TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 06:58

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 911 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2015, 22:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eki 2012, 21:17
Mesajlar: 80
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
THK'nin A400M nakliye uçaklarından birisi ilk Transatlantik görevinde İstanbul -Amerika arası mesafeyi 12 saatte kat etmek suretiyle tamamlamış.
Sayin Partikul ustam turk hava kuvvetlerinin kisaltmasi T.Hv.K olmasi lazim THK - Turk Hava Kurumu

_________________
If your enemy is secure at all points, be prepared for him. If he is in superior strength, evade him. If your opponent is temperamental, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant. If he is taking his ease, give him no rest. If his forces are united, separate them. If sovereign and subject are in accord, put division between them. Attack him where he is unprepared, appear where you are not expected.
-Sun Tzu


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2015, 23:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
THK'nin A400M nakliye uçaklarından birisi ilk Transatlantik görevinde İstanbul -Amerika arası mesafeyi 12 saatte kat etmek suretiyle tamamlamış.
Sayin Partikul ustam turk hava kuvvetlerinin kisaltmasi T.Hv.K olmasi lazim THK - Turk Hava Kurumu
Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın kısaltması, "Hv.K.K.lığı " dır.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2015, 02:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Bu abd özentisi olmak şartmı. ? Vallahi vergi vermek kanıma dokanıyor.


Resim



Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2015, 20:27 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Mission Impossible serisinin yeni filminde A-400M göreve hazır görünüyor :lol:
Tom Cruise, çekim için yine dublör ve özel efekt masrafına girmeyip kendisi çekmiş sahneyi. Linkte video da var.

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... plane.html

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2015, 00:00 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
THK'nin A400M nakliye uçaklarından birisi ilk Transatlantik görevinde İstanbul -Amerika arası mesafeyi 12 saatte kat etmek suretiyle tamamlamış.
Sayin Partikul ustam turk hava kuvvetlerinin kisaltmasi T.Hv.K olmasi lazim THK - Turk Hava Kurumu
Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın kısaltması, "Hv.K.K.lığı " dır.

Resim

Böyle kısaltma mı olur? Hava Kuvvetleri Komutanlığı yazmak kısaltmasını yazmaktan daha kısa sürer ... :|


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2015, 11:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:

Böyle kısaltma mı olur? Hava Kuvvetleri Komutanlığı yazmak kısaltmasını yazmaktan daha kısa sürer ... :|
Kısaltmada amaç süre değilde alan kazanmak ise oldukça başarılı bir kısaltma söz konusu

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2015, 17:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Türkiye'nin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin havadan nakliye ihtiyacını karşılamak üzere Airbus Defence&Space firmasından tedarik ettiği ve sözleşme gereği bu yıl alınması gereken iki adet A400M uçağının teslimatlarında projede uçağın geliştirilmesi sırasında karşılaşılan motor ve entegrasyon sorunları nedeniyle gecikmeler yaşanması bekleniyor. A400M uçağı geçen sene (Mayıs 2014) dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün katıldığı bir törende Türkiye'ye teslim edilmişti.

2 TANESİ BU YIL GELECEK

Bu kapsamda Türkiye'nin 2018 yılı sonuna kadar alacağı 10 A400M'den ilki geçen yıl Nisan'da, ikincisi de Aralık ayında teslim edilmişti ve bu uçakların tesliminde de gecikmeler yaşanmıştı. Sözleşmede öngörülen takvim gereğince Türkiye'ye bu yıl 2 adet A400M uçağının daha teslim edilmesi gerekiyor. Ancak Reuters'ın savunma sanayi yetkililerinden edindiği bilgiye göre, mevcut durumda üçüncü uçağın tesliminde iki aylık bir gecikme yaşanırken, dördüncü uçağın da sözleşmede öngörülen Nisan ayı yerine "yıl sonuna kadar" teslimatı bekleniyor.

AİRBUS CEZA ÖDEYECEK

Sözleşmeler uyarınca uçakların tesliminin ardından gecikme cezaları söz konusu olacak ve Airbus firmasından gecikme cezaları tahsil edilecek.

Konuyla ilgili Reuters'e bilgi veren yetkili, "Gecikilen gün sayısı ile bağlantılı olarak ceza oranı değişiklik gösterecek, dolayısıyla mevcut durumda teslimatlar devam ettiğinden toplam ceza tutarının ne olacağı netlik kazanmadı. Ancak ceza yerine firmadan mal ve hizmet de alınabilir, bu nedenle bu aşamada bir ceza tutarı belirlenmesi uygun görülmüyor" dedi.

Konuyla ilgili olarak Airbus'ın savunma sektöründeki faaliyetlerinden sorumlu biriminin sözcüsü ise "Şu anda A400M'lerin üretimi konusunu tüm müşterilerimizle görüşüyoruz ve o görüşmeler tamamlandığında bu konuda detaylı açıklama yapacağız" dedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2015, 20:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Kara Havacılık Komutanlığına (Güvercinlik/Ankara) ait Afganistan’da konuşlu S-70 genel maksat helikopterlerinin değişimi; 17-18 Mart 2015 tarihleri arasında Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait A400M nakliye uçağı ile Kabil Hava Meydanı’ndan Akıncı Hava Meydanı’na gerçekleştirilmiştir.
Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 15:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
İspanya Sevillada test uçuşu sırasında bir A400M düşmüş http://kokpit.aero/a400-kaza-sevilya

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 15:44 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Şub 2013, 20:22
Mesajlar: 1
Yaş:
8 - 10 kişi personel in kaza esnasında hayatlarını yitirdiği yazıyor
http://mobil.n-tv.de/newsletter/breakin ... 1173692174


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 16:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Bize teslim edilecek uçak (MSN23) olduğu iddiası var.
Alıntı:
According to the first reports the A400 that has crashed in Spain was MSN0023, the third aircraft for the Turkey pic.twitter.com/zJ2iFWuSLy


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 16:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Doğrulandı Türkiye için üretilen uçak.

Kaynak:http://kokpit.aero/a400m-kaza-23-imalat-numarasi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 17:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Test pilotlari gercekten cok cesur insanlar. Hap falan aliyorlar heralde ucmadan once. Hele ilk ucus testlerini yapanlar gercekten siyirmis olmali.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 17:30 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Program eski hızına illa ki geri döner. Kaybedilenler geri gelmiyor ama ne yazık ki. İnsan havacılar öldüğünde daha bir üzülüyor. Bir tek ben mi böyleyim, bilmiyorum. Kimdirler, necidirler, nerelidirler bilmem. Ukrayna'da havada vurulan bir 777 olsun, Tayvan'da inişte düşen bir ATR olsun, hepsinin acısı aynı vuruyor. Airbus'ın kaybettiği pilotları ve test personelinin toprakları bol olsun. Yaralılara acil şifalar diliyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 17:59 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 22:03
Mesajlar: 9
Yaş:
Acı bir olay gerçekten havacılar kolay yetişmiyor. Merak ettiğim bir şey var, süreç nasıl işliyor böyle durumlarda? Türkiye için sıfırdan bir uçak mı imal edilecek veya MSN0024 mü veriliyor onun yerine?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 19:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Teslimatların kazanın nedeni ortaya çıkıncaya kadar duracağı açık da..

Bizim elimizdekiler de uçuştan kesilir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 10:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Program eski hızına illa ki geri döner. Kaybedilenler geri gelmiyor ama ne yazık ki. İnsan havacılar öldüğünde daha bir üzülüyor. Bir tek ben mi böyleyim, bilmiyorum. Kimdirler, necidirler, nerelidirler bilmem. Ukrayna'da havada vurulan bir 777 olsun, Tayvan'da inişte düşen bir ATR olsun, hepsinin acısı aynı vuruyor. Airbus'ın kaybettiği pilotları ve test personelinin toprakları bol olsun. Yaralılara acil şifalar diliyorum.
Biz siz değil Sanchez hocam, çok kişiyiz aslında uzak diyarlardaki kazalara kayıplara üzülen, özellikle test uçuşu gerçekleştiren personel için ayrı bir hüzün oluyor. Daha Cuma günü akşam Türkiye'den bir pilot abimizin Airbus'dan sivil uçaklar için test pilotluğu teklifi alıp, red ettiğini duyunca neden demiştim, şimdi iyi ki diyorum.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 11:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Almanya ve İngiltere A400M'leri uçuştan çektiğini açıklamış.

A400M'lerin standart konfigurasyon uçaklar olduğunu varsayarak (diyelim ki) X ülkesine verilmesi planlanan MSN024'ün bize teslim edilmesinin önünde bir engel var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 13:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 17 Tem 2012, 15:51
Mesajlar: 179
Yaş:
Bizimkiler de A-400M'leri uçuştan çekmiş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 21:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 526
Yaş:
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 22:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Çok üzücü bir olay test pilotlarına olan saygım bir kat daha arttı Allah sabır versin ailelerine.Lakin seri üretimden çıkan bir çok uçak var eğer standart bir hata olsaydı limitleri zorlanmış diğer uçaklarda da belirtiler çıkardı.Bu uçağa özel bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 00:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Ağu 2012, 00:26
Mesajlar: 98
Yaş:
Şuan kullanılan A400M'lerde sıkıntı olmaz büyük ihtimalle bu uçağın yapımında bir hata yapılmıştır. Daha ilk uçuşu bu uçağın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 00:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 991
Yaş:
Alıntı:
Şuan kullanılan A400M'lerde sıkıntı olmaz büyük ihtimalle bu uçağın yapımında bir hata yapılmıştır. Daha ilk uçuşu bu uçağın.

Üzerin de çok inceleme yapılacaktır, raporlar yazılacak bunlar doğrultusunda bir sorun veya hata varsa çözüme ulaşılacaktır ama direk üretim hatası olup olmadığı yada neden düştüğü anca raporlar açıklanınca açığa çıkacak ön yargılı olmamak lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 00:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Umarım pilotaj hatası çıkar yoksa programda yine bir aksama ve gecikme olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 00:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Şuan kullanılan A400M'lerde sıkıntı olmaz büyük ihtimalle bu uçağın yapımında bir hata yapılmıştır. Daha ilk uçuşu bu uçağın.

Üzerin de çok inceleme yapılacaktır, raporlar yazılacak bunlar doğrultusunda bir sorun veya hata varsa çözüme ulaşılacaktır ama direk üretim hatası olup olmadığı yada neden düştüğü anca raporlar açıklanınca açığa çıkacak ön yargılı olmamak lazım.
Tabi ki öyle en doğru bilgiyi nihai rapordan öğreniriz.Uçuşların rapor çıkana kadar askıya alınması isabetli bir karar gibi gözükebilir ama raporun kaç ayda hazır olacağı belirsiz.Sonuçta seri üretimden çıkmış uçaklarımızdan biri kıtalararası görev bile icra etmiş bulunuyor.Sorunun o uçak kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 00:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
Yıllar önce de TAIden ilk uçuş için kalkan bir CN-235,kalkar kalkmaz benzer şekilde düşmüştü.Sonradan yapılan incelemelerde sağ pervanenin sola, sol pervanenin de sağa takılmış olduğu anlaşılmıştı.İspanyolar biraz dikkatsizler bazı konularda.Bildiğiniz gibi A-400M 4 motorlu.Ama kanatların ucundaki motorlar sağa doğru dönerlerken,içerdeki motorlar sola doğru dönüyor.Muhtemelen bir İspanyol klasiği olarak benzer bir neden çıkarsa şaşırmamak gerek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 10:19 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Pervane değil de aileron diyelim daha doğru olsun.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2015, 17:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Umarım pilotaj hatası çıkar yoksa programda yine bir aksama ve gecikme olacaktır.
Uçağın yaşanan bir arıza bildirimi ile geri dönmeye çalıştığı düşünülürse çok düşük bir ihtimal olacaktır pilotaj.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2015, 11:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Umarım pilotaj hatası çıkar yoksa programda yine bir aksama ve gecikme olacaktır.
Uçağın yaşanan bir arıza bildirimi ile geri dönmeye çalıştığı düşünülürse çok düşük bir ihtimal olacaktır pilotaj.
Pilotların ailelerine Allah sabır versin test pilotluğu ciddi bir risk, A-400M'lerin bir süre uçuştan çekilmesi negatif bir etki yaratmamalı daha büyük kazaları hiç bir kullanıcı istemeyecektir.

Umarım çok geciktirecek bir sorun yaşamayız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2015, 17:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Düşüş sebebi yazılım kaynaklı 3 motorun durması olarak açıklandı.

Kaynak: http://www.ntv.com.tr/dunya/turkiye-ici ... -qQoOQg-eg


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2015, 07:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Airbus Savunma ve Uzay Bölümü'nden kazada düşen A400M askeri nakliye uçağının ardından bir uyarı geldi. Alert Operator Transmission (Operatör Uyarı İletisi- AOT) adı taşıyan uyarıya göre, filolarında A400M bulunan ülkeler, Airbus'ın bildirdiği kontrolleri yapıp en kısa zamanda imalatçıya bilgi verecekler.

ELEKTRONİK KONTROL BÖLÜMÜ

Uçağın her motorunda bulunan Elektronik Kontrol Bölümü'nün gözden geçirilmesini isteyen Airbus, sonuçların paylaşılması gerektiğine dikkat çekti. Halen Fransa'nın 6, Türkiye'nin iki, İngiltere ve Malezya'da da birer A400M tipi uçak bulunuyor.

Sevilla'dan 9 Mayıs'ta kalkan ve Türk Hava Kuvvetleri için imal edilen 23 numaralı uçak, kalkıştan kısa bir süre sonra acil durum yaşamış, iniş sırasında boş alana düşmüştü. Kazada uçakta bulunan 6 kişilik test ekibinden 4'ü hayatını kaybetmişti.


http://kokpit.aero/a400-airbus-uyardi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2015, 09:09 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
A400M aceleden düşmüş olabilir.


Resim


İspanyol Online gazetesi El Confidencial’ın iddiasına göre Türkiye’ye teslim edilecek A400M nakliye uçağı aceleden düştü. Mayıs ayı başında 4 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın motorun aniden durmasından kaynaklandığı en başta tespit edilmişti. Motorun elektronik kontrol birimi (ECU) yazılımında bir sorun olduğu ikinci aşamada tespit edildi. Takiben Airbus Firmasından Strateji Şefi Marwan Lahoud Alman gazetesi Handelsblatt’a yaptığı açıklamada uçakta yapısal bir sorun olmadığını ancak nihai montaj hattında bazı hatalar yaptığını belirtti ancak detay vermedi. Airbus Grup’un Başkanı ve CEO’su Fabrice Bregier ise geçen cumartesi günü, “uçuştan önce test prosedüründe bir zayıflık veya bu prosedürlerin uygulanmasından doğan bir sorun” açıklamasında bulundu. Airbus’un savunma ve uzay bölümü ise herhangi bir sonuç çıkarmak için erken olduğunu belirterek , “ bütün kazalarda olduğu gibi bir neden değil, birden fazla sorunun bir araya geldiğini” ifade etti. Son iddia ise bu haberlerin detayı olarak görülebilecek bilgileri içeriyor. Buna göre Türkiye’ye teslim edilecek uçağın takvimin gerisinde kalması üzerine bazı güvenlik protokolleri görmezden gelindi. Yayın organı El Confidencial, Tam Yetkili Sayısal Motor Kontrol (Full Authority Digital Engine Control (FADEC) adı verilen bilgisayar sisteminin çalışır olduğunu uçuştan önce simülatörde kontrol edilmesi gerektiğini yazdı. İddiasını ismini gizli tuttuğu bir kaynağa dayandıran El Confidencial, “bu protokol atlandı çünkü Airbus, A400M nakliye uçağının gecikmesini telafi etmeye çalışıyordu” ifadesine yer verdi.


http://www.c4defence.com/a400m-aceleden ... -olabilir/

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2015, 12:45 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 16 May 2015, 23:28
Mesajlar: 9
Yaş:
Airbus teslimatlara başlamış. Biz bu sene 1 tane teslim alacakmışız. Düşen uçağı 2018'de vermeyi teklif etmişler.


En son YED tarafından 21 Haz 2015, 01:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2015, 19:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Hic aceleye gerk yok , kesin Avrupali bioe olsa isguzarlik olmus olabilir. Simdi biz yeni ucaklara nasil guvenecegiz ? Daha dogrusu diger adamlar da guvenemez. Ucagin ureticisi biz olmayinca test surecine de hakim olamiyorsun. Bu ucak eksik protokol ile testleri simdilik gecse idi Turkiye ye geldigi ilk gun dusseydi ne olacakti ???


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2015, 21:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Oyle bır eksık test protokolu oldugunu nerden bılıyorsunuz. Test ucusları bunun ıcın yapılıyor zaten. Orda da hata olustugu anlasıldı. Ucustan kesıldı. Sımdı bakılacak hata nerde. butun fılo ıncelenıyor. eger genel bır hata bulunursa hatalı modul ya bastan tasarlanacak ya da bozuk olanlar degıstırılecek. O zamana kadar zaten ucak "grounded". Havacılık gıbı ustelık askerı havacılık gıbı cok az toleransı olan bır alandan bahsedıyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 00:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Haber doğru ise habere göre yazdım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 00:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Teslimat yine bir gün katolik, ertesi gün bir protestan, sonraki gün ise tüm hristiyan aleminin bir tatil gününe denk geldiğinden, bu da Nisan-Mayıs aylarında her hafta tekrar ettiğinden azıcık uzamıştır..
Sonra artık ütüyü fişte kim unuttuysa..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 03:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
A400M aceleden düşmüş olabilir.


Resim


İspanyol Online gazetesi El Confidencial’ın iddiasına göre Türkiye’ye teslim edilecek A400M nakliye uçağı aceleden düştü. Mayıs ayı başında 4 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın motorun aniden durmasından kaynaklandığı en başta tespit edilmişti. Motorun elektronik kontrol birimi (ECU) yazılımında bir sorun olduğu ikinci aşamada tespit edildi. Takiben Airbus Firmasından Strateji Şefi Marwan Lahoud Alman gazetesi Handelsblatt’a yaptığı açıklamada uçakta yapısal bir sorun olmadığını ancak nihai montaj hattında bazı hatalar yaptığını belirtti ancak detay vermedi. Airbus Grup’un Başkanı ve CEO’su Fabrice Bregier ise geçen cumartesi günü, “uçuştan önce test prosedüründe bir zayıflık veya bu prosedürlerin uygulanmasından doğan bir sorun” açıklamasında bulundu. Airbus’un savunma ve uzay bölümü ise herhangi bir sonuç çıkarmak için erken olduğunu belirterek , “ bütün kazalarda olduğu gibi bir neden değil, birden fazla sorunun bir araya geldiğini” ifade etti. Son iddia ise bu haberlerin detayı olarak görülebilecek bilgileri içeriyor. Buna göre Türkiye’ye teslim edilecek uçağın takvimin gerisinde kalması üzerine bazı güvenlik protokolleri görmezden gelindi. Yayın organı El Confidencial, Tam Yetkili Sayısal Motor Kontrol (Full Authority Digital Engine Control (FADEC) adı verilen bilgisayar sisteminin çalışır olduğunu uçuştan önce simülatörde kontrol edilmesi gerektiğini yazdı. İddiasını ismini gizli tuttuğu bir kaynağa dayandıran El Confidencial, “bu protokol atlandı çünkü Airbus, A400M nakliye uçağının gecikmesini telafi etmeye çalışıyordu” ifadesine yer verdi.


http://www.c4defence.com/a400m-aceleden ... -olabilir/


Hiç İspanyol tanıdınız mı? İspanya' da yaşadınız mı? Standart bir İspanyol' un mantığını bilir misiniz? Sevilla' daki Airbus fabrkasının işsizlikten kırılan, Avrupa' nın neredeyse en fazla işsiz genç nüfusuna sahip bu ülkeye (ne kadar da bize benziyor değil mi?) saçma sapan AB politikaları yüzünden neden kurulduğunu anlayabilir misiniz? Bu adamcağızların ürettiği CASA uçakları tecrübesini unuttuk mu?Bu fabrika Almanya' da mı olsa A-400M' ler daha güvenli olurdu, İspanya' da mı?.

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 03:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 08 Ara 2012, 23:06
Mesajlar: 886
Yaş:
Airbus'ın abartmıyorum yüz karası kazasıdır bu. Milyon defa doğrulaman gereken, tonla ağır standardı olan havacılık yazılımın motoru susturuyor...

_________________
Yönlendirilmiş ES-06...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2015, 09:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 561
Yaş:
Alıntı:
Hiç İspanyol tanıdınız mı? İspanya' da yaşadınız mı? Standart bir İspanyol' un mantığını bilir misiniz? Sevilla' daki Airbus fabrkasının işsizlikten kırılan, Avrupa' nın neredeyse en fazla işsiz genç nüfusuna sahip bu ülkeye (ne kadar da bize benziyor değil mi?) saçma sapan AB politikaları yüzünden neden kurulduğunu anlayabilir misiniz? Bu adamcağızların ürettiği CASA uçakları tecrübesini unuttuk mu?Bu fabrika Almanya' da mı olsa A-400M' ler daha güvenli olurdu, İspanya' da mı?.
Uluslararası bir şirkette çalıştığım için ekibimde İspanyollar da var, bu kadar iş disiplininden yoksun Avrupalı bir toplum görmedim, Hintlilerle kıyaslayabilirim, daha benzer iş disiplininden uzak bir toplum tanımadım henüz.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 00:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hiç İspanyol tanıdınız mı? İspanya' da yaşadınız mı? Standart bir İspanyol' un mantığını bilir misiniz? Sevilla' daki Airbus fabrkasının işsizlikten kırılan, Avrupa' nın neredeyse en fazla işsiz genç nüfusuna sahip bu ülkeye (ne kadar da bize benziyor değil mi?) saçma sapan AB politikaları yüzünden neden kurulduğunu anlayabilir misiniz? Bu adamcağızların ürettiği CASA uçakları tecrübesini unuttuk mu?Bu fabrika Almanya' da mı olsa A-400M' ler daha güvenli olurdu, İspanya' da mı?.
Uluslararası bir şirkette çalıştığım için ekibimde İspanyollar da var, bu kadar iş disiplininden yoksun Avrupalı bir toplum görmedim, Hintlilerle kıyaslayabilirim, daha benzer iş disiplininden uzak bir toplum tanımadım henüz.
Hiçbir insan topluluğunu topyekün eleştirmek kesinlikle tavrım değil. Ancak Sn Muhendus da bire bir muhatap olduğu için bu gözlemleri paylaşmakta bence hiçbir sakınca yok. İspanya ve İspanyollar ile haşır neşir olduğunuzda ilk anlayacağınız şey adamların çalışma niyetleri ve disiplinleri olmadığıdır. Bir tek, İspanyol eliti ( elit burada aristokrasiyi tarif etmek için değil, aldığı eğitim ile ayrışmış mesleki profesyonelleri ifade etmek için kullanılmıştır) diyebileceğiniz ciddi eğitim almış profesyoneller ve Katalanlar bu konuda İspanyol toplumundan ayrışırlar. Tüm İspanya' yı dolaşıp, en son Katalunya' ya gelirseniz neden Katalan' ların yıllardır bu ülkeden ayrılmaya çalıştığını gayet iyi anlarsınız.

Olaya gelirsek AIRBUS' ın neden böyle bir kaytarıkçı memlekette, ciddi istihdam(?) yaratan teknolojik yatırımlara girdiğini, A400M üretimi gibi stratejik-prestij kazandıran üretimleri yaptığını, A400M in yaratım aşamasındaki sorunları-aşırı gecikmeleri anlayabilmek zor gibi görünebilir. Asıl sorun AB' nin hantal bürokratik yapısından ve tüm üye ülkeleri kayırmacı nesnellikten uzak tutumundan kaynaklanmaktadır.

2,5 ülkenin sırtına binmiş AB yapısı olmasa, hiç kimse ne İspanya' ya uçak ürettirir ne de 100 küsür milyar euro harcayarak Yunanistan' ı kurtarmaya çalışır. Neden 2,5 ülke tüm Avrupa' yı sırtına almış, kahrını çekiyor derseniz ise 2-3 asırdır süren Prusya-Fransa çekişmesine ve kuzey-güney aksındaki tahakküm, siyasi baskınlık mücadelesine bakacaksınız.
Son tahlilde eğer Türkiye olarak biz 15-20 sene önce AB' ne üye olma hayalini gerçekleştirebilseydik. Ucuz-nitelikli-genç işgücümüz ile Avrupa' nın üretim üssü olmaya en ciddi adaydık. Çünkü bizim insanımız bundan 15 sene önce çalışmak isteyipte iş bulamayan mağdur vatandaş karakterindeyken, hala bile güney Avrupa iş varken çalışmak istemeyen insanlardan oluşmaktadır.

Emin olun şu AIRBUS tesisi Sevilla' da değil, atıyorum mesela Afyonkarahisar' da olsa hem proje gecikmez, hem üretim hataları minimal seviyeye yaklaşır, hem de üretim kalitesi ve işçilik açısından mükemmeliyet ödülü alırdık.

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 01:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
Her milletin karakteristik özellikleri vardır. Almanlar disiplinli, İngilizler diplomatik, İtalyanlar yaratıcı, Yahudiler paragöz, Ermeniler zanaatkar, Araplar tüccar, Türkler ise asker millet olarak bilinir... Demek ki İspanyollar da disiplinsiz milletmiş !

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 02:27 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Tanrı adına yeni dünyayı bulan, zamanında Avrupa'nın neredeyse yarısını yönetenler de İspanyollar. Kategorizasyona girmeyin, içinden çıkamazsınız. Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır :roll:

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 14:32 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Her milletin karakteristik özellikleri vardır. Almanlar disiplinli, İngilizler diplomatik, İtalyanlar yaratıcı, Yahudiler paragöz, Ermeniler zanaatkar, Araplar tüccar, Türkler ise asker millet olarak bilinir... Demek ki İspanyollar da disiplinsiz milletmiş !
Sen hala Türkleri asker millet olarak mı biliyorlar zannediyorsun ya yurt dışında hiç bulunmadın yada hayal aleminde yaşıyorsun. İspanyolları disiplinsiz diye şuursuzca suçlamak bizi Türklere "halı tüccarı" diyen aptal batılılarla ayni kefeye koyar.
Alıntı:
Uluslararası bir şirkette çalıştığım için ekibimde İspanyollar da var, bu kadar iş disiplininden yoksun Avrupalı bir toplum görmedim, Hintlilerle kıyaslayabilirim, daha benzer iş disiplininden uzak bir toplum tanımadım henüz.
Seninkiler bireysel dandikmiş. Ben sana onlarca disiplinli hem hintli hem ispanyol firması ve kişisi sayarım iki kişi ile genelleme yapmayacak kadar uluslararası tecrübeye ulaşınca hak vereceksin.

İspanyanın yarısı kadar ARGE ve know how'a ve 3/4 dü kadar sanayileşme oranını yakalıyalım sonra böyle konuşalım tamam mı iyi niyetli ve heyecanlı dostlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 15:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 156
Yaş:
İtalyanlar bitti İspanyollar başladı hadi bakalım sıradaki kim olacak. B*k atacak millet bulamazsak Galaksi haritasını kurcalayabiliriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2015, 16:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 561
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
Uluslararası bir şirkette çalıştığım için ekibimde İspanyollar da var, bu kadar iş disiplininden yoksun Avrupalı bir toplum görmedim, Hintlilerle kıyaslayabilirim, daha benzer iş disiplininden uzak bir toplum tanımadım henüz.
[/spoiler]
Seninkiler bireysel dandikmiş. Ben sana onlarca disiplinli hem hintli hem ispanyol firması ve kişisi sayarım iki kişi ile genelleme yapmayacak kadar uluslararası tecrübeye ulaşınca hak vereceksin.

İspanyanın yarısı kadar ARGE ve know how'a ve 3/4 dü kadar sanayileşme oranını yakalıyalım sonra böyle konuşalım tamam mı iyi niyetli ve heyecanlı dostlar.
sailordream hocam konu dışına bu kadar çok çıkmayı istemezdim ama 37 tane İspanyol'un başına taahhüt ettikleri zamanlarda bitiremedikleri işlerden dolayı bir nevi çoban olarak yollanınca, her gün mesaime sabah ve akşam bu İspanyol arkadaşların içtimasını alıp günlük işlerini raporlamalarını isteyince, geldiğim Türkmen çöllerine insan ister istemez kızıyorum bu arkadaşlara.

Yoksa pek tabii tüm İspanyollar böyledir diyemeyiz. Arkamı döndüğüm gibi klavyeden ellerini çeken Hintlileri gördüğüm gibi mesai mevhumu tanımaksızın çalışan Hintlileri de gördüm haklarını yemek istemem.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 22:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
şahsi tecrübeye dayanarak söylüyorum ispanyollar, italyanlar ve fransızlar çok çalışmayı sevmiyorlar. örneğin adamların ürettikleri arabalar dökülüyor. japonya, alman, abd çok daha kaliteli araba yapıyor, uçak-araba ölçeğini kullanırsanız bunun bir iş kültürü meselesi olduğu anlaşılır.

Airbus’ın yükünü çekende alman mühendislerdir, ispanyollar montaj yapar.
Aynen katılıyorum.. Genelleme tabiki lakin doğru söze ne denir? Benim gözlemlerimde bu yönde.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Haz 2015, 03:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 May 2015, 00:57
Mesajlar: 73
Yaş:
Tamam arkadaşlar... Ben olayı yavaş yavaş anlıyorum sanırım ( o da sanırım benim geç işleyen, kalın kafamdan kaynaklanıyor herhalde). Burada hiçbir şekilde ırkçılık yapmadan, bire bir yaşam ve iş tecrübeleriyle İspanyol iş yapma tarzını bilen ve foruma çekingen bir şekilde "yahu biz bu adamlardan, böyle bir sonucu istemesek de bekliyorduk :evil: :evil: :evil:"bile diye utangaç bir katkı yapmaya çalışmanın nasıl cezalandırılabileceğini anlamış bulunuyorum.

Üstelik, bizim gibi bile İspanya' da yaşam-iş tecrübesi olmayan; "kerameti kendinden menkul" saygıdeğer kişilerin üst perdeden, fakat altyapısı eksik, ben herşeyi bilirim tarzı üfürmeleri ne yazık ki bizim nesnel gözlemlerimizi örtmeye yetmiyor.

Daha önce de söyledim.. Çok üst düzeyde yeterliğe sahip, dünya çapında yarışabilecek bir bilimsel-teknik-yaratıcı-sanatsal yetenekleri olan bir elit grubuna sahiptir bu millet. Bu açıdan bize çok benzerler. Fakat bu kısıtlı grup bizdeki gibi aşağılanmaz, el üstünde tutulur… Orta ve alt sınıf bizden daha tembel ve rahatına düşkündür… Ancak, her orta-alt sınıf aile çocuklarını bizde 30-40 sene önce olduğu gibi o eğitimli elitlere sokmaya çalışır. Yanı bizde son senelerde moda olduğu gibi. "tükürürüm leeyn bu sanata". "ucubeee!..", "baldırı çıplak balerinler", "müzük mü la……yn bu, arbesk de arabesk.." diye bir cehalet anaforuna kesinlikle girmezler.

Buna rağmen, ortalama Türk işçisine göre bile son derece lakayt; yaşadığı hayat ve rahatlığın işinden çok daha önemli olduğuna iman derecesinde bağlı bir millettir İspanyollar. Doğal olarak hayatın hiçbir keyfinden yararlanmamış bir Türk işçisini çeyrek ekmeğin içine konulan 100 gr kalitesiz peynirle doyurabilirken, zavallı bir İspanyol' u yemek keyfinden ayırıp çalıştırabilmek tabi ki zordur.

Çok bilmişler için fazla laf ebeliğine gerek yok. Şu düşen A-400M hasbelkader deneme uçuşlarında düşmeyip TuAF' a teslim edildkten sonra bir facia yaşasaydık (ki bu görüntüde olacak olan buydu) Bu salaklar yüzünden neler olacaktı değil mi?… Birincisi; geçtim millet olarak bize, şehit pilotlarımızın ailesine bile doğru-düzgün bir açıklama yapılmayacaktı… 2. olarak Şehit ailelerimize 3-5 kuruş verip, bu onuru ekmeklerine katık yapıp hayatlarını gururla geçirme gazıyla olayı 1 günlük acılı gazete manşetleriyle kapatacaktık…3.' sü Tüm dünya kaza-kırım raporunu didik didik ederken ve suçlunun AIRBUS şirketi olduğunu bilip binlerce soruşturma açıp cezalar keserken; bizim hava şehitlerimizin 1. yıl anmasında, mezarında aile bireyleri dışında kimse olmayacaktı… Hepsinden önemlisi ilk haber alındığında haber TRT' den verilirken sebep klasik olarak pilotaj hatası ya da hava şartlarının olumsuzluğu olarak lanse edilecekti..

Yani ne diyelim?… ALLAH bu sefer yetkililerimizi yalancılıktan, pilotlarımızı gereksiz yere "şehit" olmaktan, çocuklarını yetimlikten, ailelerini terkedilmişlikten, TRT' yi yalan haber vermekten, Türk Dışişleri' ni de Avrupa' da patlayan A-400M skandalını ülkemizde saklamaktan korumuş.

Pekala, bu uçak İspanya' da (tüm test pilotlarının toprağı bol olsun..) değil; biz teslim aldıktan 6 ay-1 yıl sonra düşseydi en fazla 3 gün boyunca nelere kimlere kızacaktınız? Bir düşünün….

Hepimiz biliyoruz ki kızdığımız-üzüldüğümüz bir 4. gün olmayacaktı…

Yazık bize...

_________________
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2015, 13:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
şahsi tecrübeye dayanarak söylüyorum ispanyollar, italyanlar ve fransızlar çok çalışmayı sevmiyorlar. örneğin adamların ürettikleri arabalar dökülüyor. japonya, alman, abd çok daha kaliteli araba yapıyor, uçak-araba ölçeğini kullanırsanız bunun bir iş kültürü meselesi olduğu anlaşılır.

Airbus’ın yükünü çekende alman mühendislerdir, ispanyollar montaj yapar.
Aynen katılıyorum.. Genelleme tabiki lakin doğru söze ne denir? Benim gözlemlerimde bu yönde.. :roll:
Akdeniz kuşağı diye genelleyip işi biterebilirsiniz, böylece potaya 2 tanıdık ülke de dahil olur...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2015, 14:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1458
Yaş: 36
Bence İspanyolları eleştirmeden önce bir kendimize bakmalı. Disiplinsiz dediğiniz ülkenin ortaya çıkardığı ürünlere bir bakın yahu... Ülkenin bir sportif başarılarına bakın. Real Madrid ve Barcelona gibi markalar fabrika kurarak ortaya çıkmaz. Bu başarılar belli bir eğitim seviyesine, kültürel altyapıya, ekonomik güce ve iş disiplinine ihtiyaç duyar. Bugün ne yaparsanız yapın Türkiye' de bir Real Madrid oluşturamazsınız.

Eğitimde, turizmde, sporda, sanayide, sanatta, diplomaside vs. neredeyse her konuda bizden çok üstün durumda olan bir ülke hakkında bu yorumları yapabiliyor olmak aslında bizi özetliyor. Bakın İspanyolların hepsi mükemmel demiyorum. Özellikle ülkede yaşayan çingeneler kaliteyi biraz düşürüyor. Ancak her ülkede benzer problemler vardır.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2015, 16:52 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Bence İspanyolları eleştirmeden önce bir kendimize bakmalı. Disiplinsiz dediğiniz ülkenin ortaya çıkardığı ürünlere bir bakın yahu... Ülkenin bir sportif başarılarına bakın. Real Madrid ve Barcelona gibi markalar fabrika kurarak ortaya çıkmaz. Bu başarılar belli bir eğitim seviyesine, kültürel altyapıya, ekonomik güce ve iş disiplinine ihtiyaç duyar. Bugün ne yaparsanız yapın Türkiye' de bir Real Madrid oluşturamazsınız.

Eğitimde, turizmde, sporda, sanayide, sanatta, diplomaside vs. neredeyse her konuda bizden çok üstün durumda olan bir ülke hakkında bu yorumları yapabiliyor olmak aslında bizi özetliyor. Bakın İspanyolların hepsi mükemmel demiyorum. Özellikle ülkede yaşayan çingeneler kaliteyi biraz düşürüyor. Ancak her ülkede benzer problemler vardır.
O dediğin paraya bakar.

Endülüs'ün mirasının üzerine konmasına rağmen üstüne bir de rönesans yaşamış bir ülkenin geldiği durumun bizden fazla olması gayet normaldir. Anormal olan bunu sürdüremeyip bombok işler yapılmasıdır.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 911 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye