TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 15:04

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 15:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Hocam C-17'nin üretim hattı kapandı diye biliyorum.
Biz bunların hepsini konuşurken atladığımız en önemli mevzu ve evet C-17 nin üretim hattı 2015 te kapanmıştı :D. Alınmaya niyetlenirse ABD nin rezerv olarak tuttuğu 14 adet C-17 var. Lakin benim anlamadığım şey Katar ın 4 ve BAE nin 2 olarak hala 6 adet C-17 siparişi beklemesi. Siparişleri 2015 yılında verilmiş lakin halen uçaklar teslim edilmemiş...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 16:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 800
Yaş:
10 adet C-17 fazladan üretildi, ve rezerv durumda.2 adet Avustralya,1 adet İngiltere,1 adet de Kanada ve sanırım 2 adet Avrupa'da bir kaç ülke ortak kullanım için alıyor.Diğerleri de Katar'ın diye biliyorum.Üretim hattının açılması için en az 50 uçak talebi olmalı diye okumuştum diye hatırlıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 16:44 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Türkiye'deki havayollarının sık kullandığı bir laf vardır; Dünyanın bir çok merkezine bir 737 mesafesinde olmak. Herhalde C-17 değil A-400 işletiyor oluşumuza bir de böyle bakmak gerek.
Taktik olmayan ve uygun fiziksel özellikteki sevkiyatlar için ise THY'nin büyüyen kargo filosu epey iş götürür -gerekirse.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 16:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Mesajlar: 44
Yaş:
Alıntı:
10 adet C-17 fazladan üretildi, ve rezerv durumda.2 adet Avustralya,1 adet İngiltere,1 adet de Kanada ve sanırım 2 adet Avrupa'da bir kaç ülke ortak kullanım için alıyor.Diğerleri de Katar'ın diye biliyorum.Üretim hattının açılması için en az 50 uçak talebi olmalı diye okumuştum diye hatırlıyorum.
Boeing'in kendi insiyatifi ile ürettiği 10 adet white tail (bayraksız?) uçağın sonuncusu 3 ay önce Hindistan'a satılmış. http://www.janes.com/article/71834/indi ... -tail-c-17 Anlaşılan boşuna kafa patlatmışız. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 17:18 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:


Atalarımızın bu konuya uygun bir sözü vardı muhakak.

Memlekette ACV-300 kalmadı mı m113 gönderiyoruz.

Katar hava yollarının c17 si var kendi renklerin de onuda listeye dahil edenilirmiyiz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 17:27 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
Bunlar sıradan ZPT'ler değiller. Zaten Katar'a paletli ZPT de herhalde gereksizdir. Bunlar topçu komuta kontrol ve atış idare araçları.

Neden bunları M-113'e yaptık diyeceksek, o su kaldırır mesela. Biz bunu hep yapıyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 23:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Hocam lütfen.
M-113 bütün resmi geçit, eğitim ve harekatta en önde poz verir :) Bunu ilk süren emekli oldu, yerine geçen de emekli oldu, şimdi 3. nesli emekli edecekler :D Alet C-17'ye bile bindi. Uzaya giderse şaşırmam...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 11:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Forumdaşlar, C-17 üzerinde bazen çok iç geçiriyorlar farkındayım, A-400M bize göre gerçekten güzel uçak
sayısı artmalı mı bilemem ama bizim büyüklüğümüzde devlete ideal uçak. Sonuçta bu gün 9t olan M-113 veya 11t olan
ACV-300'den 2'şer 3'er taşır bu alet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 15:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
10 ucaklik A400 filosu Turkiye buyuklugundeki ulke icin yetersiz. Bugun kokpitleri modernize edilseler bile C-130B/E'ler yasli ucaklar ve 10 sene sonra bu ucaklar ne olacak belli degil. Eger AKP iktidarda kalacak ise Katar ve Somali'ye haftada en az bir kac kez lojistik ucusu yapilmasi gerekecek. CB saga sola gierken 1-2 A400'yi zirhli mersedes goturmek icin bloke ediyor. Keza TSK'nin Avrupa/NATO kaynakli gorev ve lojistik ucuslari var. Kisaca 10 ucak demek, harekata hazirlik orani %80 kabul edersek, 8 ucagin ucus hattinda hazir olmasi demektir ve ilave ucak alinmaz ise filonun ucus saati cok kisa surede yukselir.

Ispanya'nin orginal 27 siparisinden 13 tanesini ihtiyac fazlasi olarak goruyor. Keza Almanya ayni sekilde 10+ adet A400'u satabilir ihtiyac fazlasi olarak. Turkiye'nin bu iki ulkeden birinden 5-6 adet daha almasini bekliyorum. Para varsa Ispanyollarin 13 ucagin hepini alsinlar, nakliye filosu her zaman is yapar. Hic bir sey yapamazsan, koltuk koyar asker tasirsin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 15:38 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Hocam lütfen.
M-113 bütün resmi geçit, eğitim ve harekatta en önde poz verir :) Bunu ilk süren emekli oldu, yerine geçen de emekli oldu, şimdi 3. nesli emekli edecekler :D Alet C-17'ye bile bindi. Uzaya giderse şaşırmam...
M-113 halen geri hizmet görevlerinde işe yarayacak kendini muharebede kanıtlamış, ucuz, nakliyesi kolay ve efektif bir platform. Geri hizmet servisinden kastım komuta & kontrol, mekanize havan, eyp & mayın imha tim aracı ve mühendislik destek görevleri gibi alanlar. Zira hala ABD bile söz konusu araçları bu saydığım görevlerde kullanıyor...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 21:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Türkiye'ye silah satışının yasaklanması gerektiğini düşünen Almanya mı bize fazla A400M'sini satacak :)
Ben M113 konusunda biraz esprili yaklaştım. İşini yapıyorsa sorun yok. Ama platformun dede olduğu malum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 22:45 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Türkiye'ye silah satışının yasaklanması gerektiğini düşünen Almanya mı bize fazla A400M'sini satacak :)
https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/

Almanya'nın halihazırda daralan silah pazarında Türkiye gibi silah ihracatı 1 asır öncesine dayanan önemli bir müşterisini kaybetmeyi göze alamayacağı belli idi. Hele ki Türk savunma sanayisi de belli bir noktaya gelmiş ve Almanlar güç grubu gibi spesifik şeyleri ancak satabilirken olası bir ambargo halinde hiç bir şey satamayıp bu sistemlerin de Türkiye'de geliştirilmeye başlanmasına önayak olmak istemiyorlar hali ile...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 23:06 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Alıntı:
https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/

Almanya'nın halihazırda daralan silah pazarında Türkiye gibi silah ihracatı 1 asır öncesine dayanan önemli bir müşterisini kaybetmeyi göze alamayacağı belli idi. Hele ki Türk savunma sanayisi de belli bir noktaya gelmiş ve Almanlar güç grubu gibi spesifik şeyleri ancak satabilirken olası bir ambargo halinde hiç bir şey satamayıp bu sistemlerin de Türkiye'de geliştirilmeye başlanmasına önayak olmak istemiyorlar hali ile...
"Tamamen" derken, eski şeylerden satalım, ekonomik köleliğe devam ama son teknolojiyi hiç yakalayamasınlar demek istiyorlar sanırım. Neyse, bizimkiler gazla çalıştığı için bu adamların bizimle zoraki bir ilişkileri olduğunun farkındadırlar umarım. Deee.....
O zaman neden Avusturya'nın güç grubu geliştirme projesini seteye uğratmasına izin verdiler :)
Aradığımız kuvvet hakaten damarlarımızdaki asil kanda. (Çok klişe bi laf ama olsun)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 23:26 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 265
Yaş:
Almanlar satmaya çalıştıkları A 400 M'lere müşteri bulamadıkları için savunma bütçelerine ek yaparak hizmete almaya karar vermişler. 13 uçak için yeni üs ve alan ihtiyaçları ile idame için personel alımı gibi kalemleri toplamı ile tek seferlik yatırım maliyeti 505 milyon euroyu bulacakmış.Yine yazının devamında uçakların çok pahalı ve ciddi bir iş gücü gerektiren sistemler olduğu için depolayıp alıcı bulmaya çalışmak yerine kullanıma alamaya karar vermişler. Bu 13 uçağın masrafını bölüşerek Avrupa içerisindeki ülkelerin nakliye ihtiyaçlarını karşılamada kullanmayı düşünüyorlarmış. NATO'nun Strategic Airlift Capability kapsamında Bulgaristan'da konuşlu 3 adet c-17'si dururken ne kadar iş yaparlar orası tarşılır.


kaynak: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fails.html

Ekleme: Almanların bu kadar uğraşmasına rağmen satamadığı ve hizmete alarak Birlik üyesi ülkelerin kullanımına sunup işletme maliyetinden yırtmaya çalıştığı günlerde İspanyollar kara kara fazla A 400M'lerini nasıl satacaklarını düşünüyorlardır. Bence İspanyollarla anlaşarak ciddi indirim ya da uzun vadeli ödeme seçenekleri gibi güzel imkanlar yaratarak İspanya'nın alacağı sıfır ya da çok az kullanılmış A 400 M'leri filoya dahil edebiliriz.


En son alucard tarafından 31 Eki 2017, 00:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 23:29 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Bir de geçmişte programa üye ülkeler fazladan is payı almak için ihtiyaçlarından fazla ucak siparisi vermişlerdi. Şimdi biz hariç hepsinde fazla ucak bulunurken hangi ülkelerin nakliyesini yapacaklar acep?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 23:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
Alıntı:
Almanlar satmaya çalıştıkları A 400 M'lere müşteri bulamadıkları için savunma bütçelerine ek yaparak hizmete almaya karar vermişler. 13 uçak için yeni üs ve alan ihtiyaçları ile idame için personel alımı gibi kalemleri toplamı ile tek seferlik yatırım maliyeti 505 milyon euroyu bulacakmış.Yine yazının devamında uçakların çok pahalı ve ciddi bir iş gücü gerektiren sistemler olduğu için depolayıp alıcı bulmaya çalışmak yerine kullanıma alamaya karar vermişler. Bu 13 uçağı da masrafı bölüşerek Avrupa içerisindeki ülkelerin nakliye ihtiyaçlarını karşılamad kullanmayı düşünüyorlarmış. NATO'nun Strategic Airlift Capability kapsamında Bulgaristan'da konuşlu 3 adet c-17'si dururken ne kadar iş yaparlar orası tarşılır.


kaynak: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fails.html

Ekleme: Almanların bu kadar uğraşmasına rağmen satamadığı ve hizmete alarak Birlik üyesi ülkelerin kullanımına sunup işletme maliyetinden yırtmaya çalıştığı günlerde İspanyollar karar karar fazla A 400M'lerini nasıl satacaklarını düşünüyorlardır. Bence İspanyollarla anlaşarak ciddi indirim ya da uzun vadeli ödeme seçenekleri gibi güzel imkanlar yaratarak İspanya'nın alacağı sıfır ya da çok az kullanılmış A 400 M'leri filoya dahil edebiliriz.
İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .

http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 32019.html

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2017, 23:59 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 265
Yaş:
Alıntı:
Bir de geçmişte programa üye ülkeler fazladan is payı almak için ihtiyaçlarından fazla ucak siparisi vermişlerdi.
İhtiyaçtan fazla sipariş verilmesinin sebebi projeyi kurtarmak içindi. Aslında ilk başta siparişler daha yüksekti. Yanlış hatırlamıyorsam Almanların opsiyonlarla birlikte 70 uçaklık bir siparişi vardı yine bu proje ilk başladığında da biz opsiyonlarla birlikte 30'a yakın uçak almayı taahhüt etmiştik. Gerek yaşanan ekonomik krizler gerekse teslimatın sürekli gecikmesi ve artan birim fiyatları sebebiyle üye ülkeler ve Airbus çok defa bir araya geldi. En son bıçak kemiğe dayandı, Airbus siparişlerin daha da düşmesi ve birim maliyetlerin astronomik artması sonucunda ciddi zarar edeceğini bu sebeple projeyi iptal etmekle tehdit etti. En sonunda 180 uçak için 20 milyar euroydu sanırım bu fiyat ve bu adette anlaşıldı. İspanya ve Almanya gibi ülkeler projenin devamı için gelişen süreçte ekonomik sebepler ve daha az uçağa ihtiyaç duymalarına rağmen gereksiz olan miktarda uçağı finanse etmek zorunda kaldılar. Satarız diye düşündüler ama iş düşündükleri gibi olmadı henüz.


En son alucard tarafından 13 Eyl 2017, 08:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2017, 00:03 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 265
Yaş:
Alıntı:
İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .

http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 32019.html
Hocam geciken teslimat takvimi yüzünden Fransa ve İngiltere C-130 alımına yönelmişlerdi. Sizin paylaştığını haber ocak 2017 tarihine ait. O tarihlerde hala fazla A 400 M'leri birilerine satarız, gecikecek uçaklar yerine de boşluğu doldurmak için bir kısım C-130 alımı yaparız diye düşünmüş olabilirler. Ancak Mart 2017 gibi işin rengi değişmiş sanırım. Satılmayarak hizmete alınacak A 400 M'ler yüzünden belki C-130 alımını da askıya alabilir Almanya


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2017, 04:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Fransizlarin C-130J niyetlenmesini ana nedeni tanker ucak olarak A400'un henuz hazir olmamasi ve hatta A400'un buyuk motorlarinin neden olacagi turbulans nedeniyle helikopterleri havada yakit ikmali zorlasacak olmasi var. C130'un tanker ucak modelini dusunuyorlardi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2017, 16:06 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
https://www.youtube.com/watch?v=Hp9mP_otJtw

5 Adet prototip yapılmış , biri boş kargo diğeri tanker uçak olarak düşünsek airbus kalan prototipleri nasıl değerlendirir?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 09:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
https://www.youtube.com/watch?v=Hp9mP_otJtw

5 Adet prototip yapılmış , biri boş kargo diğeri tanker uçak olarak düşünsek airbus kalan prototipleri nasıl değerlendirir?
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 20:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
5. A-400M ABD kıyılarında şu an; cumhurbaşkanı da BM zirvesine katılacakmış ABD'de. Bu seyehatle ilgili gidiyor sanırım.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 21:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Butce fazlamiz var, issizlik %1 bile degil, en buyuk ilk 5 ekonomi icindeyiz, daha dun bir sirketimiz yeni bir urun lanse etti, 500 bin adet talep geldi. Kisi basi gelirde Avrupa'nin ilk 3 sirasindayiz, egitim sistemimiz ilk 10'da, bilim adamlarimiz yeni bir bulus yapti ve nobel'e aday oldular, gencler ve yetiskinler yuzmede dunya ve olumpiyat sampiyonlarimiz var. Dunya'nin yer ulkesine vizesiz giriyoruz....Evet boyle bir ulkenin devlet baskani zirhli mercedesini goturmeyecekte kim goturecek? Hem belki NY'ta zirhli arac yoktur kiralanabilecek veya Turk baskonosolosu tasarruf olsun diye Toyota Camry'ye felan biniyordur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 21:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 477
Yaş: 23
Bu ülkede kıçı kırık bir vali Audi makam araçlarının yanına kendi volkswagen passat aracını park etmeyi kendine zillet görüyor ve isyan ediyor.
Ne yapacaktı koskoca dünya lideri Cumhurbaşkanımız Trump'ın chrysler aracının yanına passat mı çekecekti ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 11:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Bu ülkede kıçı kırık bir vali Audi makam araçlarının yanına kendi volkswagen passat aracını park etmeyi kendine zillet görüyor ve isyan ediyor.
Ne yapacaktı koskoca dünya lideri Cumhurbaşkanımız Trump'ın chrysler aracının yanına passat mı çekecekti ?
Ufak bir düzeltme olsun söz konusu kişi Düzce Belediye başkanıdır, damadı yaklaşık 1 aylık firarın ardından FETÖ'den tutuklanmıştı.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 13:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
BMW ve Mercedes te yolda :), A330-200 ve A340-500.

Bu arada 0055'ten sonra 0056 da Türk Hava Kuvvetleri'nin uçağı olacaktı ki son 1-2 aya kadar bulduğum kaynaklarda bunu gösteriyordu; 0056 İngiltere'nin olacakmış.

Seri numaraları 0066 ve 0068 hariç 0075'e kadar hangi uçaklar hangi ülkelere ait olacak belli, aralarında Türk Hava Kuvvetleri'ne ait uçak görünmüyor şu an. Belki belli olmayan dediğim 0066 veya 0068'den biri bizim olabilir.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye