TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 12:43

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 01:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 02:54
Mesajlar: 221
Yaş:
ATAK 2 TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Resim



T129 ATAK Helikopteri'nde kazanılan teknolojik bilgi birikimi ve operasyonel tecrübe neticesinde, tamamen milli ve yerli imkan ve kabiliyetler ile tasarlanacak "ATAK 2 Taarruz Helikopteri Projesi"ne başlanmıştır.

Bu doğrultuda, T625 Genel Maksat Helikopteri Projesi kapsamında da geliştirilen alt sistemlerinde de kullanılacak olması beraberinde arttırılacak faydalı yük, modern aviyonik sistemler ve düşürülmüş lojistik maliyetiyle yüksek performansa sahip olacaktır.

Kaynak: https://www.tai.com.tr/tr/proje/atak-2- ... ri-projesi

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 01:38 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Tem 2012, 22:09
Mesajlar: 12
Yaş:
Mildar nerede olacak? Herhalde şu anda karar verilmesi gereken en önemli konulardan biriside bu. DIRCM bile tasarımda düşünülmüşken neden mildar yok acaba?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 15:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
Taasarim, Design zamanin ruhuna uygun fakat benim gözüme batan yada carpan su kaska benzeyen yuvarlak flir ve burundaki yerlestirilme sekli. Nedense hep gözüme carpiyor ve uyumsuzluk varmis gibi, format degistirilirse nasil olurdu acaba ?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 07:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Neden bu kadar çabuk Atak 2 yapılması gereği duyuldu?.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 10:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 175
Yaş:
Alıntı:
Neden bu kadar çabuk Atak 2 yapılması gereği duyuldu?.
Aslında olması gereken bu. Yani bir platformu envantere katarken, diğer taraftanda gereken düzeltmeler yada bir sonraki nesil üretimine hazırlanman gerekir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 11:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Neden bu kadar çabuk Atak 2 yapılması gereği duyuldu?.
Lisans altı üretim kültüründen geldiğimizden bünye tabi kaldırmıyor :lol:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 11:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1460
Yaş: 36
Bence Türk ordusu hem ATAK 1' e hem de ATAK 2' ye aynı anda ihtiyaç duyacak. Atak 1 tasarlanırken ülkenin daha çok doğu bölgesinin coğrafyası ve tehditleri baz alındı. ATAK 2 ise ülkenin batı coğrafyasına ve bu coğrafyanın tehditlerine uygun olarak tasarlanacaktır. Bu yüzden ATAK 1' de yüksek rakımlarda yüksek performans elde edebilmek için yapmış olduğumuz fedakarlıkları yapmayacağımızı düşünüyorum. ATAK 2, marine versiyonu da olan bir zırhlı avcısı olacaktır. Denizaltı, gemi, tank, İHA, ZPT vs her türlü tehdide karşı kullanılabilecek bir helikopter çıkacaktır ortaya.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 14:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 629
Yaş:
Alıntı:
Bence Türk ordusu hem ATAK 1' e hem de ATAK 2' ye aynı anda ihtiyaç duyacak. Atak 1 tasarlanırken ülkenin daha çok doğu bölgesinin coğrafyası ve tehditleri baz alındı. ATAK 2 ise ülkenin batı coğrafyasına ve bu coğrafyanın tehditlerine uygun olarak tasarlanacaktır. Bu yüzden ATAK 1' de yüksek rakımlarda yüksek performans elde edebilmek için yapmış olduğumuz fedakarlıkları yapmayacağımızı düşünüyorum. ATAK 2, marine versiyonu da olan bir zırhlı avcısı olacaktır. Denizaltı, gemi, tank, İHA, ZPT vs her türlü tehdide karşı kullanılabilecek bir helikopter çıkacaktır ortaya.
ATAK projesinde bir şeyin tasarlandığı filan yok. Biz aslında Rooivalk istedik ama Fransızların alt sistemler konusunda sorun çıkarması sonucu elimizde kala kala bir tek A-129 kaldı. Mecburen onunla yola devam ettik. Artık bir nebze olsun sistem tasarlama kabiliyetinden sonra doğal olarak daha performanslı helikopterlere yönelinmesi doğaldır. ATAK 1 de yaptığımız bir fedekarlık filan yok yani. Eline geçirdiğin ürünü maksimum performansına getirmekten başka yaptığımız bir şey yok. O da yetmeyince yeni bir helikopter tasarlamak gerekiyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 15:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
ATAK-1 kapasite olarak sınıra dayandı zaten. Çingene çadırı gibi helikopter. Bir şekilde herşey sığdırıldı olduruldu. Light attack diyebileceğimiz bir şeyi her işi yapar konuma getirdik. Ama bir yere kadar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 16:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1460
Yaş: 36
Alıntı:
ATAK projesinde bir şeyin tasarlandığı filan yok. Biz aslında Rooivalk istedik ama Fransızların alt sistemler konusunda sorun çıkarması sonucu elimizde kala kala bir tek A-129 kaldı. Mecburen onunla yola devam ettik. Artık bir nebze olsun sistem tasarlama kabiliyetinden sonra doğal olarak daha performanslı helikopterlere yönelinmesi doğaldır. ATAK 1 de yaptığımız bir fedekarlık filan yok yani. Eline geçirdiğin ürünü maksimum performansına getirmekten başka yaptığımız bir şey yok. O da yetmeyince yeni bir helikopter tasarlamak gerekiyor.
Mesele T-129 veya rooivalk almak veya alamamak değil. Bizim meselemiz Türk Ordusunun belirlediği öncelikli ihtiyaçlar doğrultusunda bir helikopter edinmekti. Biz Rooivalk alsakta bu helikopteri kendimize uyarlayacaktık. Ayrıca motor konusunda Fransızların bir sorun çıkarttığını hatırlamıyorum. Sorun çıkartma ihtimalleri üzerine konuşuluyordu ama bunlar sadece söylentiydi. Ayrıca Türk kamuoyu sözde Ermeni soykırımı iddiaları yüzünden Fransız ürünlerine soğuk bakıyordu. Eğer sizin dediğiniz gibi sorun çıkartsalardı da gerekli parçaları başka yerlerden de alabilirdik. Mesela ATAK' ın motor dahil donanımı A129' dan çok farklı. Aynı durum Rooivalk için de geçerli olurdu. Yani Türkiye Rooivalk deseydi olurdu. Olmayacak olsaydı adamlar zaten diğer rakipler gibi ihaleden çekilirlerdi .



Bu arada devletin asıl rüyası COBRA helikopteri idi. Ama bizim şartlar onlar için kabul edilemezdi.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 17:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Alıntı:
Mildar nerede olacak? Herhalde şu anda karar verilmesi gereken en önemli konulardan biriside bu. DIRCM bile tasarımda düşünülmüşken neden mildar yok acaba?
Topun hemen gerisinde, iki tekerin arasında büyükçe bir çıkıntı var mildar sanırım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 20:27 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 20:31
Mesajlar: 28
Konum: Ankara
Yaş:
Neden hala 20mm'de ısrar ediyorlar anlamkata güçlük çekiyorum 30mm hatta 35mm olması gerekmez mi?

_________________
Ulusal egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar yanar, mahvolur.
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 21:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Neden hala 20mm'de ısrar ediyorlar anlamkata güçlük çekiyorum 30mm hatta 35mm olması gerekmez mi?
30 mm soğuk savaş döneminde tank vurmak için tercih edilirdi. O dönem tanklarına yüksekten atış yapıldığında zırhın zayıf olduğu üst kısımlardan 30 mm ile delinebiliyordu. Günümüz tanklarına karşı geçerliliği kalmamıştır. Böyle olunca burun topunun hedefleri olarak yumuşak ve dağınık hedefler öne çıkıyor. Bunlara karşı da yüksek atış hızı ile 3 namlulu 20 mm çok daha etkili bir silah.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 22:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 629
Yaş:
Alıntı:
Mesele T-129 veya rooivalk almak veya alamamak değil. Bizim meselemiz Türk Ordusunun belirlediği öncelikli ihtiyaçlar doğrultusunda bir helikopter edinmekti. Biz Rooivalk alsakta bu helikopteri kendimize uyarlayacaktık. Ayrıca motor konusunda Fransızların bir sorun çıkarttığını hatırlamıyorum. Sorun çıkartma ihtimalleri üzerine konuşuluyordu ama bunlar sadece söylentiydi. Ayrıca Türk kamuoyu sözde Ermeni soykırımı iddiaları yüzünden Fransız ürünlerine soğuk bakıyordu. Eğer sizin dediğiniz gibi sorun çıkartsalardı da gerekli parçaları başka yerlerden de alabilirdik. Mesela ATAK' ın motor dahil donanımı A129' dan çok farklı. Aynı durum Rooivalk için de geçerli olurdu. Yani Türkiye Rooivalk deseydi olurdu. Olmayacak olsaydı adamlar zaten diğer rakipler gibi ihaleden çekilirlerdi .



Bu arada devletin asıl rüyası COBRA helikopteri idi. Ama bizim şartlar onlar için kabul edilemezdi.
Sayın assslan, öncelikle bizim istediğimiz şartlarda yani bizim alt sistemlerimizin uygulanmasını kabul eden iki adaydan (Amerikalı üreticiler ihaleye bile katılmamışlardır) performans anlamında seçilen Rooivalk olmuş, fakat kendisinden istenen motor ve aktarma organları konusundaki temin garantisini (ki Fransız kökenli motor helikopter için gayet performanslı olduğundan bizim tarafımızdan değiştirilmesi gibi durumu yoktu) o zamanki siyasi durum sebebiyle getiremediği için İtalyanlarla devam edilmiştir.

Motor dediğiniz şey ne yazık ki her helikopter için sök tak şeklinde değiştirilemiyor yani dediğiniz gibi Rooivalk için başka bir motor alıp kullanamazdık ki Allah'tan A-129'un bu seçeneği vardı.

Kaldı ki A-129 orijinal hali ile bizim istediğimiz sıcak-yüksek performansına sahip bir motoru olsaydı niye yeni bir motor entegrasyonu için uğraşırdık ki, kullanırdık. Yani mecburiyetten dolayı A-129'da motor değiştirilmek zorunda kalınmıştır.

Kısacası Rooivalk dedik ama olmadı.

Hala size soruyorum. Bizim T-129'da yüksek performans elde edebilmek için yaptığımız fedakarlıklar nedir?

Ne yaptık? A-129 16 adet anti-tank füzesi taşıyordu da T-129'da performans için 12 adede mi düşürüldü? Gibi.

Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla,


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 01:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1460
Yaş: 36
@ manowar
"öncelikle bizim istediğimiz şartlarda yani bizim alt sistemlerimizin uygulanmasını kabul eden iki adaydan (Amerikalı üreticiler ihaleye bile katılmamışlardır) performans anlamında seçilen Rooivalk olmuş, fakat kendisinden istenen motor ve aktarma organları konusundaki temin garantisini (ki Fransız kökenli motor helikopter için gayet performanslı olduğundan bizim tarafımızdan değiştirilmesi gibi durumu yoktu) o zamanki siyasi durum sebebiyle getiremediği için İtalyanlarla devam edilmiştir. "

Bu paragrafın kaynağı nedir? Benimle paylaşabilir misiniz? Fransa' nın kendi helikopteriyle ihaleye girdiği, bahsi geçen helikopterin finale kaldığı bir ortamda yazdıklarınız çok inandırıcı gelmedi. Ayrıca dönemin müsteşarı Murat BAYAR İtalyanlarla anlaşmanın nedenini TOT, üçüncü ülkelere satış ve fiyat avantajı olarak açıklıyor. A-129' un yapılan testlerde tüm isterleri karşıladığı da göz önüne alındığında seçilmesi gayet doğal.

Fedakarlık konusuna gelince: İlk aklıma gelen daha dayanıklı bir zırh olabilirdi. Özellikle pilotların altı daha korunaklı olabilirdi. Helikopterin boyu biraz uzatılabilirdi, 500 yerine 750 top konulabilirdi, vs.

Sonuç olarak biz elimizde A-129 kaldığı için değil, A-129 u seçtiğimiz için ATAK oldu.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 02:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Bence 30mm topa ve paralanabilir mühimmat kabiliyetine geçmek lazım. Terörle mücadele operasyonlarında ciddi kabiliyet artışı sağlanabilir. Yüksek açıdan mevzilenmiş teröristlere atılan parçacıklar çok verimli bir dağılım gösterecektir. Kaska monteli nişangah ve lazer mesefa bulucu ile programlanan mühimmatın optimum noktada saçılması sağlanabilir. Bunun haricinde 30mm AP zırhlı veye sonradan zırhlandırılmış araçlara karşı da etkili olarak kullanılabilir.


En son StrategyMaster tarafından 29 Kas 2017, 15:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 11:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
ATAK-2'den beklentilerim

-Artan taşıma kapasitesi 12x umtas 500-750 20mm mühimmat
-yeni nesil 20mm AP mühimmat geliştirilmesi
-2000 bg seviyesi motorlar muhtemelen rolls royce (özellikle abd menşeili motor olmaması)
-İha'lar ile bağlantı kurabilme bölgeden görüntü alabilme gerektiğinde İHA'lara müdahale edebilme
-Güçlü EH kendini koruma ve özışık süiti, yüksek özışık mühimmatı kapasitesi
-Derin operasyonlara destek verebilmesi adına iç pylon'lara harici yakıt tankı takılabilmesi
-Pilotlar için alt tarafta ve motor etrafında yüksek zırh koruması


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 14:51 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 629
Yaş:
Alıntı:
@ manowar
"öncelikle bizim istediğimiz şartlarda yani bizim alt sistemlerimizin uygulanmasını kabul eden iki adaydan (Amerikalı üreticiler ihaleye bile katılmamışlardır) performans anlamında seçilen Rooivalk olmuş, fakat kendisinden istenen motor ve aktarma organları konusundaki temin garantisini (ki Fransız kökenli motor helikopter için gayet performanslı olduğundan bizim tarafımızdan değiştirilmesi gibi durumu yoktu) o zamanki siyasi durum sebebiyle getiremediği için İtalyanlarla devam edilmiştir. "

Bu paragrafın kaynağı nedir? Benimle paylaşabilir misiniz? Fransa' nın kendi helikopteriyle ihaleye girdiği, bahsi geçen helikopterin finale kaldığı bir ortamda yazdıklarınız çok inandırıcı gelmedi. Ayrıca dönemin müsteşarı Murat BAYAR İtalyanlarla anlaşmanın nedenini TOT, üçüncü ülkelere satış ve fiyat avantajı olarak açıklıyor. A-129' un yapılan testlerde tüm isterleri karşıladığı da göz önüne alındığında seçilmesi gayet doğal.

Fedakarlık konusuna gelince: İlk aklıma gelen daha dayanıklı bir zırh olabilirdi. Özellikle pilotların altı daha korunaklı olabilirdi. Helikopterin boyu biraz uzatılabilirdi, 500 yerine 750 top konulabilirdi, vs.

Sonuç olarak biz elimizde A-129 kaldığı için değil, A-129 u seçtiğimiz için ATAK oldu.
@assslan,

Paragrafın kaynağını tatbiki de paylaşabilirim. Kaynak: viewtopic.php?f=5&t=26

Verdiğim linkteki 1.sayfada Sayın Alfa tarafından yukarıda tartıştığımız ihale sürecinin tüm detayı kaynaklarıyla paylaşılmış durumdadır. Tamamını okursanız eminim ihale sürecinde son iki aday olarak kalan Rooivalk ve A129 arasında Rooivalk'ın fiyat ve performans olarak öne çıktığı, Fransız malı motor, aktarma organları ve gövdenin temini konusunda Fransızların olumsuz yaklaşması sonucu mecburen performans olarak yetersiz olan A129 üzerinden bir sürü motor yenileme gibi performans arttırıcı işlemler yapmak durumunda kalınarak devam edilmek zorunda olunduğu hakkındaki bilgileri görebilirsiniz. Detaylı bilgilerin hepsi orada mevcuttur.

Aynı şekilde ben de sizden yukarıda bahsettiğiniz "Fransa' nın kendi helikopteriyle ihaleye girdiği, bahsi geçen helikopterin finale kaldığı bir ortamda yazdıklarınız çok inandırıcı gelmedi. Ayrıca dönemin müsteşarı Murat BAYAR İtalyanlarla anlaşmanın nedenini TOT, üçüncü ülkelere satış ve fiyat avantajı olarak açıklıyor. A-129' un yapılan testlerde tüm isterleri karşıladığı da göz önüne alındığında seçilmesi gayet doğal. " ifadeleriniz konusundaki bilgilerin kaynağını paylaşmanızı isteyebilir miyim?

Fedakarlık konusuna gelince; yukardaki bahsettiğiniz ciddi gövde modifikasyonlarını her halükarda hangi helikopter seçilse de yapamayacağımız ortada zira böyle bir talep anılan ihale kapsamında hiç bir zaman olmadı. İhaledeki temel talep; mevcut kendini kanıtlamış bir gövde ve motorun uçar halde alınıp milli görev ve uçuş sistemi ile donatılarak ileriye yönelik kendi alt ve silah sistemlerine sahip olacağımız, istediğimiz silah ve elektronik donanımı entegre edebileceğimiz bir helikopter temin etmekti.

Şimdi işte bahsettiğiniz bu talepleri karşılayabilecek bir gövde tasarımı konusunda yeteneğe kavuşulmuş ki ATAK-2 olarak yeni bir projeye soyunma cesareti gösterilmiştir.

Saygılarımla,


En son MANOWAR tarafından 29 Kas 2017, 15:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 15:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
Çok önemli bir faktörü atlıyorsunuz, o zamanlar RTE' nin Berlusconi ile aziz dostluğu vardı (bu konuda olumlu olmuş olabilir). Birde bununla birlikte Telespazio var ha ATR'ler de o kapsamda değerlendirme yapılabilir mi bilmiyorum.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 15:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 629
Yaş:
Alıntı:
Çok önemli bir faktörü atlıyorsunuz, o zamanlar RTE' nin Berlusconi ile aziz dostluğu vardı (bu konuda olumlu olmuş olabilir). Birde bununla birlikte Telespazio var ha ATR'ler de o kapsamda değerlendirme yapılabilir mi bilmiyorum.
Konu hakkında bu kadar laf edip, kaynak gösterdikten sonra olayın "ahbap çavuş ilişkisi ile mi oldu?" durumuna gelmesine artık bir yorum yapamıyorum ne yazık ki.

Bu değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.

Saygılarımla,


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 15:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1460
Yaş: 36
@Manowar, Aradan uzun zaman geçti. Dün nete baktım ama bulamadım. Bir daha bakacağım. Bulursam bu mesajda paylaşırım.
Buldum bile:
http://www.hurriyet.com.tr/atak-projesi-nedir-9263677

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 16:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 06 Ağu 2012, 18:07
Mesajlar: 358
Yaş: 23
Alıntı:
Neden hala 20mm'de ısrar ediyorlar anlamkata güçlük çekiyorum 30mm hatta 35mm olması gerekmez mi?
20 mm ile 750 adet mühimmat kapasiten varken 30-35 mm mühimmatta rakam 300'e kadar düşer. AH-64 ayarında bir helikopter çıkmayacaksa ortaya 30 mm kısıtlı mühimmata gerek yok.

_________________
trmilitary.com


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 17:02 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
İçinde "atıyorum" 50 parça olan anti-personel pam mühimmatı ile 300 adet 30 mm mühimmatı aslında 15000 mermi manasina da gelebilir.

Hatta babayiğidin bir çıkıp çift beslemelisini yaparsa görevin niteliğine göre bir tarafa patlayıcı, bir tarafa pam, bir tarafa zırh delici 30 mm mermi çeşitlerinden ikisi koyulabilir.

Menzil ve kabiliyet farkları var .. eğer ikinci nesil bir şey yapıyorsanız fark olması lazım nüans değil.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 18:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Mar 2016, 18:16
Mesajlar: 19
Yaş: 30
Alıntı:
performans olarak yetersiz olan A129 üzerinden bir sürü motor yenileme gibi performans arttırıcı işlemler yapmak durumunda kalınarak devam edilmek zorunda olunduğu hakkındaki bilgileri görebilirsiniz. Detaylı bilgilerin hepsi orada mevcuttur.
Bu alinti "fiziken" dogru, gercekte tamamen yanlis.
A129 kagit uzerinde performans olarak belki bizi tatmin etmiyordu (ms afganistanda tikir tikir calisip uctular), ama nasilsa bize sunulan 129 degil, bastan beri 129 international den devsirme yeni bir model idi T129, onun motoru zaten yerlestirilmis sertifikalanmisti; parasini verip ustune oturduk, hic o birsuru modifakyon yapmadik, zaten o zamanda muhtemelen simdi bile, o kapasitemiz yoktu... ilk prototip dusunce trasmisyon uzerinde birtakim modifikasyonlar yapildi o kadar (unu da biz yapmadik). Hafifligi ve daha modern olmasi bir yana, bizim istedigimiz Hi-hot performans olarak T800, Makila'dan hicte asagi degildir


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 22:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
Alıntı:
Konu hakkında bu kadar laf edip, kaynak gösterdikten sonra olayın "ahbap çavuş ilişkisi ile mi oldu?" durumuna gelmesine artık bir yorum yapamıyorum ne yazık ki.

Bu değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.
Saygılarımla,
Hocam iyi hosda ben Faktörü gözden kacirmayin diyorum, ne bizim ülkemiz Iskandinavyada bir yerde nede Italya.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 21:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Benim beklentim aktif koruma sistemine sahip olmasi. Israil deniyordu sanirim bu sistemi. Antitank ile MANPAD ler arasinda hiz farki nedir acaba?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 22:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Aralarında epey derecelerde fark söz konusu, MANPADS konusunda sadece sanırım hafiflik ve füze kinematiğinin hassaslığı konusu yararlı olabilir, bu da demektir ki sağlanacak bir temas MANPADS füzesini epey bir tersyüz eder. Sorun ise o teması yeteri kadar uzaktan ve yeteri kadar hızlı nasıl sağlarız?
Bu aktif koruma sistemleri biliyorsunuz epey bir yakından yapıyor önlemelerini. E nede olsa zırhlı araç penetrasyon olmadıktan sonra kurtarıyor paçayı ama bahsettiğimiz şey helikopter o zaten çok hassas.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 23:46 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Mesajlar: 27
Yaş: 40
6-7 ton aralığına arttırılacağı açıklanan ATAK için ben yeni bir platform olacağını düşünmüyorum. Elde başlangıç maliyetinin harcanarak kurulduğu bir üretim modeli varken ikinci bir sıfır tasarım platformu üstelik fark yaratacak düzeyde tonaj farkı olmaksızın planlayacaklarını sanmıyorum. Mevcut modelin üzerinde 2. Kez oynamalar yaparak basta Mildar olmak üzere çeşitli artılar eklenmek isteniyor da olabilir. Daha fazla mühimmat ihalara karsi hava hava kabiliyeti daha fazla menzil govde altı zırh ve govde üzerinde donanma ihtiyaçlarına uygun ilave çalışmalar ile süreci çok uzatmadan geriye kalan üretim adetlerini daha fonksiyonel hale getirmek amacinda olunabilir.

Yeni bir platform yapılacaksa bana göre 10 ton sınıfı genel maksat helikopter projesiyle birlikte 10-12 ton civarında bir ATAK planlanmalı. Ortak parçanın en üst düzeyde kullanılabileceģi bir modelleme ile 2025-2030 hedeflenmeli. Bir sonraki ATAK Apache MI 28 seviyesinde olmalı. T-70 ATAK1 ve ATAK2 bu sureci atlatmamıza yeter bir envanter olacaktır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 10:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar ATAK-2 daha ağır olması değil daha dolu olması ve savaş yükü artması istenen bir platform anladığım kadarı ile, bu anlamda beklentiyi Mi-28 ve AH-64 seviyesinde tutmamak lazım sonuçta bölgesel şartlar ve terörle mücadelenin getirdiği asimetrik harp ortamını unutarak helikopter tasarlayamayız.

Hatırlatırım AH-64'ün Irak performansı pek iç açıcı olmadı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 14:28 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 15:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Kanat uçları iyi fikir...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Tulga ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye