TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Oca 2018, 09:59

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2016, 22:26 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 13 Şub 2016, 01:28
Mesajlar: 4
Yaş:
Resim

Böyle bir şeyle karşılaştım. Gerçeklik oranı nedir? Eğer doğruysa, gayet iyi bir proje gibi görünüyor. Üstadların yorumu nedir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2016, 12:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Tem 2013, 18:16
Mesajlar: 49
Yaş:
Sanırım kaynak burası...

http://monch.com.tr/TR,817/baykar-makin ... i-ta-.html


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2016, 20:47 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 13 Şub 2016, 01:28
Mesajlar: 4
Yaş:
Alıntı:
Olabilir hocam, burayı görmemiştim daha önce. Teşekkürler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 16:52 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:56
Mesajlar: 19
Yaş:
İnşallah gerçekleştirilir . Çok iyi bir projeye benziyor. Helal olsun Baykar'a.


En son sentetik tarafından 29 Şub 2016, 16:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA ve Noktalama işaretlerini kullanalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 17:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 730
Konum: Ankara
Yaş:
36 ay oldukça iddialı bir süre. Motor olarak ne düşünülüyor acaba?

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016, 13:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Sondan bir önceki tasarım galiba jet motorlu versiyon için tasarlanmış. Oldukça güzel bir uçak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016, 14:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Eğer piyasadaki mevcut sıkça kullanılan ticari özel jet turbofan motorlarından birini kullanırlarsa, BAYKAR bu işi, bu sürede halledebilecek yegane şirkettir bence.. Oldukça iddialı bir süre, lakin sanırım aerodinamiği kanıtlanmış bir tasarımı, turbofan motorla donatmak için bu süreyi gözlerine kestirebilmişler demekki.. BAYKAR makina, gerçekten oldukça esnek, becerikli ve kararlı bir şirket gördüğüm.. Bu işi kıvırdıkları kanaatindeler, üzerine çıkmak için hazırlar..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016, 23:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2012, 20:15
Mesajlar: 117
Yaş:
http://www.kokpit.aero/milli-iha-ya-milli-istihbarat


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 09:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3742
Yaş:
Alıntı:
0.1-40 GHZ cok genis bir spectrum. Acaba cihaz 2 veya 3 parcali mi hani ED cihazi olsa telsiz konusmasini nasil alacak. Butunlesik cihaz olsa emiterler karismaz mi. Basta ED orta govde de sigint cihazlari filan parcali sistemin toplam dinleme kapasitesi de 0.1-40 GHZ olsa gerek. Tasvir ettikleri IHA sanki Ruslarin Suriye ye konuslandirdiklari son model elint/sigint ucagi gibi !

Bence de TAI 10 parcaya bolunmus durumda. Yok TFX yok ATAK yok Airbus parcalari yok F-35 orta govde ... zaten gezen bilir o kadar cok farkli is kolu olusmus ki kimi atolyeler yan sanayi gibi. Sonuc olarak ANKA yi komple Bayraktar a devlet sattirsin tum haklari ile beraber TAI nin su anki mevcut ekibi de Bayraktar a belli bir sure kiralansin. Devlet bu satisisinde gerekirse kredi cikatsin. TAI nin de cebi dolsun herkes kazansin. Su an onemli olan devletin cikaridir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 09:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3742
Yaş:
Bayraktar in su anki iha si ile tasarim halindeki muharip iha si arasinda zaten hem kabiliyet hem de tasarim olarak ANKA tarzi bir iha eksik ANKA dan turetilecek Reaper , GlobalHawk tarzi ihtiyaclar ile Bayraktar tam bir Iha ailesine sahip olabilir. ANKA nin tasariminin ileride GlobalHawk benzeri evrimlesecegini tahmin etmek guc degil herhalde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 10:43 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2216
Yaş:
Alıntı:
Resim
Böyle bir şeyle karşılaştım. Gerçeklik oranı nedir? Eğer doğruysa, gayet iyi bir proje gibi görünüyor. Üstadların yorumu nedir?
3,5 ton ağırlık Boeing X45 ile eş değer bir ağırlık.
Jet motoru "sivil" tip olamaz Her ne kadar X45'te kullanılan Honeywell F-124 direkt satılan stratejik olmayan bir motor olsada senato onayı vs gerekecektir, yine de ciddi bir itme gerekiyor bu ağırlık için.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 11:10 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 12:23 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2216
Yaş:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Williams F-44 ve PW500 motorları var Cessna Citationları uçuran performans olarak daha düşük ama sorunsuzca edinilebilir bir motorlar. Prototip modeli uçurur uçuş testlerini yaptırır.
ikinci elini e-bay'den filan alabiliyorsun.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 22:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 22:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
Heyecana gerek yok :P

Nasıl olur diyorum işte askeri isterleri karşılar mı sıcaklık irtifa vs..

Askeri amaçlar motor üzerinde modifikasyon ister mi vs...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 23:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
Heyecana gerek yok :P

Nasıl olur diyorum işte askeri isterleri karşılar mı sıcaklık irtifa vs..

Askeri amaçlar motor üzerinde modifikasyon ister mi vs...
Askeri sertifikasyona falan girmenin alemi yok.. Kendimize yokuşmu çıkaralım durup dururken hiç gereği yokken..
Özel jetlerde kullanılan motorlar zaten isterlerin çok üzerinde performansa sahipler.. Arkadaşlar, 45-50.000ft irtifadan tepemizden SR-71 Blackbird gibi geçip gidiyorlar, daha ne speci kalmış.. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016, 23:20 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Direk motor tedarik edilip kullanılabilir yani sertifikasyondan ziyade modifikasyon gerekir mi diye bir kuşku vardı o da giderildi. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2016, 21:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
36 ay içinde testler bitirilebilir mi peki? Bu konuda bilgisi olanlar bu konuda ne diyor? Bayraktar'dan elde ettikleri birikim elbette önemli bir altyapı ama bu bambaşka bir şey 1 ton mühimmat taşıma ve 3.5 ton ağırlık başlı başına bir kademe atlama üstüne bir de 0.8 mach hız.
Bayraktarın "max kalkış ağırlığı 630 kg, faydalı yük taşıma potansiyeli >55kg"* olduğunu hatırlayarak bunu yorumlayalım. Eğer gerçekleştirilirse çok büyük bir başarı hem ülkemiz hem Baykar Grubu için inşallah dedikleri sürede ve özelliklerde bir ürün ortaya çıkarırlar.

*Kaynak: http://baykarmakina.com/sistemler/bayraktar-taktik-iha/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 13:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 460
Yaş:
Sümeyye Erdoğan, Selçuk Bayraktar ile sözlendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kızı Sümeyye Erdoğan ile İnsansız Hava Aracı imal eden Baykar Makina’nın sahibi Özdemir Bayraktar’ın oğlu Selçuk Bayraktar’ın sözlendikleri öğrenildi.

http://www.milliyet.com.tr/sumeyye-erdo ... m-2205465/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 13:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
Bir damat enerji bakanı olduğuna göre, bu da savunma bakanı olsun. Tozunu attırsın San'ların, geriye de kül ve toz kalsın.. :roll:

..der HDSoğlan,


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 13:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 800
Yaş:
Aha!.... :) Bu haberle Türkiye İHA proje merkezinin adresi de belli oldu.TAİ'ye geçmiş olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 13:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 09 Ağu 2015, 09:20
Mesajlar: 116
Yaş:
Tusaş'ın iha piyasasından çekilmesi kendi hayrına olur :D


En son ilker tarafından 07 Mar 2016, 14:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 14:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Valla sevindim. Anka da Baykara verilir inşallah. Yancı da olsa damat da olsa Baykar bu işin hakkını veriyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 14:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Ne olursa olsun bir şirketin kayırılması doğru değil. İnşallah Baykar Makine'nin başına bir şey gelmez. Altay'da olmasından korktuğumuz şeyler İHA'lar içinde çok uzak olmasa gerek artık. Hoş Baykar güvenilmez değil ama uzun bey işin içine girince işler değişiyor :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 14:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3742
Yaş:
Savunma ile ne alakası var demeyin valla çok sevindim :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 14:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Ağu 2013, 23:23
Mesajlar: 13
Yaş:
Bugün için avantaj olan daha sonra dezavantaj olmasın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 15:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Baykar kendi çabaları ile çok iyi işler çıkardı. Şimdi eğer haber doğru ise artık devlet desteği de olucaktır. Uzun ne yapıcak ki? Baykar ın önünü açıcaktır. Ha Baykar devlete sırtını yaslayıp işleri gevşetirse o zaman işler değişir. Ki ben bunun olacağını sanmıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 16:18 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
J-85 yetmez mi böyle bir işe. Tamam turbofan değil ama 3-5 saat uçuş sağlar sanırım. En azından prototip/ test /ilk üretime yeterdi. Tei/kale turbofan yapasıya kadar mesela?

Nerden baksanız yillara sari envantere giren-çıkan 300'ü aşkın f-5 ve t-38 var. Bu da yedeklerle 700 civarı motor demek. Akrobasi filosuydu, eğitim filosuydu, bunların yedekleri derken 200 civarı halen faal olarak kullanılıyor desek... hek'e/rezerve ayrılan 500 civarı j-85'ten , bu projelerde prototip , test ve filolarda kullanılmak üzere 100 tane filan çıkmaz mı?

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 16:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Sümeyye Erdoğan, Selçuk Bayraktar ile sözlendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kızı Sümeyye Erdoğan ile İnsansız Hava Aracı imal eden Baykar Makina’nın sahibi Özdemir Bayraktar’ın oğlu Selçuk Bayraktar’ın sözlendikleri öğrenildi.

http://www.milliyet.com.tr/sumeyye-erdo ... m-2205465/

:lol:

Tai'ye geçmiş olsun..

Baykar'ın da yolu açık olsun...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 17:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
J-85 yetmez mi böyle bir işe. Tamam turbofan değil ama 3-5 saat uçuş sağlar sanırım. En azından prototip/ test /ilk üretime yeterdi. Tei/kale turbofan yapasıya kadar mesela?

Nerden baksanız yillara sari envantere giren-çıkan 300'ü aşkın f-5 ve t-38 var. Bu da yedeklerle 700 civarı motor demek. Akrobasi filosuydu, eğitim filosuydu, bunların yedekleri derken 200 civarı halen faal olarak kullanılıyor desek... hek'e/rezerve ayrılan 500 civarı j-85'ten , bu projelerde prototip , test ve filolarda kullanılmak üzere 100 tane filan çıkmaz mı?
Turbojet olmasi yaninda J-85 cift motor konseptine uygun bir motor sanirim. 5-6 bin lb itki sinifinda bir turbofan motor bulunmasinda sorun olacagin sanmiyorum. En azindan test/prototip amacli projede ITAR free 3-5 tane motor bulubabilir. Bence motor en son kafa yorulacak konu olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 17:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
36 ay gibi kısa sürede mümkün mü merak ettim. Resmi bir kaynak var mı farklı? Eğer gerçekse süper bir olay.
Sümeyye evliliğinden sonra bu işe yeşil sermayede artık savunma sanayiinde yer almış olarak bakıyorum.

36 ayda taaruzi iha yapmak kocaman bir soru işareti malum TAI Anka ile hala harıl harıl çabalarken....

Bu yeşilciler ABD ve Avrupalı tedarik makanları ile tayyip babaları sayesinde anlaşıp tüm alt sistemi dış kaynak olarak temian edip Yazılımı yerli diğer tüm parçaları dış tedarik olan bir taaruzi iha'yı 36'ayda geliştirebilir.

Alacağı mühendislik desteğide muhakkak olacaktır, 36 ay çok iddalı bir süre.

Topla monte et bir sistemin kabulü tartışılır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 17:51 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
J-85 yetmez mi böyle bir işe. Tamam turbofan değil ama 3-5 saat uçuş sağlar sanırım. En azından prototip/ test /ilk üretime yeterdi. Tei/kale turbofan yapasıya kadar mesela?

Nerden baksanız yillara sari envantere giren-çıkan 300'ü aşkın f-5 ve t-38 var. Bu da yedeklerle 700 civarı motor demek. Akrobasi filosuydu, eğitim filosuydu, bunların yedekleri derken 200 civarı halen faal olarak kullanılıyor desek... hek'e/rezerve ayrılan 500 civarı j-85'ten , bu projelerde prototip , test ve filolarda kullanılmak üzere 100 tane filan çıkmaz mı?
Turbojet olmasi yaninda J-85 cift motor konseptine uygun bir motor sanirim . 5-6 bin lb itki sinifinda bir turbofan motor bulunmasinda sorun olacagin sanmiyorum. En azindan test/prototip amacli projede ITAR free 3-5 tane motor bulubabilir. Bence motor en son kafa yorulacak konu olur.
B52'den atılan decoy missile'larda tek olarak kullanılmış. Zaten ondan ufak tefek bunlar 40+ cm eni var, 100+ cm boyu var, türlü türlü kullanımı var.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 17:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
Alıntı:

Bu yeşilciler ABD ve Avrupalı tedarik makanları ile tayyip babaları sayesinde anlaşıp tüm alt sistemi dış kaynak olarak temian edip Yazılımı yerli diğer tüm parçaları dış tedarik olan bir taaruzi iha'yı 36'ayda geliştirebilir.
Kayınpederin kudreti ile Baykar'a muhakkak yıldızları bile yere indirirler ama Baykar'ın yurt dışından sistemler tedariği temelli bir proje modelini başarabileceğini sanmıyorum. Böyle yapılanmış, bunu bilen, tecrübesi olan ve hatta bunu başarabilecek bir firma değil Baykar. Seversin sevmezsin, yeşildir mordur, ama adam şimdiye kadar ne yaptı ise kendi yaptı. Öyle de yapmaya çalışacaktır. Aksinde çuvallarlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 18:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Jet motorlu muharip IHA projesinde Baykar simdiye kadar kazandigi TB2 altyapisina guveniyor. Alt sistem(servo, bilgisayar sistemleri, aviyonikler vs) ve binlerce satir yazilim olarak TB2 icin gelistirilen bir cok sistem ve kodlamanin muharip IHA projesine aktarilmasi soz konusu olacaktir. Baykar icin bu projedeki en buyuk sorun(onlarda olmadigini dusundugum) jet motorlu olacak bu hava aracinin tasarimi ve uretim icin gerekli teknik donanim ve insan gucu var mi? IHA bir sistemler butunudur. Ucak, gorev sistemleri(EO, radar), yer destek ve komuta kontrol sistemlerinde olusan bir sistem. Yer sistemleri ve komuta kontrol yazilimlarinda TB2 tecrubesi ve ogrenilen cok sey bu projeye aktarilacaktir ama isin ucak kisminda, yani ucar platformun tasarlanmasi ve ucus testlerinin yapilmasi konusunda Baykar'in yeterliligi konusunda suphelerim var. Zaten isin en ciddi ve zor tarafi bu ucar platformun gelistirilmesi kismi olacaktir. 36 ay cok iddiali bir sure. Cok onceden bir hazirlik varsa, ucagin tasarim calismalari yapilmis, ve ruzgar tuneli modelleri vs uretilip testleri yapilmis ise belki 36 ay(TB2 altyapisi iel birlikte) olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 19:06 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2216
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

Bu yeşilciler ABD ve Avrupalı tedarik makanları ile tayyip babaları sayesinde anlaşıp tüm alt sistemi dış kaynak olarak temian edip Yazılımı yerli diğer tüm parçaları dış tedarik olan bir taaruzi iha'yı 36'ayda geliştirebilir.
Kayınpederin kudreti ile Baykar'a muhakkak yıldızları bile yere indirirler ama Baykar'ın yurt dışından sistemler tedariği temelli bir proje modelini başarabileceğini sanmıyorum. Böyle yapılanmış, bunu bilen, tecrübesi olan ve hatta bunu başarabilecek bir firma değil Baykar. Seversin sevmezsin, yeşildir mordur, ama adam şimdiye kadar ne yaptı ise kendi yaptı. Öyle de yapmaya çalışacaktır. Aksinde çuvallarlar.
36 ayda uçan prototip(operasyonel demedim) üretecek maddi ve manevi desteğe kavuştular. Yaptıkları işler zaten başarılı şimdi pazarlama desteği ile yürü ya kulum Heidi Klum derler.

En azından kendileri tırmalayarak gerçekten ortaya bir şey koyan adamlar. Dış tedarik konusunda çok sempatik bakmayan bir kurum öyle ki kendi pod geliştirme projeleri dahi vardı. Sadece outsource edecekleri ürünlerde ışık hızı ile finansman ve onay alacakları için çok gecikme ve bekleme sıkıntısı yaşamazlar. Vergimin bu arkadaşa gitmesini tercih ederim. Doğru bir seçim olmuş konuşmasını bilen akıllı kendi konusunda kimsenin negatif konuşmadığı milliyetçi çok net bir anti paralelci bir kişi seçmişler. Ulusalcı kitle dahi çok ses çıkaramaz bu şahsiyete.

Bir Türk atasözü derki "Oğlanlar malsa damadı iyi seçeceksin".

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 19:28 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Borsaya da açılırlar yakında... büyümek ve yatırım için para lazım olacak..


Bize de düşer mi acaba? :idea:


Yoksa aile ve çevresine mi gider :?:

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 19:29 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Sıkıntılı kısım silindi yönetim.

İsterse Bali Oğlan ile evlensin umurumda değil, yeterki TB2 gibi iş çıkarmaya devam etsinler.

Ha bu arada şu bir gerçekki, yapacakları olası hatalarda, eskisi gibi en azından şahsım tarafından bu kadar tolere edilmeyeceklerdir. Sövme hakkımı anında kullanırım. Ordan girerim burdan çıkarım...

Haydi çalışmaya devam!

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 22:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Bizim de Boeingimiz, Lockheed Martinimiz olacak.
Oh mis.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2016, 23:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:48
Mesajlar: 82
Yaş:
Yaklaşık 120 kişilik personelle bu kadar proje yapabilmeleri takdire şayan. Sayın Selçuk Bayraktar'ın eğitim seviyesi de gayet güzel. İster istemez TAİ ile kıyaslama yapma durumunda kalıyor olmamız, Baykar için gurur verici, fakat TAİ için aynı şeyleri düşünemiyorum.
Şaşırt bizi TAİ...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 01:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 1005
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Zorla başgöz ettiler adamı valla üzüldüm :)

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 01:36 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Sümeyye ne diyor bu duruma acaba? :shock:

Nasıl kandırdılar damadı bilmiyorum ama söz meclisten dışarı, acıdım adama :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 02:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Adamın eğitim hayatına bakınca yazık oldu diyorum. Kendisi gibi bu sektörden eğitimli bir hanımefendi ile evlenseydi bir sonraki tasarlayacakları ihalar Leyla ile Mecnun, Kerem ile Aslı, Ferhat ile Şirin gibi isimlendirilir kolda beraber uçarlardı.
Şimdi sözü atmakta olmaz. Bitirirler firmayı. Geçmiş olsun. Saraya içgüveysi gitmese bari.
Şaka bir yana bakıyorum eğitimine gerçekten çok başarılı bir eğitim hayatı var. Damat polemiklerine falan takılmadan işine odaklanabilir umarım.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 03:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Tem 2012, 15:04
Mesajlar: 30
Yaş:
Olan olmuş bu saatten sonra bir aksilik çıkmamasını temenni edelim fakat her zaman kötü olasılıkları da düşünmek gerek. Nişan veya söz atılırsa, Tai-in Baykar-out olur yoksa.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 09:17 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2216
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ufak iş jetlerinin motoru nasıl olur?..
Yukarıda dedik ya.!! Gidipte adamın X-45'te kullandığı motoru isteyecek halimiz yok.. Piyasada bu klasmanda motor çok..
J-85 yetmez mi böyle bir işe. Tamam turbofan değil ama 3-5 saat uçuş sağlar sanırım. En azından prototip/ test /ilk üretime yeterdi. Tei/kale turbofan yapasıya kadar mesela?
Nerden baksanız yillara sari envantere giren-çıkan 300'ü aşkın f-5 ve t-38 var. Bu da yedeklerle 700 civarı motor demek. Akrobasi filosuydu, eğitim filosuydu, bunların yedekleri derken 200 civarı halen faal olarak kullanılıyor desek... hek'e/rezerve ayrılan 500 civarı j-85'ten , bu projelerde prototip , test ve filolarda kullanılmak üzere 100 tane filan çıkmaz mı?
J-85 süper olur sağlam, basit ama motor üzerinde kontrolün yok (alette bir tek ayarlı valf var onu açıp kapatıyorsun :) ) Şaka bir yana olur itme kuvveti, ölçülerinin küçüklüğü vs tam bu tip uçaklar için sadece performansına göre yakıt tüketimi biraz yüksek olur ki kabul edilebilir limitlerde kalır.
X-45 teki Garret zaten sivil büyük iş jetlerini uçuran motor Falcon 900 Citation büyük modelleri vs. Kısacası 15- 17 KN itme gerek.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016, 10:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Haz 2014, 11:48
Mesajlar: 487
Yaş:
Alıntı:
Eski Japon sözü der ki; " aptal bir oğlun varsa damadını değerlendir. "
Ancak bu kadar mükemmel anlatılırdı herhalde.

Büyük damadı hesap işlerinde kullandığı gibi bu damadı da savunma sanayi gibi dev bir sektörde kullanacaktır. Şu bir gerçek ki damat olmadan da Baykar makina en iyisini hakediyordu.


En son sentetik tarafından 08 Mar 2016, 12:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA: Klavyemizde Türkçe harf var kullanalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2016, 23:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 94
Yaş:
Bu uçak konsept ya da endüstriyel tasarım olarak bakıldığına güzel fakat gerçekte anlamlı değil.

Öncelikle orda yazan gereksinimler den hiçbiri Baykar'ın sahip olduğu ya da TB2'den aktarabileceği yetenekler değil. 0.8mach da giden uçağın kontrolü, otopilotu TB2'den çok farklı olacaktır, o hızlar nonlineer bölgede. Ayrıca turbofan ve satcom gibi bırakın Baykar'ı, ülkemizde bile olmayan, temini sıkıntılı itar kontrollü cihazlara ihtiyacı var. Bunları ben muharip iha yapıyorum diye alamazsınız. Verilen takvimi hiç tartışmıyorum, imkansız.

Yani şirket vizyonu açısından güzel fakat hayali bir proje. Bunun yanında ben Baykar'ın gözünü muharip değil male/hale sınıfına diktiğini ve kotarabileceğini düşünüyorum.


En son sentetik tarafından 27 Mar 2016, 22:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA: Noktalama, büyük harf ile cümleye başlama, özel isimlerin baş harflerini büyük yazmak filan bunlar çıkarıldı mı dil bilgisinden?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2016, 22:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2012, 20:15
Mesajlar: 117
Yaş:
http://savunmaveteknoloji.com/bayraktar ... te-ulasti/ Heeyt bee hangardan çıkış fotosu mükemmel olmuş :) bir tek kanat altındaki MAM lar eksik :(


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 08:42 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Alıntı:
http://savunmaveteknoloji.com/bayraktar ... te-ulasti/ Heeyt bee hangardan çıkış fotosu mükemmel olmuş :) bir tek kanat altındaki MAM lar eksik :(
Doğru başlık budur:

viewtopic.php?f=5&t=4438&start=250

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2017, 01:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Takvim işliyor :) Var mı duyum?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye