TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 16:46

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 112 13 14 15 16 17 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 13:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 725
Konum: Ankara
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Hayırlı olsun. Af-300 mü var , cats mi ?
Aselflir-300

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 14:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 15:02
Mesajlar: 75
Yaş:
Alıntı:
Milli Savunma Bakanlığı Twitter hesabından HÜRKUŞ-C'nin silah sistemleri yüklü ilk fotoğrafı paylaşıldı. UMTAS ve Cirit yüklü Ayrıca Keşif Gözetleme podu var

Resim
Arkadaşlar selamlar,bilmediğimden soruyorum bu fotoğraf modelleme amaçlı bilgisayar ortamında hazırlanmış bir fotoğrafmıdır yoksa gerçek uçak bu mudur,referandum öncesi bu uçağın lansmanı davul zurnalı olurdu diye düşünüyorum ama bilemedim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 14:12 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
IDEF fuarına da armoni mızıkası ile girecekmiş diye duydum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 15:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar selamlar,bilmediğimden soruyorum bu fotoğraf modelleme amaçlı bilgisayar ortamında hazırlanmış bir fotoğrafmıdır yoksa gerçek uçak bu mudur,referandum öncesi bu uçağın lansmanı davul zurnalı olurdu diye düşünüyorum ama bilemedim.
Gerçek fotoğraf hocam herhangi bir bilgisayar modellemesi söz konusu değil, malumunuz önümüzde sıra sıra açılış ve benzeri duyurulan olduğu bir dönem var bir gün açıklaması özel olarak yapılacaktır

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 16:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
E/O gimbal Safire HD380 sanirim. Bunun uctugu ve hedefleri vurdugu gunleri gormek cok daha gurur verici olacak.

Bu silahlardan sonra, kokpit ve motor kompartmani cevresini kucuk kalibre silahlara karsi zirhlandirmak lazim. Birde EH sistemi konusunda MILDS fuze ikaz ve Ozisik chaff/flare dispenseri(veya govde icine gomulu ALE-40 ) takilirsa, MANPADS'a karsi kendini koruma kabiliyetide kazanir. Tabii ucak biraz agirlasacak kuskusuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 17:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
İleriki bir zamanda bu uçak tek kişilik yapılamaz mı? Gelişen sensörler ve yazılım teknolojisi ile bu hedeflenir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 17:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
İleriki bir zamanda bu uçak tek kişilik yapılamaz mı? Gelişen sensörler ve yazılım teknolojisi ile bu hedeflenir mi?
Yapilir ama gerek yok. Arka kokpitteki ejection seat cikarilir, yerine konformal yakit tanki koyarlar ayni isi yapar. Benzer cozumler var piyasada. Bu sekilde menzilde artmis olur. Bu tercih ucagi kullanmak isteyen kuvvetin tercihidir, tek personele butun is yukunu bindirmek yerine, arkadasi silah sistem operatoru butun E/O sistemi kullanir, fuze, roket, bomba atma isini yaptirabilir. Mevcut teknoloji tek kisinin bu isleri yapmasina musait. F-16C ucaginin tek pilotu var ve bombayi, fuzeyi o atiyor, hedefleme podunu kullaniyor ama uzun menzili bir gorev oldugunda cift kisilik ucak tercih edilebiliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 18:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
E/O gimbal Safire HD380 sanirim. Bunun uctugu ve hedefleri vurdugu gunleri gormek cok daha gurur verici olacak.

Bu silahlardan sonra, kokpit ve motor kompartmani cevresini kucuk kalibre silahlara karsi zirhlandirmak lazim. Birde EH sistemi konusunda MILDS fuze ikaz ve Ozisik chaff/flare dispenseri(veya govde icine gomulu ALE-40 ) takilirsa, MANPADS'a karsi kendini koruma kabiliyetide kazanir. Tabii ucak biraz agirlasacak kuskusuz.
Haydi gözümüz aydın, senelerdir o kadar söyledik durduk, anca yumurta kapıya dayanınca yaptılar ama olsun varsın, vatana millete hayırlı olsun, kazasız belasız uçsun inşallah. Sıkışınca kesenin ağzını açıvermişler hemen, hani yok daha 1-2 sene isterdi, yok kirası daha ucuz diye Flir yerine Aselpod kiralanacaktı... İstenince oluveriyormuş değil mi? AselFlir-300T üzerindeki.

Robust, proje zaten başından beri ATAK helodakinin benzeri kompozit zırhlandırma içeriyordu. yapılmış olması lazım diye düşünüyorum. Chaff'a çokta gerek yokta, gömülü Flare dispenseri ve MILDS ikaz sistemi illaki şart. Aviyonik modern -B modeli glass kokpitmi acaba? Yoksa hazır -A modeli üzerindenmi gittiler? Bana fuarda verilen bilgiye göre, eldeki hazır VCH veya VCI prototipinin kullanılmış olması lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 18:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Haydi gözümüz aydın, senelerdir o kadar söyledik durduk, anca yumurta kapıya dayanınca yaptılar ama olsun varsın, vatana millete hayırlı olsun, kazasız belasız uçsun inşallah. Sıkışınca kesenin ağzını açıvermişler hemen, hani yok daha 1-2 sene isterdi, yok kirası daha ucuz diye Flir yerine Aselpod kiralanacaktı... İstenince oluveriyormuş değil mi? AselFlir-300T üzerindeki.

Robust, proje zaten başından beri ATAK helodakinin benzeri kompozit zırhlandırma içeriyordu. yapılmış olması lazım diye düşünüyorum. Chaff'a çokta gerek yokta, gömülü Flare dispenseri ve MILDS ikaz sistemi illaki şart. Aviyonik modern -B modeli glass kokpitmi acaba? Yoksa hazır -A modeli üzerindenmi gittiler? Bana fuarda verilen bilgiye göre, eldeki hazır VCH veya VCI prototipinin kullanılmış olması lazım.
Şuan için A modeli ile aynı kokpite düzenine sahip olduğunu tahmin ediyorum, VCH'de winglet yoktu son fotoğraflarda VCI olması daha muhtemel geliyor.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 20:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Haydi gözümüz aydın, senelerdir o kadar söyledik durduk, anca yumurta kapıya dayanınca yaptılar ama olsun varsın, vatana millete hayırlı olsun, kazasız belasız uçsun inşallah. Sıkışınca kesenin ağzını açıvermişler hemen, hani yok daha 1-2 sene isterdi, yok kirası daha ucuz diye Flir yerine Aselpod kiralanacaktı... İstenince oluveriyormuş değil mi? AselFlir-300T üzerindeki.

Robust, proje zaten başından beri ATAK helodakinin benzeri kompozit zırhlandırma içeriyordu. yapılmış olması lazım diye düşünüyorum. Chaff'a çokta gerek yokta, gömülü Flare dispenseri ve MILDS ikaz sistemi illaki şart. Aviyonik modern -B modeli glass kokpitmi acaba? Yoksa hazır -A modeli üzerindenmi gittiler? Bana fuarda verilen bilgiye göre, eldeki hazır VCH veya VCI prototipinin kullanılmış olması lazım.
Kendi kendime düzeltme vereyim Murat Özpala'nın instagramda yaptığı paylaşıma göre VCH (de) boyanmış

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 22:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 800
Yaş:
Alıntı:
E/O gimbal Safire HD380 sanirim. Bunun uctugu ve hedefleri vurdugu gunleri gormek cok daha gurur verici olacak.

Bu silahlardan sonra, kokpit ve motor kompartmani cevresini kucuk kalibre silahlara karsi zirhlandirmak lazim. Birde EH sistemi konusunda MILDS fuze ikaz ve Ozisik chaff/flare dispenseri(veya govde icine gomulu ALE-40 ) takilirsa, MANPADS'a karsi kendini koruma kabiliyetide kazanir. Tabii ucak biraz agirlasacak kuskusuz.
Videoda senin isteklerine de cevap var robust. Evet,kokpit zırhlandırılması ve kendini koruma sistemleri de olacakmış.Ntv'nin videosun da sonlara doğru belirtiyor spiker.


https://www.youtube.com/watch?v=iKbk9joX8Ps


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 23:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Guzel haber...Ayrica E/O system olarak Flir system firmasinin Safire goruyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2017, 23:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:18
Mesajlar: 351
Yaş: 19
Resim
Resim
Kaynak: https://www.instagram.com/xprmntl_test_pilot/ (Hürkuş'un test pilotu)

_________________
"Cumhuriyet fikren, ilmen, bedenen, kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 00:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 682
Yaş:
Hurkuş A için o kadar sivil sertifika süreci geçirildi.
Bir tane Hurkuş A nin isteyene göstermek için bırakılması gerekmiyor mu.
Yarın biri görmek isterse bir ön seri Hurkuş A mi yapılacak.
Hurkuş C yi görmek ve süreci hızlandırmak için 2 prototipi de kullandiklarina göre bir an önce silahlı versiyonu envantere katma çabası var sanki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 01:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Aselflir 300T mi, Saphire mi var? Kafam karıştı şimdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 01:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 52
Yaş: 31
Alıntı:
Aselflir 300T mi, Saphire mi var? Kafam karıştı şimdi.
Muhtemelen Star Safire 380-HLD

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 01:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Star Safire 380 serisinden, AF300'e gore kucuk bir kureye sahip. Merceklerin yerlesimide benziyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 02:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Cevaplar için teşekkürler. Anlaşılan Aselflir 300T hava platformlarına pek uygun değilmiş. Artık kendine başka yerlerde iş bulur! :twisted:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 02:15 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Mesajlar: 250
Yaş: 30
Bu uçakla ilgili anlamadığım bir nokta var. Üstadlar yanıtlarsa sevinirim.
Şimdi NTV'nin yayınında bu uçağa gelecekte HGK ve KGK bırakacak şekilde güncelleme planlandığı belirtiliyor.
İkinci olarak faydalı yük taşıma kapasitesinin 1500 kilo civarında olduğu belirtiliyor.

Şimdi böylece bu durumda bu platformun KGK bırakmasında bir engel görünmüyor. Çünkü KGK'nın ağırlığına baktığımızda MK-82 ile 300, MK-83 ile 600 kilo olduğu yazıyor:
http://www.sage.tubitak.gov.tr/tr/urunl ... m-kiti-kgk

Ancak HGK-1 + MK-84'ün toplam ağırlığının 900 kilo olduğu belirtiliyor:
https://www.tubitak.gov.tr/tr/ar-ge-faa ... gudum-kiti

Böylece bir durumda uçağın bu HGK'yı dengeli şekilde taşıyabilmesi için, ağırlığın tam orta noktada taşınması lazım; ancak orada bir flir takılı. Anlamadığım nokta burada bir bilgi yanlışı olup olmadığı. Yani bu platform böyle bir durumda HGK'yı nasıl taşıyabilir?

_________________
Zorlukların Arasından Yıldızlara!..

Eski kullanıcı adım Lathander


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 02:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
1500kg faydali yuk olsa bile her kanat altindaki istasyonlari maksimum yuk limitleri vardir. F-16'nin veya F-4'une kendine gore istasyon limitleri var. Hurkus icin tahminin 500lb sinifinda GBU-12 veya HGK/MK-82 takilabilecek olan kanadin en icindeki istasyondur. Muhtemelen KGK-82'yida tasir. Kanadin disina dogru istasyonlarin yuk limitleri duserek gider, daha hafif Cirit dista tasinir. Benim tahminim Mk-83(1000lb veya 450kg) muhimmati tasiyamaz. Kisaca 500lb(225kg) veya 250kg uzerindeki yukler Hurkus ideal platform olmayacaktir. Hurkus bir A-10 olmayacak. Daha agir muhimmatlari tasima isi F-16'nin gorevi zaten.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 03:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Bizim arazide yakalayabileceğimiz hedefler belli. İnsan, Dshk, Atgm, havan mevzi olabilir. En çok duyduğumuz haberler ne oluyor genellikle bahar-yaz döneminde "btöye yönelik icra edilen hava harekatında örgüte ait ağır silah mevzileri..." cümlesi geçen haberler okuyoruz. Bir dshk silahını tahrip etmek için cirit kullanabilirsiniz. Anti personel başlığıyla teröristlere etkili atışlar yapabilirsiniz. Daha korunaklı ve güçlendirilmiş mevzileri Umtas ile vurabilirsiniz. Aynı şekilde havan mevzilerini bu iki mühimmat ile hızlıca imha edebilirsiniz. Yada iç paylonlarda birer Mk-82 takılı orta paylonda da ikili yada dörtlü cirit taşınabilir. Kalabalık gruplara yada korunaklı mevzilere Mk ile atış yapabilirsiniz.

Velhasıl ateş gücü için bir çok opsiyon var. Bizim operasyonlarda en büyük sıkıntımız genellikle önceden yerleştirilen ve tespit edilemeyen Dshk gibi ağır silahların ani ateşleri, eypler yada ilk ateş anında verilen zayiatlar oluyor. Böyle bir uçağın olması operasyon bölgesinde her hedefin güdümlü mühimmatlar ile ilk anda imhasını sağlayacaktır. Böylece takipte kayıp verme olasılığı da azalacak. Çok şeyler bekliyoruz bu canavardan yüzümüzü kara çıkarmasın.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 10:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 427
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Hürkuş -c nin atışlı testleri yapılıp bu sene prototip teslimi, kabulu olsa bile 20 li sayılara en kısa süreç 2019-2020 gibi olur diye düşünüyorum...Operasyonal olması için biraz daha bekleyeceğiz galiba ama catsın üretim hızına bağlı silahlı insansız araçlarımızla ve 2017 sonuna kadar teslim olacak ATAKlarımızla terör örgütü bu sene kafayı kaldıramayacak,mağaralarından dışarı çıkamayacak...

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 12:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Alıntı:
Bu uçakla ilgili anlamadığım bir nokta var. Üstadlar yanıtlarsa sevinirim.
Şimdi NTV'nin yayınında bu uçağa gelecekte HGK ve KGK bırakacak şekilde güncelleme planlandığı belirtiliyor.
İkinci olarak faydalı yük taşıma kapasitesinin 1500 kilo civarında olduğu belirtiliyor.

Şimdi böylece bu durumda bu platformun KGK bırakmasında bir engel görünmüyor. Çünkü KGK'nın ağırlığına baktığımızda MK-82 ile 300, MK-83 ile 600 kilo olduğu yazıyor:
http://www.sage.tubitak.gov.tr/tr/urunl ... m-kiti-kgk

Ancak HGK-1 + MK-84'ün toplam ağırlığının 900 kilo olduğu belirtiliyor:
https://www.tubitak.gov.tr/tr/ar-ge-faa ... gudum-kiti

Böylece bir durumda uçağın bu HGK'yı dengeli şekilde taşıyabilmesi için, ağırlığın tam orta noktada taşınması lazım; ancak orada bir flir takılı. Anlamadığım nokta burada bir bilgi yanlışı olup olmadığı. Yani bu platform böyle bir durumda HGK'yı nasıl taşıyabilir?
HGK'nın MK82 versiyonu oluşacak demek ki. MK82+KGK'dan yola çıkarak 300kg'a yakın ağırlıkla kanat altı 2 tane taşınması sağlanır diye tahmin ediyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 12:56 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Alıntı:
1500kg faydali yuk olsa bile her kanat altindaki istasyonlari maksimum yuk limitleri vardir. F-16'nin veya F-4'une kendine gore istasyon limitleri var.
Bir de tabi "bring back" kabiliyeti meselesi var. Tamam salan taşır, kaldırırsın da, velev ki atamadın, CAS'ın doğasında bu var, geri inebilecek misin bu yüklerle. O da bence çok kritik.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 13:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Bir de tabi "bring back" kabiliyeti meselesi var. Tamam salan taşır, kaldırırsın da, velev ki atamadın, CAS'ın doğasında bu var, geri inebilecek misin bu yüklerle. O da bence çok kritik.
Sayın HDS doğru mu anladım?

Kalkış daha yumuşak bir hareket olduğu için ağır yüklerle kalkmak mümkün ancak iniş çok daha sert hareketler içerdiğinden iniş esnasında kanatta olan yüklerin oluşturduğu kuvvet afaki boyutlara ulaşabildiği için iniş sırasındaki kanat yüklerinin önemi daha da artıyor. Örneğin F-104'Sler veA-4 Skyhawk'lar ağır bomba yüklerini inişten önce bırakmak zorunda idi.

Yani öyle iki kanadın altına 600kg bomba takarım lay lay dolaşırım pek akıl karı bir mantık değil.
Öğrenmiş miyim hocam ? ;)

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 14:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Sayın HDS doğru mu anladım?

Kalkış daha yumuşak bir hareket olduğu için ağır yüklerle kalkmak mümkün ancak iniş çok daha sert hareketler içerdiğinden iniş esnasında kanatta olan yüklerin oluşturduğu kuvvet afaki boyutlara ulaşabildiği için iniş sırasındaki kanat yüklerinin önemi daha da artıyor. Örneğin F-104'Sler veA-4 Skyhawk'lar ağır bomba yüklerini inişten önce bırakmak zorunda idi.

Yani öyle iki kanadın altına 600kg bomba takarım lay lay dolaşırım pek akıl karı bir mantık değil.
Öğrenmiş miyim hocam ? ;)
Basit fizik ve doğru anlamışsınız. (Gerçi soru bana değil ama neyse.)


En son merzifonlu tarafından 17 Şub 2017, 15:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 14:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Doğru Hocam.
Aslında, hafif güdümlü mühimmatlar bu konu dahlinde de çok önemli. Ufak, çok sayıda taşınabilen, özellikle CAS operasyonlarında rahatlıkla uçak tarafından kaldırılıp, şartlar gelişir ise atılıp, gelişmez ise geri indirilebilecek mühimmat gerçekten mühim. Özellikle uçak gemilerinde bu ciddi sorun zira buradaki iniş şokları çok daha yüksek. Bu sebeple OIF ve Suriye konularında destek veren Denizci ve Deniz Piyadeleri F/A-18'leri ekseriyeten birer ya da ikişer adet (salan başına) Mk-82 LGB ile falan kalktılar.


Bir diğer örnek de yolcu uçaklarından; Yıllar önce Avustralya'dan kalkarken motorundan "uncontained" patlama olan A-380 ancak bir saat sonra piste inebilmişti. Bunun bir kısmı acil durum ve iniş prosedürlerini tamamlamak iken bir kısmı da yakıtı boşaltmaktı. Uçağın o menzil için o yükle geri inmesi mümkün değildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2017, 22:22 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ağu 2015, 23:01
Mesajlar: 18
Yaş:
Güzel gelişmeler hepimiz mutlu oluyoruz. Benim merak ettiğim bu tip uçakların silahlı saldırı helikopterleri karşısında üstünlükleri nelerdir. Yani Yunan Apaçhileri karşısında Ege'de de Hürkuş'u kullanabilirmiyiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 02:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Mar 2016, 11:54
Mesajlar: 61
Yaş: 30
Üstündeki silah sistemleri cirit, umtas gibi arayici başligi olan sistemler. Bilen üstatlar cevap verirse sirf merakimdan ve daha maliyetli olduğunu düşündüğümden soruyorum( daha az maliyetlide olabilir) Hürkuşta mk 82 , 83 gibi serbest düşümlü bomba kullanmayı düşünüyorlar mi? Ağirliklarindan dolayi olmayabilir ama daha hafif mühimmat ve ona uygun kanatli gudum kiti projesi var midir acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 02:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Hürkuş C'nin tanıtım broşürlerinde klasik ve güdümlü bombalar gösteriliyordu. Güdümsüz bomba tabi ki taşıyabilir ancak kullanım konsepti açısından uygun olmayabilir. Zira bu tür uçaklar yakın hava desteği görevinde yerden MANPADS ve uçaksavar tehdidi altında, alçak / orta irtifada görev yapacaklar. Görevleri itibariyle güdümsüz bomba çok uygun olmayabilir. Ben bu uçaklarda Spear, Brimstone türü füzelerin çok işe yarayacağını düşünüyorum. UMTAS o açıdan gelecek vaat ediyor, IIR versiyonu hayırlısıyla hizmete girebilirse tabi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 03:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Ben bu uçaklarda Spear, Brimstone türü füzelerin çok işe yarayacağını düşünüyorum. UMTAS o açıdan gelecek vaat ediyor, IIR versiyonu hayırlısıyla hizmete girebilirse tabi.
IIR Güdümü neden gereksin ki? Laser güdüm veya Radar güdüm yeterli olmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 03:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Güzel gelişmeler hepimiz mutlu oluyoruz. Benim merak ettiğim bu tip uçakların silahlı saldırı helikopterleri karşısında üstünlükleri nelerdir. Yani Yunan Apaçhileri karşısında Ege'de de Hürkuş'u kullanabilirmiyiz.
Belki en onemli ustunlugu daha yuksek irtifalardan, daha yuksek suratlerde, daha uzun sure (konuslandigi usse bagli olarak) ve kucuk kalibre silahlarin etki alani disindan butun muhimmatlari kullanabilir. Sadece pod ponteli 12.7mm veya 20mm bir top kullanildiginda daha asagi irtifalara inmesi gerekir ki o zaman bir helikopter kadar teklikelere maruz kalabilir. Acil durumda veya isabet almasi durumunda helikoptere gore yasama sansi daha yuksek. Ejection seat var, pilot firlatma koltugu, dusme tehlikesi varsa, pilot kendini kurtarabilir. Helikopterler biraz daha nazik aletler.

Helikopterinde kendine gore avantajlari var. Burundaki 20mm hareketli top ile helikopterin sagina veya soluna donerek, cok genis bir acida nokta atisi yapabilir, keza yuksek sayida 70mm gudumsuz roketler ile cok ucuza yakin hava destegi yapar, en ucra dag basindan, kisa surede kalkip isini yapabilir. Hurkus icin bir hava ussu gerekiyor.

Yunan AH-64'lerine karsi kullanilir eger istenirse. Uygun bir silah donanimi ile, Stinger entegrasyonu veya milli gelistirilen MANPADS fuzesi gibi, cok guzel bir helikopter avcisi olabilir. Hurkus asagi yukari T129'un tasiyabilecegi butun muhimmatlri tasiyabilir, uzerine fazladan Mk-82 serisi gudumlu veya gudumsuz muhimmatlarida tasiyabilir. GBU-12 lazer gudumlu bomba, veya 500lb Mk-82'ye takilan INS/GPS gudumlu HGK serisi gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 04:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
IIR Güdümü neden gereksin ki? Laser güdüm veya Radar güdüm yeterli olmaz mı?
At unut ozelligi var ve two way datalink vasitasi ile terminal asamada son kilitlemeyi pilot yapabilir. Sogutmasiz IIR kullanan UMTAS-IIR'nin uzun menzil performansi bu datalink sayesinde kazaniyor. Aslinda Mk-81 250lb( 120kg) kullanan Teber-81 muhimmati INS/GPS ve Lazer gibi cift gudum kullanirsa Hurkus icin bicilmis kaftan olur.

Yalniz Roketsan bu Mk-81'i kullanmayi nereden cikardi acaba merak ettim, pek kullanilan muhimmat degil, hatta en son Vietnamda kullanilmis. Kafalarinda bir musteri var demek ki. Aklima BAE'nin IOMAX AT-802 Archangel ucaklari geliyor. Roketsan'in muhimmatlari Archangel uzerinde goruyoruz. Hurkus gibi ucaklar icin hafifligi ile iyi bir muhimmat. Eger uygun bir salan olursa 2x2 Teber-81 tasinabilir. Hatta T129 bile tasir. MKEK'te 500lb Mk-82 ve 2000lb Mk-84 bombalar uretiliyor, aradaki F-4'lerin daha cok kullandigi Mk-83;leri disardan aliyor olmalilar. Mk-81 ise uretimi var mi belli degil. Eger MKEK Mk-81'in uretimi yaparsa ve Teber-81 F-16'lardan coklu salan ile kullanilmasi durumunda ihracat yapabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 05:22 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Mesajlar: 250
Yaş: 30
Alıntı:
HGK'nın MK82 versiyonu oluşacak demek ki. MK82+KGK'dan yola çıkarak 300kg'a yakın ağırlıkla kanat altı 2 tane taşınması sağlanır diye tahmin ediyorum.
Ben de o ihtimali düşünmüştüm hocam. Çünkü mevcut HGK yalnızca MK-84'e uyacak şekilde üretilmiş görünüyor. Gerçi zaten MK-84 gibi ağır bir bomba için hassas güdüm kiti üreten firmanın aynı ürünü MK-82 için de geliştirmesi çocuk oyuncağı olsa gerek.

_________________
Zorlukların Arasından Yıldızlara!..

Eski kullanıcı adım Lathander


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 06:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 149
Yaş:
Cok guzel gorunuyor, TAI'nin ellerine saglik. Kokpit cevresi de zirhlaninca ve gerekli farkindalik ve oz koruma sistemleri ilave edilince bence birinci sinif bir urun olacak.
Ben bu platformun guzel is cikartacagini dusunuyorum. IHA'larla beraber de gayet uyumlu ve guzel calisacagina inaniyorum.

Direk olarak -C versiyonuna gecmelari de cok isabetli olmus. Darisi ANKA'nin da basina diyelim.


Birkac sorum olacak:
1. Hurkus'un urettigi ses kac desibel? Merak ettigim sesi avci helolardan daha mi cok veya daha mi az?
Ses tabii hiza, yukseklige, ucus acisina vs gore degisir ama burada her iki platformun yerdeki tipik bir dizi terorist hedefe saldiri hizlarini karsilastirma amacli referens alirsak, hangisi daha sessiz olacak? T129 mu Hurkus mu?

2. C versiyonun (silahsiz) maliyeti nedir? Bana T129'dan daha ucuz olacak gibi geliyor. Helo daha karmasik bir alet. Tabii T129 olmasin demiyorum ama ben bu ikisinin tatli bir gorev, basari / sonuc ve maliyet rekabetine girecegini dusunuyorum.

3. TSK icin kac adet yapilmasi planlaniyor? Bence en az bir 50 adet dusunulmeli. Yukarida tartisildigi gibi, bu ucak helo avcisi, yer gorevleri, egitim amacli ve diger maksatli olarak kullanilabilecek cok amacli ve kendini zaman icinde gelistirebilecek bir platform.

4. Kanat altina radar veya FLIR gibi ozelliklere sahip pod takmak mumkun mu? Mumkunse muhakkak dusunmelerini tavsiye ederim. Oyle birsey bu platformun kuvvetini katlayacaktir. Ornegin olasi bir Yunan savasinda cok yakindaki Yunan adalarina su uzerinden cok dusuk irtifadan gunduz veya gece saldirabilir. Veya baska gece gorevlerinde cok alcak irtifadan ucup gorevini yerine getirebilir.


Not: Biraz sahsi bir tercih olacak ama; kopekbaligi, canavar, kurt vs seklinde boyanmis teyyareler bana biraz anlamsiz geliyor. Yukaridayken onun uzerindeki resmi komsenin gorecegi yok, bence en guzeli kamuflaj boyasi. Yukaridaki ilk iki teyyaredeki kamuflaj boya bence gayet guzel gorunuyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2017, 06:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Bire bir aynı olmaz ama TFX için de gelişmiş karşı tedbirler, durumsal farkındalık ve diğer unsurlarla eşgüdüm konularında ucuz yollu bir testbed olacaktır diye düşünüyorum. Özellikle bu üç konu hızlıca mesafe almamız gereken konular.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 16:54 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2016, 13:21
Mesajlar: 2
Yaş: 29
Alıntı:

Birkac sorum olacak:
1. Hurkus'un urettigi ses kac desibel? Merak ettigim sesi avci helolardan daha mi cok veya daha mi az?
Ses tabii hiza, yukseklige, ucus acisina vs gore degisir ama burada her iki platformun yerdeki tipik bir dizi terorist hedefe saldiri hizlarini karsilastirma amacli referens alirsak, hangisi daha sessiz olacak? T129 mu Hurkus mu?

2. C versiyonun (silahsiz) maliyeti nedir? Bana T129'dan daha ucuz olacak gibi geliyor. Helo daha karmasik bir alet. Tabii T129 olmasin demiyorum ama ben bu ikisinin tatli bir gorev, basari / sonuc ve maliyet rekabetine girecegini dusunuyorum.

3. TSK icin kac adet yapilmasi planlaniyor? Bence en az bir 50 adet dusunulmeli. Yukarida tartisildigi gibi, bu ucak helo avcisi, yer gorevleri, egitim amacli ve diger maksatli olarak kullanilabilecek cok amacli ve kendini zaman icinde gelistirebilecek bir platform.

4. Kanat altina radar veya FLIR gibi ozelliklere sahip pod takmak mumkun mu? Mumkunse muhakkak dusunmelerini tavsiye ederim. Oyle birsey bu platformun kuvvetini katlayacaktir. Ornegin olasi bir Yunan savasinda cok yakindaki Yunan adalarina su uzerinden cok dusuk irtifadan gunduz veya gece saldirabilir. Veya baska gece gorevlerinde cok alcak irtifadan ucup gorevini yerine getirebilir.
Bilmemekle beraber, benim tahminlerim şu şekilde (tabii, bilen biri cevaplarsa çok daha makbul olacaktır):

1- Hürkuş-C muhtemelen 80 küsür dB gibi bir gürültü çıkarır. T-129 Atak ise 90 dB'den fazla çıkarır gibi. Rakamları benzer motorlara ve büyüklüklere sahip platformların ortalamalarından aldım (Advisory Circular 36'dan bakabilirsiniz). Yani Atak, Hürkuş-C'den yaklaşık iki kat daha fazla gürültü çıkarır diye düşünüyorum.

2- Maliyet derken, proje maliyeti var, ar-ge maliyeti var, tekrarlanabilir maliyetler var, tekrarlanamaz maliyetler var. Birim fiyat da bu maliyetlere göre değişir. Bir sonraki sorunun cevabı (kaç tane üretilecek sorusu) bu sorunun cevabını belirleyecektir. Fakat tahmin yürütecek olursak, Embraer EMB-314 / A-29 Super Tucano'nun birim fiyatı olan 9-14 Milyon Dolar, muhtemelen Hürkuş-C'nin de tahmini birim fiyatı olabilir. Atak'a gelirsek, eski milli savunma bakanı kilogram fiyatını 5 bin dolar olarak açıklamıştı hatırlarsanız. Bu da 25 Milyon Dolar gibi bir birim fiyatı gösteriyor. Bilmiyorum doğru mu?

3- Bir ara 15 Hürkuş-B, +40 opsiyon da Hürkuş-C olacak muhabbeti dönüyordu, bilen varsa paylaşabilirse çok güzel olur.

4- FLIR zaten takılıyor. Bence pod, SAR radarı falan da takılır, benim bildiğim Super Tucano'ya takılabiliyor SAR radarı (BradarSAR marka, Embraer firması).

Bence güzel bir pazarlama ve fiyatlandırma taktiği ile bu uçağı Ortadoğu ve Afrika ülkelerine satmak düşünülebilir. Bu tarz uçakların pazarı ortada, gayet de güzel satılıyorlar ve kullanılıyorlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 17:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Hürkuş C üzerinde Kara kuvvetleri komutanlığı yazmıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 18:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Hurkus-C'nin hafif yakin hava destegi icin guzel bir cozum olacagina suphe yok ama pazar olarak piyasadaki diger rakiplerini yabana atmamak lazim. Marka olarak TUSAS'in belki biraz daha zamana ve bir kac ihale almaya ihtiyaci var. Sadece TSK ile calistilar simdiye kadar. Bahreyn'in AH-1 ihalesi belki bir ilk olarak yabanci bir ulkenin modernizasyonunu yapiyorlar. Bu isler bir noktadan sonra performans, veya fiyat faktorlerinden cikip uretici firmanin gecmisine, yaptigi islere ve en sonunda ulkelerin siyasi tercihlerine kadar gidiyor. Afrika ulkelerinde arada akceli, eskortlu isleride donuyor olabilir. Soyle 30-40 tane satabilseler yapilan ARGE'ninde parasi cikmis olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 18:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 540
Yaş:
Alıntı:
Hurkus-C'nin hafif yakin hava destegi icin guzel bir cozum olacagina suphe yok ama pazar olarak piyasadaki diger rakiplerini yabana atmamak lazim. Marka olarak TUSAS'in belki biraz daha zamana ve bir kac ihale almaya ihtiyaci var. Sadece TSK ile calistilar simdiye kadar. Bahreyn'in AH-1 ihalesi belki bir ilk olarak yabanci bir ulkenin modernizasyonunu yapiyorlar. Bu isler bir noktadan sonra performans, veya fiyat faktorlerinden cikip uretici firmanin gecmisine, yaptigi islere ve en sonunda ulkelerin siyasi tercihlerine kadar gidiyor. Afrika ulkelerinde arada akceli, eskortlu isleride donuyor olabilir. Soyle 30-40 tane satabilseler yapilan ARGE'ninde parasi cikmis olur.
Pakistan F16larının modernizesi ilk projesi diye biliyorum.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 19:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Pakistan F16larının modernizesi ilk projesi diye biliyorum.
AH-1 modernizasyon projesi biraz farkli hocam. AH-1'de modernizasyon TUSAS/Aselsan ve Roketsan silahlarinin kullanilacagi, yerli tasarlanmis( veya cogu yerli) aviyonik, yazilim ve silah sistemlerin kullanildigi bir proje. F-16 modernizasyon projesi Lockheed ve ABD'li firmalardan gelen kitlerin, yine Lockheed'in verdigi planlara gore, Pakistan F-16'larina uygulandigi bir proje. TUSAS'in katkisi kitleri montaji, ve test ucuslari olarak sinirli. F-16 Ozgur projesi baska bir ulke F-16 ucagina uygulanmasi olsaydi, durum farkli olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 23:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Hurkus-C'nin hafif yakin hava destegi icin guzel bir cozum olacagina suphe yok ama pazar olarak piyasadaki diger rakiplerini yabana atmamak lazim. Marka olarak TUSAS'in belki biraz daha zamana ve bir kac ihale almaya ihtiyaci var. Sadece TSK ile calistilar simdiye kadar. Bahreyn'in AH-1 ihalesi belki bir ilk olarak yabanci bir ulkenin modernizasyonunu yapiyorlar. Bu isler bir noktadan sonra performans, veya fiyat faktorlerinden cikip uretici firmanin gecmisine, yaptigi islere ve en sonunda ulkelerin siyasi tercihlerine kadar gidiyor. Afrika ulkelerinde arada akceli, eskortlu isleride donuyor olabilir. Soyle 30-40 tane satabilseler yapilan ARGE'ninde parasi cikmis olur.
Öncelikle Arnavutluk ve Bosna mümkün olursa ordu kurma kararı alan Kosova'ya satılsa güzel olabilir aslında.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2017, 22:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Resim

Resim

Kaynak: https://twitter.com/Acemal71/status/846741748038729729


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2017, 19:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Hürkuş'tan L-Umtas ateşlenmiş. Taraftarlar olarak yetenekli oyuncumuzu en kısa zamanda takımda görmek istiyoruz. :D :D

http://www.c4defence.com/Gundem/hurkus- ... egi/4152/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2017, 22:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
Lazer güdümlü anti-tank füzesi L-UMTAS taşıyan Hürkuç uçağı Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Salih Zeki Çolak, Savunma Sanayii Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir ile yabancı ataşelerin, askeri ve sivil üst düzey personelin yer aldığı bir organizasyonda yetenek gösterdi.
Atışı izleyenler arasında Kara kuvvetleri komutanı var. Acaba bu uçak Kara havacıların envanterine gireceği kesinleşti diyebilirmiyiz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2017, 12:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Atışı izleyenler arasında Kara kuvvetleri komutanı var. Acaba bu uçak Kara havacıların envanterine gireceği kesinleşti diyebilirmiyiz?
Muhtemelen evet, ben Malatya'da beklemeye başladım bile :) öte yandan Turan Oğuz'un paylaştığı video net olmasa da HvKK'dan kimse yok gibi geldi.

https://www.youtube.com/watch?v=T3pgIr7NyB4

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2017, 12:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Oca 2013, 22:00
Mesajlar: 410
Yaş:
Şurada biraz daha net hali var.

http://www.dailymotion.com/video/x5hl04 ... hazir_news

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2017, 13:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Brezilya Ulusal Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Bankası Başkanı Maria Sílvia Bastos Marques LAAD 17 Savunma ve Havacılık Fuarında yaptığı açıklamada Brezilyalı şirketlerin deniz aşırı ihracatları için uluslararası kredi verebileceklerini açıkladı.

Brezilya'nın ihracat için kredi desteği sağlayacağı haberinin yer aldığı Quwa isimli savunma ve havacılık haber analiz sitesinde, TUSAŞ'ın başarıyla gerçekleştirdiği C-130 modernizasyonu ve hem temel eğitim hem de yakın hava desteği konusunda özgün silahlarla düşük maliyetli bir çözüm olarak HÜRKUŞ'un pazara girmesinin etkili olduğu yorumu yer aldı.
http://www.bagimsizhavacilar.com/brezil ... i-destegi/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2017, 14:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Gözünü sevdiğimin seçimleri. Olmasa memlekete çivi çakılmayacak. Aslında her seneye 1 seçim düşmeli. 1 sene genel seçim. 1 sene yerel. 1 sene cumhurbaşkanlığı. 1 sene hadi yatsınlar. Sonra aynı döngüye devam. Memleket icraattan uçar.

Tramvayıda mesela İzmir de Karşıyaka ayağı bitti. Ama son 1 aydır nasıl çalışıyorlar. Geçen sene 1 çivi çakıyorlardı. 1 hafta yoklardı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 12:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Lazer işaretlemeyi yerden yapmış olabilirler bu erken evre göz önüne alınırsa görev bilgisayarı için henüz erken olabilir.
Görüntülerin devamında Murat Keleş'in kokpitinde ekran görünüyor ve uçak altında da flir görünüyor muhtemelen işaretleme de uçaktan yapılmış


_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 00:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 561
Yaş:
İşaretleme uçaktan yapılmadı hocam.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 810 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 112 13 14 15 16 17 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Heise IT-Markt [Crawler] ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye