TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 15:03

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 328 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 6 7 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 18:49 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Alıntı:
Bu sistemin hassasiyeti nedir?Karakol baskınında karakolu vurmayacak, etrafını vuracak hassasiyete sahip mi? Arazideki terörist gruba karşı kullanılabilirliği aşikar ama çatışmada iç içe olan güvenlik güçleriyle, teröristleri ayırması zor gibi geldi bana?
Ayırmak değilde görevi, gelmeden vurmak olabilir mi ?

Sanki gelince vurabildik de bir de gelmeden vurma çıktı...Uludere olayından sonra ben asker olsam artık terörist ateş edene kadar kılımı kıpırdatmam...Allah göstermesin barışı bozdu diye 30 sene hapse atarlar....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 21:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Bu Light gunship bence saçma olmuş. Aynı işi 40 mm hariç olarak hürkuş c'ye yaptırabilisin.
Üstadım neden bir projeyi bu kadar çabuk karalıyorsunuz? Bu mesajınızdan "Bir CN235 ile Hürkuş aynı faydalı yük kapasitesine sahiptir." şeklinde bir çıkarımda mı bulunmamız gerekiyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 22:09 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu sistemin hassasiyeti nedir?Karakol baskınında karakolu vurmayacak, etrafını vuracak hassasiyete sahip mi? Arazideki terörist gruba karşı kullanılabilirliği aşikar ama çatışmada iç içe olan güvenlik güçleriyle, teröristleri ayırması zor gibi geldi bana?
Ayırmak değilde görevi, gelmeden vurmak olabilir mi ?
Tek teröristlere karşı da değil, Trakya'da olası bir tank savaşında çok güzel destek oluruz birliklerimize,hatta çıkartma yapılacak bölgeyi temizleyebiliriz vs gibi
DIIIIIT. Yunan Igla'sı uçağı vurup paramparça etmeden önce uyarıcılar böyle bir ses çıkardı. Öldün, çık.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 22:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bu sistemin hassasiyeti nedir?Karakol baskınında karakolu vurmayacak, etrafını vuracak hassasiyete sahip mi? Arazideki terörist gruba karşı kullanılabilirliği aşikar ama çatışmada iç içe olan güvenlik güçleriyle, teröristleri ayırması zor gibi geldi bana?
Ayırmak değilde görevi, gelmeden vurmak olabilir mi ?
Tek teröristlere karşı da değil, Trakya'da olası bir tank savaşında çok güzel destek oluruz birliklerimize,hatta çıkartma yapılacak bölgeyi temizleyebiliriz vs gibi
DIIIIIT. Yunan Igla'sı uçağı vurup paramparça etmeden önce uyarıcılar böyle bir ses çıkardı. Öldün, çık.
Igla menzili dışında görev yapabilir diye biliyorum ben ama yanlışta olabilir :D

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 22:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Paletize olması cezbediyor bizimkileri..

Ateş gücüne değinirsek, 30'luk top ve Griffin füzelerine ilaveten Mızrak, Cirit, mini akıllı mühimmatlar, SDB, Maverick ve Mk serisi uçak bombaları da takılabilir.

İmkansız değildir...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 22:49 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Alıntı:
Igla menzili dışında görev yapabilir diye biliyorum ben ama yanlışta olabilir :D
Eski usul 40mm, 105mm ile hedefi vurmak için sabit rotada daire çizmek gerekiyor. Daha önce vurdular, tekrar vururlar.

Beğenilmeyen Griffon, Hellfire gibi füzelerin avantajı bu.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


En son Sanchez tarafından 10 Ara 2014, 22:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
düzenlendi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2014, 00:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Oca 2014, 18:02
Mesajlar: 48
Yaş:
Bu tip sistemler zaten düşman hava savunması bastırılıp tam anlamıyla hava üstünlüğü elde edildiği durumlarda kullanılan sistemlerdir. Bir top bataryasının karadan görmeyerek yapacağı atışlar yerine düşmanı tepesine görerek atılan ve güm güm inen top mermilerinin etkisi Dost kara birlikleri için müthiş bir hava desteğidir. Çoğumuzun CoD MW'de iyi kötü bir Specter Gunship deneyimi oldu ve benim görüşüme göre 50 küsür kendi üretimi CN-235 mevcuduna sahip, kısaca imalatında azımsanmayacak bir deneyime sahip bir ülkenin bu modifikasyonu 10 hatta 20 yıl önce geliştirip silahlı kuvvetleri bünyesine katması ve dünyada bu konuda sözü geçen bir modifikasyon merkezine dönüşmesi gerekiridi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2014, 16:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Bu görevi Manpadsların menzil ötesinden yapabilir mi?Biz zaten Yunandan ziyade, teröre karşı kullanmak istiyoruz.

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2014, 17:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Bu görevi Manpadsların menzil ötesinden yapabilir mi?
Top ile (25 - 30 - 40 - 105) hayır. Füze ve uçak bombası ile evet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2014, 21:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Su 39 tedarik edip, kullanmak bence daha mantıklı bir çözüm olur.

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2014, 22:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Alıntı:
Su 39 tedarik edip, kullanmak bence daha mantıklı bir çözüm olur.
Bilmediğimiz bir uçak,
Bakımı idame ettirmesini bilmiyoruz öğrenmesi ayrıca sıkıntı,
Ayrıca politik tarafları da var

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2014, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Su 39 tedarik edip, kullanmak bence daha mantıklı bir çözüm olur.


Aaa.. Sizin haberiniz yok mu ?

SSM Junkers ile Stuka için anlaşmak üzere. Hatta, SSM full ToT için diretiyormuş ama Junkers çok inatçı. :x

Ve daha da hatta, anlaşmaya varılırsa adı Stuka-T olacakmış. Yerli Stukanın en büyük farkı ise pike sırasında siren değil Tübitak'ın uzun yıllar üzerinde çalıştığì godfather kornasının çalmasıymış..

Adını Stuka-T koydum... :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2014, 14:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Amerikanın eski A-10 larını alsak bu kadar komik gelmez heralde millete...

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2014, 15:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Sn. tatarsüvari,

Bizim alabileğimiz herhangi bir dedicated CAS tayyaresi bu dünyada yok.

Su-25/39 ve A-10 gerçekleşmeyecek seçenekler.

Harrier da keza...

Niye gerçekleşemeyeceğini uzun uzadıya yazmak istiyorum lakin telefonum bu konuda bana sıkıntı veriyor.

Her üç seçenek te maalesef olacak işler değildir..

Espriye alınmadınız umarım. Şakadır kendileri... :-)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2014, 20:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Bunların hiç birini alamıyorsak geriye tak çare kalıyor;
Almanyada bir huzur evinde 2. Dünya savaşı yıllarında görev yapmış mühendiler bulamazmıyız?Uçakları bunlar, avionikleri TAİ yapsın. Turboprop motora falanda gerek yok. C 130 dan daha iyi olur bence...
Resim

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2014, 21:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5406
Yaş:
Sn. tatarsüvari, yorum yapmadan önce forumu detaylıca bir kolaçan edin bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2014, 21:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
@tatarsüvari,

Tel.'den yazıyorum. O yüzden en üstünkörü haliyle yazacağım.

Şimdi..

AC tayyareleri ile dedicated CAS tayyareleri birbirlerinin yerini dolduramaz. Aynı şey değil lütfen anlayınız artık !

Öte yandan,

Bakın.. Yapmayın.. Rus havacılığına yatay geçiş teklif ediyorsunuz. Bu forumda "rus havacılığına geçelim demek, "Kandile atalım !" demekle aynı tesir gücüne sahiptir. Bu cümleler herhangi bir yerde duyulduğunda Orduevlerinden hastanelerden itfaiyeden rica ettirip hava saldırısı sireni çaldırıyoruz kaçıyoruz saklanıyoruz dağılıp hedef küçültüyoruz. Kendine has sireni bile var.. Masa altlarına giriyoruz dolaplara saklanıyoruz bunu duyunca. Depresyona girip intihar edenlerimiz oldu. Kendini ıssız çöllere vuranlarımız oldu.. Çok zayiat verdik böyle, yapmayın bunu bize !


En üstünkörü haliyle,

Suhoy'un o tayyareleri hem Rus altyapısı gerektirdiğinden, hem maliyeti tuzlu olacağından(sakkın ucuz demeyin, bu cümle tuzaklı), ve hem vb.'tan

oluru yoktur.

A-10 ise yaşlı, aşırı maaliyetli ve şu an satan olmadığından onun da oluru yoktur.

Biz AC-130 almıyoruz. Eldeki C-130'u yabancı bir katılımcıyla AC-130'a çeviriyoruz. Ve bu alet diğer eski AC'ler gibi ömür boyu AC olmayacak. "Tak - çıkar" bir yapısı olacak. Uçağı kesip biçmeyecekler. Bir gün "C" öbür gün "AC" olacak. Füze taşıyacak, MANPADS ve KPV menziline girmeden işini bu füzeler sayesinde yapacak. Koca bölgeyi gecenin köründe GGG için gündüze çevirecek vb...

Böyle bu alet. Suhoyla dolduramazsınız yerini...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2014, 20:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Bende zaten F 35 lerin yerine PAKFA alalım demedim. A 10 artık üretilmediğinden, terörle mücadelede kullanabilecek bu tipte geriye sadece SU-39 kalıyor.10 tane alsak maliyet/ performans oranı kötü mü olur? C130 larla elbette farklı kategorideler, işe yarayıp yaramayacaklarını da elbette uzmanlar bilir.Benimki sadece şahsi fikir...

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2014, 21:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Alıntı:
Bende zaten F 35 lerin yerine PAKFA alalım demedim. A 10 artık üretilmediğinden, terörle mücadelede kullanabilecek bu tipte geriye sadece SU-39 kalıyor.10 tane alsak maliyet/ performans oranı kötü mü olur? C130 larla elbette farklı kategorideler, işe yarayıp yaramayacaklarını da elbette uzmanlar bilir.Benimki sadece şahsi fikir...
Açıkcası SU 25'in Doğu'da işe yarayacağını düşünmüyorum,
A10 üretilmiyor ancak ABD envanterinden alabiliriz,
Maliyet performans oranı bence düşündüğünüz kadar iyi olmaz, uçaklara çok yabancıyız,tamamiyle farklı bir zekanın ürünü,elinde kullanacak mühimmatın yok,pilotun yok,teknisyenin yok vs olayın birde ABD yönü var

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2014, 03:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
Bende zaten F 35 lerin yerine PAKFA alalım demedim. A 10 artık üretilmediğinden, terörle mücadelede kullanabilecek bu tipte geriye sadece SU-39 kalıyor.10 tane alsak maliyet/ performans oranı kötü mü olur? C130 larla elbette farklı kategorideler, işe yarayıp yaramayacaklarını da elbette uzmanlar bilir.Benimki sadece şahsi fikir...
Yalnız A10 terörle mücadele için değil, zırhlılarla mücadele ve yakın hava desteği için tasarlanmış bir uçak.

COIN tabir edilen terörle mücadele görevleri için jetlerin en önemli dezavantajları süratli oluşları, yüksek yakıt tüketimi nedeniyle uzun süre havada kalamıyor olmaları ve yüksek maliyetleri. Bu nedenle terörle mücadelede yeni ekol yavaş uçan, idamesi kolay ve düşük masraflı* pervaneli uçaklar. Embraer Super Tucano, Beechraft AT-6 ilk akla gelen örnekler. Hürkuş için benzer bir model geliştirilmesi planlanıyor, tabii HvKK/KKK envanterinde görmemiz için sanıyorum daha epey süre var.

*Son yıllarda yakın hava desteği ve COIN görevlerinde kullanılan bazı uçakların uçuş saati başına masrafları: F-16C 7000$, F15E 28.000$, A-10 3000$; Super Tucano'nun 1000$'ı geçmeyeceği öngörülmekte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2014, 20:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 142
Yaş:
yine forumca alım satım işlerine başlanmış

_________________
METU-METE
METU-PST


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2014, 15:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Alıntı:
@tatarsüvari,


A-10 ise yaşlı, aşırı maaliyetli ve şu an satan olmadığından onun da oluru yoktur.

Biz AC-130 almıyoruz. Eldeki C-130'u yabancı bir katılımcıyla AC-130'a çeviriyoruz. Ve bu alet diğer eski AC'ler gibi ömür boyu AC olmayacak. "Tak - çıkar" bir yapısı olacak. Uçağı kesip biçmeyecekler. Bir gün "C" öbür gün "AC" olacak. Füze taşıyacak, MANPADS ve KPV menziline girmeden işini bu füzeler sayesinde yapacak. Koca bölgeyi gecenin köründe GGG için gündüze çevirecek vb...

Böyle bu alet. Suhoyla dolduramazsınız yerini...
Koca bölgeyi manpads ve uçaksavar menziline girmeden gündüze çevirebilecek mi? Teknik veriler hakkında bilgisi olan var mı?

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2014, 15:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Oca 2014, 18:02
Mesajlar: 48
Yaş:
Manpads tehlikesi olduğu doğrudur ancak her terörist unsura side arm olarak manpads verecek bollukta manpads varlığı söz konusu değildir. Yıllarca terör bölgesinde bu tehditlere rağmen taarruz ve genel maksat helikopterlerinin kullanılmaya devam edilmesi her sopa gösterenden tırsıp kuyruğu bacak aramıza sıkıştırmadığımız anlamına gelir. Hem bu araçlara özsavunma sistemleri süs olsun diye konulmuyor. Kaldı ki bahsettiğiniz iki sistemde personel tarafından görsel temas ile hedefe tevcih edilerek belirli önleme mesafesi verilerek ateşlenmesi gereken sistemler ve gece şartlarında piyade silahlarında da olduğu gibi bu işlemin etkin bir şekilde yapılabilmesi için gece görüş veya termal görüntüleme nişangahlarına ihtiyaçları var.

Şimdi ana sorumuza dönersek teröristin veya düşmanın elindeki herhangi bir silahtan bu kadar çekinmelimiyiz,
Eğer bu tip çekincelerimiz var ise teröristin elindeki RPG de her türlü zırhlı aracımız için tehdit değilmidir? Kobra zırhlı personel taşıyıcının kullanıldığı zırhlı keşif ve devriye görevlerinde bu tehtidin menziline girmeden önleme yapabilir mi? Önleyemiyor ise Kobra zırhlı personel taşıyıcı yerine keşif ve devriye görevlerinde atış menzili daha iyi olan M-60 tankı ile mi yapılmalıdır?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2014, 17:27 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Birader, ben teknik veri soruyorum sen kuyruktan kıstırmaktan bahsediyorsunuz.Teröristin elinde ne olup, olmadığını bende biliyorum.Burda BU işi A 10 mu yapar, su 39 mu , hürkuş mu,daha iyi yapar tartışması varken , alakasız şeyler yazmışsın.Bizde her Türk evladı gibi kuyruğumuzu bacaklarımızın arasına almaz, başkasını hoplatırız.Teröristin elinde roketatar varsa, Orduda Altaylara aktif koruma sistemi istiyor ki antitank roketlerin hedefi olmasın.Bunlar teknik, matematik meseleler,İmkan varsa teknoloji alınır yoksa vatan müdafası için Enver Paşa gibi mermi üzerine kılıçlada gideriz.

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2014, 00:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Oca 2014, 18:02
Mesajlar: 48
Yaş:
Teknik olmasa da taktik veridir:
1. Burada bahsi geçen bütün hava araçları faaliyetlerini hava savunma tehtidi altında icra ederler.
2. Teröristin elinde bulunan Doçka ve Zu-23 gibi namlulu hava savunma sistemlerinin herhangi bir çatışma esnasında teröristler tarafından hedeflerini baskılamak amacıyla da kullanılacağından dolayı yerlerinin tespiti ve imhası nereden çıkacağı belli olmayan manpads sistemlerine göre daha kolay olacaktır. Manpads sistemleri önceden görüntü istihbaratı olmaksızın nereden çıkacağı belli olmayan süpriz yumurtalar olarak kaldığından 1'nci madde aynen geçerlidir.
3. Bahse konu hava araçlarının hepsi muhtemel bir hava desteği görevinde yerden hava kontrolörleriyle, havadan İHA'lar veya insanlı keşif uçakları ile tespit edilen hedeflere saldıracaklardır.
4.Kara ve hava unsurları tarafından belirlenen muhtemel MANPAD (5000m) ve AAA (2500m vertikal, 5000m horizontal) tehditleri uzak menzilden (8000 m) Cirit, Umtas, Hellfire ile (prodüksiyon bütçesine göre Maverick te kullanabilirsiniz) ateş altına alınıp bastırılır (alınması tartışılan bütün hava araçları tarafından yapılabilir).
5. Kalan kelnefer teröristlerin imhası için de yakın mesafeden toplarını kullanacaklardır. Burada öncelikle amaç araç dengesini oturtmak lazım. Bizim mücadele ettiğimiz gibi dağlık bölgelerde tek tük ayrı ayrı dizilmiş teröristler için:
a. Sıra sıra dizilmiş konvoyları, açık alanda cephe taaruzu yapan tank tugaylarını ve stratejik tesisleri imha etmek için geliştirilen A-10,Su-24, Su-39 gibi hormonlandırılmış tankavcısı, sturmovikleri kullanmak:
i. Ne kadar etkili (Hedef üzerine kısıtlı yaklaşma açısı, tek geçiş tek atış , ateş destek süresinin kısıtlı oluşu, yeniden saldırı pozisyonu almak için yapılan manevra ve geçen süre, hasar doğrulamasının diğer unsurlar tarafından tespit edilme zorunluluğu)
ii. Ne kadar ekonomik (uçuş masrafları, isabetsiz atış %, A-10 için uranyum kirliliği)
iii. 90'lı yıllarda bir ara A-10 alımı HvKK tarafından gündeme gelmişti ancak aynı görevin mevcut platformlarla icra edilebileceğine kanaat getirilmişti.
b. Daha küçük çaplı çatışmalar düşünülerek yapılan Hürkuş C veya OV-10 Bronco için bakınız alt madde a. bent i. (bu tip uçaklar için taaruz helikopterlerinde olduğu gibi hareketli top sistemleri denenmekte. Daha yeni ve kanıtlanmamış sistemler, kanıtlandığında altmadde a. bent i.'yi görmezden gelebilirsiniz)
c. Havada hedefi merkeze alan daireler çizen (akbaba gibi) ve düşmanı namlu ucunda daha uzun süre tutan, bu sayede dağını hedefleri ateş tesirine alan, isabetli atış % daha yüksek olan, hedef üzerindeki hasar tespitini anlık ve kendi yapan, tekrar taaruz pozisyonu almak için geniş daireler çizip uçağın burnunu dar bir yaklaşma açısına sokmak zorunda olmayan, taaruz helikoptelerinden daha hızlı ve daha uzun havada kalma süresi bulunan ve üretim amacı asimetrik savaşta dost unsurlara hava desteği vermek olan bir gunshipin kullanılması.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2014, 11:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Verdiğiniz bilgilerden dolayı öncellikle teşekkür ederim.
1.Burada bahsi geçen bütün hava araçları faaliyetlerini hava savunma tehtidi altında icra ederler.Fakat hepsinin maruz kaldığı tehdit birbirinden farklıdır.Helicopterden A-10 a kadar görevi icra için bulunulması gereken irtifa ve hava aracının hızı ve manevra kapasitesi arttığından tehdit oranı düşür.C- 130 bu skalanın neresinde kalır ;beklenen görev tanımı nedir tam bilmediğimden tahmin de edemiyorum.Forum da fkir alışverişi sonuçta yaptığımız.Körfez savaşında alçak uçuşla bombardıman faaliyeti yapan Tornadoların ,yüksek irtifada görev yapan F 15 lerden daha fazla kayıp vermesi tehdit riskinin nasıl oluştuğunu gösteriyor.Uçaksavarla defalarca vurulmuş A-10 ların üsse geri dönebilmesi de zırhın önemini gösteriyor.Keza apaçilerinde zırhı kendi klasmanında en iyisi.
2.Teröristler genelde Doçka kullanmakla beraber,bizim temennimiz en iyi hava araçlarıyla teröristlerin vurulmasıdır.IŞİD Terör Örgütü gibi örgütlerin elinde manpads olabilir ve bu örgütlerlede savaşabiliriz.http://www.habermrt.com/dunya/isid-manp ... 62887.html
5.b. Hürkuş da İnşallah bi Süpertucano olur.http://www.youtube.com/watch?v=66wdn-nv-E8

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2014, 22:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Alıntı:
Verdiğiniz bilgilerden dolayı öncellikle teşekkür ederim.
1.Burada bahsi geçen bütün hava araçları faaliyetlerini hava savunma tehtidi altında icra ederler.Fakat hepsinin maruz kaldığı tehdit birbirinden farklıdır.Helicopterden A-10 a kadar görevi icra için bulunulması gereken irtifa ve hava aracının hızı ve manevra kapasitesi arttığından tehdit oranı düşür.C- 130 bu skalanın neresinde kalır ;beklenen görev tanımı nedir tam bilmediğimden tahmin de edemiyorum.Forum da fkir alışverişi sonuçta yaptığımız.Körfez savaşında alçak uçuşla bombardıman faaliyeti yapan Tornadoların ,yüksek irtifada görev yapan F 15 lerden daha fazla kayıp vermesi tehdit riskinin nasıl oluştuğunu gösteriyor.Uçaksavarla defalarca vurulmuş A-10 ların üsse geri dönebilmesi de zırhın önemini gösteriyor.Keza apaçilerinde zırhı kendi klasmanında en iyisi.
2.Teröristler genelde Doçka kullanmakla beraber,bizim temennimiz en iyi hava araçlarıyla teröristlerin vurulmasıdır.IŞİD Terör Örgütü Terör Örgütü gibi örgütlerin elinde manpads olabilir ve bu örgütlerlede savaşabiliriz.http://www.habermrt.com/dunya/isid-manp ... 62887.html
5.b. Hürkuş da İnşallah bi Süpertucano olur.http://www.youtube.com/watch?v=66wdn-nv-E8
Alıntı:

Aslında Hürkuş'un silahlı versiyonun görevi Oh 58 Kiowa'dakine benzer şekilde yapılandırabilir,

Keşif, gerektiğinde kısıtlıda olsa saldırı yapabilecek keşif helikopterlerinden daha güvenli,
Hedef yerlerini verebilecek şekilde olmalı

Hürkuş başlığında şöyle bir yazmıştım,sanırım bu görev tanımı ve donatılacakları silah yükü olarak endişelerinizi giderir ancak ben bir Hürkuş'un AC-130 kadar iyi bir destek sağlayacağını düşünmüyorum(makineli top olarak), Hürkuş'un muhtemel silah yükünü düşünürsek cirit,makineli top,umtas belki de roket podları olacaktır,
Böyle bir durumda AC-130 ile Hürkuş'un sağlayabileceği destek tartışılır ayrıyetten Hürkuş'un bahsettiğimiz silahların bir kısmında lazer işaretlemeye ihtiyaç duyacak ve her zaman onu sağlayabilecek durum oluşmayabilir
Şöyle bir durumda var Gunship'e çevrilecek uçak sayısı 2 ancak silahlı Hürkuş versiyonunu kat kat fazla yapabilme olanağımız var,
Yani çok karışık bir durum olaya CN-235'ide dahil edersek işin içinden çıkamayız sanırım

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2014, 02:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Bu uçaktan 10larca üretmek gibi bi konsept yok zaten.ABD çok geniş alanda aynı anda 4-5 farklı bölgede AC-130 ihtiyacı olabileceği için 21 tanesini envanterde tutuyor ama(farazi örneklendiriyorum) biri afganistandaysa bir ırakta,biri alaskadaysa biri bae'de üste,biri italyada nato üssünde.

Böyle düşünürseniz bize zaten hazırlık aşamasında şuan 2 tanesiyle AC-130 denemesi yapılıyor olması çok mantıklı.

Ateşkes öncesi son dönemlerde teröristlerle sabaha kadar süren çatışmalar olabiliyordu ama baktığımızda bu en fazla 1 bölgede olabiliyordu.Olsun size 2.

Ama aynı anda 4-5 ayrı bölgede bu tip yoğun bi çatışma olursa bu başlı başına BTÖ'nün aktif kadrosunun yarısının bi günde yok olması sonucunu doğuracak büyük bir olaydır,buna bile,zaten bugüne kadar AC-130suz nasıl başa çıkabildiysek bugün yine başa çıkabiliriz.

Bugün daha çok fırtına,daha çok kalekol,daha çok atak helikopteri var artık elimizde.Bunlar başlı başına ihtiyacı azaltan etkenler.

Üstüne Hürkuşta gelecek.O zaman sadece büyük çaplı çatışmalarda hava desteğinin aralıksız sağlanması için AC-130a ihtiyaç duyabiliriz.

Zaten tak-sök konsepti olacaksa, ve uçaklar denenir başarılı da olursa, toplam 4 adet uçağın AC'ye dönüşütülebilir olması doğuyada-ortadoğuyada yeter-artar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2014, 15:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Bu uçaktan 10larca üretmek gibi bi konsept yok zaten.ABD çok geniş alanda aynı anda 4-5 farklı bölgede AC-130 ihtiyacı olabileceği için 21 tanesini envanterde tutuyor ama(farazi örneklendiriyorum) biri afganistandaysa bir ırakta,biri alaskadaysa biri bae'de üste,biri italyada nato üssünde.

Böyle düşünürseniz bize zaten hazırlık aşamasında şuan 2 tanesiyle AC-130 denemesi yapılıyor olması çok mantıklı.

Ateşkes öncesi son dönemlerde teröristlerle sabaha kadar süren çatışmalar olabiliyordu ama baktığımızda bu en fazla 1 bölgede olabiliyordu.Olsun size 2.

Ama aynı anda 4-5 ayrı bölgede bu tip yoğun bi çatışma olursa bu başlı başına BTÖ'nün aktif kadrosunun yarısının bi günde yok olması sonucunu doğuracak büyük bir olaydır,buna bile,zaten bugüne kadar AC-130suz nasıl başa çıkabildiysek bugün yine başa çıkabiliriz.

Bugün daha çok fırtına,daha çok kalekol,daha çok atak helikopteri var artık elimizde.Bunlar başlı başına ihtiyacı azaltan etkenler.

Üstüne Hürkuşta gelecek.O zaman sadece büyük çaplı çatışmalarda hava desteğinin aralıksız sağlanması için AC-130a ihtiyaç duyabiliriz.

Zaten tak-sök konsepti olacaksa, ve uçaklar denenir başarılı da olursa, toplam 4 adet uçağın AC'ye dönüşütülebilir olması doğuyada-ortadoğuyada yeter-artar.

Konu ile ilgili net kısa bir yazı artık dallanıp budaklandırmayın :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015, 15:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Gören Projesi ile ilgili olduğu iddia edilen animasyon;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ftqLaqB-n9k[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015, 16:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
BU proje ile ilgili hala bir fotoğraf yok en azından uçağın hangarda üzerinde çalışma yapılan hali ile gösterseler.....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015, 20:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Ayrıca 150 mm lık bır top koymak ıstegımız var mı bızım ucagımıza...Amerıkalı bıle koydugunda 105mm koymus 150 ne ola...böyle bir kalıbre bıle yok...ayrıca onlar bıle su anda bu koydukları 105 mm kalıbreyı kaldırmak ya da kucultmekten yanalar. Bızımkınde MIZRAK/L benzerı fuzeler de olacaktı yanılmıyorsam. Bu demo o yuzden pek gercekcı gelmedı bana....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015, 23:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1173
Yaş:
Videonun çıkış noktasına bakınca zaten basit bir animasyoncunun hobi olarak yaptığı anlaşılıyor açıkca. TSK AC-130'u namlulu olarak sadece 25mm Bushmaster olacak bunun dışında çeşitli güdümlü füzeler kullanılacak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 00:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Yazıldığı kadarıyla silah yükünün 30'luk top ve Griffin füzelerinden ibaret olacağı belirtilmekte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 08:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Silah yükü bu kadar az olacaksa (ABD'ye göre) C-130 gibi bir platform yerine daha küçük bir platform kullanılamaz mı? Ürdün gibi.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 09:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Bu 25-30 mm top ve griffin füzeleri 235 ler için yapılabilecek modernize için düünülüyordu. C-130 lar belli değil sanırım daha


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 10:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
40'lık ve 105'lik için uçağı kesip biçmek gerekiyor. Kesilen uçak ömür boyu AC-130 olmak zorunda kalır, doğru düzgün kargo taşıyamaz.

Seçildiği düşünülen konfigürasyonun büyük ihtimal tak-çıkar bir yapısı olacağından, C-130'un yakıtından ve boş alanından CN-235'e oranla daha fazla faydalanabileceğimizi düşünüyorum.

Silah yükü konusunda, eğer istenirse kanatlara MK bombaları, SDB ve muadilleri, Mızrak, Maverick filan monte edilebilir.

________________________________

Dip not: Tabii, yeni AC'sinde 105'liği özleyeni de var. Bir de böyle düşünmek lazım..

http://www.breakingdefense.com/2015/01/ ... ser-later/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 20:10 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 03:38
Mesajlar: 17
Yaş:
Meltem projesinde deniz kuvvetlerine modifiye edilmeden devredilen ATR uçaklarını kullansınlar


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 20:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Videoda bende pek gerçeklik bulamadım ama işte elimizde birşey olsun maksat.
Alıntı:
Meltem projesinde deniz kuvvetlerine modifiye edilmeden devredilen ATR uçaklarını kullansınlar
O uçaklar bu iş için biraz küçük kalır. C-130'lar bu iş için biçilmiş kaftan. Geniş alana rahatlıkla silah ve sistemleri yerleştirebilir istediğiniz gibi üstünde oynayabilirsiniz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 21:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
a400m atlas uçaklarının gelişi ile envanter dışına çıkarılacak olan c-160 uçaklarının bir kaç tanesini gunship'e çevirsek, kalanını da yedek parça olarak kullansak, bizi idare etmez mi? Yoksa faydalı kullanım ömürleri çoktan doldu mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 22:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Hayatı boyunca dümdüz uçmuş bir uçağın artık uçacak hali kalmamışsa, onunla vedalaşmak gerekli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
Hayatı boyunca dümdüz uçmuş bir uçağın artık uçacak hali kalmamışsa, onunla vedalaşmak gerekli.
İyi de, eldeki c-160 lar eldeki c-130 lardan daha mı yaşlı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 22:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Bir kısmı az kullanılmış. (130) Mod. filan da geçirdiler. (130)

160'ın ömrü o kadardır belki.. Bilmiyorum...

B-52'lerin maşallahı var. O çok ilginç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 22:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
Bir kısmı az kullanılmış. (130) Mod. filan da geçirdiler. (130)

160'ın ömrü o kadardır belki.. Bilmiyorum...

B-52'lerin maşallahı var. O çok ilginç.
Peki sağolun


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 22:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
B-52'lerin maşallahı var. O çok ilginç.
Aynı şey, rusların tu-95'i, çinlilerin H-6 (Tu-16)'sı için de geçerli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 22:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
AC130'da bir gün.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-X4SODtiHQI[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 00:26 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Bugün 104. yıl gösterilerinde konuştuğum C-130 pilot ve mürettebatı söz konusu projenin hala kağıt üzerinde kararlaştırıldığı, somut olarak herhangi bir adım atılmadığı, hatta kuvvetin bu konudaki fikir değişimi ve isteksizliğini dile getirdi. Öyle ki projeye iptal edilecek gözü ile bakıyorlardı...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 01:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:
Bugün 104. yıl gösterilerinde konuştuğum C-130 pilot ve mürettebatı söz konusu projenin hala kağıt üzerinde kararlaştırıldığı, somut olarak herhangi bir adım atılmadığı, hatta kuvvetin bu konudaki fikir değişimi ve isteksizliğini dile getirdi. Öyle ki projeye iptal edilecek gözü ile bakıyorlardı...

Kötü haber üstat, oysaki çok güzel bir platform kazanacaktık.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 01:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Türk Hava Kuvvetleri'nde, C-130'un iki modeli bulunuyor. C-130B ve C-130E. İkisinin farkı esas olarak, E modellerinde fazladan bulunan kanat altı yakıt depoları ile artırılmış (E=Extended) menzile sahip olmaları. Görsel olarak C-130B ve E modellerini ayırt etmenin de en başta gelen yöntemi bu kanat altı yakıt tanklarına bakmaktır.

C-130B ve E , bu nakliye uçağının en eski modelleri. En yaygın kullanılan C-130H ve uzatılmış gövdeli versiyonu olan C-130H-30'dan bizde bulunmuyor. C-130E çok fazla kalmadı dünyada.

HvK'da 6 adet B, 13 adet de E modeli C-130 bulunuyor, buna kısa süre önce S. Arabistan'dan alınan ve henüz aktif hizmete girmemiş olduğunu tahmin ettiğim 6 uçak da dahil.

Elimizdeki C-130B'lerin fabrika çıkış tarihleri 1959 - 1962 arası; HvK'da hizmete giriş tarihleri ise 1991 - 1992. Yani 2015 itibariyle gövde (airframe) yaşları 53 - 56 arası.

Envanterdeki C-130E'lerin fabrika çıkış tarihleri 1964 - 1973 arası; HvK'da hizmete giriş tarihleri ise, S. Arabistan uçakları hariç, 1964 - 1974 arası. S. Arabistan uçakları dahil, elimizdeki 130E'lerin ortalama gövde ömürleri 50 yıl civarında.

Bu uçaklar, orta - yüksek irtifada düz uçuş ile yük taşımak ve acil durum / savaş vb koşullarda bozuk pistlere iniş / kalkış yapmak üzere tasarlanmış uçaklar. Bakım ve yenilemeleri düzgün yapılır ise, 20 - 30 yıl daha görev yapabilirler. Zira çok fazla manevra gerektirmeyen, sık sık irtifa değişikliği yapılmayan, sabit hız ve sabit irtifa rejiminde yapılan uçuşlarda gövde ve motorlar çok fazla yorulmaz, yıpranmaz. Bu yüzdendir ki ABD hala 50 - 60 yaşındaki B-52'leri kullanıyor, 30 - 40 yıl daha kullanmanın hesabını yapabiliyor.

Ancak zaten yeteri kadar yaşlanmış bu uçaklara, elektrooptik kamera, zırh plakası, makinalı tüfek / makinalı top koyarsanız:

1. Bu sistemlerin entegrasyonu için zaten yaşlı ve yıpranmış gövdenin her tarafını delmek, kesmek, biçmek zorunda kalacaksınız,

2. Hiç bir aviyonik sistemi, makinalı top / tüfek atışının titreşim ve yüküne göre tasarlanmamış, bu yüklere göre sertifiye olmamış bir uçak için ayrıca aviyonik sistem yenilemesi (yani Erciyes'in üstüne bir Erciyes daha) yapacaksınız,

3. Yakın hava desteği görevlerinin gerektirdiği kaçınma manevrası, sık sık hız ve irtifa değişimi, ateş sırasında geri tepme yükleri vb ile gövde ve motorların canına okuyacaksınız

4. Silah taşımak, silah atışının yüklerine göre tasarlanmamış gövde yapısını yapısal tadilat ve güçlendirme ile mahvedecek, uçağın tüm statik ve dinamik tasarımını berbat edeceksiniz

Gören projesinde en azından bir mantık var: Uçağa çok fazla ilave yük getirilmiyor, tüm komuta - kontrol sistemleri konteyner içinde kargo kabinine yerleşiyor ve uçağın görevi gereği zaten çok fazla manevra, hız ve irtifa değişimi yapması gerekmiyor. Ancak burada silah sistemleri, FLIR, özsavunma sistemleri (MWR, RWR, chaff/flare salıcısı, belki DIRCM vb), atış kontrol sistemi, stabilizasyon sistemi vb eklenmesi gerekiyor. A400M'de sıkıntı var, kazadan sonra uçuştan çektik, tekrar ne zaman uçacağı meçhul (104. yıl kutlamaları için İzmir'e gitti mi?), C-160 filosu emekli olmak üzere. Kaç C-130'u gunship yapacağız? 1? 2? 3? S. Arabistan uçakları göreve hazır mı, Erciyes geçirdiler mi? sanmıyorum. C-130B'lerden mi yapacağız gunship'i? Hiç sanmıyorum. Kaç C-130E kaldı?

AC-130, MC-27J vb platformların hep yeni üretim olması; mevcut uçakların bu şekilde "gunship" tadilatının kısıtlı ölçekte olması ve pek tercih edilmemesi bu yüzdendir. Yepyeni bir C-27, C-130J ya da C-130J-30 falan söz konusu olsa, bir nebze anlaşılır olur.

Özetle, umarım bu "proje" hiç bir zaman ciddi şekilde düşünülmemiştir.



Ek:


Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 02:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Acı gerçeklerle yüzleştik. :| Birde bu A400'lerin durumu herhalde en çok bizi üzecek gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2015, 03:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2014, 16:16
Mesajlar: 1379
Yaş:
Bir eski başbakanın 2500 km menzilli füze haberine birde bu gun ship haberine inanmamıştım, yanılmadım galiba...


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 328 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 6 7 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot] ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye