TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Eki 2017, 06:15

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 787 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 516 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 00:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 216
Yaş:
Alıntı:
Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı “Hürkuş” Hangardan Çıktı

Hava Kuvvetleri Komutanlığımızın eğitim uçağı ihtiyaçları doğrultusunda TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı "HÜRKUŞ"un montajı ve üretimi tamamlanarak, 27 Haziran 2012 tarihinde TUSAŞ, Kazan tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkarılmıştır.


Türk mühendisleri tarafından tasarlanan ve Türk teknisyenleri tarafından üretilen HÜRKUŞ'un uçuş hazırlıklarına başlamak üzere hangardan çıkışının verdiği haklı gururunun yaşandığı törene, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Genelkurmay Başkanı Org. Necdet Özel, Bakanlar Kurulu Üyeleri, Kuvvet Komutanları, Vecihi Hürkuş 'un ailesi olmak üzere bir çok askeri ve sivil yetkili katılmıştır.

HÜRKUŞ;

Pilot başlangıç ve temel eğitim müfredatına uygun, gece ve gündüz uçabilen, öğretmen ve öğrencinin arka arkaya oturduğu, ,
Pilotların jet uçağına geçişini kolaylaştıran 1600bg.lik türboprop motorla donatılmış,
Kullanılan yeni teknolojilerle yüksek performanslı ve düşük işletme maliyetine sahip,
Rakip uçaklardan daha iyi olması amacıyla yaklaşık 21000 uçuş emniyeti, pilotaj ve performans gereksinimini sağlayacak şekilde tasarlanmış,
1 Milyonun üstünde mühendislik saati ile 4800'den fazla tasarım dokümanı ve 7250 teknik resim ile dokümante edilmiş,
Gelişmeye açık tasarım altyapısı ile de özellikle kamera ve silah da taşıması göz önünde bulundurulmuş bir uçaktır.
Türkiye'nin Havacılık ve Uzay Merkezi TUSAŞ, "Özgün ürünlere sahip ve küresel rekabet gücüne ulaşmış 'dünya markası havacılık ve uzay şirketi' olmak" vizyonunun çizdiği yolda başarı ile yürümekte, Ülkemize yeni ufuklar açmaya devam etmeyi hedeflemektedir.
http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... rdan-cikti

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 02:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:46
Mesajlar: 25
Yaş:
rahmetli vecihi hürkuş mezarında şimdi daha rahat uyuyordur...

_________________
THE SECOND WORLD WAR.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 11:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:39
Mesajlar: 113
Yaş:
HÜRKUŞ

Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı
Resim
Alıntı:
Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) Geliştirme Programı, Mart 2006’da Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile yürürlüğe girmiştir. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyetine sahip HÜRKUŞ eğitim uçağı ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve kol uçuşu eğitimleri yapılabilecektir.

Program kapsamında iki ayrı uçak konfigürasyonu geliştirilmektedir :
HÜRKUŞ A: EASA ile CS-23 gereksinimlerine göre sertifikalandırılan temel konfigürasyon
HÜRKUŞ B: Entegre aviyonikler (HUD, MFD, INS/GPS, Görev Bilgisayarını kapsayan) ile geliştirilmiş konfigürasyon.

Tasarım Özellikleri
- Üstün aerodinamik performans, TUSAŞ tasarımı özgün kanat profili
- 1,600 shp PT6A-68T Pratt & Whitney Kanada turboprop motor
- Beş palli alüminyum Hartzell HC-B5MA-3 pervane
- Martin-Baker Mk T16N 0/0 fırlatma sandalyesi
- Ters uçuş kabiliyeti
- Arka kokpitte yüksek görüş açısı,
- Farklı fiziksel boyutlardaki pilotlar için tasarlanmış ergonomik kokpit
- Kabin Basınçlandırma Sistemi (nominal 4.16 psid)
- Uçakta Oksijen Üretim Sistemi (On-Board Oxygen Generating System-OBOGS)
- Anti-g Sistemi
- Kokpit İklimlendirme Sistemi (Buhar Çevrimli Soğutma)
- Kuş çarpmalarına karşı güçlendirilmiş kanopi
- Askeri eğitim uçaklarına özgü yüksek şok dayanımlı iniş takımları
- “Hands On Throttle and Stick” (HOTAS)

Performans (Hesaplanan*)
Maksimum Seyir Hızı 310 KCAS (574 km/sa)
Perdövites Hızı (iniş konfigürasyonu) 77 KCAS (143 km/sa)
Maksimum Tırmanma Hızı (@deniz seviyesi) 4370 ft/dak (22 m/s)
Azami Servis İrtifası 34700 ft (10577 m)
Maksimum Havada Kalma Süresi (@15,000 ft) 4 sa 15 dak
Maksimum Menzil (@15,000 ft) 798 Deniz mili (1478 km)
Kalkış Mesafesi (@deniz seviyesi) 1605 ft (489 m)
İniş Mesafesi (@deniz seviyesi) 1945 ft (593 m)
g limitleri +7 / -3,5g

*Tablodaki değerler Uluslararası Standart Atmosfer (ISA) koşullarında hesaplanmıştır.

http://www.tai.com.tr/tr/proje/hurkus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 18:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
Resim

Kt-1 projesinden sonra optik benzerlik Hürkuş için önyargılar oluşturmuştu fakat bugün hürkuşun kt-1den ileride daha gelişmiş bir uçak olduğu ortaya çıktı. TAI nin özgün kanat profili geliştirmesi ve bunu yaparkende kolaya kaçmak yerine daha karmaşık ve gelişmiş metodları uygulaması TF-X için umut verdi açıkcası, muhtemelen TF-X de tıpkı hürkuş gibi sınıfında tepeye oynayan iddialı bir dizayn olacak.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 21:23 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:15
Mesajlar: 21
Yaş:
Arkadaşlar bazı ortamlarda Hürkuş'un Silahlı versiyonu için kötü eleştiriler vardı. Bu tarz uçakların silahlı versiyonları harp durumlarında işe yaramaz mı? Kişisel fikrim Uçan bir makinemizin olması ve tamamıyla bizim tarafımızdan tasarlanması bize sınırsız sayıda üretim ve kabiliyet kazandırıp, amiyane tabirle 10 bizden 1 onlardan olsa bile katkı sağlamaz mı?

_________________
"Kaçak Mal, Korsan Ürün Kullanmıyorum; Teröre Destek olmuyorum"
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 21:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
http://www.youtube.com/watch?v=qeT-157QYy4

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 22:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 216
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar bazı ortamlarda Hürkuş'un Silahlı versiyonu için kötü eleştiriler vardı. Bu tarz uçakların silahlı versiyonları harp durumlarında işe yaramaz mı? Kişisel fikrim Uçan bir makinemizin olması ve tamamıyla bizim tarafımızdan tasarlanması bize sınırsız sayıda üretim ve kabiliyet kazandırıp, amiyane tabirle 10 bizden 1 onlardan olsa bile katkı sağlamaz mı?
Yarar tabii, özellikle COIN görevleri için.Bu konuda Super Tucano örneği incelenmeli, inceleniyordur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 22:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Gercekten gurur verici..

Bu proje "o kapasite" bizlerde bulundugunu gostermektedir..

Gozlerimiz ileride...
Pervaneli uçak kapasitesi zaten Türkiye Cumhuriyeti devletinin yabancı olduğu bir teknoloji değildir. 1930 lu yıllarda Türkiye'de dünya havacılığının önde gelen ülkeleri arasında yer alıyordu. Bu da 1926 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün uçak motorlarını Türkiye'de üretebilmek için Tayyare Otomobil Ve Motor Türk Anonim Şirketini (TOMTAŞ) kurması ile olmuştur. Bu fabrika ilk başlarda 3 çeşit farklı uçak üretmiştir. 2.Dünya savaşı süresince de çeşitli uçaklar üretilmiştir. eş zamanlı olarak 1926 yılında bir de Eskişehirde bir uçak fabrikası kurulmuş. Bu uçak fabrikasında bulunun ve ilk pilotlarımızdan olan Vecihi Hürkuş ''Vechi 14'' adında bir uçak yapmış ancak ne yazık ki başarılı olamamıştır. Nuri Demirağ da bu zamanlarda çeşitli uçaklar için yurt dışından siparişler almış ancak deneme uçuşları sırasında pilotaj hatası ile düşen bir uçak bütün siparişlerin iptaline sebp olmuştur. Amerikan yardımlarının da gelmeye başlaması ile yeni projeler ile beslenmeyen Türk havacılık sanayii de uzunca bir süre tarihin tozlu raflarına kalkmıştır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:06 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 20:50
Mesajlar: 15
Yaş:
İnşallah uçtuğu günleride görürüz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7157
Yaş:
Alıntı:
İnşallah uçtuğu günleride görürüz.
Az kaldı, az.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:10 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Gercekten gurur verici..

Bu proje "o kapasite" bizlerde bulundugunu gostermektedir..

Gozlerimiz ileride...
Pervaneli uçak kapasitesi zaten Türkiye Cumhuriyeti devletinin yabancı olduğu bir teknoloji değildir. 1930 lu yıllarda Türkiye'de dünya havacılığının önde gelen ülkeleri arasında yer alıyordu. Bu da 1926 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün uçak motorlarını Türkiye'de üretebilmek için Tayyare Otomobil Ve Motor Türk Anonim Şirketini (TOMTAŞ) kurması ile olmuştur. Bu fabrika ilk başlarda 3 çeşit farklı uçak üretmiştir. 2.Dünya savaşı süresince de çeşitli uçaklar üretilmiştir. eş zamanlı olarak 1926 yılında bir de Eskişehirde bir uçak fabrikası kurulmuş. Bu uçak fabrikasında bulunun ve ilk pilotlarımızdan olan Vecihi Hürkuş ''Vechi 14'' adında bir uçak yapmış ancak ne yazık ki başarılı olamamıştır. Nuri Demirağ da bu zamanlarda çeşitli uçaklar için yurt dışından siparişler almış ancak deneme uçuşları sırasında pilotaj hatası ile düşen bir uçak bütün siparişlerin iptaline sebp olmuştur. Amerikan yardımlarının da gelmeye başlaması ile yeni projeler ile beslenmeyen Türk havacılık sanayii de uzunca bir süre tarihin tozlu raflarına kalkmıştır.
İyide güzelde o zamanki pervaneli tayyareler piston motorlu Analog kumanda sistemlerine sahip uçaklardı .Hürkuş ise tamamen elektronik kumanda sistemlerine sahip turbobrop motorlu modern bir "pervaneli" uçaktır. Yani 60-70 yıl öncesine bakarak "bu kabiliyet zaten bizde vardı" demek doğru değildir. Olmayan bir kabiliyeti kazandık bence...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Gercekten gurur verici..

Bu proje "o kapasite" bizlerde bulundugunu gostermektedir..

Gozlerimiz ileride...
Pervaneli uçak kapasitesi zaten Türkiye Cumhuriyeti devletinin yabancı olduğu bir teknoloji değildir. 1930 lu yıllarda Türkiye'de dünya havacılığının önde gelen ülkeleri arasında yer alıyordu. Bu da 1926 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün uçak motorlarını Türkiye'de üretebilmek için Tayyare Otomobil Ve Motor Türk Anonim Şirketini (TOMTAŞ) kurması ile olmuştur. Bu fabrika ilk başlarda 3 çeşit farklı uçak üretmiştir. 2.Dünya savaşı süresince de çeşitli uçaklar üretilmiştir. eş zamanlı olarak 1926 yılında bir de Eskişehirde bir uçak fabrikası kurulmuş. Bu uçak fabrikasında bulunun ve ilk pilotlarımızdan olan Vecihi Hürkuş ''Vechi 14'' adında bir uçak yapmış ancak ne yazık ki başarılı olamamıştır. Nuri Demirağ da bu zamanlarda çeşitli uçaklar için yurt dışından siparişler almış ancak deneme uçuşları sırasında pilotaj hatası ile düşen bir uçak bütün siparişlerin iptaline sebp olmuştur. Amerikan yardımlarının da gelmeye başlaması ile yeni projeler ile beslenmeyen Türk havacılık sanayii de uzunca bir süre tarihin tozlu raflarına kalkmıştır.
İyide güzelde o zamanki pervaneli tayyareler piston motorlu Analog kumanda sistemlerine sahip uçaklardı .Hürkuş ise tamamen elektronik kumanda sistemlerine sahip turbobrop motorlu modern bir "pervaneli" uçaktır. Yani 60-70 yıl öncesine bakarak "bu kabiliyet zaten bizde vardı" demek doğru değildir. Olmayan bir kabiliyeti kazandık bence...
:) Hayır hocam beni yanlış anladınız ben tabikide aynı teknolojiye sahip uçakları yeniden üretmeye başladık demiyorum. Ben sadece Türkiye Cumhuriyeti daha önceden hiç bir havacılık girişminde buunmamış kapasitesiz bir devlet değildir onu anlatmak istedim. Yani Türkiye'nin köyden indim şehire gibi bir durumu yok onu söylüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:36 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Alıntı:
:) Hayır hocam beni yanlış anladınız ben tabikide aynı teknolojiye sahip uçakları yeniden üretmeye başladık demiyorum. Ben sadece Türkiye Cumhuriyeti daha önceden hiç bir havacılık girişminde buunmamış kapasitesiz bir devlet değildir onu anlatmak istedim. Yani Türkiye'nin köyden indim şehire gibi bir durumu yok onu anlatmak istedim.
O iş 1918 e kadar gider. Zira adını hatırlayamayacağım bir paşa Padişah VI.Mehmed'e İstanbul da tayyare inşa fabrikasının açılmasını önermiş , hazırlıklar yapılmış lakin padişah bunu gereksiz külfet olarak bulup iptal etmiş...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 02:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Evet üstadım ben de onu diyorum İtalyanlar dünyada ilk kez bir askeri bombardımanda Osmanlı askerinin tepesine uçaklar ile bombalar atarken şaşırmış olabiliriz ancak 1915 yılına gelindiği zaman Rampler B1 uçaklarının gelmesi ile bizde de hava kuvvetlerinin önemi anlaşıldı,gereken yapıldı veya yapılmaya çalışıldı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 11:12 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 556
Yaş:
Hürkuş Farnborough Air Show 2012 ye katılıyor, olur da meraklısı giderse diye: "Hall 4 Stand H2" de yeralacak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 22:18 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Alıntı:
Herşey sabırla , emekle , sırayla.

Anka > hürkuş > tf-x :)
Araya belki Milli aviyonik suitli ,milli mühimmatlı ve milli görev bilgisayarlı bir F-16 Block 30 modernizasyonu da girebilir :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 00:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
Pervaneli diye küçümsenmemeli aynı uçağa turboprob değilde turbofan taksaydık jet eğitim uçağı olacaktı. Önemli olan uçuş karakteristiğini belirleyip buna uygun dizayn geliştirmek. Bu yetenek de görüldüğü gibi var, ötesi benim gözümde daha karmaşık ve daha pahalısı sadece. Bu işin uçak kısmı bide komponent kısmı varki bunu heryerde tartışıp duruyoruz zaten.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 14:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 10:26
Mesajlar: 66
Yaş:
Haber Türk kanalında şu anda Airport programıyla TAI ürüm geliştirme müdürü Muharrem DÖRTKAKAŞLI ile röportaj yapılıyor.
Başını kaçırdım. Yakaladığım kadarıyla Hürkuş'un hangardan çıkan A modelinin sertifikasyn için, B modelinin askeri model olduğunu ve C modelinin silahlı olacağının düşünüldüğünü söyledi.

Anka'nın sonraki versiyonu için faydalı yükünün 800-1000 Kg. olarak planlandığını, Tribün motor yada çift motorlu olabileceğini söyledi. Anka'nın sonraki versiyonunun, üretiminin ilk versiyon kadar sürmeyeceğini, 3-3,5 yıl içinde uçabileceğini söyledi.

Yakalayabildiklerim bunlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 16:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 03:33
Mesajlar: 308
Yaş:
link daha önce veriledi galiba ama verildiyse affola http://www.youtube.com/watch?v=PEsjUUe6 ... ure=relmfu
videonun 5,dakikasında murat keleş görünüyo sanırım hürkuşun test pilotluğunu o yapıcak daha önce tai de işe başladığı yazımışı.

_________________
Resim
TÜRK: Yıldırımdır, kasırgadır, dünayayı aydınlatan güneştir!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:33 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 20:02
Mesajlar: 20
Yaş:
tahminimce hürkuş a sadece cirit entegre edilecektir belki stinger da eklenebilir


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 46
Yaş:
Hürkuşun silahlı versiyonu ile saatlerce süren karakol baskınlarına son verilebilir mi?
Her ne kadar bu helikopterlerlerin görevi olsada bu şekilde kullanımları düşünülüyor mudur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:52 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Alıntı:
Hürkuşun silahlı versiyonu ile saatlerce süren karakol baskınlarına son verilebilir mi?
Her ne kadar bu helikopterlerlerin görevi olsada bu şekilde kullanımları düşünülüyor mudur?
Karakol baskınlarında personele yardım etmek için kullanılabilir . Bir helikopterden daha çok silah alıyor ve daha fazla havada kalabiliyor. Mümkündür. Zaten G.Doğunun dağlık yapısı karşısında küçük ve rahatça manevra yapabilen bir hafif siklet saldırı uçağına ihtiyaç var. Ama hızı hali ile jet uçaklarından düşük olacağı için teröristlerin hava savunma füzelerine hedef olabilir. Sa-7 alçak irtifa hava savunma füzeleri, Doçka'lar ve KPV ler gibi silahlardan zarar görebilir...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 20:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
Alıntı:
link daha önce veriledi galiba ama verildiyse affola http://www.youtube.com/watch?v=PEsjUUe6 ... ure=relmfu
videonun 5,dakikasında murat keleş görünüyo sanırım hürkuşun test pilotluğunu o yapıcak daha önce tai de işe başladığı yazımışı.

Hürkuş un test pilotu murat özpala'dır, aşağıdaki yazıyı facebook sayfasında yazmış buradada bulunması iyi olur sanırım.
Alıntı:
Murat Özpala

‎(MAALESEF) SEVGİLİ ARKADAŞIM; SENİ NEREDEN NE HALT ETMEYE ARKADAŞ EKLEMİŞİM BİLEMİYORUM AMA ÖZÜR DİLİYORUM ÖNCELİKLE VE SADECE ŞUNLARI KAFANA (ALIRSA) SOKMANI İSTİYORUM: HÜRKUŞ BU MİLLETİN 100 YILLIK RÜYASININ ADIDIR; HÜRKUŞ BU YÜKSEK TEKNOLOJİ ÇAĞINDA BU ÖZGÜVEN (TERBİYESİZLİK ETME CESARETİYLE KARIŞTIRMAYASIN!) FUKARASI OLARAK EĞİTİLMİŞ MİLLETİN ÖZGÜVEN BARİYERİNİ NİHAYET AŞIYOR OLMASININ ADIDIR...; HÜRKUŞ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN 1937'DE TBMM AÇILIŞINDA SARF ETTİĞİ « Bundan sonrası için, bütün uçaklarımızın ve motorlarının memleketimizde yapılması ve hava harp sanayimizin de, bu esasa göre geliştirilmesi gerekir. Hava kuvvetlerinin kazandığı önemi göz önünde tutarak, bu çalışmayı plânlaştırmak ve bu konuyu lâyık olduğu önemle milletin nazarında canlı tutmak lâzımdır. » SÖZLERİNİN VE ALTINDAKİ MUHTEŞEM ÖNGÖRÜNÜN ADIDIR; HÜRKUŞ SENİN TARZINDAKİ OLUMSUZ, YIKICI, FESAT GÜÇLERİN KARŞISINA DİKİLEN MİLLİ İRADENİN ADIDIR....HÜRKUŞ BU ÜLKENİN GERİ BIRAKILMIŞLIĞIYLA İLGİLİ DAHA PEK ÇOK ŞEYİN ADIDIR ANCAK SENİN ZİHNİYETİN PARMAK İŞARETİYLE, GÖZLÜKLE VELHASILI GÖZE GÖRÜNENLE, KOZMETİKLE MEŞGUL OLDUĞUNDAN VE GÖRÜNENİN İFADE ETTİĞİ GERÇEK MANAYI ANLAYACAK DERİNLİĞE SAHİP OLMADIĞINI ZATEN GÖSTERDİĞİNE GÖRE HİÇ YORULMAYAYIM!...ULAN BU MİLLİ İMKANLARLA YAPILMIŞ VE ÇOK ÖNEMLİ BİR ATILIMI TEMSİL EDEN UÇAĞI DAHA NASIL TANITACAKTIK MİLLETE, DÜNYAYA?...

BU UÇAĞIN TANITIMINDA BU TÜR KARELERİN KİŞİLERİ SEVSEN DE SEVMESEN DE MAKAMLARINA SAYGI GEREĞİ NE KADAR OLAĞAN VE GEREKLİ OLDUĞUNU HİÇ Mİ DEĞERLENDİREMİYORSUN? HÜRKUŞ BAŞBAKAN'IN ŞAHSINA AİT BİR PROJE DEĞİLDİR, DEVLETİN, MİLLETİN, HEPİMİZİN PROJESİDİR!...TAI'YE GELİP ARAŞTIRMA YAPACAKMIŞSIN; BUYUR GEL BEN SENİ KAPIDA KARŞILIYACAM, GEZDİRECEM, USANMADAN ANLATICAM, TAMAMI TÜRK MÜHENDİSLERLE,İŞÇİLERLE TANIŞTIRICAM!...DAHA ÇOK SÖZ EDEBİLİRİM AMA YAZARKEN BİR YANDAN DA DEĞECEK BİR ADAM OLMADIĞINI BİLMENİN SIKINTISIYLA BEN NE YAPIYORUM DİYORUM KENDİME! ZATEN BUNLARI DA SANA DEĞİL ASLINDA DİĞERLERİNİN BİLGİSİNE SUNUYORUM...2006 YILINDAN BERİ GECELİ GÜNDÜZLÜ 150 TÜRK!!! MÜHENDİS VE BİRKAÇ HAVA KUVVETLERİ PİLOTU BU UÇAĞI GELİŞTİRMEK VE ORTAYA ÇIKARABİLMEK İÇİN NİCE ÇABA SARFETTİK. KALKIP ÖYLE RESİM KARELERİNDEKİ PARMAĞA, GÖZLÜĞE, KİŞİLERE TAKILIP BU MİLLİ PROJEYE VE VERİLEN ONCA EMEĞE HAKSIZLIK ETME! KENDİNE DE KAFANA GÖRE ARKADAŞLAR BUL YA DA DAHA İYİSİ KAFAYI DEĞİŞTİR BİRADER!

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 20:57 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
^^ Az önce yazıyı okumuştum güzel bir dejavu oldu :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 21:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Hürkuş Roll-out gününden Vechi Hürkuş un Kızı Gönül Hürkuş ile birlikte. Fotoğrafta Ercan Özpala ve Murat Keleş te var...
[wimg]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8841_n.jpg[/wimg]

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5351
Yaş:
Alıntı:
^

Onu kastetmedim.. Neyse
:roll:

Gerçekten de Hürkuş'un 1930'ların tayyarelerine benzerliği çok ama çok azdır..

Hürkuş enteresan bir tayyare oldu.. pervaneliden çok neredeyse jet özellikleri taşıyacak, çok güçlü bir tayyare.. hatta bir çok jet tayyareyi tokatlayacak kadar performanslı oldu.. Ben başta "Yine abarttılar.." diye kıllanıyordum ama fena gelmedi şimdiye kadar..

Nihayetinde, Türkiye'de radarı, tayyareyi falan yapacak adam bulunuyor.. Bunun bir sektör, bir gelecek, bir kariyer haline gelmesini mümkün kılmak, hayatları buna adatabilmek, sürekli kılmak, sürdürülebilir kılmak en önemli noktalar.. Tıpkı şimdiye kadar yapılan tasarım ve inşa işlerinin asıl şimdi kolların sıvandığı, çok tehlikeli, çok gergin ve zor geçecek test süreçlerine göre çok kolay kalması gibi..

Kazasız belasız..


..

Tahtaya vur.. ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 00:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
http://www.youtube.com/watch?v=WyHSuEFU6R8

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 00:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5351
Yaş:
21. yüzyıldayız, sesin iki katı hıza küt diye çıkıp 15 km irtifada dolanan tayyareler yapıyoruz.. Ama savaş alanlarını pervaneli, içinde insan bile olmayan tayyareler sardı.. Üstelik de 500-1000 km'ye giden seyir füzeleri de varken bunlara düdük helikopterlerin taşıdığı tanksavar füzeleri taktılar..

Demek ki pervane mervane falan asıl şey olmayabilir.. İstediğin mühimmatı, istediğin hedef tespit/teşhis imkanını, Link-16 ya da benzer bir kabiliyeti havaya çıkarabiliyor musun?.. Çıkarırsın.. Bundan belki bir şey çıkar.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 02:55 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:15
Mesajlar: 21
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar bazı ortamlarda Hürkuş'un Silahlı versiyonu için kötü eleştiriler vardı. Bu tarz uçakların silahlı versiyonları harp durumlarında işe yaramaz mı? Kişisel fikrim Uçan bir makinemizin olması ve tamamıyla bizim tarafımızdan tasarlanması bize sınırsız sayıda üretim ve kabiliyet kazandırıp, amiyane tabirle 10 bizden 1 onlardan olsa bile katkı sağlamaz mı?
10 Bizden 1 onlardan mi ?

Bu kiyimin ne katkisi olurki ?
Eğer Savaş zamanında kaldıracak uçağımız olmazsa 10 bizden 0 onlardan olmasın demek istedim.

_________________
"Kaçak Mal, Korsan Ürün Kullanmıyorum; Teröre Destek olmuyorum"
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 14:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6374
Yaş:
Hürkuş'u tanıtan kısa bir video

https://www.facebook.com/photo.php?v=464111630266201

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 04:13 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7157
Yaş:
Alıntı:
Benim için insanlı hava araçları bir şey ifade etmiyor. Bu proje de hiç bir şey ifade etmiyor.

Nedenleri, Son insanlı f-35 orduların envanterine girecek ve ömrünü tamamlayacak. Ki bunlar 5. nesil jetler.

Biz Jet üretme kabiliyetine kavuşursak, 3. - 4. nesil jetimiz nerden baksan 20 yıl sürecek. İnsanlı jetler çöp olacakken bizim bir jetimiz olacak.

5. nesil insanlı jetler çöp olurken biz dünyaya 3.-4. nesil insanlı jet sunacağız.

Bunların yerine ipin ucunu kaçırmamışken tüm yetenekler uav'lar üzerinde harcanıp, Abd'nin tıpkı şu an üzerinde çalıştığı gibi uav'lara jet kabiliyeti kazandırma yoluna girebiliriz.
O kadar eminsiniz F-35'in son insanlı savaş uçağı olacağından? Boeing'in 6. nesil tasarımı ne oluyor o zaman? USN'in F-18'lerin yerini doldurmak için yeni program arayışına girmesi? F-35'in ABD hava gücünün çoook uzun yıllar temelini oluşturacak olması(Envanterlerinde 30 yıldır bulunan F-16'ların yerini alıyorlar.)? PAK FA ve J-20?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 14:04 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7157
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Benim için insanlı hava araçları bir şey ifade etmiyor. Bu proje de hiç bir şey ifade etmiyor.

Nedenleri, Son insanlı f-35 orduların envanterine girecek ve ömrünü tamamlayacak. Ki bunlar 5. nesil jetler.

Biz Jet üretme kabiliyetine kavuşursak, 3. - 4. nesil jetimiz nerden baksan 20 yıl sürecek. İnsanlı jetler çöp olacakken bizim bir jetimiz olacak.

5. nesil insanlı jetler çöp olurken biz dünyaya 3.-4. nesil insanlı jet sunacağız.

Bunların yerine ipin ucunu kaçırmamışken tüm yetenekler uav'lar üzerinde harcanıp, Abd'nin tıpkı şu an üzerinde çalıştığı gibi uav'lara jet kabiliyeti kazandırma yoluna girebiliriz.
O kadar eminsiniz F-35'in son insanlı savaş uçağı olacağından? Boeing'in 6. nesil tasarımı ne oluyor o zaman? USN'in F-18'lerin yerini doldurmak için yeni program arayışına girmesi? F-35'in ABD hava gücünün çoook uzun yıllar temelini oluşturacak olması(Envanterlerinde 30 yıldır bulunan F-16'ların yerini alıyorlar.)? PAK FA ve J-20?

Sanchez Hocam Ben abd'nin insanlı jet devrini f-35 ve f-22'lerle bitireceğini düşünüyorum.
abd iha'ları, stratejik, silahlı, casus, yüksek irtifa vs sınıfına göre üretiyor, bu tamamen mevcut insanlı jetleri kaldırmaya yönelik bir başlangıç bence. boing 6. nesil tasarımını bilmiyorum.

20-30 yıl sonrasını bilemiycez bence böyle şekillenecek.
Amerika istediği kadar insansız jet çağına geçsin. dünyanın kalanı aynı hızda geçmeyecek, burası aşikar. Biz de Amerika'ya TF-X'i satmayacağımıza göre, sorun yok.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2012, 12:04 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 19 Tem 2012, 13:55
Mesajlar: 90
Yaş:
Bu uçak sahil güvenlik için kullanılabilir veya keşif amaçlı bir uçak olabilir ancak savaş uçağı gibi muamele görmesi zor. Hızı düşük vurulma ihtimali yüksek, bu uçağın hızıyla uçan İngiliz helikopterleri var.

Ticari olarak rekabet etmesi için çok yol olması lazım, artık bir çok üretici var. Acaba stratejik özellikleri nedir ki dışarıdan alıcısı olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2012, 13:29 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 13 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 6
Yaş:
öncelikle merhabalar..
savunma sanayi konusunda çok bilgili olmasamda bu uçağın silahlı versiyonunun(eğer yapılırsa) çok iş yapacağını düşünüyorum
teknoloji ne kadar hızlı ilerlese de bazen insan ihtiyaçları aynı paralellikte ilerlemiyor. 90 lı yılları hatırlayanlar bilirler medyada milenyumun arabaları böyle olacak diye resmen uçan daire görünümlü prototipler tanıtılıyordu.yıl 2012 oldu ama hala 5 vitesli direksiyonlu arabalara biniyoruz ortada uçan-kaçan araba falan yok..
Bugün ABD çok gelişmiş silahlar yapıyor olabilir ama dünyada hala kendi sınırları içerisinde devlet otoritesini kısmi olarak bile sağlayamamış onlarca devlet var; uygun fiyatlı,sorunsuz,bakım maliyeti düşük bir uçak bu tarz devletlere ilaç gibi gelebilir.ABD bile Afganistanda mobilete binmiş taliban militanlarını bir mermisi 80,000 dolar olan javelin ile vurmak zorunda kalınca daha pratik ve uygun maliyetli silahların önemini görmüş oldu.Yanlış hatırlamıyorsam Brezilyanın ürettiği bu tarz bir silahlı uçak var ve bazı ülkelere satıyor. İyi bir pazarlamayla Türkiye niye satamasın? Geleceğin savaşları ne kadar teknolojik olursa olsun savaş eninde sonunda çapulcu savaşına dönüşüyor ve çapulcu savaşında da bu tarz bir uçak yerine göre bir f35 ten daha kullanışlı olması bana imkansız gelmiyor,yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2012, 15:32 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2184
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
öncelikle merhabalar..
savunma sanayi konusunda çok bilgili olmasamda bu uçağın silahlı versiyonunun(eğer yapılırsa) çok iş yapacağını düşünüyorum
teknoloji ne kadar hızlı ilerlese de bazen insan ihtiyaçları aynı paralellikte ilerlemiyor. 90 lı yılları hatırlayanlar bilirler medyada milenyumun arabaları böyle olacak diye resmen uçan daire görünümlü prototipler tanıtılıyordu.yıl 2012 oldu ama hala 5 vitesli direksiyonlu arabalara biniyoruz ortada uçan-kaçan araba falan yok..
Bugün ABD çok gelişmiş silahlar yapıyor olabilir ama dünyada hala kendi sınırları içerisinde devlet otoritesini kısmi olarak bile sağlayamamış onlarca devlet var; uygun fiyatlı,sorunsuz,bakım maliyeti düşük bir uçak bu tarz devletlere ilaç gibi gelebilir.ABD bile Afganistanda mobilete binmiş taliban militanlarını bir mermisi 80,000 dolar olan javelin ile vurmak zorunda kalınca daha pratik ve uygun maliyetli silahların önemini görmüş oldu.Yanlış hatırlamıyorsam Brezilyanın ürettiği bu tarz bir silahlı uçak var ve bazı ülkelere satıyor. İyi bir pazarlamayla Türkiye niye satamasın? Geleceğin savaşları ne kadar teknolojik olursa olsun savaş eninde sonunda çapulcu savaşına dönüşüyor ve çapulcu savaşında da bu tarz bir uçak yerine göre bir f35 ten daha kullanışlı olması bana imkansız gelmiyor,yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin
Yüzde yüz katılıyorum. Her silahın bir kullanım alanı vardır. Hürkuş bir başlangıçtır. Türkiye'nin uçak sanayisinin olmaması kabul edilemez. Bir uçak, ya da tank projesinin yürütülmesi, sonuca erdirilmesi bile o ülke mühendisliğine çok şeyler katar. Mutlaka F-35 ya da A-10 üreteceğiz diye birşey yok. Hürkuş yer hedeflerine ya da helikopterlere karşı gayet etkili şekilde kullanılabilir. Bir milletin kendine olan inancı en büyük silahtır.

Amerika Askerlerine yapılan genelde her pusuda hava desteği çağırdığı ve genelde en ucuz olarak A10 kaldırabildiği için bir yerde maliyet-etkinlik devreye gidiyor. Bahsettiğiniz sistem Super Tucano. Hürkuşta tabiki silahlandırılıp çok rahat bir şekilde eşzamanı CAS görevlerinin icrasında kullanılabilir.

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2012, 13:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 19 Tem 2012, 13:55
Mesajlar: 90
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu uçak sahil güvenlik için kullanılabilir veya keşif amaçlı bir uçak olabilir ancak savaş uçağı gibi muamele görmesi zor. Hızı düşük vurulma ihtimali yüksek, bu uçağın hızıyla uçan İngiliz helikopterleri var.

Ticari olarak rekabet etmesi için çok yol olması lazım, artık bir çok üretici var. Acaba stratejik özellikleri nedir ki dışarıdan alıcısı olsun.
Üstadım, eğer hızı yavaşsa, bu uçağın hızına erişebilen İngiliz helikopteri varsa (Lynx), madem niçin Hürkuş'dan daha düşük hızla seyreden helikopterler vurulmuyor da Hürkuş vurulsun?
Ben kötü bir eleştiri yapmıyorum, bu uçak konusunda geç te olsa gururluyum. Ancak askeri AR-GE projeleri, ticari başarı ile sürerlilik gösterir. Yoksa ülke üzerinde büyük yük oluşturur. Bu uçak A-10 gibi bir versiyona dönüştürülürse satışı olabilir. Bu tip eğitim uçağı üreten çok firma var. Rekabet güçlü, unun için stratejik bir uçak olmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2012, 14:31 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 11:57
Mesajlar: 195
Yaş:
Dizayn olarakta benziyor. Bu arada konuyu hep ateş gücünü getiriyoruz ama, bu fotoyu paylaşmadan edemiyeceğim.SAYGILAR...
Pilatus PC-7 Turbo Trainer
[wimg]http://www.bmlv.gv.at/waffen/images/pc7_1.jpg[/wimg]
Resim


En son Sanchez tarafından 28 Tem 2012, 23:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Büyük boyutlu resimler için "wimg" kodunu kullanmaya özen gösterelim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2012, 16:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 684
Yaş:
Sevgili dostlar;

Tüm yazılanları okudum, genel tabloya bakmak yerine detaylara takılıyorsunuz gibi geldi bana. Engin mühendislik deneyiminiz ve askeri sistemler hakkındaki detaylı bilgileriniz olduğu doğrudur. Bendeniz sadece halktan biriyim ve bu konulara oldukça meraklı sayılırım.

Benim gördüğüm şu: Oldukça güzel bir gelişme. Kendi adıma çok gurur duyuyorum. Nerede nasıl kullanılacağı elbette tartışılacak ( ki bunu doğru da buluyorum) ama bunu tartışmamızı sağlayan, bu şeyin bizim tarafımızdan yapılmış ve hali hazırda uçar halde elimizde olmuş olmasıdır. Ayrıca Allah korusun bir savaş durumunda elimizdeki her bir mermi dahi çok kıymetli olacak iken böylesi bir makinamızın olması savaş kabiliyetlerimize çok önemli katkılar sağlayacak inancındayım. İster o hain hayvan sürüsüne karşı olsun ister düşman bir orduya karşı olsun eminim ki ordumuz bundan en doğru biçimde faydalanacaktır.

Ayrıca, okuduklarımdan anladığım kadarıyla kendi sınıfının en iyi makinalarından biri olmuş. Açıkcası, teknik özellikleri çok iyi olmaya da bilirdi. Olsun. Hali hazırda da belki daha da gelişmiş olabilirdi ki hala da geliştirilebilir ve eminim ki öyle de olacaktır. Öyle ya da böyle, önemli olan bunun bizim tarafımızdan yapılmış olması değil midir?

Bir sistemi önce lisans altında üretmeye başlamak bile teknolojisini anlamak adına büyük bir adım iken bu uçağı kendi imkanlarımızla geliştirmemiz muhteşem bir şey bence. Bu başarıyı sadece hükumete yüklemek de (ki bir kısım kamuoyu buna çok hazır) çok cahilce bence. Bu haklı gurur başta emeği geçenler olmak üzere hepimize aittir. Bunun için bu projeye tüm emeği geçenlere müteşekkirim.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2012, 18:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5351
Yaş:
Alıntı:
Bu uçak A-10 gibi bir versiyona dönüştürülürse satışı olabilir. Bu tip eğitim uçağı üreten çok firma var. Rekabet güçlü, unun için stratejik bir uçak olmalı.
Rekabet kızışık da, arkadaş biz de varız işte o rekabette.. Bir durun bakalım.. "Satmaz..", "yetmez.." falan demek için erken.. Gün olur, neler doğar?..
Alıntı:
Ayrıca, okuduklarımdan anladığım kadarıyla kendi sınıfının en iyi makinalarından biri olmuş.
..olması niyeti ile yola çıkıldı.. Muhtemelen de öyle olacak..
Alıntı:
Açıkcası, teknik özellikleri çok iyi olmaya da bilirdi. Olsun. Hali hazırda da belki daha da gelişmiş olabilirdi ki hala da geliştirilebilir ve eminim ki öyle de olacaktır. Öyle ya da böyle, önemli olan bunun bizim tarafımızdan yapılmış olması değil midir?
Aynen de öyledir -ki Hürkuş öyle "amaaan sağlıklı olsun da.." falan denecek, mütevazi bir tayyare olmayacak belli ki.. Kendine has bir adı sanı, yeri, isteyeni, meraklısı olacaktır.. Daha erken sadece..

Ama muhakkak, becerebilrisek.. Daha emekliyor tayyare.. Ancak gelecek vaad eden, adam olacak çocuk.. Gözleri çakmak çakmak bakıyor..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2012, 01:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 26 Tem 2012, 19:56
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
Resim

Kt-1 projesinden sonra optik benzerlik Hürkuş için önyargılar oluşturmuştu fakat bugün hürkuşun kt-1den ileride daha gelişmiş bir uçak olduğu ortaya çıktı. TAI nin özgün kanat profili geliştirmesi ve bunu yaparkende kolaya kaçmak yerine daha karmaşık ve gelişmiş metodları uygulaması TF-X için umut verdi açıkcası, muhtemelen TF-X de tıpkı hürkuş gibi sınıfında tepeye oynayan iddialı bir dizayn olacak.
usta resimler harika gözüküyor umarım bunlar gerçeleşir saygılarımla


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2012, 01:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
Gerçekleşmemesi için hiç bir sebep yok kardeşim. Un yağ şeker var, yeterki irade olsun.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
5.nesil savas ucagi 100 milyion dolar!
f-16 min 20 milyon dolar
Milli Atak helikoteri 30 milyon dolar.
Yukaridaki son sistem araclarin isletim /saat masraflari ne kadar? Ben tahmin edemiyorum:)
F-16 nin bir saatlik ucusu 25.000dolar
F-4 30.000dolar
Cobra helokopter 6000dolar
CASA ucaklari 2500dolar
Ornek ;52 ucakla 4saatlik Kuzey Irak operasyonu 20 milyon dolar
http://edehaber.com/haber.php?h=5816
Resim

Ancak Brezilya yapisi "hava traktoru" olarak adlandirilan bizim milli ucagin aynisi "Super Tucano" hava aracinin bir saatlik isletim maaliyeti 500dolar!!! Fiyati 10milyon ve tum teknoljileri barindiriyor.
Resim
Akil var mantik var, iki capulcunun ustune milyon dolar bosaltmak yerine, gayet mantikli cozum olacaktir bu ucaklar. Ayrica tanksavar olarak bile kullanilabilir. Hava kuvvetlerinde tek sorun cesitllik ve hangar,bakim- isletim maliyetleri. ABD yeni F35 projesiyle hava-hava, yer-hava ozelliklerini bir ucakta toplayarak maliyetleri azaltmayi hedefliyor. Diger gorevleri helikopterlerine birakiyor.Ancak helikoprterleri 30 ar milyoncuk.
Biz kendimiz bu hava traktorlerini uretirsek bize ucuza mal olur,kendimiz urettigimiz icin bakim-onarim cok para tutmaz.Ucuz ucuz terorist avlariz,istersek suriye Iran tanklarini bile vururuz bunlarla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:41
Mesajlar: 464
Yaş:
Bu tür uçaklar daha önce modern-düzenli bir orduya karşı kullanıldı mı?
Sadece btö için böyle bir şey yapılabilir mi, yapılması doğru mudur?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Resim
F-16lari en ufak bir taciz olayindada mi kaldiracagiz? Onun yerine gavur atak helikopteri yapmis. Ama coook pahali!
Bu ucakllar helikoter gibi islev gorur, kisa mesafeden iner kalkar, daha fazla muhimmat alir. Tank bilem vurur. Cok iyi bir secim yapmislar.Tam ihtiyacimiz olan hava traktorleri bunlar. 20tanesi guneydogu anadolu da kus ucurtmaz.
Resim
Teknoljiye bakiniz!!Yetmez mi terorist ve tank avlamak icin?
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:31 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Efendim bu ucaklar hakkinda bilgileri bu sayfada bulabilirsiniz.
http://www.savunmasanayi.net/emb-314-ve ... va-destegi
Ayrica bu ucaklar tabiiki savaslarda kullanildi.
Gunumuzde bu markayi kullanan ordular:Brezilya ,Kolombiya,Sili,Angola,Burkino Faso,Dominik,Ekvator,Endonezya,Moritanya ve ABD!
Ulkelrer uyusturcu kacakcilarina ve terore karsi kullaniyor.


[img]http://dmn.wpengine.netdna-cdn.com/wp-c ... v2.jpg[img]


En son chucky77 tarafından 09 Ağu 2012, 18:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:35 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Ayrica gelecekte kullanmayi planlayanlar;Eger uretirsek satabiliriz bile!!!
Potential operators

Afghanistan The A-29 Super Tucano will likely equip the Afghan Air Force in the light attack and advanced training role. The aircraft was declared the winner of the US Light Air Support (LAS) contract competition over the Hawker Beechcraft AT-6B Texan II.[53] However the contract was canceled citing concerns with the procurement process.[54]
El Salvador on November 2010, President of the Legislative Defense Committee, stated they will purchase estimated 10 EMB-314s.[55] Postponed in February 2011 by lack of funds.[56]
Equatorial Guinea is interested to purchase EMB 314 Super Tucano.[57]
Guatemala Requested credit approval of $166 millions to buy six EMB-314, radar and equipment.[58]
Honduras on 3 September 2011, the head of the Honduran Air Force said that Honduras will procure four Super Tucanos.[59] On 7 February 2012, ministers of Honduras government informed the Brazilian Trade Ministry the interest in acquire a lot of Super Tucanos.[60] However, due the economic situation, the government was forced to repair the aging aircraft inventory, instead of buying eight EMB-314.[61]
Lebanon The Pentagon has proposed to provide a contract for 10 aircraft. EMB-314 and AT-6 are bidding (deliveries beginning in 2013).[62]
Libya is negotiating 24 aircrafts.[63]
Nicaragua is negotiating three Super Tucanos[59][64]
Panama is negotiating four Super Tucanos[59]
Paraguay on October 2009, President of Paraguay was leaning toward buying Super Tucanos.[65] According to Paraguayan newspaper La Nación, the commander of the FAP (Paraguayan Air Forces) has started to procure six EMB-314 aircraft.[66] In May 2012, the Paraguayan Air Force selected the Super Tucano to reinforce the air force capabilities.[67] However, after the Impeachment of Fernando Lugo all negotiations were temporarily suspended.[68]
Peru In March 2011, a Brazilian Federal representative discoursed about the Unasur treaty, statating that it could promote the surveillance integration in the Amazon Basin and facilitate the sell of 12 Super Tucanos and upgrade kits for 20 Peruvian EMB-312 "Tucano".[69] Defence minister of Peru has announced they have suspended the acquisition of Super Tucano in favor of Korean KT-1.[70] In 14 February 2012, Brazilian Ministry of Defence said Peru is considering buying ten Super Tucano.[71]
Philippines is considering the acquisition of six Super Tucano aircraft to replace the aging Philippine Air Force OV-10 Bronco.[72] In June 2012, Department of National Defense Secretary Voltaire Gazmin said to be looking for a “government-to-government” procurement deal with Brazil to acquire the Super Tucanos.[73] On 20 June 2012, the Department of National Defense reported that a total of six Embraer EMB 314 Super Tucano will be acquired for PhP4.968 billion.[74]
Suriname is interested to purchase between two and four Super Tucano for light attack roles.[75]
Sweden is willing to replace its Saab 105 Trainer aircraft for Super Tucanos, if Brazil chooses to buy Gripen NG.[76]
United Kingdom Elbit Systems and Embraer are offering EMB-314 for the UK's basic trainer contest.[77] The decision for the UKMFTS Contract will be made by mid-2012.[78]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:44 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:48 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Buda Boeng'in Yakin Destek Ucagi.Yakin destek sart , bunlarsiz olmaz.
ov-10x-super-bronco
Resim
Resim
ABD emekli etmis bunlari,yerine atak helikopterleri ve IHA'lar gelmis heralde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 18:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Guzel proje
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012, 19:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 673
Yaş:
Alıntı:
5.nesil savas ucagi 100 milyion dolar!
f-16 min 20 milyon dolar
Milli Atak helikoteri 30 milyon dolar.
Yukaridaki son sistem araclarin isletim /saat masraflari ne kadar? Ben tahmin edemiyorum:)
F-16 nin bir saatlik ucusu 25.000dolar
F-4 30.000dolar
Cobra helokopter 6000dolar
CASA ucaklari 2500dolar
Ornek ;52 ucakla 4saatlik Kuzey Irak operasyonu 20 milyon dolar
http://edehaber.com/haber.php?h=5816

Ancak Brezilya yapisi "hava traktoru" olarak adlandirilan bizim milli ucagin aynisi "Super Tucano" hava aracinin bir saatlik isletim maaliyeti 500dolar!!! Fiyati 10milyon ve tum teknoljileri barindiriyor.
Resim
Akil var mantik var, iki capulcunun ustune milyon dolar bosaltmak yerine, gayet mantikli cozum olacaktir bu ucaklar. Ayrica tanksavar olarak bile kullanilabilir. Hava kuvvetlerinde tek sorun cesitllik ve hangar,bakim- isletim maliyetleri. ABD yeni F35 projesiyle hava-hava, yer-hava ozelliklerini bir ucakta toplayarak maliyetleri azaltmayi hedefliyor. Diger gorevleri helikopterlerine birakiyor.Ancak helikoprterleri 30 ar milyoncuk.
Biz kendimiz bu hava traktorlerini uretirsek bize ucuza mal olur,kendimiz urettigimiz icin bakim-onarim cok para tutmaz.Ucuz ucuz terorist avlariz,istersek suriye Iran tanklarini bile vururuz bunlarla.

rakamlar biraz fazla geldi bana


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 787 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 516 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye