TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Oca 2018, 22:46

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2017, 21:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 148
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Bu tür problemler her yeni üründe oluyor. NH90'da da farklı problemler çıkmış. O yüzden aslında üzerinden 5-10 sene geçmemiş, olgunlaşmamış ürünlere hiç bakmamak lazım. Hele bizim gibi bir ülkenin bunlara hiç tahammülü yok. Kaynak israfına yol açıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Mar 2017, 07:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Yepyeni bir ürün çıkarmak ne kadar zor. Bu işi yapan adamlar da on yıllardır işin içinde. Biz Tf-x i nasıl yapacağız hala düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Mar 2017, 10:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Yepyeni bir ürün çıkarmak ne kadar zor. Bu işi yapan adamlar da on yıllardır işin içinde. Biz Tf-x i nasıl yapacağız hala düşünüyorum.
Her önüne gelene iç politikada prim yapmak için atarlanan politikacılarımız varken, hiç yapamayız. Alman hassas imalat makineleri vermez, iş yatar. Fransız yazılım desteği vermez, iş yatar. Amerikalı kritik malzeme vermez veya İngilizin kulağını büker, iş yine yatar...

Aklı selim politikacılar olursa, tecrubeli bir tasarımcının desteğiyle bir ihtimal yapabiliriz. Yeterince açık olabildim mi acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Mar 2017, 11:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Konu hiç dağılmasın şurada büyük bir gerçek var AB ülkeleri Airbus Military ile A-400M'i yaptılar ama proje büyük ortakları dahil projenin ayağına sıktı.
180 A-400M siparişi verilldi daha sonra bu siparişlerin artması yeni kullanıcı ülkelerin bu uçağı envantere alması gerekirdi.

Proje bu şekilde hayatta kalabilir. Ama Proje ortakları siparişi düşüremeyince eldeki sıfır uçaklarını daha envantere alamadan satışa çıkardı. Projeyi hayatta tutacak 2. aşama olan yeni siparişlerin önü kesilmiş oldu. Ayrıca BU şekildeki bir satış uçağın prestijini sarstı ayrıca, fiyat disiplini sahip olan ülkelerin eline geçti Bu gün Airbus'ın 10 TL etiket fiyat verdiğini 7 TL'ye satmaya hazır proje ortağı var.

Bu sebeple bu konu TF-X ve diğer havacılık projeleri ile kıyaslanmamalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2017, 02:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Gazetelere bir haber yansıdı. 15 temmuz darbe girişiminden 10 gün önce bir A-400 ABD ye mühimmat alması için gönderiliyor. Mühimmadın en olduğu ifade edilmemiş. Ama ABD kanallı mühimmat ( artık her ne ise ) böyle askeri nakliye uçağı ilemi gelir bilmiyorum. Belki gümrük prosedürlerini aşmanın bir yolu.

Uçak ABD'de yükleniyor. Havada iken 1 motoru bozuluyor. Kanada'ya iniyor. Hemen tamir edilemiyor. Airbus tan yardım isteniyor. 1 hafta kadar kalıyor. Yerine aynı gün başka bir A400 gidiyor. Yük ona aktarılıyor. O hemen dönüyor. Her 2 uçağından personellerinden tutuklamalar oluyor daha sonra. Savcılık iddasına göre gelecek mühimmat darbe için olabilirmiş. Bu sebeble bekletilmeden 2. uçak gönderiliyor 15 temmuza yetişsin diye.
Uçaklar Ankara 4. AJÜ ye ( Akıncıya) yükü boşaltıyor. Malum darbe ordan yönetildi. Galiba darbeci birliklere ihtiyaç halinde kullanabilecekleri cephaneydi bu. Yani tüm birlikler katılmazda ana cephaneliklerden cephane temin edilemez diye mi düşündüler acaba. Tabi bunlar iddia. Gerçekleri göreceğiz.

İşin ilgincide 1-2 yaşında yepyeni uçakların böyle zor tamir edilen arızalar yaşaması. A-400 giderek gözümden düşüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2017, 04:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Gazetelere bir haber yansıdı. 15 temmuz darbe girişiminden 10 gün önce bir A-400 ABD ye mühimmat alması için gönderiliyor. Mühimmadın en olduğu ifade edilmemiş. Ama ABD kanallı mühimmat ( artık her ne ise ) böyle askeri nakliye uçağı ilemi gelir bilmiyorum. Belki gümrük prosedürlerini aşmanın bir yolu.

Uçak ABD'de yükleniyor. Havada iken 1 motoru bozuluyor. Kanada'ya iniyor. Hemen tamir edilemiyor. Airbus tan yardım isteniyor. 1 hafta kadar kalıyor. Yerine aynı gün başka bir A400 gidiyor. Yük ona aktarılıyor. O hemen dönüyor. Her 2 uçağından personellerinden tutuklamalar oluyor daha sonra. Savcılık iddasına göre gelecek mühimmat darbe için olabilirmiş. Bu sebeble bekletilmeden 2. uçak gönderiliyor 15 temmuza yetişsin diye.
Uçaklar Ankara 4. AJÜ ye ( Akıncıya) yükü boşaltıyor. Malum darbe ordan yönetildi. Galiba darbeci birliklere ihtiyaç halinde kullanabilecekleri cephaneydi bu. Yani tüm birlikler katılmazda ana cephaneliklerden cephane temin edilemez diye mi düşündüler acaba. Tabi bunlar iddia. Gerçekleri göreceğiz.

İşin ilgincide 1-2 yaşında yepyeni uçakların böyle zor tamir edilen arızalar yaşaması. A-400 giderek gözümden düşüyor.
A400 oncesinde donemde ABD'den Avrupa'daki NATO uslerine getirilen muhimmat, ve yedek parca gibi nakliye ucaklarinin kargosuna sigacak yukler Almanya veya Ingiltere'den C130 ve C160'lar TR'ye getiriliyordu. Bu yukler neler olabilir, AMRAAM, Aim-9X gibi fuzeler olabilir. F-16'larin yedek parcalari olabilir, veya JDAM gibi kitler olabilir veya akla gelmeyen irili ufakli ABD'den teslim edilen sistemler.

A400 henuz bebeklik sorunlarini yasayan bir ucak, her yeni ucakta benzer sorunlar olabiliyor. Askeri veya sivil sektorde (Boeing B787 veya diger Airbus modellerinde) hep yasanmistir. Bir surede sonra yasanan tecrubeler ile sorunlar gideriliyor ve ucak daha yuksek guvenilirlik ile ucabilir ama olan ureticinin cebine biraz zarar gorecek kacinilmaz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2017, 11:25 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Alıntı:
Gazetelere bir haber yansıdı. 15 temmuz darbe girişiminden 10 gün önce bir A-400 ABD ye mühimmat alması için gönderiliyor. Mühimmadın en olduğu ifade edilmemiş. Ama ABD kanallı mühimmat ( artık her ne ise ) böyle askeri nakliye uçağı ilemi gelir bilmiyorum. Belki gümrük prosedürlerini aşmanın bir yolu.

Uçak ABD'de yükleniyor. Havada iken 1 motoru bozuluyor. Kanada'ya iniyor. Hemen tamir edilemiyor. Airbus tan yardım isteniyor. 1 hafta kadar kalıyor. Yerine aynı gün başka bir A400 gidiyor. Yük ona aktarılıyor. O hemen dönüyor. Her 2 uçağından personellerinden tutuklamalar oluyor daha sonra. Savcılık iddasına göre gelecek mühimmat darbe için olabilirmiş. Bu sebeble bekletilmeden 2. uçak gönderiliyor 15 temmuza yetişsin diye.
Uçaklar Ankara 4. AJÜ ye ( Akıncıya) yükü boşaltıyor. Malum darbe ordan yönetildi. Galiba darbeci birliklere ihtiyaç halinde kullanabilecekleri cephaneydi bu. Yani tüm birlikler katılmazda ana cephaneliklerden cephane temin edilemez diye mi düşündüler acaba. Tabi bunlar iddia. Gerçekleri göreceğiz.
Gerçekleri göremeyeceğiz @musti. Bazı gerçekler uzanıp tutabileceğimiz kadar yakınken nedense bokunda boncuk bulmuş gibi bağzı "gazeteciler(!)" böyle işlerle uğraşıyor.

Benim artık bu işi ayıklayabileceğimize falan da umudum kalmadı. Her işimiz kendimize benziyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 12:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Hayırlı Olsun, 4. A-400M teslim edilmiş

http://www.c4defence.com/Gundem/dordunc ... lim/4159/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2017, 15:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) üretilecek olan tüm A400M uçakları için, Ön Orta Gövde, Arka Gövde Üst Bölümü, Paraşütçü Kapıları, Acil Çıkış Kapısı,  Arka Üst Kaçış Kapağı, Kuyruk Konisi, Kanatçık (Aileron) ve Sürat Frenleri'nin (Spoiler) komponentlerinin tasarım ve üretimini gerçekleştirecek.

Resim

http://www.bagimsizhavacilar.com/koca-yusuf-a400m/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2017, 20:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Hep oyleydi zaten.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2017, 14:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Mar 2013, 21:20
Mesajlar: 580
Yaş:
07 Nisan 2017 tarihinde, 12’nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı/Kayseri’de; ilki 12 Mayıs 2014 tarihinde envantere katılan A400M ATLAS uçağının dördüncüsü, üs personeli ve ailelerin katılımı ile envantere girmiştir.

http://www.tsk.tr/TSKdanHaberler/Haber_131

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 13:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 176
Yaş:
5. uçağımız, 16-0055, ilk uçuşunu yapmış arkadaşlar; bu da 23 Nisan hediyesi olsun :)

http://www.goklerdeyiz.net/5-a400m-ilk-ucusunu-yapti/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2017, 12:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Az önce Flightradar'da başka bir uçağa bakarken Türk Yıldızları ekibini Antalya'dan Konya'ya taşıyan A400M denk geldi toplam 25 dakikalık bir uçuş ile tüm nakliyeyi gerçekleştirdi.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2017, 21:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 176
Yaş:
A-400M, Anadolu Panteri-2017, intikal.

http://www.goklerdeyiz.net/anadolu-pant ... amamlandi/

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2017, 20:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 176
Yaş:
5. uçağının teslimatı yakınmış, test uçuşu.

http://www.goklerdeyiz.net/turk-hava-ku ... irlaniyor/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 13:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 853
Yaş: 45
Affınıza sığınarak buraya yazıyorum, CN-235M başlığı bulamadım. Modernizasyon kararı alındı diye haber çıktı lakin kimin ne yapacağı belirtilmemiş. Aviyonik modernizasyon içeriği tek bilgi bu. Detay bilgisi olan varmı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2017, 22:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 176
Yaş:
5. A400M'in kabulü gerçekleşmiş, hayırlı olsun.
http://www.goklerdeyiz.net/5-a400m-ucag ... u-yapildi/
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 09:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:


Sen neymişsin be abi :shock: :shock: :shock:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 13:50 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Iyi kalkış. Boş ve az yakıtla böyle kalıyordur. Ama yine de bir pırıl gibi havalanmış alet.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 18:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Bir 5 tane de c5 galaxy tarzı bir uçak alsak, yavaş yavaş açılan yurt dışı üslerine araç, ekipman transferi için çok faydalı olur. Tabi orta vade de a400 sayısını 25 e tamamlayıp eski c130 160 ları tamamen envanter dışına çıkarabiliriz.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 20:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Batı meşeeli olmasa da 1-2 tane alınacak uçağın Ukrayna ya da Rus malı dev bir uçak olabilme ihtimalini seviyorum ben :)
Hem maliyet etkin olurlar hem de tekel kırılır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 21:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
An125 veya 225 myra :) Hoş üretim hattı kapandı ama...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2017, 22:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Kas 2015, 18:00
Mesajlar: 241
Yaş:
Ukrayna'dan AN-124 alabilirmiyiz, istersek yeni üretim yapabilirler mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 00:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 115
Yaş:
Alıntı:


Sen neymişsin be abi :shock: :shock: :shock:
Baya baya VTOL bu. :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 13:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 175
Yaş:
Alıntı:
Ukrayna'dan AN-124 alabilirmiyiz, istersek yeni üretim yapabilirler mi ?
A-400M de zaten üretim ortağı değilmiyiz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 14:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Evet. 5. A400M bugün teslim alındı yanlış okumadıysam. Fakat onun da yapamayacağı işler var :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 18:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Kas 2015, 18:00
Mesajlar: 241
Yaş:
Alıntı:
A-400M de zaten üretim ortağı değilmiyiz?
Hocam A400M ile AN-124 aynı kategori de değiller ki biri 37 ton yük taşıyor öbürü 150 ton. AN-124 ile tek seferde 2 adet tank taşınabilir diye düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 22:13 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6536
Yaş:
Alıntı:
Hocam A400M ile AN-124 aynı kategori de değiller ki biri 37 ton yük taşıyor öbürü 150 ton. AN-124 ile tek seferde 2 adet tank taşınabilir diye düşünüyorum.
İstek dahilinde Antonov şirketi sicili temiz ülkeler için ticari amaçlı kullandıkları An-124 leri askeri araçların nakliyatı için kullanıyor zaten Afganistan'a yapılan sevkıyatların çoğunu da bu şirket uçakları yaptı ve faaliyetlerinin büyük bir kısmını oluşturuyor. Bizim bile Afganistan'a ilk giden Otokar Cobra ve S-70 ler için söz konusu şirket kullanıldı. Daha sonra ABD nin C-17 leri devraldı. Söz konusu bisiklet değil ki de hemen alıp kullanalım. Bırak An-124 gibi egzotik bir uçağı, alımı yıllar öncesinden planlanmış A-400M leri bile ilk uçaklar geldiğinde sığdıracak hangar bulamadılar, Kayseri'de açık pistte kaldı uçaklar. Belki hala da öyledir. Bide An-124 ten bahsediyoruz, NATO dışı bir hava platformuna aşina olmayan, eğitim ve altyapısını bilmeyen hava kuvvetlerimiz için. Sonuca bakacak olur isek ihtiyaç dahilinde nakliyat parasını verip kullanabileceğimiz bir platformu sıfırdan envantere almak bize daha masraflı olacaktır...

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 22:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Sayın @Deno söylediklerinizde haklısınız lakin ordumuzun etki alanı artıyor Katar ve Somali üsleri malumunuz, Ülke içinde veya farklı bölgelere de acil Sevkıyat yapmamız gerekebilir her zaman kiralamaya müsait zamanlar olmaz. Bu gün Obüs ve Tanklarımızı havadan nakletme kabiliyetimiz yok. Bu durumda bize en uygun uçak ne olur acaba? C-17 Globemaster III olabilir mi?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 22:51 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6536
Yaş:
Alıntı:
Sayın @Deno söylediklerinizde haklısınız lakin ordumuzun etki alanı artıyor Katar ve Somali üsleri malumunuz, Ülke içinde veya farklı bölgelere de acil Sevkıyat yapmamız gerekebilir her zaman kiralamaya müsait zamanlar olmaz. Bu gün Obüs ve Tanklarımızı havadan nakletme kabiliyetimiz yok. Bu durumda bize en uygun uçak ne olur acaba? C-17 Globemaster III olabilir mi?
Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2017, 22:57 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 549
Yaş: 22
Bunun biraz da öyle sanıyorum prop/jet karşılaştırması ile ilgisi var öyle değil mi?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 00:07 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Alıntı:
Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...
Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 00:24 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6536
Yaş:
Alıntı:
Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.
Genel olarak Arap yarımadasındaki körfez ülkelerine bakarsak kendilerini coğrafi konumları elverdiği üzere bir aktarma/bağlantı noktası "hub point" yapmak stratejisini izlemekteler. Bunun en iyi örneği BAE. Avrupa ve diğer ülkelerden belli noktalara giden uçakların hepsi Dubai'ye inmek zorunda, aynı şekilde Emirates te BAE büyüklüğünde bir ülke için uluslararası büyük şirketlerle yarışan bilindik bir hava yolu şirketi. Bunun askeri havacılıkla ne alakası var diyebilirsiniz ama aynı şekilde bu ülkeler coğrafi ve ordu küçüklüğünü olası bir savaş durumunda bölgedeki müttefik ülkelerinden olabildiğince hızlı bir şekilde yardım taşıyabilmek için kullanma stratejisi izliyor olabilirler. İsrail'e in 1973 Yom Kippur savaşında ABD tarafından yapılan devasa sevkıyat operasyonları gibi...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 10:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 853
Yaş: 45
Alıntı:
Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.
Uzaklar hocam, medeniyete, tarım alanlarına, herşeye uzaklar! Kıçlarındaki don dahi yurtdışından ithal geliyor. Petrol, gaz çok, mal üretimi yok, çünkü para çok! Tüm dünyadan ithal ediyorlar herşeyi. Bu yüzden körfez ülkeleri havayollarının neredeyse tüm uçakları geniş gövde, uzun menzillidir.

Bizim avantajımız işte burada mesela; öyle bir stratejik kesişim noktasındayızki, Avrupa, Afrika, Asya, Rusya bir çok destinasyon bizim dar gövde, küçük uçak menzilimizde kalıyor. Dolayısıyla koltuk başına maliyetimiz düşük oluyor. Keza, doğu-batı kıtalararası orta noktada en büyük Hub merkezi olmaya adayız, çünkü harbiden tam ortadayız. O yüzden dünyanın en fazla destinasyonuna uçan havayolu şirketiyiz senelerdir.

Konuya dönecek olursak, adamların çölün ortasında başka şansı yok, ot bile bitmiyor topraklarında!

Bizim için ise eğer artık böyle emperyal hedefler içinde isek, büyük kargo uçağı şarttır. VIP filomuzun mevcut full throttle <Tek rakibim THY> gelişimine bakılacak olursa, yakın dönemde A400M'den daha büyük uçaklarda ufukta görünmektedir, lakin artık batı menşeilimi olur, doğu menşeilimi bilemeyeceğim? Eksen çok oynak şu sıralar malum.. :roll:


En son Topgun tarafından 09 Eyl 2017, 10:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 10:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Bizim C-17'ye ihtiyacımız yok. Yok ABD kıtasına hava indirme yapacaksak o ayrı konu. Fransa'nın ta Madagaskar'da yeri var. Bizim yok , zaten al Katar vermiş uçağı daha ucuz. Ama A400 sayısı kesinlikle arttırılmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 10:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 853
Yaş: 45
A400M ile tank, Fırtına vb. ağır zırhlı paletli araç taşıyamıyoruz hocam.. (Max. payload 37 tonnes)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 12:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Alıntı:
A400M ile tank, Fırtına vb. ağır zırhlı paletli araç taşıyamıyoruz hocam.. (Max. payload 37 tonnes)
Resim

Her ne kadar burada obüs resimlenmiş olsa da evet haklısınız 37 tona 47 ton sığmıyor. Bu şartlar altında A400M projesi sonrası sırf strtejik hedefler doğrultusunda tank ve ağır zırhlı intikal ihtiyacı doğarsa belli miktar C17 alınabilir. Bu sefer yine luna parka dönecek olay ; Cn-235 + C-130 + A400M + C-17 ...sırf TAI pay alsın diye bu projeye girilmiş de olabilir ya da bizim uzun süreçte tank intikali ihtiyacı kiralama ile çözülür diye düşünülmüş de olabilir. Fakat Deniz Kuvvetleri açısından LHD ile ihtiyaç duyulan projeksiyon niye Kara veya Havacılar için öngörülmemiş o da ayrı soru. Deniz Kuvvetleri ile tankına kadar okyanus geçirip intikal ettirme yeteneğin varken Hava Kuvvetleri bundan mahrum bırakılmış.


En son Sanchez tarafından 09 Eyl 2017, 13:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
düzenlendi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 15:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Elindeki tankı taşıyacak uçağı almak zoruna gidiyorsa (Bence 1 seferde 1 tank taşımak evet zoruma gider), o zaman elindeki uçakla taşıyabileceğin bir tankın olacak.
Örnk; Tekerlekli üstüne 105mm.
Yurt dışındaki varlıklarda hak iddia ediyorsan, acil durumda hızlı intikal yapabilecek bir birliğin olmalı bence.
Örneğin şu an 6 saat uçuş mesafesinde bir yere hava harekatı yapmak bizim için çok da zor değil (Siha), fakat piyadeye destek verecek ağır silah indirmek büyük sorun.
Burada A400M'nin olur olmaz her piste inebilmesi büyük avantaj, hakkını vermek gerek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 18:55 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Her seferde 1 tank veya top götürmek maliyetli değil mi ? bana c17 den çok c5 daha uygun gibi sanki. Eğer iki tank veya top taşıyabiliyorsa, 5 uçak ile 10 araç götürmek daha uygun olur. Gerçi daha fazla bir kuvvet aktarımı yapılacaksa, lpd ve lst ler kullanılır.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 19:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Tankı nereye, neden gönderiyorsunuz? Plan nedir?

Katar'a gönderiyorsanız müttefiğimizin C-17'si var, o taşır işte. Biz pek bilmeyiz lakin müttefikler bu işe yarıyor.

Başka nereye göndermeyi planlıyorsunuz? "İleride ihtiyaç olur, koyalım köşeye" diye 150 milyonu açık pistte mi yatıracaksınız?

Ben de büyütüyorum. Antonov'a parasını ödeyelim, Çin'le ortak An-225 üreteceklerdi, araya bize de bir tane sıkıştırsınlar.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2017, 20:03 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6536
Yaş:
Alıntı:

Katar'a gönderiyorsanız müttefiğimizin C-17'si var, o taşır işte. Biz pek bilmeyiz lakin müttefikler bu işe yarıyor.
Buna en iyi örnek Fransa'nın Mali müdahalesi gösterilebilir. Bölgeye gönderilen Fransız kuvvetlerini operasyona askeri olarak doğrudan katılmadıkları halde lojistik ayağının büyük bir kısmını oluşturan müttefik NATO ülkeleri taşıdı. Bu konuda İngiliz, ABD ve Kanada C-17 lerinin büyük bir katkısı var....

Ayrıca başka bir konu olarak şu anda operasyonel olarak envanterinde ABD dışında C-5 galaxy gibi süper XXL siklet bir askeri kargo Rusya dışında başka ülke yok. Onlarda ellerindeki An-124 leri rezerv olarak tutma aşamasına gelmiş ve 2020 ye kadar modernize etmeyi düşünüyordu. Hoş Ukrayna ile yaşadıkları kriz takvimlerini değiştirmiş olsa gerek. Yine Rus kargo filosunun bel kemiğini oluşturan IL-76 ları emekli etmel için Ukrayna'dan A400M in Antonov muadili olan An-70 kargo uçaklarından en az 70 adet almayı planlıyorlardı ki yine Kırım sonrası bunun olamayacağı belli olunca IL-76 ları modernize etmeye başladılar...

Son olarak NATO bünyesinde müttefik ve partner ülkelere ağır siklet kargo hizmeti sunan stratejik hava yaşıma kabiliyeti (Strategic Airlift Capability) adlı bir yapılanma mevcut. Buna göre ABD ye bağlı 3 adet C-17 söz konusu üyeler tarafından verilen finansal destek ile orantılı olarak belli bir uçuş saati süresince kullanılabiliyor

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2017, 21:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 853
Yaş: 45
Mevzu bahis ihtiyaç C-17 veya AN-124 tedarik seçeneklerini kapsamaktadır. her ikiside Ana muharebe tankı taşıyabilmektedir. 3-4 adet tedariki düşünülebilir.

Not: 150M$'ı çok gören arkadaşlara, hali hazırda ulaşılmış olunan kamu kara ve hava araç mevcudumuza tekrar bakarak, ne kadar devede kulak bir husus olduğunu görmelerini salık vereceğim. Dünya üzerinde rakip tanımıyoruz sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2017, 22:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Bir tane buyuk kargo ucagi da CB ekibine lazim. Malum her gittikleri yere zirhli makam araclarini ve personelini tasiyor. Antonov AN-124-200 (GE CF6 motorlu ve modern aviyonikli) uretimi tekrar canlandirirsa, bir iki tane alsinlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2017, 22:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Özellikle fuarlara götürdüğümüz savunma sanayi ürünleri için bile böyle bir uçak alsak alınır yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 09:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Mesajlar: 42
Yaş:
$150 Milyon yanılgılı bir fiyat. Hindistan Teknik destek, gerekli ekipmanlar ve garanti ile $366 Milyon'a almaya çalışıyor. Kanada aynı şekilde son uçağını 2014'de (CAD$400 Milyon) $320 Milyon'a satın almıştı. Elindeki 5 tane C-17'nin devamlılığını korumak için de yaklaşık $200 Milyonluk destek sözleşmesi imzalıyor.

Yani ucuz bir alet değil. Bizim 1 tane tank taşımak için bu kadar pahalı uçak alma lüksümüz var mı? Bence yok. İlginç bir şekilde başımızdakiler ve destekleyen halk, lüksü ve ihtişamı çok seviyor. Geçenlerde Başbakan, uluslararası en çok yardım yapan 2. ülke olduğumuzu açıklamıştı. Durmadan vergiler artarken, herşeye zam yapılırken zengin bir ülkeymiş gibi harcama yapmanın bize ne faydası var. Aklım almıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 11:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
20-30 tank taşıyan gemiye neden ihtiyacımız var? Ülke mi fethedicez?
Madem öyle, Alırsın 2 tane büyük uçak ve bu taşıma hizmetlerini sen verirsin. E başbakan diyor ya dünyanın ortasındayız.
Bu tartışmayı başlatan kişi olarak belirtmek istediğim nokta şu; Eğer uluslararası bir güç olacaksanız kısıtlı sayıda da olsa bu boyutta birşeyi taşıyacak ve birlik aktarımı yapabileceğiniz ekipmanınız olacak.
Şimdi yapılan tartışmalarda keşke en baştan böyle bişey yapsaydık, kargo uçağı filomuz çok karıştı deniyor. Başka bir kişi de, bu kadar az A400M bile yeterli değil çoğalması gerek diyor. Fakat bir üst sınıftan alım yapmak kesinlikle mantıksız görülüyor. Garip...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 12:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Gemi 20-30 tank tasisin diye alinmiyor cok otesinde gorevleri var. Zaten 20 tankla bir yerde isgal edilemez ama o tanklar kopru basi olur , o tanklar tahliye gorevinde koruma saglar , bayrak gosterir , barisi koruma gorevi icin intikal ettirilir ki hep tank yuklu olmayacak. Benim demek istedigim guc aktarimi icin deniz ve hava kuvvetlerinin bir butun olarak dusunulmesi gerektigi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 13:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Tabiki. Ben de zaten bütün tankları uçakla taşıma kabiliyetine sağlamak zorunda olduğumuzu belirtmedim. Zaten bu uçaklar hangara konulup sadece tank taşınması gerektiğinde taşıyan araçlar da değil. Orta asya devletleriyle yükselen ticaret ve diplomatik ilişkilerimize binaen de bu boyutta sevkiyatlar gerekebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 13:23 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Bir "oversized" kargo havayolu fikri fena değil aslında :|

Hem paşa hazretlerinin kişisel taşımasını hem dış üslere asker ve malzeme sevkiyatını yapar. Boş kalacağı zamanlarda ise kargo taşır. Olacaksa en mantıklısı bu olur zahir. Gerçi uçak olarak ne kullanacaklar... Antonov Airlines'ın servis dışına çıkardığı An-124'leri modernizasyona sokup takriben 1 milyar dolar harcasalar?(Ek: Hatta ve hatta, malum RR ile ilişkiler de güçlenirken dörder tane Trent 900 yahut 1000 alsınlar, Rus motoru olacağına İngiliz motoru olsun :roll: )

Ya da 4 tane C-17 alalım herkes mutlu olsun :roll:

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 14:55 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:38
Mesajlar: 40
Yaş:
Hocam C-17'nin üretim hattı kapandı diye biliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2017, 15:01 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6536
Yaş:
Alıntı:
Hocam C-17'nin üretim hattı kapandı diye biliyorum.
Biz bunların hepsini konuşurken atladığımız en önemli mevzu ve evet C-17 nin üretim hattı 2015 te kapanmıştı :D. Alınmaya niyetlenirse ABD nin rezerv olarak tuttuğu 14 adet C-17 var. Lakin benim anlamadığım şey Katar ın 4 ve BAE nin 2 olarak hala 6 adet C-17 siparişi beklemesi. Siparişleri 2015 yılında verilmiş lakin halen uçaklar teslim edilmemiş...

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye