TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 21:15

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5279 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1101 102 103 104 105 106 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 23:00 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Belki de İtalya'dan, oradan buradan, TEI'den, Aselsan'dan alt sistemler bu hızda gelebiliyordur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 23:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:27
Mesajlar: 17
Yaş:
Alıntı:
Belki de İtalya'dan, oradan buradan, TEI'den, Aselsan'dan alt sistemler bu hızda gelebiliyordur.
Haklı olabilirsin. 6000 küsür parçadan oluşan komplike bir alet neticede.

_________________
"Bağımsızlık benim karakterimdir." Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 00:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Video özellikle burun komplesinin detaylarını göstermesi açısından çok zengin. Topun bağlandığı yapı, buna bağlanan ağırlık plakaları, bunun üzerinde şok ve titreşim sönümleyici olarak da davranan FLIR kaidesi. Pek hoş. Bunların ekran görüntülerini almak gerek.
T129'nin 20mm topunun AH-1'lerden farkida gorunuyor. T129 icin M197 topunun ozel modifiye edilmis, yeni bir kaide bu. Oto Melara'nin TM 197B hafif top sistemi olarak geciyor. Topun geri tepmesi ilave dampener kullanilarak dusurulmus, elektrik servolar var.


En son robust tarafından 01 Eki 2017, 05:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 00:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
Belki de İtalya'dan, oradan buradan, TEI'den, Aselsan'dan alt sistemler bu hızda gelebiliyordur.
Tahmin etmiştim hocam ama bu sene için 35 gelecek sene için ayda 2 tane dedikleri için başka sebep vardır diye düşündüm...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 12:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 219
Yaş: 20
Alıntı:
Tahmin etmiştim hocam ama bu sene için 35 gelecek sene için ayda 2 tane dedikleri için başka sebep vardır diye düşündüm...
Hocam bu sene hedefini 29'a düşürmüşler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 12:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar;

BU Atak üretim takvimine çok takılmış gördüm sizleri, hatıratırım bir kaç yıl öncesine kadar 3 supercobra için
yapmadığımız kalmadı. ABD ve diğer gelişmiş ülkelerde dahi üretim takvimleri, modernizasyon planlamaları v.s hedeflemelerde
gecikmeler olmakta bu gecikmeleri yaşayan ülkeler ikinci dünya savaşından sonra silah sanayisini aktif kullanan Türkiye'den katlarca fazla
ihracat pazarına sahip ülkeler.

Bunları bizim yaşamamız beceriksizlik hedef tutturamama gibi şeyler değil 35'den 29 adede düşmek normal bir sapma adamar 35'ten,10'a düşmedi sonuçta.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 13:57 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Silahlı Hürkuş üretimine hız verildiğini düşünursek TAİ elindeki personeli o bölüme kaydırmış olabilir.Şunu da unutmamalıyız ki kuvvetlerin elinde bir sürü SİHA mevcut buda saldırı helikopterlirimizin görev yükünü azaltıyor daha fazla atak gerek duyulmamış olabilir yıl içerisinde.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 14:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 219
Yaş: 20
Gecikmenin bir sebebide serideki helikopterleri standarta oturtmakta olabilir. 10.helikopterden itibaren Faz-1(B1) teslimatları başladı ama örneğin tüm B1 lerde olması gereken Umtas ilk olarak 20-21. helikoptere entegre edildi.Belki o helikopterler part part geri gelip entegrasyonları tamamlanıyordur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 15:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Üretim takvimine pek takılmıyorum açıkçası. Hatta giren bir şekilde çıkar. Astronomik gecikmeler beklemiyorum. Zaten acil ihtiyaç karşılanmış vaziyette. Yeterki üretim hattı gecikmelerine kadar gelsin iş. Altayda daha ihale bitmedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2017, 23:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Alıntı:
T129'nin 20mm topunun AH-1'lerden farkida gorunuyor. T129 icin M197 topunun ozel modifiye edilmis, yeni bir kaide bu. Oto Melara'nin TM 197B hafif top sistemi olarak geciyor. Topun geri tepmesi ilave dumpener kullanilarak dusurulmus, elektrik servolar var.
MKE'nin Aselsan gibi bir şirket şekli ve yönetimi olsaydı RMK30 benzeri tamburalı geritepmesiz 20 milimetre top, birde buna enerjisi artırılmış mühimat geliştirirdi.
Gerçi 35 milimetrede olabilir çift beslemeli, otomatik olarak mühimat seçme imkanlı, istersen zırh delici istersen parçacıklı mühimat ateşleyebilen, parçacıklı mühimat personele karşıda kullanılabilinir, böylece az mühimatlada zafiyet yaratmaz bence.

Keşke Kalekalıp geliştirse Korkut'dada böyle bir top gerekli bence, hatda geritepmesiz olacağı için Denizkuvvetleri'ninde işine yarayacakdır.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017, 06:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
T129'un bir suru parcasi TAI disinda uretiliyor ve TAI'deni montaj hattinda birlestiriliyor. Bu alt sistemlerde yasanacak bir gecikme projenin butunun gecikmesine neden olur. A firmasi gecikti, B firmasindan alip takalim diye bir sey yok bu islerde. Savunma sanayi projeleri siparis uzerine is yapilan bir sektor. Siparis ile teslim arasindaki sureler (lead time) tedarik zinciri (supply chain) yonetiminde onemli bir parametredir ve uretim hiziniza ve teslim surenize etki (ve maliyetine)yapar. Atiyorum Aselsan sorumlulugundaki aviyoniklerde bir aksaklik olsa, AF300'un uretiminde bir sorun ciksa direk T129 projesi geriye sarkar. Bunlar gibi bri cok ucus kritik altsistem, TAI'ye baska firmalardan geliyor. Muhtemelen hala helikopterin dinamik sistemlerini olusturan parcalar ana tasarimci AgustaWestland'dan geliyordur. CTS-800 4A motorlari Honeywell-RR firmasinin ABD'deki Indianapolis sehrinden geliyor. Sizin gordugunuz TAI'deki montaj hattina gelene kadar isin geri planindan buyuk bir tedarik zinciri yonetimi var.

Savunma sanayinde var olan ekosistemiiz henuz ABD gibi degil biliyoruz ama Israil, Fransa, Isvec gibi bile degil. ABD'de bir sirket urun gelistirmeye basladiginda acaba hangi alt yuklenici ile en dusuk maliyette is yapabilirim diye dusunecek kadar farkli alternatifleri varken, Turkiye'de is gelistiren sirket acaba hangi ulkeden bu ihtiyacim olan parcayi alabilirim diyor. Atiyorum IHA'ya silah takmayi dusunuyorsun ama o 23kg'lik MAM-L'yi tasiyacak pylon(muhimmati ucagin altinda tasiyan ve salan sistem) ureten sirket yok ulkede. Gidip ABD'li Harris firmasindan alip takiyorsun ve muhimmat atiyorsun bölücü terör örgüt'ya. Bugun yerlilestirilmediyse, seri uretime baslarken CIRIT'in IMU (inertial measurement unit)'su ABD'li Goodrich firmasinin urunuydu. Muhtemelen UMTAS/OMTAS ayni urunu kullaniyor olabilir. Milli muhimmatlarda cok farkli degil. SOM'un motorunu yerlilesirebildik mi? Veya icindeki kritik aksamlari yerlilestirebildik mi? Aselsan aviyonik sistemler uretim kabiliyeti tamamiyle ABD'li firmalardan aldigi lisans uretimler uzerine kurulmustur. Urun kodlamalarida aynidir. Son yillarda kendi kodlamasi ile daha ozgun urunlerini goruyoruz. Bazi yoneticiler ABD'ye atip tutuyorlar. Gereksiz ve sonuclarinin dusunmeden bos konusmamak lazim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017, 13:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 427
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Üretim hızı azalsa da bizim için sihaların devrede olması bu boşluğu hayli hayli dolduruyor,2019 - 2020 ye bile sarksa bizim için çok büyük sıkıntı olmaz.Hürkuş-anka-atak-bayraktar-cobra muhteşem beşlisi önümüzdeki yıllarda da artarak saha üstünlüğümüzü sürdürecektir.Sayın robust un dediği gibi azıcık çenemizi tutmayı bilsek hamaset ve siyaset için boş konuşmasak,biraz da bütçeden savunma sanayi için ayrılan payı arttırsak 10 sene için de konvansiyonel silahlı güç olarak israil ve fransadan sonraki en büyük gücü olacağız.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 13:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
zaten kritik ihtiyaç kalmadı. Sihalar da epey yük aldı. Merak ettiğim kara-pilot sayısı ne durumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 14:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Eki 2012, 16:55
Mesajlar: 48
Yaş:
Atak henüz ilave bir sipariş almış değil. TSK için yapılan üretim bittiğinde hat kapanmış olucak. Aslında üretimin çok hızlı gitmemesi bir açıdan yararlı olabilir. Üretim bitmeden önce alınabilecek ilave bir sipariş için zaman kazanmış oluyoruz. Atak için farklı müşterilerin adı geçiyor ama henüz netleşmiş bir haber yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 22:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
zaten kritik ihtiyaç kalmadı. Sihalar da epey yük aldı.
Bu yanlış bir düşünce. Siha ile atak farklı kabiliyetlerdir. Atak, havada dolaşan bir tabur asker gibi, komando gibi. Siha ise dürbünlü tüfekle gezen sniper. İkisi de füze atıyor olsa da birbirlerinin yerini doldurmazlar. Atak'a daha çok ciddi ihtiyaç var. Karar makamı ben olsam 100'e kesin tamamlardım.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 22:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 858
Yaş:
T-129'un performansı hakkında ne düşünülüyor? Ek sipariş gelir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 22:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Alıntı:
Bu yanlış bir düşünce. Siha ile atak farklı kabiliyetlerdir. Atak, havada dolaşan bir tabur asker gibi, komando gibi. Siha ise dürbünlü tüfekle gezen sniper. İkisi de füze atıyor olsa da birbirlerinin yerini doldurmazlar. Atak'a daha çok ciddi ihtiyaç var. Karar makamı ben olsam 100'e kesin tamamlardım.
100 de az gelir 150 bizi ancak idare ederde bence sonraki 100 bizim dizayn olması grekir, sonra eldeki Cobra ve ilk partiyi elden çıkarır daha yeni dizayn başlardım.
Ben olsaydım tabi ;)

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2017, 22:35 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 549
Yaş: 22
Helikopter sipariş sayısını arttırarak (100 civarlarına çıkarmak) elden Cobraları çıkarıp EDH ve FAZ-1 helikopterleri tamamen eğitime ayırmak oldukça iyi bir tablo olurdu doğrusu ancak ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik pozisyon en azından kısa sürede böyle bir değişime elverişli olmayabilir desemde helikopter sipariş sayısı ve yerli alt sistemleri arttırarak maliyetlerde ki düşüşle bu yönde hareket edilebilir aslında.
Ayrıca ihracat çok önemli bir konu, ileride düşünülmesi olası olan üst sınıf bir taarruz helikopterinin pek çok başlangıç maliyetine merhem olurdu elbet.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 08:58 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2017, 20:48
Mesajlar: 35
Yaş:
Atak'ın ihraç edilmesi çok büyük prestij ve moral sağlar. Ama bu konuda bir ilerleme kaydedemedik.Pakistan konusu ne alemde bilen yok.İhraç edebileceğimiz ülkeler ise tercihlerini farklı kullanıyor.Körfez ülkeleri ve Orta Asya Cumhuriyetleri hayal kırıklığı yaratmaktan öteye gidemedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 11:40 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Alıntı:
T-129'un performansı hakkında ne düşünülüyor? Ek sipariş gelir mi?
Kara havacılar helikopteri çok beğendiklerini ve aktif şekilde kullandıklarını söylediler ,yeni bir platform olmasına karşın arıza oranında az olduğunu söylediler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 14:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 148
Yaş:
Cobra'ları başka ülkelere satsak çok iyi olur aslında. Bir de onun lojistiği, yedek parçası ile uğraşmamış oluruz. En güzeli tek tip ürün.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 15:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
O iş çokta öyle değil. Alternatiflilik iyidir. Fazlası zarardır sadece.

Arkadaşlar, doğrusu üretimi zamana yayarak devam etmek, acil bir ihtiyaç kalmadı. Zaten pilot eksiği malum. Biraz daha ağırdan alabilir, daha olgunlaşmış meyveler yiyebiliriz. Son Fırat Kalkanı operasyonunda gördük, düşman hatlarında sıcak muharebeye sokulamadı ATAK/COBRA'lar. Tam donanım füze karşı koyma ve farkındalık tedbirleri ile donatılmış olmaları gerekiyor. Eldekilerin bir an önce Faz-2 seviyesine çıkarılmaları lazım. Ağırlık buna verilmeli öncelikle.

SİHA için aynı şeyi diyemeyeceğim mesela, tam gaz daha fazla tedariğe devam edilmeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 15:58 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Yahu Faz-2'deki RF Jammer'ı olmadığından mı IŞİD Terör Örgütü'e kafa atmadı helikopter? IŞİD Terör Örgütü'in BUK'ları ile mi münakaşa edecek?

Üzerinde MWS var, IR karıştırıcı var, otomatik karşı tedbir salanı var, EDH'lerden beri motor IR iz batırıcıları var. Pilota "topukla kaç" uyarısı veren farkındalığı var. Daha ne olsun?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 16:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
O dediklerinin olupta vurulması engellenemeyen Süper Cobramızın başına gelen bunlarında başına gelmesin diye.. Allah ne verdiyse takılmalı, mükemmel çalışması sağlanmalı.


En son Topgun tarafından 03 Eki 2017, 16:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 16:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
ATAK helikopteri büyüyecek
Son Güncelleme: 3/10/17 12:40:550
Paylaş
Türk Hava Kurumu Üniversitesi Ders Yılı Açılış töreninde konuşan Savunma Sanayi Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir, 550’den fazla projede müsteşarlığın görev yaptığını söyledi. ATAK helikopterin daha büyüğü için çalışmalara başlandığını söyledi.

Geçtiğimiz günlerde, halk gününde kapılarını açan TAI’de de gelecek projeleri arasında ATAK’ın geliştirilmiş modeli üzerinde de çalışmaların başlayacağı konusunda Genel Müdür Doç. Dr. Temel Kotil bilgi vermişti.

NASIL İLERLENECEK

TAI, AgustaWestland’ın A109 helikopterini imalatçı ile çalışarak yeni motor ve sistemlerle gelişmiş bir model haline getirmişti. Ancak Türkiye’nin helikopter ihracatının önündeki en büyük sorun motor olmuştu. Bu konuda Honeywell ile iş birliğine giden TEI, yerli tasarım konusunda önemli bir adım attı. Geliştirilecek motor T129 ile birlikte TAI’nin tasarladığı sivil amaçlı uçacak, 6 ton maksimum kalkış ağırlığına sahip T625’te de kullanılacak.



T129 5 TON

T129 ATAK helikopterinin tam yüklü kalkış ağırlığı 5 ton. Amaç yeni bir tasarımla helikopterinin kapasitesinin artırılması. Yeni nesil sistemler ile helikopterin taşıdığı silah yükü, havada kalış süresi artırılacak. Ayrıca yeni nesil sistemler ile helikopterin önümüzdeki yıllarda da kullanımı sağlanacak. Mevcut model üzerinden ilerleneceği için tasarım ve geliştirme süreci sıfır bir helikoptere göre daha hızlı olacak.

İTALYA HELİKOPTER ARIYOR

Türkiye ATAK’ın daha büyük modeliyle yakından ilgileniyor. Benzer bir ihale yakın zamanda İtalyan Ordusu için de çıkacak. İtalya, mevcut A109’ları yeni nesil taarruz helikopterleri ile yenilemeyi hedefliyor. Bu konuda bir iş birliği de gündeme gelebilir. Bu ihale dışında yeni nesil ATAK için İtalyanlarla pazarlama stratejileri üzerinde de duruluyor.

Kaynak: www.kokpit.aero


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
ATAK ihalesini T129'a kaybeden Rooivalk zaten 6 ton sınıfındaydı...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 17:36 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alıntı:
O dediklerinin olupta vurulması engellenemeyen Süper Cobramızın başına gelen bunlarında başına gelmesin diye.. Allah ne verdiyse takılmalı, mükemmel çalışması sağlanmalı.
Faz-2'de Super Cobra'yı da koruyabilecek ilave bir şey yok ki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 18:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 213
Yaş:
Alıntı:
Biraz daha ağırdan alabilir, daha olgunlaşmış meyveler yiyebiliriz.

Meyvelerin olgunlaşmasını bekler iken kış fırtınasına yakalanma riski de var hava iyi iken toplayalım hepsini.

Alıntı:
Bu yanlış bir düşünce. Siha ile atak farklı kabiliyetlerdir. Atak, havada dolaşan bir tabur asker gibi, komando gibi. Siha ise dürbünlü tüfekle gezen sniper. İkisi de füze atıyor olsa da birbirlerinin yerini doldurmazlar. Atak'a daha çok ciddi ihtiyaç var. Karar makamı ben olsam 100'e kesin tamamlardım.

Atak Projesi başladığın da Terörle mücadele de ve gerektiği zaman tank avlamada belki de en iyi yol saldırı helikopterleri idi, ancak teknolojinin gelişmesi ve mühimmatların vuruş kabiliyetinin artması geçmişteki platformlardan bazılarının önemini azalttı.

Dönerkanat platformların evrilmesi daha da irileşmeye doğru gitmek zorundaydı, gelişen ve akıllanan mühimmatlar helikopterlere eskisine göre zorlu bir ortamda çalışmaya mecbur ediyor, yakın zaman da aktif koruma helikopterlere de takılmaya başlanacaktır bu sistemler hep ekstra ağırlık ve hacim demek... +10 ton sınıfı bir heli LHD ve ilerideki diğer yüzen platform ihtiyacımızı da karşılayacağına inanıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 19:07 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Alıntı:
ATAK ihalesini T129'a kaybeden Rooivalk zaten 6 ton sınıfındaydı...
Hocam Temel Kotil 8 tonluk bir helikopterden bahsetti. Sanırım sayın müsteşar rakamları karıştırdı

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 19:31 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 581
Yaş:
Resim
Böyle bir ikilimiz olsun isterdim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 19:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
Alıntı:
Atak'a 'ağır abi' geliyor
Hürriyet Haber03.10.2017 - 17:42 | Son Güncelleme: 03.10.2017 - 19:00
Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, ATAK helikopterinin de abisi olacak, daha ağır, daha atak bir helikopterin tasarım işlemlerinin başladığını bildirdi.

Ataka ağır abi geliyor
PAYLAŞ
Flip

Yorum yazA
Demir, Alp Havacılık Helikopter İş Merkezi Tesisinin açılış töreninde yaptığı konuşmada, Alp Havacılık'ın da görev alacağı Genel Maksat Helikopter Programı kapsamında, 6 ayrı kullanıcının ihtiyaçları doğrultusunda, 2 farklı konfigürasyonda, 109 adet helikopterin tedarik edilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Helikopterlerin hizmete girme tarihinin 2021 olduğunu belirten Demir, "Her ne kadar sözleşme takvimleri böyle olsa da teslimatların öne çekilmesi için tüm taraflar özverili şekilde ellerinden gelen gayreti gösteriyor." dedi.

Türkiye'nin bu tür projelerle adım adım kendi helikopterini yapmaya doğru gittiğini vurgulayan Demir, özgün helikopter programının gayet başarılı sürdüğünü ifade etti. Demir, "Buna ilaveten 10 ton sınıfında genel maksatlı tipi bir helikopter tasarımı projemizin başladığını, bunda da Sikorsky veya diğer ortakların her zaman yer alabileceklerini belirtiyorum. ATAK helikopterimizin abisi olacak, daha ağır, daha atak bir helikopterin tasarım işlemlerinin de başladığını müjdelemek istiyorum." diye konuştu.

"Ağır abi"nin özellikleri

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, tamamen yurt dışı kaynaklardan bağımsız, yerli bir ATAK helikopteri geliştirmek üzere teklif edilen ATAK-2 projesiyle 6 ton sınıfında bir helikopter hedefleniyor.

Projede, özgün helikopter projesinde geliştirilen 6 ton sınıfı genel maksat helikopterinin güç aktarma sistemi, rotor ve dişli kutularının kullanılarak ortak paydanın artırılması ve geliştirme maliyetlerinin düşürülmesi amaçlanıyor.

ATAK-2, tamamen milli sistemler, artırılmış faydalı yük, modern aviyonik sistemler, ortak sistemler ve düşürülmüş lojistik maliyetle yüksek performans gibi özelliklere sahip olacak.

Eğer amaç sadece dedikleri gibi mevcut model üzerinden sadece kapasitenin arttırımı ise bu daha güçlü bir motorla, gövdeye ilave spontanların, yani hacim genişletici çıkmaların (AH-64 gibi) ve daha uzun, geniş kanatçıkların (3'er pylonlu) uygulanması şeklinde olacaktır diye düşünüyorum. Yeni geliştirilecek olan milli motorun 1400bg gücü skalasında olacağı bilgisini değerlendirirsek eğer; her iki helonunda max.6 ton sınıfında olacağı tahmin edilebilir.

Diğer bir seçenek; Aynen F/A-18 E/F'de yaptıkları gibi herşeyi %25 oranında büyütmek. Tüm tasarımı. 1373bg'lik CTS800 motorun 1500bg'lik olanıda var, o olabilir. Fakat esas GE T700-GE-401 1800bg gücüyle hem Süper Cobrada hemde S-70'lerimizde kullanılan motorlarımız olarak daha iyi bir alternatif olacaktır. Bu daha zahmetli ve pahalı bir seçenek olur tabiki...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 23:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Alıntı:
100 de az gelir 150 bizi ancak idare ederde bence sonraki 100 bizim dizayn olması grekir, sonra eldeki Cobra ve ilk partiyi elden çıkarır daha yeni dizayn başlardım.
Ben olsaydım tabi ;)
Daha dün bu mesaji atmisdim.

Ne cabuk yerine ulasdi yahu :lol:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 04:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Bence İtalyanlarla işbirliğine girmek ve yeni saldırı helikopterini beraber tasarlamak riski en aza indirecektir.Belki helikopterin mekanik kısmı ortak olur, elektronik kısmı ve silahları yerli olabilir aynen t129'daki gibi.Devlet büyüklerimizin bunu gündeme alması gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 10:46 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Alıntı:
Bence İtalyanlarla işbirliğine girmek ve yeni saldırı helikopterini beraber tasarlamak riski en aza indirecektir.Belki helikopterin mekanik kısmı ortak olur, elektronik kısmı ve silahları yerli olabilir aynen t129'daki gibi.Devlet büyüklerimizin bunu gündeme alması gerekir.
Biz o treni genel maksat helikopter projesinde aw149 seçmeyerek kaçırdık,aw149 seçmiş olsaydık ağır abiyi bu modelden devşirebilirdik,T129 projesindeki getirileri T625’te kullandığımız gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 22:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Ağu 2015, 17:58
Mesajlar: 95
Yaş:
Alıntı:
Biz o treni genel maksat helikopter projesinde aw149 seçmeyerek kaçırdık,aw149 seçmiş olsaydık ağır abiyi bu modelden devşirebilirdik,T129 projesindeki getirileri T625’te kullandığımız gibi
Askerin tercihi en başından beri AH-1Z ve UH-60 olduğu için AW149 zayıf bir ihtimaldi.
Taarruz helikopterindeki zorunlu İtalyan tercihimiz ve AW149 alternatifi sayesinde S-70 ortak üretim seçeneğiyle geldi.
Motor olduktan sonra her kapasitede helikopter üretimini başaracak kapasiteye ulaştığımızı düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2017, 01:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Bence yeni saldırı helikopteri tasarlanırken motorda tasarlanmaya başlanmalı.Biliyoruz ki motor ihracatıda kısıtlamaktadır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2017, 11:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
Motor işi kolay değil. Başladılar bakalım, artık ne zamana biterse..
Eğer dedikleri gibi 8-10 tonluk bir platform düşünüyorlarsa, bu ağırlığa CTS800 yetmez. Sikorsky'lerimizde kullanılan GE T700 motorları gerekecektir. E zaten bunların hem motor parçaları, hemde transmisyon üretim işinede soyunmuş olduğumuzdan (Genel maksat helo üretim porojesi) aynı S-70 altyapısını kullanmak bize yine uyacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2017, 13:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
Pakistan başbakanı Atak ile uçmuş.
http://www.goklerdeyiz.net/pakistanin-b ... -ile-uctu/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2017, 18:11 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ/TAI), 12-16 Kasım 2017 tarihleri arasında düzenlenecek “Dubai Airshow”a katılacak. Statik alanda sergileyeceği ANKA-S, HÜRKUŞ ve T625 helikopterinin yanı sıra TAI, T129 ATAK helikopteri ile Dubai semalarında uçuş gösterileri gerçekleştirecek. Böylece ATAK, Dubai'de ilk kez görücüye çıkmış olacak.

TAI, Tayland’da 6-9 Kasım tarihleri arasında yapılacak “Savunma ve Güvenlik Fuarı”na da katılarak, Asya pazarında da varlık pekiştirecek.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/atak-du ... cak/5023/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2017, 08:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
Müsteşarımızın son konuşmasına göre; kesin ve net olarak, T-625 ile aynı altyapı ve motoru kullanacak, 6 ton sınıfında bir yeni ATAK-2 platformu üretilmesi hedefleniyor. Burada kritik mevzu, farklı bir ITAR free motor ile (artık yerlisimi yetişir, free alternatif bir motormu olur bilemem) heloyu hem cümle aleme hemde polisede verebilmek. Açıkça hem asker hemde polis için dedi.

Bu durumda, mevcut 1373beygirlik CTS-800 motorundan biraz daha güçlü bir motor olması planlanıyor sanırım. Yoksa performanstan ödünç vermek zorunda kalırız. Ya da 6 tonada yeter bu deniyor herhalde, baksanıza geliştirilmekte olan milli motorda 1400bg olarak hedeflenmiş durumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2017, 09:53 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 31 Ağu 2012, 16:30
Mesajlar: 43
Yaş:

böyle bir haber var
Tanesi 50 milyon dolardan 30 adet atak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2017, 11:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3726
Yaş:
1 haftadır bu haber var zaten. Kredi çıkmazsa zor !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2017, 23:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Atak-2 gündeme geldiğinde çok heyecanlanmıştım artık Apache helikopteri gibi 10 ton sevyesinde bir ağır saldırı helikopteri olacak diye fakat ola ola 6 ton sınıfında hormonlu T-129 ortaya çıktı.Peki bu Atak-2'nin Atak-1'den ne farkı olacak.Umarım Comanche tarzı modern bir tasarım olur.Yeni çıkacak 8 ton ağırlığındaki italyanların yeni Helikopterinin resimleri aşağıdadır.Şahsen tasarımını beğenmedim.Görüntüler yabancı bir forumdan alıntıdır.
Resim

Resim

Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 14:16 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 20 Tem 2015, 22:23
Mesajlar: 35
Konum: Sakarya
Yaş: 33
Resim
Gorsel tai'nin sayfasin'dan ATAK 2


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 14:26 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Daha büyük bir helikopter yapmanın amacı nedir menzil, silah kapasitesinde artış eğer öyleyse kanatlarda 2 yerine 3 pylon olması gerekmez mi ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 15:04 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Mühammatla bitse, daha Mildarı yerleştirecek yeri bulmak lazım


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 15:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 175
Yaş:
Alıntı:
Daha büyük bir helikopter yapmanın amacı nedir menzil, silah kapasitesinde artış eğer öyleyse kanatlarda 2 yerine 3 pylon olması gerekmez mi ?
Sadece silah değil, daha fazla ekipman(radar, aviyonikler..), daha fazla menzil. Yada ilk üretimden sonra, ihtiyaçlara uygun olarak platformun şeklini değiştirirsin, üstünde taşıdığı/taşıyacağı sistemlere göre yeniden dizayn edersin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 15:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 854
Yaş: 45
Aradaki 1 tonluk fark, tasarımsal iyileştirme, sistemsel kapasite artışı için kullanılacak anlaşılan. Netice itibariyle hepimiz orjinal A-129 platformunun bu derece bir donanım için tasarlanmadığını biliyoruz. Atak 2 görselinden anlaşılacağı üzere, burundaki top gövde altına, Flir burun altına taşınarak, gövde hacmen genişletilmiş, büyütülmüş halde. Eklenen modern sistemler daha fazla yer ihtiyacı doğuruyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 16:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 315
Yaş:
Resim
-Karşı tedbir dağıtıcılarının gövde içerisine açılı gömülmesi ve sayılarının arttırılması ayrıca iki adet ''muhtemel'' lazer karıştırıcı taşıyor olması
MANPADS tehdidine karşı alınan önlemlerin arttırıldığının işaretleri olmalı.
-Daha önce mecburen gövde dışında taşınan 20mm mühimmatın gövde içine alınması ile taşınan 20mm mühimmat sayısında artış beklenebilir.
Eğer uzun yıllar almadan, başarı ile hayata geçirebilirsek, çok olumlu-yerinde bir güncelleme yapmış olacağız.


En son Ak-Tolga tarafından 31 Eki 2017, 16:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 16:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 427
Yaş:
Görünüşe göre Mildar'ın yerine ATAK-2 konseptte de karar verememişler. :lol:

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017, 17:30 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 693
Yaş:
Alıntı:
Görünüşe göre Mildar'ın yerine ATAK-2 konseptte de karar verememişler. :lol:
Tam onu yazacaktım, hazır yapmışken Mildar için de sote bir yerler ayarlasalar iyi olacak. :lol:

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5279 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1101 102 103 104 105 106 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot], kabardey ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye