TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 19 Oca 2018, 00:42

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5282 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1100 101 102 103 104106 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2017, 13:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.'nin (TUSAŞ/TAI) Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) için ürettiği T-129 Atak helikopterlerinin 24ncüsünün Eylül ayı içinde envantere girdiği öğrenildi. C4Defence'in edindiği bilgilere göre TUSAŞ/TAI 25nci helikopterin üretimi konusunda çalışıyor ancak teslim tarihi hakkında bir yorum yapmaktan kaçınıyor. TUSAŞ/TAI TSK için toplam 59 adet T-129 helikopteri üretecek. İlk helikopter yaklaşık 2,5 yıl önce envantere girmişti.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/24ncu-t ... rde/4875/1

Atak üretimi çok yavaşlamadı mı?İ
Sanırım 30 uncu helikopterden sonra faz 2 ye geçeceklerdi. Daha fazla yerli ekipman avcı kaskı falan. Faz 2 hazırlıkları bitmedi ise bilerek yavaşlatmış olabilirler. Hat boş kalmasın diye olabilir. Benim ki tahmin sadece.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2017, 15:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18
Alıntı:
Sanırım 30 uncu helikopterden sonra faz 2 ye geçeceklerdi. Daha fazla yerli ekipman avcı kaskı falan. Faz 2 hazırlıkları bitmedi ise bilerek yavaşlatmış olabilirler. Hat boş kalmasın diye olabilir. Benim ki tahmin sadece.
Sanırım tahmin ettiğiniz gibi


_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2017, 20:33 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Yerlileştirilecek denilen top, Kale Havacılık'ın şu 20mm topu olsa gerek doğru mudur?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2017, 21:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
O 35 Helikopterin TEİ'nin Motoru ile üretileceği yanlış paylaşım herhalde :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2017, 19:57 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5187
Yaş:
EDH serisi ATAK'lar UMTAS atabiliyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 00:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5590
Yaş:
Alıntı:
O 35 Helikopterin TEİ'nin Motoru ile üretileceği yanlış paylaşım herhalde :roll:
Ya da sübliminal mesaj veriyorlar. Adeta yeni motor yapılacak kadar gecikecek diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 00:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 402
Yaş:
O zaman daha çok bekleriz gibi bir hisse kapıldım.
Burada da ruslardan teknik destek alırmıyız acaba? hazır S400 almışken :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 01:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 663
Yaş: 39
Alıntı:
Ya da sübliminal mesaj veriyorlar. Adeta yeni motor yapılacak kadar gecikecek diye.

Motor bitene kadar Helikopter yenibaştan tasarlanır yahu

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 09:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 427
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Herhalde bu kadar atak yeter bize deyıp şu motor işine girip geri kalan 35 tanesini süresi belli olmayan bir tarihe kadar erteledik demek istemiş olabilirler.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 13:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 219
Yaş: 20
Kalan 35 helikopterin TEI motoruyla üretileceği fikrine o görselde nasıl cıkardınız :) Sadece motorun ilerde yerlileşeceğini belirtmişler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 14:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 540
Yaş:
Alıntı:
Kalan 35 helikopterin TEI motoruyla üretileceği fikrine o görselde nasıl cıkardınız :) Sadece motorun ilerde yerlileşeceğini belirtmişler.
Ben de göremedim. 35 helikopter kalmış, zaten faz 1 kapsamında 14 tane daha teslim edilecek. Geriye kaldı 21 helikopter. O 21 helikopterin üretileceği faz 2 için ise yer alan yeniliklerde motor bilgisi yok. Sadece sağ ortada öyle anlamsız, bir yere bağlanmayan bir şekilde yazıyor. İlla yerli motorla üreteceksek ise 21 tanesi gecikir, 35 değil. Ya da ben mi göremedim, resim kocaman :(

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 21:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Bu motor zaten milli 5 ton sınıfı genel maksat helikopterimiz için seçilmedi mi? O kapsamdaki çalışmadır


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2017, 23:11 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:
Yerinde duramıyor hınzırr :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 03:00 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 03:41
Mesajlar: 899
Yaş:
Alıntı:
Yerinde duramıyor hınzırr :)
Gerçekten; ne büyük mutluluk.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 10:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 17:44
Mesajlar: 29
Yaş:
Harika olmuş, İzlemeye doyamadim. Yolları acik olsun ne kadar gurur duysak azdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 17:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Devamınıda isteriz.. Harikaydı, zart diye bitti ama. :(


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 17:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 31 Tem 2012, 11:59
Mesajlar: 301
Yaş:
Çok güzel...

_________________
"Canı pahasına savaşanlar için yaşamın bir tadı vardır, ama saklananlar bu tadı asla bilmez."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 23:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 14:07
Mesajlar: 1120
Yaş:
Abi neden tekerlekler gövdeye gömülmüyor. Yakıt tüketimini arttırmıyor mu ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 23:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5590
Yaş:
Gövdeye çok kuvvetli bağlı ve çeşitli şok emiş mekanizmaları da olan iniş takımları o helikopterin yere bir sert inişi ya da yaralanarak otorotasyon vs ile düşmesi sırasında çalışacak bir emniyet tertibatı.

S-70'lerimiz de böyle.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 23:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Ağu 2015, 23:16
Mesajlar: 51
Yaş:
Üstatlar, Dzkk ' da atak ile ilgileniyordu son durum nedir?


TEI ' nın yeni motor yapmak istemesi atağı marine ze etmek için olabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 23:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
Gövdeye çok kuvvetli bağlı ve çeşitli şok emiş mekanizmaları da olan iniş takımları o helikopterin yere bir sert inişi ya da yaralanarak otorotasyon vs ile düşmesi sırasında çalışacak bir emniyet tertibatı.

S-70'lerimiz de böyle.
Nitekim T129 daha prototip aşamasındayken ciddi bir irtifadayken kırım geçirdi ve iki pilot da yaralı olarak kurtuldular.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2017, 00:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Alıntı:
Abi neden tekerlekler gövdeye gömülmüyor. Yakıt tüketimini arttırmıyor mu ?
Helikopterler de pek aerodinamik aletler değiller zaten..

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2017, 11:03 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Birde o tekerleklerin üzerine personel oturabiliyor tabi gerekli önlemler alındıktan sonra. Diyelim ki iki helikopter kol uçuşu yapıyor. Biri bilinmeyen bir nedenden ötürü orada veya şurada inmek ya da yere hafif sert iniş yapmak durumunda kalıyor ve helikopter geri kaldırılamıyor bu durumda diğer helikopter gelerek yerde kalan helikopterin personelini kurtarıyor. Doğru mudur?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2017, 11:24 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Aşağı yukarı. Mottosu da: "it may not be comfortable, but it sure is better than Taliban!"'in İtalyancası'dır herhalde :) (Rahat değil belki lakin Taliban'dan daha iyidir.)

Resim

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2017, 15:09 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4490
Yaş: 40
Alıntı:
Birde o tekerleklerin üzerine personel oturabiliyor tabi gerekli önlemler alındıktan sonra. Diyelim ki iki helikopter kol uçuşu yapıyor. Biri bilinmeyen bir nedenden ötürü orada veya şurada inmek ya da yere hafif sert iniş yapmak durumunda kalıyor ve helikopter geri kaldırılamıyor bu durumda diğer helikopter gelerek yerde kalan helikopterin personelini kurtarıyor. Doğru mudur?

Saldırı helikopterleri tasarımları gereği -ki tasarım parametreleri de çeviklik,düşük profil ve hafiflik gibi nedenlere dayanır- dar gövdelidir bu nedenle tekerleri içeri alabilecek yeterli hacim yoktur,mevcut hacimde elektronik sistemlere,mühimmat sandığına(bizimkisi istisna),pilotlar ve motorlara ayrılmıştır. Öncelikli amaç bu olmasa personel taşınabiliyor ama ne kadar güvenlidir tartışılır gövde dışında açık hedef pozisyonundalar.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2017, 15:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1089
Yaş:
Alıntı:
Birde o tekerleklerin üzerine personel oturabiliyor tabi gerekli önlemler alındıktan sonra. Diyelim ki iki helikopter kol uçuşu yapıyor. Biri bilinmeyen bir nedenden ötürü orada veya şurada inmek ya da yere hafif sert iniş yapmak durumunda kalıyor ve helikopter geri kaldırılamıyor bu durumda diğer helikopter gelerek yerde kalan helikopterin personelini kurtarıyor. Doğru mudur?
İdeal bir durum değildir ama doğrudur. Arama kurtarma timinin veya başka bir aracın beklenmesinin sakıncalı olabileceği durumda başvurulabilen bir istisnadır.

İngilizlerin ateş altında yaptıkları bir tahliyede bir askerin naaşının geride kaldığını fark etmeleri üzerine, bir kaç taarruz helikopteri ve askerle geri dönüp naaşı almaları da var, ama dediğim gibi, istisnadır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 14:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
İki yeni helikopter projesi başlattıklarını anlatan Kotil, "ATAK helikopterinin bir üst versiyonunu yönetim kurulumuzdan aldığımız izinle konsept olarak başlattık. Kaynak:AA


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 176
Yaş:
Alıntı:
İki yeni helikopter projesi başlattıklarını anlatan Kotil, "ATAK helikopterinin bir üst versiyonunu yönetim kurulumuzdan aldığımız izinle konsept olarak başlattık. Kaynak:AA
Bahsettikleri, Apache tarzı ağır bir helikoptermi Atak-2 olarak, yoksa Atak ın Faz 2 simi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 16:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Haberi videosu var mı diye bakıyorum da bulamadım. Konsept deyince yeni bir tasarım gibi anlaşılıyor. Haberde daha çok yük taşıyabilecek yeni iha projemiz de başladı diyor, ama detay yok. Keşke forumda bir gazeteci arkadaşımız olsa da, güzel bir söyleşi yapsa adamla.:)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 16:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
2020 sonrası içim biraz daha ağır bir helikopter planlandığını 3-4 sene öncesine kadar okumuştum ben ama nerede okuduğumu hatırlamıyorum.
Beni asıl meraklandıran Atak teslimatının yavaşlığı.
Diğer taraftan Twitter'da bir fotoğraf gördüm sadece kaportası duran bir helikopterin üzerinde Atak44 yazıyordu.
İnşallah bu sene için konulan 35 adetlik hedef tutturulur.
Opsiyonlarla üretim tamamlansın ben Taarruz helikopteri konusunda acele etmeyeceğimizi düşünüyorum velhasıl silah gibi her göreve uygun makina yaptık...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 17:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 95
Yaş:
Atak hafif saldırı helikopteri ve aviyonik olarak yeni olamasına rağmen tasarımı 80'lere dayanıyor.İtalya bile yeni, daha ağır bir saldırı helikopteri tasarlıyor.Bence Türkiye'ninde daha ağır, daha modern tasarıma sahip bir saldırı helikopterine ihtiyacı var.İnşallah Temel Kotil bundan bahsetmiştir.Motoruuda şimdiden tasarlamak gerektiğini düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 19:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Helikopterin aktif olarak kullanıldığı Kore Savaşından beri neredeyse 70 yıl geçti. 70 yıldır helikopterler aynı prensiplerle uçuyor. En köklü değişiklik piston motorun yerini türbin motora bırakması oldu. Mevcut tasarımların yerini, yeni tasarımlara bırakması artık kaçınılmaz oldu.
Bunun ilk fitilini ateşleyen tabi ki ABD oldu. ABD yeni nesil genel maksat helikopteri ya Bell tasarımı V-280 Valor olacak yada Sikorsky-Boeing ortaklığı SB-1 olacak. Bell tasarımı tiltrotor teknolojisi kullanırken SB-1 Sikorsky X2 teknolojisi kullanıyor. İleride, Apache yerine tasarlanacak yeni bir taarruz helikopterinin de bu iki teknolojiden birini kullanması beklenebilir.

TAİ nin acaba bu teknolojiler ile ilgili bir çalışması var mı? Tasarlayacağız dediği helikopterler için yukarıdaki firmalar ile bir ortaklığa girebilir mi? Her iki soru için de cevap hayır ise bence hiç başlamasınlar. İlk uçuşunu belki 10 sene sonra yapacak bir helikopter için 70 yıllık bir tasarımı kullanmak boşuna zaman ve kaynak israfıdır bana göre. T-625 helikopterini konunun dışında tutuyorum. Çünkü ne bir taarruz helikopteri ne de orta sınıf genel maksat helikopteri. İlk uçuş tarihi de yaklaşmakta. Askeri ve sivil ihtiyaçlar için kendine iyi bir pazar bulabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 20:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 582
Yaş:
Resim
Sikorsky-Boeing SB-1

Resim
Bell V-280 valor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 00:45 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 29
Yaş: 33
TAİ' de tiltrotor ile ilgili bir çalışma olduğunu duymadım, ama öyle bir niyetin olduğunu biliyorum, tahminim AW609 için Agustawestland ile çalışırlar, sonuçta ortada başarılı bir örnek olabilecek ATAK var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 12:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 900
Yaş: 18


42'ncisi üretim bandında artık ne zamana üretilir bilmem ama.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 16:09 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 432
Yaş:
Alıntı:
42'ncisi üretim bandında artık ne zamana üretilir bilmem ama.
En son 44 numara alındı banda.

Resim

Resim

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 16:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:16
Mesajlar: 269
Yaş: 32
Arka fondaki bayrağın asilliğine bakın :)

_________________
Hiçbir zaman emperyal niyetlerimiz olmadı. Ata binmeyi seviyoruz sadece...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 18:29 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Şampiyon kimse onun bayrağı asılı kalır.. inmez umarım. Zira bumdan sonra her sene..

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 19:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 222
Yaş:
@dum Hocam, TAI'li Kartallar diye bir oluşum da var, geçenlerde mangal partisi düzenledilerdi :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 19:29 
Çevrimiçi
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Umarım yeni tasarlanacak helikopter Apache değilde Comanche tarzı bir tasarım olur...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 19:44 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Comanche neydi ki?

RAH-66'nın başındaki R, Recce demek. RAH-66, öncelikle bir keşif helikopteriydi. Geliştirilme amaçlarından biri, AH-64'e hedef tayini yapmaktı. Astronomik bütçe dışına çıkışların ve o kadar maliyetin yanında programın iptalinin bir nedeni de kara kuvvetlerinin artan İHA kullanımı olmuştur. Silahlı ve silahsız İHA'lar, bugün RAH-66'nın yapması için tasarlandığı işlerin büyük bölümünü çok daha ucuza ve daha güvenli bir şekilde yapabiliyor zaten.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 19:52 
Çevrimiçi
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Peki yeni tasarlanacak helikopter ne tarz bir platform olmalı apache tarzı mı ? Tiger mı ? .....

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 21:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Peki yeni tasarlanacak helikopter ne tarz bir platform olmalı apache tarzı mı ? Tiger mı ? .....
Bir ya Allah Bismillah deyip zaten elimizde olan ve kendi ihtiyaçlarımıza göre geliştirdiğimiz T-129 ATAK ı bitirelim de, bir 20-30 yıl sonra yeni atak helikopterimizi tasarlamaya kafa yormaya başlarız, o zamana da zaten eldeki konseptlerin hepsi demode olmuş olur.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017, 23:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:27
Mesajlar: 17
Yaş:
Alıntı:
2020 sonrası içim biraz daha ağır bir helikopter planlandığını 3-4 sene öncesine kadar okumuştum ben ama nerede okuduğumu hatırlamıyorum.
Beni asıl meraklandıran Atak teslimatının yavaşlığı.
Diğer taraftan Twitter'da bir fotoğraf gördüm sadece kaportası duran bir helikopterin üzerinde Atak44 yazıyordu.
İnşallah bu sene için konulan 35 adetlik hedef tutturulur.
Opsiyonlarla üretim tamamlansın ben Taarruz helikopteri konusunda acele etmeyeceğimizi düşünüyorum velhasıl silah gibi her göreve uygun makina yaptık...
TAI'deki etkinliğe katılan 'halktan biri' olarak sevgili Ünal'ın yukarıda belirttiği bilgileri teyit edebilirim. ATAK Üretim bandında -özellikle inceledim- en son numaralı platform 44 idi.

Temel Kotil'in yarım saati bulan konuşması ise - çoğu anı bir-iki metre uzağımda gerçekleştiğinden (sık sık gözümün içine de baktı)- tam halk tipi bir tanıtım konuşmasıydı. (5 dk dan sonra kürsüden ve sahneden inip protokolün önünde konuştu)

Bu konuşmasında hemen her projeden bahsetti. ATAK'tan daha ağır ("Apache gibi" dedi) bir silahlı helikopter yapacağız dedi.

Bu arada hoverde duran bir T-129'u, orada tanıştığım ve daha önce ATAK projesinde staj yapmış bir arkadaşla dakikalarca takip ettik ve o haliyle gerçekten oldukça stabil görünüyordu. Arkadaş aynı zamanda geçmişte yaşanan (bizlerin de konuştuğu) titreşim sorunlarının çözüldüğü döneme de tanıklık etmiş.

Saygılarımla.

_________________
"Bağımsızlık benim karakterimdir." Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 01:23 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 240
Yaş:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 03:01 
Çevrimiçi
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Geçmişte yazılanları kaçırmış olabilirim ama CATS ikinci fazda mı takılacak yoksa hiç takılmayacak mı? Takılacaksa eskiden takılan 30 küsur aselfiler 300 ne olacak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 17:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
TAI'deki etkinliğe katılan 'halktan biri' olarak sevgili Ünal'ın yukarıda belirttiği bilgileri teyit edebilirim. ATAK Üretim bandında -özellikle inceledim- en son numaralı platform 44 idi.

Temel Kotil'in yarım saati bulan konuşması ise - çoğu anı bir-iki metre uzağımda gerçekleştiğinden (sık sık gözümün içine de baktı)- tam halk tipi bir tanıtım konuşmasıydı. (5 dk dan sonra kürsüden ve sahneden inip protokolün önünde konuştu)

Bu konuşmasında hemen her projeden bahsetti. ATAK'tan daha ağır ("Apache gibi" dedi) bir silahlı helikopter yapacağız dedi.

Bu arada hoverde duran bir T-129'u, orada tanıştığım ve daha önce ATAK projesinde staj yapmış bir arkadaşla dakikalarca takip ettik ve o haliyle gerçekten oldukça stabil görünüyordu. Arkadaş aynı zamanda geçmişte yaşanan (bizlerin de konuştuğu) titreşim sorunlarının çözüldüğü döneme de tanıklık etmiş.

Saygılarımla.
Hocam teslimatların yavaşlığı ile ilgili bir bilgi verdiler mi ?
Ayrıca bu sene içerisinde kaç helikopter teslim edecekleri ile ilgili bilgi var mıydı ?
Bunlar orada paylaşılan bilgilerse bizimde bilmemizde sakınca olmayacağını düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 19:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
videonun 3:46 da görülen helikopterin Atak 27 olduğunu düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 21:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5590
Yaş:
Video özellikle burun komplesinin detaylarını göstermesi açısından çok zengin. Topun bağlandığı yapı, buna bağlanan ağırlık plakaları, bunun üzerinde şok ve titreşim sönümleyici olarak da davranan FLIR kaidesi. Pek hoş. Bunların ekran görüntülerini almak gerek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 22:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:27
Mesajlar: 17
Yaş:
Alıntı:
Hocam teslimatların yavaşlığı ile ilgili bir bilgi verdiler mi ?
Ayrıca bu sene içerisinde kaç helikopter teslim edecekleri ile ilgili bilgi var mıydı ?
Bunlar orada paylaşılan bilgilerse bizimde bilmemizde sakınca olmayacağını düşünüyorum.
Sevgili Ünal, maalesef bu konuda aktarabileceğim başka bir bilgi yok. Hızlı sayılabilecek bir turdu. Açıkçası görevlilerin sorulara verdiği cevaplar da -doğal olarak tabii- sınırlı ve kamuya açık türde olduğundan soru sormadım.

Kişisel öngörüm üretim hattındaki duruma bakarak bu yıl bitmeden 30'u bulamayacağı yönünde. Zira sistemlerin çoğu entegrasyon aşamasında idi ve ardından test süreci de düşünülürse öngörüm iyimser bile kalıyor. Örneğin (uçuş hattı bölümü değildi tabii ki ama) hiç birinde paller ve diğer hareketli aparatlar takılı değildi.

Kuvvet ve SSM çok ayrıntılı ve kusursuz test ve kalifikasyon istiyor. Bunu biliyorum. Bu da süreci ayrıca uzatabiliyor.

Saygılarımla.

_________________
"Bağımsızlık benim karakterimdir." Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017, 23:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5590
Yaş:
Belki de İtalya'dan, oradan buradan, TEI'den, Aselsan'dan alt sistemler bu hızda gelebiliyordur.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5282 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1100 101 102 103 104106 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Heise IT-Markt [Crawler] ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye