TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Eyl 2017, 02:46

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 511 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 17:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 516
Yaş:
A400M Ulaştırma Uçağı

A400M Ulaştırma Uçağı (eski adıyla Geleceğin Büyük Uçağı) Projesi, Avrupa Bağımsız Program Grubu (IEPG) ülkeleri arasında ortak işbirliği çerçevesinde tasarlanıp üretilmek üzere 1984 yılında başlatılmış ve Türkiye bu projeye 1989 yılında katılmıştır.

Ocak 1999 tarihinde Tusaş Havacılık Sanayii’nin (TAI) de tam ortağı olduğu Airbus Military Şirketi kurulmuş ve bu konsorsiyum tarafından A400M uçağının teklifleri katılımcı ülkelere sunulmuştur.

A400M uçağı, azami kalkış ağırlığı 130 ton; azami faydalı yükü 32 ton; seyir hızı 555 km (0,72 Mach); 20 ton faydalı yük ile azami menzili 6.500 km; seyir irtifası 9.500 m; kargo bölümünde 120 komando/paraşütçü veya 66 sedye ile 10 sıhhi personel veya 2 saldırı helikopteri taşıyabilen; havadan paraşütçü ve yük atabilen bir uçak olarak tasarlanmaktadır.

Katılımcı ülkeler arasındaki işbirliği koşullarını ve projenin yürütülmesine ilişkin temel esasları düzenleyen uluslararası Mutabakat Muhtırası (MoU) dokümanının imzalanması Savunma Bakanlarınca, proje ana sözleşmesinin katılımcı ülkeler adına imzalanması ve projenin yürütülmesi için Avrupa Ortak Silahlanma İşbirliği Teşkilatı (OCCAR) kuruluşunu yetkilendiren Program Üst Kurulu Kararının (PBD) ise ilgili ülke temsilcilerince imzalanması 22 Mayıs 2003 tarihinde tamamlanarak yürürlüğe girmiştir. A400M Projesi Sözleşmesi de, 27 Mayıs 2003 tarihinde OCCAR ile ana yüklenici Airbus Military firması arasında Bonn’da imzalanarak yürürlüğe girmiştir.

Katılımcı ülkeler ve uçak ihtiyaç miktarları şunlardır:
Almanya-60
Fransa-50
İspanya-27
İngiltere-25
Türkiye-10
Belçika-8 (1 uçak Lüksemburg’a ait) olmak üzere toplam 180 uçak.
Malezya-4

OCCAR teşkilatı altında A400M Proje Yönetim Ofisi kurulmuş olup, proje katılımcı ülkeler adına bu ofis tarafından yürütülmektedir.

180 adet uçağın teslimatı 2009 yılında başlayıp 2021 yılına kadar devam edecek, ayrıca üçüncü ülkelere de uçak ihracatı söz konusu olacaktır. Türkiye’nin alacağı 10 adet A400M uçağının, 2009-2014 yılları arasında teslim edilmesi planlanmıştır.

Mevcut uçak sayılarına göre Türkiye’nin katılım oranı % 5,56, gövde üzerinde TAI’nin üretim iş payı ise % 7,15 olarak gerçekleşmektedir. TAI tarafından geliştirilip imal edilecek uçak bölümleri; ön orta gövde, paraşütçü kapıları, kuyruk konisi, kanatçıklar, hava frenleri, aydınlatma ve su/atık su sistemleridir.

A400M uçağının motorunu geliştirmek ve üretmek üzere, Avrupa’da yerleşik motor firmalarının oluşturduğu EuroProp International (EPI) ortaklığı seçilmiştir. Tusaş Motor Sanayii (TEI) İspanyol ITP firmasıyla birlikte EPI içerisinde motor iş payını gerçekleştirmektedir.

Airbus A400M Ozellikleri
Rol: Uzun-mesafe askeri ulastirma/kargo/tanker
Yuk Kapasitesi: 37,000 kg (82,000 lb)
Maksimum kalkis Agirligi:: 130,000 kg (287,000 lb)
Uzunluk: 43.8 m (143 ft 8 in)
Kanat Ucundan-Kanat Ucuna: 42.4 m (139 ft 1 in)
Maksimm Hiz: 780 km/h (421 kt)
Maksimum Yukle Menzil: 3,300 km (1,800 nm)
Ucus Tavani: 11,300 m (37,000 ft)

[wimg]http://www.bkapisi.net/wp-content/plugi ... 080626.jpg[/wimg]


En son NAVY tarafından 11 Tem 2012, 17:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 17:19 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Uçağın son adı A400M Atlas olarak değiştirildi. Neden Grizzly dendiğini hiç anlayamamıştım...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 17:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
[wimg]http://i.imgur.com/P1suv.jpg[/wimg]
Resim
Resim
Resim
[wimg]http://i.imgur.com/CDTeV.jpg[/wimg]
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 17:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 215
Yaş:
Alıntı:
TÜRKİYE'NİN İLK A400M'İ HAZIRLANIYOR

İspanya’da yer alan Airbus Military A400M son montaj hattı Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek ilk A400M için çalışmalara başladı.

MSN9 olarak adlandırılan uçağın kanatları ve merkez kanat kutusunun entegrasyonu Mayıs ortasında, burun ve gövde montajı da Haziran sonunda başlamıştı.

Kuyruk dikmesi ve yatay kuyruk stabilizesinin montaj hattına varması ile birlikte dün son montaj merkezinde, seri üretimin üçüncüsü olan uçak için tüm hazırlıklar tamamlandı.

Türkiye ilk A400M’ini 2013 yılında teslim alacak.
http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... niyor.html

Resim
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 23:30 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:27
Mesajlar: 4
Yaş:
Güzel nakliye uçağı üretimi yılan hikayesine döndü..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 00:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:37
Mesajlar: 1154
Yaş:
Almanya'nın sipariş sayısı 60'dan 53'e düşürülmüş... (Sipariş sayısı 60`tan 53`e düşürüldü, 13 adeti tekrardan satılacak, 40 adeti kalacak) (Kaynak wiki)
Alıntı:
Belçika-8 (1 uçak Lüksemburg’a ait) olmak üzere toplam 180 uçak.
Toplam Katılımcı Ülkelerin alması gereken uçak sayısı 180 mi ? Burada cümle düşüklüğü olmuş, Sanki Belçika 180 tane uçak alacakmış gibi algıladım bir anda... :lol: :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 10:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 120
Yaş:
İlk Türk A400M montaj hattında

İspanya’da yer alan Airbus Military A400M son montaj hattı Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek ilk A400M için çalışmalara başladı

MSN9 olarak adlandırılan uçağın kanatları ve merkez kanat kutusunun entegrasyonu Mayıs ortasında, burun ve gövde montajı da Haziran sonunda başlamıştı. Kuyruk dikmesi ve yatay kuyruk stabilizesinin montaj hattına varması ile birlikte dün son montaj merkezinde, seri üretimin üçüncüsü olan uçak için tüm hazırlıklar tamamlandı.

Türk Hava Kuvvetleri, askeri nakliye uçağının Fransa'nın ardından ikinci kullanıcısı olacak.

İlk uçuşun Mart 2013'te yapılmasının ardından A400M hem Airbus hem de Türk Hava Kuvvetleri pilotları ve mühendisleri tarafından test edilecek. Türkiye ilk A400M’ini 2013 yılında teslim alacak.

Projede ortak olan Türkiye, toplam 10 adet A400M alacak. 4 motorlu uçak, en fazla 37 ton yük veya 116 tam teçhizatlı asker taşıyabiliyor. 20 ton yük ile 6 bin 950 kilometre menzile sahip A400M'in seyir hızı ise saatte 780 kilometre.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... dev-bebegi

Resim

Resim

Resim


http://im.haberturk.com/2012/07/12/7584 ... 1342104597


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 10:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 20:04
Mesajlar: 75
Yaş:
almanya krizden sonra alımlarını azaltıcakdı diye hatırlıyorum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 11:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 11:02
Mesajlar: 366
Yaş:
Alıntı:
almanya krizden sonra alımlarını azaltıcakdı diye hatırlıyorum
Evet, ihtiyac miktarini en son 53'e indirdiler fakat bunlarinda 40'i kendi hava kuvvetleri icin öngörülmüs durumda, diger 13 ucak Almanya tarafindan baska ülkelere satilacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2012, 22:49 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:27
Mesajlar: 24
Yaş:
Anlamadım gitti. Bu uçaklarda da tıpkı F100 lerde olduğu gibi havada yakıt ikmal sistemini kullanamayacağız ve uçaklar bu şekilde emekli olup gidecek. Çok mu zor boom sistemi entegresi? Güzelim kaportayı kesmişler biçmişler. Bir de şartlar elverse de şu Alman ihtiyaç fazlası 13 tane uçağa talip olsak ne güzel olur. Zira başlangıçtaki ihtiyaç 25 civarı idi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 12:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2747
Yaş:
Alıntı:
Anlamadım gitti. Bu uçaklarda da tıpkı F100 lerde olduğu gibi havada yakıt ikmal sistemini kullanamayacağız ve uçaklar bu şekilde emekli olup gidecek. Çok mu zor boom sistemi entegresi? Güzelim kaportayı kesmişler biçmişler. Bir de şartlar elverse de şu Alman ihtiyaç fazlası 13 tane uçağa talip olsak ne güzel olur. Zira başlangıçtaki ihtiyaç 25 civarı idi.
Böyle kullanılabiliyor ki;

[wimg]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eling.JPEG[/wimg]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 13:10 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Tem 2012, 19:09
Mesajlar: 184
Yaş:
Benimde bugün dikkatimi çekti.Bu nakliye uçaklarında niye pervane kullanıyorlar. Emsal büyüklükte uçaklarda örneğin yukarıda ki resimde gözüktüğü tanker uçaklarında olduğu gibi turbofan motor kullanılmıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 13:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:10
Mesajlar: 138
Yaş:
Alıntı:
Benimde bugün dikkatimi çekti.Bu nakliye uçaklarında niye pervane kullanıyorlar. Emsal büyüklükte uçaklarda örneğin yukarıda ki resimde gözüktüğü tanker uçaklarında olduğu gibi turbofan motor kullanılmıyor.
Nakliye uçaklarında "aşırı hız" iyi değildir....

"pervane" ile düşük hız rejimini daha kolay sağlarsınız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 15:19 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Benimde bugün dikkatimi çekti.Bu nakliye uçaklarında niye pervane kullanıyorlar. Emsal büyüklükte uçaklarda örneğin yukarıda ki resimde gözüktüğü tanker uçaklarında olduğu gibi turbofan motor kullanılmıyor.
Nakliye uçaklarında "aşırı hız" iyi değildir....

"pervane" ile düşük hız rejimini daha kolay sağlarsınız.
c-17 ve c-5 örnekleri, in 3, 2, 1...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 15:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Turbofan = Menzilden feragat

Turboprop = Hızdan feragat

diye biliyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012, 17:51 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 58
Yaş:
Anlaşma detaylarını tam bilmiyorum.Ortak ülkeler dışına yapılacak satışlarda hasılat karımız var mıdır ve yüzde yada binde kaçtır acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:40 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 20:02
Mesajlar: 20
Yaş:
Alıntı:
Benimde bugün dikkatimi çekti.Bu nakliye uçaklarında niye pervane kullanıyorlar. Emsal büyüklükte uçaklarda örneğin yukarıda ki resimde gözüktüğü tanker uçaklarında olduğu gibi turbofan motor kullanılmıyor.
yarı hazır pistler ve toprak pistlere inebilmeleri için pervaneli oluyor .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2012, 03:06 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 04:20
Mesajlar: 11
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2012, 03:11 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
A-400M, C-130J'den ebat ve güç olarak çok daha büyük bir makine. Ama fiyatı da neredeyse iki katı. Böyle karşılaştırma mı olur?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2012, 03:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4439
Yaş:
Sanırım üretim adedinin fiyatlara yansımasının en güzel örneği olmuş bu tablo.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2012, 15:07 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Alıntı:
C-17'de nakliye uçağı ve turbofan motora sahip.
Yani?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 01:32 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3228
Yaş:
Alınacak A400M sayısına bakınca büyük oynamayı kafaya koymuş bir ülkenin ihtiyaçlarına ne kadar karşılık verebileceğini düşünüyorum. Envantere girdiğinde 19 C130 T ve 24 kadar C235 100M le nasıl bir nakliye filosu oluşturulabilir. Sadece komşularla takılacaksak yeterde artar ama sınır ötesinde operasyonlara çıkabilecek geleceğin mobil yeteneği yüksek ordularını nasıl destekleyebiliriz. Her başarılı operasyonun sırrı hızlı ve tek seferde yeterli kuvvetin intikalini sağlayabilmektir. Ordun pek çok Avrupa ülkesinden kalabalık ama onların niteliğinin yanına erişemedikten sonra neye yarar. Bize gereken sayı illaki daha fazla olacaktır ama çoook bilmiş stratejistler sayesinde yine yanlış rakamlarla oyalanarak zaman kaybedeceğiz. Umarım bu yetersiz 10 Adetlik sayı biran önce arttırılır.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 01:43 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 28 Tem 2012, 23:39
Mesajlar: 6
Yaş:
4 adet C-17, aynı mesafeye 8 adet A400M veya 22 C-130J ulaştırma uçağının taşıyabileceği yükü taşıyabilmektedir. | S&H - No:147


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2012, 23:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 22:33
Mesajlar: 533
Yaş:
Eğer ki bu üste ki uçak sayıları
- Elektronik Harp
- Hava Ambulansı
- Muharebe aramam kurtarma
- Deniz keşif ve gözetleme
- Havadan yakıt ikmali
gibi unsurlara ayrılan uçak sayısının dışında,sadece transport için ayrılmışsa yeterli görüyorum ben ;)
Birde nasıl oluyor da 4 adet zıpçıktı C-17, hemide çift motorlu, 22 tane C 130 un taşıdğı yüke eşdeğer yük taşıyor :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 05:53 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Alıntı:
Almanya bile 60 tane aldı biz 10 tane alıyoruz acaba bu kadar uçak bizim ihtiyacımızı karşılıyacakmı?
Almanya bile mi? Ahahah. İyi güldürdünüz beni gece gece. Adetim değildir ama tutamadım kendimi.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 12:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Alınacak A400M sayısına bakınca büyük oynamayı kafaya koymuş bir ülkenin ihtiyaçlarına ne kadar karşılık verebileceğini düşünüyorum. Envantere girdiğinde 19 C130 T ve 24 kadar C235 100M le nasıl bir nakliye filosu oluşturulabilir. Sadece komşularla takılacaksak yeterde artar ama sınır ötesinde operasyonlara çıkabilecek geleceğin mobil yeteneği yüksek ordularını nasıl destekleyebiliriz. Her başarılı operasyonun sırrı hızlı ve tek seferde yeterli kuvvetin intikalini sağlayabilmektir. Ordun pek çok Avrupa ülkesinden kalabalık ama onların niteliğinin yanına erişemedikten sonra neye yarar. Bize gereken sayı illaki daha fazla olacaktır ama çoook bilmiş stratejistler sayesinde yine yanlış rakamlarla oyalanarak zaman kaybedeceğiz. Umarım bu yetersiz 10 Adetlik sayı biran önce arttırılır.
Sayın TEORİ
Söylediklerinize aynen katılıyorum.Projeye girerken bile artık kaç sene geçti o zaman bile 10 adetlik bir alımın az olduğunu düşündüm.Bu işin sonrasında var.Mevcut uçaklarımızda eskiyecek aynı kulvar uçakları olmaya bilir ama sayı az.
10 adetlik alım son hali proje başında rakam 22 olarak belirtilmişti. A-400M envanterdeki C-160D Transall uçaklarının yerini alacak. Rakam belirlenirken elimizdeki mevcut toplam taşıma kapasitesi baz alınmış. Yani envanterden çıkatılacak C-160D transall uçaklarının toplam taşıma kapasitesi kadar yada biraz üzerinde yük taşıyacak yeni bir filo oda takriben 10 A-400m'in taşıma kapasitesine (370 ton) tekabül ediyor.

Fakat hala geçerli ise 4 adetlik bir opsiyon mevcut. Duruma göre kullanılabilir. Ama bu projede rakamları etkileyen bir faktör erciyes projesi ayrıca suudilerden alınan ikinci el C-130'lar. Nakliye filosunun son haline bakarsanız erciyes projesi ve teslim alınan 2. el suudi C-130'ları güncel gereksinimlere cevap veren modern ve sayısı arttırılmış bir C-130 filosu ortaya çıkıyor. Buda A-400M projesinde rakamı 10 kesin +4 opsiyon olarak kalmasını sağlamakta. Fakat projenin ortağıyız ilerde ihtiyaç dahiline yeni bir siparişi kuvvet verebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 14:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Not: İletimi editleyemedim fakat söylediklerim bir tahmin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 15:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Sipariş sayısı 26 adet değilmiy di ?

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 19:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 58
Yaş:
Ortaklık yapımızı tam olarak bilen var mı ?Atıyorum ortaklar dışında yapılacak satışlardan net yüzde şu kadar kar diye...Hissemize...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 22:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:01
Mesajlar: 192
Yaş:
Alıntı:
A-400 sipariş sayısının 22 den 10'a inmesi Gölcük depreminin ardından, ekonomik gerekçelerle alınmış bir karardır. Ancak konjoktür değişti, sipariş adetleri mutlaka yeniden gözden geçirilecektir. Hele ilk uçağımızı teslim alıp, deneyelim, gerisi kolay.

Gerisi kolay diyorum çünkü Almanya, sipariş adetlerini düşürmekle kalmadı, teslim alacağı uçakların bir kısmını da satacağını açıkladı. Gerekirse ilave uçak adedi, takvimlerde öyle büyük uzamalar olmadan artırılabilir.

Bu arada ilk uçağımız üretim hattına girdi...
10 adetlik sayı gerçekten az. Ekonomik sebeplerin bazı stratejik alımları etkilemesi normal. Ancak Gölcük depremi devlete milyarlarca dolar para kazandırdı. Kaynak oluşturdu. (%25 ÖTV) Sayı 22 olursa yok efendim ekonomi bozulur, yok buna yok şuna zam yapılır hikaye. Zam her koşulda yapılıyor zaten. Siyaset yapmak değil ama bakanın biri güya halkı tehdit etmişti memura %4'ten fazla zam verirsek kemer sıkacağız, yeni zamlar yolda diye. Sanki dünyada Norveç'ten sonra en pahalı akaryakıtı kullanan biz değiliz gibi.

Sonuç olarak 10 sayısını çok az buluyorum. Mevcut nakliye filosu modernize edildi. Tamam, yurt içi görevlere ne kadar yoğun gidiyorlar bilmiyorum ama eğitim uçuşuyla annemgilin evinin üzerinden her gün onlarcası geçiyor. Çoğu eğitim amaçlı. Kayseri'yi çevreleyen dağlardan (Erciyes hariç) bir iki tur atıp iniyorlar. Çoğu boş durmuyor yani. Her gün havadalar...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 23:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 870
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
A-400 sipariş sayısının 22 den 10'a inmesi Gölcük depreminin ardından, ekonomik gerekçelerle alınmış bir karardır. Ancak konjoktür değişti, sipariş adetleri mutlaka yeniden gözden geçirilecektir. Hele ilk uçağımızı teslim alıp, deneyelim, gerisi kolay.

Gerisi kolay diyorum çünkü Almanya, sipariş adetlerini düşürmekle kalmadı, teslim alacağı uçakların bir kısmını da satacağını açıkladı. Gerekirse ilave uçak adedi, takvimlerde öyle büyük uzamalar olmadan artırılabilir.

Bu arada ilk uçağımız üretim hattına girdi...
10 adetlik sayı gerçekten az. Ekonomik sebeplerin bazı stratejik alımları etkilemesi normal. Ancak Gölcük depremi devlete milyarlarca dolar para kazandırdı. Kaynak oluşturdu. (%25 ÖTV) Sayı 22 olursa yok efendim ekonomi bozulur, yok buna yok şuna zam yapılır hikaye. Zam her koşulda yapılıyor zaten. Siyaset yapmak değil ama bakanın biri güya halkı tehdit etmişti memura %4'ten fazla zam verirsek kemer sıkacağız, yeni zamlar yolda diye. Sanki dünyada Norveç'ten sonra en pahalı akaryakıtı kullanan biz değiliz gibi.

Sonuç olarak 10 sayısını çok az buluyorum. Mevcut nakliye filosu modernize edildi. Tamam, yurt içi görevlere ne kadar yoğun gidiyorlar bilmiyorum ama eğitim uçuşuyla annemgilin evinin üzerinden her gün onlarcası geçiyor. Çoğu eğitim amaçlı. Kayseri'yi çevreleyen dağlardan (Erciyes hariç) bir iki tur atıp iniyorlar. Çoğu boş durmuyor yani. Her gün havadalar...
ÖTV bir kaynak olarak kullanıldı ve yeri duble yollar oldu.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2012, 23:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1549
Yaş:
10 tane A400M, 19 tane C-160'ın yaptığı işi fazlasıyla yapacak kapasitededir. Daha fazlası ne için gerekir?

Afganistan'da, Orta Asya'da, Somali'de, Balkan'larda, Kuzey Afrika'da daha fazla askeri varlık bulundurup buraları ile devamlı, daimi bir hava köprüsü kurma ihtiyacı olursa gerekir.

Buralarda, daha fazla A400M'i gerektirecek bir askeri varlık bulundurabilmek için böyle bir vizyonun olması gerekir. Böyle bir vizyon varsa bu sefer de buralarda bu kadar sayıda askeri bulundurmaya razı bir kamuoyu gerekir. Buralara tek başınıza kafanıza estiği gibi askeri, barış gücünü gönderemezsiniz. Kimse de göndermez zaten. NATO, BM vs görevler ile gidersiniz.

Velhasıl Türkiye, kendi imkanları ile ne kadar uzağa erişebiliyorsa o kadar A400M alır. Daha fazlasına ve daha uzağına biz kendimiz bir kere kafamızda hazır mıyız onu bir düşünelim.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2012, 14:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 17:47
Mesajlar: 212
Yaş:
Türk Hava Kuvvetleri’nin en büyük nakliye ucagi olma özelligine sahip ilk A400M Atlas ucagimizin son montaji süratle devam ediyor.

Geçtiğimiz Haziran ayında İspanya’nın Sevilla kentindeki San Pablo tesisinin montaj hattına giren söz konusu uçağımızın üretim seri nosu MSN9 olup, uçak Airbus Military’in ürettiği üçüncü seri üretimi.

İlk A400M uçağımızın montaja girdiği günlerde uçağın adı Grizzly (boz ayı) iken ismi Atlas olarak değiştirildi ve teslim edilmesi yaklaşık bir yıl sürecek. Dolayısıyla ilk dev ulaştırma uçağımıza muhtemelen Eylül 2012 tarihi itibariyle kavuşabileceğiz. Uçağın ilk uçuşunu yedi aya kadar, Mart 2013 itibariyle gerçekleştirmesi planlandı.

Şu ana kadar sekiz ülkeden 174 adet kesin sipariş alan A400M üreticisi Airbus Military bunları en geç 12 sene içinde 2024 yılına kadar teslim edecek.

Söz konusu 174 siparişin ülkelere göre dağılımı:

Almanya 53 (13′ü başka ülke veya ülkelere satılacak. 40′ı Alman ordusu için)

Fransa 50

İspanya 27

İngiltere 22

Türkiye 10

Belçika 8 (biri Lüksemburg için)

Malezya 4

Azami 36 ton yük tasima kabiliyetine sahip olan A400M, yine yük miktarina göre, örnegin 20 ton yükü 6390 km uzaga tasiyabilmektedir.

Yine somut bir örnek vermek gerekirse, bir sortide Kandil Dağı semalarına 116 tam teçhizatli askerimizi (buna bir bölük de diyebiliriz) paraşütle intikal ettirebilebiliriz.

Bu denkleme göre teorik olarak olası bir seferberlik durumunda, 10 adet A400M uçurabildiğimizi varsayarsak 1-2 sortide bir alay, 3-5 sortiyleyse ise tugay seviyesinde tam teçhizatlı askeri havadan paraşütle sıcak bölgeye intikal ettirmek mümkün olacaktır.

Özge Kılınç


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2012, 21:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 18:43
Mesajlar: 47
Yaş:
Alıntı:
somut bir örnek vermek gerekirse, bir sortide Kandil Dağı semalarına 116 tam teçhizatli askerimizi (buna bir bölük de diyebiliriz) paraşütle intikal ettirebilebiliriz.

Özge Kılınç
Sn. Özge Kılınç da ilk iş kandile göndermiş :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2012, 21:17 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Sn. Özge Kılınç da ilk iş kandile göndermiş :)
Hastalik :lol: :lol:
Hoş olmuş :)

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2012, 21:20 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Alıntı:
Farkliydilar degilmi :)
Forumu takip ediyor bildiğim kadarıyla. Dokundurma yapmış olabilir :)

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2012, 10:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:10
Mesajlar: 138
Yaş:
Alıntı:

10 adetlik sayı gerçekten az......
Neye göre az? kafalardaki nakliye filosu ve ihtiyaç nedir ki sayı az bulunuyor? Şu anda bizim hava indirme ve lojistik ihtiyacımız atıyorum 1 taburu indirmek değilde 1 kolorduyumu sağa sola indirmek?

cidden anlamadığım için soruyorum gönüllerde nasıl bir nakliye filosu var? ve mantıklı gerekçeleri neler?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2012, 16:38 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Vallahi benim gönlümde her eve bir kargo uçağı var ama park sorunu olduğundan şimdilik 10 tane yeter diyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2012, 17:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Benim gönlümde zırhlı unsurları ve askerleri en hızlı şekilde cepheye takviye etmek. Benim için bir ordunun asıl gücü budur...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 21:37 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Ortadaki N009 bizim uçağımız oluyor.
Resim

Yüksek çözünürlüklü hali:
http://i.imgur.com/yNXVD.jpg

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 22:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3448
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

10 adetlik sayı gerçekten az......
Neye göre az? kafalardaki nakliye filosu ve ihtiyaç nedir ki sayı az bulunuyor? Şu anda bizim hava indirme ve lojistik ihtiyacımız atıyorum 1 taburu indirmek değilde 1 kolorduyumu sağa sola indirmek?

cidden anlamadığım için soruyorum gönüllerde nasıl bir nakliye filosu var? ve mantıklı gerekçeleri neler?
Başta talep 25 idi şimdi 10, ona göre az.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 22:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 20:37
Mesajlar: 28
Yaş:
Farklı açılardan...

Resim
Resim
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 22:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4439
Yaş:
Şuan Almanya için üretileceklerde fazlalık mevcut. Sn. HARZEMŞAH üstadımız bu konuya dikkat çekmişti. Belli mi olur belki biz talip oluruz bu fazlalığa.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 22:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:16
Mesajlar: 266
Yaş: 32
Alıntı:
Alıntı:
Şuan Almanya için üretileceklerde fazlalık mevcut. Sn. HARZEMŞAH üstadımız bu konuya dikkat çekmişti. Belli mi olur belki biz talip oluruz bu fazlalığa.
Neden olmasınki.
Dün bir program izledim savunma sanayi ilen alakalı TÜRKIYE 20 milyar dolarlık savunma sanayi sözleşmesi imzalamış.
Nerede ne zaman ve kimle imzalamış ?

_________________
Hiçbir zaman emperyal niyetlerimiz olmadı. Ata binmeyi seviyoruz sadece...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2012, 23:51 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 20:16
Mesajlar: 134
Yaş:
Detaylari bu forumda hergun konusulan tartisilan projelerdir. SSM portfoyunun 25 milyar dolari gectigini biliyorsunuz. Tek kalemde imzalanmis bir sozlesme degil o rakam.

Turkiye A400 projesine girdiginde 200 milyar dolayinda bir GSMH'ya sahip bir ulkeydi. Bugunse milli gelir 800 milyar dolar civarinda. Miktari artirmanin onunde ekonomik bir engel gorunmuyor. Ben sayinin ihtiyac-teknolojik yetenek dengesinden kaynaklandigini dusunuyorm.

Saygilar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 00:29 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 20:16
Mesajlar: 134
Yaş:
Hayir tabii. Asil demek istedigim, proje ortak uretim modeline dayandigindan ne kadar ucak alacaksaniz ortaya o kadar is koymaniz lazim. Bu ise sizin teknolojik duzey ve kabiliyetinizle yakindan ilgili. Yani Turkiye yarin kalkip da 20 ucak alacagim diyebilmek icin ortaya diger ortaklarda olmayan veya projeye ciddi maliyet dususu kazandiracak yetenekler koymasi lazim. Cunku artirdiginiz siparis sayisi diger ortaklarin payini dusurecek ve onlarin bazi is paylarindan feragat etmesi ile sonuclanacaktir.

Saygilar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 01:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3448
Yaş:
Alıntı:
Evet aynen böyleydi
Ne olduda neye göre strateji izliyordukta 25 ten 10 düştük.Nasıl bir planlamaydida böyle oldu.
Şimdi 10 adet yeterli diyen ustadlarim fazlasına gerek yok diyen ustadlarim neden biz 25 adet sipariş veriyorduk.( kimse yanlış anlamasın gerçekten bilmek isterim)
Para. 20 milyar dolarlık sözleşme olayı 10 yıllık falan firmalarla imzalanmış değer olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 01:34 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Eyl 2012, 02:07
Mesajlar: 84
Yaş:
benim aklima su geldi, olabilirmi acaba bilmiyorum ama...hani simdi almanya 60 tane aldi ama fazlalik oldugu icin birkac tanesini satmak istiyorsa...belkide devletimiz ucagi 0 fiyatina yeni alcagina fazlalik gelen baska ülkeden az da olsa daha ucuza alir yine ayni sayiya cikarir...misal atiyorum 10 ucak bizde 25 ucak icin 15 ucak daha gerek..15 ucaga adet basi 200 milyon dolar vercegine baska ülkeden alir aynisini 100 milyon dolara...diye düsünüyorum...sacma olmadi ins. :D

_________________
Ne Mutlu Türküm diyene


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 01:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1060
Yaş:
Alıntı:
Para. 20 milyar dolarlık sözleşme olayı 10 yıllık falan firmalarla imzalanmış değer olabilir.
Proje ilerledikçe uçakların birim maliyeti arttı, bütçemizi arttırmadığımız için de uçak sayısı düştü.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 01:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 14:46
Mesajlar: 99
Yaş:
Alıntı:
Hayir tabii. Asil demek istedigim, proje ortak uretim modeline dayandigindan ne kadar ucak alacaksaniz ortaya o kadar is koymaniz lazim. Bu ise sizin teknolojik duzey ve kabiliyetinizle yakindan ilgili. Yani Turkiye yarin kalkip da 20 ucak alacagim diyebilmek icin ortaya diger ortaklarda olmayan veya projeye ciddi maliyet dususu kazandiracak yetenekler koymasi lazim. Cunku artirdiginiz siparis sayisi diger ortaklarin payini dusurecek ve onlarin bazi is paylarindan feragat etmesi ile sonuclanacaktir.

Saygilar.
Alınacak uçak sayısı ile ortaklık katkı derecesinin ne alakası var? Şimdi ortaklar dışından, mesela güney kore, a-400 almak istese ortaklığı olmadığı için alamayacakmı?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 525 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 511 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye