TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 06:52

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 98 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 07:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Eyl 2012, 19:30
Mesajlar: 26
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Keşke bir 20-30 kadar daha olsaydı elimizde. Özellikle üs bölgelerine ulaştırmayı bunlar yapardı. Getir götür işlerini. Katır gibi kullan. Blackhawklarıda metal yorgunluğundan korurduk bu sayede. Şemdinli de görev yapan halamın kocası söylemişti. Üs bölgesindeki jeneratörün yakıtı bitmiş. Sadece yakıt için Blackhawk kaldırmışlar. Bence bunun gibi angarya işler için katır gibi kullanıla bilir. Bakımıda çok kolay hem.
Peki ustad, bu tur lojistik hizmetler icin elimizdeki pat pat dedigimiz UH-1 'leri kullanamazmiyiz?..
Elimizde hatiri sayilir adetlerde pat patlar var...Acaba su anda bunlar ne tur hizmetlerde kullaniliyor ??


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 09:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 392
Yaş: 26
Alıntı:
Alıntı:
Keşke bir 20-30 kadar daha olsaydı elimizde. Özellikle üs bölgelerine ulaştırmayı bunlar yapardı. Getir götür işlerini. Katır gibi kullan. Blackhawklarıda metal yorgunluğundan korurduk bu sayede. Şemdinli de görev yapan halamın kocası söylemişti. Üs bölgesindeki jeneratörün yakıtı bitmiş. Sadece yakıt için Blackhawk kaldırmışlar. Bence bunun gibi angarya işler için katır gibi kullanıla bilir. Bakımıda çok kolay hem.
Peki ustad, bu tur lojistik hizmetler icin elimizdeki pat pat dedigimiz UH-1 'leri kullanamazmiyiz?..
Elimizde hatiri sayilir adetlerde pat patlar var...Acaba su anda bunlar ne tur hizmetlerde kullaniliyor ??
Patpatlar Hakkari'nin o dağlarında performans sorunları yaşar. Taşıma kapasitesi olarak da Mi-17'nin yanında esamesi okunmaz. Tek motorlu olması her türlü risk o irtifada. Uh-1'ler için MANPADS'dan çok doçkalar daha tehlikeli. Ve o dağlar onlarla dolu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 13:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Zaten bu aracı adam da eşşeğe biner gibi binmek için yapmış. Keşke biraz daha elimizde olsa da denildiği gibi sağa sola sürsek. Çift motor olması da cabası, kritik malzeme, mühimmat, personel taşımak için git S kullan ama patates, mazot, pirinç, ekmek şu bu taşımak için git Mİ kullan değil mi ama.
Resim

Maliyet düşüklüğü kısmına girmiyorum bile. BM bile bu heliyi kullanmış zamanın da bazı görevlere daha teknolojik araçları surmemek en mantıklısı da zaten.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 13:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
Azerbaycan bize Mil Mi-xx vermiş miydi? Böyle bir "değişim programı" gibi bir söylenti vardı sanki. Sadece tatbikat için de geçerli olabilir bu, emin değilim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 13:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Alıntı:
Aktif kullanılıyordur eyvallah da hakikaten uçan tabut yav.
Yahu neden tabut olsun. 20 senede 19 taneden 1 tanesi kaza kırıma uğramış. Ondanda şehit var mı yok mu sebeb araçmı pilot mu belirsiz. Tabut nerden icab ettiki.

Dünyanın en zengini Suudi ler bile bir numaralı müttefiki ABD dururken Rusyadan 120 tane Mi-17 alıyorlar. Adamlar gariban değil ki ucuzunu alsın. Demek ki tatmin olmuşlar.

TSK için sayısının azlığı sistemin bir miktar yabancılığı mesele oldu. 20 seneden sonra oda epey aşılmıştır. Teknik personel zannederim araca artık hakimdir. Şimdi sayısı bir miktar artsa dahada maliyet etkin olurdu. İçi midibüs gibi. Bayağı geniş.
İçine 120 lik havan veya 105 lik top bile girer tahmin ederim. Tam bir yük katırı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 13:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Ülkemiz gibi ekonomik olarak daha kat etmesi gereken yolu olan bir ülke, ortadoğu - balkanlar ve kafkaslar gibi her an problemlerin olabildiği bir coğrafyada güçlü ve etkin bir TSK ya ihtiyacı var ve bunu da en uygun maliyetle yapabilmeli. Bunun için arkadaşların dediği gibi bazı angarya işleri yapacak elimizde bazı platformlar olmalı. Özellikle ucuz SSCB teknolojisine sahip platformları temin edip, modernize etsek, belki ukrayna veya rusyadan destek alarak yapsak, idame maliyetlerini aşağı çekip, elimizdeki batı menşeili platformların kullanım ömürlerini uzatırız.

Bence bu tip platformları modern bir şekle sokabilirsek, katır gibi kullanabiliriz.

Hindistan 80 adet Mi 17 siparişi vermiş toplam 662 milyon dolar maliyeti var. Adet fiyatı 8,27 milyon dolar

http://www.defenseindustrydaily.com/ind ... ers-02755/

Ch-47 Blackhawk gibi değerli platformlar ile tehlikeli bölgelerde asker sevkiyatı yaparken. Hammallık işlerini bu tip ucuz platformlar ile sağlayabiliriz. Adet olarak bu helikopteri arttırmak zor bir şey değil bizim için.

Uçan Türk dergisinden bir yazı

https://www.academia.edu/3375144/Jandar ... ie_Service


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2016, 21:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 15:47
Mesajlar: 74
Yaş:
2003 senesinde Bursa da fırtına olduğu günde adayla Jandarma Bölge Komutanlığı arasında 4 ve ya 5 servisle personel ve ihtiyaçları banamısın demeden taşıyan bir helikopter.Üstüne şafak günü yazıldığı için helikopter nöbeti yazılmaya yazılmaya başlanmıştı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2016, 14:52 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Ben Mi-8T ile uçmuştum 10 saate yakın bir süre.Rusyada gazprom bunlardan sürüyle almış otobüs gibi kullanıyordu , kuzey kutbundaki tesislere her gün servis yapıyorlar çalışanları getirip götürmek için.
Şimdi baktım da Gazprom'un havacılık kolu olan Gazpromavia envanterinde toplam 45 aktif Mi-8 varmış. Envanterlerindeki Mi-2 ve Ka-26 gibi helolarıda ekler isek sayı 150 nin üzerine çıkıyor. Çoğu orta-büyük seviye ordunun envanterinde olan helikopter miktarına takriben eşit bir sayı bu. Cidden etkileyici...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2016, 15:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
Ben Mi-8T ile uçmuştum 10 saate yakın bir süre.Rusyada gazprom bunlardan sürüyle almış otobüs gibi kullanıyordu , kuzey kutbundaki tesislere her gün servis yapıyorlar çalışanları getirip götürmek için.
Pek çok petrol üreticisi şirket, özellikle ufak adalar, erişimi zor bölgeler ve offshore platformlara malzeme ve personel taşımak için helikopter kullanıyor. Mi-17 oldukça popüler, batılı ülkelerde de Sikorsky S-76 ve S-92 benzer amaçlarla kullanılıyor.
Alıntı:
Şimdi baktım da Gazprom'un havacılık kolu olan Gazpromavia envanterinde toplam 45 aktif Mi-8 varmış. Envanterlerindeki Mi-2 ve Ka-26 gibi helolarıda ekler isek sayı 150 nin üzerine çıkıyor. Çoğu orta-büyük seviye ordunun envanterinde olan helikopter miktarına takriben eşit bir sayı bu. Cidden etkileyici...
Okuyunca bir durup düşünüyor insan, değil mi?

Petrokimya sektörüne ve bazı limanlara havadan ulaşım ve arama kurtarma hizmeti veren bir havacılık şirketi var; CHC. Yanılmıyorsam 80 civarı S-76 ve toplamda 200'den fazla helikopter işletiyorlardı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2016, 18:07 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
http://www.redbull.tv/video/AP-1P5BWJVE11W11/the-shot
11:00 den sonrasındaki hareketler ve devamında insanların üzerinden sıfır geçmesi...

Bahsi geçen zero g olayını mevcut her hava aracında yunuslama hareketiyle yapmak mümkün, helikoptere has bir özellik değil. Bir de yakın geçiş pilotun mahareti elbette, R22 ile de yapar aynısını aynı pilot.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 19:08 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Resim
ASELSAN, özellikle Körfez ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere, dünya çapında sayısı 10 bin adede varan Mi serisi hava platformlarının modernizasyonunda geliştirdiği maliyet etkin çözümler ile aktif rol alıyor. Bu amaçla, 1 adet Mi-17 helikopterinin ASELSAN özgün ürünleri ile demonstrasyon amaçlı modernizasyonu gerçekleştirildi ve son kullanıcıya teslim edildi. Teslimatın hangi ülkeye yapıldığı ise açıklanmadı.
ASELSAN tesislerinde, müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak gerçekleştirilen modernizasyon kapsamında, ASELSAN'ın özgün olarak geliştirdiği; Çok İşlevli Göstergeler, Klavye Gösterge Birimi, Ataletsel Navigasyon Sistemi, Görev Bilgisayarı, Sayısal Harita Sistemi, İç Haberleşme Sistemi, V/UHF ve HF Telsizler entegre edilerek helikopterin görev kabiliyeti önemli ölçüde arttırıldı.
Demonstrasyon amaçlı gerçekleştirilen bu modernizasyon sonrası ilgili ülke envanterinde bulunan diğer Mi serisi helikopterler için de modernizasyon faaliyetlerine yakın zamanda başlanacağı ön görülüyor.
Kaynak: http://m.c4defence.com/Gundem/aselsanda ... yon/4216/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 20:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Tem 2012, 17:25
Mesajlar: 721
Yaş:
Alıntı:
Pek çok petrol üreticisi şirket, özellikle ufak adalar, erişimi zor bölgeler ve offshore platformlara malzeme ve personel taşımak için helikopter kullanıyor. Mi-17 oldukça popüler, batılı ülkelerde de Sikorsky S-76 ve S-92 benzer amaçlarla kullanılıyor.



Okuyunca bir durup düşünüyor insan, değil mi?

Petrokimya sektörüne ve bazı limanlara havadan ulaşım ve arama kurtarma hizmeti veren bir havacılık şirketi var; CHC. Yanılmıyorsam 80 civarı S-76 ve toplamda 200'den fazla helikopter işletiyorlardı.
Bende Çin halk Cumhuriyeti'nde Sivil bir hava yolu şirketi ile uçmuştum ,unutulmaz deneyim .

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 20:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:18
Mesajlar: 351
Yaş: 19
Resim
Resim
Resim

_________________
"Cumhuriyet fikren, ilmen, bedenen, kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 22:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
Resim
ASELSAN, özellikle Körfez ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere, dünya çapında sayısı 10 bin adede varan Mi serisi hava platformlarının modernizasyonunda geliştirdiği maliyet etkin çözümler ile aktif rol alıyor. Bu amaçla, 1 adet Mi-17 helikopterinin ASELSAN özgün ürünleri ile demonstrasyon amaçlı modernizasyonu gerçekleştirildi ve son kullanıcıya teslim edildi. Teslimatın hangi ülkeye yapıldığı ise açıklanmadı.
ASELSAN tesislerinde, müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak gerçekleştirilen modernizasyon kapsamında, ASELSAN'ın özgün olarak geliştirdiği; Çok İşlevli Göstergeler, Klavye Gösterge Birimi, Ataletsel Navigasyon Sistemi, Görev Bilgisayarı, Sayısal Harita Sistemi, İç Haberleşme Sistemi, V/UHF ve HF Telsizler entegre edilerek helikopterin görev kabiliyeti önemli ölçüde arttırıldı.
Demonstrasyon amaçlı gerçekleştirilen bu modernizasyon sonrası ilgili ülke envanterinde bulunan diğer Mi serisi helikopterler için de modernizasyon faaliyetlerine yakın zamanda başlanacağı ön görülüyor.
Kaynak: http://m.c4defence.com/Gundem/aselsanda ... yon/4216/1
Bu görsel ile kazakistan devleti için tasarladıkları modernizasyon paketi aynı görünmüyor. Kazaklar için tasarlanan modernizasyon daha kapsamlı görünüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=krfYtRJanmE

4:46 ya bakarsanız karşılaştırma imkanımız olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 22:40 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Alıntı:
Bu görsel ile kazakistan devleti için tasarladıkları modernizasyon paketi aynı görünmüyor. Kazaklar için tasarlanan modernizasyon daha kapsamlı görünüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=krfYtRJanmE

4:46 ya bakarsanız karşılaştırma imkanımız olabilir.
Haberde kullanılan görsel temsili olabilir. Mi17, T70'E dönmüş :D Video için sağolun.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 22:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Anafor, oradaki kapsam daha fazla olmayabilir. Sadece konsol başına ikişer MFD görüyoruz. Yoksa terminaller vs burada da var.

Belki o teorik çalışma böyle gerçekleşmiştir.

Bu arada bizim Mi-17'ler de böyle bir çalışmadan geçiyor biliyorsunuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 23:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Yukaridaki Mi-17 kokpit fotosu muhtemelen Jandarma icin yapilan Mi-17 Helimod modernizasyonundan olabilir. UH-12020'lerdeki gibi her iki pilot icin 1er adet MFD ve orta pedestel konsolda FMS ucus yonetim ekranlari var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2017, 00:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
Anafor, oradaki kapsam daha fazla olmayabilir. Sadece konsol başına ikişer MFD görüyoruz. Yoksa terminaller vs burada da var.

Belki o teorik çalışma böyle gerçekleşmiştir.

Bu arada bizim Mi-17'ler de böyle bir çalışmadan geçiyor biliyorsunuz.
Üstad bizim Mi-17'lere yapılan avionik modernizasyonu kapsamını görebileceğimiz bir kaynak var mı? Aselsan sitesi vs..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 03:57 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
O değilde, vantilatörlere hasta oldum... Kazulet gibi önünde duruyor. Dantelli perdeyide ekledinmiydi tam olur artık. Rus tayyarelerinde gerçekten mevcut perdeler. Hatta bizzahati gözümle şahit olduğum votka şisesi tutacağı dahi oldu bardaklık yerine. O derece yani. Uzun lafın kısası, eşeğe altın semer giydirsende eşek yine eşektir. Modern aviyonik koysan bile o basitlik, o kalitesizlik hiç değişmiyor. Ben bizzat 1 kerede uçtuğum bu FARGO kamyonet bozması katırları hiç sevmedim. Katır gibi olduğu doğru ama elinde UH-60 gibi bir kısrak varken kim katıra binmek isterki? Yeri OGM olmalıdır. Bir NATO ordusuna yakışmadığını düşünüyorum. Kaliteyi düşürüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 05:40 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Tersini düşünüyorum. Bence sayısı artmalı. Hemen hemen bütün helikopter filomuz ABD menşeli. Tek kaynağa bağlı kalmanın geçmişte çok tokadını yedik. 20 sene sonunda teknik bakım, ekip ve pilotaj oturmuştur diye düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 11:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
O değilde, vantilatörlere hasta oldum... Kazulet gibi önünde duruyor. Dantelli perdeyide ekledinmiydi tam olur artık. Rus tayyarelerinde gerçekten mevcut perdeler. Hatta bizzahati gözümle şahit olduğum votka şisesi tutacağı dahi oldu bardaklık yerine. O derece yani. Uzun lafın kısası, eşeğe altın semer giydirsende eşek yine eşektir. Modern aviyonik koysan bile o basitlik, o kalitesizlik hiç değişmiyor. Ben bizzat 1 kerede uçtuğum bu FARGO kamyonet bozması katırları hiç sevmedim. Katır gibi olduğu doğru ama elinde UH-60 gibi bir kısrak varken kim katıra binmek isterki? Yeri OGM olmalıdır. Bir NATO ordusuna yakışmadığını düşünüyorum. Kaliteyi düşürüyor.
Hocam çiftçilikte ikisininde yeri vardır katırın taşıdığı yük olmazsa kısrak kışın aç kalabilir. Zorlukları kapasiteleri farklı ihtiyaç olduğu müddetçe Kısrakda (UH-60) Katırda (Mil Mi-17) Aygır'da (CH-47) olmalı kullanılmalı.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2017, 17:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Tersini düşünüyorum. Bence sayısı artmalı. Hemen hemen bütün helikopter filomuz ABD menşeli. Tek kaynağa bağlı kalmanın geçmişte çok tokadını yedik. 20 sene sonunda teknik bakım, ekip ve pilotaj oturmuştur diye düşünüyorum.
Yerli turboşaft motor ve yerli helikopterin yolda olduğu şu dönemde, özellikle lojistik sıkıntısı yaşadığımız bir helikopteri,
basit ve pratik olduğu gerekçesi ile daha da arttırmanın bir anlamı yok. Ha dersiniz yerli sanayimiz yok ve olmayacak,
o zaman sadece nakliyat için oda harekatta değil cephe arkasında kullanılabilir.

Şükür ki böyle bir durum yok. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2017, 19:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Personel olarak S-70in iki katı, yük olarak S-70in taşıdığının %25-30 fazlasını S-70in iki katı menzile taşıması bir etken olabilir mi? Bizim yapacağımız light utility helicopter hafif sınıf bir genel maksat helikopteri ne S-70in ne Mi-17nin alternatifi değil. Bence Mi-17 birlikler arası yük-personel aktarımı için biçilmiş kaftan. S-70 ile de operasyona gideceksin. Hızlı bir şekilde bir yerden bir yere güç aktarmak bunun önemini kelimelere dökemem. Ondan diyorum keşke CH-47lerden daha fazla alabilsek diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2017, 19:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Afganistanda Mi-17 ve CH-47 nin aynı bölgede kullanımı ile ilgili bir video

https://www.youtube.com/watch?v=nTuDWPrpo1A


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2017, 13:36 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Ya tamam, Mi-17/8 işe yarar, yük katırı helikopter. Bu bir gerçek. Lakin kalite yerlerde... Bu seviyeye inmemeliyiz. Dikkat ediniz, Doğu bloku hariç, fakirin ekmek teknesi. Yakışmıyor bence TSK'ne. Ha bakınız, yeni Mi-38 yapmışlar, o olur. Gayet modern ve güzel bir helo olmuş. Bu devirde eskiye, ucuza rağbet olmamalı diye düşünüyorum. Belli bir standarda eriştik, bunu muhafaza etmeli, dahada ileri götürmeliyiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2017, 17:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 03:20
Mesajlar: 50
Yaş: 24
Alıntı:
Ya tamam, Mi-17/8 işe yarar, yük katırı helikopter. Bu bir gerçek. Lakin kalite yerlerde... Bu seviyeye inmemeliyiz. Dikkat ediniz, Doğu bloku hariç, fakirin ekmek teknesi. Yakışmıyor bence TSK'ne. Ha bakınız, yeni Mi-38 yapmışlar, o olur. Gayet modern ve güzel bir helo olmuş. Bu devirde eskiye, ucuza rağbet olmamalı diye düşünüyorum. Belli bir standarda eriştik, bunu muhafaza etmeli, dahada ileri götürmeliyiz.
Mil-mi 17'nin kalitesinin yerlerde olduğunu hiç zannetmiyorum, dağ-bayır bana mısın demeyen bir helikopter.Bu seviyeye inmemeliyiz diyorsunuz da sanki biz helikopter konusunda çok mu iyi seviyelerdeyiz? UH-1'ler, Cougar'lar mil-mi 17'lere göre daha mı iyi? Kore, Çin, Mısır, Hindistan bu ülkelerin orduları çok mu fakir, bizden daha modern ekipmanlara sahip....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2017, 18:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Bu helikopter bana nedense Toyota Hilux'u anımsatıyor. Basit ve işlevsel. Daha önce denildiği gibi katırın helikopter olmuş hali. Alınırsa iş göreceği muhakkak ama bence bildiğimiz yerden yani batı ekolünden muadilleri ile devam edilmeli bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2017, 19:17 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Arkadaşlar, sizin hiç bu helikopterler ile birebir deneyim yaşama imkanınız oldumu? lütfen bir fuarda veya gösteride en azından gidip bir inceleyin UH-60'ı, Cougar'ı, bunu. Bakın kendiniz görün farkı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2017, 19:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Mi-38 de olur yeterki benzer yeteneklere sahip ucuz yollu bir araç olsun. Batıdaki muadillerine yönelecek kadar iyi durumda değiliz açıkçası. Para suyunu çekiyor. Bir süre sonra bunun askeri projelere de yansıması kaçınılmaz. S-70leri cephe gerisi taşıma işlerinden çekerek bu araçların gövdelerini de verimli kullanmış oluruz. Mi-17 dememin sebebi Aselsan aviyonik suitinin hemen uygulanabilecek olması.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2017, 08:23 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar, sizin hiç bu helikopterler ile birebir deneyim yaşama imkanınız oldumu? lütfen bir fuarda veya gösteride en azından gidip bir inceleyin UH-60'ı, Cougar'ı, bunu. Bakın kendiniz görün farkı.
Oldu Ukrayna da Mi-8 ile tek gaz platformuna gittim(şimdi ruslar el koydu). Pakistanda Mi 17 ile Muzafferabatın üstüne ile yüksek rakımdaki enerji santraline tırmandık. Bizim ülkemize uymaz bir şey basit ve "katır" diye ona sempati duymak yanlış. Isı izini gizlemeye imkan olmayan bir yapısı var. Ruslar dahi gizleyemedi şimdi kimse egzost çıkışına klima gibi konmuş parçanın fotosunu paylaşmasın onunla düşen ısı izi UH-602ın çıplak halinden daha fazla. Hot&high performansının olmasının tek sebebi dehşet yakıt tüketen eski nesil güçlü motorları. Konforsuzluğundan ve kötü uçuş karakteristiklerinden bahsetmiyorum bile örneğin UH-60larda altındaki pilot iniş alanını çok güzel ve net görürken Mi-17 önce iniş alanınında bir tur atıp kendine bir referans bulup oraya göre iner çünkü altını pilot göremez.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2017, 19:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Bu helikopterleri terör bölgeleri dışında , havadan nakliye ihtiyacının olduğu idamesi ucuz bir platform olarak düşünmemiz daha doğru olabilir. Bu helikopterler Uh-60 ve CH-47 lerin aylık kullanım saatlerini azaltacak ucuz ve kapasiteli bir katır gözüyle bakarsak daha doğru olmaz mı?

Ekonomi çok iyiye gitmiyor gibi görünüyor. Bu tarz platformlar ile bazı ihityaçları ucuza kapatsak mantıklı olmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 10:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Bu helikopterleri terör bölgeleri dışında , havadan nakliye ihtiyacının olduğu idamesi ucuz bir platform olarak düşünmemiz daha doğru olabilir. Bu helikopterler Uh-60 ve CH-47 lerin aylık kullanım saatlerini azaltacak ucuz ve kapasiteli bir katır gözüyle bakarsak daha doğru olmaz mı?

Ekonomi çok iyiye gitmiyor gibi görünüyor. Bu tarz platformlar ile bazı ihityaçları ucuza kapatsak mantıklı olmaz mı?
Biz bu helikopterin ilk alım giderine çok takılıyoruz. Bakım İdame ve yakıt masrafı ve özelliklede yakıt masrafı mevcut helikopterilerimizden fazla gibi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 10:15 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Şöyle düşünün.

Mi-17 otomatik benzinli.

UH-60 dizel manuel.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 13:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Benim de pilotlarından duyduğum motor bakımı nerede ise yok , hatırlamıyorum ama 3000 mi 5000 saat sonra değiştir tipi , "cg" hesabı ağırlık hesabı filan yok ne kadar sokarsan o kadar taşırsın , basit Rus helikopteri ... aslında sadece Güneydoğu bölgesi için Aselsan aviyonik ve kendini koruma sistemleri ile kullanılabilir gibi. Yakıt fazladır onun hesabını iyi yapmak lazım ama pilotlar memnundu helikopterden. Bir de gerçekten çok heybetli helikopter, arka rampa kapağı çok iyi düşünülmüş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 14:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Yakıt konusunu ek taşıma kapasitesi ile değerlendirmek lazım. Özellikle kabin içinde taşıyabildiği yük elimizdeki CH-47ler hariç tüm helilerden misliyle fazla. Bu aşamada iki sorti diğer heli ile taşımaktansa bir sorti bununla taşımak daha avantajlı olur. İlla ki Mi-17 olsun demiyorum ama iyi yük taşıyan ucuz yollu bakımı kolay bir helikoptere ihtiyacımız olduğu su götürmez bir gerçek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 16:52 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Benim de pilotlarından duyduğum motor bakımı nerede ise yok , hatırlamıyorum ama 3000 mi 5000 saat sonra değiştir tipi , "cg" hesabı ağırlık hesabı filan yok ne kadar sokarsan o kadar taşırsın , basit Rus helikopteri ... aslında sadece Güneydoğu bölgesi için Aselsan aviyonik ve kendini koruma sistemleri ile kullanılabilir gibi. Yakıt fazladır onun hesabını iyi yapmak lazım ama pilotlar memnundu helikopterden. Bir de gerçekten çok heybetli helikopter, arka rampa kapağı çok iyi düşünülmüş.
Motor bakımı yok değil 5000 saat sonra değiştir tipi diye bir motorda dunya litaritüründe yok, o acizliğin göstergesidir. Motorlar o kadar kötü ki çok kuvveti az agırlıkla verebilmek için 3-5bin saatte tükeniyor ve Rus silahlı kuvvetleri değilseniz size en az Amerikan muadilleri kadar pahalıya geliyor.
Bu arada pilot kardeşimiz ile ilgili şüphe duy. Yada seni pek cahil bulup ciddiye almamış dünyada CG hesabı yapmadan kalkacak helikopter yoktur. Mi-17lerin ekibi 2 pilot ve 1 mühendisten oluşur o yüzden pilot hesap yapmaz çünkü helikopterde bu işi yapmak için özel olarak bir mürettebat vardır.
Teröristlerin eline daha çok hava savunma füzesi geçtikçe çok tehlikeli bir hal alır IR bastırıcıları çok başarısız.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Artı o kadar zengin bir ülke değiliz batıda Mi-17 leri doğuda UH-60 ları güneyde CH-47 leri kuzeyde S-70 leri kullanalım.

Alacağımız her helikopter her türlü şartlarda görev yapabilmesi hedeflenir ve ona göre alım yapılır.Bunun sebebi ise bütün uçarbirlik kuvvetin her halukarda sıkıntı olması durumunda yerine gelip görev idame etme kabiliyetinde olmasıdır.

Bunun istinası malesef AS532 modelidir oda malesef AB yağına kurban gitmiştir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 17:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Benim anladigim Jandarma bu helikopterleri daha cok geri planda kullaniyor. Ana us noktalari veya sehirler arasinda personel ve malzeme tasima gibi. Inis kalkisi zor olan ve yerden ates ihtimali yuksek muharip bolgeler, daglik alanlar ve ileri us bolgelerine personeli S-70 tasiyor. Bu acidan sailordream'in yazdiklarini destekler bir kullanimi soz konusu oldugu goruluyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 17:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Alıntı:
Motor bakımı yok değil 5000 saat sonra değiştir tipi diye bir motorda dunya litaritüründe yok, o acizliğin göstergesidir. Motorlar o kadar kötü ki çok kuvveti az agırlıkla verebilmek için 3-5bin saatte tükeniyor ve Rus silahlı kuvvetleri değilseniz size en az Amerikan muadilleri kadar pahalıya geliyor.
Bu arada pilot kardeşimiz ile ilgili şüphe duy. Yada seni pek cahil bulup ciddiye almamış dünyada CG hesabı yapmadan kalkacak helikopter yoktur. Mi-17lerin ekibi 2 pilot ve 1 mühendisten oluşur o yüzden pilot hesap yapmaz çünkü helikopterde bu işi yapmak için özel olarak bir mürettebat vardır.
Teröristlerin eline daha çok hava savunma füzesi geçtikçe çok tehlikeli bir hal alır IR bastırıcıları çok başarısız.
Piyade agirlikli (adam basi 80-120 kilo , techizat dahil) harekat yapiyorlarsa kafadan hesap yapiyor olabilirler. Uca uca , yakit harcamasi , yukun yeri ve agirligi sonucu degisen cg'yi tahmin ediyor olabilirler. Muhendis degil fakat ucus teknisyeni mevcut. Belki o hesabi yapip tamam diyordur. Ama pilotun da cek etmesi lazim. Merak etmeyin okumus cahillerden degilim :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 20:00 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Mi-38 nın temin birim fiyat ekonomik değildir, lojistik avantajlarını hesaba katmadan bile uh-60/ s-70 lar çok yüksek üretim adetlerinin de yardımı ile kapasite/maliyet hesabında daha ucuza geliyordur

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2017, 22:45 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Şu anda zaten yerli T-70 üretimine soyunmuşken diğer bir seçenek mevzu bahis dahi değil...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2017, 00:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar;

Çok lazım olduğunu düşünüyorsak bence bu helikopteri iyice bize uydurarak alabilriz. Mesela mevcut halini gövde olarak alırız,

-Pervane tasarımını değiştirebiliriz (sessizleştirebiliriz)
-Rus motorları yerine ısı izi düşürülebilecek iki adet maliyet etkin batı menşeili 2.000 hp seviyesinde motor kullanırız.
-FADEC ekleriz.
-IR bastırıcı kit yeni motorlara göre baştan dizayn edilir ve eklenir.
-Aselsan üretimi yeni nesil aviyoniklerle donatılmış bir kokpit,
-Kuyruk kısmını güçlendiririz. (bir çok kazada sebep kırılgan olan kuyruk.

Kendi Mi-17'mizi yapmış oluruz.


En son swat tarafından 28 Nis 2017, 10:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2017, 04:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar;

Çok lazım olduğunu düşünüyorsak bence bu helikopteri iyice bize uydurarak alabilriz. Mesela mevcut halini gövde olarak alırız,

-Pervane tasarımını değiştirebiliriz (sessizleştirebiliriz)
-Rıs motorları yerine ısı izi düşürülebilecek iki adet maliyet etkin batı menşeili 2.000 hp seviyesinde motor kullanırız.
-FADEC ekleriz.
-IR bastırıcı kit yeni motorlara göre baştan dizayn edilir ve eklenir.
-Aselsan üretimi yeni nesil aviyoniklerle donatılmış bir kokpit,
-Kuyruk kısmını güçlendiririz. (bir çok kazada sebep kırılgan olan kuyruk.

Bende Mi-17'mizi yapmış oluruz.
TSK oyle maceraya girmez, zaten o kadar degisikligi yapmaya degmez. TSK'nin donerkanat ihtiyaci icin projeler devam ediyor; T70, T625, T129, ve CH-47 ana araclar olarak envantere girmeye devam eder. Mi-17 bir sure daha kullanilir ve zaman icinde dost bir ulkeye hibe edilir. Mi-17 icin esek, katir gibi tanimlamalar var ama bence gercek manada katir S70 serisidir. Her yuku onlar cekiyor, daga bayira onlar suruluyor cunku. TSK'nin ilerde CH-47 sayisini 2-3 misline cikarmasini bekleyebiliriz ayrica. Buyuk ic hacimli govdesi ve diger performans avantajlariyla TSK'nin ingiliz ati olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2017, 11:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Şu kanaat oluştu; Mİ17 güzel helo ama banane :) yük taşımacılığı ve sair konularında övülüyor ancak yukarıda bazı üstadlar berbat olan noktalarını izah etmişler. Bu helo yu dilediğimiz manada kullanabilmek için pek çok özelliğinin yapısal olarak elden geçirilmesi ve eklemeler yapılması gerekiyor bunun içinse extra emek ve para harcanması gerekir. Halihazır da bir projemiz olmasa idi ya da olan projelerde işler istediğimiz gibi gitmese idi bu işe girilmesi düşünülebilirdi. Ancak bu aşamada sanırım bu işe bulaşmayacağız. Biz yine o modernizasyon yeteneklerini elde tutalım ama.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2017, 12:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Benim kuzen emekli jandarma Kurmay Albay, jandarmaya ilk alınan S70 ler ile epey uçtu, ilk pilotlardan. Bir süre ABD de kaldı eğitim için. Mi-17 ler alınırken bir sürede Rusya da kaldı. Her iki helikopter ile de uçtu. Atatürkçü dür, Sarıyayla başını yedi sanırım. Generallik için uzun süre bekletilince emekliliğini istedi. Bir daha ki buluşmamızda iki helikopteri kıyaslamasını isterim kendisinden.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017, 17:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 03 Ara 2012, 22:28
Mesajlar: 2178
Yaş:
https://m.vk.com/video-121289356_456239 ... 9356_23143


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017, 17:22 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 03:20
Mesajlar: 50
Yaş: 24
O kadar da kötü bir helikopter değil.UH-1'lerin, Cougar'ların yerine geçse kötü mü olur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017, 18:50 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
O kadar da kötü bir helikopter değil.UH-1'lerin, Cougar'ların yerine geçse kötü mü olur?
Abicim, abicim diyorum çünkü neredeyse yarı yaşımdasın, yanlış anlama, Rusun İlyushin'ide iyi, koyuyorsun 300 kişiyi içine her bir yere götürüp getiriyor ama AEROFLOT bile AIRBUS tedarik ediyor dış hatları için. Anla olayı yani. Kalite kallavi... Kokpitte bir alet var bizim eski Facit hesap makinesi gibi, bu ne dediğimde, computer dediler, ağzım açık kaldı. Çiçek desenli perdeleri vardı mesela. hiç Rus pazarına gittinmi eskiden? oradan iş gören ve sağlam ürünler alırdık, hatta ben bir tane dürbün almıştım vakti zamanında. İş görür ama eski nesil ürünler. O yüzden bize gelmez artık diyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 11:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Çiçek desenli perdeleri vardı mesela.
perde güzel perdeye laf yok :lol:


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 98 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye