TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 06:55

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 173 74 75 76 7779 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 17:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Mar 2016, 18:16
Mesajlar: 19
Yaş: 30

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Resimlerdeki roundel'lerin neyin nesi olduğunu bilen varmı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 18:04 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Alıntı:
Resim

Resim
Tfx yeni görüntüler
Kim paylaşmış bunları?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 19:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 90
Yaş:
Alıntı:
Kim paylaşmış bunları?
https://www.tai.com.tr/tr/proje/jet-egi ... im-projesi
Fotoğraf galerisinden.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 19:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 401
Yaş:
Ohaaaa rus ve amerikan karması olmuş gibi duruyor. Önden Su serisi yada mig
arkadan yf 23 alttan f22 gibi duruyor
çok yakışıklı olmuş :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 19:49 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
İnşallah sonu;
HAL HF-24 Marut,
FMA IAe 33 Pulqui II,
Helwan HA-300
gibi olmaz...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 20:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
İnşallah sonu;
HAL HF-24 Marut,
FMA IAe 33 Pulqui II,
Helwan HA-300
gibi olmaz...
Olmaz, çünkü olamaz. Olmamak zorunda, önümüzde bundan başka seçenek yok.

Projenin geleceği ile ilgili endişeleri yersiz bulurum. Bu proje ampul döneminde ortaya çıkmış olsa da temeli daha eskiye dayanan, sahipli bir projedir. Adam yetiştirme kısmında biraz yetersiz kaldık ama ingiltere'den destekle onu da düzelttik sayılır. Takvimin fazla esnetilmeyeceğini düşünüyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 21:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 540
Yaş:
Mesela baktık takvim uzayacak veya maliyet çok artacak. Hadi bunu tek motorlu daha az maliyetli bir alete çevirelim diyebilirler mi?Öyle bir şey olursa ne derece etkileniriz merak ediyorum.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2017, 22:16 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
x-35 le f-35 arasındaki fark gibi ürün bitiminde bir görüntüsü olsa dadından yenmez.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2017, 11:09 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 292
Yaş:
Şu anda her tüm belediye, Asad gibi kurumların (Yikob hariç) bütün ödenekleri %70 oranında askıya alınarak savunma sanayi fonuna aktarılmıştır. Hem kamuya iş yapan arkadaşlar dikkatli oldun, hem de bu denli yüksek meblağlı ödenek aktarımının olayın önemini ve proje takvimlerine riayet etme hususu konusunda ısrarın ciddiyetini beyan etmekte kafi gelecektir.

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


En son okeanos tarafından 28 Eki 2017, 13:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2017, 11:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Anlamadım , 18 milyarlık TL desteğe ilave Belediyelerin % 70 ödeneği de savunma fonuna mı geçti ? Bu fonda olması demek kullanılacak mı demek yoksa fon üzerinden kar elde edilip ihtiyaç halinde ana paraya mı giriliyor ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2017, 13:02 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 292
Yaş:
Alıntı:
Anlamadım , 18 milyarlık TL desteğe ilave Belediyelerin % 70 ödeneği de savunma fonuna mı geçti ? Bu fonda olması demek kullanılacak mı demek yoksa fon üzerinden kar elde edilip ihtiyaç halinde ana paraya mı giriliyor ?
Kullanılmak üzere aktarılan meblağ bu. Ek kaynak gibi düşünebilirsiniz. Sadece yapılması düşünülünen projeler için değil, encümen veya stratejiden geçmiş yahut devam eden projelere dair ayrılan kaynaklardan, asat gelirlerine kadar bir nevi kısmi seferberlik gibi de denebilir. O sebep le 2018 yılı, belediye veya kamu projelerinde faaliyet gösteren arkadaşlar gayet dikkatli olsun.

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 19:22 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 19:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Burun tam F-22. Aslında komple F-22 :) ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 20:39 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Toplam 10 tasarım oldu, iyice mastürbasyona çevirdiler.

Ne olduğu belirsiz kaynaklardan içerik paylaşmayın. Altında TAI yazmıyor, tasarlayanın kim olduğuna dair ibare yok. TAI'nin yahut SSM'nin kendi hesapları dışında kaynaklara da itibar etmeyin.

Yukarıdaki tasarımda benim F-22'den gördüğüm farklar:
Hava girişleri gövdeyle yekpare
nozüller klasik tip
Burunda IRST

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 14:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Resim

Resimdeki gibi olacaksa F-22 deki veya su-30 lardaki gibi (vector thrust) eksozdan yönlendirmeli itiş olmayacak sanırım. F-16 daki gibi köpük kanopide var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 16:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Bu resim tamamen temsili, bir de VT'ye gelecekte ihtiyaç var mı ? Yani değişir daha çok. Sayın Kotil dediğini yapacak anlaşılan , personel avı başlamış. Buuçak için pul bastırılsa para toplansa, Katar ikna edilip yüzde 20 proje ortaklığı verilse sadece para desteği yapsa diye düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 16:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Bu arada Kore'nin uçağına ne oldu ? KFX ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 16:13 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Kotil abimiz 2019 da başkanlık sistemindeki yerini garantiliyor sadece.

TFX rüyadan ibaret bir proje ingilizler ile ön protokol destek sözleşmesi yapılsa dahi.

Ki 2019 da dahi çakma bir kanopi çıkarıp işte TFX in demosu diye milletten bol bol oy alırlar.

Ekonomin Siyasi İraden bunun yanında askeri teknolojin nedir ki oturup 5.jenerasyon uçağa girişiceksin derler adama.

Rusya bile zorlanıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 18:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 19 Kas 2015, 02:23
Mesajlar: 61
Yaş:
Bu proje hayata geçmeyecek-geçemeyecek ise F-16'ların yerini ne ile dolduracağız?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 19:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Alıntı:
Kotil abimiz 2019 da başkanlık sistemindeki yerini garantiliyor sadece.

TFX rüyadan ibaret bir proje ingilizler ile ön protokol destek sözleşmesi yapılsa dahi.

Ki 2019 da dahi çakma bir kanopi çıkarıp işte TFX in demosu diye milletten bol bol oy alırlar.

Ekonomin Siyasi İraden bunun yanında askeri teknolojin nedir ki oturup 5.jenerasyon uçağa girişiceksin derler adama.

Rusya bile zorlanıyor.
TFX olmayacaksa yedek plan ne, more F35?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 19:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 22 Mar 2016, 14:41
Mesajlar: 32
Yaş: 0
Alıntı:
Alıntı:
Toplam 10 tasarım oldu, iyice mastürbasyona çevirdiler.

Ne olduğu belirsiz kaynaklardan içerik paylaşmayın. Altında TAI yazmıyor, tasarlayanın kim olduğuna dair ibare yok. TAI'nin yahut SSM'nin kendi hesapları dışında kaynaklara da itibar etmeyin.

Yukarıdaki tasarımda benim F-22'den gördüğüm farklar:
Hava girişleri gövdeyle yekpare
nozüller klasik tip
Burunda IRST
Fotoğraflar SSM resmi internet sitesinden alınmış olmalı.

http://www.ssm.gov.tr/WebSite/contentli ... 2&LangID=1

Ayrıca şunu da buraya bırakayım...



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 19:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Ağu 2015, 17:58
Mesajlar: 95
Yaş:
10 sene daha fotoğraf bakarız başka bir hadise ihtimal dışı.
Mevcut altyapı ile böyle bir uçağı üretmemiz imkansız NOKTA
Bu iş Kore’den çizim Alman’dan motor devşirmeye, Alman Tüfeği’ni alıp şu kadar testi geçtiye filan benzemez.
Şu an milli diye gazlanan sistemlerin neredeyse tamamı dışa bağımlı.
Şu milli kelimesinin sahtekarlığına sığınmadan uluslararası ortak projelere dahil olarak kendini kanıtlamış sistemlere sahip olmak en doğrusu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 03:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 662
Yaş: 39
Ben umutluyum, onca sene üzerine gidiliyor, uzun sürer ama olur bu saatden sonra olmak zorunda.
Ekonomi elverirmi onu bilmem .

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 04:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
TF-X'nin sonuca ulastirilabilmesi konusunda supheleri olanlardan biriside benim. Hedef yuksek konmus, neredeyse F-22 benzeyecek bir ucak konusuluyor veya isteniyor. 5. nesil bir stealth ucak, radarindan, inis takimlarindan, flybywire sisteminden,motoruna kadar bir suru gelismis altsisteme sahip olmasi gerekiyor. Ucak ile birlikte bu altsistemlerinde gelistirilmesi gerekiyor. Konu sadece bir airframe govdesi tasarlamak degil kisaca.

TF-X'in hedefi F-22/F-15 benzeri 70-80 binlb agirlikta ve stealth govde goruntusunde oldugundan mevcut motor secenekleri (ozelikle ABD disindaki) yeterli degil. Bu yuzden bizim yeni bir motoru Rolls Royce ile ortak gelistirmemiz gerekiyor. Bu da ilave maliyet ve zaman demek. Kolay is degil. Stealth govdenin optimizasyonu ve kullanilacak malzemesi, AESA radari, aviyonikleri, yakit sistemi, fly-by-wire, iklimlendirme sistemi, inis takimlari hepsi TF-X e ozel tasarlanacak. Cift koltuk opsiyonu bile ilave maliyet ve zaman demek. Bunlarin hepsi ayri ayri projelendirilmesi lazim.

TF-X hedefi bu kadar yuksek konulunca, benim icin suphelerde basliyor dogal olarak. Bizim ulke ve sirket olarak henuz o seviyede bir ucak tasarlayacak ne beyin gucune, ne de gerekli finansal guce sahibiz. Hadi teknoloji ve beyin gucunu disardan bulduk, peki maliyeti? Ekonomik veriler iyi degil ve yakin gelecekti askeri ihtiyaclar iyice yukselecek bir ortamdayiz. Ayni zaman diliminda hem irili ufakli bir suru yeni proje yaninda, maliyeti cok yuksek olacak TF-X, TF-2000, Altay, ve F-35 gibi projelerin gerceklesmesi gerekiyor.

Teknoloji ortagi olarak Ingiliz BAE ile anlasilmasi know-how konusundaki eksiklerimizi cozumu olabilir gibi gorunsede, BAE sirketinin en son tasarladigi veya ortagi oldugu ucak, 4. nesil bir ucak olan EF-2000 projesiydi. EF-2000 ile TF-X arasinda daglar kadar fark var. EF-2000'in ihracat sikintilarindan bir tanesi, ihaleye girdigi Kore ve UAE gibi ulkelerin ucagin, radari, menzili ve motor gucu konusundaki daha iyi performans istekleriydi. Ozellikle cok gorevli bir versiyonunu yapmalari cok uzun yillar surdu, hala bazi silah sistemlerini tasiyamiyor. Bu istenilen performans icin govde uzeri, F-16Block-50+ gibi CFT tanklari tasiyan ve motoru %20 guclendirilmis EJ230 motoruyle, bazi modellerin cizimlerida cikmisti. Bu yapilacak islerin maliyetler o kadar yuksek ki EF-2000 uretici ulkeler, AESA radari bile ancak bu gunlerde alabiliyorlar. Ancak baska bir ulke faturayi yuklenirse, EF-2000'un daha gelismir bir versiyonu ortaya cikabilir.

Eger hedefimiz F-16 temel alinarak daha daha gelismis ve mumkun olan bir cok altsistemi (mevcut motor dahil) mutevazi olsaydi sanirim bu isin riski daha dusuk olur ve belki Turkiye kalibresinde bir ulkenin SAAB ile felan ortak yapabilecegi bir is olurdu. Mevcut durum, TF-X goruntulerine ve yazilanlara bakinca durum biraz farkli. Uzun yillar surecek, pahali bir proje olacagi acik acik belli. Biz bu isi kendi ekonomik gucumuz ile BAE'ni yardimi ile ne kadar surdurebilecegiz soru isreti benim icin.

Bakin Rusya gibi havacilik gecmisi bizden fersah fersah ilerde bir ulke icin T-50 ne kadar surmus, ve hala adam etmeye calisiyor. ABD deseniz zaten F-22 ve F-35 gibi projelerin ne kadar zorladigini (performans ve teknoloji seviyesinin yuksekligini goz onune alinca) biliyoruz. Bir tek Cin kisa surede 5. nesil sayilabilecek ucaklara benzeyen urunleri kisa surelerde (Rusya ve ABD'ye gore) prototiplerin uretebildi. Tabi Cin'in finansman ve beyin gucu olarak avantajlari olan bir ulke ve halen ulkede 2-3 farkli havacilik sirketi ve dizayn brosu savas ucagi uretiyor.

Ben olsam ne yapardim. Bu isi bir optimizasyon konusu bence. Ulkenin sahip oldugu teknoloji, beyin ve finansman gucuyle alakali. Performans/maliyet/teknolojik yeterlilik faktorlerini dusunuce ve BAE'nin en iyi bildigi ucagi dusunuce, hedefimde 50-60binlb agirliginda ama cift motorlu ( ilave gelistirme masrafina gerek olmadan, EJ200 veya GE-414 guc olarak yeterli olmasi) bir ucak pesinde kosardim. Maliyeti ve test/gelistirme sureclerini yukseltecek stealth tasarimdan biraz taviz verilebilir. Bakiniz G. Kore'nin KF-X tasarimi. Kore KF-X projesi cok daha mutevazi bir proje olacak gorunuse gore. Belki all aspect stealth yerine, sadece onden radar kesiti dusuk bir tasarim, ve belki dahili istasyonu sadece H-H fuze alabilecek bir tasarimi gibi.

Diger yandan bu saydigim riskleri ve Turkiye'nin yukunu rahatlatmak ve projenin risklerini dusurmek icin Ingilizleri ortak etmek en dogrusu olabilir. Malum Fransa-Almanya ortak 5. nesil savas ucagi projesi icin anlastilar. Ingilizlerin hem havacilik sanayinin ayakta kalmasi hemde kendi EF-2000 sonrasi icin 5. nesil bir savas ucagina ihtiyaclari var. Bu durumda TF-X projesinin bir Ingiliz/Turk projesine dosnuturulmesi calisilmasi yerinde olabilir. Araya bir kac ulke daha finansor olarak katilirsa ancak o zaman bu projenin basari sansi yukselir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 08:40 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Hocam yazınızın altına imza atmakla beraber zamanında Vecihi Hürkuş ile Polonyalı mühendislerin kemikleri sızlıyordur havacılıkla ilgili bu treni nasıl kaçırmışlar bunca zaman onca olanağa rağmen (bilgi) diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 10:27 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
MSI dergisinde şöyle bir haber varmış;

3 Kasım 2017

MSI Dergisi’nin 146, 147 ve 148’inci sayılarında yayımlanan ve IDEF 2017’ye ilişkin haber ve değerlendirmelerin yer aldığı yazı dizisinin ikinci bölümündeki “EUROJET’ten, Dünyanın En İyi Savaşı Uçağına, Dünyanın En İyi Motoru” başlıklı haber, MSI Dergisi’nin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:

IDEF 2017’nin katılımcıları arasında yerini alan EUROJET, fuarı, TF-X programı için teklif ettiği motoru daha yakıdan tanıtmak için bir fırsat olarak değerlendirdi. EUROJET CEO’su Clemens Linden ve Türkiye’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mutalle Ulucay’la EUROJET’in teklifi hakkında konuştuk.



Türkiye, TF-X kapsamında, tercihini çift motorlu bir uçak tasarımdan yana kullanırken, uçağın teknik olarak, EUROFIGHTER TYPHOON’un EJ200 motorundan daha kuvvetli bir motor gerektirdiği de değerlendiriliyor. Bu nedenle EUROJET, TF-X programı için, iki pakete dayalı bir teklif sunuyor:

5 opsiyondan oluşan A Paketi’nde, motorun itki kuvveti, yüzde 25’e kadar arttırılabiliyor. Ayrıca önerilen opsiyonlar sonucu ortaya çıkacak motorların boyutları, EJ200 ile aynı kalıyor. Böylece, bunların EUROFIGHTER TYPHOON uçaklarına uyarlanıp yerleştirilmesi (retrofit edilmesi) de mümkün olacak. Bu motorların EUROFIGHTER TYPHOON uçaklarında da kullanılması ise yapılacak yatırımın geri dönüşünü sağlayabilecek.
Tek bir opsiyondan oluşan B Paketi ise yüzde 30 daha fazla itki kuvveti sunuyor. Ancak fiziksel gerçekler nedeniyle bu motor, daha geniş bir çapa ihtiyaç duyuyor ve dolayısıyla EUROFIGHTER TYPHOON’a yerleştirilmesi mümkün olmayacak.
Paketlerin her ikisi de SSM’ye ve TUSAŞ’a bir teklif kapsamında sunulmuş durumda. EUROJET, Türk savunma ve havacılık sanayisi ile bu versiyonların geliştirilmesine yönelik iş birliğine de son derece açık. İmalat tarafında ise %100’a kadar yerlilik oranının sağlanması mümkün görünüyor. Türk savunma ve havacılık sanayisi ayrıca; bakım, onarım ve yenileme faaliyetlerini kapsayan satış sonrası destek hizmetlerini de üstlenebilecek.

Motorun çeşitli avantajlarına değinin Linden, özellikle EJ200’ün güvenilirliğine vurgu yaptı. Tamir için motorun sökülüp çıkarılması arasındaki ortalama süre, hâlihazırda 1.200 uçuş saatinden fazla. Bu süre de EJ200 motorunun, uçak üzerinde, 5 yıla kadar kalabileceği; hatta ilgili hava kuvvetinin filolarının görev tanımlarına göre, bu sürenin daha da uzayabileceği anlamına geliyor.

EUROJET’in ortaklarından Rolls-Royce’nin, Kale Grubu ile ortaklığı hakkında sorular yönelttiğimiz Linden, bu ortaklığın, Rolls-Royce’nin EUROJET programına katılımından bağımsız olduğunu ve Rolls-Royce bünyesinde, EUROJET’e ilişkin faaliyetler ile Kale Grubu’na ilişkin faaliyetler arasında bir güvenlik-gizlilik duvarı örüldüğünü söyledi.

EUROJET’in Türkiye’ye teklifini özetleyen Ulucay, ayrıca konuyla ilgili değerlendirmelerini de paylaştı: “TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil’in, BAE Systems ile düzenlenen imza töreni sırasında söyledikleri çok hoşumuza gitti. Kendisi ‘Bu uçağı dünyanın en iyi savaş uçağı yapacağız!’ dedi. Biz de ‘Dünyanın en iyi savaş uçağına, dünyanın en iyi motor layıktır!’ diyoruz.”


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 10:50 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Robust'a yüzde yüz katılıyorum. Hedefimiz ; F-22'den daha ufak bir uçak olmalıdır. arttırılmış %25 gücü ile Eurojet motor (çünkü yeni nesil Eurofighter ve/veya ortak Avrupa 5.nesil Avcı uçağı projesinin motorları için kendilerininde daha güçlü bir motora ihtiyacı var, geliştirme maliyeti ortaklaşa bölüşülebilir) veya RollsRoyce&KaleKalıp ortaklığından olabildiğince yerli ve milli bir bu güç skalasında çözüm seçilebilir, ama bu daha pahalıya gelir.

Bu arada, bu işin korkunç maliyeti bilinirken ve ekonomik/siyasi vaziyet ortadayken, ne diye tek başımıza bu işe girişmekte olduğumuzuda anlayamıyorum. Kore ile aynı hedefte KFX projesi ile ortak çalışmakta Nasıl bir engel var, maliyeti bölüşmemizin nesi mantıksız bunu bir bilen varmı acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 10:56 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Robust'a yüzde yüz katılıyorum. Hedefimiz ; F-22'den daha ufak bir uçak olmalıdır. arttırılmış %25 gücü ile Eurojet motor (çünkü yeni nesil Eurofighter ve/veya ortak Avrupa 5.nesil Avcı uçağı projesinin motorları için kendilerininde daha güçlü bir motora ihtiyacı var, geliştirme maliyeti ortaklaşa bölüşülebilir) veya RollsRoyce&KaleKalıp ortaklığından olabildiğince yerli ve milli bir bu güç skalasında çözüm seçilebilir, ama bu daha pahalıya gelir.

Bu arada, bu işin korkunç maliyeti bilinirken ve ekonomik/siyasi vaziyet ortadayken, ne diye tek başımıza bu işe girişmekte olduğumuzuda anlayamıyorum. Kore ile aynı hedefte KFX projesi ile ortak çalışmakta Nasıl bir engel var, maliyeti bölüşmemizin nesi mantıksız bunu bir bilen varmı acaba?
Hiç Koreliler ile bir projede çalıştınız mı?
En büyük engel Korelilerin kendisidir, Korelilerin Know How ile tecavüz ederim yaklaşımıdır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 11:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 790
Yaş:
Alıntı:
Robust'a yüzde yüz katılıyorum. Hedefimiz ; F-22'den daha ufak bir uçak olmalıdır. arttırılmış %25 gücü ile Eurojet motor (çünkü yeni nesil Eurofighter ve/veya ortak Avrupa 5.nesil Avcı uçağı projesinin motorları için kendilerininde daha güçlü bir motora ihtiyacı var, geliştirme maliyeti ortaklaşa bölüşülebilir) veya RollsRoyce&KaleKalıp ortaklığından olabildiğince yerli ve milli bir bu güç skalasında çözüm seçilebilir, ama bu daha pahalıya gelir.

Bu arada, bu işin korkunç maliyeti bilinirken ve ekonomik/siyasi vaziyet ortadayken, ne diye tek başımıza bu işe girişmekte olduğumuzuda anlayamıyorum. Kore ile aynı hedefte KFX projesi ile ortak çalışmakta Nasıl bir engel var, maliyeti bölüşmemizin nesi mantıksız bunu bir bilen varmı acaba?
Korelilerle iş yapmanın zor olduğunu söyleyen forumda arkadaşlar vardı ondan olabilir mi acaba ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 11:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
1. Korelilerin "siz parayı verin biz geliştirmeyi yaparız" yaklaşımı
2. Hava kuvvetlerinin belkemiğini F-35 ve F-15K üzerine kuran Kore'nin, KFX'i ulusal bir gurur ve F-5 halefi olarak ele alması, bizim ise F-22 ile aşık atacak bir uçak istememizden mütevellit, ister ve ihtiyaçların örtüşmemesi.
3. Korelilerin İsraillilerinki gibi çalışma şekilleri, KT1 tecrübesi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 15:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
En büyük engel Korelilerin kendisidir, Korelilerin Know How ile tecavüz ederim yaklaşımıdır.
Bu kısmı biraz açabilir misiniz? Anlamadım da...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Bu kısmı biraz açabilir misiniz? Anlamadım da...
Gösteriyor ama elletmiyor :D

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 19:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1565
Yaş:
Yorumlardan anladığıma göre, bu uçak için Türkiye'nin imkanları dahilinde yapılabilirliği açısından pek de gerçekçi görünmeyen yetenekler hedeflenmiş.

Yapılabilirler veya yapılamazlar ayrı mesele ama bunca yetenek hedeflenirken vector thrust'ın neden pas geçilmiş olabileceği hakkında fikri olan var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 19:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Mesajlar: 917
Yaş:
Çok anlamasam da bende bu isterlerde bir uçağı bizim kotarmamız çok çok zor diye düşünüyorum. Bunun yerine F15 tarzı yerli radar elektronik sistemler, yazılım ve mühimmatı kullanan yüksek performanslı bir avcı uçağı hedefi daha makul ve daha çabuk hayata geçebilecek bir proje olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 21:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 427
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Emeklemeden yürümeye çalışıyoruz.Önce f-15 ayarında bir uçak uçursak stealth özelliği veya thrust vectoring özelliği olmasa da olur.Bizim için öncelik aesa radarlı tüm hava -hava ,hava -yer füze ve bombaları ülkemizde yaptığımız ,ihraç pazarı bulabileceğimiz kadar pahalı olmayan bir uçak olmalıdır.Bu uçaktan en az 200-300 tane üretebilmek amacımız olmalıdır.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 22:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Mesajlar: 917
Yaş:
Bu arada TBMM de görüşülmekte olan torba kanunda Savunma Sanayini Destekleme Fonu ile alakalı gelir kalemleri değişiklikleri maddeleri ile fona şu anki rakamlardan hesaplarsak yıllık yaklaşık 9 milyar lira ek kaynak aktarımı sağlanıyor.

2018 yılı için hazine tarafından fona aktarılacak olan 18 milyar liralık ek kaynağın ise fonun halihazırda hazineden alacağı olan yaklaşık 5 milyar doların karşılığı olduğu ortaya çıktı.

Ha birde varlık fonuna üç aylığına devredilen 3 milyar lirası var fonun. İnşallah geri alınmıştır. 750 milyon dolar yapar. Az buz para değil. Sadece Som ile Boraya yatırsan Yunanı çıldırtacak kadar mühimmat eder :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 01:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Yıllardır konuyu yakinen takip eden biri olarak, bildiklerim hiç yurt dışına gitmemiş birinin İngilizcesi kadar. Yani "anlıyorum ama konuşamıyorum". O yüzden "teknik" gibi erbabı olmadığım bir konu hakkında kelam etmeyeceğim.

Lakin, konuya bir de "algı" bakımından bakıyorum ve şunu görüyorum:

Şu an gelinen nokta, bir seçim vaadinin ötesine geçmiş. Devletin gözde isimlerinden biri, ki kendini pek sevmesem de, projenin bel kemiği yüklenici grubun başına geçmiş. Ortada dönen ciddi ciddi tasarımlar var ve İngiltere ile ciddi ciddi oturulup bu konu konuşuluyor. Hatta ve hatta bazılarımızın da paylaştığı gibi, konuya dair göz ardı edilemeyecek kadar çok ödenek ayrılıyor. Dünya savunma sanayi bir şekilde bu konuyu göz ucuyla da olsa takip ediyor.

Yaparız ya da yapamayız olarak konuya bakmıyorum. Ama en azından teşebbüs etmekte fayda var. Bugüne dek tüyü bitmemiş yetimin hakkının harcandığı türlü türlü proje varken, varsın bir kere de bunun için para çöpe atılsın. Ama yeter ki bir teşebbüs olsun. Yani mevzu çıktığında suratımızın ortasına yumruk yiyeceğimize, koftiden de olsa elimizi kıç cebimize doğru bir atalım.

Ne olursa olsun bu projeden bir şeyler "öğreneceğimizi" düşünüyorum. Bu öğrenmenin bize ileride kat kat faydası olacağını düşünüyorum.

Ve ne olursa olsun, Türk milleti olarak bir şeyler "yapmaya" ihtiyacımız var. Başaramasak bile denemek lazım. Ben başarısızlığın ilacının yılmamak olduğuna inanıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 02:40 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 629
Yaş: 27
Yıllar evvel bunun hayali,fuzuli işler olduğunu demeye getirdiğimde çoğu kişi saldırmıştı.

Palavra işlere para ayrılacağına insansız hava araçlarının radar,iletişim,motor konularına para harcanmalı.Milli üretilmeli.

ABD herkesi kazıklayıp f-35 lerden topladığı parayla daha üstün şeyler yapıyor.BAE de milli uçak diye 2 makas diğer yanağımızdan alır.

2035 ten sonra devir insansız hava araçlarına kalacak.Kaldı 18 yıl için o kadar para vereceğime 100 f-16V daha alırdım.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 08:12 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1458
Yaş: 36
Ben bu tarz yorumları sanırım ATAK Projesinde de okumuştum. Sonraki yorumları da biliyorum. Peşinen yazıyım:
* Bu uçak uçmaz, bu kadar para boşa verildi. ( Prototipten sonra )
* Uçağın aerodinamiği iyi değil ( İlk uçuştan sonra )
* Bu uçak milli değil, BAE system yaptı ( Uçak için sözleşme yapıldıktan sonra )
* Yandaşlar bu uçaktan çok para kazandı ( Envantere girdikten sonra )

Ayrıca her seçim döneminde " Bu bir seçim yatırımıdır. " anlamına gelecek yorumlar da mutlaka olacaktır.

Zaman değişiyor, Savunma Sanayii değişiyor, Ama TRMilitary değişemiyor.

Boş verin ABD' nin Rusya' nın kaç yılda yaptıklarını. Onlar daha önce gördükleri bir şeyi yapmıyorlar, keşfediyorlar. Biz ise keşfedilmişi, piyasaya düşmüş olanı kendimize uyarlıyoruz.

Teknolojide ilerlemek maden ocağında kazı yapmak gibidir. İlk kazarken çok zor ilerlersin. Ama daha sonra o yollardan raylı sistemle geçersin.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 09:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 762
Yaş:
Sayın Aslan. F22'nin yada Pakfa'nın hangi teknolojisi piyasaya düşmüş açarmısınız? Bu piyasaya düşen teknolojilerin hangilerini biliyoruz da keşfetmeye gerek yok diyorsunuz?

_________________
[img]http://img705.imageshack.us/img705/6612 ... 21.jpg[img]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 13:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Ben olaya artik bir ihtiyac olarak bakiyorum. Sadece iha gelistirip ihalarla hava savasi gerceklestiremezsiniz. Hadi F35 kazasiz belasiz atlattik daha sonra ABD bize hangi sartlarda hangi ucagi satacak ? IRAK gibi olmayalim sonra , motora kilit atilmis spor araba misali. Ruslar'a gelince su saatten sonra Su serisi filan gecilmez , adamlar bedavaya verse astarindan pahali olur. Rus' un hegemonyasi ve sistemin degismesi olayina deginmiyorum bile. Geriye en kotu ya SAAB ya da Typhoon alabiliriz o da elinde bu kadar gelismis ucak olan Rusya , Israil ve kismen Yunanistan'in gelecekteki filosuna istinaden yetersiz kalir. Fransiz en pahalisindan seve seve Rafale verir :) Tfx olmak zorunda ve en azindan cift motor gorunmezlik bir nebze de olsa lazim, yapabildigimiz kadar. Halen F35 ayarinda bile olabilecegini sanmam. F22 baska birsey zaten. Belki utandirirlar bizi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 14:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Yüksek sensör kapasiteli yeni çıkmaya başlayan silah teknolojilerine uyumlu ihalar da bir alternatif olabilir. Ancak F-22 dengi uçak çok uçuk bir hayal. Bize çift motorlu radar kesiti azaltılmış yenilikçi bir şey gerekiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 14:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 629
Yaş: 27
İnsansız savaş uçağı derken bayraktarları kastetmiyorum.Elin ABD si 30 yıl sonrasının temelini şimdiden atmış.Savaş sanayisi işlesin diyede f-35 i attı ortaya.Ruslar bile pakfa pakfa diye kastırmıyorlar çok fazla.
Zaten insansız hava araçlarına iyi atılım yaptık.Dahada ileri taşımak daha güzel olurdu.
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 15:50 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
İnsansız savaş uçağı derken bayraktarları kastetmiyorum.Elin ABD si 30 yıl sonrasının temelini şimdiden atmış.Savaş sanayisi işlesin diyede f-35 i attı ortaya.Ruslar bile pakfa pakfa diye kastırmıyorlar çok fazla.
Zaten insansız hava araçlarına iyi atılım yaptık.Dahada ileri taşımak daha güzel olurdu.
Resim
Zaten bu bir İHA değil artık, İSU. İnsansız savaş uçağı. Tüm materyalleri bir savaş uçağıyla aynı, içerisinden insan unsuru ve gereksindiği sistemleri çıkartılmış, bu sayede kapasite artışı sağlanmış. Bencede gelecek bunda. Muhakkak insanlı uçaklarda var olmak durumunda ama teknolojinin işaret ettiği yön bu.

Biz bence önce şu HÜRJET işini bir kotarmalıyız. Ondan edinilecek tecrübe ile hem altyapısı oluşturulacak F-X işine daha bir ayağı yere basar halde girilebilir, hemde bu bahsettiğimiz yeni çağın gerektirdiği İSU işine başlayabiliriz. Mevcut İHA kabiliyetimiz ile jet Avcı uçağı kabiliyetini birleştirerek, aynen araba mevzusunda olduğu gibi geç kaldığımız bu sanayilerde, yeni çağı yakalayabiliriz.

Not: inşallah :roll: We wish to..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 18:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 662
Yaş: 39
Yahu ben o tasarımdaki uçağı yapabiliriz derken siz o tasarımı uçuk buluyorsunuz fakat aynı zamanda insansızını istiyorsunuz.

Ne istediğinizin farkındamısınız?

Bir insanlı sava uçağıyla it dalışı yapabilecek savaş uçağı :(

Önce bir insanlısını yap uçur manevra kabiliyetini gör, sonra manevraların uç noktalarına kadar test et, sonra bunların datalarını kaydet sonra insanı o uçakdan çıkar, yazılım, sensörleri ve iletişimi geliştir.

Yani TFX' i uçurmak zorundayız!

Eğer para bulunursa, kur gerekli labrotuvarları, getir dışardan bilen mühendisleri ( yüzde yüz Türk mühendileri safsatasınıda bıraksınlar artık) .
Yani yakında Aselsanın bir çok AR GE projesi bitecek ve o birimdeki elemanlar boşda kalacak onlarada iş lazım.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 18:36 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Çokta farklı birşey değil aslında. Eğer biz, hedeflediğimiz F-X'i yapabilecek düzeye gelebilirsek, bunun insansızınıda yapabilecek düzeye gelmişizdir demektir. Çünkü, insansız hava aracı işinde bu furyayı yakaladık. Uzaktan komuta kontrol olsun, otonom uçuş sistemleri, uçuş bilgisayarları ve tüm yazılımlarını üretir haldeyiz. Ve tümüyle bize ait... Keza aynı paralelde, insanlı savaş uçağı içinde üstteki kabiliyetlere ulaşmak üzereyiz. Doğrulama testlerinde milli uçuş bilgisayarı ve yazılımı ile F-16 başarıyla uçuruldu. İHA teknolojimizin başarısı ortada zaten. Dolayısıyla, eğer biz, tüm safhalarıyla, tüm modelleme, her bir bin türlü gereken testleri, tasarım doğrulaması, gereken kalite ve esvapta materyalleriyle, bir bütün halinde dünya standartlarında bir platform üretir hale gelebilirsek, bununla eşzamanlı olarak insansızınıda koşabiliriz. Hatta bence, insansızını yapmak şu an bizim için daha kolay dahi olabilir. Benim TAI/Aselsan/Bayraktar vb. gördüğüm böyle. Belli eşikler aşılmış halde. Sorun şu; daha önce hiç bir jet uçağı tasarlayıp, doğrulayıp, milli olarak üretmedik. Ve direkt olarak 5.nesil üretmek istiyoruz. Bizim sıkıntımız burada. Bunun maliyeti ve uğraşısı çok. Yoksa bunun insansızlık teknolojisinde bir sıkıntımız olacağını inanın hiç zannetmiyorum...

Sn. Temel KOTİL, bizim eski genel müdürümüz, son derece akıllı ve işbilir bir mühendis yöneticidir. O yüzden yukarıdan alınan TF-X talimatına istinaden, hemen önünden ATAK-2, T-625, HÜRJET projelerini başlattı. Önce daha çok yoğrulmamız gerektiğini biliyor. Oldukça akıllıca. F-X için bunlar teknoloji/kabiliyet geliştirici basamak olacaklar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 18:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
İnsansız savaş uçağı it dalaşı, hava savaşı, yer saldırıları, füzelerden kaçınma manevraları gibi şeyleri yapacağı için, gövde ve yapısal tasarım üretim nispeten daha kolay. Asıl işin büyük kısmını bu manevraları ve kendi başına karar alıp düşman uçağınla it dalaşı manevralarına girecek yapay zeka ve yazılım algoritmaları geliştirmek işin en zor kısmı...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 18:54 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Arkadaşlar, olayı direkt en uç noktada tutup, henüz hiçkimsenin ulaşamadığı kabiliyetler istiyorsunuz. Daha kimse otonom it dalaşı yapan, taklalar, parendeler atan vb. özelliklerde bir İSU geliştiremedi. Lütfen az bir destur. Şimdilik, herkesin hedeflediği üzere, otonom taarruz uçağı konsepti yeterli. Birde tespit ettiği saldırılardan kaçınma yapabilsin tadından yenmez. Tam fonksiyonel bir yapay zeka her hava önleme/taarruz avcı uçağı için henüz erken. Ama üzerine çalışmaya şimdiden başlamalıyız değilmi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 22:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1458
Yaş: 36
Alıntı:
Sayın Aslan. F22'nin yada Pakfa'nın hangi teknolojisi piyasaya düşmüş açarmısınız? Bu piyasaya düşen teknolojilerin hangilerini biliyoruz da keşfetmeye gerek yok diyorsunuz?
Sanırım yanlış anlaşıldım. F-22 Piyasaya düşmüş demiyorum. Biz piyasaya düşen teknolojilerle bir uçak yapacağız diyorum. Tabii arkadaşlar uçağın görünümünden dolayı F-22 yaptığımızı düşündüğü için sizde bu şekilde anlamış olabilirsiniz. Ayrıca F-22' nin tam olarak ne olduğunu ABD ve bizim forum (!) dışında pek bilen olduğunu da sanmıyorum
Henüz T/F-X' in neler yapabileceği veya yapamayacağı ile alakalı bir bilgi verilmedi. ( Hatta bu hiçbir zaman da tam anlamıyla verilmeyecektir. ) Ama bu forumda önce T/F-X ile alakalı tahminler, arzular paylaşılarak bir T/F-X oluşturuluyor, sonra da kendi yarattıkları konsepti yapamayacağımız fikri ( Bunu da nasıl bilebiliyorlarsa artık. ) ile projeyi kendilerince sonlandırıyorlar.

Hiç dikkatinizi çekti mi? Bizim forum, bu ülkenin ne yapıp ne yapamayacağı hakkında 5 dakikalık bir mastürbasyon molasında muazzam öngörüler sunabilen bireyleri bünyesinde barındırıyor. Hayatını bu işe adamış akademisyenlerin, mühendislerin ne dedikleri kimin umrunda... Kavramsal tasarımda neymiş ki... Boş yere yıllar geçti gitti... Halbuki bizim foruma danışsalardı daha iyiydi...

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 22:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Mesajlar: 917
Yaş:
Hayır yani yapmak zorundamıyız. Böyle bir külfetin altına tek başımıza girmek zorundamıyız. İllaki batılı bir konsorsuyum çıkacaktır ortaya yine. İhtiyaç var çünkü.

O kadar para harcanıp 15 yıl sonra birim maliyeti 200-300 milyon dolar olan bir alet ortaya çıkacaksa zaten kalsın.

Elimizdeki kıt kaynakları ihtiyaçlarımız doğrultusunda daha efektif bir şekilde kullanabiliriz sanki.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 173 74 75 76 7779 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye