar düzeltiyorum TJ-35 değil TJ-90 olacaktı.:)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017, 20:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Bir jet uçak tasarlayıp üretebilmek bence çok önemli bir gelişme olur, TF-X öncesi çok iyi bir adım, Temel Kotil ve TEİ çalışanlarını tebrik etmek lazım. Aslında forumda Hürjet olarak ayrı bir başlıkta takip edilse yeridir. Birde tasarladığımız hava araçlarına kendi tasarım ve üretimimiz olan motorları konuşlandırabilsek harika olacak. İnsan TJ-35 motoru gibi projelerden ister istemez bir gelişme bekliyor.TJ-35 ilk uçuşunu 4 yıl önce yapmış şuan da ne durumda bilemiyoruz.
TJ-35 minik bir motor, en fazla hedef ucaklarda kullanilabilir. TJ-90 biraz daha guclu, Simsek gibi hizli hedef ucaklara uyarlanabilir ama en fazla 100kg bir hava aracina guc verebilir. Bu motorlarin omurleri cok kisa 20-25 saati gecmez. Kalkis agirligi 15-20bin lb olabilecek bir jet egitim icin cok daha gelismis motorlar lazim. Ortalama 5000lbf itis guclu motor lazim. Binlerce saat ucus omru olacak, guvenilir, yakit sarfiyati dusuk operasyonel bir jet motoru yapmak, ve ozellikle sifirdan gelistirmek her babayigidin harci degil.

Bizim medya son yillarda ufak seyleri o kadar buyutup haber yapiyor ki TJ-90 motoru haberini susleyetek abartarak jet motoru yaptik diye yaziyorlar. Sokaktaki insan, (zaten okuma, arastirma, mantik, analitik dusunmenin olmadigi bir toplumda) hafizada kalan TJ-90 motorunu yaptik artik F-16 ve gelecek ucaklarimizin motorlrini biz yapariz olarak kaliyor. Aynen IMF'ye borc bitti diye surekli soylendiginden, sokaktaki insan Turkiyenin dis borcu bitti diye anliyor. Atom bombasini onleyecek silah yaptik diye baslik atilan ulkeme yazik oluyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017, 21:39 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:

Bizim medya son yillarda ufak seyleri o kadar buyutup haber yapiyor ki TJ-90 motoru haberini susleyetek abartarak jet motoru yaptik diye yaziyorlar. Sokaktaki insan, (zaten okuma, arastirma, mantik, analitik dusunmenin olmadigi bir toplumda) hafizada kalan TJ-90 motorunu yaptik artik F-16 ve gelecek ucaklarimizin motorlrini biz yapariz olarak kaliyor. Aynen IMF'ye borc bitti diye surekli soylendiginden, sokaktaki insan Turkiyenin dis borcu bitti diye anliyor. Atom bombasini onleyecek silah yaptik diye baslik atilan ulkeme yazik oluyor.
Hadi habercileri anladık, reyting ve yalakalık uğruna boş keseden sallamada üstlerine yok. Vatandaşı zaten hesaba katmıyorum, bırakın tv yi, facebookta herhangi bir hesabın paylaştığı şeyi gerçek sanıp trollenen bir sürü bilinçsiz insan var.(Yandaş olsun, muhalif olsun fark etmiyor. Her kesimin gaza gelmesi için yada trollenmesi için bir sürü sebep var.) Lakin birde youtube, twitter ve instagramda özellikle bu savunma sanayi ürünleri hakkında copy-paste yolu ile, arada kendi hayal dünyasını da açığa çıkarıp paylaşım yapan o kadar çok insan var ki, özellikle yeni yetmeler için İlah konumunda bulunuyorlar. Adamın hatalı servis ettiği videonun altına yorum yapıp düzelteyim diyorsun, daha hesap sahibi yorumu okumadan hayran kitlesinin hakaret bombardımanı başlıyor. Şu an bu haldeyiz, ileride bu yeni nesille ne hallere geleceğiz kim bilir...

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017, 17:13 
Çevrimiçi
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2014, 23:25
Mesajlar: 58
Yaş:
Bence TJ-90 'ı çok küçümsememek lazım bugün 90'ı yaparsın yarın 180 derken bir gün gelir muharip jet motorun olmuş olur. Mühendisliğin %10'u universite eğitimse %90'ı iş hayatındaki tecrübedir. Bu nedenle ileri teknoloji mühendisliği çok zor bir iştir. Hiç beklenmedik sorunlar ilk defa ortaya çıkar çözülür birdaha çözülür ...

Ben yeni nesilden de ümitliyim. Çocuklar çok zeki gençlerimizin aklı bir karış havada olabilir ama bizim yaşımıza
geldiklerinde bizden daha iyi olacaklardır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017, 17:45 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Jet motorunun aynı muadili olan ufak jet motorlardan tek farklı büyük olmaları ve malzeme bakımından yüksek ömürlü olmalarıdır.Tabi yakıt tüketimi dayanımı itiş gücü deviri bunlar o teknoloji ile arttırılabilen maddeler hariç.

Temel olarak işleyiş ve mühendislik bakımından hemen hemen benzer özellikler taşırlar bir kaç farklı varyantı olması dışında.

Bugün TJ-90 nın en büyük başarısı bu motoru yerel imkanlar ile yüksek teknoloji kullanarak üretilmesidir.

Jet motorunun en büyük özelliği üretiminde kullanılan teknolojik altyapısıdır eğer siz bu teknolojik altyapıyı kullanarak ufak jet motorları tasarlayıp üreticek kıvama geldi iseniz ileride bunların daha büyük versiyonlarını teknolojinizi temel alarak geliştirebilirsiniz demektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017, 19:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Jet motorunun aynı muadili olan ufak jet motorlardan tek farklı büyük olmaları ve malzeme bakımından yüksek ömürlü olmalarıdır.Tabi yakıt tüketimi dayanımı itiş gücü deviri bunlar o teknoloji ile arttırılabilen maddeler hariç.

Temel olarak işleyiş ve mühendislik bakımından hemen hemen benzer özellikler taşırlar bir kaç farklı varyantı olması dışında.

Bugün TJ-90 nın en büyük başarısı bu motoru yerel imkanlar ile yüksek teknoloji kullanarak üretilmesidir.

Jet motorunun en büyük özelliği üretiminde kullanılan teknolojik altyapısıdır eğer siz bu teknolojik altyapıyı kullanarak ufak jet motorları tasarlayıp üreticek kıvama geldi iseniz ileride bunların daha büyük versiyonlarını teknolojinizi temel alarak geliştirebilirsiniz demektir.
Bunlar ancak temmeni diyecegim sozler ve bende katiliyorum insallah TJ-90 ve sonrasi gelir ama gercekler biraz farkli. "Yuksek" performansli jet motoru uretebilen 2-3 ulke var. ABD, Ingiltere ve Rusya. Mesela Cin elindeki butun finansman ve beyin gucune ragmen Rus motorlarina alternatifi WS-XX serisi 20-30binlb sinifindaki turbofan motorlar icin yillardir ugrasiyor. Keza Hindistan yerli ucagi Tejas icin Kaveri yerli turbofan motoru projesi yillardir ve milyonlarca dolar harcamaya ragmen sonuc vermedi ve Tejas ucagina GE F404 motoru ile devam karari alindi. Hindistan veya Cin gibi ulkelerin jet motorlari tasarimi, veya malzeme/metalurji teknolojileri veya uretim teknikleri konusunda bizden daha ilerde olduklarida kesin. Bu ornekleri bizde yapamayiz anlaminda vermiyorum ama TJ90 gibi seviye olarak bu isin ilk basamagi olan bir projeyi baz alarak, biz artik 15-20bin lb sinifi motorunu yapariz sonucunu cikarmak yanlis. Asama asama gidilmesi gerekiyor. TEI icin bir sonrasi asama 1000lb sinifinda bir turbofan neden olmasin? Ve sornasinda 4000-5000lb sinifinda bir turbofan? TEI'nin mevcut turbofan/turboshaft motor projeside bu siniflamaya uygun sekilde yapiliyor.

TJ90 motorun akibeti konusunda hala soru isaretleri var. TAI'nin Simsek hizli hedef ucagina entegre edilecekti ve TSK'nin hizli hedef ucak ihtiyacini karsilayacakti ama son Korkut testlerinde gordugum jet motorlu hizli hedef ucaklar TAI uretimi degil, Airbus uretimi hedef ucaklardi. Yakin zamanda savunma sanayi firmalarimizin Aselsan, Roketsan'in Korkut ve Hisar projelerinin atisli testlerinde, TSK'nin da egitimlerde kullanacagi yuksek hizli hedef ucak ihtiyaci icin yurt disina para verilecek ise TJ-90 uretmenin bir anlami kalmiyor. Umarim TAI Simsek ucagini gecikmeden operasyonel hala getirir ve Mach 1 ve uzeride dahil daha yuksek hizli hedef ucaklar uretebilir. Bu alanda bir bosluk var ve TAI bu isten yillarca pazar payi/gelir alabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2017, 10:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
Tj90 epey geride kaldı bunun üzerinden fikir yürütmek yanlış yargıya vardır. Yeni de son durum 1400 shp turboshaft motordur. Bu motoru tamamen yerli geliştirip üretmekten bahsediyor TAI ve oldukça iddialilar.

Öte yandan orta vadede kale kalıp RR ile ne yapacak oda önemli bir nokta olacak.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2017, 12:45 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Hürkuş-C Şu an itibariyle Van semalarında uçuyor :) Göl üzerinde bugün ikinci tur atışı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2017, 16:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
Hürkuş-C Şu an itibariyle Van semalarında uçuyor :) Göl üzerinde bugün ikinci tur atışı.
A mı diyim, B diyim, C mi diyim?

Emin misiniz?

Son kararınız mı? :D

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2017, 17:07 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Kamuflajlı hangisi ise o hocam :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2017, 00:07 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Tc-vch


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2017, 13:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
TC-VCH, A modeli için üretilen prototip değil miydi?

Revizyona mı girmişti, yoksa görüntüyü mü o şekle çevirmişlerdi?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2017, 19:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
A modeli iki ucaktan birisi C icin prototip'e donusturulmustu. O ucaktir muhtemelen. Henuz C icin ozel uretilmis bir ucak yok bildigim. Konfigurasyon kesinlesti mi acaba? Muhimat ve sensor tercihleri yapilmasi gerekir, ilave yakit tanklari istenebilir, oz savunma icin fuze ikaz, ve chaff/flare salar istenebilir, ve yine kokpit/motor kompartmani civarinda kevlar zirhlandirma istenebilir. Bahsettiklerimin hepsinin yazilim calismasi, ucak-muhimmat entegrasyonu, ucus testleri vs gerekir, kisaca zaman ister bunlarin hepsini yapmak. Kesin siparisi verilen ilk C versiyonlarinin 2018'de teslimi planlanmasina bakarak sanki kervani yolda duzecegiz gibi geliyor. Yani Hurkus-C altinda sergilenen butun muhimmatlar Hurkus-C'de olmayabilir. Temel versiyon olarak Umtas ve Cirit ile baslayip, daha sonraki evrelerde Teber, Stinger vs gibi eklenerek devam edebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2017, 10:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Sanırım Van'da uçan TUSAŞ test pilotu Murat Özpalaya'ymış. Sosyal medyada paylaştığı son fotoğraf Van gölü üzeri gibi geldi.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 01:18 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Hürkuş-B Kokpitini paylaşmış Sn. Murat Özpala.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 20:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 401
Yaş:
Çok Ergonomik gibi durmuyor.
Dizler sıkışmış gibi yukarda Dijital göstergeye çarpacak gibi
Lövye pilotun apış arasına dayanmış geriye doğru çekse mazallah adamın durumu nasıl olurdu Allah bilir:)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 21:25 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Pedalla kullanılmıyor mu bu alet? Demek ki sadece oturuyor adam. Kullanım pozisyonunu almamış.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 22:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Murat biraz uzundurda benim gibi :) 1.92..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2017, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Murat biraz uzundurda benim gibi :) 1.92..
Hemde alışık olunan pilot boylarından baya uzun, Eskişehir ve İzmir'de hava gösterilerinde kendisi ile yan yana gelme fırsatım oldu 174 cm ile yanında ufacık kalırken filo pilotları ile normal bir poz alabilmiştim.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 14:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:


Tony Osborne Dubai Air Show'dan TC-VCI'nin yeni görüntüsünü paylaştı. Sarışın halinden daha iyi geldi gözüme özellikle gri hatla birlikte eğitimi dışına çıkan bir yapısı varmış gibi durmuş

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 16:32 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Sahi... İnce görmüşler, helal olsun. Pek beğendim.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 17:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:


Tony Osborne Dubai Air Show'dan TC-VCI'nin yeni görüntüsünü paylaştı. Sarışın halinden daha iyi geldi gözüme özellikle gri hatla birlikte eğitimi dışına çıkan bir yapısı varmış gibi durmuş
Niçin silahsız ürünleri sergiliyoruz? Dünya çapında trend deli gibi silahlanma üzerindeyken, özellikle Ortadoğu'da hemde, biz niye sivil takılıyoruz acaba? Yassahmı var yoksa?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 20:30 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Silahlı ürünü sergilememiz için önce silahlı ürünün olması gerekmiyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 00:28 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Niçin silahsız ürünleri sergiliyoruz? Dünya çapında trend deli gibi silahlanma üzerindeyken, özellikle Ortadoğu'da hemde, biz niye sivil takılıyoruz acaba? Yassahmı var yoksa?
Zaten uçan 2 tane uçak var ve silahlı olan Van da test ediliyordu. Acil ihtiyaç var ve tutup Dubai ye mi götürselerdi (kabaca 5 gün boşa giderdi)
Alıntı:
Silahlı ürünü sergilememiz için önce silahlı ürünün olması gerekmiyor mu?
Paris te sergilenirken silahlı ürün yok muydu sonuçta prototip?


Ve yeni renkleri seven forumun pek değerli sakinleri Alo 182 dan göz bölümü için randevu almanızı tavsiye ederim. Allah aşkına olmuş mu o renkler.Gri ? Türk yıldızlarının tasarımına da gri eklendi hiç hoş değildi.

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 12:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Ve yeni renkleri seven forumun pek değerli sakinleri Alo 182 dan göz bölümü için randevu almanızı tavsiye ederim. Allah aşkına olmuş mu o renkler.Gri ? Türk yıldızlarının tasarımına da gri eklendi hiç hoş değildi.

Resim
Renkler konusunda göz sadece görselliği aramamalı derim hep görsellik gelip geçicidir önemli olan içinde ne vaat ettiğindir. TUSAŞ bu şekilde boyadı ve sattı diyelim. Alıcı her kuvvet ve hatta kurum kendi istediği şekilde bir boyama talep edecek hatta isterse yeniden yenide değişecektir. Ama TUSAŞ'ın boyamasındaki gri Türk Yıldızları'nın SOLOTÜRK sonrası ihtiyaç duyduğu yenilenme gibi değil. Kırmızı Beyaz patern zaten en baştan beri ortada olan eğitim uçaklarının boyaması diyebiliriz bunun yanında gri hat uçağın silahlı versiyonuna yani sadece eğitim uçağı olmadığına vurgu yapıyor bence.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 15:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Paris te sergilenirken silahlı ürün yok muydu sonuçta prototip?
Her üzerinde silah olan Hürkuş silahlı prototip olmuyor. O A tipine harici kablolar ile takılan podlarla atış denemesi yapıldı yanlış bilmiyorsam hedef aydınlaması ayrı bir uçaktan yapılmıştı, ve sistemin füzeyi bırakma düzeneği uçağa entegre değildi.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 21:20 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Her üzerinde silah olan Hürkuş silahlı prototip olmuyor. O A tipine harici kablolar ile takılan podlarla atış denemesi yapıldı yanlış bilmiyorsam hedef aydınlaması ayrı bir uçaktan yapılmıştı, ve sistemin füzeyi bırakma düzeneği uçağa entegre değildi.

Ne oluyor peki :? Mühimmat test uçağımı?

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye