TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 19 Oca 2018, 12:48

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 02:59 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4490
Yaş: 40
Bell Helikopter, Amerikan Ordusu'nun gelecek nesil genel maksat hava aracı için yeni tiltrotor tasarımını tanıttı. Boeing ile ortak geliştirdiği V-22 Osprey'den edindiği tecrübelerini V-280 Valor olarak adlandırılan tasarıma aktarmayı hedefleyen Bell, helikopter konseptine de yeni bir bakış getirecek.

Başta Bell olmak üzere sektörün güçlü oyuncuları uzun süredir tilt rotor konsepti üzerinde çalışıyor. İniş kalkışını ana rotorlarını yere paralel hale getirip aynı bir helikopter gibi yapan tiltrotorlar, havada ana rotorlarına yere dik pozisyon aldırıyor. Böylece uçak gibi daha hızlı gidilebiliyor. Aracın menzili de artırılıyor.

Ancak bu konsept uzun yıllardır bir türlü tam olarak hayata geçirilemedi. V-22 her ne kadar bu konseptin en iyi temsilcisi olsa da sürekli yaşanan sorunlar ve kazalar nedeniyle tiltrotor tam anlamı ile rüştünü ispat edemedi.

Tiltrotorun sivil temsilcisi ise Bell ve AgustaWestlandı'ın ortak tasarımı BA609 oldu. Ancak bu proje de sürekli ertelendi. Halen AgustaWestland'a devrolan projenin nasıl bir geleceği sahip olacağı üzerinde soru işaretlerini sürdürüyor.

DEV İHALEDE 4 BİN HAVA ARACI ALINACAK

Amerikan Ordusu, gelecek 10 yılda portföyündeki UH-60 Black Hawk genel maksat ve AH-64 Apache taarruz helikopterlerini yenilemek ve farklı bir güce ulaşmak için yeni bir hava aracı arıyor. Tek bir platformda hem genel maksat hem de taarruz konsetini birleştirecek proje için çok farklı tasarımlar gündemde.

Bu proje için tiltrotor öneren Bell, V-280 Valor ile her iki görevin de yapılabileceğine dikkat çekiyor. Gövdenin V-22'den daha ufak olması, motorun tiltrotor ile ayrı tasarımı tiltrotoru farklı bir yere ulaştıracak.

Uzmanlar, V-22'nin en büyük sorunlarının başında tiltrotorun oluşturduğu yere doğru yüksek itkiye dikkat çekiyor. Bu V-280'de normal bir helikopter kadar olacak. Ayrıca V-22'de öne doğru açılı kanatlar yerini V-280'de ise sabit açılı tasarıma bırakmış durumda.

15 KİŞİ KAPASİTELİ

Tasarımda tiltrotorun 11 tam teçhizatlı asker taşıması planlandı. Bunun yanı sıra V-280'de 4 mürettebat bulunacak. Ancak tasarımın en büyük artıyı yüksek menzili olacak. 2 bin 100 mil yani 3 bin 885 kilometre menzilli V-280, bu açıdan ciddi bir avantaj sunacak. 'Gun Ship' olarak adlandırılan taarruz modeli ise yakın hava desteğinde kullanılacak. Tiltrotorun gövdesi adeta uçan bir tank haline getirilecek.

BELL'İN KARŞISINDA KİM VAR?

Bu dev ihalede Bell'in karşısında Sikorsky ile Boeing var. Geçmiş yıllarda arkadan motoru ile X-2 tasarımını deneyen Sikorsky yanına askeri helikopter pazarın bir başka devi Boeing'i aldı. İki imalatçı, farklı bir konsepti Amerikan Ordusu'nun beğenisine sunacak.

Tiltrotor kazanırsa, geleceğin helikopterlerinde yoğun olarak bu konsept kullanılacak. Sikorsky ve Boeing'in arkadan motorlu çok hızlı helikopter konsepti ipi göğüslerse tamarımlarda bu model taklit edilecek.

Ama hangisi kazanırsa kazansın, geleceğin helikopterleri çok farklı olacak.

Resim

Kaynak: www.kokpit.aero

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 16:27 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1O3Onyas984[/youtube]

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 17:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Şub 2013, 12:46
Mesajlar: 16
Yaş:
HALEF;
Resim
SELEF;
Resim

iki jenerasyon arasında ki boyut farklarını görünce Bell cidden baya ilrleme kaydetmiş.

_________________
Türk ve İslam, Et ve Tırnak gibidir. Ayrılamaz!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 17:37 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Video çok güzel de, ben hala genel maksat ile atak helilerinin bir potada eritilemeyeceğini, çok sorunlar yaşanacağını düşünüyorum. Ki bunlar Blackhawk'ın yerini alacak. 4000 gibi dev gibi bir sayıdan bahsedilince, akla illa ki JSF geliyor ve bu da insanı korkutuyor. "Too big to fail" stratejisine daha ne kadar devam edecekler acaba...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 17:42 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Next Generation Black Hawk desek nokta atışı olur sanırım.Acaba neden kıç rampası yapılmamış?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 18:14 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5591
Yaş:
Alıntı:
Next Generation Black Hawk desek nokta atışı olur sanırım.Acaba neden kıç rampası yapılmamış?
Adam kıç rampası yapmamak için o kadar külfete girmiş ya yahu.. Rampanın olacağı yerde kuyruğu var tayyarenin..
Alıntı:
iki jenerasyon arasında ki boyut farklarını görünce Bell cidden baya ilrleme kaydetmiş.
V-22'nin ufak tefek göründüğüne bakmayın, o da epey büyüktür.. Sanıyorum ki bu da az çok V-22 büyüklüğünde olacaktır..


En son HDS tarafından 11 Nis 2013, 18:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 18:17 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Sn.HDS bende neden yapılmamış diye merak ettim ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 18:26 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5591
Yaş:
Ben galiba her mesajı yanlış anladım zaten.. :|


___

Ingres/Egress bu hali ile, piyade nakletmek için çok daha kolay.. Zaten dikkat edersen motorlar V-22 gibi rotorlar ile dönmüyor.. Dolayısı ile kanat altlarında çıkan personelin kızaracağı biz egzoz, vs yok, çıkıp koşup mevzi alabilir.. Tayyare zor ve engebeli alanlara inebilir.. Temiz, yüksek kanat.. Yan tarafta makineli tüfekler konuşlandırmak ve bunları kısıtlama olmadan kullanmak mümkün..


Yani amaç zaten böyle bir tayyare yapmak olmuş.. Rampası olmayan..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 19:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Genel maksat helikopterleri ile taarruz helikopteri nasıl birleşir?

Aklıma gelen tek yöntem şöyle: "Genel maksat helikopterini güdümlü mühimmatla tıka basa doldurduktan sonra, düşman atış menzilinin dışında tutmak ve drone veya gözcü piyade unsurları ile belirlediğim hedefleri tarumar etmek."

Bu taktik bence genel maksat helikopterinin hantallığını kapatır ve onu etkin bir gunship'e dönüştürürür. Esasen saldırı helikopterlerindeki top'un espirisi "görerek atış" değil midir? Elinde cirit ve benzeri araçlar varken neden düşmanın dibine sokulasın ki?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 20:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Yine f-35 deki gibi bir kaç platformu bir tekte toplama uğraşı.Bence apachenin yerini alamazlar. Yani bir anti tank görevi üstlenemezler ama bu anti personel ve refakat için helikoptere gerek olurmu bilmem.

Benim merakım şu acaba bu sistem özellikle marineler için cobra ve blackhawkları tek platformda birleştirebilirmi cobranın yerini doldurabilir mi. Aksi halde battlehawk ile blackhawk'ın komplike bir melezi olmaktan ileriye gider mi bilinmez.

Birde şey merak ediyorum bu aracın rcs değeri kaç acaba .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013, 21:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Şub 2013, 12:46
Mesajlar: 16
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Next Generation Black Hawk desek nokta atışı olur sanırım.Acaba neden kıç rampası yapılmamış?
Adam kıç rampası yapmamak için o kadar külfete girmiş ya yahu.. Rampanın olacağı yerde kuyruğu var tayyarenin..
Alıntı:
iki jenerasyon arasında ki boyut farklarını görünce Bell cidden baya ilrleme kaydetmiş.
V-22'nin ufak tefek göründüğüne bakmayın, o da epey büyüktür.. Sanıyorum ki bu da az çok V-22 büyüklüğünde olacaktır..
Yok üstad ben orda motorlarda ki ebat farkını vurgulamak istemiştim ama ''motor'' kelimesini eklemeyi unutmuşum. :)

_________________
Türk ve İslam, Et ve Tırnak gibidir. Ayrılamaz!


En son arcanus tarafından 11 Nis 2013, 22:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Mesaj duzenlendi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2013, 07:19 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Alıntı:
Ben galiba her mesajı yanlış anladım zaten.. :|


___

Ingres/Egress bu hali ile, piyade nakletmek için çok daha kolay.. Zaten dikkat edersen motorlar V-22 gibi rotorlar ile dönmüyor.. Dolayısı ile kanat altlarında çıkan personelin kızaracağı biz egzoz, vs yok, çıkıp koşup mevzi alabilir.. Tayyare zor ve engebeli alanlara inebilir.. Temiz, yüksek kanat.. Yan tarafta makineli tüfekler konuşlandırmak ve bunları kısıtlama olmadan kullanmak mümkün..


Yani amaç zaten böyle bir tayyare yapmak olmuş.. Rampası olmayan..
Çok teşekkür ederim sn.HDS.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2013, 23:17 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 03 Ağu 2012, 22:31
Mesajlar: 150
Yaş:
Bu V-22'lerin yeni jenerasyonlarında makineli top ve gövde altı saklanan roket podları var bu sayede düşman birimler avlanabiliyor ve saldırı kapasitelerinin olması iyi bir özellik birlikleri indirmeden önce ortamı güvenli hale getiriyorlar. Bell firması gerçekten bu işi iyi biliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 21:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Yani rusların Mi-24 konseptine dönüş gibi birşey....Blackhawk-Commanche karısımı olmus...Fena da olmamıs ama Amerika dedicated platformları severdi....İlginç....bence iş yapar...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 04:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Sonunda ilk uçuşunu yapmış. Motorları blurlamışlar :)


https://www.youtube.com/watch?v=Civi4cI1LW4

http://www.thedrive.com/the-war-zone/17 ... rst-flight

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 12:25 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5591
Yaş:
Motor değil oralar. V-22 gibi değil bu, motorlar arkada. Onlar o "tilt" mekanizması. Kırılan dirsek. Orayı haklı olarak gizlemişler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 14:36 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Sen de bilememişsin işte tam olarak ne diyeceğini. Nedir yahu bunun Türkçesi?
-
Alıntı:
The Captain
1 week ago (edited)
Notice how the engine nacelles are blurred out in the video, obviously some tech they don't want 'others' to see


Soundwave
1 week ago
I wonder what they want to hide. It cant be that hard to build a gearbox like that.

Bell Helicopter
1 week ago
You should see the competition.
:D Normalde böyle bir cevap almak için fuara gidersin.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 14:47 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Sen de bilememişsin işte tam olarak ne diyeceğini. Nedir yahu bunun Türkçesi?
-
:D Normalde böyle bir cevap almak için fuara gidersin.
Bilmiş bilmiş tilt eden transmisyon dişlisi demiş Bell.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 16:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 664
Yaş: 39
Müthis biseye benziyor,
eger bir motor istop ederse digeri iki pervaneyi calistiracakmis, yani iki rotorda bir biri ile baglantiliymis.

Bence rotor palleride ayrica pozisyonu degistiriyordur A400 rotorlarindaki gibi ama bu benim uydurmam :D

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot] ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye