TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 08:06

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 501 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 511 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2013, 13:35 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4491
Yaş: 40
Norhrop Grumman’dan F-16’lara özel

Amerikan Hava Kuvvetleri ve Tayvan Hava Kuvvetleri F-16’ları için modernizasyon programı yürüten Lockheed Martin, modernizasyon kapsamında Northrop Grumman üretimi SABR (Scalable Agile Beam Radar - Ölçeklenebilir Çevik Sinyal Radarı ) seçti.


F-16 AESA (Active Electronically Scanned Array - Aktif Elektronik Sıralı Tarama) radarı programı çalışmaları Northrop Grumman tesislerinde yapılacak. F-16 Savaş uçakları dünya genelinde 30 yılı aşkın süredir etkin olarak görev yaptıklarını belirten Northrop Grumman yetkilileri, “SABR radarı önümüzde ki on yıllar boyunca F-16’ların etkinliğini sürdürmesine ve benzeri görülmemiş operasyon yeteneği ile 2025 yılının tehdit ortamlarına karşı daha modern ve daha güvenilir kabiliyet sağlayacaktır” dedi.

Northrop Grumman ın AESA temelli en yeni atış kontrol radar sistemi SABR, F-16’ların yanı sıra ölçeklenebilir yapısı sayesinde diğer uçaklara da entegre edilebiliyor. Bu işlem sırasında uçakta herhangi bir modifikasyon gerekmiyor. Sistemin güç ve soğutma gibi gereksinimleri, uçağın varolan ya da hâlihazırda kullanılmakta olan özelliklerinden karşılanıyor.

Northrop Grumman tarafından geliştirilen diğer AESA radar sistemleri hali hazırda F-16 Blok 60, F-22 ve F-35 Lightning II uçaklarında kullanılmakta.

HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP

· Yüksek tespit kabiliyeti,

· Otomatik hedef işaretleme kabiliyeti,

· Yüksek çözünürlüklü SAR (Synthetic Aperture Radar / Sentetik Açıklıklı Radar) haritaları,

· Hava-hava ve hava-satıh görevlerine uyumluluk

· Her türlü ortamda yüksek doğrulukla taarruz kabiliyeti


Kaynak: www.kokpit.aero

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 00:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Neden bazı F16 Block 50 lerde CFT ler varken diğerlerinde yok ?


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 00:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Bizim eski block 40 ve 50'ler buna uygun bir gövdeye sahip değil. Sadece yeni alınan 50+'lar bu kabiliyete sahip.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
20 tane daha F-16 alsak şu an bizi Nirvanaya ulaştırırdı. En azından F-4'leri bu kadar dert etmezdik.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
CFT siz en alltaki F-16 "07" seriye sahip olan son gelen 30 block 50+ den olması lazım. O yüzden sordum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
20 tane daha F-16 alsak şu an bizi Nirvanaya ulaştırırdı. En azından F-4'leri bu kadar dert etmezdik.

O değilde biz şöyle 30 tane F-15E Strike Eagle patlatsak birazda offset alarak, birde üstüne TF-X projesinde de F-15SE üstünden bir tasarım çıkarsak, bence asıl o zaman nirvana olur. ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:28 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
Kandil'e mi atıyoruz, yoksa artık hedefi büyütme zamanı geldi mi?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
Kandil'e mi atıyoruz, yoksa artık hedefi büyütme zamanı geldi mi?

Benimkisi tamamen kişisel sorunlardan kaynaklı. :D

Edit: Aslen ben baştan beri F-20 alınsın istiyordum ama neyse başka konu. :mrgreen:


En son kabardey tarafından 18 Haz 2014, 01:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:41
Mesajlar: 464
Yaş:
Alıntı:
Kandil'e mi atıyoruz, yoksa artık hedefi büyütme zamanı geldi mi?
Yeni hedef IŞİD Terör Örgütü... :lol:

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Alıntı:
CFT siz en alltaki F-16 "07" seriye sahip olan son gelen 30 block 50+ den olması lazım. O yüzden sordum.
Bu CFT ler sökülüp takılabilmekte dolayısıyla günlük rutin uçuşlarda CFT 'li uçmanın pek bir gereği olmasa gerek .

@Kabardey bu saatten sonra F-15 falan unut derim , hem illa birşeyin üzerinden gidecek olursak F-22 var onu örnek alırız ...

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
@Kabardey bu saatten sonra F-15 falan unut derim , hem illa birşeyin üzerinden gidecek olursak F-22 var onu örnek alırız ...

Saygılar.

Yok üstadım benimkisi tamamen hayal. Çocukken biz bir F-15 bilirdik bide F-14, bu saatten sonra F-14 olmayacağına göre bari F-15 alsak diye geçiririm içimden.

Zaten TF-X projesi varken bu kulvarda dışarıdan başka bir uçak almak demek projeye karşı güvensizlik oluşturur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 01:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 16:13
Mesajlar: 129
Yaş:
Benim bu tayyare ile ilgili bir kaç sorum olacak, bildiğim kadarıyla bu tayyarenin ebatları F-15, F-18 veya SU serisi uçaklardan daha küçük(MİG ebatlarını hiç bilmiyorum);
1. Bu durum F-16' yı daha mı zayıf yapar ?
2. Donanımsal eksikler veya nisbi yetersizlikler mi söz konusudur ?
3. Yoksa sadece havada kalış süresiyle mi ilgilidir ?

İlginiz için şimdiden teşekkürler...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 02:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Alıntı:
Benim bu tayyare ile ilgili bir kaç sorum olacak, bildiğim kadarıyla bu tayyarenin ebatları F-15, F-18 veya SU serisi uçaklardan daha küçük(MİG ebatlarını hiç bilmiyorum);
1. Bu durum F-16' yı daha mı zayıf yapar ?
2. Donanımsal eksikler veya nisbi yetersizlikler mi söz konusudur ?
3. Yoksa sadece havada kalış süresiyle mi ilgilidir ?

F-16 en başında hafif taktik avcı olarak LWF programı ile ortaya çıkan bir uçak sonrasında kısa zamanda farklı görevlere evrilebilmiş ve çok rollü hale gelebilmiş bir platform ,
fiziksel sınırlamalardan ötürü menzil , harekat yarıçapı veya misal radarının menzili gibi hususlarda sayısal değerlerin görece daha düşük olması normal ,
öte yandan günümüzde gelişen ve ufalan sensör ve elektronikler , keza gelişen mühimmat kabiliyetleri ile artık bir çok şey iç içe geçmiş durumda ,

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 04:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Bildiğim kadarıyla F-16 nın zaten temel yapılış amacı önleme uçağı ihtiyacına yönelik . Yani düşman radarda tesbit edildikten bölgeye intikal edecek önlemesini yapacak akabinde üssüne geri dönecektir. 500 mil gibi menzile olması bundandır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2014, 07:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Alıntı:
Benim bu tayyare ile ilgili bir kaç sorum olacak, bildiğim kadarıyla bu tayyarenin ebatları F-15, F-18 veya SU serisi uçaklardan daha küçük(MİG ebatlarını hiç bilmiyorum);
1. Bu durum F-16' yı daha mı zayıf yapar ?
2. Donanımsal eksikler veya nisbi yetersizlikler mi söz konusudur ?
3. Yoksa sadece havada kalış süresiyle mi ilgilidir ?

İlginiz için şimdiden teşekkürler...
Menzil dusuk olabilir. Radar boyutu ufak olabilir.Tasima kapasitesi nispeten az olabilir.
Ama kucuk olmasinin da avantajlari var. Daha gec farkedilir. Daha zor vurulur.Daha az yakit harcar vs. yani ne icin kullandiginiza gore avantaj ve dezavantajlari var her ucagin aslinda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 20:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Bizim F-16 ların önleme için çıkabilecekleri en yüksek irtifa kaçtır acaba ? Hep aklıma takılmıştır.

Mesela en yüksek irtifadan AIM-120 ile atış yaptığında bu füze daha ne kadar yukarı tırmanabilir ?

Teşekkürler


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 21:22 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6540
Yaş:
Alıntı:
Bizim F-16 ların önleme için çıkabilecekleri en yüksek irtifa kaçtır acaba ? Hep aklıma takılmıştır.

Mesela en yüksek irtifadan AIM-120 ile atış yaptığında bu füze daha ne kadar yukarı tırmanabilir ?

Teşekkürler
F-16 için azami uçuş yüksekliği 65.000+ feet yani yaklaşık 19 kilometre (kimi kaynakta 70.000 yazıyor) Amraam ailesinin en güncel modeli AIM-120D ise 180 km lik bir menzile sahip. Bu verileri istediğinize göre F-16 ile keşif uydusu falan vurmayı hedeflemiş olmanız gerekir sizin hocam :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 21:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Hayır kafama takıldı. Ruslarda 100.000 feete belki üstüne tırmanan jetler var Mig-31 Suriyedeki Mig 25 ler gibi . Türkiye hava savunması açısından sordum bu kadar yüksekten gelen bir jete nasıl önleme yapılır diye.

Eskiden F-104 ler vardı onlar 30.000 metreye tırmanabiliyorlarmış . Emekli hava astsubayı bunu anlatmıştı . İşte onun bir taktiği var . Jeti belli yükseklikte mahmuzluyorsun son gaza gelince yukarı tırmanışa başlıyorsun. Uçak o kinetik enerjiyle 30.000 metrelere tırmanırmış. Ama F-16 da o kabiliyet yok. O yüzden yüksek irtifa hava savunmasında eksiklik var gibi geldi o yüzden sordum.

Sanırım AIM 120 alçaktan bile atılsa 30.000 metreye tırmanır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 21:33 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Suriye nin Mig 25 leri düşünülür ise bu önemli aslında.
70 000 ft irtifaları ve 3 mach e kadar hızları var. SR71 tehdidine karşı yapılan bir uçak düşünün. Eski ama tehlikeli bir uçak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 21:59 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
Uçabiliyorlar mıymış?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 22:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Körfez savaşında F-18 düşürmüşlüğü vardır .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 22:18 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
Alıntı:
Bir f16 ile raks edemez.
Gerekmiyor ki.
Alıntı:
Tehlikesi mutlaka vardır ama çok da dikkate almaya değmez.
Körfez Savaşı'ndaki kayıtları okumuşsunuzdur.

Yazılanlar, en iyi durumda bile kaygılandırıcı.
Alıntı:
In another incident, an Iraqi MiG-25PD, after eluding eight USAF F-15s at long range, fired three missiles at General Dynamics EF-111A Raven electronic warfare aircraft, forcing them to abort their mission and leave attacking aircraft without electronic jamming support

In yet another incident, two MiG-25s approached a pair of F-15s, fired missiles at long range (which were evaded by the F-15s), and then outran the American fighters. Two more F-15s joined the pursuit, and a total of 10 air-to-air missiles were fired at the MiG-25s, although none reached them.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gu ... n_Gulf_War

Bir anda ortaya çıkıp, füzelerini ateşledikten sonrasında rakiplerini hızıyla alt eden bir uçaktan korkmak gerekir. Bölgede konuşlanacak Barış Kartalları için büyük tehlike.

Ama işte. Uçabiliyorlar mı?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 22:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
wikipedia da mig 25 hakkında bir paragraf
Alıntı:
Körfez Savaşı[değiştir | kaynağı değiştir]


I. Körfez Savaşı'nın ilk gününün gecesinde Teğmen Scott Spiecher tarafından uçurulan ABD Deniz Kuvvetleri'ne bağlı bir F/A-18 Hornet savaş uçağı, Irak Hava Kuvvetleri'ne bağlı bir MiG-25PD tarafından vurulup düşürülmüştür. Bu, savaş boyunca Irak Hava Kuvvetleri'nin doğrulanan 4 hava zaferinden biridir.

Savaş sırasında iki MiG-25 Amerikan güçlerince düşürülmüş, savaştan bir yıl sonra da Irak 'daki uçuşa yasak bölgeyi ihlal eden bir MiG-25, İncirlik Hava Üssü'nden kalkan Amerikan F-16 uçaklarınca düşürülmüştür.

Yine I. Körfez Savaşı sırasında Irak Hava Kuvvetleri'ne bağlı bir MiG-25, tam sekiz Amerikan F-15 Eagle uçağının arasından sıyrılarak korumakta oldukları EF-111 Raven elektronik harp ve radar karıştırıcı uçağına saldırı gerçekleştirmiştir. Saldırı sonucu EF-111 hasar görmemiş, ancak bölgeden uzaklaşmak zorunda kalmıştır. Radar karıştırıcı desteğinden yoksun kalan F-15'lerden biri de Irak uçaksavar füzeleri tarafından düşürülmüştür. Yine aynı savaş sırasında iki MiG-25, dört F-15 Eagle uçağını taciz etmiş, karşılığında Amerikan uçaklarının ateşlediği toplam 10 adet füzenin tamamından da yüksek hızları sayesinde kaçmayı başarmıştır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 22:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Mig-25 fena uçak değildir . İvmelenmesi yüksek olan bir avcı her zaman için avantajlıdır. Bu yüzden hala Rusyada evladı Mig-31 epey hürmet görmektedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2014, 23:49 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6540
Yaş:
Alıntı:
Mig-25 fena uçak değildir . İvmelenmesi yüksek olan bir avcı her zaman için avantajlıdır. Bu yüzden hala Rusyada evladı Mig-31 epey hürmet görmektedir.
Ruslar ellerindeki 60 adet MiG-31 i MiG-31BM standardında modernize edip kalanları da 2020 yılına kadar emekli etmek istiyor. Söz konusu modernizasyon programında 320 km görüş ve 280 km müdahale kabiliyetine sahip gelişmiş Zhuk AESA radarı, aynı anda 24 farklı uçağı takip etme özelliği, 200 km ye kadar yanındaki uçaklar ile detaylı veri paylaşım olanağına sahip datalink ağları ve dijital aviyonik aksam mevcut, anlayacağınız adamlar MiG-31 i dost savaş uçaklarına hedef tespit ve görüş menzili desteği verebilecek ve aynı zamanda yüksek irtifada hızlı hareket edebilecek kadar çevik bir "mini tip" erken ikaz uçağı olarak kullanmak istiyor...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 00:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Rusyanın ihtiyacını ancak karşılayacaktır muhtemelen bu " BM " programı ,
Havadan yere ve su üstüne silahlar taşıyabilme yeteneğinde ama bu uçakları bu tip ofansif görevler için değerlendirmemek gerek ,
hatta ofansif hava üstünlük görevleri içinde .

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 01:41 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Alıntı:
anlayacağınız adamlar MiG-31 i dost savaş uçaklarına hedef tespit ve görüş menzili desteği verebilecek ve aynı zamanda yüksek irtifada hızlı hareket edebilecek kadar çevik bir "mini tip" erken ikaz uçağı olarak kullanmak istiyor...

Zaten Ruslarda hava hakimiyet trendi bu yönde . Çıkabildiğin kadar yukarı çık , kuvvetli radarla gözle , uzun menzil ve havada saatlerce kalma kabiliyeti artı çok uzun menzilli AAM ler. Mig-31 den daha uzun süre vazgeçmezler. Yada stealth dizaynlı Mig-31 türevi ile yollarına devam ederler. Ayrıca Mig-31 in bütün modelleri çift kişilik. Bu uçak safkan bir avcı. Öyle multirole özelliği yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 03:51 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
safkan interceptor* ?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 04:06 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Alıntı:

Yapmayın hocam, neresi safkan avcı.Bu kalıpla afedersin kıçını oynatamaz bir it dalaşında. Konu F16, asıl safkan avcı F16 dır.
İri kalıp diyorsun ama gayet geniş kanatları ve güçlü motorları vardır. Ayrıca yukarıda ifade edildiği üzere körfez savaşında tek başına tam tane 10 F-15 C nin arasından sıyrılmış bir uçaktan bahsediyoruz. Bu her babayiğidin harcı değildir. F-16 nın iki katı irtifaya ( 35.000mt) tırmanabilir. Daha yükseğe çıkmış olanları vardır. 90 derece ile maksimum irtifaya tırmanabilir .

Hali hazırda hiç bir NATO uçağı hatta bugüne kadar yapılmış hiç bir batı taktik savaş uçağı hızlanma , tırmanma ve irtifa konusunda MİG-25 i geçememiştir . F-22 raptor dahil. Bildiğim kadarıyla bu uçağa hızlanma konusunda en yakın rakip F-111 dir. Oda kanatlarını geri büktüğünde . Bu arada SR-71 Blackbird i saymazsak.

Safkan dememin sebebi Sovyetler bu uçağı sadece önleme av ve keşif görevi için üretmesidir. Yer kabiliyeti amacı çok geride 2. plandadır .

Tamamen hava - hava savaşına odaklıdır. Bugune kadar bir dünya resmini gördüm. Ama kanatlarına dummy bomba takılmış resmine ben rastlayamadım.
Sadece bizim SOM türevi diyebileceğimiz Sovyet dönemi hava-kara sistemlerini ve anti-gemi füzelerini taşırmış. Nükleer bomba saldırı kabiliyeti vardır .

Şahsi düşümcemdir ki dizaynı itibatıyla batıyı etkilemiş bir uçaktır. İlk kez çift dikey stabilize kullanan jettir. Önden direkt bakarsanız F-15 e benzerliğini görebilirsiniz. .

Resim

Resim


1990 larda o zamanki Mönch gruba ait dergilerin birinde İsrailin MİG-31 ile ilgilendiğini okumuştum . Belki tevatür yada ABD ile masa altı tepişmedir.


En son musti tarafından 27 Haz 2014, 04:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 7 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 04:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:

Yapmayın hocam, neresi safkan avcı.Bu kalıpla afedersin kıçını oynatamaz bir it dalaşında. Konu F16, asıl safkan avcı F16 dır.

Körfez savaşında tek başına tam tane 10 F-15 C nin arasından sıyrılmış bir uçaktan bahsediyoruz.
Hali hazırda hiç bir NATO uçağı hatta bugüne kadar yapılmış hiç bir batı uçağı hızlanma , tırmanma ve irtifa konusunda MİG-25 i geçememiştir . F-22 raptor dahil. Bildiğim kadarıyla bu uçağa hızlanma konusunda en yakın rakip F-111 dir. Oda kanatlarını geri büktüğünde .

Safkan dememin sebebi Sovyetler bu uçağı sadece önleme av ve keşif görevi için üretmesidir. Yer kabiliyeti amacı güdülmemiştir.
Tamamen hava - hava savaşına odaklıdır. Bugune kadar bir dünya resmini gördüm. Ama kanatlarına bomba takılmış resmine ben rastlayamadım. Sadece bizim SOM türevi diyebileceğimiz Sovyet dönemi hava-kara sisitemlerini taşırmış.[/spoiler]

Mig-25'in yapılış amacı bellidir önleme ve daha sonrasında ise stratejik keşiftir ,
Mısır/Sovyet Mig-25 leri sina çölü üzerinde rahatlıkla keşif yapabilirken israil'in aldığı F-15A lardan sonra bir daha uçamamışlardır , ayrıca ırak'ın kuzeyindeki uçuşa yasak bölgeyi ihlal eden bir Mig-25 F-16 ve AIM-120 'si ile düşürülmüştür .
Mig-31 de safkan bir önleme platformudur , çok geniş rus sınırlarını korumaktır görevi ,
hava savaşına uygun değildir , rusların gerekliliklerine göre yapılmış onların doktrinine uygun bir uçaktır ,

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 04:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Safkan önleme uçağıdır. Yüksek irtifa ve yüksek hızda görevini icra eder genellikle. Manevra kabiliyeti zayıftır. Uzun menzilli bir radarı ve taşıyabildiği uzun menzilli AA füzeleri vardır. 'RB' versiyonu keşifte yapar. Zorda kaldı mı bomba da atar. SyAF'in bunu denemişliği var en azından. Hava hava füzesini yere atmışlıkları mevcut. :shock:

Motor üzerine inşa edilmiş bir uçaktır ayrıca..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 04:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Alıntı:
Manevra kabiliyeti zayıftır. ..
Zayıf derken ?. :?:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 04:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
İt dalaşına müsait bir yapısı yoktur. Temel amacı motorlardan da anlaşılacağı üzere yüksek irtifa ve yüksek hızda faaliyet yürütmektir. Kanat alanı ve kanat boyu da bunu göstermekte. F-104'te öyledir, o da it dalaşını pek sevmez. Uçak, subsonik hızda zorlanacaktır. Çünkü kanat alanı havayı yeterince tutamıyor.

Amacına göre inşa edilmiş bir uçak. Yüksek irtifa-yüksek hızda seyredecek batı menşeili uçaklara önleme yapmak için geliştirilmiştir. Bu yüzden motor öne çıkmış, uçak adeta motorun üzerine inşa edilmiştir. Görevleri arasında hava bombardımanı ve av faaliyeti(o yıllarda it dalaşı ve yarı aktif güdümlü füzelerle cirit oynama) yoktur denilebilir diye düşünüyorum...

Not: Daha da abartabilirim. Uçak adeta dümdüz uçmak için tasarlanmış. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 05:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Mig-25 FOXBAT-A için
%50 dahili yakıt ve 4 adet AA-6 AAM ile
Deniz seviyesinde maksimum G yükü 5G , maks. hız 0.85 mach
20km irtifada 2G , maks. hız 2.8 mach
deniz seviyesinde maksimum dönüş oranı 11 derece /sn , maks. dönüş yarıçapı 600m ,
20km irtifada 4 derece/sn , maks. dönüş yarı çapı ise 50km ,

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 05:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
İt dalaşında traş bir uçaksa neden o zaman 2 adet yelken gibi dikey stabilize koymuşlar acaba ?

Madem dümdüz uçucan 1 tane neyine yetmiyor ? Niye haybeye sürtünme ve enerji kaybı yaşasın tayyare ?

Hem it dalaşı dediğiniz şey sadece keskin manevralar mıdır ? Hıza ivmelenmeye kaçmaya ve tırmanmaya noldu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 05:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Sn. Süper Çavuş'un verdiği istatistikler altın değerinde. MiG-25'in başlığı mevcutsa orada değerlendirebiliriz...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 06:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Neyse F16 ya devam. Nedense bazı F16 kanopileri tam şeffaf iken bazıları sanki daha koyu gibi . Yoksa banamı öyle geliyor.

Resim


Resim


Resim


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 06:10 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
Arkadaki Hint Sea King'i mi?
[spoiler]Resim[/spoiler]

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 09:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Alıntı:
İt dalaşında traş bir uçaksa neden o zaman 2 adet yelken gibi dikey stabilize koymuşlar acaba ?

Madem dümdüz uçucan 1 tane neyine yetmiyor ? Niye haybeye sürtünme ve enerji kaybı yaşasın tayyare ?

Hem it dalaşı dediğiniz şey sadece keskin manevralar mıdır ? Hıza ivmelenmeye kaçmaya ve tırmanmaya noldu ?
Dikey dümen ile "it dalaşı kabiliyetinin" doğrudan bir ilişkisi yoktur. Dükey dümenin sayı ve büyüklüğü, özellikle yüksek süratlerde lateral stabilite ile, yani yanal kararlılıkla ilgilidir.
Alıntı:
Neyse F16 ya devam. Nedense bazı F16 kanopileri tam şeffaf iken bazıları sanki daha koyu gibi . Yoksa banamı öyle geliyor.
Kokpit camı, altın alaşımlı ince şeffaf bir film ile kaplı olduğu için öyle görünüyor. Altın, harici kaynaklardan yayılan elektromanyetik enerjinin, kokpit iç yapısından sekmesini engelleyici bir filtre görevi görüyor. Have Glass tipi gövde boyası ile birlikte uçağın radar kesit alanını düşürmeye yönelik bir tedbir.
Alıntı:
Arkadaki Hint Sea King'i mi?
Belçika Sea King Mk48
https://www.google.com.tr/search?q=belg ... 20&bih=922

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 13:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Benim kafamda hep dikey dümen fazla ise daha çevik olur,daha keskin dönüş yapar imajı kalmış nedense...Ama günümüz modern jetleri hemen hemen hep çift dikey dümenli (ABD,RUS uçakları)nedeni nedir acaba?

Dassault Rafale,Eurofighter Typhoon ,Tornado ;Avrupa uçakları ise tek dikey dümeni tercih ediyor nedense?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 13:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3733
Yaş:
Motor boyutu onemli olsa gerek. F14 F15 Su serisi Mig ler hep buyuk cift motor cift dikey stabilize. Ayrica motor aralari acik. F22 motor araligi az ama yine cift dikey stabilize ve egik. Eurofighter cift motor ama cok yakin motor yerlesimi ve daha makul kucuk motor tek stabilize.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 14:36 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Alıntı:
Motor boyutu onemli olsa gerek. F14 F15 Su serisi Mig ler hep buyuk cift motor cift dikey stabilize. Ayrica motor aralari acik. F22 motor araligi az ama yine cift dikey stabilize ve egik. Eurofighter cift motor ama cok yakin motor yerlesimi ve daha makul kucuk motor tek stabilize.
Tek stabilize ama çift stabilize olanlara göre daha büyük. Pak-Fa da da çok dah küçük boyutlarda. Bildiğim kadarıyla gövde büyüdükçe stabilize orantılı olarak küçülüyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2014, 19:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:38
Mesajlar: 40
Yaş:
50lerde abd tarafından geliştirilen 3mach avcı uçağı F-108 değilmiydi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 20:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 11:37
Mesajlar: 72
Yaş:
Resim

Block 50 lerin arka kokpitinde ne zamandır HUD kullanılıyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 23:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1048
Yaş:
Orda hud goruntusunu kokpıte veren monıtor gıbı bırsey vardı ya...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2014, 01:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 11:37
Mesajlar: 72
Yaş:
Alıntı:
Orda hud goruntusunu kokpıte veren monıtor gıbı bırsey vardı ya...
Ondan bahsediyorum bende.

Ancak daha once Block 50 de gormemistim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2014, 02:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 11:37
Mesajlar: 72
Yaş:
Block50D ler icin EH podu da siparis edilmisti.Acaba 50D lerin av-bombardiman yetenegini arttirmak icin yapilmis olabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2014, 13:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
Alıntı:
Block50D ler icin EH podu da siparis edilmisti.Acaba 50D lerin av-bombardiman yetenegini arttirmak icin yapilmis olabilir mi?
Elektronik harpdan yoksun uçuyordu bazı uçaklar, Suriye sınırında uçan uçaklar içinde 36 milyon dolarlık EH podu alındı. Bildiğim bu sadece, diğer arkadaşlar daha da bilgilidir bu konu hakkında.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2014, 21:29 
THvKK bir süredir reorganizasyon ile meşgul. Eskiden iki AJÜ ve dört filoda görev yapan B50 ler hem B50+ ların gelişi ve hem de 10 adet kaza kırım eksilmesi nedeni ile üç filoya düştüler (151-191-192) ancak altı ayrı filoya da birer ikişer dağıldılar (141-142-143-132-401 ve 152). Yakında 143 tamamen 132 ye transfer olacak ve muhtemelen 152 de de B50 kalmayacak. Bu kapsamda B50 ler OpEval, OCU, taktik ve silah eğitim, standardizasyon, av, SEAD, CAS, darbe görevlerini icra edecek. Bu nedenle EH podları önemli. Kaybedilen 10 B50 nin 9 u C. Yani artık kalan 70 B50 içinde 19 D daha önemli yer tutmakta.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2014, 20:00 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
F-16 savaş uçaklarında kullanılan yanal dış tanklar vasıtasıyla P-D yakıt ikmal sistemi. Anladığım kadarıyla uçakta yapısal bir değişikliğe ihtiyaç yok tabi sadece CFT takabilen Block 50 ve üstleri için .

Lockheed Martin in Hindistan olan teklifi için geliştirilmiş. Çünkü Hindistan hava kuvvetlerinde BOOM lu yakıt nakil uçağı yok. Ama ihale malumunuz franszı Dassault a kaptırıldı.






Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 501 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 511 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye