TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Oca 2018, 05:23

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1003 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 115 16 17 18 1921 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016, 21:42 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Ağu 2015, 09:46
Mesajlar: 317
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Seneye 9 adet silahlı iha girecekti envantere umarım etkilemez bu durum. Mutlak suretle kendi motorumuzu geliştirip iha sistemlerine entegre etmemiz gerek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 00:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 530
Yaş:
Alıntı:
Avusturyanın uyguladığı ambargo , tb2 nin motoru rotax 912 için geçerli midir , eğer geçerliyse bayraktarın yedek planı vardır umarım


Elbette bence sadece bu motordur ambargoya neden olan


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 02:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Konusu açılmışken, savunma sanayisi için bu türden kritik bileşenleri üretmenin iki boyutu mevcut. a) teknolojik boyut ve b) ekonomik boyutu.

Örnek vakâ olarak ASELSAN'ın Kazakistan'daki elektro optik ortaklığını ele alalım.

Kazaklar gerekli teknolojiye sahip değillerdi, biz elimizdeki mevcudu verdik. İlaveten o ülkenin yetişmiş iş gücü de projeye dahil oldu. Böylece gelecekteki işler için daha geniş bir yetenek havuzuna kavuşmuş olacağız. Bu stratejiyi diğer teknolojiler için de genişletmeli ve tüm güvenilir müttefiklerimize yaymalıyız. Daha geniş bir mühendis/tekniker havuzuna sahip olmalıyız, bu savunma sanayinin geleceği için yaşamsal önemde!

Aynı zamanda bu strateji (Kazakistan örneği) maliyet etkin imalat için de önerilir. Rotax motoru çok miktarda üretildiği için birim maliyeti düşük bir motor. Aynı zamanda kullanıcısı da çok olduğundan, bolca geri besleme alıyor. Bu nedenle teknolojik olarak olgunlaşmış bir motor. Farz edelim ki oturduk, benzeri bir motoru tasarladık ve iç piyasa için ürettik. Yukarıdaki iki koşul sağlanmadığından, elimize pahallı ve güvenilmez bir motor geçecektir. Bunun önüne geçmenin çaresi, piyasayı genişletmek. Üretilen motorlar sadece bizim iç piyasamız için değil, tüm müttefik ülkeler için de üretilmeli. Hatta müttefik olması dahi gerekmez, mesela Çin ile ortak üretim konuşulabilir. (Çin örneğinde elbette ki Çin'e önerebileceğimiz bir teknolojik yenilik olmalı. Adam teknolojisini zaten bildiği bir malı neden seninle ortak üretsin?)

Benzer nedenlerle, yerli otomobil o kadar da "yerli" olmamalı. Projeye yabancı ortak alabilmeyi ve ortaklığı idare edebilmeyi becermeliyiz diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 20:27 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 94
Yaş:
Bence bu konuda en son adı geçmesi gereken kurum Aselsan, hatta diğer TSKGV şirketleri.

Ülkemizde data link, navigasyon sistemi ya da motor üretelim desek bunu yapabilecek şirketler Aselsan ya da TEI olacaktır. Kimse bu çaptaki işleri Bayrakta ra da benzeri ayarda bir şirketten beklemesin. 70 ten beri Aselsan ülkemize gerçek anlamda ne vermiş, ya da beklentinin ne kadarını karışalmıştır bunu sorgulamak lazım. Mesele %100 milli etiketler yapmaksa bunu iyi yapıyorlar. Anlı şanlı kurumlar 2016 yılında hala etitekle üretim yapıyorsa artık birşeylere dur demek lazım. Yoksa 30 sene sonra halen aynı konular gündemde olur, neden motor diye söylenir dururuz.

Benim görüşüme göre Batı'nın kime cephe aldığı çok açık ve bu motor ambargosu elbette bu amaca hizmet eder. Ürün elbette fazla sivil, ticari, engellemek zor ama ellerinden geleni yaparlar ben böyle düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 20:54 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Oca 2016, 15:41
Mesajlar: 15
Konum: Ankara
Yaş: 28
Alıntı:
Bence bu konuda en son adı geçmesi gereken kurum Aselsan, hatta diğer TSKGV şirketleri.

Ülkemizde data link, navigasyon sistemi ya da motor üretelim desek bunu yapabilecek şirketler Aselsan ya da TEI olacaktır. Kimse bu çaptaki işleri Bayrakta ra da benzeri ayarda bir şirketten beklemesin. 70 ten beri Aselsan ülkemize gerçek anlamda ne vermiş, ya da beklentinin ne kadarını karışalmıştır bunu sorgulamak lazım. Mesele %100 milli etiketler yapmaksa bunu iyi yapıyorlar. Anlı şanlı kurumlar 2016 yılında hala etitekle üretim yapıyorsa artık birşeylere dur demek lazım. Yoksa 30 sene sonra halen aynı konular gündemde olur, neden motor diye söylenir dururuz.

Benim görüşüme göre Batı'nın kime cephe aldığı çok açık ve bu motor ambargosu elbette bu amaca hizmet eder. Ürün elbette fazla sivil, ticari, engellemek zor ama ellerinden geleni yaparlar ben böyle düşünüyorum.

Ülke ne zaman motor yapar o zaman bağımsızlıktan bahsederiz.

dogru mu anlamışım?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 21:18 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Herhangi bir zamanda herhangi bir ülkeden ambargo yeme olasılığı çok yüksek bir ülke olduğumuz için bizde yurtdışına bağılmlı olarak proje yapan firmaların stoklu çalışması lazım.

Misal ; Bayraktar olarak TB-2 yi kabul ettirdin piyasaya,sipariş alıyorsun, aletin motorunu yurt dışından alıyorsan sipariş aldıkça motor siparişi vermek pek akıl işi değil...

Birim fiyat öyle milyon dolarlar olan bir parça değildir herhalde Rotax motor. Eğer ki üretici firma da satış için bir kota adedi vs yoksa al 20 tane koy kenara... Burası Türkiye ne olacağı belli olmaz kafası kızar adamların koyar ambargoyu uğraşır durursun

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 23:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5198
Yaş:
Avusturya ambargosu sanırım Karayele yarayacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 23:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 94
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bence bu konuda en son adı geçmesi gereken kurum Aselsan, hatta diğer TSKGV şirketleri.

Ülkemizde data link, navigasyon sistemi ya da motor üretelim desek bunu yapabilecek şirketler Aselsan ya da TEI olacaktır. Kimse bu çaptaki işleri Bayrakta ra da benzeri ayarda bir şirketten beklemesin. 70 ten beri Aselsan ülkemize gerçek anlamda ne vermiş, ya da beklentinin ne kadarını karışalmıştır bunu sorgulamak lazım. Mesele %100 milli etiketler yapmaksa bunu iyi yapıyorlar. Anlı şanlı kurumlar 2016 yılında hala etitekle üretim yapıyorsa artık birşeylere dur demek lazım. Yoksa 30 sene sonra halen aynı konular gündemde olur, neden motor diye söylenir dururuz.

Benim görüşüme göre Batı'nın kime cephe aldığı çok açık ve bu motor ambargosu elbette bu amaca hizmet eder. Ürün elbette fazla sivil, ticari, engellemek zor ama ellerinden geleni yaparlar ben böyle düşünüyorum.

Ülke ne zaman motor yapar o zaman bağımsızlıktan bahsederiz.

dogru mu anlamışım?
Bu da bir diğer yanlış yaklaşım. İnsanlar genelde bir komponente bağımlılık yaratmayı seviyorlar, mesela İHAlar için motor, kamera çok revaçta. Aslında bu iş motor işi değil, hiçbir kritik alt bileşen yerli değil. Hatta Aselsan'ın yaptğı komponentlerin de çoğu yerli değil. Mesela bilinen bir örnek, Aselsan'ın LN100G diye bir EGI'si var, bu aslında lisanslı bir Northrop Grumman ürünü. Ülkenin şartları belli, sanayi belliyken adımları ona göre atmak lazım. Yani mesele sadece motor falan değil.

Şimdi şu şartlarda ben silahlı iha yaptım canavar gibi dersen adam da sana al yap o zaman der kalırsın. Şimdi hesaplasınlar bakalım bizim uçakların yüzde kaçı yerliymiş?
Alıntı:
Herhangi bir zamanda herhangi bir ülkeden ambargo yeme olasılığı çok yüksek bir ülke olduğumuz için bizde yurtdışına bağılmlı olarak proje yapan firmaların stoklu çalışması lazım.

Misal ; Bayraktar olarak TB-2 yi kabul ettirdin piyasaya,sipariş alıyorsun, aletin motorunu yurt dışından alıyorsan sipariş aldıkça motor siparişi vermek pek akıl işi değil...

Birim fiyat öyle milyon dolarlar olan bir parça değildir herhalde Rotax motor. Eğer ki üretici firma da satış için bir kota adedi vs yoksa al 20 tane koy kenara... Burası Türkiye ne olacağı belli olmaz kafası kızar adamların koyar ambargoyu uğraşır durursun
Bu stok konusu da bir sorun aslında. Olası ambargoları düşünerek kimsenin komponent aldığını sanmam zira bu büyük bir yük. Bu uçaklar bildiğim kadarıyla öyle ciddi kârla yapılmıyor, TAI hariç diğer üreticiler büyük stokların altından maddi olarak kalkamaz diye düşünüyorum. Ayrıca günümüzde büyük bir ambargo ile karşılaşacağımızı pek sanmıyorum. Bir ülke/üretici böyle davranabilir, hatta hali hazırda olan işler var ama dünyada başka üreticiler de var, elbet muadil bulunur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2016, 22:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 150
Yaş:
Japonya, Kore gibi alternatiflere bakiyorlardir umarim. Oralarda cok saglam motor sirketleri var; ornegin Honda ilk olarak motor sirketi olmakla ovunur (resmi adi Honda Motor Company, Inc); araba sirketi olmasi onun urunu pazara getirme sekli diyelim.

Benzer sekilde Toyota'nin motor grubu da cok saglamdir, hatta diger bircok araba sirketine danismanlik verir.
Bunlara Fuji Heavy Industries (or: Subaru) veya Mitsubishi gibi cok buyuk otomotiv firmalarini da ilave edebiliriz. Bu bahsi gecen firmalarin tamaminin cok genis motor yelpazesi mevcut. Bunlara G.Kore firmalarini da ilave edebiliriz.

Turkiye bugune dek Avrupa ve ABD'den aldigi bircok silah veya urunde, er veya gec hep bu ambargo ile ugrasmak zorunda kalmistir. Bu her hukumet doneminde olmustur ve onumuzdeki donemlerde de yine olacaktir.
Bunu bu forumdaki herkes biliyor zaten, yeni birsey degil, ama isin ilginc tarafi alternatifi olan seyleri yine gidip bunlardan aliyoruz.
Veya BMC orneginde goruldugu gibi kolay para cok tatli geliyor, ve yerli urune yine Avrupa firmalari ile alternatif cikartmaya calisiyoruz. Bu da ayri bir mevzu.

Bence ANKA ve Bayraktar uzakdogu motor alternatifleri uretmek zorunda kalacaklar..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 06:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Fazla uzaga gitmeye gerek yok aslinda. Fiat multijet dizel motorlar havacilik icin uyarlanabilir. Yillardir kullanilan guzel bir motor. Italyan Dieseljet firmasi var Fiat multijet dizel motorlari havacilik motoruna donusturuyor. Piyasaya iyi girdiler, ABD ici uretilen MQ-1C GrayEagle ucagi (ANKA-S seviyesinde bir IHA), motoru bu firmanin 200hp motorunu kullanmaya basladi. KEza Heron'un yeni versiyonu olan Super Heron'da ayni motoru kullaniyor. Italyan Alenia Aermacci Sky-Y IHA'si ayni firmanin motorunu kullaniyor. TAI'nin ANKA-S'te motor sorunu yasamasi durumunda alternatif olabilirdi. Ambargo felan yasanmaz sonucta Italyan. TEI madem bu ise girdi, bir motor ailesi gelistirmesi lazim. 100hp-200hp guc arasinda bir iki motor cesidi ile butun segmente hitap etmesi gerekir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 09:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 150
Yaş:
Turkiye'de TOFAS vs gibi bir tesiste yapilacaksa olur ama AB ambargosuna tabi olacaksa, bence hic denemesinler.
Turkiye'ye bugune dek hangi ulkelerin ambargo yaptigini listelersek, ona gore alternatif ulkeler ve firmalar secebiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 09:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Mesajlar: 923
Yaş:
Geçen günlerde Çukurca'da aldığı üç leşe ilave bugünde Cudi'de 5 leş almış Bayraktar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 10:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Artık motor üretmek zorundayız şu maliyet etkin artık geçerli değil. taktik İHA konusunda Türkiyenin ihtiyaçları 20-30 adet motor ihtiyacı ile sınırlı kalmaz. Mevcutta ihraç pazarımızda olacaktır. Bu nedenle TEI'nin 100-200 bg arası bir motor ailesi geliştirmesi gerekli.

PD-170 ile piyasaya girecek TEI 170 hp olan bu motor Anka-S'in motoru olacak. Küçük bir modifikasyon ile 210 hp ile güçartışı sağlanabiliyor bu motorda. TEI bu deneyiminin üzerine PD-100 isimli 100 hp klasmanı bir motor sunmalı... Karayel ve Baykar rahatlıkla bu motorun müşterisi olacaktır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 11:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Artık motor üretmek zorundayız şu maliyet etkin artık geçerli değil. taktik İHA konusunda Türkiyenin ihtiyaçları 20-30 adet motor ihtiyacı ile sınırlı kalmaz. Mevcutta ihraç pazarımızda olacaktır. Bu nedenle TEI'nin 100-200 bg arası bir motor ailesi geliştirmesi gerekli.

PD-170 ile piyasaya girecek TEI 170 hp olan bu motor Anka-S'in motoru olacak. Küçük bir modifikasyon ile 210 hp ile güçartışı sağlanabiliyor bu motorda. TEI bu deneyiminin üzerine PD-100 isimli 100 hp klasmanı bir motor sunmalı... Karayel ve Baykar rahatlıkla bu motorun müşterisi olacaktır.
"Maliyet-etkin üretim" paradigması her zaman geçerlidir. Acısı oradan çıkmaz başka yerden çıkar. Bknz: Sovyetler Birliği.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 11:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Hocam pazar var talep var ihracat şansı var. ANKA'yı satmazsın sadece motoruda satarsın.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 12:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
İşin diğer tarafı, artık herkes Anka yapamıyor ama iyi kötü bişeyler yapıyor ve hepsinin motor kaynakları belli.
Motor seri üretimi yapmıyorsan bile teknolojiyi geliştirmen lazım. Gerçi o teknolojinin daha neresi kaldı gelişicek bilemedim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 12:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Hocam pazar var talep var ihracat şansı var. ANKA'yı satmazsın sadece motoruda satarsın.
Maliyet-etkin üretirsen satarsın. ;)

Veya pazarı önceden teminat altına alarak. Örnek veriyorum: Gidersin Suudilere, Pakistanlılara ve Kazaklara vs vs, "ANKA'nın teknolojisini paylaşacağım, ortak üreteceğiz. Ama siz de alım garantisi vereceksiniz." dersin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 13:05 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 94
Yaş:
Tek derdimiz motor olacaksa bence de üretelim.

Bu mantıkla biryere varmamız imkansız. Bugüm motor olur yarın vida satmazlar. Her alamadığımızda onu mu üreteceğiz? Hadi motor yine kolay, bazı komponentler var sittin sene uğraşırsın, onu nasıl yapacağız?

Bence savunma politikalarımızı biraz değiştirmemiz, sağlamlaştırmamız lazım. Daha ortada birşey yokken çıkmak yerine geleceğe dönük birşeyler yapmak lazım. Mesela motor bir fırsat, bu alanda çalışılmalı. Ama şuna da eminim, ileride rotax motor satarsa saniyeler içine bizim fabrika kapanır yine rotax alınır. İşte kırmamız gereken asıl döngü de bu. Bizim sektördeki rolümüz belli, birşeyleri alıp sistemleştirebiliyoruz. Bu minvalde sistemleri yapıp satmamız lazım. Birşeyler yapınca uçup dünyaya kafa tutarsak yine kafamıza çakarlar...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 18:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 553
Yaş: 22
Yeni teknolojiler düşünmek, uygulamak, üretmek ile bu kısır döngü kırılabilir. Olanı bizimde yapmaya calışmamızla bu iş bir yere kadar ilerler. Yanlış anlaşılmasın bu yapılmalı bu bir ön koşul ama bunun yanında yenilikçi olmak gerekiyor. Bu durum bu dünyanın kuralı, başka yol başka çare yok. Ha bizde o birikim ve potansiyel var mı orası tartışılır? Bence var o potansiyel.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 10:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
@Merzifonlu

Hocam zaten mevcut Taktik MALE ve HALE iha taleplerimiz, platform ve ürün olarak pazar yaratma potansiyelimiz bu işi maliyet etkin kılmaz mı ?;)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 14:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 860
Yaş: 45
Alıntı:
@Merzifonlu

Hocam zaten mevcut Taktik MALE ve HALE iha taleplerimiz, platform ve ürün olarak pazar yaratma potansiyelimiz bu işi maliyet etkin kılmaz mı ?;)
Kılmaz birader. Çin gibi, Amerikalı, Rus gibi yüzlerce üretip satacaksın. O zaman kazanırsın. Bakınız, biz ANKA'ya başladığımızda Çin'de tık yoktu, şu an herifler tüm dünyaya yüzlerce çakma Reaper satıyor, biz hala seri üretim modelini servise veremedik! Hedef kısır olunca böyle olur işte.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 14:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Hedef kısırlığı güzel bir söz. Kuvvetin istedi Anka bile değildi ama daha sonra yapılanı beğenmeyip istek yükselttiler. Garip.
Ayrıca diyelim ki bi Anka sattık, e daha iyisini Çin yapıyor zaten ve daha ucuz, üstüne bir de ambargo riskin yok. Anka olmasa bile daha alt sınıf ihada satış yapabiliriz bence, gerçi Ankanın yerli motora geçişi sonrasında da hareketlenme olabilir ama pek de profitable olucağını sanmıyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016, 14:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Alıntı:
@Merzifonlu

Hocam zaten mevcut Taktik MALE ve HALE iha taleplerimiz, platform ve ürün olarak pazar yaratma potansiyelimiz bu işi maliyet etkin kılmaz mı ?;)
Kılmaz birader. Çin gibi, Amerikalı, Rus gibi yüzlerce üretip satacaksın. O zaman kazanırsın. Bakınız, biz ANKA'ya başladığımızda Çin'de tık yoktu, şu an herifler tüm dünyaya yüzlerce çakma Reaper satıyor, biz hala seri üretim modelini servise veremedik! Hedef kısır olunca böyle olur işte.
+1

Demek istediğimi çok iyi anlamış Sayın Topgun.

Diğer seçenek, Pakistan-Kazakistan-Suudi Arabistan vs gibi ülkelerle teknolojiyi paylaşıp, ucuz iş gücünü ve pazarı önceden garantiye alacaksın. O konuda bile acele etmek şart. Alemin tek akıllısı biz değiliz ya!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2016, 22:32 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Herkes yeni siparişlerin motorunu düşünüyor ama şu an uçanların kaç saatte bir motoru değişiyor bilen var mı ? 1000 ? 2000 ?
Acil çözüm bulunmalı bu işe. Bir miktar stok vardır mutlaka ama yenileri gelmezse bu bahar yerde kalmaya başlayabilir TB2. Tabii bu küçük bir ihtimal ama dikkate alınmalı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2016, 23:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Sadece TB2 mi? Envanterdeki Heron'larda 120hp Rotax 914 motor kullaniyor. Piyasada alternatif cozumler bulunabilir ama yeniden bir modifikasyon ve test sureci gerekir. Aslinda TB2 icin en guzel alternatif Karayel'inde kullandigi "Belcika" UL engines firmasinin UL260 seri olur. Belcika henuz ambargo koymadiysa en azinda Vestel bir kenara 15-20 motor alip koysun. Sirket kapansa bile sifir motoru piyasada alici bulur.

Konu ile alakasi yok gibi gozuksede aslinda tam ortasinda olan bir konu bu ambargolar. Belcika, Avusturya, Almanya gibi ulkelerden ambargo yemeye sinirlenen arkadaslar olabilir, ben hic sasirmiyorum ve sinirlenmiyorum. Neden? Biz basit bir yangin merdivenini bile dogru duzgun yapmayi beceremeyen ve olabilecek en kotu malzeme olan PVC'den yapan millet olarak bos islerle ugrasmaktan veya birini politik kariyeri icin onca emek verilmis ulkeyi feda etmekten cekinmezken, Belcika, Avusturya gibi ufak ulkeler en iyi silahlari, en iyi motorlari yapar. Dunya nereye gidiyor, biz nereye gidiyoruz goren yok mu? Deniz bitti ulkede artik. Sadece ekonomik degil, egitim sistemindeki bu yozlasma ile birakin ileri gitmeyi, G-20'den asagi duseriz. Soylemedi demeyin. Bilime deger vermek ve teknolojiye yatirim yapmak yerine, biz hala orta cag kafasi ile ogrenci yetistirmek icin ugrasiyoruz. Buyuk onder Ataturk, 1920'lerde gormus bugunun sorunlarini ve cozmek icin ugrasmis, o yokluk icinde devrimleri yapmis, millete bir yol cizmis, bize vasiyet bir ulke birakmis. Bu yolu izleyin, refaha ulasalim demis ama geldigimiz zamanda ulkeyi akil mantik degil, cemaat ve tarikat anlayisi yonetiyor resmen. Cikmislar, baskanlik olmazsa batariz edabiyati yapiyorlar. Ulke batiran basbakan olarak anilmak hosuna gidecek herhalde. Resmen son zamanlarini yasayan, umutsuz vaka gibiyiz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 00:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5198
Yaş:
Alıntı:
Sadece TB2 mi? Envanterdeki Heron'larda 120hp Rotax 914 motor kullaniyor. .
Usta bu varya resmen 10 numara, yazmaya elim varmıyor. Motorun tanesi 29.000 dolar. Mesela 1000 tane alsan 30 milyon dolar etmiyor. 180 milyon dolar heronlara vermişsin. En çok belini kıran nokta motor. Yap stoğunu baştan. 20-30 yıl yetecek stok. Hakketten TSK veya SSM in bu tür projeleri yöneten adamları 10 numara ...

Okyanusları geçen adamlar derelerde boğuluyor.

Yine bayraktar 912 motoru. 15.000 dolar değil. Bunlar ticari motor. Askeri bir satış sınırlamasına kontrolüne tabi değil. İstediğin kadar al. Başından stok yap.

Ne kalınca kafalı bir idare. Bizim bu ambargolardan yediğimiz kaç yüzüncü tokat. İnsan kritik malzeme için başında bir tedarik prensibi stok prensibi geliştiremez mi ? Yazık bugun 3 tane 23 yaşında can şehit düştü o lanet olası Hakkaride.

Neden ? Yeterli silahlı iHA yok. O bölgeden o şerefsizleri söküp atmak için son 32 senede olduğu sür dağlara mehmetçiği kafasıyla gidiyoruz. Allah vicdan nasip etsin bizim taş kafalı bürokratlara.


Satıcı firmanın motor fiyat listesi.

http://www.titanaircraft.com/engines.php


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 01:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 553
Yaş: 22
Alıntı:
Alıntı:
Sadece TB2 mi? Envanterdeki Heron'larda 120hp Rotax 914 motor kullaniyor. .
Usta bu varya resmen 10 numara, yazmaya elim varmıyor. Motorun tanesi 29.000 dolar. Mesela 1000 tane alsan 30 milyon dolar etmiyor. 180 milyon dolar heronlara vermişsin. En çok belini kıran nokta motor. Yap stoğunu baştan. 20-30 yıl yetecek stok. Hakketten TSK veya SSM in bu tür projeleri yöneten adamları 10 numara ...

Okyanusları geçen adamlar derelerde boğuluyor.

Yine bayraktar 912 motoru. 15.000 dolar değil. Bunlar ticari motor. Askeri bir satış sınırlamasına kontrolüne tabi değil. İstediğin kadar al. Başından stok yap.

Ne kalınca kafalı bir idare. Bizim bu ambargolardan yediğimiz kaç yüzüncü tokat. İnsan kritik malzeme için başında bir tedarik prensibi stok prensibi geliştiremez mi ? Yazık bugun 3 tane 23 yaşında can şehit düştü o lanet olası Hakkaride.

Neden ? Yeterli silahlı iHA yok. O bölgeden o şerefsizleri söküp atmak için son 32 senede olduğu sür dağlara mehmetçiği kafasıyla gidiyoruz. Allah vicdan nasip etsin bizim taş kafalı bürokratlara.


Satıcı firmanın motor fiyat listesi.

http://www.titanaircraft.com/engines.php
Suzuki, Honda vs. motorlar olmasına sevindim. Batı ve Doğu motorları arasındaki farkları izah edecek üstadları memnuniyetle dinlerim. Bu tip bir yönelime girebiliriz herhalde durum daha vahim hale gelecek olursa değil mi? Sonuçta o SİHA'lara fazlası ile ihtiyacımız var ve bu katlanarak artacaktır.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 01:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Honda ve Suziki motorlari bildigimiz otomotif motorlari, sonradan (ekleme gearbox dana gibi) havacilik motoruna cevrilmis. Benim Honda Van'in motoru bu motor. GMin V8 motorunu koymuslar. Bu motoru ucaginda kullanacak adam arkasinda birde tanker baglar veya 30dk ancak ucar. Rotax ile aralarindaki farklar nasil da belli degil mi? Bosuna endustri standardi degil. Rotax 60-78kg, diger otomotiv'den cevrilme olanlar 150-180kg.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 01:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 553
Yaş: 22
Alıntı:
Honda ve Suziki motorlari bildigimiz otomotif motorlari, sonradan (ekleme gearbox dana gibi) havacilik motoruna cevrilmis. Benim Honda Van'in motoru bu motor. GMin V8 motorunu koymuslar. Bu motoru ucaginda kullanacak adam arkasinda birde tanker baglar veya 30dk ancak ucar. Rotax ile aralarindaki farklar nasil da belli degil mi? Bosuna endustri standardi degil. Rotax 60-78kg, diger otomotiv'den cevrilme olanlar 150-180kg.
Evet ağırlık benimde dikkatimi çekti direkt ağırlık farklarını sormak yerine genel bir değerlendirmenin daha uygun olacağını düşündüm. O zaman anahtar kelime bu durumda kompaktlık oluyor.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 02:11 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Yakın dönemdeki motor ihtiyacını karşılayacak kadar stok olduğuna inanıyorum ben. Motor un her an bir risk yaratacağını uçağı yapanlarda farkındadır. Ellerinden geldiği kadar stok tabi maliyet etkin olacak şekilde yapmışlardır. 1000 tane olmaz ama 20 tane stok belkide vardır. Buda firmayı asgari seviyede en az iki sene bile hayatta tutar yeni motor bulunana kadar. Normal şartlarda stok modern anlamda işletme için kötü bir şeydir basiretli tüccar stok yapmaz bu çağda modern işletmecilik anlayışında en az stok hedefi vardır ama motor olayı ayrı bir mevzu. Bu işi yapanlar her an motor sorunu yaşayacaklarının iyi günlerde bile bence farkındadırlar. Birde Avusturya gibi bir tedarikçi söz konusu ise aklı olan firma balayı bile yaşasa tedbirini alır. Bu yüzden ben en azından var olan siparişlerin motorlarının temin edildiğine inanıyorum. Buda bir iki yıl rahat olmak demektir. Kaldı ki İran bile uçağına motor buluyor bizde buluruz. Çin var Rusya var eminim daha bir sürü idare edecek çare vardır


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 11:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
eBay'den 90 saniye baytım 5 tane kullanılmamış rotax 912 motoru vardı yedek parça ise yüzlerce, İran dahi silahlı İHA'larında Rotax kullanırken ve tedariğinde sıkıntı yaşamamış iken sorun nedir hala onu anlamadım?

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016, 03:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 150
Yaş:
Arkadaslar, Honda, Toyota, Mitsubishi gibi firmalarin motorlarini lutfen kucumsemeyelim. Bunlarda her turlu motor var. Minivan motoru da var, kamyon motoru da var, kucuk otomobil motoru da var, yaris motorsikleti motoru da var. Ornegin yaris motorsikletine bakalim; hafif, az yakan ve cok hizli bir motor. Toyota Corolla motor opsiyonlarina bakalim, kendini ispatlamis ve ariza cikartmayan ve az yakan bir motor. Keza Honda Civic motorlari da oyle. Bunlari ornek olarak soyluyorum. Bu adamlarda hangi motordan istersen ondan var.

Japon ve Avrupa motorlarlari 3-lt ve altindaki motorlarda ABD motorlarina gore kat be kat ileridir. Bunlarin Formula-1 motorlari da var. Ne istersen var, yeter ki sor.

Ilaveten 3 ve 4 silindirli cok ekonomik motorlari da var. Bunlardan cok ciddi guc cikartabiliyorlar ve gayet de ekonomikler. Bence bu konu ciddi sekilde arastirilmalidir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016, 11:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2582
Yaş:
Yanlış yere yazmışım, SİLİNDİ

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016, 22:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
Mesajlar: 128
Yaş: 29
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 15:18 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 125
Yaş:
Bazı teknolojiler çok kritik ve belli başlı ülkelerin tekelinde tamam da motor mevzun da bu kadar zorlanılmasını anlayamıyorum.

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 02:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Bayraktarın maliyetini merak edenler için damada 6 IHA için 36 Milyon 77 Bin dolar ödeme yapılmış. Fikri Işık açıkladı. Damat bozduracak mı bakalım bunları. :)

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 05:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
Bazı teknolojiler çok kritik ve belli başlı ülkelerin tekelinde tamam da motor mevzun da bu kadar zorlanılmasını anlayamıyorum.
Zorlaniliyor mu belli degil ki. Sosyal medya cikti cikali yanlis veya yalan haber dogru gibi alip basini gidiyor. Yetkili biri aciklama yapmayinca, gercek nedir bilinmiyor. Rotax motor acisindan bakinca piyasada ticari olarak satilmasi ve Baykar TB2 uzerinde ticari model Rotax 912S kullanmasi nedeniyle ambargo zor gibi gorunuyor. Motor uzerinde TB2'ye ozel yapilmis bir RMP dusurucu gearbox veya hardware/yazilim olarak degisiklikler yoksa Baykar bu motoru direk olmasa bile farkli kanallardan tedarik edebilir. Olmadi alternatif motorlar var. Karayel'in de kullandigi ayni siniftaki Belcika'li UL Engine firmasinin secenekleri var. Ingiliz UAV Engines firmasinin Wankel motorlari var.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 696
Yaş:
Alıntı:
Bayraktarın maliyetini merak edenler için damada 6 IHA için 36 Milyon 77 Bin dolar ödeme yapılmış. Fikri Işık açıkladı. Damat bozduracak mı bakalım bunları. :)
Konuya hakim bir arkadaş yorumlayabilir mi?
6 İha için çok para değil mi,yoksa bunlar hep böyle pahalı mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5605
Yaş:
6 İHA değil 6 "SİSTEM".


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Eyl 2014, 22:19
Mesajlar: 842
Yaş:
Bayraktar ailesini damat oldugu icin belirli tip medyada hedef alinmaya baslamis. Eh islerine gelince iyidi, simdi kotu olur tabi. Buyuk hata yaptilar bence.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
gazeteciliğimizin güzide örneklerinden birisi. Savunma sanayii ucundan içeren bir bilgiye dayanarak yapılan bir saldırı (yanlış anlaşılmasın AKP yanlısı hiç olmadım) tabiki boş tabiki anlamsız bir haber. Gazetecimizin kaliteside gözler önünde.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:50 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Eki 2016, 21:13
Mesajlar: 16
Yaş: 40
6 uçak...
Alıntı:
6 İHA değil 6 "SİSTEM".


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 14:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 553
Yaş: 22
Zaten şu bizim medya adamı kanser eder. Bir haber yapılıyor başı ayağı yok. Bizim forumdan danışmanlık hizmeti almalılar, askeri konular ile ilgili haberler için. Ayrıca 6 sistem olduğu için bence gayet normal bir rakam. Sonuçta adam bir çok modülü ithal edip buna para harcıyor gerçekte kazandığı para çok daha düşüktür takdir edersiniz ki. Ayrıca herkesin Türk Parasına yönelmesini istemek ayrı bir garabet adam o kadar şeyi ithal etmek zorunda neyle yapacak bunu. Geçenlerde de bir diğer sığır medya cenahında TÜSİAD'ı çekiştiriliyordu aynı mantıkla. Kısacası bizim medyaya asla itibar etmeyin bu konularda.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 20:07 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Oca 2016, 15:41
Mesajlar: 15
Konum: Ankara
Yaş: 28
TB2 veya Karayel teröristlerin kafasına bombaları atınca teröristlerin sözcüleri kendince karalama yapıyorlar buda diğer trollcü tayfa


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 21:28 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Eki 2016, 21:13
Mesajlar: 16
Yaş: 40
6 İHA hocam. Sistem değil. Orası net.
Ama haber saçma sapan. Yok Suriye yok çok pahalı vs.
Bir kere TB-2 yurtdışındaki muadillerine göre pahalı değil. 3 tane Aerostar'a 18 milyon verildi seneler önce. Kaldı ki Aerostar'ın özellikleri bizim taktik İHA'lara göre aşağılarda. Ama asıl soru şu olmalı : milli ürünlere göre durum ne ? Karayel için fiyat alındı mı mesela?
Yalnız bunların muhatabı Sayın Cumhurbaşkanı değil. Her şeyden onu sorumlu tutmak ya da bunu ima etmek hastalıklı bir hal aldı artık. Burada sorumlu makam savunma sanayi müsteşarı. Bizim topraklarda 'kraldan çok kralcı' diye bir terim bile var.

Alıntı:
Zaten şu bizim medya adamı kanser eder. Bir haber yapılıyor başı ayağı yok. Bizim forumdan danışmanlık hizmeti almalılar, askeri konular ile ilgili haberler için. Ayrıca 6 sistem olduğu için bence gayet normal bir rakam. Sonuçta adam bir çok modülü ithal edip buna para harcıyor gerçekte kazandığı para çok daha düşüktür takdir edersiniz ki. Ayrıca herkesin Türk Parasına yönelmesini istemek ayrı bir garabet adam o kadar şeyi ithal etmek zorunda neyle yapacak bunu. Geçenlerde de bir diğer sığır medya cenahında TÜSİAD'ı çekiştiriliyordu aynı mantıkla. Kısacası bizim medyaya asla itibar etmeyin bu konularda.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 20:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 07 Tem 2014, 22:23
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
6 İHA hocam. Sistem değil. Orası net.
Ama haber saçma sapan. Yok Suriye yok çok pahalı vs.
Bir kere TB-2 yurtdışındaki muadillerine göre pahalı değil. 3 tane Aerostar'a 18 milyon verildi seneler önce. Kaldı ki Aerostar'ın özellikleri bizim taktik İHA'lara göre aşağılarda. Ama asıl soru şu olmalı : milli ürünlere göre durum ne ? Karayel için fiyat alındı mı mesela?
Yalnız bunların muhatabı Sayın Cumhurbaşkanı değil. Her şeyden onu sorumlu tutmak ya da bunu ima etmek hastalıklı bir hal aldı artık. Burada sorumlu makam savunma sanayi müsteşarı. Bizim topraklarda 'kraldan çok kralcı' diye bir terim bile var.

Alıntı:
Zaten şu bizim medya adamı kanser eder. Bir haber yapılıyor başı ayağı yok. Bizim forumdan danışmanlık hizmeti almalılar, askeri konular ile ilgili haberler için. Ayrıca 6 sistem olduğu için bence gayet normal bir rakam. Sonuçta adam bir çok modülü ithal edip buna para harcıyor gerçekte kazandığı para çok daha düşüktür takdir edersiniz ki. Ayrıca herkesin Türk Parasına yönelmesini istemek ayrı bir garabet adam o kadar şeyi ithal etmek zorunda neyle yapacak bunu. Geçenlerde de bir diğer sığır medya cenahında TÜSİAD'ı çekiştiriliyordu aynı mantıkla. Kısacası bizim medyaya asla itibar etmeyin bu konularda.
İha' lar " sistem " olarak satın alınıyor, sözleşmeler bu yönde yapılıyor diye biliyorum. Ver oradan 6 iha 1 de yer kontrol istasyonu sar ustacım gibi bir durum yok ? Mantıklı olan 6 sistem olması.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 20:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 984
Yaş:
Belki de bir sisteme 36 milyon verildiği kastediliyordur ki yine gayet iyi bir rakam. Gerçi haberi yapanın ihaların sistemler şeklinde satıldığını bilmesi gerekir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016, 09:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 94
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
6 İHA hocam. Sistem değil. Orası net.
Ama haber saçma sapan. Yok Suriye yok çok pahalı vs.
Bir kere TB-2 yurtdışındaki muadillerine göre pahalı değil. 3 tane Aerostar'a 18 milyon verildi seneler önce. Kaldı ki Aerostar'ın özellikleri bizim taktik İHA'lara göre aşağılarda. Ama asıl soru şu olmalı : milli ürünlere göre durum ne ? Karayel için fiyat alındı mı mesela?
Yalnız bunların muhatabı Sayın Cumhurbaşkanı değil. Her şeyden onu sorumlu tutmak ya da bunu ima etmek hastalıklı bir hal aldı artık. Burada sorumlu makam savunma sanayi müsteşarı. Bizim topraklarda 'kraldan çok kralcı' diye bir terim bile var.

Alıntı:
Zaten şu bizim medya adamı kanser eder. Bir haber yapılıyor başı ayağı yok. Bizim forumdan danışmanlık hizmeti almalılar, askeri konular ile ilgili haberler için. Ayrıca 6 sistem olduğu için bence gayet normal bir rakam. Sonuçta adam bir çok modülü ithal edip buna para harcıyor gerçekte kazandığı para çok daha düşüktür takdir edersiniz ki. Ayrıca herkesin Türk Parasına yönelmesini istemek ayrı bir garabet adam o kadar şeyi ithal etmek zorunda neyle yapacak bunu. Geçenlerde de bir diğer sığır medya cenahında TÜSİAD'ı çekiştiriliyordu aynı mantıkla. Kısacası bizim medyaya asla itibar etmeyin bu konularda.
İha' lar " sistem " olarak satın alınıyor, sözleşmeler bu yönde yapılıyor diye biliyorum. Ver oradan 6 iha 1 de yer kontrol istasyonu sar ustacım gibi bir durum yok ? Mantıklı olan 6 sistem olması.
Tamam 1 sistem alınmış içinde 6 uçak ve gerekli yer kontrol istasyonu vs. var. Öyle olmasa 6 sistem olsa bir sistemde kaç iha var? Bu durumda diyelim 6 uçak varsa Bayraktar 36 uçağı 36M$'a mı sattı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016, 11:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
EGM Taktik İHA projesi 2 sistem (toplam 6 uçak, 4 yer kontrol istasyonu ve 4 yer veri terminali) için toplam 36 milyon dolardı.

KKK için 2 sistem (toplam 12 hava aracı, 4 yer kontrol istasyonu, 6 yer veri terminali, 4 uzak görüntü terminali) kesin, 1 sistem (6 hava aracı, 2 yer istasyonu) opsiyon için 47.03 milyon dolardı.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016, 12:32 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Kazansınlar bu adamlar parayı hak ediyor. Damat oldu diye düşman kesilecek halimiz yok. Biraz ayrıcalık geçiliyor dur illaki ama oda olsun onuda hak ediyorlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Bayraktar Taktik İHA
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016, 17:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Gercekten 30-40 milyon $ gibi paralar yabanci alternatiflere gore ucuz. ABD, ve Israil alternatiflerine gore gayet makul fiyatlar bunlar. Ozellikle silahli versiyonu yapti adamlar ki disardan istesende alamiyorsun. Aile sirketi olarak gerekirse gece gunduz ugrasiyorlar. Muhaliflik yapacagiz diye yalan yanlis haberler yapiliyor. Simdi gidip TB2 yerine ayni paraya Cin sistemi alsalardi, bu seferde yerli sistem varken, yabanci sistem alindi diye haber yaparlardi. Belki elestiri yapilacak ise bu bahsedilen fiyatlara GFE olarak SSM tarafindan temin edilip, Baykar'a verilen gorev sistemlerinin maliyetlerinin eklenmesi gerekir toplam maliyetini hesaplamak icin veya Karayel gibi bir alternatif var, neden Karayel siparisi verilmiyor diye yapsalardi.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1003 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 115 16 17 18 1921 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye