TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 19 Oca 2018, 00:43

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 00:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 561
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

İşaretleme uçaktan yapılmadı hocam.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Ağu 2012, 17:32
Mesajlar: 78
Yaş:
HÜRKUŞ-C LUMTAS Füzesi Atış Filmi

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Hb0RCg2ChY


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 08:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Hürkuş C proje olarak yerini almış. Gerçi henüz herhangi bir ayrıntı paylaşılmamış: http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=430

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2017, 09:30 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Resim

Hürkuş-b milli aviyonik sistemleri.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017, 16:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 219
Yaş: 20



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 19:44 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Bu hürkuşun bir jet motorlu hafif saldırı versiyonunu yapabilirmiyiz ? Hem belki motor yerli olur. Tecrübedir sonuçta. 5th gen. yapan bunu da yapması lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 20:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Hürkuş? Jet motoru? Nasıl yani...?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 20:51 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş? Jet motoru? Nasıl yani...?
F-84 thunder jet'in modern versiyonu gibi vs.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 21:12 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Jet motor, menzilden ve havada kalış süresinden feragat etmeyi gerektirir diye biliyorum. Bu durum tamda Hürkuş-C gibi bir uçakta istemeyeceğimiz bir durum değil midir? Bilmiyorum, belki ek yakıt tankı ile bir şeyler halledilebilir ama bu sadece tek bir değişkendir muhtemelen.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 21:21 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Bu hürkuşun bir jet motorlu hafif saldırı versiyonunu yapabilirmiyiz ? Hem belki motor yerli olur. Tecrübedir sonuçta. 5th gen. yapan bunu da yapması lazım.
Hafif saldırıdan kastınız küçük yer hedefleri galiba. Örneğini verdiğiniz uçak F-84 bile avcı-bombardıman sınıfında. Messerschmitt Me 262 tarzı birşey yapılabilir ama zaten elde bu işler için yapılmış Hürkuş-C modeli ve Siha lar varken gerek var mı?

Kaldı ki öndeki pervanesi sizi yanıltmasın Hürkuş' un motoru turboprop motoru olup kendisi de zaten bir jet motorudur.
Resim

Edit: Resim temsilidir.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 21:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Alıntı:
Bu hürkuşun bir jet motorlu hafif saldırı versiyonunu yapabilirmiyiz ? Hem belki motor yerli olur. Tecrübedir sonuçta. 5th gen. yapan bunu da yapması lazım.
Hürkuş'un tasarımı, üretim malzemeleri o profile uygun değildir diye düşünüyorum. Yeniden uçak tasarlamak gerekir. Ancak halihazırda TAİ-SNC Freedom Trainer isminde bir eğitim uçağı tasarlıyorlar, bu jet uçak Kore'nin T-50'si gibi gerekli değişikliklerin ardından hafif saldırı uçağı olarak kullanılabilir.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 21:48 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Yanlış anlaşılmalara yer vermemek için bir ekleme daha yapacağım. Dediğim gibi Hürkuş' un motoru turboprop bir jet motoru olup geleneksel jet motorlarından farkı egzoz gazını bir nozul yardımı ile dışarı atmayıp manifold yardımı ile yanlardan atmaktadır.
Resim

Bu sistemde uçak uçması için gerekli olan itki kuvvetini geleneksel jet motorları gibi nozuldan değil baş taraftaki pervaneden sağlamaktadır.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017, 21:58 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Hafif saldırıdan kastınız küçük yer hedefleri galiba. Örneğini verdiğiniz uçak F-84 bile avcı-bombardıman sınıfında. Messerschmitt Me 262 tarzı birşey yapılabilir ama zaten elde bu işler için yapılmış Hürkuş-C modeli ve Siha lar varken gerek var mı?

Kaldı ki öndeki pervanesi sizi yanıltmasın Hürkuş' un motoru turboprop motoru olup kendisi de zaten bir jet motorudur.
Resim

Edit: Resim temsilidir.
Sınıf olarak kastedmedim. İlk jetler turboprobların jet motorlu versiyonlardı ya ordan misal verdim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2017, 12:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 16:25
Mesajlar: 27
Yaş: 28
Bir şey soracağım. Biz madem hürkuş yapıyoruz, neden Pakistan'dan o kadar mushkak uçağı alıyoruz şimdi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2017, 12:50 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Hürkuş'la Muhskak'ın bir alakası yok.

Gelişmiş eğitim uçağı yapabilmek demek, iki sistem değiştirip hemen giriş seviyesi eğitim uçağı yapabilmek demek değil. O da bir proje, o da bir gelişim ve üretim sistemi prosesi gerektiriyor.

Mushkak'ı kafamız basmadığı için değil, Pakistan'a yaptığımız bir başka satışa offset olsun diye alıyoruz. Eskiden Avrupa ile ABD'ye ihracatımızın büyük bölümü bu offset satışlarıydı. Artık sular dönmeye başlıyor işte.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2017, 21:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Bir yana. Anka için geliştirilen yerli motor 2 kişilik Cessna'larda da kullanılabilecekmiş. Bu tür bir proje de olabilir yakında sivil havacılığı desteklemek için.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2017, 21:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Alıntı:
Bir yana. Anka için geliştirilen yerli motor 2 kişilik Cessna'larda da kullanılabilecekmiş. Bu tür bir proje de olabilir yakında sivil havacılığı desteklemek için.
TEI'ni PD170 motoru IHA motoru olarak dusunulse bile, aslinda Avrupa sivil havacilik otoritesinden sertifikasi alacak sekilde gelistiriliyor. ANKA'nin mevcut Thielert Centurion 2.0 motoruda sivil havacilik sertifikali, Baykar'in Rotax 912S seriside keza sivil havacilik sertifikasi var. Zaten IHA'lardan once bu iki motorda sivil havacilik uygulamalari vardi. Rotax motorlar sportif havacilign bir numarali motoru. Yalniz soyle bir sey var, sivil havacilikta dizel motor cok yaygin degil henuz. Bildiginiz bir cok sportif sivil havacilik ucak modelleri avgas denilen havacilik benzini kullaniyor. IHA'larda dizel yakit avantajli oldugundan tercih ediliyor son yillarda cunku dizel motorlarin hem yakit harcamasi daha dusuk hemde uzun sure havada kaldigindan daha ekonomik oluyorlar. Sportif sivil havacilik ucaklarin avgas kullana motorlari daha hafif ve daha az havada kaldiklarindan, dizel motorun ekonomik getirisi biraz ikinci planda kaliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 00:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Alıntı:
TEI'ni PD170 motoru IHA motoru olarak dusunulse bile, aslinda Avrupa sivil havacilik otoritesinden sertifikasi alacak sekilde gelistiriliyor. ANKA'nin mevcut Thielert Centurion 2.0 motoruda sivil havacilik sertifikali, Baykar'in Rotax 912S seriside keza sivil havacilik sertifikasi var. Zaten IHA'lardan once bu iki motorda sivil havacilik uygulamalari vardi. Rotax motorlar sportif havacilign bir numarali motoru. Yalniz soyle bir sey var, sivil havacilikta dizel motor cok yaygin degil henuz. Bildiginiz bir cok sportif sivil havacilik ucak modelleri avgas denilen havacilik benzini kullaniyor. IHA'larda dizel yakit avantajli oldugundan tercih ediliyor son yillarda cunku dizel motorlarin hem yakit harcamasi daha dusuk hemde uzun sure havada kaldigindan daha ekonomik oluyorlar. Sportif sivil havacilik ucaklarin avgas kullana motorlari daha hafif ve daha az havada kaldiklarindan, dizel motorun ekonomik getirisi biraz ikinci planda kaliyor.
Yine de değerlendirilebilir kanaatindeyim. Ülkede rahat 100 uçaklık bir açık var. Ben tek motor değil de çift motorlu küçük bir uçak üzerinde duruyorum. Paraşüt, doğa-yangın gözetleme gibi konularda da çok etkili olabilir bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 00:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5590
Yaş:
Fiyat önemli o işler için.
Türkiye tamam, teneke olsa gider ama dışarısı için başka şeyler konuşmak şart.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 10:11 
Çevrimiçi
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
O motor için iki tane müşteri daha var ama


Samsun 19 Mayıs Üniversitesinin Doğan'ıyla

Resim


Türk Hava Kurumunun Türk Kuşu :roll: :roll:


Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 10:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
İkisi de güzel görünüyor. Ete kemiğe bürünseler de daha bir mutlu olsak. Yine Türk Kuşu daha sportif daha bir atik görünüyor.

Edit: Yazım hatası...

_________________
Resim


En son memogianni tarafından 01 Haz 2017, 19:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 11:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 222
Yaş:
Türkkuşu için sitelerindeki en son haber 2014 tarihinden ve 2015 yılında 50 adet üretilmesi planlanıyormuş habere göre. Geçen zamanda böyle şeyler olmadığına göre yatmış demektir.

http://www.thk-ucak.com/44-basindan--tu ... un-sayiyor

Bu durumda bir tek Doğan kalır geriye ihtimal. Bir de İTÜ'de VLA(Very Light Aircraft) projesi başlatıldı TAI ile birlikte. O da eklenebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 11:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Doğan OMÜ Tasarımı ama ne kadar üretilecek bu önemli çünkü mevcut bir motora göre bir tasarım söz konusu eğer ki üretim sayısı artacaksa o zaman bu değişim söz konusu olabilir. Türkkuşu ya da son adı TD-19 olan uçağın ise test uçuşu bile yaptığı iddia ediliyor ki o bir tasarımın alınıp üretilmesinden fazlası değil dolayısıyla onda bir değişiklik yapmak ise imkansız olduğu söylenebilir.

Ama bir uçak var daha doğrusu olacak muhtemelen İTÜ'nün üreteceğin ÇHHA'nda bu motor kullanılabilir, hatta kullanılması şart koşulmuş bile olabilir 170 bg bir ÇHHA için fazla tek motorlu bir genel havacılık uçağı için biraz arada duruyor ama motor performansı ve sağladığı artılara göre başta ülkemiz olmak üzere aslında genel havacılığın gelişmiş olmadığı ülkeler hatta tarlasında pisti olan Avrupalı çiftçinin bile kullanımına sunulabilir. Yakıt avantajı her zaman önemli dizel yakıt bulmak kolay bunun yanında bakım aralığı da geniş bir motor olması yeterince olumlu bir reklam sağlayabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 13:46 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3729
Yaş:
Kac yuzyil gecmis olasina ragmen bir denizcilik kulturumuz olusamadigina gore veya tek bildigimiz seyin 3 tarafi denizlerle cevrili ulkeden baska birsey olmadigi gibi bir havacilik kulturumuz de maalesef hic yok. Bir Fransa'da haftasonu esini almis sportif amacli tek pervane pirpirlarin oldugu bir meydanda ucmaya gelmis 70'lik dedeleri gectim boyle tarzda meydanlardan bile Turkiye'de kac tane vardir; Istanbul , Ankara hadi bir de Eskisehir haric diyelim... Sonuc olarak bu bebekler uretilecekse ihracat kalemi olmali veya olur ancak yoksa elimizde 0atlar o 50 ucak. Heves de yok zaten. Deniz deyince kiyida ayagimizi islatiriz havacilik deyince de ucurtmasi guzel oluyor. Onu gectim Van'da kac tane RC ucan makine vardir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 19:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Siz bir ara Haliç'te yapılan Redbull hava rallisini bilmiyorsunuz galiba. Orası da mahşer meydanı gibi olmuştu. Bu tür organizasyonlar yapılınca halk ilgi gösteriyor da bu tür organizasyonlar pahalı olduğu için pek yapılmıyor. Her şey ekonomik yani.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 20:53 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3729
Yaş:
Hersey ekomomik. Redbull'u tabiki biliyorum. SoloTurk'de de her yer mahseri kalabalik oluyor bahsettigim husus izleyici olmak degil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2017, 20:55 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Havacılık veya denizcilik halkın kendi kendisine sevgi duyabileceği bir şey değil zira halka çok uzak bir olgu. Devletin devşirmesi gerek o sevgiyi. Yapılan organizasyonlar, gösteriler sıklaştırılmalı her kesimden insanın uğrayabileceği mekanlar oluşturulmalı. Mali boyutda da bir şeyler yapılmalı. Okullara sokulmalı bu tip organizasyonlar. Ama gezici kütüphaneler gibi değil daha içten ve samimi uygulamalar yapılmalı. Yoksa bir yerde gösteri yapılıyor diyelim eğer çok kilit, kalabalık bir nokta seçilmediyse ezelden beri o işlerle uğraşan adamlar haricinde kimse yok. Bir de kimsenin a bak şurada şu gösteri varmış gitsekmi ki diyebileceği bir bilgi, bilgilendirme yok. Burada sorumluluk daha çok devletin bana göre. Organizatörler paraya bakar gerisi ile uğraşmaz.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2017, 00:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Kac yuzyil gecmis olasina ragmen bir denizcilik kulturumuz olusamadigina gore veya tek bildigimiz seyin 3 tarafi denizlerle cevrili ulkeden baska birsey olmadigi gibi bir havacilik kulturumuz de maalesef hic yok. Bir Fransa'da haftasonu esini almis sportif amacli tek pervane pirpirlarin oldugu bir meydanda ucmaya gelmis 70'lik dedeleri gectim boyle tarzda meydanlardan bile Turkiye'de kac tane vardir; Istanbul , Ankara hadi bir de Eskisehir haric diyelim... Sonuc olarak bu bebekler uretilecekse ihracat kalemi olmali veya olur ancak yoksa elimizde 0atlar o 50 ucak. Heves de yok zaten. Deniz deyince kiyida ayagimizi islatiriz havacilik deyince de ucurtmasi guzel oluyor. Onu gectim Van'da kac tane RC ucan makine vardir.
Hocam bu konu tamamen "duygusal" ama bu duygular sadece parasal değil bir yandan da bıkkınlık duygusuyla alakalı. Ne yazık ki ülkemizde şahıslar hava aracı sahibi olamaz mutlaka bir şirket ya da dernek gibi bir yapıya bağlı olmak zorunda. Dernekleşmenin güçlüğünün yanı sıra şirketinde havacılık lisansına sahip olmasının getirdiği yükler önemli bıkkınlıklar oluşturuyor. Öte yandan uçakların üzerindeki MTV'nin sınıflandırılmasında ağırlığın baz alınması 4 kişilik bir araba gibi kullanılacak uçağın bir iş jeti ile aynı oranda yıllık 10-15 bin tl düzeyinde bir vergiyle yüzleşmesine sebep oluyor. Bunun yanı sıra Devlet Hava Meydanların her ütrlü hizmet için aldığı faiş fiyatlarda farklı bir ekonomik sorun.

Eğerki bu noktalarda düzenlemeler yapılırsa ülkemizde genel havacılık hızlı bir sıçrayış gösterecektir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2017, 05:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
Hocam bu konu tamamen "duygusal" ama bu duygular sadece parasal değil bir yandan da bıkkınlık duygusuyla alakalı. Ne yazık ki ülkemizde şahıslar hava aracı sahibi olamaz mutlaka bir şirket ya da dernek gibi bir yapıya bağlı olmak zorunda. Dernekleşmenin güçlüğünün yanı sıra şirketinde havacılık lisansına sahip olmasının getirdiği yükler önemli bıkkınlıklar oluşturuyor. Öte yandan uçakların üzerindeki MTV'nin sınıflandırılmasında ağırlığın baz alınması 4 kişilik bir araba gibi kullanılacak uçağın bir iş jeti ile aynı oranda yıllık 10-15 bin tl düzeyinde bir vergiyle yüzleşmesine sebep oluyor. Bunun yanı sıra Devlet Hava Meydanların her ütrlü hizmet için aldığı faiş fiyatlarda farklı bir ekonomik sorun.

Eğerki bu noktalarda düzenlemeler yapılırsa ülkemizde genel havacılık hızlı bir sıçrayış gösterecektir.
Kesinlikle doğru, lakin karadaki halimizi görünce, birde havada nasıl oluruz diye korkuyla düşünmedende edemiyor insan! :?

Yukarıdaki modellerin tıpkısının aynısı elimizde mevcut hali hazırda, SPEEDFIRE T19A olarak Koç consulting A.Ş.nin geliştirdiği Alman asıllı bir ürün var ROTAX 912 ULS motorlu, sportif 2 kişilik karbon gövdeli uçak. Harika birşey, acayipte hem süratli hemde ekonomik birşey. Amma velakin alanı varmı derseniz çok ararsınız, bizim havacılık ilgimiz Türk yıldızlarını, Redbull'u izlemekten öteye geçmiyor ne yazıkki... :(


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2017, 11:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Kesinlikle doğru, lakin karadaki halimizi görünce, birde havada nasıl oluruz diye korkuyla düşünmedende edemiyor insan! :?

Yukarıdaki modellerin tıpkısının aynısı elimizde mevcut hali hazırda, SPEEDFIRE T19A olarak Koç consulting A.Ş.nin geliştirdiği Alman asıllı bir ürün var ROTAX 912 ULS motorlu, sportif 2 kişilik karbon gövdeli uçak. Harika birşey, acayipte hem süratli hemde ekonomik birşey. Amma velakin alanı varmı derseniz çok ararsınız, bizim havacılık ilgimiz Türk yıldızlarını, Redbull'u izlemekten öteye geçmiyor ne yazıkki... :(
Hocam yukarda belirttiğim hususlar üzerine küçük 2 örnek vereyim biri ticari biri hususi konu olarak.

Pegasus Hava Yolları'nın eski genel müdürü havacılık alanındaki bürokrasiyi zamanında çok güzel özetlemişti. Bir uçak alıp bunu Türkiye'de uçurabilmek için 3000 yazıyla üçbin imza gerekiyor. Bu bir yerde yıldırma politikası ki zaten VFR trafiğe tanınan hak diye bir şey yok diyebiliriz.

Diğer husus yıllardır Zenith firmasının CH 701/750 uçaklarını incelerim zaman zaman yurt dışında ikinci el satış ilanına kadar varır bu incelemeler. Avrupa'da bu tipteki bir uçağın ortalama 2. el satış fiyatı neredeyse Türkiye'deki ile aynı ama getirip uçurabilmek ne mümkün. Kit olarak satın alıp Türkiye'de imal etmekse farklı bir çile. Neyseki son zamanlarda bu hususta az da olsa olumlu gelişme var. Ama yurt dışından hazır bir uçağı almak hala çok zor. Ülkemizde de genel havacılık uçağının bir ikinci el piyasası olmadığından satılan uçakların fiyatı yurtdışında farklı modellerin sıfırı kadar. Oysaki Akdeniz havzasında 30 yaş imal tarihi civarında 35-40 bin TL ye kadar bulunabilecek Cessna'lar dahi mevcut

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2017, 21:59 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 10:04
Mesajlar: 4
Yaş: 28
Yurtdisinda ticari pilotluk egitimi alan biri olarak soyluyorum ki Turkiye de havacilik alaninda devrim niteliginde degisikliklere ihtiyac var. herseyi yikip bastan yazmamiz lazim. sivil havacilik regulasyonlari donemin cok gerisinde, kaldi ki ticari havacilik ta farkli sayilmaz. size soyle bir ornek veriyim yurtdisinda A320 type rating almak isteseniz odemeniz gereken ucret yirmi bin avro civarinda iken Turkiye de kirk bin avro odemeniz gerek. disardan alip gelsem deseniz pegasus gibi sirketler cikip olmaz kardesim type rating i benden alcaksin pasa pasa bana fazla odiyceksin demekte. bu bile bir rant kapisina donusturulmus durumda

-oncelikle THK`nin amerikadaki FAA gib yetkilendirilmesi gerek
-ulke havaciligi uzerindeki askeri yapinin degismesi sart ornegin ailenizle haftasonu vfr ucucaksiniz bi gece onceden ucus plani doldurup izin falan aliyosunuz otoritelerden, gece vfr diye bisey zaten yok

once regulasyonlar degismeli devlet eliyle, bu havacilik sistemiyle kisi basina dusen milli gelirimiz otuz bin dolar bile olsa havaciligimiz gelismez


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2017, 02:56 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2017, 17:36 
Çevrimiçi
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
https://www.youtube.com/watch?v=MtfIwk3cyjo

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2017, 19:20 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 540
Yaş:
silinebilir...

*Sayı daha önce açıklanmış ama gözümden kaçmış, kusura bakmayın.

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


En son dflipflop tarafından 18 Haz 2017, 22:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2017, 22:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 219
Yaş: 20
Alıntı:
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=430

"12 adet Silahlı Hürkuş Uçağı geliştirilmesi ve seri üretimi"

SSM sitesinde bu projeyle ilgili en son 6 haziranda güncelleme olmuş. Daha önce kesin sayı duymamıştım. Eğer bahsedildiyse ama gözümden kaçtıysa kusura bakmayın.
https://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenl ... -imzalandi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 13:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
İşte Hürkuş'un Paris gösteri uçuşunun tamamı
http://www.kokpit.aero/hurkus-paris-gosterisi-tamami


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 13:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Paris Havacılık fuarında beklenen bir sipariş veya ihale süreci var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 20:02 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
KKK nın 12+12 siparişinden sonra Jandarma da bünyesine 6 kesin +6 opsiyon olmak üzere 12 adet Hürkuş-C siparişi vermiş. Uzun bir bekleme süresinin ardından Hürkuş ülke içinde beklenen rağbeti görmeye başladı sonunda

Alıntı:
Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, 9-12 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen IDEF 2017'de verdiği bir röportajda HÜRKUŞ'la ilgili önemli açıklamalar yapmıştı. Işık, Jandarma Genel Komutanlığı'na iki adet silahlı HÜRKUŞ tedariki planladıklarını ifade etmişti. C4Defence, Işık'ın bu açıklamasının ayrıntılarına ulaştı.
Alınan bilgilere göre, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ/TAI) Jandarma'ya 6+6 adet, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na ise 12+12 adet Silahlı Keşif Uçağı HÜRKUŞ tedarik etmesi planlanıyor. Diğer yandan, planlanan tedarikler için öncelikle Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı gerekiyor.
TUSAŞ, HÜRKUŞ'un dijital kokpiti ve silahlı versiyonu üzerine iki ayrı çalışma yürütüyor. Tedarik edilecek uçakların silahlı olacağı biliniyor ancak versiyonları hakkında henüz kesinleşmiş bir karar mevcut değil. Uçağın öz savunma sistemi flare ile kızılötesi (IR) ve radar uyarı sistemi, bu farkın kilit noktası olacak. Uçakların L-UMTAS ve Cirit füzeleri taşıyacağı biliniyor. Süreç içerisinde, uçaklara yeni tip akıllı mühimmat eklenebilir.
TUSAŞ, yaptığı açıklamada Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) inisiyatifiyle başlatılan "Silahlı HÜRKUŞ Uçağı Geliştirme ve Seri Üretim Projesi"ne yönelik olarak SSM tarafından Teklife Çağrı Dokümanı yayımlanmasının ardından SSM ile TUSAŞ Çerçeve Anlaşma üzerinde mutabık kaldı. Proje kapsamında 12 adeti opsiyon olmak üzere toplam 24 adet HÜRKUŞ-C uçağı bulunuyor.

http://c4defence.com/Gundem/jandarma-ya ... kus/4575/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 20:22 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 540
Yaş:
Anka başlığında Milli Savunma Bakanı'nın açıklamasını paylaşmıştım Anka teslimatıyla ilgili. İçinde Hürkuş ile ilgili de açıklama vardı ve bu ay sonunda Jandarma'ya 2 silahlı Hürkuş uçağı teslim edileceğinden bahsediyordu. Bu uçak ile ilgili her şey tamamlandı ve seri üretime geçildi mi ki bu ay sonuna 2 uçak teslim edilecek? Ayrıca tedarikler için SSİK kararı gerekiyor denmiş Sayın Deno'nun paylaştığı bilgide.

Sizce 10 gün içinde 2 Hürkuş-C teslimi mümkün mü ?

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Haz 2017, 07:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Hürkuş C'nin geliştirilmesi için 2 yıllık bir test takvimi öngörülüyor, TAI yetkililerinin Paris Air Show'da yabancı bir havacılık sitesine söylediğine göre. Şu anda uçan, UMTAS VE FLIR ile donatılmış bir Hürkuş A. Hürkuş B'nin teslimatı ise yanlış hatırlamıyosam seneye başlayacak

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 02:54 
Çevrimiçi
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Peki bu uçakta kendini koruma sistemleri bulunacak mı ? HEHSİS gibi?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 09:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Alıntı:
Hürkuş C'nin geliştirilmesi için 2 yıllık bir test takvimi öngörülüyor, TAI yetkililerinin Paris Air Show'da yabancı bir havacılık sitesine söylediğine göre. Şu anda uçan, UMTAS VE FLIR ile donatılmış bir Hürkuş A. Hürkuş B'nin teslimatı ise yanlış hatırlamıyosam seneye başlayacak
C nin yük taşıma kapasitesi artırılacak olabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 12:49 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3729
Yaş:
C modelinin sertifikasyonu ne olacak ? Hani A ve B , EASA olur da C modeli icin govde EASA military kismi farkli mi olur , bizim Hava Kuvvetlerinin sertifikasyon olayi ne oldu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2017, 06:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Alıntı:
Peki bu uçakta kendini koruma sistemleri bulunacak mı ? HEHSİS gibi?
Olmasi gerekir. En azindan fuze ikaz sistemi ve flare/chaff dispenserinin olmasini beklerim. Helikopterlerdeki Aselsan urunu HEWS sisteminin benzeri veya aynisi Hurkus uzerine entegrasyonu yapilabilir.

Diger yandas arkadaslar Hurkus-C icin 2 yil surmesi muhtemelen entegrasyon ve test surecinin uzun buluyor olabilirler ama isin dogasinda var bu. KKK'nin istedigi konfigurasyona gore degisir ama mutlaka bir E/O hedefleme podu olacak, muhtemelen CATS olabilir. Bu pod ucagin gucus gorev yazilimina entegrasyonu yapilacak. Daha sonra CIRIT, UMTAS ve Teber gibi muhimmatlarin entegrasyonu, ve yine muhtemelen 20mm silah podunun ve yine muhtemelen henuz Hurkus A veya B'de de olmayan 100-150 gallonluk ilave kanat alti yakit tanklarinin uretimi ve sertifikasyonu sureci, yine EH olarak sistemlerin ucak uzerine ve yazilimina entegrasyonu gerekecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2017, 10:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Yasaklı bir kaynağa göre önümüzdeki ay 2 hurkus c jandarma ya teslim edilecekmiş. Hizmet görevlendirilmesi olacakmış. Tecrübe. Kazanımı hedefleniyor sanırım


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2017, 11:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Peki bu uçakta kendini koruma sistemleri bulunacak mı ? HEHSİS gibi?
Olmaması intihar olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2017, 21:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
Mesajlar: 125
Yaş: 29
Müsteşar bey haziran ayı itibariyle silahlı hürkuş teslimata hazır olur demişti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 11:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Eki 2016, 20:23
Mesajlar: 32
Yaş: 21
SON DAKIKA!!!
MSB IŞIK: Silahlı Hürkuş terörle mücadele için bölgeye gönderildi.
HABERTURK TV'de altyazıda son dakika olarak geçiyor.

_________________
En kötü kombinasyon, boş bir ruh ile dolu bir midedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 11:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Eger gonderildi ise uzerinde kendini koruma amacli bir sistem olmadan gonderildigini soyleyebiliriz sanirim?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 12:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Bunun nesi olağan dışı, "BREAKING!" ki? Hürkuş gelince BTÖ yenilmiş mi sayılacaktı?

Ben bu medyayı anlayamıyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 13:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 18 Eyl 2013, 19:20
Mesajlar: 151
Konum: Gölcük
Yaş: 44
İyi de VCH ve VCI test uçağı değil mi? hadi onu geçtim bu uçaklarla uçup muharabe yapacak eğitim hangi ara verildi sonuçta test pilotları "bölgeye" gitmeyecek herhalde.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye