TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 12:02

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3857 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 578 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 16:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 120
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Türkiye TX / FX Projesinde Ortağını Seçti: İsveç

TX / FX projesinde ciddi bir karar eşiği çoktan geçilmiş de haberimiz yokmuş...

ABD merkezli modelleme ve simülasyon şirketi Ternion'un, internet sitesinde 2 Şubat günü yayınlanan kısa bir bilgi notuna göre, TAI, TX / FX projesinin kavramsal tasarım çalışmalarında kullanmak üzere bu firmanın FLAMES isimli simülasyon yazılımını satın almış. Aynı firmanın 29 Mart tarihli bilgi notuna göre ise, TAI, söz konusu yazılım için kendi tesislerinde eğitim hizmeti almış.

Ternion firması, TAI'nin projede tasarım çalışmalarını Saab ile birlikte yürüttüğü bilgisini eklemiş. Nitekim firmanın web sitesi incelendiğinde Saab firmasının da tecrübeli bir FLAMES kullanıcısı olduğu görülüyor.

Dolayısıyla, TX / FX projesindeki yabancı teknoloji sağlayıcısı ortağın kim olduğu sorusu yanıtını bulmuş görünüyor: İsveç (Saab).

Bu ayrıca, Türkiye'nin TX / FX için Güney Kore ile bir ortaklığa gitmeyeceği anlamına da geliyor.
Kaynak
http://www.siyahgribeyaz.com/2012/06/tu ... secti.html
hayır daha tam olarak seçti denilemez. Seçilen CAD programı konusunda uzman SAAB firması ile eğitim görüyor, tecrübesine istinaden SAAB ın FLAMES adlı programdan, uçak tasarımında nasıl faydalandığı öğreniliyor.
şuana kadar hepsi bu.
Tabii bu demek değildir ki ileriki zaman da SAAB TAI ye danışmanlık yapmayacak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 10:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 120
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

hayır daha tam olarak seçti denilemez. Seçilen CAD programı konusunda uzman SAAB firması ile eğitim görüyor, tecrübesine istinaden SAAB ın FLAMES adlı programdan, uçak tasarımında nasıl faydalandığı öğreniliyor.
şuana kadar hepsi bu.
Tabii bu demek değildir ki ileriki zaman da SAAB TAI ye danışmanlık yapmayacak
Öte yandan, niçin bu eski nesil CAD yazılımının seçildiğini de analiz etmek gerekmez mi?
bu cad programının hava aracı tasarımında iyi ve maliyet etkin olduğu söyleniyordu. tabii saab gibi tecrübeli bir havacılık şirketinin bu programı kullanmasının seçimimizde mutlaka etkisi olmuştur.

bir de isveç silah satışlarında diğer satıcılara göre daha fazla teknoloji paylaşması ileride danışmanlık yaparsa bu paylaşım özelliğinde de faylananırız diye düşünülmüş olması çok gerçekçi olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 18:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Flames aslında bir çeşit Catia değil, yani bununla uçak tasarlanmıyacak. Bu program bir tür simulator.

http://www.ternion.com/products/flames- ... -suite.htm

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 18:59 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 17:24
Mesajlar: 18
Yaş:
2013 yılında kavramsal tasarım çalışması tamamlanana kadar proje ile ilgili doyurucu bir haber göremeyeceğiz galiba. Hayırlısı sabırla bekleyelim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:34 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 20:02
Mesajlar: 20
Yaş:
Alıntı:
2013 yılında kavramsal tasarım çalışması tamamlanana kadar proje ile ilgili doyurucu bir haber göremeyeceğiz galiba. Hayırlısı sabırla bekleyelim.
doğru söylüyorsunuz kavramsal tasarım bittikten sonra nasıl bırsey olacagı az cok ortaya çıkar


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Alıntı:
Flames aslında bir çeşit Catia değil, yani bununla uçak tasarlanmıyacak. Bu program bir tür simulator.

http://www.ternion.com/products/flames- ... -suite.htm
Hah!.. Ben de onu diyecektim.. Bu bir görev profili tasarlama, "şunu şunu şunu yapabilsin.." istediğiniz tayyarenin az çok hangi parametrelere; Motor gücü, bazı aerodinamik katsayılar, kanat yükleri, yakıt kapasitesi, motor gücü, vs, gibi şeyleri hesaplayabileceğiniz, Akıncı'nın da dediği gibi bir "simülasyon" ortamı.. Ben de bakınca onu anlıyorum..
İstenen ve tasarlanan, yani bizim Hava Kuvvetleri'nin tasarladığı ConOps denen "Ben bu tayyare ile ne yaparım, tayyare ne yapsın istiyorum" kavramsal tasarımını parametrik hale getirecek ortamı sağlayan şey..

Buradan da şunu anlıyoruz ki, bizimkiler harbi harbi kuvvet ne istiyorsa onu çıkartmaya çalışacaklar.. Herhalde keyif için almamışlardır.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Flames aslında bir çeşit Catia değil, yani bununla uçak tasarlanmıyacak. Bu program bir tür simulator.

http://www.ternion.com/products/flames- ... -suite.htm
Hah!.. Ben de onu diyecektim.. Bu bir görev profili tasarlama, "şunu şunu şunu yapabilsin.." istediğiniz tayyarenin az çok hangi parametrelere; Motor gücü, bazı aerodinamik katsayılar, kanat yükleri, yakıt kapasitesi, motor gücü, vs, gibi şeyleri hesaplayabileceğiniz, Akıncı'nın da dediği gibi bir "simülasyon" ortamı.. Ben de bakınca onu anlıyorum..
İstenen ve tasarlanan, yani bizim Hava Kuvvetleri'nin tasarladığı ConOps denen "Ben bu tayyare ile ne yaparım, tayyare ne yapsın istiyorum" kavramsal tasarımını parametrik hale getirecek ortamı sağlayan şey..

Buradan da şunu anlıyoruz ki, bizimkiler harbi harbi kuvvet ne istiyorsa onu çıkartmaya çalışacaklar.. Herhalde keyif için almamışlardır.. :roll:

Kuvvetinde "Kallavi" birşey isteyeceğine adım gibi eminim..

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Flames aslında bir çeşit Catia değil, yani bununla uçak tasarlanmıyacak. Bu program bir tür simulator.

http://www.ternion.com/products/flames- ... -suite.htm
Hah!.. Ben de onu diyecektim.. Bu bir görev profili tasarlama, "şunu şunu şunu yapabilsin.." istediğiniz tayyarenin az çok hangi parametrelere; Motor gücü, bazı aerodinamik katsayılar, kanat yükleri, yakıt kapasitesi, motor gücü, vs, gibi şeyleri hesaplayabileceğiniz, Akıncı'nın da dediği gibi bir "simülasyon" ortamı.. Ben de bakınca onu anlıyorum..
İstenen ve tasarlanan, yani bizim Hava Kuvvetleri'nin tasarladığı ConOps denen "Ben bu tayyare ile ne yaparım, tayyare ne yapsın istiyorum" kavramsal tasarımını parametrik hale getirecek ortamı sağlayan şey..

Buradan da şunu anlıyoruz ki, bizimkiler harbi harbi kuvvet ne istiyorsa onu çıkartmaya çalışacaklar.. Herhalde keyif için almamışlardır.. :roll:

Kuvvetinde "Kallavi" birşey isteyeceğine adım gibi eminim..
Bize gerekli olan Ankara'dan çıkan mühimmatları atacak bi taşıyıcı değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bize gerekli olan Ankara'dan çıkan mühimmatları atacak bi taşıyıcı değil mi?
Onun için F-35 yok mu?
Bize daha ziyade F-16'nın yerini alacak bir uçak gerekiyor. Öncelikli rolü hava-hava, ikincil görevi hava-yer olan...
F-35,misal tübitak-som atabilecek mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Alıntı:
Bize gerekli olan Ankara'dan çıkan mühimmatları atacak bi taşıyıcı değil mi?
Öyle olsa bu proje hiç başlamazdı, "bomba kamyonu" F4 den daha iyi taşıyıcı bulamazsın. Kendi uçağını üreterek Mühimmat atmaktan çok daha fazla serbestlik ve fayda sağlarsın. HDS nin yukarıda yazdıkları dahi pek çok şey anlatıyor bu hususta.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 23:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Alıntı:
Kuvvetinde "Kallavi" birşey isteyeceğine adım gibi eminim..
Senin de önüne bembeyaz bir sayfa açılsa, sen de en acaibini istemez miydin?.. Hele ki teksir kağıdından müsveddeye çizim yapmaya alışkınsan, önüne tertemiz kocaman bir kağıt konsa..

Bakalım.. Öyle tırı vırı bir şey olması istenmediği sinyalleri geliyor.. Bakalım ona teknik ve bütçesel imkanlarımız erecek mi?.. Hoş İsveçli'nin yettiyse, yani zamanının en ileri teknolojili tayyarelerinden birini yapmaya.. Hani ne bileyim..
Alıntı:
F-35,misal tübitak-som atabilecek mi?
Fiziksel olarak evet.. ama diğer mevzulardaki şeylerse kast ettiğin, bir süre sonra bunların birer "sözleşme detayı" haline gelme olasılığı var.. Parası ne ise verir adapte ederiz.. Bir mühimmat, tayyare olsun, birliklere katılsın da..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 00:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Küçümsenen Hürkuş un sınıfının belkide en iyi uçağı olduğunu göreceğiz yakında, Ekonomik ve siyasal destek sürdükçe ben umutluyum bu uçaktanda, Beceririz artık pek çok şeyi.

Şayet 2023 de cidden bölgesel güç, büyük devlet filan olmayı düşünüyorsak böylede olmalı. Artık yunan değil karşımızdaki; israil, rusya.. Bu son suriye olayı işin ciddiyetini gösterdi aslında bulunduğumuz coğrafya tam bir kurtlar sofrası.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 00:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
ancak şöyle bir şanı yürüyecek Hürkuş yapmak ile şanı yürüyecek jet tayyare yapmak bambaşka dünyalar.. Hem mali bütçesi, hem de teknik bütçesi adamı perişan eder..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 00:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Emekleme aşamasından ötesi değil aslında, hatta çokda elzem değildi KT-1 lerden sonra fakat işin yapılış şekli ilham verici. fowler flap bu tip bir uçak için lüks geliyor bana ama kaçınmamışlar yapmışlar, çünkü sırf bu sayede silahlı hürkuş un Coin performansı katlandı belkide.. Senin tabirinle Hissi kablel vuku diyelim, Bence sağlam şeyler çıkacak ortaya.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 11:17 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 20:02
Mesajlar: 20
Yaş:
Alıntı:
Ucak Kuvvet in istedigi sekilde tasarlanirsa pazara hitab edebileckmi ?

Ucak disariya satilmazsa yada satilamazsa Ucak icin harcanacak onca para Türk halkinin sirtinda kambur olmamasi icin daha daha larda gözönünde bulunurmu yoksa basindan beri birde Export versiyonu üretilirmi ?


SAR in sordugu Kendi mühimatimizi tasimasi bir bakima baska bir soruyu arkasindan tasiyor aslinda.

Bu Ucak kimin üretdigi Radari,Avionik i, Mühimati, Motoru tasiyacak ?

Hangi Pazara hitap edecek Export versiyonu olursa hangi donanimi olacak HDS nin Gemilerdeki sevdigi modülerlik bu tarz bir teyaredede olurmu misal A400.
Tahminimce tsk f16 - f35 arasi bir ucak isteyecektir. Ve bu ucagin pek cok talibi olacaktir (f35 ten ucuz olmak kaydi ile)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 12:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
2020 e kadar 100 ucaklik bir acigimiz olacak bu acigi kapatmak ve üretilen ve üretilecek milli silahlari kullanmak icin böyle bir proje ortaya cikti f16 lardan daha gelismis olurlarsa büyük basari saglanmis olur,f35 seviyesinde bir ucak olacagini hic zannetmiyorum .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 12:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 409
Konum: çanakkale
Yaş: 39
f-16 dan daha iyi olmıycaksa zaten yapmata gerek yok.)))) :roll: tf-x 2030da mı olur 2035de mi olur bilmem ama milli bir uçak semelarımızda uçmalı.....

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 14:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Alıntı:
Dikkatinizi çektimi bilmiyorum.Bu zamana kadar ortaya çıkan projeler ve yürütülmekte olan projelerin ortak özelliği sınıflarının en iyisi olması
Hedef Çift motorlu ve F35 ten daha iyi bir uçak olmasıdır. Bu konuda yapılan röportajlar var önceki forumda forum üyelerinin değerli yazıları var.
geriye dönüp akıl bulandırmaya gerek yok
Çift motorlu f35 ten daha iyi bir Uçak olacak Hedef bu.....
Bekleyip hep beraber göreceğiz.
Bir zamanlar bu Forumda kendi imkanlarımızla Uçak bile yapamıyacağımızı idda eden üyeler vardı. Nerden nereye....
Cift motorlu olmaz sanmam.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 16:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Alıntı:
2020 e kadar 100 ucaklik bir acigimiz olacak bu acigi kapatmak ve üretilen ve üretilecek milli silahlari kullanmak icin böyle bir proje ortaya cikti f16 lardan daha gelismis olurlarsa büyük basari saglanmis olur,f35 seviyesinde bir ucak olacagini hic zannetmiyorum .
Uçak boşluğunu doldurmak için milli uçak yapıyoruz yani? Tam tersi olması gerekmez mi?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 18:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Alıntı:
Eğitim uçağı belki ama Muharip uçak çift motorlu
Niye?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 21:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 409
Konum: çanakkale
Yaş: 39
savaş uçagı ile beraber bu jet egitim uçagındanda para kazanabiliriz.çünkü jet eğitim uçagı ihtiyacı azınmayacak kadar çokken üretici firma sayısı az.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 21:51 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Nasıl az?
Batı eksenli kullanıcılar için BAE Hawk, Doğu bloğu için Yak-130 var. Üstüne de MB-339 var. Bütün ihaleler çok çetin geçer.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 01:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 675
Yaş:
Alıntı:
Dikkatinizi çektimi bilmiyorum.Bu zamana kadar ortaya çıkan projeler ve yürütülmekte olan projelerin ortak özelliği sınıflarının en iyisi olması
Hedef Çift motorlu ve F35 ten daha iyi bir uçak olmasıdır. Bu konuda yapılan röportajlar var önceki forumda forum üyelerinin değerli yazıları var.
geriye dönüp akıl bulandırmaya gerek yok
Çift motorlu f35 ten daha iyi bir Uçak olacak Hedef bu.....
Bekleyip hep beraber göreceğiz.
Bir zamanlar bu Forumda kendi imkanlarımızla Uçak bile yapamıyacağımızı idda eden üyeler vardı. Nerden nereye....

Niyet F35 ten daha iyi bir uçak olabilir. Ancak bizim öyle bir uçak yapabileceğimizi sanmıyorum.

F35 biraz göreceli bir kavram. F22 baz alınarak yani elde bir birikim varken üretilmesi planlanan belkide eldeki birikimlerin bir çoğu kullanılarak yapılan ancak halen son halini almamış devasa bütçeli ABD nin henüz nihayetlendirememiş olduğu uçak olan F35 ten daha iyisini yaparız... yapacağız.... plan bu vb. sözler biraz iddalı sanırım.

3-4 bin potansiyel siparişi olacak bir F35 in maliyeti şuan 100 milyon doların üstündeyken halen fiyatı net değilken muhtemelen 150 milyon seviylerinde bir fiyatla Türkiye vb ülkelere gazlanacak olan uçaktan bahsediyoruz. Muhtemel siparişi 300-500 adet olacak olan, Türkiyenin neredeyse sıfır bilgi birikimi ile üreteceği, F35 ten daha iyi ancak F16 ya yakın bir fiyatla uçak yapmasını beklemek biraz hayal değilmi.

Kuvvet her şeyi ile bizim olan F16 ya yakın son teknoloji ile donatılan bir uçakla bence yetinebilir.
her istediğimizi takabileceğimiz her istediğimiz yerde kimseye hesap vermeden kullanabileceğimiz bir uçak bence de ilk etapta yeterli olacaktır. dahasını beklemek hiç bitmeyecek bir projeye milyarlar gömmek olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 04:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 46
Yaş:
Türkiyenin elindeki imkanları göz önüne alındığında (f-16, f-4 terminator 2020 ) zaafiye doğmaması açısından en geç hangi yıla kadar envanterine yeni uçak dahil etmelidir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 04:21 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Şimşek Mod'una giren F-4E'lerin envanterden çıkmasıyla bir ihtiyaç çıktı bence de. Belki yarın(bugün) 30 adet daha F-16 çıkar torbadan?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 11:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Uçak boşluğunu doldurmak için milli uçak yapıyoruz yani? Tam tersi olması gerekmez mi?

Sırasıyla Terminator, Işık, Şimşek, Arı modernizasyon projelerini gerçekleştiren Türk havacılık sanayiinin, Hürkuş’un muhtemel başarısı ile önemli bir teknik ve psikolojik engeli aşmasının ardından, bir adım ötesi için kolların sıvanması sürpriz olmayacaktır. Bu bir adım ötesi, Türk havacılık sanayiini özellikle aviyonik ve silah sistemi geliştirme alanlarında dünyada önemli bir oyuncu haline getirebilir. Bunu sağlayacak uçak da HvKK’nin 2020’li yıllardan itibaren kendi olanakları ile geliştirdiği aviyonik ve silah sistemleri için taşıyıcı / fırlatıcı platform ve pilotlar için gelişmiş bir eğitim / harbe hazırlık uçağı olabilir,o zamana kadar olusacak ucak eksikliklerimizde karsilanir ucak eksiklikleri icin ayrilacak kaynakta yapilacak yeni ucaklara aktarilabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 11:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 409
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Alıntı:
Şimşek Mod'una giren F-4E'lerin envanterden çıkmasıyla bir ihtiyaç çıktı bence de. Belki yarın(bugün) 30 adet daha F-16 çıkar torbadan?
Bana da öyle geliyor....sonuçta f-16 block 50+ bizim yükümüzü 2025 e kadar hafifletir..2030 da ilk seri üretim fazına kadar f-4e lerin yerine kullanılır......Ah şu hava kuvvetlerimizin şu anki envanterinde cciple beraber modernize edilenlere ek 120 de f-15/eurofigter ikisinden biri olsa envanterde şöyle 480 savaş uçağı olsa dengeler bir başka olurdu :D

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 11:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 409
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Alıntı:
Alıntı:
Şimşek Mod'una giren F-4E'lerin envanterden çıkmasıyla bir ihtiyaç çıktı bence de. Belki yarın(bugün) 30 adet daha F-16 çıkar torbadan?
Mantık doğru ama F-16 konusunda tedarik modeli böyle çalışmıyor.
Önce ABD hükümeti ile teknik, mali ve idari (Kongre onayı ve ihraç izni) görüşmeleri tamamlandıktan sonra SSİK'ten sözleşme kararı çıkıyor. Bu nedenle bu tür bir kararın maalesef bugünkü SSİK'ten çıkması beklenmemeli...
bugün için değil de ileriye dönük olabilir....çünkü f-16 yı artık bizim evledımız gibi oldu...uçak lazımsa al f-16 bak keyfine...nedense f-35 için böyle çok sorunsuz bir uçak olmıyacak gibime geliyor.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 12:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Block 30 F-16’larla birlikte emekliye ayrılacak diğer uçaklar ise önce F-4ETM ve ardından F-4E 2020 olacak. F-4ETM’ler, 1980’lerde ABD’den ikinci el olarak devralınmış FY66 ve FY67 serisi uçaklar. Şimşek modernizasyonu, bu uçakları, F-35 Lightning II hizmete girene kadar geçecek süre içinde uçabilir durumda tutmak için gerçekleştirildi. Hizmette tutulabilecek F-4E sayısı bir filoyu ancak donatabilecek kadar olduğu için 172. Filo geçici olarak söndürüldü. Terminator’ler için ise kısmen daha iyi durumda denebilirse de, artık 2020’de teknolojik olarak ömürlerini tüketmiş olacaklar.

Dolayısıyla 2020’den itibaren sırasıyla F-4ETM, F-4E 2020 ve F-16C/D Block 30 tiplerinde toplam 100 civarında uçağın emekliye ayrılması süreci başlamış olacak. 172. Filo da dahil olmak üzere yaklaşık 6 Filoluk bir muharip uçak ihtiyacı söz konusu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 12:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Muharip uçaklardan F-16 Block 30’lar harbe hazırlık ve silah ve taktik eğitiminde kullanılmakta. Esas vurucu gücü ise Block 40 ve Block 50 modelleri oluşturuyor; zaten Peace Onyx III ile tam aviyonik modernizasyonuna tabi tutulan uçaklar bunlar. 1987’de hizmete girmeye başlayan, yani 22 – 24 yaşındaki Block 30’lar, yoğun eğitim uçuşları nedeniyle faydalı hizmet ömürlerinin sonlarına yaklaşmaktalar. Dolayısıyla 2020’den itibaren bu uçakların envanter dışına çıkması gündeme gelecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 12:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Leo 2 NG ne ise Özgür de o olacak galiba.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 13:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Türkiye, hava kuvvetlerinde bulunan 175 adet Block 40 ve Block 50 türevi F-16'yı Peace Onyx III projesi ile kapsamlı bir aviyonik modernizasyonuna tabi tutuyor. Projenin 2014 yılında tamamlanması planlanıyor. Kalan 37 adet F-16C/D Block 30 ise, Özgür projesi ile milli bir aviyonik ve silah sistemi iyileştirmesinden geçecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 13:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Leo 2 NG ne ise Özgür de o olacak galiba.
Şu bakımdan,

NG projesi ALTAY için ön referans niteliği taşıyor. TÜrkiye'nin B 30'lara yapacağı kapsamlı modernizasyon hem F-X için psikolojik eşiğin aşılmasını sağlayacak hem de önemli seviyede bir tecrübe birikimini ortaya çıkaracaktır.Gerek montajdan gerek CCIP'den kazanılan tecrübeler bu projede harmanlanacak ve ortaya çıkan sonuç F-X için ön basamak olacaktır. Bu bakımdan Özgür Projesini Leo'ların NG'sine hedefler ve isterler bakımdan benzetme haddini gösterebiliyorum. Minor farkları saymazsak tabi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 13:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
envanter dışına çıkarılan f-4 ler olası acil durum için periyodik bakımları yapılarak bekletilecek mi yoksa f-104 gibi müzelere dağıtılacakmı?
ortadoğuda suların ısındığı şu günlerde bu uçaklar envanter dışına çıkarılsa bile mutlaka bakımlı ve çalışabilir vaziyette bekletilmelidir.yoksa bu kararı verenler olası savaş durumunda bunun hesabını veremezler!!!
F-4'ler hava üstünlüğü sağlayabilecek uçaklar değil ki. Hava-hava savaşlarında da F-16'lar yeter gibi görünüyor.

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 13:51 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
F-4'ler hava üstünlüğü sağlayabilecek uçaklar değil ki. Hava-hava savaşlarında da F-16'lar yeter gibi görünüyor.
f-4 ler eski falan ama bizim tek bombardıman uçağımız f-16 lardan çok fazla bomba ve füze taşıyabiliyorlar.
Zaten modernize edilmeyenler envanter dışına çıkarılacaklar. Terminatörler 2020'ye kadar görevde kalacaklar. Bir de RF-4ETM'ler.

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 14:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Türkiye’nin 1974 – 1992 arasında teslim aldığı toplam 236 F-4E ve RF-4E’den, modernize edilmeyen F-4E’lerin büyük kısmı, faydalı hizmet ömürlerini doldurdukları için envanterden çekilmiş durumda. Kalan F-4E sayısı, son iki F-4E filosu olan 112 ve 172. Filo’ları donatmaya yetmediği için 172. Filo Mayıs 2009’da söndürüldü. 112. Filo F-4E’leri ise, 2010’ların ikinci yarısına kadar hizmet verebilecek şekilde kısmî bir modernizasyondan geçmekteler. “Şimşek” adı verilen bu projenin başlangıç tarihi 24.02.2006. İlk prototip ilk uçuşunu 22.12.2009 tarihinde gerçekleştirdi; ilk iki uçağın teslim tarihi ise 02.03.2010.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 14:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
“Şimşek” adı verilen bu projenin başlangıç tarihi 24.02.2006. İlk prototip ilk uçuşunu 22.12.2009 tarihinde gerçekleştirdi; ilk iki uçağın teslim tarihi ise 02.03.2010.
O uçaklardan biri de imzamdaki Suriye tarafından düşürülen uçaktır.

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 15:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Nasıl? Şimşek Mod'u, F-4E'leri kapsamıyor muydu? RF-4'ler Işık Mod'una girmedi mi? İmzanızdaki uçak bir RF-4 değil mi?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 15:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
Nasıl? Şimşek Mod'u, F-4E'leri kapsamıyor muydu? RF-4'ler Işık Mod'una girmedi mi? İmzanızdaki uçak bir RF-4 değil mi?
Doğru doğru. Ben Şimşek ile Işık'ı karıştırdım. İmzamdaki Işık modernizasyonu geçirdi.

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 21:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Alıntı:
Hadi F-35 belli desek bile bizim kuvvetin ne isteyebileceğini henüz bilmiyoruz..
T/F-X ile ilgili kafalar karıştığında bakılacak referans bu aslında.. "F-35 vs..." ya da "F-16 vs.."lardan ziyade "Kuvvet ne istiyor.." tarafına bakmak ve neyi ne kadar istiyorsa eldeki imkanlar dahilinde onun asgarisinin karşılanmaya çalışılacağını düşünmek gerek.. Ondan başka tayyarelerle değil, kendi isterlerimizi ölçmek daha doğru.. Daha zevkli.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2012, 22:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 219
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hadi F-35 belli desek bile bizim kuvvetin ne isteyebileceğini henüz bilmiyoruz..
T/F-X ile ilgili kafalar karıştığında bakılacak referans bu aslında.. "F-35 vs..." ya da "F-16 vs.."lardan ziyade "Kuvvet ne istiyor.." tarafına bakmak ve neyi ne kadar istiyorsa eldeki imkanlar dahilinde onun asgarisinin karşılanmaya çalışılacağını düşünmek gerek.. Ondan başka tayyarelerle değil, kendi isterlerimizi ölçmek daha doğru.. Daha zevkli.. :roll:
Peki hocam, o zaman şu kritik soruyu soralım:

Kuvvet ne istiyor olabilir?Ya da daha ziyade, biz ne istiyoruz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2012, 02:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Tem 2012, 01:47
Mesajlar: 1004
Yaş:
Kuvvetin isterlerinin kesin olarak belli oldugunu dusunmuyorum. Su an F-35 lerin bile ne seviyede kuvvete entegre olacagini bilmiyoruz. Tamam 100 tane alacagiz dedik ama 100 tanenin hepsi tedarik edilecek mi? Belki 20 30 taneden sonra durdurulacak alimlar. Belki ABD bile durduracak alimlarini. Su asamada kuvvetin ihtiyac esnekligi icin hersey olasi.

Benim fikrim, bu milli savas ucagi projesinin su asamada % 100 kuvvet isterlerine gore degil de, daha cok milli sanayinin bu ise ne kadar yatkin ve yetkin oldugunu gormek icin yapildigi yonunde. Zaten hic bir muhendislik yapisi yuzde 100 kavramsal tasarim asamasinda oldugu gibi ortaya cikmaz. Surec boyunca cok buyuk degisiklikler gecireceginden eminim.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 11:05 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 120
Yaş:
Resim

TAI Conducts FLAMES Training Event

March 29, 2012 - Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI) conducted a one-week, on-site FLAMES training event. The training event included both the Introductory User Course and the Developer Training Course. The focus of the training event was to increase the students' familiarity with FLAMES, which they are using for their collaborative fighter aircraft design efforts with Saab.

http://www.ternion.com/

koyu harflerle yazılmış cümle tasarımda Saab dan destek aldığımızı 3. ağızdan ispatladı

TAI Selects FLAMES for Conceptual Design

February 2, 2012 - Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI) chose FLAMES Development Suite for their Turkish National Trainer and Fighter Aircraft Conceptual Design Project. AlmedTech FZE, Ternion's official FLAMES Distributor in the United Arab Emirates, assisted TAI with this decision.

http://www.ternion.com/news/events/2007 ... SDemo.html

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n59HFkbPkHQ[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 11:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
öncelikle saygilarimi sunarim,bu yayinladiginiz bilgilerin Almancasi yokmu varsa link verebilirmisiniz tesekkür ederim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 11:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:46
Mesajlar: 86
Yaş:
flames yazılımından anladığım kadarıyla uçak tasarımından çok harp okullarında bulunan öğrenciler için ve sanal tatbikatlar için kullanışlı olduğu. Birde ipucu : Operation flashpoint ve armed assault oyunlarında benzer simulator özellikleri var, senaryo kurup müdahele edebildiğiniz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 13:07 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Tem 2012, 12:42
Mesajlar: 22
Yaş:
arkdaslar aranıza yeni katıldım sayılır o yuzden hepinizi selamları oncellikle ama cok uzun bır suredir takipcisiyim bu forumun.

aklıma takıla bir kac husus var

1- saab tek motorlu gripenlerin ureticisi malumunuz ve ucagin idame masrafları diger sınıfındakı ucaklara gore dusuk ve tek motorlu.
sonuc olarak saabtan saglanan teknik destekle bizim ucagimizinda eger hayata gecerse buyuk ihtimalle gripenle ortak karakteristikleri olucagını dusunuyorum farklılık sadece menzi konusunda olucaktır gibi bir his var icimde...

2- nacizane fikrim pek cok arkadas katılmayaacaktır belki buna ama bence en iyi turk ucagi kompozit malzemeden uretilmis 2 motorlu kalkıs agırlıgı oldukca yuksek bir f4 klonu olmalı. Malumunuz f4 dengeli bir ucaktır bu nedenle benzer bir tasarim bir f16 sınıfı ucak yapmaktan cok daha kolaydır... ve her ne kadar kabul etmek istemesekte turk aviyonik paketleri ve gider radar ve karsı onlem sistemi gibi elektronık parcalarda sadece acik pazardan saglanamabilen komponentlerden yapılacagı ıcın muadil urunlerden daha agır olucaktır ve daha cok guc sarfiyatina ihtiyacı olucaktır. bu nedenle yine kısısel fikrim bıze manevra kabiliyeti dusuk olsa bile guclu bir ucak lazımdır.... f4 klonu bır ucak cift motorlu oldugundan ilerde gelıstirilebilecek olan gumuze gore de pekte performanslı olmayan yerli motorlarda ucması olasıdır ( cinli ve hintli jet motoru gelistirilmee surecleri neden hayallere kapılmamaız gerektigini bence bize anlatıcaktir)... bir f4 klonun tasarlanması cok daha kısa bir zaman alıcak ve yeni gelistirilmis ekipmanın adaptasyonu cok daha kolay olucaktır.... Ve bu konuda son olarak sunu soylemek isterimki f35 ler ve Pak-fa lar gokyuzunde oldugu surece bunları hava hava muhaberelerinde yenicek bir ucak yapmak hayaldır... ve bu gorev icin f35 alınması zarurettir ama diger misyonlar icin son model bir bomba kamyonu ve ya f18 growler tipi elekronik mubarebe kamyonları cok daha yerinde olucaktır... belki compozit malzeme ve biraz dizayn ayarlamalarıyla kısmı stealth te olabildigince ucaga uyarlamabilir.... baska bir nokta ise konsept tasarım baslamısken ayrıca metalurji ve malzeme tasarımlarının da bir an once baslası gerekmektedir... Cunku eldeki malzemeler bilinmeden veya kapasite saptanmadan yapılcak tasarimdaki milli katkı oranın ne kadar olucagı saptanmaaz ve componentler yurt dısından saglanırsa ekonomıye katkı ve dıs bagımlıktan kurtulma konusundada pek bir sey elde edilemez.


3- yıllardir cesitli hayali projeler okurdum forumda birinide ben yapıyım... son olarak ....
en ideali benim kalbimden gecen su34 ucaginin billi aviyonik sistem ve radarlala donatımıdır ve kompozit mallzemeden yapılmasındır cinlilerin j-11B gibi tabi biz patent haklarına ve anlasmalara saygılı bır ulke oldugumuz icin sanirim imkansız....

iyi gunler dilerim hoscakalın....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 15:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
TF-X'de PAK-FA gibi devasa olmasa bari. Gelecekte PAK-FA gibi uçakla akrobasi yapmak estetik olmayabilir. Düşünsenize 8 uçak. Çok yer kaplamaz mı?

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 18:38 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Konu dışı mesajlar silindi.
Manowar, TMU, Orko, Makineci ve mesajlarını silmek zorunda kaldığım diğer üyelerden özür diliyorum.

Bunu da bırakmak istedim. Her yazacağınız mesajdan önce bir okuyun lütfen, "Ne yapıyorum ben?" diye.

Alıntı:
Öncelikle forumu biraz özenli kulllanın , yaptığınız alıntılar karman çorman olmuş.

Diğer taraftan bizim gibi bir nato ülkesinin hava gücünü rus uçaklarından oluşturma fikri bu forumda tartışılamayacak kadar komik.

Ve en önemlisi yanlış bilgi yanlış fikir üretir , fikirleri sağlam doğrular üstüne oturtmak önemlidir.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2012, 23:39 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Tem 2012, 12:42
Mesajlar: 22
Yaş:
adı ustunde hayali yani fantazi rus ucakları ustune bina etmek lakin ben olabilirligi olsada yapsak babında yazdım.... gerci italya yak-130 programlarında vede devriye ucaklarında ruslarla isbirligine gidebiliyor fransiz rafaelın motorlarında insanlar ruslardan teknik destek alabiliyor , rus ucaklarına italyan selex ve israil aviyonikleri cok guzel bir sekılde entegre edilebiliyor ama biz teknik ucak gelistirirmek icin teknik destek alamiyoruz...Eger alıntılarım karman corman olduysa ozur dilerim bir dahakine kalwari ve ws-10 tarzı daha specifik olarak isim vererek yazarim projeleri yada turk elektronık ekıpmanlarının dıgerlerıne gore daha nasıl hantal olduklarını... bide belki sunu hatırlatmakta yarar vardir dis hatları aynı olmasına karsın j-11b compozit malzemeden uretildiiginden su-27 nin 1/4 radar alanına ancak sahiptir.

umarım biraz acıklayici olup hatalarımı duzelte bilmisimdir ,duzeltmeler icin tesekkur ederim ogrenicek cok seyim var hatanın neresinden donsem o kadar iyi saygılar..


.
Alıntı:
2- nacizane fikrim pek cok arkadas katılmayaacaktır belki buna ama bence en iyi turk ucagi kompozit malzemeden uretilmis 2 motorlu kalkıs agırlıgı oldukca yuksek bir f4 klonu olmalı. Malumunuz f4 dengeli bir ucaktır bu nedenle benzer bir tasarim bir f16 sınıfı ucak yapmaktan cok daha kolaydır... ve her ne kadar kabul etmek istemesekte turk aviyonik paketleri ve gider radar ve karsı onlem sistemi gibi elektronık parcalarda sadece acik pazardan saglanamabilen komponentlerden yapılacagı ıcın muadil urunlerden daha agır olucaktır ve daha cok guc sarfiyatina ihtiyacı olucaktır. bu nedenle yine kısısel fikrim bıze manevra kabiliyeti dusuk olsa bile guclu bir ucak lazımdır.... f4 klonu bır ucak cift motorlu oldugundan ilerde gelıstirilebilecek olan gumuze gore de pekte performanslı olmayan yerli motorlarda ucması olasıdır ( cinli ve hintli jet motoru gelistirilmee surecleri neden hayallere kapılmamaız gerektigini bence bize anlatıcaktir)... bir f4 klonun tasarlanması cok daha kısa bir zaman alıcak ve yeni gelistirilmis ekipmanın adaptasyonu cok daha kolay olucaktır.... Ve bu konuda son olarak sunu soylemek isterimki f35 ler ve Pak-fa lar gokyuzunde oldugu surece bunları hava hava muhaberelerinde yenicek bir ucak yapmak hayaldır... ve bu gorev icin f35 alınması zarurettir ama diger misyonlar icin son model bir bomba kamyonu ve ya f18 growler tipi elekronik mubarebe kamyonları cok daha yerinde olucaktır... belki compozit malzeme ve biraz dizayn ayarlamalarıyla kısmı stealth te olabildigince ucaga uyarlamabilir.... baska bir nokta ise konsept tasarım baslamısken ayrıca metalurji ve malzeme tasarımlarının da bir an once baslası gerekmektedir... Cunku eldeki malzemeler bilinmeden veya kapasite saptanmadan yapılcak tasarimdaki milli katkı oranın ne kadar olucagı saptanmaaz ve componentler yurt dısından saglanırsa ekonomıye katkı ve dıs bagımlıktan kurtulma konusundada pek bir sey elde edilemez.


3- yıllardir cesitli hayali projeler okurdum forumda birinide ben yapıyım... son olarak ....
en ideali benim kalbimden gecen su34 ucaginin billi aviyonik sistem ve radarlala donatımıdır ve kompozit mallzemeden yapılmasındır cinlilerin j-11B gibi tabi biz patent haklarına ve anlasmalara saygılı bır ulke oldugumuz icin sanirim imkansız....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 00:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 03:33
Mesajlar: 308
Yaş:
Başka bir forumda okumuştum sizce stealth bir uçak yapma imkanımız varmı yapabilirmiyiz ?

_________________
Resim
TÜRK: Yıldırımdır, kasırgadır, dünayayı aydınlatan güneştir!


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3857 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 578 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: brownbess ve 41 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye