TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 07:00

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5282 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1102 103 104 105 106 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 17:30 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 694
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Görünüşe göre Mildar'ın yerine ATAK-2 konseptte de karar verememişler. :lol:
Tam onu yazacaktım, hazır yapmışken Mildar için de sote bir yerler ayarlasalar iyi olacak. :lol:

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 17:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
KA-52 köpekbalığına benzemiyor mu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 18:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 39
Yaş:
Flir de CATS sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 19:35 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Motor?

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 21:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Turbomeca bizim T700 ayarında yeni bir motor yaptı aslında.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 01:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 16 Tem 2012, 22:13
Mesajlar: 45
Yaş:
Görsele ve kataloğa bakarak gözlemlerim:
-kuyruğun uzatılarak pallerin büyütülmesi ile mtow değerinin artırılması
-flir’in pilotun görüşünü açmak için yeniiden konumlandırılması
-yeri değişen flir nedeniyle topun gövde altına alınması
-sağ taraf kuyruk konisindeki mermi şeridine dayanarak mühimmat kapasite artışı
-gövdenin büyütülerek mermi şeritlerinin içeri alınmasının hedeflendiğini düşünüyorum

_________________
"Sadelik, en yüksek gelişmişlik düzeyidir" Leonardo Da Vinci


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 04:51 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Alıntı:
Resim
-Karşı tedbir dağıtıcılarının gövde içerisine açılı gömülmesi ve sayılarının arttırılması ayrıca iki adet ''muhtemel'' lazer karıştırıcı taşıyor olması
MANPADS tehdidine karşı alınan önlemlerin arttırıldığının işaretleri olmalı.
-Daha önce mecburen gövde dışında taşınan 20mm mühimmatın gövde içine alınması ile taşınan 20mm mühimmat sayısında artış beklenebilir.
Eğer uzun yıllar almadan, başarı ile hayata geçirebilirsek, çok olumlu-yerinde bir güncelleme yapmış olacağız.
İnşallah daha estetik bir şey çıkar bu resme göre lakin benim dikkatimi çeken husus; motor hava alığı bayağı bir kaporta içine gömme olmuş? Jet motoru bunlar, havaya açlar, böyle kapalı halde sadece yandan filtreli pencereler ile nasıl doyurmayı düşündüler bu yüksek performans motorları acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 04:55 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Motor olarak ne kullanılacağı ya kesin değildir ya da artistik başka bir şey girmiştir araya. NeHoş 90 da benzer şekilde renderlanmış. Bizimkiler havaya ihtiyaç duymayan yeni bir motor icat ettiyse başka tabii. :roll:

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 08:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 07:26
Mesajlar: 104
Yaş:
Alıntı "kokpitaero".
Alıntı:
TAI’nin öz kaynakları ile geliştirdiği projede, METEKSAN’ın MİLDAR’ı gövde altında yer alacak.
Şöyle kısa bir araştırma yaptım da, milimetrik dalga radarının gövde altına monte edilmesi döner kanatlı platformlarda istisna mıdır, yoksa çok örneği var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 08:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Hava alıkları yanıltıcı olabilir turboşaftlarda. Helikopterde hava alığı aslında parçacık ve toz filtreleri sebebiyle o kadar büyük olur. Yoksa debileri öyle çok yüksek değildir. Akışı şartlandırmak gibi bir dertleri de yoktur. Olabilir yani buna benzer bir şey.

Sadece muhtemelen toz toprak sebebi ile gerçeği daha karmaşık olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 10:30 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Atak teslimatları yavaşladı gibi acaba bu kadarı yeter bundan sonrasını Atak 2 ile dolduralım mı dediler acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 10:44 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 195
Yaş:
Peki Tai 3 yeni helikopter projesi ve tfx projesi için yeteri kadar mühendise sahip mi? Yoksa yurt dışı desteği görünebilenden daha mı fazla? Ar Ge bütçesine hiç girmiyorum bile. Sanki TAI çok fazla açılıyor gibi geldi bana. Bunların üstüne bir de Anka-ki senelerdir tam anlamı ile tamamlanamadı. Bu kadar proje biraz fazla değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 10:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 983
Yaş:
Atak'ın yeni bir versiyonun çıkması forumda daha önce konuşulmuştu ve mantık olarak da beklenen bir durumdu. Zira şu anki hali bir yerden sonra yetmemeye başlayacaktı ki MİLDAR konusunda bunu gördük. Eee yaptık biz bunu nereye oturtacağız diye konuşulmuştu. FLIR'in burun altına alınması, 20 mm mühimmatlarının açıkta durmaması, artan MANPAD tehditleri ve biraz daha ağır yük taşıyabilecek daha performanslı olması gibi şeyler. İnşallah ATAK 2 konusunda ihalar ve ATAK helikopterlerinin koordineli çalışması ile alakalı bir takım düşünceler vardır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 12:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
Keşke en baştan böyle çıksaydı olması gereken forma kavuşmuş, yani bizim gereksinimleri karşılayacak gövde formuna

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 14:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Alıntı:
KA-52 köpekbalığına benzemiyor mu ?
görsel olarak çinin z-10'u na da benziyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 14:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 662
Yaş: 39
Alıntı:
Keşke en baştan böyle çıksaydı olması gereken forma kavuşmuş, yani bizim gereksinimleri karşılayacak gövde formuna
Bence çoktandır bunun üzerinde çalışılıyordu, çünki A129 80 lerde tasarlanmaya başlanan bir Helikopter. Onu bir yere kadar hormonlaya bildik, çoğu şey entegre edilmeye başlanınca bu ihtiyaç üzerinde durulmuşdur sanırım.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 14:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Dnz.Kuvvetleri için bir versiyonu Atak-2 ile görebiliriz diye düşünüyorum. Arttırılmış menzil işlevli olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 14:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Alıntı:
Dnz.Kuvvetleri için bir versiyonu Atak-2 ile görebiliriz diye düşünüyorum. Arttırılmış menzil işlevli olabilir.
Sıkıntı katlanabilir pal ve korozyona dayanıklı gövde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 19:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Bizim Ah-1W ların palleri katlanabiliyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 20:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
Alıntı:
Bizim Ah-1W ların palleri katlanabiliyor mu?
Hayır, katlama yeri AH-1Z Viper'da var sadece.

Resim

Pallerdeki siyah noktalar kesim yerleri:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 20:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Pal sayısı 2 olunca katlamaya gerek kalmıyor haliyle.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 20:11 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Fransızlar TİGER ı nasıl yapmışlar önce bi ona bakalım pal ve gövde konusunda.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 20:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Alıntı:
Pal sayısı 2 olunca katlamaya gerek kalmıyor haliyle.
Silindi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 21:16 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Şimdi bu alet denildiği gibi bir Apache olacak mı ? Kapasite ve zırh kalınlığı olarak...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 21:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Apache'nin zırh kalınlığı ne kadar ki?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 21:50 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2247
Yaş:
Bence esas soru helikopterde zırh olur mu olursa ne tip, ne kadar, nerede olur. :lol: :lol: :lol:

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 23:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 1004
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Alıntı:
Bence esas soru helikopterde zırh olur mu olursa ne tip, ne kadar, nerede olur. :lol: :lol: :lol:
Atak kabininde sağ ve sol tarafta seyyar çelik panel ler mevcut :)

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017, 23:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Ben halen eğer tasarım buysa modern bir tasarım olmadığı kanaatindeyim.Comanche bile 90'ların tasarımı daha başarılı ve daha derli toplu görünüyor.Apache tarzı yanda elektronik cihazların olduğu çıkıntı yapılabilir pilotları korumak için ki italyanlar yeni helikopterinde düşünmüşler.flir emanet gibi duruyor.İki pilotun ayrı ayrı yönleri görebileceği Comanche ve Apache tarzı ikili flir yerleştirilebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 10:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Resim
Atak-2 yeni görüntüler...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 11:14 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Bu atak-2 değil. Amatör biri Çin'in Z-10 helikopterinin kuyruğuna türk bayrağı yapıştırmış.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 15:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Alıntı:
Ben halen eğer tasarım buysa modern bir tasarım olmadığı kanaatindeyim.Comanche bile 90'ların tasarımı daha başarılı ve daha derli toplu görünüyor.Apache tarzı yanda elektronik cihazların olduğu çıkıntı yapılabilir pilotları korumak için ki italyanlar yeni helikopterinde düşünmüşler.flir emanet gibi duruyor.İki pilotun ayrı ayrı yönleri görebileceği Comanche ve Apache tarzı ikili flir yerleştirilebilir.
Commanche çok moderndi de ne oldu diye soramadan edemiyor insan. İşin içine aerodinamik girince askeri araçlar estetik gözükebilir ama cephede estetik konuşmanın pek bir alemi yok.

Birileri Twitter'da yazmıştı, tekerlekler hala dışarıda diye. Yahu o tekerleklerin dışarıda olması "aa bunu atladık" basitliğinde bir detay mıdır diye kimse sormuyor.

Tüm cahilliğimle yaptığım birkaç çıkarım var:

T-129 "bizim ihtiyaçlarımız" için tasarlandı. Terörle mücadele ve eksik envantere ilaç gibi geldi. Bu kısma kadar her şey tamam. Ama kuvvet daha pazulu daha eli ağır bir taarruz helikopteri istiyor. O halde yeni ATAK 2'nin ana görevi nedir? Tank-katili midir? Yoksa LHD'de yer alıp menzili bol operasyonlarda mı boy gösterecek? Eh, pal sıkıntısı varsa, LHD'de durmayacaksa T-129'un hangi eksikliğini kapatacak? Yoksa ATAK 2 ihracata yönelik bilgece bir hamle mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 15:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1856
Yaş:
Alıntı:
Resim
Atak-2 yeni görüntüler...
Bu GTA5'e mod yapan ergenlerin T129 sandıkları veya o şekilde yutturmaya çalıştıkları, başka platformlardan çalınmış bir Z10 modeli. Şimdi Z10'u ATAK-2 modeline kendileri daha çok benzetince aynı modu ATAK-2 diye yutturmaya çalışıyorlardır zavallılar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 18:01 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 19:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Eğer resmi plansa flir ile topu uzaklaştırmışlar . Daha önce yazılmışltı forumda. Top atışından hem yüksek titreşim hemde kızıl ötesi görüşten etkilenir demiştik . Isınan namlunun kızıl ötesi yayılımı gece görüşünü negatif etkiler demişlerdi. Demek ki pilotlarda benzer şikayette bulunmuş olmalı.

Aslında UH-60 en çok kullandığımız, beğendiğimiz, itibarlı bir helikopter. Yeni helikopterde aynı motor, aktarma ve pervane grubu kullanılsa epey bir ortaklaşma yakalanır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017, 21:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Eğer resmi plansa flir ile topu uzaklaştırmışlar . Daha önce yazılmışltı forumda. Top atışından hem yüksek titreşim hemde kızıl ötesi görüşten etkilenir demiştik . Isınan namlunun kızıl ötesi yayılımı gece görüşünü negatif etkiler demişlerdi. Demek ki pilotlarda benzer şikayette bulunmuş olmalı.

Aslında UH-60 en çok kullandığımız, beğendiğimiz, itibarlı bir helikopter. Yeni helikopterde aynı motor, aktarma ve pervane grubu kullanılsa epey bir ortaklaşma yakalanır.
S-70 ile benzer altsistemler sadece lojistik ortaklik degil, ayni zamanda projenin maliyetini de ciddi oranda dusurursun. Helikopterlerin en kritik unsurlari bu dinamik sistemler denen surekli hareket halindeki motor, transmisyon, ana ve kuyruk rotor ve aktarma organlaridir. Zaten helikopter denen sey bu sistemler uzerine bindirilen govdeden ibaret. Benim tahminim TAI'de kendini kanitlamis ve T-70 projesiyle yuksek oranda yerli uretilecek T-70 dinamik sistemlerini kullanmayi tercih edebilir ki dogru yaparlar.

Ayrica footprint denilen bir kavram var askeri terminolojide. S-70'nin inip kalktigi her yere bu helikopterinde ayni sekilde inmesi ve sigmasi gerekeceginden, TAI'nin onerdigi 10 tonluk helikopterin S-70 boyutlarinda olmasini bekleyebiliriz. Ayrica T-625 projesinde farkli bir yontem izlendigini sanmiyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2017, 19:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Kurşun bloklar...


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2017, 19:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
"Trim" dengesi yani "amudi" denge için olduğu kadar, Flir'in monteli olduğu o konstrüksiyonun top atışındaki titreşimden etkilenmemesi için ataletini arttırmak için de oraya konmuş olabilirler.

Geçici de olabilirler bu arada. Henüz RF karıştırıcılar yoklar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2017, 19:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Ama kuvvet daha pazulu daha eli ağır bir taarruz helikopteri istiyor. O halde yeni ATAK 2'nin ana görevi nedir? Yoksa ATAK 2 ihracata yönelik bilgece bir hamle mi?
Bilgece demeyelim de, bizce diyelim. Atak-2 kısaca istediğimize satabileceğimiz atak olacaktır. Helikopterin t-129'dan ciddi bir farkının olacağını sanmıyorum. Biraz modifiye, motor değişecektir artık yerlisi mi olur ne bulunursa, biz yaptık denilecek kadar farklı görünse yeter.

T-129'un tasarımının ufak tefek olumsuz yönleri sürekli tartışılıyor ama bu tartışmaların çok anlamlı olduğu söylenemez. Evet atak küçük bir helikopter, ama küçüklük sadece dezavantaj oluşturmaz, aynı zamanda hafiflik ve daha az hedef silueti oluşturuyor. Evet flir pilotun 2 derecelik görüşünü kapatıyor ama silahlara çok iyi bir görüş sağlıyor. Bunlar çok üzerinde durulacak şeyler değil. Atak'ın burnundaki 2 derecelik görüş kısıtlamasından dolayı beğenmeyen arkadaşların çok beğendiği, pilotun +2 derecelik süper görüşe sahip olduğu apaçinin afganistan dağlarında, ege denizinde manda boku gibi yere yapıştığını da izleye izleye bıktık.

Kullananın şikayeti yok, makine canavar gibi. Zamanında o vardı onu yaptık yetişti bugün vızır vızır uçuyor. Kuvvetin daha ağır apaçi tarzında bir helikopter istediğine hiç duymadım, duyacağımı da hiç sanmıyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2017, 20:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
@ilhan'a katiliyorum, ozellikle yuksek ve yazlari sicak bir cografyada bizim taarruz helikopterinden ilk bekletimiz X adet ATGM tasimasi veya MILDAR'a sahip olmasi degil. Gerekli olan guvenilir, sokak tabiri ile marsa basinca calisacak, gorevini yapacak, kisitli lojistik sartlarda bakimi kolay olacak ve cografik sartlardan performans olarak en az oranda etkilenecek sekilde yeterli payload (yeterli sayida top, roket ve CIRIT vs tasiyabilecek) bir helikopter. T-129 ozellikleri acisindan bu saydiklarimi yapabilecek bir helikopter ve uzerinde aviyonikleri ve silahlari olsun AH-1W'ye gore daha modern bir platform. Muhtemelen eksik yonleri ATAK-2'de duzeltilecektir. Gelistirme sureci ne kadar uzun surecek bu ekonomik sartlarda gorecegiz.

AH-64 Apache en basarili oldugu savaslar hic bir zaman daglik araziler olmadi. Yasi kucuk olanlar hatirlamaz belki, 1990'lardaki Kosova-Bosna NATO mudahalesinde hic kullanmadilar. Daglik/ormanlik olan bolgede A-10'ler basi cekti, Apache'ler bolgeye getirildiler ama hic kullanilmadilar, operasyon oncesi kazalarda 2 Apache kaybetti US Army. Halbuki 1. ve 2. Korfez savaslarinda (col sartlarinda ve denize yakin cografyalarda cok guzel bir ATGM platformu oldugunu gostermisti. Ozellikle gece sartlarinda basarili gorevler yaptilar. Afganistan'da istenilen performansi gosterdigi soylenemez, ozellikle yukseklik ve sicaklik Apache icin cok belirleyici faktor oldu, D'lerdeki Longbow radarlarini hemen soktuler. Keza Afganistan'da en basarili olan helikopter tipinin CH-47D/F olmasi tesaduf degildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 13:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 582
Yaş:
Bence T-129 baz alınarak insansız versiyonu üstünde kafa yorulmalı.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 17:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Topun gövde altına doğru kaymasındaki mantıktan biri de sanırım ağırlık merkezine çekilerek atış hassasiyetini arttırmak. Bu mevcut platformun atış hassasiyetiyle ilgili sorun var demek değil. Bir de burundan uzaklaşınca kendine ait mühimmat alanı için yer bulmak da zor olmasa gerek. Sonuçta üstünde flir yok, gerisinde kokpit ve kokpit aviyonikleri başlamıyor.

Yalnız iniş takımları, bağlı oldukları yerler, açıları, burun ve kuyruğa olan uzaklıkları, ana rotorun yeri, yine diğer organlara mesafesi Atak'la orantılı, yani aynı.
Sanki ctrl-t yapıp shift'e basılı tutarak orantılı büyütülmüş ve yuvarlak hatlar biraz makyajlanmış gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 18:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 17 Tem 2012, 15:51
Mesajlar: 179
Yaş:
Alıntı:
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) Genel Müdürü Temel Kotil, Atak helikopterinin Pakistan'a satışına ilişkin açıklamada bulundu.

Kendisi de pilot olan Pakistan Başbakanı Şahid Hakan Abbasi'nin geçen ay İstanbul'da bu helikopterle uçuş yaptığını anımsatan Kotil, "Çok memnun oldular. Basına verdikleri demeçte de Atak helikopteri için 'en iyi' diye bahsettiler. Görüşmeler devam ediyor. Pakistan 30 helikopter alma kararını verdi ama işlemleri sürüyor. Bir terslik olmazsa önümüzdeki günlerde son şeklini imzalarız diye düşünüyorum" dedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 20:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
En buyuk ihracat basarimiz kimseden ses yok :) ki Anka , Hurkus simdi belki kirila gider. Saldiri helikopteri satanin diger mamulleri de kapis kapis gider kanimca.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 20:44 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 241
Yaş:
Atak satışı demek Umtas, Cirit ve prestij satışı da demek aynı zamanda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 21:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 694
Yaş:
Alıntı:
En buyuk ihracat basarimiz kimseden ses yok :) ki Anka , Hurkus simdi belki kirila gider. Saldiri helikopteri satanin diger mamulleri de kapis kapis gider kanimca.
Mamül ?

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2017, 22:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
http://www.tdk.gov.tr/index.php?option= ... 3.38466143
Alıntı:
Mamül ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 04:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
En buyuk ihracat basarimiz kimseden ses yok :) ki Anka , Hurkus simdi belki kirila gider. Saldiri helikopteri satanin diger mamulleri de kapis kapis gider kanimca.
Henuz imzalanmis bir sey olmadigi icin kesin konusamam ama Pakistan'a yuksek degerde silah satisi Turk Eximbank kredisi ile yapilacagi konusuluyor. 1 milyar dolarin uzerinde bir krediden bahsediliyor. Karsiliginda Pakistan bu krediyi geri odemesini yapabilecek mi, veya hangi sartlarda ve vadede geri odemesi yapilacak.

Sirf satis yapmis olmak icin kendi kendimize finanse edecegimiz bir urunde dusunulmesi gereken baska noktalarda var. Mesela T-129'un hala bazi parcalari Italya veya ABD'den geliyor. Bu yabanci firmalar parasini pesin alacak. TAI acisindan hesabina yatan paranin Pakistan'dan veya direk hazineden gelmesinin cok farki olmaz belki ama butun yuk Turk Devlet hazinesine binecek. Helikopter buyuk oranda Turkiye'de uretiliyor olsa ve verilen kredi buyuk oranda Turk Savunma sanayine ve ekonomisine donecek olsa cok daha mantikli olacagi kesin. Verilen kredinin karsiliginda faiz getirsinin olmasi ve geri odemelerin zamaninda yatirilmasi lazim ki ancak o zaman bu isten finansal olarak karli cikariz. Maksat satis yapmak olsun, zararina bile olsa diye bir mantik varsa bilemem.

Bu tur ana silah sistemi satislarin uzun vadeli ekonomik getirileri olacagi gercegini gozardi edemeyiz diger yandan. Uzun vadeli muhimmat, lojistik vs gibi TAI, Aselsan, Roketsan gibi sirketlere uzn vadeli is kapisi acacaktir.

En ideal olani cebinde parasi olan veya kredi verdigimizde geri odemesi garanti/guvenilir olacak bir ulke is yapmak lazim. Ornegin, Bahreyn'e AH-1S modernizasyonu yapiyoruz, devaminda 15 tane T-129 satilmasi gibi. Nijerha gibi ulkelerinde T-129 benzeri platforma ihtiyaci var. Katar ile bu kadar yuksek seviye iliskiye ragmen ana silah sistemi satisimiz yok. Katar Apache aldi ama kucuk bir ada ulkesi oldugu, daha basit lojistige ve adam/isgucu ihtiyaci olan T-129 tercihi daha mantikli olabilirdi. Bu adamlari ikna edebilecek etkiye sahip olmadigimiz gun gibi ortada. Italyanlardan 4 tane korvet almalari gibi. KAtar Genelkurmay baskani tombik amca surekli milli acilislarda, IDEF vs sergilerde bastaci yapiliyor ama bosuna. Elestirdigim noktalardan bir tanesi bu konu. Bizim Cumhurbaskani bu ulke ile cok yakin ama savunma sanayine etkisi yok denecek kadar az. Fransiz CB bir ulkeye gidince silah satmadan geri gelmiyor ornegin. Veya Trump her gezisinde cantasina satis anlasmasi doldurup geliyor. Yanlis anlasilmasin, 10-20 milyarlik sozlesme yapabilim demiyorum, 0.5-1 milyar dolarlik bile satis yapamadik Katar'a.

Askeri us acip, 1000 kisilik guc bulundurdugumzu ve her politik krizde arkasinda durulan bir ulkeyle askeri/savunma sanayi iliskilerinin daha yuksek seviyede olmasi beklemek gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 06:55 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 149
Yaş:
Pakistan'ın şu anki dış borç durumu nedir? Borçlarının taksitlerini ödeyebiliyor mu? gelecekte bir sıkıntı öngörülebiliyor mu? onlara bakmak lazım. Bunlarda sıkıntı yoksa kredili satış yapmakta beis yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 07:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 149
Yaş:
Alıntı:
Henuz imzalanmis bir sey olmadigi icin kesin konusamam ama Pakistan'a yuksek degerde silah satisi Turk Eximbank kredisi ile yapilacagi konusuluyor. 1 milyar dolarin uzerinde bir krediden bahsediliyor. Karsiliginda Pakistan bu krediyi geri odemesini yapabilecek mi, veya hangi sartlarda ve vadede geri odemesi yapilacak.

Sirf satis yapmis olmak icin kendi kendimize finanse edecegimiz bir urunde dusunulmesi gereken baska noktalarda var. Mesela T-129'un hala bazi parcalari Italya veya ABD'den geliyor. Bu yabanci firmalar parasini pesin alacak. TAI acisindan hesabina yatan paranin Pakistan'dan veya direk hazineden gelmesinin cok farki olmaz belki ama butun yuk Turk Devlet hazinesine binecek. Helikopter buyuk oranda Turkiye'de uretiliyor olsa ve verilen kredi buyuk oranda Turk Savunma sanayine ve ekonomisine donecek olsa cok daha mantikli olacagi kesin. Verilen kredinin karsiliginda faiz getirsinin olmasi ve geri odemelerin zamaninda yatirilmasi lazim ki ancak o zaman bu isten finansal olarak karli cikariz. Maksat satis yapmak olsun, zararina bile olsa diye bir mantik varsa bilemem.
...
Bence baska bir devlete borc vermek, dusuk riskli bir kredi. Neticede karsi tarafta muhatap bir devlet ve bir sirket gibi ortadan kalkip kaybolma ihtimali yok. Kredi anlasma sartlari dogru hazirlansin ve paranin maliyeti de gerekli senaryolar dusunulerek titiz bir sekilde hesaplansin yeterli olur.

Aslinda bu tur ornekleri Turkiye de ABD veya AB'den silah veya sistem alirken kullaniyor. Turkiye'nin kendisinin bu konuma gecebilmesi (hem silah satmasi ve hem krediyi saglamasi) guzel birsey.

Umarim bu metod diger ulkelere satis icin de ve ilave sistemler icin de kullanilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 10:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Pakistan ile durum farkli. Parayi odeyemese Turkiye yaptirim uygulamaz. Ozel konumu var. Tahmin ettigimiz ve sayin Robust belirttigi gibi kredili satis olmus. Risk var. Tamamen bak ihrac ettik , urun reklami amacli olmus biraz. Tabi alinabilecek bir risk. Katar ile olan iliskilere istinaden bizden bir zikkim almamalari kabul edilebilir degil. Adamin bize degil de bizim onlara ihtiyacimiz varmis izlenimi veriyor. Neyse 2018 yilina bakalim bu isler birden acilir belki bol satisli gecer.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 10:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Yemen'e ATAK satalim :)


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5282 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1102 103 104 105 106 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye