TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 14:18

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 39 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 19:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Resim

Projede arama-kurtarma ve deniz üstü operasyonlara uygun, askeri konfigürasyona sahip 10 ton sınıfında bir genel maksat helikopterinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Helikopter, ayakta durmaya elverişli geniş kabinli, arkadan rampa kapağı olan ve katlanabilir iniş takımlarına sahip olacak şekilde operasyonel gereksinimler göz önünde bulundurularak tasarlanacaktır.

Helikopter, 20+ kişilik personel kapasitesine, 170 knot azami hıza ve 1000 km menzile sahip olacak şekilde tasarlanacak olup, gelişmiş teknolojik görev ve uçuş sistemlerini barındıracaktır.

https://www.tai.com.tr/tr/proje/10-ton- ... elikopteri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 19:26 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 583
Yaş:
Hazır Rolls Royce Türkiye de ortaklık kurmuşken bu helikoptere 2x2200 shp RTM322 yakışır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3734
Yaş:
1400 beygirlik yeeli motor yolda degil mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:25 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 583
Yaş:
Alıntı:
1400 beygirlik yeeli motor yolda degil mi ?
10 ton sınıfı bir helikopter için yetersiz kalır. T-625 için o motor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 402
Yaş:
TF X te ve Bu Helikopterde rus lardan esinlenildiğine dair ciddi hislerim var:)
Ciddi ciddi karma olmuş


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 586
Yaş:
Yerli uçak göklerde muhabbeti gibi olmasın da...

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
TF X te ve Bu Helikopterde rus lardan esinlenildiğine dair ciddi hislerim var:)
Ciddi ciddi karma olmuş
NH90'a bir bakın isterseniz. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Tem 2012, 17:25
Mesajlar: 725
Yaş:
Bana Sikorsky S-92 Ve AW101 Arası Bir Heli Gibi Geldi .

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 20:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
Katlanabilir iniş takımı ve sair gibi isterlere girmiş iken katlanabilir pal ve iç aksaama kolay ulaşılabilirlik gibi konularada el atılsa fena olmaz hani. Navalize configürasyonuda olmalı bu helikopterin bence. Ve evet çok büyük bir benzerliği var NH90 ile.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 21:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 402
Yaş:
Alıntı:
NH90'a bir bakın isterseniz. :roll:
Bizimkinin kuyruğu daha yukarda ve daha ince
Zaten oradan ve gövdenin daha yuvarlak formundan dolayı rus helikopterlerine benzettim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 21:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
Silinebilir...

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 21:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Resim

Fransızların Super Frelonlarına benzettim. Şu anda Çinde Z-8 adı altında üretiliyor. Çin den teknoloji desteği var m diye düşündürdü gece gece.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 21:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 233
Yaş: 24
Umarım 2019 seçim yatırımı değildir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 22:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
Fransızların Super Frelonlarına benzettim. Şu anda Çinde Z-8 adı altında üretiliyor. Çin den teknoloji desteği var m diye düşündürdü gece gece.

O iş sanki Leonardo ile olmuş gibi geliyor bana. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 22:14 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2215
Yaş:
Alıntı:
O iş sanki Leonardo ile olmuş gibi geliyor bana. :roll:
Zaten TAI denenmiş bir ürünü geliştirmeyi tercih eder NH-90 da %35 Leonardo ortaktı sanırım. Hele ki yapılacak geliştirmelerle eksileri de giderilirse çok doğru bir seçim olur. Kuyruk pervanesini ters koymuşlar bu arada.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 22:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 860
Yaş:
Bu helikopterden kaç adet ihtiyacımız var?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 666
Yaş: 39
Biraz Lynix in kuyruk kısmı ve NH 90 nında gövdesi gibi olmuş, gayet güzel, İnşallah NH 90 gibi sorunlu olmaz rampası filan. Herhalde olgunlaşdıkça görüntüde değişecek, T625 de olduğu gibi.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 05:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Ben çok beğendim. AW-101 & NH-90 arası birşey olmuş ama tasarım süper. En az 2000bg motor lazım bunun için, 1800bg layığıyla yetmez gibi buna. Faydalı bir eser olur eğer gerçekleştirilebilirse.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 08:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:11
Mesajlar: 50
Yaş:
Bu helikopter s70 in emsalinde değil mi? Öyle ise bizim s70 üretim sözleşmemize ne oldu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 10:29 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 541
Yaş:
Alıntı:
Bu helikopter s70 in emsalinde değil mi? Öyle ise bizim s70 üretim sözleşmemize ne oldu?
Aynı emsal diyemeyiz. Abisi denebilir.

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 12:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
UH-1 / AB 205-212-412 -> T-625
S-70 -> T-70
Mi17, AS 532 -> 10 Ton Sınıfı Genel Maksat


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 12:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
106 adet S70 (T70?) İşi için yokuşu bizimkiler yapıyordu demek ki hazır USA ile aralar fena bozulmusken bu iş cuk oturdu. Darısı bunun abisi ağır yük helosuna

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 12:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Bu bence yeterli değil, zira mevcut platformları ele alıyor:
Alıntı:
UH-1 / AB 205-212-412 -> T-625
S-70 -> T-70
Mi17, AS 532 -> 10 Ton Sınıfı Genel Maksat
Şöyle türetebilir miyiz?

UH-1/AB 205-212-412 (KKK, SG)/EGM Bell'leri yerine ve ilave-> T-625
S-70-> Kısmen T-70, Kısmen T-625 ve kısmen yeni 10 Ton
Mi17, AS 532 (SAR ve CSAR'lar dahil)-> 10 Ton Sınıfı Genel Maksat
Seahawk'lar, Mevcut S-70B'ler ve istenen GM fonksiyonlu olacaklar (LHD'ler için vs vs) -> 10 Ton ile
Dz Kuvvetleri AB-212'leri -> Belki T625?
Dz Kuvvetleri Kara Konuşlu ASW/ASuW helikopterleri -> 10 ton ile
Sahil Güvenlik Uzun Menzil Helikopteri -> 10 Ton ile

Yani; S-70'ler aslında görece artık değişmesi gereken, eskiyen Jandarma ve KKK helikopterlerinin yerine geçecekler. Bunun ilerisinde ise, biz de İngiliz vs gibi, 625 ile muhtemelen 10 ton tayyare karışımına doğru geçeceğiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 13:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
Detaylandırma çok güzel olmuş, elinize sağlık üstad.
Özel havacılık grubu için de yapılandırılacak sınıflar olacaktır mutlaka. ERFS'li ve Yarasa S-70'ler ile benzer modernizasyona girecek olan CH-47F'ler dışında 625 ve 10 Ton Sınıfı da özel maksata dönüştürülecektir diye umuyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 13:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Menzil akla bunu getiriyor.

Şimdiye dek duyduklarım, bana S-70'ten hallice bir helikoptere ihtiyacımız olduğunu anlatıyordu. Mesela bizim tam teçhizatlı bir timin bir noktaya, sefer yükü ile indirilebilmesi, zaman içinde ikmalinin havadan yapılabilmesi, yüksek kalibre silah ve mühimmatının, ekibi ile her noktaya atılabilmesi vs vs. Bu "kapasite" kısmını açıklıyor.

Beri yanda da, şu anda pek konuşmadığımız mevcut ve yeni ihtiyaçlarımız söz konusu olacak. Daha uzun menzile gidebilmek, daha uzun menzile daha çok yükle gidebilmek, ve gittiğimiz yerde daha uzun süre kalabilmek.

Ha keza işte SG daha uzun menzilde, daha uzun süre A/K görevi yapacak tayyare arıyor. Beri yanda, Doğu Akdeniz yine akrep yuvasına döndü. Daha da dönecek. İsrail neredeyse sadece bize karşı yeni denizaltılar alıyor. Bunlar için sürekli gemi dolaştırmaktansa, hızlıca, her hava şartında ve Kıbrıs çevresinde çeşitli noktalara ve uzun süre sonar daldırmak zorunda kalabiliriz. Bunları güverte üzeri helikopteri olan Seahawk'lar ile bir yere kadar yapabiliriz.

Ve tabi sair deniz kuvvetleri işlerimiz olacak. Olması gereken 10 ton ve az çok bu menzillerde bir tayyareydi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 13:28 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Bu projeler genel maksat helikopteri ihalesinden önce geliştirilseydi şuan S70 yerine aw149 seçilmiş olurdu .10 ton genel maksat ve Atak-2 için altyapı aw149 geliştirilebilirdi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 16:09 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Geçmiş geçmişte kaldı demek kolay . Yazacaklarım biraz teorik olacak ama tartışılması gerektiğini düşünüyorum.

TAI Özgün Helikopter
T70 genel maksat hel.
10 ton sınıfı genel maksat hel.
Ve atak 1 ve 2


İngilizler le Tfx için imzalara atılırken rolls royce le ortak hel. motor geliştirme projesi imzalasaydık nasıl olurdu. Turboşaft motor gel. projesini beraber yürütseydik. cts 800 alırken coniler kıllık çıkarıyor ya .Bizde kendi projemizin arkasında sağlam bir partnerimiz olur cts 800 müdaili sağlam bir motorumuz olurdu. Honeywell aradan çıkarmış olurduk. Böylelikle zamandan da tasarruf ederbilirdik TAI Özgün Helikopter ve atak 1 satarken pek sıkıntımız olmazdı.

Bu yeni üreteceğimiz helikopterler 10 ton ve Atak 2 içinde bu ortaklıktan bir motor ailesi çıkabilir.

Resim

Rolls royce ve turbomeca ortaklığıyla tasarladığı rmt322 daha büyük olan motorundan elde ettiği tecrübeyle bu tasarlayacağımız 2 helikopter içinde can bulabilirdi.
Listemizde ekli olan T70 GMH projemizde t700 motoru yerinede kullanılabilir. AH-64 kullanılan motor S70 platformunda hayli hayli kullanılabilir diye düşünüyorum.

Bir beyin fırtınası olarak düşünülebilir burada yazdıklarım.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 18:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
Bu 10t sınıfı işi, atak-2, t-625, t70 gibi işler sayesinde helikopter niteliğimiz arttığı gibi nicelik olarakta epey bir büyüme bekliyor bizi. T70 başlığında tartışılıyordu ya projede ki belirtilen helikopter sayısı yetersiz ve sair diye, işte şurdan iş çıkar şuradan şu amaçla şu kadar daha helikopter eklenmeli ve sair, işte bu helikopter o işler için geliyor diyebiliriz. Bunlar açıkcası epey mutlu ediyor bizleri.
Şu işleri bir kotaralım sonra King Stallion tipi bir ağır helikopter işinede gireriz.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 21:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Bu aletten sonra geliştirilerek belki ağır sınıf chinook, ch53 tarzı bir alette yapılır umarım ilerde...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 22:55 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 17:44
Mesajlar: 29
Yaş:
Bence yapılan 10 tonluk helikopter tasarımı çok başarılı. Bir tarzı var.. G. Kore, Çin veya bazı fransız tasarımı helikopterler gibi değil. EH 101 veya NH 90 gibi şık bir tasarım olmuş. Ne istediğimizi ve ne yapacağımızı biliyoruz. ATAK 2 de bu yok sanırım ve şekli şemali pek ortaya çıkmamış tasarım veya görseller var. Biraz daha olgunlaşacak sanırım. Ama bunları görebilmek bile keyfimi yerine gelmesine yetiyor. Yıllardır alamadığımız tökezlemekten yerlerde sürünen T70 lerden sonra bunlara çok ihtiyacımız var. Birde güzel, tasarıma yakışan bir isim bulunursa tam olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 23:26 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
NH90 Fransız yahu...

-
Tasarım güzel de, işte tasarım. Yolları açık olsun.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 23:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Sikorsky bir keresinde kuyruğundan rpg yediğinde geri dönebilmişti.Bu helikopterin kuyruğu çok narin görülüyor.Evet belki Arka rampa kapağı için ince düşünülmüş olabilir ama emanet gibi duruyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 00:50 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Sikorsky bir keresinde kuyruğundan rpg yediğinde geri dönebilmişti.Bu helikopterin kuyruğu çok narin görülüyor.Evet belki Arka rampa kapağı için ince düşünülmüş olabilir ama emanet gibi duruyor.
Seçim öncesi propaganda şeysi bu aslında çokta şey etmemek lazım kervan yolda düzülür.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Temel Kotil bir grafik tasarim atti ortaya sanki proje baslamis gibi konusuyoruz. TSK isiyordur mutlaka, ihtiyac vardir vs ama bu islerin maliyetini hic dusunen var mi? TAI'nin kontratlanmis gelistirme islere bakin TF-X( kismen), ve T-625, keza kontratlanmis ve calismasi baslamis T-70 icin ciddi bir is gucu ayirmasi lazim. Bu kontratlanmis projelerin gelistirilmesi ve seri uretimi icin tonla para ve is gucu gerekirken, yakin zamanda gordugumuz TAI Anka-2, Hurjet, 10 ton heli, ATAK-2 gibi projelerin finansma nasil yapilacak, ve ne zaman, hangi kadrolar ile bu isler yapilacak. Bakalim T-625 bir ciksin ortaya, ucmaya baslasin...

TAI ne zaman bir AgustaWesland veya Sikoarsky oldu ki ayni anda 3 buyuk helikopter gelistirme projesini yapacak? Bir arkadas hizini alamamis CH-47 benzeri helo gelistirilmesinde bahsetmis. Derseniz ki bu projeler 10-15 yil sonrasi icin planlanan projeler, tamam o zaman bekleyelim ve gorelim, ekonomi nereye gidiyor, dis iliskiler nereye gidiyor vs. Hayaller AW-101 benzeri platform, gercekler S-70/T-70 ile devam gibi olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 01:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Ağu 2015, 23:16
Mesajlar: 51
Yaş:
Kuvvetin ch-53 hattı açılınca alma gibi planı vardı, bu projeden sonra olmaz heralde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 08:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Haz 2014, 11:48
Mesajlar: 487
Yaş:
Hevesleri kursaklarda bırakmak istemem ama fotografları görünce aklıma TRJET yolcu uçağı "projesi" geldi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 13:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
NH90 ve S-92 karması gibi. Ancak artık helikopterlerde arabalar gibi birbirine benziyor. Optimum bir tasarım bulunursa onun etrafında dolanıyor herkes. Eğer kavramsal tasarım, prototip ve uçuş testlerini yapabiliyorsak tasarım benzerliği çok sorun değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 14:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
NH90 ve S-92 karması gibi. Ancak artık helikopterlerde arabalar gibi birbirine benziyor. Optimum bir tasarım bulunursa onun etrafında dolanıyor herkes. Eğer kavramsal tasarım, prototip ve uçuş testlerini yapabiliyorsak tasarım benzerliği çok sorun değil.
Araçların optimum tasarım kadar tüketici tercihleri ve yasalar, yönetmelikler tarafından şekillendiğini de unutmamak lazım. Arazi araçları verimsiz, güvensiz, bir fonksiyon etrafında şekillenmiş araçlar ama talep olunca herkes heyula gibi aletleri seri üretiyor, sağını solunu yonta törpüleye hale yola koymaya çalışıyor.

Bir de burnunun dikine gidenler var, bir bildiği olduğundan. Piyasada Sikorsky kadar kalın kuyruk yapan yok, ama sadece o kalın kuyruk isabet alınca uçup gitmiyor, helikopter yalpalaya sendeleye dönebiliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017, 23:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3734
Yaş:
Bu yıl savunma sanayine çok büyük kaynak aktarılacağı hep belirtildi. Belki kaynak kısmen yaratılmıştır.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 39 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: BGTN, billiejean, blackeagle, cemx, dflipflop, gezgin, siux, waves ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye