TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Kas 2017, 07:03

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 2707 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 144 45 46 47 4855 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 13:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 16:19
Mesajlar: 559
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Bu projeye silah entegre edilecek mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 13:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 20 Tem 2015, 22:23
Mesajlar: 35
Konum: Sakarya
Yaş: 33
Beklenen güzel haberler den bir tanesi, inşallah dedikleri gibi 2017 ilk çeyrek de teslimatlar başlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 14:39 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 455
Yaş:
Alıntı:
Murattekin hocam ihalar askeri istihbarat yapısı içinde karargaha bağlı çalışacak ve orada oluşturulan bilgi havuzuna göre gerekli birim operasyon yapacak harekete geçecek diyorsunuz doğru mudur? Gerekirse havadan, gerekirse karadan müdahale edilecek.
Evet aynen öyle.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 15:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 17:49
Mesajlar: 123
Yaş:
ankanın devamı için projeye kaynak lazım pazar yaratıyorlar fazla fazla alınsın ki anka serisi devam etsin. egm yede jandarmaya sahil güvenliğe vs.. heryere alınsın işte . hatta orman bakanlığı bile alsın . proje kendini çevirsin . eksi yazmasın . beyler biraz liberal kapital düşünün . bu kominist mantığından koca sscb düştü . abd hep şişirir bu tarz projeleri mali olarak, sebebi de budur . adam kazanacak daha iyisini üretecek . parada ülke içinde dönecek . para içerde döndükçe türkiye kazanır .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 16:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2057
Konum: Antalya
Yaş: 33
Anka-S tamam oldu desin TAI o zaman siparişler akar sanıyorum kademeli biçimde çok sayıda ANKA alınır ciddi bir tehdit algımız var. Özellikle MALE ve Taktik seviyedeki İHA sayısını ciddi biçimde arttırmak gerek bu gün yol devriyelerini bile İHA'lara yaptırmamız lazım gece gece 1 ton patlayıcıyı menfeze döşeyen teröristi görüntülemek doğru müdahaleyi sıfır kayıp ile yapmak gerekli istihbaratı sağlamak için İHA'lar elzem....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 17:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
Alıntı:
Anka-S tamam oldu desin TAI o zaman siparişler akar sanıyorum kademeli biçimde çok sayıda ANKA alınır ciddi bir tehdit algımız var. Özellikle MALE ve Taktik seviyedeki İHA sayısını ciddi biçimde arttırmak gerek bu gün yol devriyelerini bile İHA'lara yaptırmamız lazım gece gece 1 ton patlayıcıyı menfeze döşeyen teröristi görüntülemek doğru müdahaleyi sıfır kayıp ile yapmak gerekli istihbaratı sağlamak için İHA'lar elzem....
ANKA-S istedigimiz kadar uretimi simdilik yine zor sanirim. SATCOM ozel izin ve sayi ile veriliyor. Tamam oldu, bizim IHA'miz demek icin biraz daha zamana ihtiyac var. TEI PD170 motoru, Aselsan CATS ve SAR kullanan, hazir alinan SATCOM'un yerli tasarimi gibi temel bilesenlerinde hazir olmasi lazim. Ve yine gozle gorunmeyen parcalarda yuksek oranda yerlilik sart. O zaman daha rahat alirsin veya satarsin. Yarin Baykar veya TAI turbofan veya turboprop motorlu, SATCOM'lu IHA yapmaya kalktiginda yine ayni sorunlarla karsilasacaklar. Baykar TB2'yi Katar veya Saudi Arabistan'a satmaya kalkar ise muhtemelen Rotax ureten Avusturya'dan ambargo yiyebilir. Simdi TEI'nin taktik IHA sinifinda kullanilabilecek bir motor gelistirmesi lazim. Anka icin gelistirilen PD170 Baykar veya Karayel'e uygun degil. SATCOM icin zaman kaybetmeden yerli firmalarin is birligi yapip, milli SATCOM gelistirmesi lazim. Keza servo, gorev bilgisayari, ve diger gorev sistemlerinde ayni durum var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 19:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 291
Yaş:
Bu deneme uçuşu satcomla mı yapılmış? Yani, Anka uydu ile mi yonlendirildi?Türksat mı kullanıldı?

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 21:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 663
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Anka-S tamam oldu desin TAI o zaman siparişler akar sanıyorum kademeli biçimde çok sayıda ANKA alınır ciddi bir tehdit algımız var. Özellikle MALE ve Taktik seviyedeki İHA sayısını ciddi biçimde arttırmak gerek bu gün yol devriyelerini bile İHA'lara yaptırmamız lazım gece gece 1 ton patlayıcıyı menfeze döşeyen teröristi görüntülemek doğru müdahaleyi sıfır kayıp ile yapmak gerekli istihbaratı sağlamak için İHA'lar elzem....
ANKA-S istedigimiz kadar uretimi simdilik yine zor sanirim. SATCOM ozel izin ve sayi ile veriliyor. Tamam oldu, bizim IHA'miz demek icin biraz daha zamana ihtiyac var. TEI PD170 motoru, Aselsan CATS ve SAR kullanan, hazir alinan SATCOM'un yerli tasarimi gibi temel bilesenlerinde hazir olmasi lazim. Ve yine gozle gorunmeyen parcalarda yuksek oranda yerlilik sart. O zaman daha rahat alirsin veya satarsin. Yarin Baykar veya TAI turbofan veya turboprop motorlu, SATCOM'lu IHA yapmaya kalktiginda yine ayni sorunlarla karsilasacaklar. Baykar TB2'yi Katar veya Saudi Arabistan'a satmaya kalkar ise muhtemelen Rotax ureten Avusturya'dan ambargo yiyebilir. Simdi TEI'nin taktik IHA sinifinda kullanilabilecek bir motor gelistirmesi lazim. Anka icin gelistirilen PD170 Baykar veya Karayel'e uygun degil. SATCOM icin zaman kaybetmeden yerli firmalarin is birligi yapip, milli SATCOM gelistirmesi lazim. Keza servo, gorev bilgisayari, ve diger gorev sistemlerinde ayni durum var.
SATCOM muhabbetini METEKSAN üstlendi diye biliyordum. :roll:

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2016, 22:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Anka-S tamam oldu desin TAI o zaman siparişler akar sanıyorum kademeli biçimde çok sayıda ANKA alınır ciddi bir tehdit algımız var. Özellikle MALE ve Taktik seviyedeki İHA sayısını ciddi biçimde arttırmak gerek bu gün yol devriyelerini bile İHA'lara yaptırmamız lazım gece gece 1 ton patlayıcıyı menfeze döşeyen teröristi görüntülemek doğru müdahaleyi sıfır kayıp ile yapmak gerekli istihbaratı sağlamak için İHA'lar elzem....
ANKA-S istedigimiz kadar uretimi simdilik yine zor sanirim. SATCOM ozel izin ve sayi ile veriliyor. Tamam oldu, bizim IHA'miz demek icin biraz daha zamana ihtiyac var. TEI PD170 motoru, Aselsan CATS ve SAR kullanan, hazir alinan SATCOM'un yerli tasarimi gibi temel bilesenlerinde hazir olmasi lazim. Ve yine gozle gorunmeyen parcalarda yuksek oranda yerlilik sart. O zaman daha rahat alirsin veya satarsin. Yarin Baykar veya TAI turbofan veya turboprop motorlu, SATCOM'lu IHA yapmaya kalktiginda yine ayni sorunlarla karsilasacaklar. Baykar TB2'yi Katar veya Saudi Arabistan'a satmaya kalkar ise muhtemelen Rotax ureten Avusturya'dan ambargo yiyebilir. Simdi TEI'nin taktik IHA sinifinda kullanilabilecek bir motor gelistirmesi lazim. Anka icin gelistirilen PD170 Baykar veya Karayel'e uygun degil. SATCOM icin zaman kaybetmeden yerli firmalarin is birligi yapip, milli SATCOM gelistirmesi lazim. Keza servo, gorev bilgisayari, ve diger gorev sistemlerinde ayni durum var.
SATCOM muhabbetini METEKSAN üstlendi diye biliyordum. :roll:
SATCOM radom'u tamam, Meteksan yapmis ama esas hardware'i kim yapacak? ANKA-S'te kullanilan sistem asagidaki gibi bir sey.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 00:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5043
Yaş:
Ama bu zırva haberler gerçekten sıktı. Bürokrasi takımı g.t. kurtarma çabası gibi geldi. İşte konu komşu iş yapıyor görsün havası sanki.

Son 8 senedir bunun gibi 150 tane haber yapılmış. Anka uçtu anka tırmandı hopladı , zıpladı. Arayın bakın gugıla. Artık resmen

komploya inanıyorum . Proje geciktirilsin diye birileri yırtınıyor sanki.

Yap bitir uçur aleti . Bu ne böyle onu yaptı bunu yaptı haberleri milletin gözünü boyamak. Hergün güneydoğuda bir dünya genseceik aslan hayatından oluyor yetersiz istihbarat yetersiz durumsal farkındalıktan.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 01:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 889
Yaş:
Komplo'dan öte pofpoflama ve proje yönetimindeki becerisizlik. Daha bir projeye imza atılmamışken ürettik sattık artık bizimde şuyumuz buyumuz var diyen bir medya var. Anka daha uçmadan prototiipigösterildiğinde sanki yarın üretime geçicek gibi haberler geçtiler. Bu projelerin prototoip üretimi, ilk uçuş, seri üretim aşamalarının hayli zaman aldığı aşirkardır..

İkincisi proje devam ederken efendim şu olsun, bu olsun, şundan da azıcık olsun ahan silah da ekleyeyim diyip projeyi arap saçına çevirirseniz olacak da budur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 12:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2057
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar;

Bu aletin Uçuş bilgisayarı aselsan değil mi?
Servo motorlar millileştirilmedi mi? Bir firma var servo üreticisi adını şu an hatırlamıyorum
FIAT motoru ile TP gelene kadar idare edebiliriz sanıyorum.

Problem nedir? SatCom'mu üretemiyoruz DzKK SatCom'ları Aselsandan çıkmamakta mı? Yapılamaz veya uyarlanamaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 17:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1577
Yaş:
ASELSAN en son İHA uyumlu SATCOM'un prototipini ortaya çıkarmak için 3 sene istemişti. Gemiye koymak kolay, İHA'nın taşıyabileceği kadar küçük, hafif ve az güç tüketen SATCOM üretmek maharet işi.

Anka prototiplerinde yerli üretim alt sistem, aksam ve bileşen oranı %15 - 20 civarlarında. Seri üretimde zaman geçtikçe bu oran artacaktır.

Veri kayıt sistemi yerli üretim ama mesela kullandığı şoklara dayanıklı, kriptolu hard disk ABD malı, tek kaynak. Bahsettiğim %15-20'lik yerli katkının çoğu da bu nitelikte. Son ürün olarak yerli ama kullandığı kritik bileşenler ithal.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016, 22:29 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Alt sistem bazında yerlileşmeye daha çok önem verilmeli. Böyle tüm projelerimiz güdük kalıyor. SATCOM mesela, tamam 10 tanesi için fırsat kaçtı, ama daha ek siparişler var, DzKK var, yeni projeler var, var da var. Neye güvenip bu işleri hızlandırma telaşına düşmüyoruz anlamıyorum. Tamam hazır alınması gereken ürünleri hem maliyeti için hem en azından hükümet izni gerekmediği için al ama böyle kritik ürünleri de platformu geliştirirken eş zamanlı geliştir bir şekilde.
Sözün özü, 1-2 yıldır yerli SATCOM anteni geliştiriliyor şeklinde haberler çıkıyordu (radom değil), eğer halen 3 yıllık süreye ihtiyaç varsa üzücü gerçekten.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 01:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5434
Yaş:
Eğer Türkiye nihayette istenen Anka'yı bu sürede tüm parçalarına kadar tamamen yapmak durumunda kalsa idi bunun için herhalde on kadar daha ihtisas üniversitesi açmak ve binlerce kişi ile buna çalışmak gerekirdi. Ülkede aselsan, TAI, Tübitak falan kalmaz, hepsi dörder kat büyüyüp tüm üniversiteler ile buna çalışmak durumunda kalırdı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 02:11 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Zaten tüm parçaları yapmak, %100 yerli vesaire bunları konuşmaya bile gerek yok ama tabii ki alt sistem bazında da biraz hırs yapmak lazım. Hazır ürünler her zaman alınacak, yazılımlarımızın koşacağı donanımlar her zaman alınacak hatta ihraç izinli parçalar her zaman alınacak ama SATCOM gibi ''hmmm'' dedirten, ileride de lazım olduğunu adımız gibi bildiğimiz sistemler için biraz daha gayretli olmalıyız..
Özellikle İHA gibi göze batan hatta gidip ABD'de şov yaptığımız bir konuda...

Yine de Sn. Orko'nun zaman geçtikçe bu oran artacaktır demesi umut verici.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 03:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
O kadar detaya inmeye gerek var mi bilmiyorum. Fransa'nin Rafale ucaginin 100% Fransiz oldugunu sanmiyorum. EF-2000 ucaginin Saudi Arabistan'a satisinda bile, kullanilan bazi ABD firmalarini urunleri nedeniyle ABD'den ihrac izni alinmasi gerekiyordu. HDS'nin dedigi gibi yarin TF-X olacak, ne yapacagiz o zaman? Belki biz abartiyoruz sanki bu millilestirme konusunu. Turkiye'nin sektorel bazda bakildiginda da ekonomik sorunlarinda bir tanesi ara urun veya urun bilesenlerinin ihtal urunler olmasidir. Savunma sanayinin bundan ayri dusunulmesi imkansiz. Ornegin, cok ovundugumuz Kara araclari ve zirhli arac sektorunde millilestirme oranlarimiz yuksek degil benim tahminim. Kafadan motor ve transmisyon disardan, zirh celigi disardan geliyor. Cobra'larin uzerindeki RCWS'lerin hepsi asagi yukari Israil urunu Rafael'i Samson modeli. Cok ovundugumuz STAMP/SARP/STOP ailesine ragmen ciddi miktarlarsa SAMSON alindi. Simdi havacilik sektoru gibi cok yuksek teknoloji isteyen ve neredeyse urune ozel, siparis uzerine uretim yapilan sektorde Turkiye'nin MALE sinif bir IHA'yi 100% milli yapmasini beklemekde bir acayip hayalcilik oluyor. Buna ragmen buyuk ugraslar ile AF300 yaptik iyi kotu, CATS yapiliyor, motor icin calisiliyor, muhtemelen gorev bilgisayari olarak Aselsan urunleri kullaniliyor. Bence kritik sayilan gorev sistemleri(E/O, SAR, EW payload), motor, satcom, datalink sistemleri, gorev bilgisayari gibi onemli ve tedarigi pahali alt bilesenlere odaklanmak daha onemli diye dusunuyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 09:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Kirpi motoru Cummins
Kirpi Ve Cobra şanzımanları Allison

Biz ihraç yapacağız ona buna satacağız diye seviniyoruz da bu Coni'ler bu parçaları vermedi mi ne olacak ?
Fred Çakmaktaş'ın arabası gibi ayakları ile mi götürecek adamlar.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 11:54 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2136
Yaş:
Alıntı:
Kirpi motoru Cummins
Kirpi Ve Cobra şanzımanları Allison
Biz ihraç yapacağız ona buna satacağız diye seviniyoruz da bu Coni'ler bu parçaları vermedi mi ne olacak ?
Fred Çakmaktaş'ın arabası gibi ayakları ile mi götürecek adamlar.
Neden Cummins ve neden Allison diye düşünürseniz. Bu parçaların Türkiyede üretilebildiğini göreceksiniz ;)
Doğru seçim yaptığımız nadir anlardan birisi odur.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 12:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2012, 11:41
Mesajlar: 246
Yaş:
Resim

Şöyle bi resim var ama ...

_________________
Resim

Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016, 14:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 93
Yaş:
Alıntı:
Resim

Şöyle bi resim var ama ...


Bu resim çok gerçekçi değil, mesela ordaki bazı bileşenler lisansla üretiliyor, bazılarının çok kritik kısımları ithal, bazıları ise daha ortada yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 02:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 143
Yaş:
Hepsi yerli olsun diye isterseniz bir 50 yil beklemeniz gerekecektir, bu da sizin obur mesaj serisinde gormek istediginiz cabuk urunun tam tersi bir sonuc verir. Urun moduler yapida ve farkli gorev donanimlari ile ucacak sekilde ayarlanmasi gerekiyor.

Burada onemli olan TAI'nin Anka-B MVP'yi kendisinin tanimlamasi. MVP: Minimum Viable Product.
MVP'yi kendisi tanimlamayip musteriye birakirsa, musterinin istekleri bitmez. Urun gelistirmenin icinde bilfiil calisan arkadaslar bunu bilir. Sizin MVP'yi tanimlayip operasyonal hale getirdikten sonra diger fazlari gercekci bir sekilde tanimlayip onlari da operasyonel hale getirmeniz gerekir. Bunlar icin de A-plani ve B-plani gelistirebilirsiniz.

Oncelik siralamasi ve isin dependency siralamasi, karmasikligi da sizin fazlari tanimlamaniza yardimci olur. Ben olsam su sekilde bir oncelik siralamasi dusunurdum:
- Anka-B MVP (Anka-A cikti): silahli, mevcut FLIR ve zoom kamera kullanilarak, lazer isaretleyicili, GPS/INS, yerli kriptolu, otopilotlu, genis bantli iletisim yetenekli bir urun. (iletisim menzili yer istasyonlari ile sinirli fakat ilk gorev yerleri Turkiye'nin sinirlarinin ici veya yakini olacagi icin bu bir problem degil, cunku istedigim yere istedigim anteni ve fiber altyapisini kurabilirim)
- Anka-B Faz-2: SAR ilaveli (kotu havada kullanim icin), ilave silah opsiyonlari ile ve daha hafif FLIR ve kamerali
- Anka-B Faz-3: Satcom, kanat sokulup takimi vs ozelliklerine ayirirdim

Ben olsam urunu bu sekilde planlardim. Bu hem urunun daha cabuk hem de farkli model ve konfigurasyonlari ile teslimine imkan verirdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 05:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
Alıntı:
Hepsi yerli olsun diye isterseniz bir 50 yil beklemeniz gerekecektir, bu da sizin obur mesaj serisinde gormek istediginiz cabuk urunun tam tersi bir sonuc verir. Urun moduler yapida ve farkli gorev donanimlari ile ucacak sekilde ayarlanmasi gerekiyor.

Burada onemli olan TAI'nin Anka-B MVP'yi kendisinin tanimlamasi. MVP: Minimum Viable Product.
MVP'yi kendisi tanimlamayip musteriye birakirsa, musterinin istekleri bitmez. Urun gelistirmenin icinde bilfiil calisan arkadaslar bunu bilir. Sizin MVP'yi tanimlayip operasyonal hale getirdikten sonra diger fazlari gercekci bir sekilde tanimlayip onlari da operasyonel hale getirmeniz gerekir. Bunlar icin de A-plani ve B-plani gelistirebilirsiniz.

Oncelik siralamasi ve isin dependency siralamasi, karmasikligi da sizin fazlari tanimlamaniza yardimci olur. Ben olsam su sekilde bir oncelik siralamasi dusunurdum:
- Anka-B MVP (Anka-A cikti): silahli, mevcut FLIR ve zoom kamera kullanilarak, lazer isaretleyicili, GPS/INS, yerli kriptolu, otopilotlu, genis bantli iletisim yetenekli bir urun. (iletisim menzili yer istasyonlari ile sinirli fakat ilk gorev yerleri Turkiye'nin sinirlarinin ici veya yakini olacagi icin bu bir problem degil, cunku istedigim yere istedigim anteni ve fiber altyapisini kurabilirim)
- Anka-B Faz-2: SAR ilaveli (kotu havada kullanim icin), ilave silah opsiyonlari ile ve daha hafif FLIR ve kamerali
- Anka-B Faz-3: Satcom, kanat sokulup takimi vs ozelliklerine ayirirdim

Ben olsam urunu bu sekilde planlardim. Bu hem urunun daha cabuk hem de farkli model ve konfigurasyonlari ile teslimine imkan verirdi.
Sevgili DNA, ANKA projesinin baslanma amaci teknoloji gosterim ve TAI icin IHA yapmayi ogrenme projesiydi diyebiliriz. ANKA ilk prototiplerinin operasyonel olmasida planlanmamisti. Projeden kazanilacak/ogrenilecek know-how ile seri uretime yonelik blocklarinin uretimine gecilmesi dusunuluyordu. ANKA-A denilen IHA'lar bu projenin ilk ciktilari, prototip ucaklar aslinda, nasil kullanilacaklari onceden dusunulmemis. A'nin ucusundan bir kac yil sonra ortaya cikan ANKA-B modeli ise seri uretime yonelik daha optimize edilmis, tasarim/yazilim hatalari duzeltilmis, kazanilan tecrubelerin aktarildigi modeliydi ama sorun su ki tam cozum sureci donemine denk geldi ve o zaman hic kimse ilgi gostermedi.

Belki kamuoyu baskisi veya SSM baskisi veya baska bir neden sonunda HvKK'nin ANKA-S modeli anlasmasi yapildi ama S modeli isterleri, A modelinden cok yukri seviyede tutuldu. Belki HvKK yetkilileri elimizde kullandigimiz 8-10 HEron var, C235/160 Goren ucaklari var, halende cozum sureci var, en iyisi ara urun olan B modeli atlayip, daha kabiliyetli S gibi SATCOM, CATS, SAR(arama kurtarma icin kullanilabilecek) olan bir modele geceyim demis olabilir. Yuzduk kuyruguna geldik artik, 1-2 sene sonra ak ile kara belli olacak. Ilk ucak kismet olursa seneye teslim edilecek. B modelinden ise simdi EGM 1+2 sistem olarak siparis verdi. EGM'nin siparisinin iyi tarafi TAI'ye ANKA uretimi icin finsansal katki yapmis oldular. Sanirim ANKA konusunda Orko-8 blogsitesinde bilgi var sanirim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 09:34 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 788
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
....daha kabiliyetli S gibi SATCOM, CATS, SAR(arama kurtarma icin kullanilabilecek) olan bir modele geceyim....
@robust, burada SAR S.earch A.nd R.escue değil, S.ynthetic A.perture R.adar'ın kısaltması. Arama kurtarma ile ilgisi yok yani...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 09:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5434
Yaş:
Hava Kuvvetleri, atlamış pilotlarını bulabilmek ve SAR'ın S'sini yapabilmek için PLS almacı koyduruyor Anka'larına.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 13:41 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
....daha kabiliyetli S gibi SATCOM, CATS, SAR(arama kurtarma icin kullanilabilecek) olan bir modele geceyim....
@robust, burada SAR S.earch A.nd R.escue değil, S.ynthetic A.perture R.adar'ın kısaltması. Arama kurtarma ile ilgisi yok yani...
HvKK isterleri arasında Synthetic Aperture Radar bulunmuyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 13:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 788
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
İyi de Anka'lara SAR radarı kabiliyeti kazandırılacaktı. Aslında yazıda kast edilen şey de o olmalı. Açılımı Sentetik Açıklıklı Radar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 15:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5434
Yaş:
Anladım.
Yalnız @robust'ın kastı yine o değil. SAR yapabilecek çözünürlükte SAR (radar) yanlış bir terminoloji değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 15:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
ANKA-S'in gorev sistemleri arasinda SAR (Synthetic Aparture Radar) oldugunu biliyorum ama benim kastim HvKK'nin Search And Rescue (SAR) denilen personel arama kurtarma gorevini yapacak donanimi sahip ANKA istemesini kastediyorum. SAR gorevi yapacak PLS (personnel locator system) donanimina sahip helikopterlerimiz ve ucaklarimiz vardi, simdi de IHA'miz olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 15:59 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Benim ilk post geç onaylanacağı için arka sayfada kalacak bu yüzden tekrar yazayım. Anka-S'te Synthetic Aparture Radar bulunmuyor. Böyle bir bilgi yok. HvKK Heron'la aldıklarını bile paketlemiş, koymuş köşeye, neredeyse hiç kullanmıyor.
Acaba ben mi yanlış biliyorum diyeceğim ama sanmıyorum. Yani HvKK siparişinde böyle bir istek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 16:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5434
Yaş:
Alıntı:
Resim

Şöyle bi resim var ama ...
Buraya bu kutuları koyup yanlarına "milli" bir firma ismi yazmak işin sadece başı. Bu ilk merdivenin belki 3. Ya da 4. basamağı. Biz ise ta 5. Kata çıkmaya çalışıyoruz. Daha üçüncü basamağında olduğumuz merdivenden belki 5-6 tane daha var önümüzde.

Bunların içinde halen bir dolu kontrllü komponent ya da teknoloji var. İşte, @orko yeni örnek verdi; SDT'nin veri kayıt sisteminin kalbi, içindeki şey aslında yabancı menşeili ve tek kaynaktan temin edilebilen bir sabit bellek.

Senin ğrünün artık silah takılabilen bir İHA olursa, yani nihai ürünün bu olduğu belli ise, bu şekilde binlerce değişik kontrollü komponent için ihracat izni alamaz olursun.

Zira, eskiden o kutulardan birini almak için başvurduğumuz izinleri, bu kutuları görece millileştirirsek, içini donatmak için başvurmak durumunda kalacağımız komponentler için kovalayacağız. Yani o kadar basit değil malesef. Daha çoooook uzun bir yol var yürüyecek.


Bunları tamamen yerlileştireceksek bütün üniversitelerimizin on senelik mezunlarını bu işlere adamamız gerek. Bir kaç da ihtisas üniversitesi ve enstitü kurmak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 22:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 143
Yaş:
Ben buradaki birinci onceligin Arama-Kurtarma anlaminda SAR oldugunu dusunmuyorum. Bu konuda yeterli yetenekler var fakat zaten onlara ihtiyac dogmuyor. THK baska ulkelere riskli operasyonlari surekli yapan bir gorevde degil ki?

Daha once SAR konusu forumda da tartisilmisti; ozellikle kis aylarinda veya bulutlu havalarda veya gece detayli goruntu alinmasi icin Sentetik Acilimli Radar istenilmisti, ki bence de bu mantikli ama hemen faz-1 silahli IHA'da olmasina gerek yok. TB2 orneginde goruldugu gibi once bu is kameralarla yapilabilir. Ben olsam onu faz-2'de dusunurdum. Eger 100% hazirsa o zaman kullanilsin, fakat bence uzerine silah takimi daha oncelikli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016, 23:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1975
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Resim

Şöyle bi resim var ama ...
Buraya bu kutuları koyup yanlarına "milli" bir firma ismi yazmak işin sadece başı. Bu ilk merdivenin belki 3. Ya da 4. basamağı. Biz ise ta 5. Kata çıkmaya çalışıyoruz. Daha üçüncü basamağında olduğumuz merdivenden belki 5-6 tane daha var önümüzde.

Bunların içinde halen bir dolu kontrllü komponent ya da teknoloji var. İşte, @orko yeni örnek verdi; SDT'nin veri kayıt sisteminin kalbi, içindeki şey aslında yabancı menşeili ve tek kaynaktan temin edilebilen bir sabit bellek.

Senin ğrünün artık silah takılabilen bir İHA olursa, yani nihai ürünün bu olduğu belli ise, bu şekilde binlerce değişik kontrollü komponent için ihracat izni alamaz olursun.

Zira, eskiden o kutulardan birini almak için başvurduğumuz izinleri, bu kutuları görece millileştirirsek, içini donatmak için başvurmak durumunda kalacağımız komponentler için kovalayacağız. Yani o kadar basit değil malesef. Daha çoooook uzun bir yol var yürüyecek.


Bunları tamamen yerlileştireceksek bütün üniversitelerimizin on senelik mezunlarını bu işlere adamamız gerek. Bir kaç da ihtisas üniversitesi ve enstitü kurmak.
Semadaki alt sistemlerden Aselsan kaynakli olanlarin bazilari ABD'den lisans alinarak uretilen(uretim/montaji yapilan) sistemler var. Ornegin, Aselsan INS/GPS sistemlerinin cogu veya hepsi Northrop firmasinin urunleri. Zaten urun kodlamasida degismemis. LN-100 veya LN-270 serisi gibi. Aselsan urunu ve TSK'nin butun hava araclarinda kullanilan MFX483 Hava-hava telsizlerde keza Raytheon lisansli telsizler. IFF sistemleride ayni sekilde BAE System urunleri saniyorum. Aselsan urun portfoyunu lisansli, yari ozgun-yari lisansli ve 100% ozgun tasarim gibi ayirmak mumkun. Ornegin, Flir isine basladiklarinda AF-200 Raytheon firmasinin lisansli bir urunuydu. Kazanilan know-how ile tasarimi milli olan AF-300 isine girildi. Sonra CATS geldi. Benzer sey MFD'lerde var. Rockwell lisansli cok amacli gostergeleri Aselsan uretiyordu ve sonra kendi tasarimi ilan MFD'lere gecis yapti sanirim. Kodlamasida degisti.

Telsiz isinde Aselsan, once lisansli urunler ile basladi ve yillar icinde kendi tasarimi software defined radio gelistirdi. IR detektor konusuda ayni sekilde, once disardan alinirken, yavas yavas yapilan ARGE calismalari ile artik Turkiye'de IR detector uretimi milli yapiliyor. Dunya'da 100% kendine yeten 1-2 ulke ya var, ya yok. Bir Fransa olursak bir gun, o zaman bu forumdaki veya sokaktaki beklentilerin karsiligi olur. Isvec ornegini vereyim. Cok gelismis silah sistemlerine sahipler ama sistem bazinda COST mantigini cok yaygin kullanan bir ulke. Kritik sistemlere yatirim yapip, cogu sistemi hazir aliyor. Gripen ucaginin ne kadari Isvec?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2016, 13:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 52
Yaş: 31
Anka-A operasyonel 100 sortiyi geçti

Resim

TSK'nın görevlendirmesiyle Elazığ'da konuşlanan TUSAŞ/TAI'nin MALE sınıfı İHA'sı ANKA-A'nın görevine kesintisiz devam ettiği öğrenildi. Edinilen bilgiye göre, iki İHA göreve aktif olarak çıkarıldıkları son altı ayda toplam yüz sortiyi geçti. Bu oran ile ANKA-A operasyonel göreve hazırlılık anlamında geçilmesi zor bir başarıya imza atti.

kaynak: http://c4defence.com/Gundem/ankaa-opera ... cti/2606/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2016, 13:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1577
Yaş:
2 uçak 6 ayda 100 sorti uçmuşsa ayda yaklaşık 16 sorti uçmuş demektir. Bu da aşağı yukarı 2 günde bir ucuş anlamına gelir. Çok etkileyici değil ama bedavaya ancak bu kadar oluyor herhalde.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 11:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 720
Konum: Ankara
Yaş:
Anka platformu yerine AKINCI adı altında 4.5-5 ton sınıfında bir başka platforma geçilmesi planlandığı iddia ediliyor.

Bilgiler şöyle;

-UCAV sınıfında yeni bir platforma geçilecek. Dünya üzerindeki muadili ABD'nin MQ-9 Reaper olacak.

-Motorunu TEİ, oto iniş kalkış sistemini Meteksan, SATCOM'unu C-tech, görüntü birimini Aselsan, Sar radarını Aselsan yapacak.

https://twitter.com/ssysfakb/status/784668658610176000

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 12:19 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 455
Yaş:
Alıntı:
Anka platformu yerine AKINCI adı altında 4.5-5 ton sınıfında bir başka platforma geçilmesi planlandığı iddia ediliyor.

Bilgiler şöyle;

-UCAV sınıfında yeni bir platforma geçilecek. Dünya üzerindeki muadili ABD'nin MQ-9 Reaper olacak.

-Motorunu TEİ, oto iniş kalkış sistemini Meteksan, SATCOM'unu C-tech, görüntü birimini Aselsan, Sar radarını Aselsan yapacak.

https://twitter.com/ssysfakb/status/784668658610176000

İyi...2023'te görürüz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 12:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2057
Konum: Antalya
Yaş: 33
@süvari_türk

Hocam ben bu twitter profilinden sağlıklı haber beklemem sende çok şey yapma....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 13:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 720
Konum: Ankara
Yaş:
Alıntı:
@süvari_türk

Hocam ben bu twitter profilinden sağlıklı haber beklemem sende çok şey yapma....


Üstadım yalan yanlış haber paylaşan bir hesap değildir. Zaten ANKA projesinden vazgeçilmediğini ve envantere gireceğini, bunun ayrı bir proje olduğunu tekrardan açıklamış.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 18:59 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Kaynak gösterdiğiniz Twitter çocuğu yazdıklarını buradan, dergilerden vs topluyor. Eskiden kopyala yapıştır yapardı, biraz daha süslü yazıyor artık. Havuza medyasına da %100 milli uçak gemisi haberleri yazıyor sanırım.

Akıncı ile ilgili son yazdıkları zaten bilinen şeyler ama S&H son sayısında işlenmiş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 10:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 795
Yaş:
Sanırım ANKA düşmüş.
http://www.star.com.tr/guncel/elazigda- ... ign=buffer


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 10:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1515
Yaş:
Elazig'da olduguna göre Anka'dir buyuk bir ihtimal.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 11:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 795
Yaş:
Alıntı:
TUSAŞ / TAI
‏@TUSASTAI
Uçağın kısa süre içerisinde yeniden faaliyetlerine başlatılması yönünde çalışmalar başlatılmıştır.
Alıntı:
TUSAŞ / TAI ‏@TUSASTAI 2 dk.2 dakika önce
...motor arızası nedeniyle, planlanan bölgeye ve mecburi iniş paterni uygulanarak kontrollü iniş yapmıştır.[/quote
Alıntı:
TUSAŞ / TAI ‏@TUSASTAI 4 dk.4 dakika önce
Bu sabah saat 06.55'de Elazığ Meydanından görev uçuşu için kalkan ANKA İnsansız Hava Aracı, uçuşun 25'inci dakikasında
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 11:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 359
Yaş:
Kusu bu sekilde indirilmeside basari.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 12:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 113
Yaş:
Alıntı:
Kusu bu sekilde indirilmeside basari.
Benim de o dikkatimi çekti. Araziye bakınca kanat yere bile değmemiş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 12:22 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 07:46
Mesajlar: 77
Yaş: 30
Gövde bütünlüğünü koruyarak iniş yaptıran personel her kimse çok maharetli biriymiş helal olsun iyiki onun gibi teknik kabiliyeti olan abilerimiz var iha değil bana göre asıl bu paha biçilemez


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 18:07 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 13 Şub 2016, 08:17
Mesajlar: 20
Yaş:
Basarili bir inis ancak flir ne durumda merak ediyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 21:19 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Mesajlar: 93
Yaş:
Ben bu mantığı anlamıyorum, uçak normal yollarla inmediyse kırılmıştır bu kadar basit. Yok şöyle oldu, yok pilot kırdı bunlar işin geliştiriciye bilgi veren kısmı, arızanın ne olduğu vatandaşın umurunda olmasa gerek. Anka bu uçuş saatine bu kadar kırımla geldiyse burda birşeylerin ters gittiği açık, ortada bir sorun var. Bu ahval ve şeraitte Baykar ve Vestel inanılmaz bir başarı gösteriyor demektir. Bildiğim kadarıyla Baykar 8000 küsür saatte 1 kırım, Vestel'de 2000 küsür saatte 0 kırımda. Bu şirketlerin ikisini toplasan her yönden bir TAI etmez, bunu da unutmamak lazım.

Hiçbirşey olmasa eğer flir takılıysa o kullanılamaz hale gelmiştir ki bugünlerde flir uçaktan daha değerli durumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 23:34 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5043
Yaş:
Hepi topu 2 taneler. Biriside bu hale geldi. Ben artık paranoyanın ötesindeyim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 00:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 22:33
Mesajlar: 535
Yaş:
2 tane değiller.Geçen memlekete gittiğimde apronda görevli eski birarkadaşıma denk geldim.Muhabbet ettik falan filan 5 tane dedi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2016, 05:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 799
Yaş: 45
Az daha gayret edip arkadaki ürünlerin üzerine indireylermiş daha iyi olurmuş... Flir hasar görmüştür. gövdenin ağır bakımda yenilenmesi gerekir. yeni pervaneler ve iniş takımları zaten söylemiyorum bile.! sistemlerde bir hasar/arıza oldumu birde o var. İş o kadarda basit değil yani.

Airshow fuarında görevli arkadaşın dediğine göre; mevcut ANKA'larda Mercedes motor kullanılıyor, ANKA-S seriside bu şekilde devam edecek halen. Keza Aselflir 300T ile donatılıyorlar. Çünkü CATS hala projeye yetişmiyor. Bayraktar'ın yaptığı gibi yurtdışı piyasadan hazır ürün alıp takamıyorlar, yassah!! İstenen, özgünlük olsada, neticede yerli, üstünde hakimiyetimiz olan sistemleri kullanmaları zorunlu.

Yeni motor ile ilgili haberler güzel. Muhtemelen Continental(ismini söyledide inanın kolumdan çekiştirip duran kızım yüzünden net hatırlamıyorum. :( ) motor üzerinden kopyalama yapılarak, özgün alüminyum blok bir motorumuz var artık. Sadece pistonları orjinal motora ait, gerisi TEİ ve yan sanayimiz üretimi. Tabiki ateşleme sistemi Bosch mesela ama zaten bunun dünyada kaç üreticisi var ki bu kalite ve sınıfta üretebilen... Neyse, testler iyi gidiyormuş, seneye hazır olacakmış. Hadi hayırlısı.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 2707 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 144 45 46 47 4855 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye