TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 14:08

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 305 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 7 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017, 06:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

AW-139 yuzlercesi sivil sektor icin uretilirken, askeri amacli versiyonlarida peynir ekmek gibi satiyor. Keza AW-169, 149 gibi serilerine bakarsaniz ayni sekilde ama askeri amacli uretilen helikopterler. Eger T625'in boyasi TSK'nin standart kamuflaji olsaydi farkli dusunecektiniz mutlaka ama fuara VIP versiyonu gibi ozel kabinli ve cilali boyali T625 mockup getirmisler, dogal olarak bu nasil askeri helikopter dediniz. Ama merak etmeyin projenin hedeflerinden bir tanesi TSK'nin elindeki UH-1'lerin degistirilmesi. Askeri versiyonunda govde uzerinde bir suru ivir zivir anten gorecegiz, govde boyasi askeri stardartta olacak ve belki vinc vs olacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017, 10:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 176
Yaş:
Alıntı:
Resim
Yarın fotoğrafını çekebilirsem yüklerim. :)
Vallahi pek bir makbule geçer.. :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017, 21:29 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 450
Konum: Türkiye
Yaş: 38

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017, 23:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
T-625 canavar gibi helikopter peynir ekmek gibi satarsa şaşırmayın. Yeri belli yurdu belli sınıfı belli yapacağı iş belli. Epey ihtiyaç olan bir boşluğu dolduracak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 15:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Genel maksat değilde, aselsan kendi radar, sonar ve roketsan füze ve torpidolarını kullanan bir asw-asuw helikopteri olabilir mi diye düşünüyorum. Menzil dışında bir sıkıntısı olmaz gibi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 19:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
O noktada navalizasyon yeteneği devreye girer. T129 konusunda eski bir mesajında, @HDS üstadın "Naval Edit" ile ilgili söylediği şeyleri hatırlıyorum. Kolay bir iş değil ama yapılmaz bir iş de değil. Malzemenin yapısı (kaplama), modülerlik örneğin pallerin katlanabilir olması ve sair, kolay parça değişimi veya iç aksaamlara ulaşmak konusunda yapısal kolaylıklar ile felan uğraşmak gerekmekte. Aslında bu heli özelinde gövde ve yapısal mevzularında oldukça iyi tecrübe sahibi olduk. Yapılabilir bir pozisyonda mıyız sizce üstadlar?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 20:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 583
Yaş:
Eğer biz ilk dört MEKO yu satmazsak yada envanter dışına çıkarmazsak bu sınıfta bir deniz helikopterine ihtiyaç duyacağız. AB-212 ler son demlerini yaşıyor. Bu gemilerin uçuş güverteleri ve hangarları 10 ton sınıfı bir helikoptere uygun değil.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 20:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Benim fuardaki temaslarımdan çıkardığım; Askerin bu helodan direk bir muharip platform beklentisi yok. Bu iş için UH-60'lar ziyadesiyle memnun ediyor zaten. Dolayısıyla, bu şekil sivil janjanlı bir halde üretilmesinde bir mahsur yok. Hatta giderek VİP'leşmenin bu derece arttığı ülkemizde, bu haliylede askeri, polisi vb. ihya edebilir bence...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 23:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Bir dahaki fuarda haki renklerinde ozışık tedbir sistemi ve LJ ile donatıldığını IR bastırıcı kit takılı halini görelim,
ozaman askeri olup olamayacağına karar veririz :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 14:05 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Hiç istemesem de konuyu bölmem gerekiyor.

Eldeki tek veri ''pal'' ve Almanca da dahil olmak üzere dil bilgim nedeniyle dict.cc demedim, çevirici demedim, vikipedi demedim, diğer yatgın kaynaklar demedim, tam 40 dakika taradım nedir bu ''pal'' denilen şey diye. Biraz çıkarım yaptım ama güvence olmadan olmaz. En sonunda vikipedi'de -ülkemizde sanırım şu an ulaşım yok bu ağyüzüne- var olan ''Helikopter'' başlığında değil, girdiğim türlü türlü girit sözler marifetiyle yine vikipedi'de ulaştığım bir ''Döner kanatlı hava aracı'' adlı başlıkta bir bilgiye ulaştım. Yarımay içinde ''pal'' denen ''şey'' için ''kanat'' demiş ve şöyle bir tanım yapmış:

''Dönerkanat ya da dönerkanatlı uçaklar[1], dikey bir şafta bağlı olarak dönen pallerin (kanatların) ürettiği kaldırma kuvvetiyle yerçekimini yenen ve uçuşunu gerçekleştiren hava araçlarıdır.''

Doğruluğunu siz teyit edin. Bu vikipedi'ye her zaman güven olmaz.

Ben biraz bu ''pal''ı kanattan başka algıladım başında ama yok eğer değilse, birisi çıksın ve bana kanata neden ''pal'' dendiğini ve havadan neden 40 dakikamın uçtuğunu açıklasın. Eskiden sözde şık hoş ''edebî'' diye birileri Farsça'ya özen salıyordu, özellikle de edebiyat vb. konular nedeniyle. Bu ve benzer hareketlerin halen ceremesini çekiyoruz. Bir de İngilizce, Latince, Fransızca ile mi uğraşalım? Ki sonuncusu zaten gereksiz yere bolca var. Evrak ya da belge demek varken ''dosya''dan bana ne?

Ustamın bir yazısı var geçenlerde burada da üleştiğim. Adam sözde ''akademisyen'', herkesin kolaylıkla anlayabileceği, kast edilen bağı kurabileceği sözü kavramı kullanmak varken ''Düş Varyasyonları'' diyor. Var-yas-yon. Ne muhteşem söz. Soruyor, ''Neden böyle yapıyorsun?''. ''Bana daha ''akademik'' geliyor, bana yabancı gelimiyor.'' ''İyi de, sen topluma konuşuyor hitap ediyorsun. Senlik olay değil ki?''. Aynı yanıt. ''Bana yabancı gelmiyor.'' Hay senin.

Sözün kısası. Kimseyi itham etmiyorum. Genel, ve gördüğüm kadarıyla savunma sanayinin gelişmesiyle birlikte düşüncesizce artan bir olguya vurgu yapıyorum. Bu işin sonu iyi olmaz ve olmayacak. Buraya yazıyor ve söylüyorum. Uslanmak gerek. Gelecek bilgiler için şimdiden içten teşekkür ediyorum.

*

Yeri olmasa da geçtiğinden gerekli ekbilgi: us sözü ''akıl'' anlamına gelmez; temyiz'dir. İyi ile kötüyü ayırt etme gücü, yeteneğidir. Bu yüzden bugün bile kendine gelmeye, doğruya yönelmeye ''uslanmak'' deriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 17:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
Hiç istemesem de konuyu bölmem gerekiyor.

Eldeki tek veri ''pal'' ve Almanca da dahil olmak üzere dil bilgim nedeniyle dict.cc demedim, çevirici demedim, vikipedi demedim, diğer yatgın kaynaklar demedim, tam 40 dakika taradım nedir bu ''pal'' denilen şey diye. Biraz çıkarım yaptım ama güvence olmadan olmaz. En sonunda vikipedi'de -ülkemizde sanırım şu an ulaşım yok bu ağyüzüne- var olan ''Helikopter'' başlığında değil, girdiğim türlü türlü girit sözler marifetiyle yine vikipedi'de ulaştığım bir ''Döner kanatlı hava aracı'' adlı başlıkta bir bilgiye ulaştım. Yarımay içinde ''pal'' denen ''şey'' için ''kanat'' demiş ve şöyle bir tanım yapmış:

''Dönerkanat ya da dönerkanatlı uçaklar[1], dikey bir şafta bağlı olarak dönen pallerin (kanatların) ürettiği kaldırma kuvvetiyle yerçekimini yenen ve uçuşunu gerçekleştiren hava araçlarıdır.''

Doğruluğunu siz teyit edin. Bu vikipedi'ye her zaman güven olmaz.

Ben biraz bu ''pal''ı kanattan başka algıladım başında ama yok eğer değilse, birisi çıksın ve bana kanata neden ''pal'' dendiğini ve havadan neden 40 dakikamın uçtuğunu açıklasın. Eskiden sözde şık hoş ''edebî'' diye birileri Farsça'ya özen salıyordu, özellikle de edebiyat vb. konular nedeniyle. Bu ve benzer hareketlerin halen ceremesini çekiyoruz. Bir de İngilizce, Latince, Fransızca ile mi uğraşalım? Ki sonuncusu zaten gereksiz yere bolca var. Evrak ya da belge demek varken ''dosya''dan bana ne?

Ustamın bir yazısı var geçenlerde burada da üleştiğim. Adam sözde ''akademisyen'', herkesin kolaylıkla anlayabileceği, kast edilen bağı kurabileceği sözü kavramı kullanmak varken ''Düş Varyasyonları'' diyor. Var-yas-yon. Ne muhteşem söz. Soruyor, ''Neden böyle yapıyorsun?''. ''Bana daha ''akademik'' geliyor, bana yabancı gelimiyor.'' ''İyi de, sen topluma konuşuyor hitap ediyorsun. Senlik olay değil ki?''. Aynı yanıt. ''Bana yabancı gelmiyor.'' Hay senin.

Sözün kısası. Kimseyi itham etmiyorum. Genel, ve gördüğüm kadarıyla savunma sanayinin gelişmesiyle birlikte düşüncesizce artan bir olguya vurgu yapıyorum. Bu işin sonu iyi olmaz ve olmayacak. Buraya yazıyor ve söylüyorum. Uslanmak gerek. Gelecek bilgiler için şimdiden içten teşekkür ediyorum.

*

Yeri olmasa da geçtiğinden gerekli ekbilgi: us sözü ''akıl'' anlamına gelmez; temyiz'dir. İyi ile kötüyü ayırt etme gücü, yeteneğidir. Bu yüzden bugün bile kendine gelmeye, doğruya yönelmeye ''uslanmak'' deriz.
Hocam PAL kelimesi İngilizce Pale kelimesinden o da Latince Palea kelimesinden geliyor sanırım. Palea otsu bitkilerin tohum kesesinin etrafında dört bir yana (çoğunlukla iki yana) açılan lif yapılı bir organ yapısıdır. Pal kelimesi muhtemelen buradan geliyor. Resim de koyardım ama telefondan giriyorum bilgisayar başına geçince eklerim.

Herşeyin Türkçe'sini bulacağız ya da uyduracağız diye bir durum yok. Adı üzerinde helikopter, dönerknat, pal de kamat, ya da pervane bıçağı (kanadı) deriz. Hem kim bililr bu palea kelimesinin kökeni de nereden ya da neyden geliyor....?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 17:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
S-70B alımı iptal oldu. Kısa vadede yeni bir alım, yerli/özgün helikopter projemizden ötürü düşünülmez ise Deniz Kuvvetlerimizin 212'lerini ve hatta Sahil Güvenlik'in 412'lerini değiştirmek için T-625 üzerinde ne tür değişiklikler öngörülebilir?

Ekleme// Deniz unsuru bakımından.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 17:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Alıntı:
S-70B alımı iptal oldu. Kısa vadede yeni bir alım, yerli/özgün helikopter projemizden ötürü düşünülmez ise Deniz Kuvvetlerimizin 212'lerini ve hatta Sahil Güvenlik'in 412'lerini değiştirmek için T-625 üzerinde ne tür değişiklikler öngörülebilir?
Ha bak bu işe tam uyar. Süper olur hemde. Sahil güvenlik, polis, jandarma ve bilumum diğer devlet kurumlarına ideal harika bir helo olacak gibi. Lakin; sevgili Swat, muhakkak bir güzel haki kamuflaj boyayıp, onu bunu montajlayınca militarize bir görünüm alacaktır ama bir AW-139/149 vb. ne kadar militar olabiliyorsa o kadar olacaktır artık. Yani dağda taşta görebilen varmıdır kendilerini acaba? Afganistan'ın sarp dağlarında ve çetin şartlarında, çamurda, balçıkta, Sahra şartlarında, yoğun ateş altında operasyonda bir AW genel maksat helosu göreniniz varmıdır acaba? Ben bunu kastediyorum. Yoksa helikopter harika, çok güzel olacak inşallah.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 18:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
Hiç istemesem de konuyu bölmem gerekiyor.

Eldeki tek veri ''pal'' ve Almanca da dahil olmak üzere dil bilgim nedeniyle dict.cc demedim, çevirici demedim, vikipedi demedim, diğer yatgın kaynaklar demedim, tam 40 dakika taradım nedir bu ''pal'' denilen şey diye. Biraz çıkarım yaptım ama güvence olmadan olmaz. En sonunda vikipedi'de -ülkemizde sanırım şu an ulaşım yok bu ağyüzüne- var olan ''Helikopter'' başlığında değil, girdiğim türlü türlü girit sözler marifetiyle yine vikipedi'de ulaştığım bir ''Döner kanatlı hava aracı'' adlı başlıkta bir bilgiye ulaştım. Yarımay içinde ''pal'' denen ''şey'' için ''kanat'' demiş ve şöyle bir tanım yapmış:

''Dönerkanat ya da dönerkanatlı uçaklar[1], dikey bir şafta bağlı olarak dönen pallerin (kanatların) ürettiği kaldırma kuvvetiyle yerçekimini yenen ve uçuşunu gerçekleştiren hava araçlarıdır.''

Doğruluğunu siz teyit edin. Bu vikipedi'ye her zaman güven olmaz.

Ben biraz bu ''pal''ı kanattan başka algıladım başında ama yok eğer değilse, birisi çıksın ve bana kanata neden ''pal'' dendiğini ve havadan neden 40 dakikamın uçtuğunu açıklasın. Eskiden sözde şık hoş ''edebî'' diye birileri Farsça'ya özen salıyordu, özellikle de edebiyat vb. konular nedeniyle. Bu ve benzer hareketlerin halen ceremesini çekiyoruz. Bir de İngilizce, Latince, Fransızca ile mi uğraşalım? Ki sonuncusu zaten gereksiz yere bolca var. Evrak ya da belge demek varken ''dosya''dan bana ne?

Ustamın bir yazısı var geçenlerde burada da üleştiğim. Adam sözde ''akademisyen'', herkesin kolaylıkla anlayabileceği, kast edilen bağı kurabileceği sözü kavramı kullanmak varken ''Düş Varyasyonları'' diyor. Var-yas-yon. Ne muhteşem söz. Soruyor, ''Neden böyle yapıyorsun?''. ''Bana daha ''akademik'' geliyor, bana yabancı gelimiyor.'' ''İyi de, sen topluma konuşuyor hitap ediyorsun. Senlik olay değil ki?''. Aynı yanıt. ''Bana yabancı gelmiyor.'' Hay senin.

Sözün kısası. Kimseyi itham etmiyorum. Genel, ve gördüğüm kadarıyla savunma sanayinin gelişmesiyle birlikte düşüncesizce artan bir olguya vurgu yapıyorum. Bu işin sonu iyi olmaz ve olmayacak. Buraya yazıyor ve söylüyorum. Uslanmak gerek. Gelecek bilgiler için şimdiden içten teşekkür ediyorum.

*

Yeri olmasa da geçtiğinden gerekli ekbilgi: us sözü ''akıl'' anlamına gelmez; temyiz'dir. İyi ile kötüyü ayırt etme gücü, yeteneğidir. Bu yüzden bugün bile kendine gelmeye, doğruya yönelmeye ''uslanmak'' deriz.
Birebir çeviri yerine doğrudan ''pala'' desek. Hattızatında pala da bi nevi eğri bıçak. Dönerkanat palası olur yanii


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 18:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Beyin fırtınası diye buna denir. PALA'yı sevdim ben.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 19:29 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Alıntı:
Hocam PAL kelimesi İngilizce Pale kelimesinden o da Latince Palea kelimesinden geliyor sanırım. Palea otsu bitkilerin tohum kesesinin etrafında dört bir yana (çoğunlukla iki yana) açılan lif yapılı bir organ yapısıdır. Pal kelimesi muhtemelen buradan geliyor. Resim de koyardım ama telefondan giriyorum bilgisayar başına geçince eklerim.

Herşeyin Türkçe'sini bulacağız ya da uyduracağız diye bir durum yok. Adı üzerinde helikopter, dönerknat, pal de kamat, ya da pervane bıçağı (kanadı) deriz. Hem kim bililr bu palea kelimesinin kökeni de nereden ya da neyden geliyor....?
Önbilgi: Sözüm meclisten dışarı serzeniş içeriyor.

*

Değerli kardeşim; yanıtın için -cepten birde- teşekkür ediyorum. Ben bir ''pail''e denk gelebildim onca taramaya karşın, o da konuyla hiç ilintili görünmüyordu. Yani bu ne yidüğü belirsiz ''pal'' sözünün özde ne olduğunu bile çıkaramadım (birçok kimsenin de bu sözün neyi anlattığını bilmediğini sanıyorum); yoksa konu -bilgi düzeyinde- hallolacaktı.

Bir şeyleri, sıkmamak için, sık yinelemek istemiyorum, özellikle de ilintili olmayan başlıklarda, ama öğüt çivi gibidir.

Bu konuyu bu ağ derneğinden tanıştığım, sevip ve çok saydığım gündelik görüştüğüm bir kişiye danıştım. Biraz da yoğun gibi görünüyordu, kendisiyle de ilgisi yok nitekim alana hakim, ama onun verdiği bilgiden bile çıkarım yapamadım. Bizim ATAK'ı örnek gösterdi ve ''ATAK örnek 5 palli döner kanattır.'' dedi sonunda. İyi de, bu dönerkanadın tepede 4 ayrı kanadı [yahut 4 kanat yaprağı/kolu/... vs.], kuyruğunda da iki ayrı kanatçığı var. Gönderdiği bir çizimde de tepedeki kanatlar [2 yaprak gösteriliyor ve ''pal'' deniyordu] imlenmiş vaziyette bu ''pallerin'' ne yana döndüğü gösteriliyordu. Yine aradaki ayrıdı anla(ya)madım -var mı yok mu, onu o anda bile çözümleyebilmiş değilim, öyle ya, konu ''pal''-. Bana gönderdiği söz şu:

''Ana döner kanadı oluşturan kanat yapraklarından birisi, ama tek kelimeyle Türkçeleştirmek istenirse tam olarak ne demek gerekir emin olamadım. Kafa patlatmak gerek. Kanatçık demek olabilir belki. Ne dersin? Veya ana döner kanat için ''kanat'', kuyruk için mi ''kanatçık'' demek daha uygun düşer acaba?''

İyi de, bunu da pek anlamamak kaydıyla, ben bundan olsa olsa bu işin apaçık bildiğimiz kanat olduğunu çıkartırım. Sen bu araca dönerkanat demişsin, bunun döner kanatlı bir hava aracı olduğunu belirtmiş, bu biçimde tanımı koymuşsun; dilden sözden anlayıştan da aciz değilsin(!), kanat demek varken ''pal'' ne demek! Eğer bir şeyi sen tanıyorsan, bunun da dilinde yeri tanımlaması adlandırması varsa, yahut karşındakini tanımlamada adlandırmada sorunun eksiğin yoksa, hele ki bir de konuyla ilgili zaten tanımlamalar yapmışsan, tutup ona aynı ''launcher''da, ''turret''da ve diğer nice gereksiz saçma sapan abuk subuk işde olduğu gibi ''pal'' demezsin. Kanat dersin. Çünkü o, bu aracın adından da anlaşılacağı gibi -dönerkanat- lanet olası bir kanattır. Bu kanatlardan birisinin ya da birilerinin özelliği varsa, işlevi (buna da birileri illa ''fonksiyon'' diyecek, Atatürk ve nice adamlar boşuna mı çabaladı ulan! Halen mi anlamıyorsunuz?) her ne ise, ona göre bir tanımlama, niteleme yaparsın. Bu söz de boşuna ''niteleme'' değil; ne+teğ+lik = ne+gibi-lik. Yani nasıllık, sıfat vb. anlatır. Küçükse kanatçık dersin, özel ise, önemli ise, öncel görevi varsa ona göre nitelersin, kargaşa yaratmayacaksa uygun düşecekse örnek ''ana kanat'' dersin; ana üs, ana merkez, ana konu, ana iş, dediğin, dediğimiz gibi.

Yani burada kendisinin bana yanıtında belirttiği gibi ''kafa patlatılacak'' bir durum (da) yok.

Kimse gocunmasın, kimse de incinmesin. Ama olay eğer anladığım gibiyse, ki sen de bunu teyit ediyorsun (bilmiyorsan konuşmazdın zaten, dediğinden bu ''pal'' arkadaşının -''pal''ın da ''kanka'' anlamına geldiğini öğrendim, İngilizce- kanatları kast ettiğini anlıyorum), buna ancak kerizlik denir. Bağışlayın ama bu ifadeyi kullanmak zorundayım -kimseyi hedef almıyorum, genel anlatıyorum-. Adama, bize gülerler. ''Sen buna iyi güzel dönerkanat demişsin de, kanada niye ''pal'' diyorsun, pal?'' derler. Olayın her şeyi Türkçeleştirmek ile ilgisi yok. Uzun uzadıya anlattıklarım ve şu an uzun olacak diye o ayrıntılı konulara girmek istemediğim konularla ilgisi var. Yukarıda kısa bir örnekle anlattığım anlaşılabilirlik ile ilgisi var. Olayın bütünlüğünün ortadan kalkması ile ilgisi var. Binlerce diğer hayati konularla ilgisi var. Bu işin ucu çok şeylere gidiyor. Bir g.ö.tü b.o.klu ''pal'' diye onca vakit harcadım; gereksiz emek harcama, boş yere didinme çöteleme ile ilgisi var. Sokaktaki adam, burayı izleyen okuyan adam ''kanat''tan olayı çözebilecekken, gereksiz yere yad kişinin sözünün yeğlenmesi -ne hikmet taşıyorsa?- ve olayın -düşüncenin, beyindeki işlevin, bütünlüğünün- karıştırılması ile ilgisi var. Ben su geçen arığa ''suvak'' -ve su geçen ve geçmeyen benzer yapı için nice başka söz- diyorsam, hatta buradan su geçtiği için özellikle buna ''su(v)-ak (sub -> suw/suv -> su)'' diyorsam, ne diye tutup ''kanal'' diyeyim? Niye değiştireyim? Aşağı mıyım? Dilim kirli de, diğerininki temiz mi?

Uzatmaya gerek yok. Eğer bu sözlerinizden anladığım kadarıyla -ki, ancak, bu ''5'' olayını anlayabilmiş değilim, bunu açıklarsanız sevinirim, ona dönüş yapamadı- bu ''pal'' denen zırva ''kanat''sa Allah aşkına da kanat deyin. Bu kadar zihin karışıklığı, bu kadar kararsızlık ve çelişki olmaz. Olamaz. Bildiğin kanat. Ne halt yemeye buna ''pal'' diyelim? Aklımızdan bir zorumuz mu var bizim? Bir eksiğimiz mi var yoksa, yahut, diğerinin bir üstünlüğü? ''Pale''in ne olduğunu neyi anlattığını bilmiyor muyuz da, ki buna ''pal'' diyelim?

Şu an burada bulunanlarımızdan belki birkaçımız beni anlıyordur. Ama süreç içerisinde hepiniz anlayacaksınız. Hindistan'dan geldiği için bir ilacın o geldiği yerin diliyle anılması ve benzer örneklerden söz etmiyorum ben, bu tür olaylara atıf yapmıyorum, bunun gibi örneklerin Türkçeleşmesinden, Türkçeleştirilmesinden söz etmiyorum ben. Siz, üzerinde çok uğraş gerektirdiğinden doğal olarak, bir dilin tahrip edilmesinin nasıl başladığını nasıl olduğunu belki bilmiyor ve en önemlisi bunun nelere neden olduğunu olabileceğini belki duyamıyor, sezemiyor, çözümleyemiyorsunuz. Ama ben çok iyi bildiğim için, bunu okuduğum, bunu işittiğim, bunu gördüğüm, bunu özümde duyduğum ve çözümlediğim için, sonuçlarını bildiğim için bunlara dikkat çekiyorum. Bir Kırgız atasözü ''Dilin kaderi, milletin kaderi'' der. Bir örnek verip, daha doğrusu bir -biraz uzak, genel- söz edip olayı kapatacağım. SSCB döneminde Türkmenler ve Özbekler Kiril ile yazdılar. Ama dillerinde yazdılar. Ama başka birileri başka yaptılar ya da yaptırıldılar. Ve bugün boğuşulan ortada.

Damlaya damlaya göl olur. Ayağım ıslanmasın diye sakınmaya başlarsın; ama iş işten çoktan geçmiştir.

Sözün özü. Atın alın akı, ayın yerini tutmaz. Siz bilincinde duyuncunda olmadan tek bir hamleyle, bir bütün ve ancak bütün haliyle güzel ve anlamlı olan, ancak bu biçimiyle iş görecek ve var olan, olabilecek olan ayı hem değiştirmeye, bozmaya, bu biçimiyle olmasa da olur demeye kalkıyorsunuz, hem de böyle yapmış olmakla aynı anda ''O kadar önemli değil, yerine başka bir aklık, aydınlık koyduk/koyarız'' diyorsunuz. Olmaz. Olmadı da zaten.

Fatih'e asla ''Kap(g)an'' ya da ''İlaçan'' diyemezsiniz. O, Fatih'tir. Ama çok daha önemli olan ''ayak''a da, asla ama asla ''foot, Fuß, ... '' diyemezisiniz. Dediğiniz anda, bittiğiniz günü saymaya başlayın. Yakındır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 20:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Hocam ben sizi çok iyi anlıyorum ve amacınızı da destekliyorum. Özellikle son cümlelerinizin içinde saklı olan bizi bir arada tutan ve millet yapan ortak dilimizdir. İngilizce ve Latince bildiğim için Pal kelimesinin Latince'dek Palea'dan geldiğini düşünmüştüm ki, şekil olarak da benziyor...


Resim


Ama galiba bu kelime Fransızca'da bıçak ağzı demekmiş.


https://www.google.com.tr/search?q=fren ... -ABuCItcgH


Fransızca'ya bakmak da aşağıdaki görselden aklıma geldi.


Resim



Tabii yine Latince kökenli bir kelimedir. Biz de buna yine Kanat Bıçağı, Döner Kanat bıçağı diyebiliriz.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 20:55 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Alıntı:
Hocam ben sizi çok iyi anlıyorum ve amacınızı da destekliyorum. Özellikle son cümlelerinizin içinde saklı olan bizi bir arada tutan ve millet yapan ortak dilimizdir. İngilizce ve Latince bildiğim için Pal kelimesinin Latince'dek Palea'dan geldiğini düşünmüştüm ki, şekil olarak da benziyor...


Resim


Ama galiba bu kelime Fransızca'da bıçak ağzı demekmiş.


https://www.google.com.tr/search?q=fren ... -ABuCItcgH


Fransızca'ya bakmak da aşağıdaki görselden aklıma geldi.


Resim



Tabii yine Latince kökenli bir kelimedir. Biz de buna yine Kanat Bıçağı, Döner Kanat bıçağı diyebiliriz.
Diline, eline sağlık. Görebildiğim(iz) gibi, adamın (Fransız) dediği, kast ettiği, anlattığı ''kanat''. Alana hakim değilim, o yüzden haddimi aşmak istemiyorum ama görünen köy kılavuz istemez. kanat sözü tekildir, yani tek bir kanadı anlatır. Bundan ötürü kanat da denebilir, küçük olanlarına da kanatçık. Yok eğer düzeneğin tümüne ''kanat'' deniyorsa -uzmanlarımız nasıl ve en önemlisi teknik nedenler nedeniyle niçin bakıyor ele alıyor bilmiyorum-, o zaman kanat yaprağı, kanat kolu, artık ağza nasıl denk geliyorsa denebilir. Olay, düşünceyi sağlayan dilde bütünlüğün söz konusu olması ve herkesin bunu anlaması. Bu bütünlüğü de aya benzettim. Ay aysa, parıldar, ışıldar. Olay, çok güzel dediğin gibi bizi bir tutan alanda kalınması. Dilin; yani zihnin, kapıların açık olması. Bu işin çok çıktıları var. Kişilerin insanların algısı, kavrayışı bile değişir. Daha çabuk ısınır, anlar, eder, merak salar vs. Bugüne dek saydığım ne varsa, onlar olur. Ve özellikle ve özellikle bilim alanında, gelişimde, teknolojide bu çok önemlidir. Sen aracın kendisine dönen kanatlara sahip olduğu için dönerkanat de, ama bu kanatlarına ''pal'' de. Böyle iş olmaz. Böyle dil de olmaz. Böyle anlayış, böyle bir beyin de olmaz. Derme çatma iş, iş değildir. İş, adam gibi sapa sağlam olmalı. Daha düşüncede bunu sağlayamıyorsak, çok sorunumuz olur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 21:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Madem, Dönerkanat araçlardan gidiyoruz....

Helikopter = Dönerkanat

Pal = Kanat, kanatçık

Rotor = ???

Acaba "Döneç" yada "Dönel" olabilir mi?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 21:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
"Palea" esasında daha sık olarak kullanımda bir kuş fizyolojisini tanımlar daha doğru anlatacak olursak "sarkık gerdanlığı" belirtir. Değişik bir fiziksel yapı bu ama benzerlik çıkartamıyorum helikopter pal yapısı ile. Helikopterlerin burun kısmı sarkık bir gerdanmış gibi gözüküyor ama o kadar yani. Belki Palm den geliyordur. Palmiye ağacının yaprakları sanki bir dönerkanat izlenimi sunuyor göze. Ama o kadar çıkar gerisi çok zorlama olur.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 21:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 552
Yaş: 22
Rotor için benim önerim "kirman" ya da "kirmen" hani şu ninelerimizin yün ip burmak için kullandıkları iki parçalı araç. Döner mekanizma ve ok kullanılan sürekli bir dönme salınımı yaptırılan gereç.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 22:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Alıntı:
Diline, eline sağlık. Görebildiğim(iz) gibi, adamın (Fransız) dediği, kast ettiği, anlattığı ''kanat''. Alana hakim değilim, o yüzden haddimi aşmak istemiyorum ama görünen köy kılavuz istemez. kanat sözü tekildir, yani tek bir kanadı anlatır. Bundan ötürü kanat da denebilir, küçük olanlarına da kanatçık. Yok eğer düzeneğin tümüne ''kanat'' deniyorsa -uzmanlarımız nasıl ve en önemlisi teknik nedenler nedeniyle niçin bakıyor ele alıyor bilmiyorum-, o zaman kanat yaprağı, kanat kolu, artık ağza nasıl denk geliyorsa denebilir. Olay, düşünceyi sağlayan dilde bütünlüğün söz konusu olması ve herkesin bunu anlaması. Bu bütünlüğü de aya benzettim. Ay aysa, parıldar, ışıldar. Olay, çok güzel dediğin gibi bizi bir tutan alanda kalınması. Dilin; yani zihnin, kapıların açık olması. Bu işin çok çıktıları var. Kişilerin insanların algısı, kavrayışı bile değişir. Daha çabuk ısınır, anlar, eder, merak salar vs. Bugüne dek saydığım ne varsa, onlar olur. Ve özellikle ve özellikle bilim alanında, gelişimde, teknolojide bu çok önemlidir. Sen aracın kendisine dönen kanatlara sahip olduğu için dönerkanat de, ama bu kanatlarına ''pal'' de. Böyle iş olmaz. Böyle dil de olmaz. Böyle anlayış, böyle bir beyin de olmaz. Derme çatma iş, iş değildir. İş, adam gibi sapa sağlam olmalı. Daha düşüncede bunu sağlayamıyorsak, çok sorunumuz olur.
Latince kelimeler için google books da ücretsiz olarak "latin dictionary with illustrations" var. Onu bulundurmanızda fayda var :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 23:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ha bak bu işe tam uyar. Süper olur hemde. Sahil güvenlik, polis, jandarma ve bilumum diğer devlet kurumlarına ideal harika bir helo olacak gibi. Lakin; sevgili Swat, muhakkak bir güzel haki kamuflaj boyayıp, onu bunu montajlayınca militarize bir görünüm alacaktır ama bir AW-139/149 vb. ne kadar militar olabiliyorsa o kadar olacaktır artık. Yani dağda taşta görebilen varmıdır kendilerini acaba? Afganistan'ın sarp dağlarında ve çetin şartlarında, çamurda, balçıkta, Sahra şartlarında, yoğun ateş altında operasyonda bir AW genel maksat helosu göreniniz varmıdır acaba? Ben bunu kastediyorum. Yoksa helikopter harika, çok güzel olacak inşallah.
Ben bu anlamda mühendislerimizden ümitliyim. Biz bu heliyi belkide bir dağ kartalına dönüştürebiliriz. Tabi olur olamaz bu benim söyleyebileceğim bir şey değil ama deneyeceğimize eminim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 00:14 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Geldiğimiz konunun alana yayılmış gücünü almak istemiyorum. Bu, çok önemli. O yüzden ilgili başlığa taşımayıp buradan yazıyorum. Gerekli hoşgörünün gösterileceği kanısındayım.

Ayrıca, sözüme başlamadan, gönlümdeki bir sözü geçmek istiyorum.

Her türlü alandan yetkili kişilerin buraya uğradıklarını, uğrattırdıklarını sanmamdan ötürü, onlara olur da görür ya da gördürülürler diye, açık bir çağrım var. Bu konuya büyük önem vermek zorundasınız. Şunu, hiç kimse unutmamalı. Bu ülke ileride şu an yetişen vatan evlatlarına emanet olunacak. Siz onlara, bu toprakların bu vatanın değerlerine ne kadar çok sahip çıkıp bu değerleri ne kadar diri tutup işleyip giderseniz, onlar da bir o kadar kolay size geleceklerdir. Onların geldiği kadar, geleceğimiz güvence altında olacaktır. Bunun koşullarını yaratmak ve en uyguna en iyiye çıkarmak ise, sizlerin görevidir. Yaratacağınız, eninde sonunda etkileşim yoluyla her yere zincirleme sıçrayacaktır. Büyük Türk Milleti'nin yol göstericisi Mustafa Kemal Paşa, bu gerçeği görmüş, bu yüzden dile bu kadar önem vermiş, ve gelecekte Türk Milleti'nin bünyesini, bütünlükten dirlikten uzaklaştıran söz konusu yad unsurların boyunduruğundan kurtarmasını dilemiştir. Kendisi, bunun kendi çağında tam anlamıyla asla söz konusu olamayacağını bilmiş, bu asil görevi tamamlanması için bizlere devretmiştir. Bu ise, halen tamamlanabilmiş olmamakla önümüzde en hayati meselelerimizden biri olarak durmakla birlikte, Türk Milleti birçok değişik boyutlardaki tehlikelerle beraber, yine, söz konusu aynı sessiz felaketle karşı karşıyadır. Ve bu, hepimizin bildiği gibi, yalnızca bu alanda da değil, artık evlerimize, ekranlarımıza, sokaklarımıza kadar taşınmış durumdadır. Herkesi Büyük Türk Milleti'nin bir neferi olarak sorumluluk almaya çağırıyorum.

Bu vesileyle, burada kullanılacak dilin de, geçen günlerde söz ettiğim gibi, bir çok şeye vesile olacağı görü ve inancındayım. Her bir neferin ise bu elzem konuya dikkat kesilmesi sonucu, süreç içerisinde hepimizi istenilen nihai amaca ulaştıracaktır. Bu bağlamda özellikle ilgili alanlarda çalışanlarımıza, askerlerimize, mühendislerimize, teknisyenlerimize, işçilerimize vd. çağrım aynı yöndedir.

*

Konu üzerinde oldukça kapsayıcı ve teknik düşünmeye çalışıyorum. Bunun yararlarından söz etmiştim. Bu yüzden kirman örneğini tam anlamıyla olağan ötesi bulup bu görüşü gerçekten büyük takdir etsem de, döner, dönerkanat gibi deyimler söz konusu olduğundan dön- eylemiyle bir ad söz konusu olmalıdır kanısındayım. Döneç, dönel gibi sözler doğru yapımlardır -kutluyorum- ve tarayıp gördüğüm kadarıyla döneç sözü zaten ''rotor'' için verilmekte, yani, yerini almış durumda. Olduğu gibi almak gerektir. Birçok şey zaten benim gördüğüm kadarıyla var. Ama biz, sorumlu değiliz.

Ek: Kirman örneği bana çıkrık'ı da anımsattı gibi bir an. İğ ve öreke'yi de.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 00:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Askeri helikopterin askeri helikopter diye Gabar'a bir tekerleği yaslayıp personel atması gerekmiyor yahu. Askerin de sittin tane tali işi var. Seneler önce hangi üstü hatırlamıyorum, SAR/CSAR Cougar'lar geldikten sonra neden hale UH-1H'ların durduğunu sorunca, "Kuş kovalamak için" cevabını almıştım. :roll:

İrtibatı var, keşfi var, eğitimi var, sınır gözetlemesi var, Polis Özel Harekat'ı var...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 01:27 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7345
Yaş:
Alıntı:
Askeri helikopterin askeri helikopter diye Gabar'a bir tekerleği yaslayıp personel atması gerekmiyor yahu. Askerin de sittin tane tali işi var. Seneler önce hangi üstü hatırlamıyorum, SAR/CSAR Cougar'lar geldikten sonra neden hale UH-1H'ların durduğunu sorunca, "Kuş kovalamak için" cevabını almıştım. :roll:

İrtibatı var, keşfi var, eğitimi var, sınır gözetlemesi var, Polis Özel Harekat'ı var...
Amerikanlar UH-1 ve Kiowalar'ı değiştirmek için Lakota gibi 3.5 tonluk daha hafif bir dizayn seçerken bizimkiler neden görece daha ağır -5 ton- bir patpatı seçti, bunu merak ediyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 01:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
UH-72 daha ziyade bir eğitim helikopteri olarak seçildi. Tüm UH-1 ve OH-58'lerin görevini devralmadı yani. Özgün projesiyle hedeflenen ise, tamamen UH-1'in halefi olabilecek bir platform.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2017, 23:06 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Kokpiti ve içini merak edenler için hem röportaj hemde kokpit görüntüleri;
https://www.donanimhaber.com/savunma-sa ... portaj.htm

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 05:32 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Paris havacılık fuarından..

Resim

Resim

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 19:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
Arkada ESA standını ve önünde de roketlerini görünce bir iç geçirmedim değil, bizde keşke şurada TAİ'nin roketlerini dizebilseydik ihadan heliye uydudan rokete güzel bir alanımız olsaydı keşke hayaller hayaller. :S

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2017, 22:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Merak ettiğim bir husus arka pervanenin açık olması ile kapalı içte olmasının ne gibi avantaj/dezavantajları var ?
Bizim helikopterde de kapalı tercih edilebilirmiydi ?

Resim
Resim

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2017, 22:49 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 02:27
Mesajlar: 165
Yaş: 20
Görseldeki helikopterlerin kuyruk rotorları açık olsaydı insanların canına kastetmiş olurdu.

_________________
Yıkmak insanlara yapmak gibi kıymet mi verir? Onu en çolpa herifler de, emin ol becerir.
Mehmet Âkif Ersoy


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2017, 04:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1048
Yaş:
Bidiğim 2 sebebi soyleyeyim....birincisi emniyet, ıkıncısı ses....Bu tıp motora da FENESTRON denıyor yanlıs hatırlamıyorsam...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2017, 05:53 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
@Zırhlısuvari ' nin dediği gibi Fenestron ya da ducted fan adı ile geçer. Normal Tail Rotorlara göre 2 li, 4 lü bıçaklı olmayıp 8 ve üstü bıçak sayısına ulaşabiliyor. Adam akıllı bir Türkçe kaynak bulamadım ama İngilizce olarak aratılırsa 3-5 satır yararlı bilgiye erişebilmek mümkün. Avantajları;
-İnsan emniyet.
-Daha az titreşim.
-Daha az ses.
-Yabancı cisim çarpması ile oluşabilecek hasarın diğer açık sistem tail rotorlara göre daha düşük olasılıkta olması.
-Ters-aksi yönde dönme momenti, türbülans , stall durumları ve aerodinamik drag a karşı açık sisteme göre daha verimli olması.

Avantajları olduğu gibi dezavantajları da var. Üretim maliyeti yüksek, muhafaza ve ekstra bıçaklar ağırlık ve hava direnci yapıyor. Bunların önüne geçmek için daha güçlü ve daha hızlı devir dönen motorlar kullanılmak zorunda kalınıyor.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2017, 11:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Anladığım kadarı ile ağırlık nedeni ile bizde tercih edilmez sonuçta bizim üreteceğimiz helikoterler Hı-Hot performansta olacak.
Malum coğrafyamız...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2017, 11:48 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Fenestron lisanslı bir ürün. Kullanmak için iyi bir para ödemek lazım. Gerek var mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2017, 13:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 116
Yaş:
Alıntı:
Egzozdan çıkan gazı o yönden verseler acaba yardımı olmaz mı bu pervaneye. Boşuna havaya veriliyor çıkan gaz. Bu eksoz çıkışı ne kadar güçlü acaba helikopterlerde. İki tane jet motoru sonuçta
Dediğinizin ismi NOTAR diye geçer. Önceki sayfalarda tartışılmıştı sanki.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2017, 13:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 176
Yaş:
Alıntı:
Fenestron lisanslı bir ürün. Kullanmak için iyi bir para ödemek lazım. Gerek var mı?
Nasıl yani?? Yani bu fikrin patenti var. Biz kapalı pervane yapınca onun parasını vereceğiz, doğrumu anladım?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 10:22 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Alıntı:
Nasıl yani?? Yani bu fikrin patenti var. Biz kapalı pervane yapınca onun parasını vereceğiz, doğrumu anladım?
Evet öyle. Fikri ve sınai mülkiyeti Eurocopter'e ait. Ha dersiniz ki Çinliler ve Ruslar nasıl kullanıyor? Bu kurallara riayet etmiyor olabilirler.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 10:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Korenin hafif silahlı helikopteri tasarımı
Resim
http://airrecognition.com/index.php/arc ... embly.html


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 10:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Dediğinizin ismi NOTAR diye geçer. Önceki sayfalarda tartışılmıştı sanki.
Notar ile ilgili EGM'nin hiçte iyi deneyimleri yok Antalya'da MD-600N tipi helikopter sıcak havada motor takatinin ani düşüşü sebebi ile düşmüş 5 EGM personeli şehit olmuştu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 11:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Alıntı:
Eksozdan çıkan gazı o yönden verseler acaba yardımı olmaz mı bu pervaneye. Boşuna havaya veriliyor çıkan gaz. Bu eksoz çıkışı ne kadar güçlü acaba helikopterlerde. İki tane jet motoru sonuçta
Gemilerdeki gaz türbininin bacası gemiyi ne kadar ittiriyorsa helikopterin turboşaftı da helikopteri o kadar ittirir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2017, 13:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 1004
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Fenestron hem maliyet hemde ekstra yük taşıyormuş.


_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017, 16:26 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017, 18:18 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Gazdöner yürütücü bölmelerine güzel bir bakış sunulmuş ilgili izletinin İngilizce sürümünde.

Açma/Giriş = inlet.
Sıkıştırıcı = compressor.
Yanma Bölmesi/Yanarga (''yanmanın olduğu yer'') = combustion chamber.
Döner/Dönerge = turbine.
Salıntı = exhaust.

Ek bilgi:

Dingil = axis, kesin olarak (not shaft).



Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017, 19:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Alıntı:
Açma/Giriş = inlet.
Sıkıştırıcı = compressor.
Yanma Bölmesi/Yanarga (''yanmanın olduğu yer'') = combustion chamber.
Döner/Dönerge = turbine.
Salıntı = exhaust.
"Hava alığı", "yanma odası", "lüle" gibi terimler halen var. Türbin ise sadece dönen bir komponent değil. Bir iş de yapıyor. Bir "pervane" tabiri verilmemesinin sebebi o. özel bir tabirdir yani.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017, 20:46 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Alıntı:
"Hava alığı", "yanma odası", "lüle" gibi terimler halen var. Türbin ise sadece dönen bir komponent değil. Bir iş de yapıyor. Bir "pervane" tabiri verilmemesinin sebebi o. özel bir tabirdir yani.
Yanıt gelmesi çok sevindirici. Teşekkür ederim.

Yanma odası deyimini bir yerlerde okumuş, görmüştüm. Düşündüğümde aklıma gelmesine karşın yine de yazdım. Bu hareketlerimle aynı anda bilinçlere bir şeyler demeye çalışıyorum. İlla bunlar kullanılmak durumunda değil. Anlattığım, anlatmaya çalıştığım çok daha önemlidir. Onun dışında, çokça bolca var olan, kullanılıp ama kimsenin anlamadığı, anlayamadığı sözlerin sıkça olmasındansa, ayrık konumda olan, alternatif olarak kullanılabilecek Türkçe, yani herkesin anlayabileceği, en son kertede ne olabileceğine dair çıkarımlar yapabileceği sözlerin bolca olması yeğdir. Dil Devrimi boşuna yapılmadı. Yarı Farsça yarı Türkçe bir dil, bir anlama kolaylığı olmayacağı gibi, yarı Türkçe yarı İngilizce (daha doğrusu Latince) gibi bir şey de olamaz. Bunu Almanya'da doğmuş büyümüş, halen burada yaşayan, sıkıntılı (amaçsızlık, tonlarca eksiklik; biraz da buraya özgü olan şeyler, bilen bilir) olsa da özünde başarılı bir okuma süreci ardında bırakmış olan, 2 yıl makine mühendisliği geçirmiş, günde de elektronik mühendisliği bölümünde öğrenim gören, geçmişte Almanca dersinde yeri geldiğinde Alman öğrencilerden çok daha iyi olan (günümüzde de Türk olmama karşın Almanca konuştuğumda da kendi dilimde dikkat ettiğime onda da dikkat eden -benzer akılsız işler kimi noktalarda burada da gözlemlenebiliyor-), İngilizce'de ise bir iki kişinin de hakkını teslim etmekle açık ara 6. sınıftan beri her sınıfta en iyi olan, bu günde de uzundur pek uygulama alanım olmamasına karşın gayet iyi anlayan, yazan, konuşabilen birisi olarak söylüyorum.

Dilde açıklık, düşüncede açıklıktır. Sözlerim meclisten dışarı. Elin kullandığı da, deyim yerinde olsa gerek ilgili anlatım için, ''basit'' sözlerden ibaret. Özel, daha ''teknik'' vs. değil. Adam, sıkıştırdığından (to) compress'ten getirip compressor, sıkıştırıcı demiş. Bu kadar. Bunu kompresör diye almanın bir yararı olmadığı gibi, anlamı da yok. Hepsi beyin engelinden başka bir şey değil. Adam Integrieren değil de, aksi konumda olana Ableiten dediği gibi tersine Aufleiten dese, bir şeyler daha anlamlı olacak. Süreç içerisinde beyinde bir gelişme yaşanır ve ilgili alanın dili o mahiyete girer; bilimli olur, derin, kavrayışlı, güçlü, bir tür ''üstün'' bir dil olur, bu ayrıdır. Ama bunun koşulları vardır. Çorbayla olmaz. Hiçbir şeyi anlamadan, kavramadan, ardına önüne bakmadan bir şeyleri ''ithal'' etmek, o gücü, o bilimliği, o derin ve içten derinden gelen kavrayışı, ve yine bu kavrayışın oluşturacağı özü/bilinci sunmaz. Köklerden kopuk olan ihtişamlı olamaz. Özgün hiç olamaz. Ve bizimkilerin ne yazık ki yaptığı tam da budur. Daha teknik geliyor, daha sanki olayın içinde. Değil. Olsa olsa geçici bir olgudur. Kalıcı değil. Önemli olan kalıcı olandır. Böyle beyin gelişmesi, omurgalı bilim dili olmaz.

Turbine'a gelince. Bu sözün nereden geldiği, nasıl bir anlamdan geldiği belli olmakla birlikte, pervane sözü de Farsça olup ''etrafında dönen'' gibi anlama sahip; ışığa yönelen (gece) kelebeği de yine bu sözle anlatılmıştır; çünkü ışığın çevresinde dönüyor, ileri geri uçuyordur. Bizim edebiyatımızda da sıkça geçer; şiirlerde, nefeslerde vs. Dolayısıyla hepsinin temelinde dönmek eylemi vardır. Pervane de döner; dönmesiyle çeker; döner-ge de. Sözü kurmadım da, kaynaklarda var. Yani sözde sorun yok. Hepsi de döndüğü için öyle denmiştir. Girdaba da örneğin çevrinti denmiş. Çünkü çevrilerek, ana eylemi olan çevrilmesi nedeniyle yaptığını yapar. Yani her üç söz arasında hiçbir ayrıt yok. Çevirge de denebilir örneğin. Dönerge kaynaklarda var diye, onu aldım.

Onun dışında, son kertede, pervane sözü herkesçe bilinen bir sözdür. Özel deyim yerini aldıysa da, olay malumdur. Turbine'dan çok daha iyidir. Herkes pervane dese, yazsa, yine herkes anlar, yine anlamsız iş yapılmış olunmaz, bir şeyler örneğin beni havadan sudan 45 dakika uğraştıran pal gibi sırıtmaz; dil bozulmaz. Bu kadar ''basit'' olguların anlatıldığı olağan/basit eylem köklerinden gelen yad sözlerin yeğlenmesinde, doğruca alınması ya da bizimkileriyle yer değiştirmesinde akılla açıklanacak tek bir şey yok. Ancak dünkülerin yaptığı hatalara düşülür. Başka hiçbir şey olmaz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 11:02 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
"Evet, bizim T-625 helikopterimizi, inşallah Haziran 2018’de havaya kaldırıyoruz, hızla satışlarına başlayacağız. "
"TEI iyi bir oyuncu. Büyük hissedar biziz. Ondan sonra GE (General Electric) hissedar. Off -set kapsamında kuruldu ve çok yetenekleri var. İleri teknolojik imalatta iyi.. Daha da büyüyecek Allah’ın izniyle. Elinde çeşitli projeler var ama onları TEI’nin açıklamasını tercih ederim. Söylemek istediğim ise SSM’nin verdiği helikopter motoru projesi var. İnşallah zamanlı bitirecek ve T-625 helikopterimizin motoru Türk motoru olacak."
Kaynak: https://www.dunya.com/gundem/t-625-sivi ... eri-385168

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 14:08 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ

Resim

https://www.tai.com.tr/tr/proje/10-ton- ... elikopteri
Proje gerçekleştirilebilirse aşağı yukarı şöyle birşeye sahip olacağız.


En son Test7 tarafından 31 Eki 2017, 16:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 14:57 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2215
Yaş:
Alıntı:
10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ

Resim

https://www.tai.com.tr/tr/proje/10-ton- ... elikopteri
NeHoş 90 olmuş maşallah??

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: TAI Özgün Helikopter
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 16:50 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 305 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 7 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: anafor2014, blackeagle, Eyüp88 ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye