TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 28 Mar 2017, 07:17

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3356 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 163 64 65 66 67 68 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 12:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 654
Konum: Ankara
Yaş:
Türkiye'nin üç yıl içinde ABD'li Lockheed Martin şirketinden 24 F-35 savaş uçağı satın alacağını dile getiren Işık, ayrıca yerli F-35s model savaş uçaklarının 2018'de üretileceğini duyurdu. Türkiye, ilk etapta iki savaş uçağı imal edecek" dedi.

http://www.milliyet.com.tr/son-dakika-b ... t-2346484/

Anlayan beri gelsin.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 13:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4923
Yaş:
Ben anladım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 13:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 654
Konum: Ankara
Yaş:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 13:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2015, 01:28
Mesajlar: 793
Yaş:
İsrailcilik mi oynayacağız?

_________________
I am a human being capable of doing terrible things.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 13:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1803
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ben anladım.
Hocam Ne anladın?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 14:02 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 22 Mar 2016, 14:41
Mesajlar: 17
Yaş: 0
Sonunda "s" olanlar yerli görev bilgisayarı-yazılım, silah entegrasyonu olanlar değil mi?


En son AlicnDniz tarafından 17 Kas 2016, 23:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 14:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 533
Yaş: 45
Tabi Tabi... SLX yapıcaz.

Yahu, F-35 ortak üretim ürünü ve herkes için standart formatta üretiliyor. Ve bu ürün yepyeni bir neslin ürünü, komple entegre bir dijital savaş sistemi. En en fazla kendine özgü yapabileceğin, parayı bastırıp, istediğin silahı, karşı tedbirler sistemini mevcut sisteme entegre/dahil etmek olabilir. Daha ötesi kimse için yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 14:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 434
Yaş:
Biryerlerde gizli gizli üretim yapılıyor demek ki? :shock:
Resim
Bir TC bakanının böyle şeyler zırvalaması çok acı. Yalan söylemek artık alışkanlık yaptı adamlarda.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 15:58 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 16 Oca 2013, 09:44
Mesajlar: 12
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 16:04 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 06 Tem 2016, 23:01
Mesajlar: 19
Yaş: 30
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?
:lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 16:17 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 22 Mar 2016, 14:41
Mesajlar: 17
Yaş: 0
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?
Yabancı sitelerde F-35s diye bir ibare var. İngilizcem iyi değil. Anlayan birisi baksın.


En son AlicnDniz tarafından 17 Kas 2016, 23:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 16:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3178
Yaş:
Bizim TAI 400 adet orta govde uretecek ya. Demek ki belli bir miktari bizim ucaklara ait olacak. Dunyada 2.montaj hatti da Itaoya'da belki bizim nihai urunler oradan gelir. Benim anladigim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 16:51 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 16 Oca 2013, 09:44
Mesajlar: 12
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?
Yabancı internet sitelerinde Blok anlamında F-35s diye bir ibare var ki zaten. İngilizcem iyi değil. Anlayan birisi bakabilir.
İlginç, bunu öğrendiğimiz iyi oldu biraz araştıralım, benim bildiğim sadece İsrail F-35'lerine F-35I Kanada F-35'lerine de CF-35 isimlendirmesi yapılmıştı. Acaba F-35T ya da TF-35 varken neden S ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 16:59 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 32
Yaş:
Arkadaşlar f-35s diye uçak yok.Sanırım s çoğul ekini kullanmışlar.Başka bir şey yok ortada yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 22 Mar 2016, 14:41
Mesajlar: 17
Yaş: 0
Alıntı:
Arkadaşlar f-35s diye uçak yok.Sanırım s çoğul ekini kullanmışlar.Başka bir şey yok ortada yani.
F-35As, Bs ve Cs diye geçiyor. Çoğul anlamda da diyor olabilirler.


En son AlicnDniz tarafından 17 Kas 2016, 23:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 17:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1629
Yaş:
Ilk iki F-35 2018'de teslim edilecek. Fikri Isik bu gelismeyi kastediyor olmali. Bu ucaklarin uretiminde TAI'de uretilen orta govde kullaniliyor. Turkiye'de uretilen parcalarin ilk ucaklarda kullanilmasi, teslim edilecek F-35'leri yerli uretim ucak yapmis olabilir. Boyle konusmalar ilk defa olmuyor, ya onundeki metini yanlis okumustur veya kendisine soyleneni yanlis anlayarak herseyi bir birine karistirmistir. Onceki savunma bakanimizda oyleydi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 20:07 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6796
Yaş:
Allah aşkına, kafam almıyor artık.

Bilmiyorsanız bilmiyorum deyin, kimse sizi yargılamaz; İngilizce bilmemek günah değil.

Lakin, okuduğunuzu anlayacak seviyede İngilizce biliyorsanız da şunları iddia, açıklama vb. diye yazmayın buraya. Küçük düşürüyorsunuz kendinizi.

Şu gazete yazarı sıfatlı kişinin kuyuya attığı taşı kafasına atmak gerekiyor belli ki. Para kazanarak bu işi yapan insanlar bu kadar cahil ve gerizekalı olamamalı, yasaklanmalı bu.

-
-s takısı yahut kısaltması bir çok anlamda kullanılır. Bu bağlamdaki kullanışı çoğul ekidir. "F-35s", F-35'ler demektir. "F-35As" F-35A'lar demektir. "F-35Bs" F-35B'ler demektir. "Su-27Ss(yahut Su-27S')" Su-27S'ler demektir.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2016, 02:43 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 594
Yaş:
Alıntı:
Allah aşkına, kafam almıyor artık.

Bilmiyorsanız bilmiyorum deyin, kimse sizi yargılamaz; İngilizce bilmemek günah değil.

Lakin, okuduğunuzu anlayacak seviyede İngilizce biliyorsanız da şunları iddia, açıklama vb. diye yazmayın buraya. Küçük düşürüyorsunuz kendinizi.

Şu gazete yazarı sıfatlı kişinin kuyuya attığı taşı kafasına atmak gerekiyor belli ki. Para kazanarak bu işi yapan insanlar bu kadar cahil ve gerizekalı olamamalı, yasaklanmalı bu.

-
-s takısı yahut kısaltması bir çok anlamda kullanılır. Bu bağlamdaki kullanışı çoğul ekidir. "F-35s", F-35'ler demektir. "F-35As" F-35A'lar demektir. "F-35Bs" F-35B'ler demektir. "Su-27Ss(yahut Su-27S')" Su-27S'ler demektir.
Ne yalan söyleyim usta, demeden edemeyeceğim; vallahi okuduğum an sesli güldüm. :D

Diline sağlık.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2016, 16:06 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Konuyla ilgisi yok ama izin olursa bir soru soracağım: Jet savaş uçaklarındaki motorların ön fanları, itiş gücünün kaçta kaçını üretiyor?

Yolcu uçaklarında kullanılan motorlarda, ön fanların itiş gücünün yaklaşık %80'ini ürettiğini biliyorum.
Savaş uçakları ndaki fan Air-core Air oranı yolcu ucakalrindan farkli olmak zorunda, tepkime suresinden oturu. Güncel (sivil) motorlarda Oran 5/1 gibi birşey. Hatta yeni nesil motorlarda oran 12/1 filan olacakmış (pw purepower ve cfm leap) askeri uçaklarda oran kabaca 3/1 civarı.

İmla hataları için özür dilerim telefondan yazıyorum.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016, 10:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 705
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Sayın HDS ve Sayın AKINCI; size teşekkür ederim. Gerçi özelden ayrıca teşekkür etmiştim Sayın HDS'ye.

Soruyu sormamın nedeni, jet motorundaki iki esas teknolojik zorluktan (Yataklama/Rulmanlar ve core bölgesi) birinin etrafından dolanabilecek bir yol olabilir belki. (Zayıf bir ihtimal olsa da) Hesaplamak gerek...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2016, 22:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 654
Yaş:
Elimizde ki F16 lara olan hakimiyetimizi göz önüne alırsak. Tıpkı T129 projesinde olduğu gibi kendi avionik süitimizi geliştirip F16 V de kullanılan elektronik aksam ayarında bir ürün ailesi ortaya çıkarıp. Hali hazırda batı ordularında kullanımda olan ,F16 - Gripen - Eurofighter veya o ayarda bir uçağa entegre ederek, kendi uçağımızı bu şekilde yapmak daha hızlı ve maliyeti uygun olmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2016, 22:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4305
Yaş:
Alıntı:
Elimizde ki F16 lara olan hakimiyetimizi göz önüne alırsak. Tıpkı T129 projesinde olduğu gibi kendi avionik süitimizi geliştirip F16 V de kullanılan elektronik aksam ayarında bir ürün ailesi ortaya çıkarıp. Hali hazırda batı ordularında kullanımda olan ,F16 - Gripen - Eurofighter veya o ayarda bir uçağa entegre ederek, kendi uçağımızı bu şekilde yapmak daha hızlı ve maliyeti uygun olmaz mı?
Aslında özgür böyle bir projeye doğru gidebilecek bir adımdı. Bizim uçaklar ile başlayıp, daha sonra diğer ülkelerin uçaklarına sıra gelecekti. Hatta adımları da olabilirdi. Fakat F-35'in gereğinden pahalı olması, bazı ülkelerin silah harcamalarını düşürmesi gibi nedenlerle, F-16 modernizasyonlarını popüler ve iyi para getiren işler haline getirdi. Doğal olarak da ABD F-35'e harcadığı bu paraları geri kazanmak yerine bize vermeyi tercih etmedi. Bu da desteklenen özgür projesinden, kösteklenene geçişi körükledi. Şuan için ABD F-16'dan hala ekmek yerken bunu bizle paylaşmak istemez. Hele şu günlerde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 11:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 484
Yaş:
Biraz acemice bir soru olacak kusura bakmayın ama bir şey soracağım ;

Bazı ülkelerin yaptıkları uçakların gövde materyalleriyle amerika ve rusyanınkiler aynı kalitede olmuyor mesela ;

Resim

Resim

Yani japonların uçak f-35'in gövde kalitesi yanında jet eğitim uçağı gibi. Ciddi bir çatışmada parçalanacak gibi. Alüminyum gibi.

soruma gelirsek , bizim TFX değil mi japonlarınki gibi olacak, yoksa f-35'in gövde parçalarından birini üretiyorduk sanırım, oradan bir tecrübe örnek vs. alıp o kalitede yapabilirmiyiz ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 11:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 385
Yaş: 27
Alıntı:
Biraz acemice bir soru olacak kusura bakmayın ama bir şey soracağım ;

Bazı ülkelerin yaptıkları uçakların gövde materyalleriyle amerika ve rusyanınkiler aynı kalitede olmuyor mesela ;

Resim

Resim

Yani japonların uçak f-35'in gövde kalitesi yanında jet eğitim uçağı gibi. Ciddi bir çatışmada parçalanacak gibi. Alüminyum gibi.

soruma gelirsek , bizim TFX değil mi japonlarınki gibi olacak, yoksa f-35'in gövde parçalarından birini üretiyorduk sanırım, oradan bir tecrübe örnek vs. alıp o kalitede yapabilirmiyiz ?
Ben size aşırı bilgim olmamasına rağmen bir fikir vereyim.
Bizim gördüğümüz temel şey dış kaplama, yani boya. Bu boyalar uçaklara göre değişmekte, özellikle servis tavanları ve yaptıkları hıza göre.
Mesela F-22 uçağı ile ilgili izlediğim bir belgeselde, uçağın belirli parçaları arasında boşluk olduğu, özel kaplaması sayesinde uçak yüksek hızda uçarken bu kaplamanın genleşip bu boşlukları doldurduğu söylenmişti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 14:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 533
Yaş: 45
Metal hepsinde aynı metal. Fark üzerindeki kaplama ve boyada.

Birde yolcu uçaklarında yeni nesil kompozit gövde kullanımı var daha yeni yeni. Mesela B-787 komple kompozit gövde yapıldı. A-350 yoğun miktarda kompozit kullanımı oldu. Daha hafif metaryal bunlar.
Aslında olay tamamen o ülkenin, firmanın geldiği teknoloji, tecrübe, bilgi seviyesinde. Değil bizim, Japon'ların dahi bir F-35 kalibresine ulaşmaları şu an hayal. Ne Çin, ne de Rusya bunu başaramıyor. Ki onlarda yüz yıldır uçak yapıyor.

Bizim, 2023'e F-35 ayarı yapabileceğimiz uçak ancak janjanlı bir Mock-up olabilir. O resimdeki uçuş testlerine başlamış Japon uçağı seviyesine erişmemiz dahi bu kadar kısa bir sürede imkansız bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 15:51 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3231
Yaş:
Bu kafayla giderse İran'ın Qaher 313'ü gibi bir ucube çıkacak. Ülke ülke değilde, kıyma makinesi gibi. içine giren her güzelliği, her gelişmişliği bozuyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016, 19:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 15:47
Mesajlar: 69
Yaş:
Biz hava hava uçağı değilde hava yer uçağı yapsak daha ekonomik daha kısa bir yola girmiş olmayız mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016, 19:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 705
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Biz hava hava uçağı değilde hava yer uçağı yapsak daha ekonomik daha kısa bir yola girmiş olmayız mı?
Olmayız. İhalar ve güdümlü top/füze mühimmatları yavaş yavaş o işi devralacaktır. Bize hava hava operasyonlarında silah-gözlem-haberleşme istasyonu işi görecek araçlar lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016, 19:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 410
Yaş:
Alıntı:
Biz hava hava uçağı değilde hava yer uçağı yapsak daha ekonomik daha kısa bir yola girmiş olmayız mı?

Sanırım Su 25 tarzı uçakları söylüyorsunuz. Peki neden ihtiyacımız olmayan bir uçağa para aktaralım? TF-X neden çift motorlu olsun,menzili yüksek olsun vs diye uğraşılıyor olabilir? Sadece yer saldırısı için mi? Zaten çok büyük politik kopmalar yaşanmazsa hedefte TF-X hava-hava ağırlıklı kullanılıp yer saldırı yükü F35lere verilecek. Sayfalarca tartışılmış zaten. Biraz okursanız o mantığın yanlış olduğunu anlayacaksınız.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016, 18:21 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Biraz acemice bir soru olacak kusura bakmayın ama bir şey soracağım ;

Bazı ülkelerin yaptıkları uçakların gövde materyalleriyle amerika ve rusyanınkiler aynı kalitede olmuyor mesela ;

Resim

Resim

Yani japonların uçak f-35'in gövde kalitesi yanında jet eğitim uçağı gibi. Ciddi bir çatışmada parçalanacak gibi. Alüminyum gibi.

soruma gelirsek , bizim TFX değil mi japonlarınki gibi olacak, yoksa f-35'in gövde parçalarından birini üretiyorduk sanırım, oradan bir tecrübe örnek vs. alıp o kalitede yapabilirmiyiz ?



X-35 ve x-32 ye bakarsan bu mitsubisi nin daha derli toplu olduğu farkedersin. Zaten bu sadece teknoloji gösterimi (türkçesi bumu ?) İçin seri üretim olursa bundan çok çok daha farklı olur.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016, 18:56 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 267
Yaş:
Alıntı:
Biz hava hava uçağı değilde hava yer uçağı yapsak daha ekonomik daha kısa bir yola girmiş olmayız mı?
Sn. YAVAŞ, F/ 35, TURAF' da söndürülen F/ 4 filolarında konumlandırılacak. Kuvvetin planı TF/ X veya muadili envantere girene kadar F/ 35-F/ 16 kombinasyonu ile devam etmek.
Alıntı:
Metal hepsinde aynı metal. Fark üzerindeki kaplama ve boyada.
Sn.Topgun, Savaş uçakları, tamamen metalden imal değildir. Ancak metal olanları da hala hizmette. Ama işçilik kaliteleri için bir Rus yahut Çin menşeyli teyyare ile Fransız yahut ABD menşeli aynı nesil uçaların gövdelerini incelerseniz kalite farkını rahatlıkla alayabilirsiniz.

Resim



Resim

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016, 22:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 410
Yaş:
Detaylı bilgim yok ama sırf görünüş olarak bile f16 ile jf 17 arasında kalite farkı bariz belli. Birisi yıllar öncenin tasarımı olmasına rağmen daha yeni gibi.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 01:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 32
Yaş:
Proje uzun zamandır sessiz.Savunma ve havacılık dergisinde ADS(Airbus defence system) ile görüşmelerin yapılacağı ve daha sonra BAE veya ADS'den birinin seçileceği belirtiliyor.Ayrıca İngilizlerin masadan kalktıkları söyleniyor.Eğer böyleyse motor konusundada bir sıkıntı olmaz mı?Acaba İngilizler neden masadan kalktı.Çok istekliydiler.Bu projeyi olumsuz etkilemez mi.Ayrıca Avrupaylada aramız bu aralar bozuk.ADS ilede sıkıntı yaşamaz mıyız?Saab sanki en makul YİF(yabancı iş birliği firması) değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 13:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Shenyang Aircraft Corporation (SAC) a profité de cet évènement pour présenter pour la première fois au public son projet de chasseur furtif de cinquième génération J-31. Les démonstrations en vol réalisées par l’unique prototype de la firme ont permis d’apprécier les performances et la manœuvrabilité de ce nouvel avion de chasse. Il s’agit du second projet d’appareil de ce type en Chine, avec le chasseur J‑20 développé par la Chengdu Aircraft Corporation (CAC). Ces deux projets constituent des indicateurs forts de la vigueur actuelle de l’industrie aéronautique nationale. Actuellement, seuls les Etats-Unis disposent de deux chasseurs de cinquième génération (le F-22 et le F‑35), et rares sont les autres pays disposant de programmes de ce type en cours de développement : la Russie avec le T-50, le Japon avec l’ATD-X, et à un stade de développement initial, l’Inde et la Turquie. Proposé à l’exportation sous l’appellation FC-31, le J-31 pourrait intéresser le Pakistan déjà désireux d’acquérir des appareils J-10.
Bu gün dolaşırken denk geldiğim hoş bir ayrıntı...
Kaynak: http://www.defense.gouv.fr/ema/sitta/le ... china-2014


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 13:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4923
Yaş:
Bizi unutmamaları hoş olmuş, ama Kore'yi atlamışlar. Epey ilerlediler oysa ki. Yahut, beşinci nesil sayılmıyor. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 23:10 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 16:36
Mesajlar: 75
Yaş: 0
Resim

Hayırlı uğurlu olsun :lol:

T-X neye benzeyecek acaba ?

https://tr.wikipedia.org/wiki/Sierra_Nevada_Corporation

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 23:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 69
Yaş:
Hayırlı olsun . Harika bir tecrübe olur tai için. Ama işimiz zor gibi rakipler fena.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016, 00:29 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1629
Yaş:
Rakipler guclunun otesinde, agir siklet, hafif siklet boks maci gibi. Boeing-SAAB, Lockheed-KAI, Raytheon-Alenia, Northrop ve SNC-TAI var simdilik USAF T-X'e teklif vermeye hazirlanan. SNC'in diger buyukler karsisinda pek agirligi yok, bulundugu eyaletin ABD politik sisteminde cok fazla agirligi yok. Urun olarak mumkun oldugunca COST yaklasimi ile hazir altsistemler hizli bir cozum cikarmalari lazim. USAF isterlerine gore tasarlanan ucagin, HvKK'na uygun olmasini bekleyebiliriz. En kotu senaryoda ortaya cikan urunu HvKK'ne verirler. Bakalim cok hizlica ucan bir prototip ortaya cikabilecek mi. Rakipleri cok ilerde, ve ellerinde ucan veya ucmaya yakin prototipler var.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016, 01:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1076
Yaş:
Olayi acabilecek var mi tam olarak?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016, 02:42 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 16:36
Mesajlar: 75
Yaş: 0
Alıntı:
Olayi acabilecek var mi tam olarak?
Eren Özmen ile Fatih Özmen Sierra Nevada Corporation (SNC) CEO´ları TAI ilen beraber ABD´de yeni nesil Jet Eğitim Uçağı projesine ortak olarak beşinci aday olarak girişmde bulunuyorlar ve dedikodulara göre Uçak monte edilmiş bile.

ABD´de bu Uçak yarışmayı kazanmasa bile TAI´nın Hava Kuvvetlerine sunucağı Ürün yine bu olucaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 22:14 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1629
Yaş:
Bu ihaledeki 5 ucak aslinda 3 farkli kategoriyi temsil ediyor diyebiliriz. T-50 Lockheed/KAI, Northrop T-X ve Boeing-SAAB T-X ucaklari F404 motor kullanimi ve aerodinamik ozellikleri itibari ile rekabet icindeki en ust klasmani olusturuyorlar. Bu ucaklar supersonic hiz ve yuksek manevra kabiliyetine sahip olacaklardir. Bu klasmandaki ucaklarin dezavantaji ilk alim maliyet, isletme ve omur boyu lojistik maliyeti (life cycle logistical cost) diger daha alt siniftaki ucaklara gore yuksek olacaktir. Benim tahminim bu ucaklarin birim maliyetleri 30-40 milyon $ arasi bir fiyat olacaktir.

Bir alt klasmanda Italyan Alenia/Raytheon'in onerdigi ve yuksek performansli jet egitim ucagi/hafif saldiri ucagi sinifinin standardi olan M-346 veya T-X projesindeki ismi ile T-100 var. Bu ucak cift Honeywell F124 motora (A/B olmayan bir motor ve maksimum 6250lb itic gucu) sahip ve transonic veya yuksek subsonic hiza sahip bir aerodinamik govdeye sahip, bastan safkan bir egitim ucagi olarak dusunuldugu icin modern bir kokpit ve fly-by-wire ile gunumuz modern jet ucaklarinin ihtiyaci olan pilolari yetistirmek icin tasarlanmis. Singapur, Polonya, Israil ve Italyan hava kuvvetlerinin kullaniminda bir ucak. Hafif silahli versiyonu opsiyon olarak var. Istendiginde modern muhimmatlar ile hafif saldiri ucagina donusebiliyor. Polonya 8 M346 (+4 opsiyon)+ egitim/lojistik destek paketini 280 milyon euro imzalamisti. 35 milyon euro birim tedarik maliyetine sahip oluyor.

En alt klasmanda daha cok ekonomik ve optimum performans tercihinin on planda oldugu SNC/TAI'nin Freedom Trainer T-X onerisi var. Ucak hakkinda bir grafik tasarim haricinde cok fazla bilgi yok ama kullanilan Williams International FJ44-4M motoru Cessna is jetlerinde ve L-39NG(Eski sovyet blogu standart egitim ucagi olan L-39'un yeni jenerasyon modeli) ve Alenia M345( tek motorlu, hafif egitim ucagi) ucaklarinda kullaniliyor. Bu motor fiyat olarak tahminen 800 bin $ civarinda. Diger rakiplerinin neredeyse 1/3 fiyatinda, ihaledeki diger alternatifflerine gore cok daha kucuk ve hafif bir motor, itki gucude cok dusuk 3600lb. Bu verilerden ve motorun is jetleri icin tasarlanmasi nedeniyle yakit ekonomisi iyi bir motor olarak dusunulebilir. Freedon Trainer'in grafik goruntusu Boeing-SAAB'in T-X'ine benzer bir aerodinamige sahip, cift dikey kanat dusuk hizlarda ucagi stabilitesini artirdigi gibi, AoA degerini yuksek tutacaktir. Kanat acikligi emin olmamakla birlikte uzun gorunuyor ve alan olarak dusuk kanat yukune sahip bir ucak olabilir. Bu yuzden stall hizida dusuk olacaktir. Hiz olarak kullanilan motoru goz onune alirsak subsonic hiza sahip, belki 400-500knot hizlarda BFM denilen temel savas ucagi manevralarini en iyi sekilde yapacak sekilde optimum performansa sahip bir ucak olabilir. Bu ucagi tasarlayanlarin hedef altiklari kriterler, dusuk maliyet, dusuk isletme, modern kokpit, yeterli performans gibi gorunuyor. Ortaya cikacak urun M346'nin biraz altinda olacak gibi ve dogal olarak daha dusuk maliyetli bir cozum. Benim fiyat tahminim 25-30 milyon $ civarinda bir deger olacaktir.

Burada SNC/TAI'nin dezavantaji diger rakipleri kadar buyuk sirketler olmamalari, ve dolayisiyla ABD politik sisteminde agirliklari olmayacaktir. Ucagin uretilecegi eyaletin senatorleri belki biraz destek verir. Diger dezantaj M346 gibi veya T50 gibi piyada halen ucan ve kendini kanitlamis egitim ucaklari ile rekabet edebilmek. Bu iki ucak halen ucuyor, egitim ve lojistik altyapilarini kurmuslar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 19:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 488
Yaş:
Tayvan ın XAT-5 adında bir eğitim uçağı projesi var. SNC nin de destek sağladığını okumuştum bir yerlerde, ne kadar doğrudur bilemem. Ama uçak TAİ nin T-X görseline de oldukça benziyor.
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2016, 21:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:12
Mesajlar: 273
Yaş:
Amerika nın T/X projesi için bazı değişiklikler yapılan Scorpion ilk uçuşunu yapmış. Haberin linki şağıda.

.@TextronAviation #Scorpion Jet Makes Maiden #Flight #avgeek aviationtoday.com/av/military/Te…

_________________
Resim

''Soruyorum size... Topyekün bir savaş mı istiyorsunuz? Eğer gerekirse, hayal edebileceklerimizden daha büyük ve daha radikal?.. O halde, şimdi, ayağa kalkın ve bırakın, fırtına kopsun!''
Joseph Goebbels


En son bertone tarafından 23 Ara 2016, 22:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2016, 22:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6796
Yaş:
İlk uçuşunu 2014'te yaptı. Bu küçük değişiklikler geçirmiş seri üretime hazır modelinin ilk uçuşu.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2016, 14:47 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Eki 2016, 21:13
Mesajlar: 12
Yaş: 40
Üretim hattından çıkan ilk Scorpion 22 Aralık'ta ilk uçuşunu yapmış. İlk prototip uçuşu 2013'de olmuştu.
24 ayda konseptten ilk uçuşa. 48 ayda ilk üretim versiyonuna. Takdir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2016, 17:58 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 569
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Yabancı birkaç savunma muhabiri BAE masadan kalmış, Airbus ağırlık kazanmış diyor ne kadar doğru bilmiyorum. Fransızla bu iş yürümez gibi geliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 00:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 109
Yaş:
Acaba bize düşman ab ve zaten f35 alarak göbeğimizin bağlandığı ama heran kopabilcek ilişkileri göz önünde bulunursak. Rus şirketlerinle ortak geliştirme tasarım teklifi veremez miyiz ? Bu pak-fa ortaklığı olur veya yeni bir uçak geliştirme olabilir. Bizim geliştiriceğimiz rusların tasarım desteği ve teknoloji vereceği bir sistem olabilir...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 11:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 533
Yaş: 45
Alıntı:
Üretim hattından çıkan ilk Scorpion 22 Aralık'ta ilk uçuşunu yapmış. İlk prototip uçuşu 2013'de olmuştu.
24 ayda konseptten ilk uçuşa. 48 ayda ilk üretim versiyonuna. Takdir.
Halbuki biz bu sürede anca tasarım kriterlerini belirliyor, bir o kadar süre sonrada anca mockup ortaya çıkarabiliyoruz! Üzerine yine bu sürede ortaya çıkan prototipi, bir o kadar sürede test ediyoruz. Sonra eğer isterler değişmez ise (ki değişmemesi bir mucize) seri üretim için karar ve üretim hattı, alt ürünler vb. hazırlıkları bekliyoruz. Yani senin anlayacağın, herifler hiç işi bilmiyor!!! :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 11:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 533
Yaş: 45
Aslına bakarsanız, klasik T-38 tasarımını, yeni nesil teknolojik gelişmeler ile güncelleyerek, kısa sürede herkesin düşünmeksizin kabul edeceği bir jet eğitim uçağı ortaya çıkartılabilirdi. Yeni nesil motorlar, flybywire kumanda, modern uçuş kontrol bilgisayarı ve yazılımı, full glass kokpit. İnanın, uçuş dinamiklerinde değişikliğe dahi gerek yok. Mevcut T-38 ideal bir eğitim uçağı. Şu an tek eksiği, eskiyen gövde ve teknolojisi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 14:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 17:49
Mesajlar: 123
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?
burada f-35s ibaresi var modifikasyonlu f-35 lere s takısı mı geliyor ?som der geçerim http://thehill.com/policy/defense/31216 ... n-in-f-35s


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3356 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 163 64 65 66 67 68 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye