TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Oca 2018, 21:05

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 175 76 77 78 79 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 21:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 860
Yaş: 45

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı senin alıntıladığın 'EJ-200'ün %25 arttırılmış versiyonunun düşük maliyetli olacağı' paragrafını dahil etmeyince, sadece satış mevzuna mantıklı demiş gibi oldum :) aslında tüm hepsini birden kastettim. İlk etapta Eurojet en optimum seçim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 21:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
Eurojet konsorsiyumu RR kadar bonkörmü IP hakları konusunda ? Bana is siyasi olacak gibi geliyor yani ülke ilişkilerinin düzeyi ile ilgili.

Bu arada Pakistan li bir yetkili JF-17 ile ilgilendiği mizi söylemiş... Büyük bir dalga geliyor ve buna hazırlanıyor gibiyiz, nereden ne bulursak...

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 22:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4545
Yaş:
Alıntı:
Eurojet konsorsiyumu RR kadar bonkörmü IP hakları konusunda ? Bana is siyasi olacak gibi geliyor yani ülke ilişkilerinin düzeyi ile ilgili.
Aklımdan kaçmış Topgun üstadın mesajında alıntıladığım sorularımı bunu da eklemem gerekli. Adamlar gerçekten böyle bir şeyi verebilir mi?
Alıntı:
Bu arada Pakistan li bir yetkili JF-17 ile ilgilendiği mizi söylemiş... Büyük bir dalga geliyor ve buna hazırlanıyor gibiyiz, nereden ne bulursak...
Üstadım bu konu için, kaynağı bulamadım ama, bir temenni gibi söylenmiş deniyor. Yani aslında Türkiye'nin JF-17 almak istediği için değil de hani Türkler de bizim uçakla ilgileniyor gibi bir söylem sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 23:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
RR Motoru satmasina satar niye satmasin Eurojet de nerdeyse RR nin sayilir .

Ama madem Ucak yapiyoruz ve bu Ucak siyasi bir Probaganda Prototip Makinasi degilse neden adam gibi su anki durumdan ders cikarilmazki ?
Cünki bu Ucak eger gercekden Ülkenin gelecegi icin düsünülüyorsa bir kac hükümetide yutacaksa o zaman herseye adam gibi baslasalarya.

Neden Motoruda kendimiz tasarlamiyoruz ?

Misal dersinki ; Altay MBT de oldugu gibi alin kardesim 500 Milyon (basta ne lazimsa iste ) dolar Kale ve TEI sizde kendi cebinizden 15% erini koyun su yüksekliklerde söyle performansi olacak bir Motor yapin, bunun icin disardan RR lemi anlasirsiniz yoksa dünyadan isi bilen elemanmi toplarsiniz toplayin ve su tarihde Motoru teslim edin.
Örnegin j79 üzerinden bir Turbofan Motor gelistirilemezmi ?

Yani toplama parcalarla her dakika su ariza yaparmi, performans uyarmi endisesi neden tasiyalim, hemde bu isde gercekden ciddi miyiz belli olurdu.

Ayni seyler Elektronik ve Mekanik komponentler icinde gecerli tabi.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 00:13 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Alıntı:
RR Motoru satmasina satar niye satmasin Eurojet de nerdeyse RR nin sayilir .

Ama madem Ucak yapiyoruz ve bu Ucak siyasi bir Probaganda Prototip Makinasi degilse neden adam gibi su anki durumdan ders cikarilmazki ?
Cünki bu Ucak eger gercekden Ülkenin gelecegi icin düsünülüyorsa bir kac hükümetide yutacaksa o zaman herseye adam gibi baslasalarya.

Neden Motoruda kendimiz tasarlamiyoruz ?

Misal dersinki ; Altay MBT de oldugu gibi alin kardesim 500 Milyon (basta ne lazimsa iste ) dolar Kale ve TEI sizde kendi cebinizden 15% erini koyun su yüksekliklerde söyle performansi olacak bir Motor yapin, bunun icin disardan RR lemi anlasirsiniz yoksa dünyadan isi bilen elemanmi toplarsiniz toplayin ve su tarihde Motoru teslim edin.
Örnegin j79 üzerinden bir Turbofan Motor gelistirilemezmi ?

Yani toplama parcalarla her dakika su ariza yaparmi, performans uyarmi endisesi neden tasiyalim, hemde bu isde gercekden ciddi miyiz belli olurdu.

Ayni seyler Elektronik ve Mekanik komponentler icinde gecerli tabi.
Hocam Kale havacılık yıllardır SOM' a motor yapamadı ne yazık ki ayrıca o yıllardır yapamadığı motorun itkisi 787 lbf' dir. Bizim Tfx e zayıf gelir dediğimiz ej200 motorunun itkisi bile 20,200 lbf. Bizim sıfırdan başlamamız en az 20 yılı alır. İlla destek almak zorundayız.

Not: Rakamlarda oynama olabilir açık kaynaklardan örnek olsun diye aldım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 00:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4545
Yaş:
Alıntı:
RR Motoru satmasina satar niye satmasin Eurojet de nerdeyse RR nin sayilir .
"Sayılır" kelimesi cümleyi zaten katlediyor. Keşke o kadar kolay olsa. İngilizlerle anlaşıp, alıp bu konuyu kapatsak.
Alıntı:
Ama madem Ucak yapiyoruz ve bu Ucak siyasi bir Probaganda Prototip Makinasi degilse neden adam gibi su anki durumdan ders cikarilmazki ?
Cünki bu Ucak eger gercekden Ülkenin gelecegi icin düsünülüyorsa bir kac hükümetide yutacaksa o zaman herseye adam gibi baslasalarya.

Neden Motoruda kendimiz tasarlamiyoruz ?

Misal dersinki ; Altay MBT de oldugu gibi alin kardesim 500 Milyon (basta ne lazimsa iste ) dolar Kale ve TEI sizde kendi cebinizden 15% erini koyun su yüksekliklerde söyle performansi olacak bir Motor yapin, bunun icin disardan RR lemi anlasirsiniz yoksa dünyadan isi bilen elemanmi toplarsiniz toplayin ve su tarihde Motoru teslim edin.
Örnegin j79 üzerinden bir Turbofan Motor gelistirilemezmi ?

Yani toplama parcalarla her dakika su ariza yaparmi, performans uyarmi endisesi neden tasiyalim, hemde bu isde gercekden ciddi miyiz belli olurdu.

Ayni seyler Elektronik ve Mekanik komponentler icinde gecerli tabi.
Neden motoru kendimiz tasarlamıyoruz deyip, 2 cümle sonra tekrar şuanki uyguladığımız sistemi yapmayı öneriyorsunuz. Bir karar verin bence, kendimiz mi yapalım ortak mı girelim?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 00:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:
"Sayılır" kelimesi cümleyi zaten katlediyor. Keşke o kadar kolay olsa. İngilizlerle anlaşıp, alıp bu konuyu kapatsak.



Neden motoru kendimiz tasarlamıyoruz deyip, 2 cümle sonra tekrar şuanki uyguladığımız sistemi yapmayı öneriyorsunuz. Bir karar verin bence, kendimiz mi yapalım ortak mı girelim?
Ingiliz firmasi cogunluk hissesine sahip o Motorda onlarin sayilir demek onlarin, digeri yani Italyanlar sadece kar ortagi .

Suanki sistem Ingilizin Motorunu ortak üretmek, ben bütün hakklari benim olan gerekirse disardan desdek alarak tasarimdan sözediyorum.
GE nin Motorunu sadece örnek olarak önümüze koyup bunun üzerinden Motor tasarlamak yani Jet Moturunun Turbofan ini gelistirmek.
Yani sifirdan kalici olarak Insan gücü yetisdirmekden bahsediyorum, neticede gelecege yatirim yapmak yani Insana .

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 03:00 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 904
Yaş: 18
Alıntı:
Üstadım bu konu için, kaynağı bulamadım ama, bir temenni gibi söylenmiş deniyor. Yani aslında Türkiye'nin JF-17 almak istediği için değil de hani Türkler de bizim uçakla ilgileniyor gibi bir söylem sanırım.
Pakistan Savunma Üretimi Bakanı Rana T. Hüseyin Anadolu Ajansı'na verdiği röportajda: Türkiye'nin Pakistanlı JF-17 savaş uçaklarını düşünmekte olduğunu söyledi. "Bu uçakları düşünüyorlar, çünkü bu uçak hakkında ayrıntılı bilgi sahibiler. Gelecekte satın almaları için umut edelim" dedi.
_________________
Politik bir açıklama birazda PR amaçlı herhalde dikkat çekiyor. S-400'de ki reklam kabiliyetimiz ortada... :) :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 09:48 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5609
Yaş:
Eurojet'te MTU katılımı neredeyse RR'tan fazla yahu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 10:33 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Alıntı:
Eurojet'te MTU katılımı neredeyse RR'tan fazla yahu.
Ana tasarım RR XG-40'tan geldiği içindir EJ200 motorunu MTU kamuoyu rahatlasın diye RR 230 der satar. Sanırım tasarım satış hakları RR'dadır. Birde Eurojette Avio'nun amerikan ortağı ile ortak ITPnin yarısı onun RR'a hayır kararı çıkmaz.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 11:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 293
Yaş:
Alıntı:
Ana tasarım RR XG-40'tan geldiği içindir EJ200 motorunu MTU kamuoyu rahatlasın diye RR 230 der satar. Sanırım tasarım satış hakları RR'dadır. Birde Eurojette Avio'nun amerikan ortağı ile ortak ITPnin yarısı onun RR'a hayır kararı çıkmaz.
Dogru,internette"bu motorun rrvxg40 dayandigini ve motorun gelistirme masrafinin ℅85 nin ingiliz hukumetince karsilandigi "yaziyor.
Ayrica, Bu RR lifting systems leri tfx in bir baska varyantina uygulanamaz mi?f35 in dikey kalkis sistemini rr yapiyor.ej230 un yaninda birde bize stovl teknolojisini verirler mi?:)

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 12:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Alıntı:
...Ayrica, Bu RR lifting systems leri tfx in bir baska varyantina uygulanamaz mi?f35 in dikey kalkis sistemini rr yapiyor.ej230 un yaninda birde bize stovl teknolojisini verirler mi?:)
Allah aşkına gaza gelmeyin EJ200 olsa ve bizde önemli bir miktarını üretmeyi becersek(isveç F-404 motorunun %50 ila 65ini üretir) öpüp başımıza koyalım ütopik fikirleri bir süre unutalım. Daha Amerika tam beceremedi lifting olayında hala bir sürü yük yakıt limitler koyuyorlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 13:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Hele bi ayağımızı yerden keselim derler ya, onun gibi; hele bir sağlıklı uçan sistem olsun ondan sonra radarda iz düşürmesini, dik kalkışını, sabit duruşunu düşünürüz.

eski bir şiir geldi aklıma: Benim gönlüm gayet cömert, fakat kesem başıma dert. / Gönlüm diyor şampanya iç, süreklidir keyfi. Kesem diyor evde çorba seni bekler seyfi//

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 14:46 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5609
Yaş:
Biz yine de çok varsaymayalım da. Belli ki bir şeyler değişiyor. Zemin değişiyor. Şu andaki varsayımlarımız ileride bizi yüzüstü bırakabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 16:01 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 10:21
Mesajlar: 5
Yaş: 40
Arkadaşlar konuları takip ederken dayanamadım birşeyi çok merak ediyorum.
Biz 90 lardan beri f16 ları uçurup bakımını yapıyoruz değilmi. Ve bu süre zarfında jet motorlarınında bakımını yapıyoruz değilmi,heraldi bakım için amerikaya gitmiyordur.
Peki bunca senedir sadece uçuştan sonra vidalarını borulaını değiştirip o dişarıda görünen boruları(ne deniyo bilmyorum) değiştirip hemen takıyomuyuz.
Birisi bunu lütfen bana açıklayabilirmi gerçekten öğrenmek için soruyorum, Ortada karanlık bir nokta var orası aydınlanırsa ne yapabileceğimiz ortaya çıkacak gibi.
Hiç bi Allahın kulu bu jet mtorunu senelerdir incelyip bişeyler öğrenmemişmi,ben bunu anlamıyorum, bukadarmı gizemli bu motor, tamam çok zordur,teknolojidir, de 20-30 seneden bahsediyoruz,benim aklım almıyor, bu teknolojiyi öğrenmemizi bu kadar zorlaştıran nedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 16:09 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Binali Yıldırım dün gittiği İngiltere'de Rolls Royce'un CEO'su ile bir araya gelmiş.

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 17:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 265
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar konuları takip ederken dayanamadım birşeyi çok merak ediyorum.
Biz 90 lardan beri f16 ları uçurup bakımını yapıyoruz değilmi. Ve bu süre zarfında jet motorlarınında bakımını yapıyoruz değilmi,heraldi bakım için amerikaya gitmiyordur.
Peki bunca senedir sadece uçuştan sonra vidalarını borulaını değiştirip o dişarıda görünen boruları(ne deniyo bilmyorum) değiştirip hemen takıyomuyuz.
Birisi bunu lütfen bana açıklayabilirmi gerçekten öğrenmek için soruyorum, Ortada karanlık bir nokta var orası aydınlanırsa ne yapabileceğimiz ortaya çıkacak gibi.
Hiç bi Allahın kulu bu jet mtorunu senelerdir incelyip bişeyler öğrenmemişmi,ben bunu anlamıyorum, bukadarmı gizemli bu motor, tamam çok zordur,teknolojidir, de 20-30 seneden bahsediyoruz,benim aklım almıyor, bu teknolojiyi öğrenmemizi bu kadar zorlaştıran nedir.
Motora bakım yapabilmek; özellikle de fabrika seviyesi bakımlar ile sorun tespit ve teşhisi ciddi bir bilgi birikimi ve alt yapı ister. Ancak bu yetenek tek başına size motor üretecek gücü vermez. Sonuçta bir yerde hazır olan bir ürün üzerinde çalışıyorsunuz. parçaları biz üretmiyoruz. yedek parça olarak geliyor. Motorda görünen kadar görünmeyen bir ton bilgi birikimi de var. var olanı kalıba koayarak bu iş olmuyor. Şöyle söyliyim, var olan bakımını yaptığımız en ince ayrıntısına kadar parçalarını tanıdığımız bir motoru üretmek için metalurji konusunda çok ciddi bilgi birikimimizin olması gerekir. Zira hangi parçada ne gibi alaşım kullanılıyor; harici olarka kaplama yapılıyor mu hangi parça kaç mikron kaplanıyor bunlar hep detay. Bu detayı ya birisi bize öğretecek ya da deneyip yanılarak biz öğreneceğiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 17:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Kimse öğretmez

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 18:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Alıntı:
Binali Yıldırım dün gittiği İngiltere'de Rolls Royce'un CEO'su ile bir araya gelmiş.
Gelişmenin hemen ardından bugün Theresa May ile Binali Yıldırım görüşmesinden hemen sonra Canikli'den şu dakikalarda "Olabilecek en kısa süre içerisinde bütün aşamalarını gerçekleştireceğiz. Hiçbir gecikme olmayacak. Temel hedefimiz 2023'te havalandırmak" açıklaması geldi. Demek ki İngiltere'de ki temaslarda motoru ve BAE Systems ile diğer geliştirmeler hakkında çok önemli adımlar atıldı. HMS Ocean ile ilgili gelişmeleri daha çok merak ediyorum yalnız ondan şimdilik ses yok ama Binali bugün onu da isteyecekti Theresa'dan. :)

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 18:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
RR ile Aselsan antlasmasi vardi sanirim, bu Aselsan' daki hisse degerinin artmasini aciklarmi :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 09:30 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 10:21
Mesajlar: 5
Yaş: 40
Alıntı:
Motora bakım yapabilmek; özellikle de fabrika seviyesi bakımlar ile sorun tespit ve teşhisi ciddi bir bilgi birikimi ve alt yapı ister. Ancak bu yetenek tek başına size motor üretecek gücü vermez. Sonuçta bir yerde hazır olan bir ürün üzerinde çalışıyorsunuz. parçaları biz üretmiyoruz. yedek parça olarak geliyor. Motorda görünen kadar görünmeyen bir ton bilgi birikimi de var. var olanı kalıba koayarak bu iş olmuyor. Şöyle söyliyim, var olan bakımını yaptığımız en ince ayrıntısına kadar parçalarını tanıdığımız bir motoru üretmek için metalurji konusunda çok ciddi bilgi birikimimizin olması gerekir. Zira hangi parçada ne gibi alaşım kullanılıyor; harici olarka kaplama yapılıyor mu hangi parça kaç mikron kaplanıyor bunlar hep detay. Bu detayı ya birisi bize öğretecek ya da deneyip yanılarak biz öğreneceğiz.
Cevap için teşekkürler.
Yinede onca senedir birisinin " bide şunu biz deneyelim "dememesini anlıyamıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 11:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2128
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Cevap için teşekkürler.
Yinede onca senedir birisinin " bide şunu biz deneyelim "dememesini anlıyamıyorum.
O kadar kötü değil üniversiteler TEI Tübitak içerisinde bu heves var bazı üretim metdları üzerinde çalıştıkları zaman zaman haber oluyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 18:29 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 29 Tem 2014, 23:46
Mesajlar: 10
Yaş:
Eğer RR tüm hakları (Satış , Full teknoloji transferi falan full paket) ile size ej200 temelli yeni bir motor yapılım diyorsa denilebilecek tek şey canımsın deyip anlaşmayı imzalamaktır. Bu size para ile satın alamayacağınız bir bilgi birikiminin aktarılması demektir. Bunun yanı sıra birde ya sizle ayrıca benzer şekilde bir turboşaft helikopter motoru yapalım diyorsaki bu daha da ötesidir çünkü helikopter motoru üretmek aktarmak organları ile birlikte bize savunma sanayinde çağ atlatır. Bazı arkadaşlar sıfırdan yapalım diyorlar , bazıları çağ atlamak değildir adamlar yapıo biz bakıyos minvalinde şeyler söylüyorlar, ben bu arkadaşlara soruyorum neyi neyle yapacaksınız ? O konularda o kadar çok kritik teknoloji varken ve biz bu kritik teknolojilerin bazılarının sadece adını biliyorken sizce kaç on yılda o bilgi düzeyine kavuşuruz mevcut insan kaynağımızla ki maddi kaynak sınırsız diye düşünüyorum. Savunma sanayinde kritik teknoojileri kimse kimseye sebepsiz yere vermez bu yüzden GAN transistör gibi akıllıca yapılacak sıfırdan teknolojimiz geliştirelim çalışmaları muhteşemdir. Ama her kalemde bunu yapmak imkansız bizim gibi kısıtlı kaynakları olan ülkeler için. Ha noluyor mevcut dünya konjüktürü ve bizim projelerimiz ingilterenin çıkarları ile örtüştürüyor da bu sayede ingiltere bize böyle bir teklifte bulunuyor. Biz ne yaparız bu projeler sayesinde hava araçlarındaki motor teknolojisine en güncel versiyonundan giriş yaparız. Şunu da unutmayınız ki dünyada elektrikle çalışacak uçaklar için uçuş tarih hedefleri 2020 lerin başları


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 17:25 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar konuları takip ederken dayanamadım birşeyi çok merak ediyorum.
Biz 90 lardan beri f16 ları uçurup bakımını yapıyoruz değilmi. Ve bu süre zarfında jet motorlarınında bakımını yapıyoruz değilmi,heraldi bakım için amerikaya gitmiyordur.
Peki bunca senedir sadece uçuştan sonra vidalarını borulaını değiştirip o dişarıda görünen boruları(ne deniyo bilmyorum) değiştirip hemen takıyomuyuz.
Birisi bunu lütfen bana açıklayabilirmi gerçekten öğrenmek için soruyorum, Ortada karanlık bir nokta var orası aydınlanırsa ne yapabileceğimiz ortaya çıkacak gibi.
Hiç bi Allahın kulu bu jet mtorunu senelerdir incelyip bişeyler öğrenmemişmi,ben bunu anlamıyorum, bukadarmı gizemli bu motor, tamam çok zordur,teknolojidir, de 20-30 seneden bahsediyoruz,benim aklım almıyor, bu teknolojiyi öğrenmemizi bu kadar zorlaştıran nedir.
Birebir taklit edilebilir takibi hatta aynısını daha yapabiliriz ama konu ondan ibaret değil.

Malzemenin dayanım sorunu bizi engelliyor bizim malzeme bilimi alt yapımız yok yani kullanacağımız meteryallerin dayanım ömürlerini hesaplayacak ar-ge sini yapıcak bir kuruluşumuz dahi mevcut değil.

Rusya ve Çin bile bu konuda çok zorlanıyor Pak-FA ve J-20 sisteminde bile bildiğim kadarı ile su serisi motorlar kullanıldı.

Tasarım bir yana üretim aşaması çok önemli bu sistemlerde motor yapılır ama dayanımı işte o işin sırrı Amerikada sonra Rusyada.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 17:37 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5609
Yaş:
Her gün vida sıkıyor olmanız size vida yapacak bilgiyi ve üretim altyapısını verir mi? Hayır vermez..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 19:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 860
Yaş: 45
Alıntı:
Her gün vida sıkıyor olmanız size vida yapacak bilgiyi ve üretim altyapısını verir mi? Hayır vermez..
Teknolojiyi, dahada doğrusu o teknolojiyi geliştireni, bileni transfer edeceksiniz, kesenin ağzını açacaksınız, başka türlü kısa bir süreçte onlarca senenin tecrübesini, bilgisini edinmeniz imkansız. TAI'de Temel KOTİL'de bu gerçek üzerinden hareket ediyor, bunu planlamış durumda...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 20:11 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 629
Yaş:
Alıntı:
Teknolojiyi, dahada doğrusu o teknolojiyi geliştireni, bileni transfer edeceksiniz, kesenin ağzını açacaksınız, başka türlü kısa bir süreçte onlarca senenin tecrübesini, bilgisini edinmeniz imkansız. TAI'de Temel KOTİL'de bu gerçek üzerinden hareket ediyor, bunu planlamış durumda...
Bazı kritik teknolojileri parayı bastırsanız da alamayabilirsiniz. Bakınız Çin örneği. Elin adamı 60 yılda elde ettiği tecrübeyi, üstelikte neredeyse bu teknolojiler de tekel iken niye sana verip bir de karşısına rakip olarak çıkartsın ki. Bize sunacakları motor know-how'ı İsveç'e verilen düzeyde olur diye düşünüyorum zira şirketlerin verdikleri röportajlarda motorun tamamının bizim tarafımızdan değil bazı kritik bölümlerinin kendileri tarafından üretilip bizim tarafımızdan montajının yapılabileceğini söylüyorlar. Sorun ileride TF-X satmaya kalktığımızda birilerine yardım aldığımız şirket "dur bakalım ben sana motorun parçasını göndermiyorum" derler mi demezler mi? Göreceğiz bakalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 12:21 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Sayın Cabatlı_53 paylaşmış bu görseli. Tfx için mi yoksa Hürjet için mi acaba?

Resim

Hayırlısıyla şöyle görmekte nasip olsun :)
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 15:01 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 632
Yaş: 27
JF-17 Thunder ile ilgili yukarıda yorum okudum.Uçağı araştırdım.
Bu uçağı denemekte fena fikir değil.

Radar sistemi içinde oldukça alternatif var.Rus motoruda kullanıyormuş.En azından ortak olsak belki kod sorunu yaşanmazdı.
Şu linkte yararlı bilgiler mevcut.
http://savas-ekipmani.blogcu.com/jf-17-thunder/11147787

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 15:15 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3750
Yaş:
F35 kokpit ana ekrani degil mi o ? Orta govde yaninda bu ekran ile ilgili kablo uretim ortakligi vardi bir yerel firma ile ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 15:46 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Eurojet TF-X Motor ihalesinden çekilmiş.

http://www.c4defence.com/Gundem/eurojet ... ldi/5287/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 17:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 285
Yaş:
Acaba biri projeyi baltalamak için talimat mı verdi. Çok istekli olan bir firma çekildi. ABD ye muhtaç bırakılmaya çalışılıyoruz sanırım.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 17:10 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5609
Yaş:
Abartmayın yahu. İçinde Alman MTU'nun olduğu konsorsiyumun ne yapmasını bekliyordunuz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 17:17 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7352
Yaş:
Baştan motor tasarlayacaksınız demişiz. Bizim ihaleciliğimizi biliyorlar, en baştan başlarına geleceği görüp "hell naw!" diyip çekildiler herhalde :)

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 17:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 530
Yaş:
Muhtemelen her işi olduğu gibi bu işi de Ruslara vermek istiyoruz bu nedenle işi yokuşa sürmüştür bizimkiler,
yakında kokusu çıkar, bir şekilde Rusya'ya bağlayacağız bu ülkeyi, hayırlısı bakalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 17:38 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5609
Yaş:
@Sanço; Haydi bunlar Avrupalı çok "düzgün!" insanlar. Peki İngiliz niye bu işin sonuna kadar gidiyor ve hatta "sıfırdan motor yapma"yı kendi öneriyor? Sence bizim ihaleciliğimizi bilmiyor mu? Sence "Golcü Richard" bu kadarcık bile bizi tanımıyor mu?


IDEF'te konuştuk işte adamlarla. Ben "legal"cilerine denk geldim; Alman. "b... satarsınız siz bu motoru bize" dediğimde, "Sorun olacağını sanmıyorum, Almanya'da da Eylül seçimleri sonrası hava değişecektir" demişti. Seçim geçti. Ne burada, ne Almanya'da hava değişmedi. Aslında zaten EJ'ciler de zaman içerisinde EJ2XX'in tüm haklarının bize transferinin söz konusu olabileceğini söylüyorlardı. Bunun muhtemelen ol-a-mayacağı anlaşıldı. Ya da anlatıldı. Alman hükümeti zaten tek tek firmalar ile görüşüyor bu ve benzeri ticari konularda. (Asıl sebep bu burada onu da söyleyeyim. Senin düzgün abilerin alttan ayak oyunları. ;) )

Bir diğeri, bizimkiler EJ200'ün teorik olarak zorlanarak büyütüleceği bir motoru istemediler. İdamesi çok karmaşık politik denklemlere bağlı olan bir motoru belki biz de çok gerekli bulmadık.


Bu arada, korkarım ki sıfırdan motor tasarlanması mevzusunu bizimkilerin aklına İngiltere soktu. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 18:15 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Hocam işin tuhaf tarafı Tai, sitesinde uçağın özelliklerinde 20.000 lb yazmış. Ej200 de bu itkiyi sunuyor zaten.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 20:11 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Şub 2016, 00:18
Mesajlar: 10
Konum: ANKARA
Yaş: 44
Alıntı:
Hocam işin tuhaf tarafı Tai, sitesinde uçağın özelliklerinde 20.000 lb yazmış. Ej200 de bu itkiyi sunuyor zaten.

Resim
Koskoca TAI nin sitesinde; service ceiling, feet yerine lb olarak yer almış :(


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 23:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Ben bu Türbin ihalesini tamamen kaçırmışım, kimler var bu ihalede?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 23:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
EJ-200'ün kökü zaten RR'de. Aynı core'u geliştirip allayıp pullayabilirler. Yok tamamen sıfırdan tasarlanacak ise İngiltere ve RR ile bile gecikmeler olasıdır. F-35 motor geliştirme süreçlerine benzeyebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 23:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Hocam işin tuhaf tarafı Tai, sitesinde uçağın özelliklerinde 20.000 lb yazmış. Ej200 de bu itkiyi sunuyor zaten.
Başındanki işaret büyüktür işareti. Güncel jargonla 20.000+ anlamına geliyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 14:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2128
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
EJ-200'ün kökü zaten RR'de. Aynı core'u geliştirip allayıp pullayabilirler. Yok tamamen sıfırdan tasarlanacak ise İngiltere ve RR ile bile gecikmeler olasıdır. F-35 motor geliştirme süreçlerine benzeyebilir.
Arkadaşlar EJ yani EuroJet dediğiniz zaman işin içine Almanya ve diğer konsorsiyum üyeleri devreye giriyor. Zaten Eurojet internet sitesine baktığınızda Almanya kuruluşlu site uzantısı bile .de

Bu motorun beyin takımı rolls royce iken ve İngiltere ile ilişkileri düşündüğümüzde EJ motorunun liste dışı kalması doğal bir durum. RR ile
her şekilde yeni bir tasarıma gidebiliriz. Ve berbaer tasarlamanın bize kazandırlacakları para ile ölçülemez.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 14:59 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 585
Yaş:
RR' nin askeri projelerden sorumlu yöneticisi S&H dergisinde ki söyleşide motorun 2023 için ilk uçuşunu yapacağını söyledi. Seri üretim biraz daha zaman alır dedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 15:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1333
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar EJ yani EuroJet dediğiniz zaman işin içine Almanya ve diğer konsorsiyum üyeleri devreye giriyor. Zaten Eurojet internet sitesine baktığınızda Almanya kuruluşlu site uzantısı bile .de

Bu motorun beyin takımı rolls royce iken ve İngiltere ile ilişkileri düşündüğümüzde EJ motorunun liste dışı kalması doğal bir durum. RR ile
her şekilde yeni bir tasarıma gidebiliriz. Ve berbaer tasarlamanın bize kazandırlacakları para ile ölçülemez.
Üstadım cehaletimi mazur görün ama biz uçak motoru tasarımında RR gibi bir markaya para dışında ne katabiliriz ki?. Beraber tasarlamak derken biz tasarım maliyetlerini üstlenelim onlar da nasıl yapıldığını bize biraz(!) göstersin? Benim anladığım bu şekilde oluyor. Çıkarımım yanlış mı acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 15:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2128
Konum: Antalya
Yaş: 33
@Pasific

Biz para vereceğiz onlar öğretecek şeklinde olabilir sanıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 17:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Yalnız EJ-200'den bahsetmiyorum ben. Arkadaşlar XG-40 Almanya'ya ait değil. Alman XG-40 üzerinden geliştirilecek bir başka sistem için pek birşey diyemez. XG-40'ın IP'si sanıyorum İngiliz hükümeti ve RR'ye ait.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:
Arkadaşlar EJ yani EuroJet dediğiniz zaman işin içine Almanya ve diğer konsorsiyum üyeleri devreye giriyor. Zaten Eurojet internet sitesine baktığınızda Almanya kuruluşlu site uzantısı bile .de

Bu motorun beyin takımı rolls royce iken ve İngiltere ile ilişkileri düşündüğümüzde EJ motorunun liste dışı kalması doğal bir durum. RR ile
her şekilde yeni bir tasarıma gidebiliriz. Ve berbaer tasarlamanın bize kazandırlacakları para ile ölçülemez.
Bu EJ konsorsiyumun cogunluk hisseside Ingilizlerin yani RR nin, söyle bir durum var Ispanyol sirketinin yarisi filanda RR nin olmasi gerekir.
Italyanlardaki sorun Sirket ABD nin galiba yada onlarda yarisini almis sonucta Ispanyada, Italyada paragöz ülkelerdir.
Onlarin öyle Politik tavirlari satilik :D
Yani Almanin cokda fazla sözü gececegini sanmiyorum ha onlarinkide ABD ile cok is yapmakda ama sonucda onlarda para kazanmak isteyecekdir.

Fakat eger RR yeni Turbin önermisse muhtemelen kendileride gelecekde kendi Turbinlerine ihtiyac uyacakdir . Parasinida bize ödetecekler tabi. Eh Ingilizdende bu beklenir :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2017, 11:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2128
Konum: Antalya
Yaş: 33
@Kafkasya birazda işi Kazan&Kazan gibi düşünün İngilizler Para biz ise Teknoloji kazanacağız bence adil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2017, 16:50 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 585
Yaş:
Şunu hatırlatmakta fayda var, RR ve Kale ortaklığı sadece TF-X motoru için kurulmuş bir ortaklık değil, her türlü türbin imalatını içeren bir ortaklık. Bunun sivil ayağı da var gemisi de var. Adamların dediği şu; bu ortaklığın hayat bulması için bize bir sözleşme verin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2017, 17:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:
@Kafkasya birazda işi Kazan&Kazan gibi düşünün İngilizler Para biz ise Teknoloji kazanacağız bence adil.
Ben bu işe negatif yaklaşmıyorum zaten.
Adam TFX için sorun çıkarmadan verecekse çok iyi olur.

Ama buradan teknoloji transferi beklememek gerekir.
Ne koparırsak öğrenip alıcaz tabi.

Sonuçta gördüğüm kadarıyla motorun genişliğini sadece 5 milim büyütsek bile motoru baştan tasarlamak gerekiyor.
Zaten birde materuluji varki....

Alsak bile yanısıra kendi ve aşırma imkanlarla bu işi kavramak gerekiyor.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 14:00 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 450
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Bence gelişmeler İngilizler ve bizi birlikte hareket etmeye itiyor, bunun sonucunu da ilk olarak tank ve uçak motorlarının ortak üretiminde görüyoruz.
Ben ingilizlerle ortaklığa karşı değilim açıkçası , Alman,Amerikan ,Rus ve uzak doğulu muadillerine göre bizimle daha çok iş yapmaya meğilliler.

Nasreddin hocanın dediği gibi ,bana attan düşen birini getirin dediğimizde eski bir mparatorluğu kaybetmiş iki devlet birbirini daha iyi anlayacak ve ortaklıklarıda daha uzun süreli ve devlet geleneklerine uygun ilerleyecektir tahminimce.

Yeteki siyasi irade olsun iki tarafta bu ortaklık için , şimdilik sıkıntı yok gibi duruyor o konuda

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 175 76 77 78 79 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: metalurjist, RAPTOR33, soulman ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye