TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Eyl 2017, 02:42

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5052 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 196 97 98 99 100102 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 02:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 1997
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Nerede, hangi tepe, hangi mevki var, yolun kaçıncı kmlerinde menfez var, bilinen mağara ağızları neresi vs. gerekirse fotoğraflarla, gerekirse alan gezileri yapılarak, saha komutanları ile tecrübeler paylaşılarak pilotlara öğretilse. Olası operasyonda Atak'ın ekranına ve harekatın komutanına verilecek bir tablete yüklenecek, daha spesifik hazırlanmış yerel bir harita üzerinden birlikte anlık çalışma imkanı sunulsa. Olası bir harekatta ise öncelikle bu pilotlar görevlendirilse.

Operasyonlarda değerli bir etkinlik artışı sağlanamaz mı?
Sağlamaz, zaten yapılan şeyler. Pilotlar genellikle görev bölgelerini ezbere bilmenin yanı sıra, aynı bölgeüzerinde başka görevlerde de bulunmuş kişilerdir. Kimisi birliğin operasyon planlarına, kimisi istihbarat faaliyetlerine katkı sağlamakta, bazıları bizzat yerde tim-bölük-tabur komutanı olarak operasyonlarda görev yapmış olabiliyor.

Pilot dahi olsa subaylar -asla- sandığınız kadar az işle meşgul olamazlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 11:14 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 518
Yaş:
Alıntı:
Saglanir, cok da guzel olur, mesela hic olmazsa her kolda bolgeyi yerden da gezmis bir pathfinder/ogretmen olmasi vs, ama nerede bizde?...




Bu konfigurasyon A129'u dis pazarlara tasiyabilmek icin yapildi, ucar bir mock up olarak oylece kaldi, hatta sokulup normal international konfigurasyona dondu.
Mock up değil prototip diyelim.Mock up makettir çünkü.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 00:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 148
Yaş:
MİLDAR testlerinin Haziran da tamamlanması bekleniyormuş.




Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 01:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 334
Yaş:
Yeri ve şekli çok kötü.
Emanet gibi duruyor.
Umarım bu şekilde konumlandırılmaz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 02:06 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 10:29
Mesajlar: 60
Yaş: 21
longbow gibi olsaydı keşke, ebatıda baya büyük gibi. Umarım işlevi beklenenleri karşılar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 09:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1395
Yaş: 36
Alıntı:
longbow gibi olsaydı keşke, ebatıda baya büyük gibi. Umarım işlevi beklenenleri karşılar.
Dediğiniz gibi olsa göze daha hoş gelirdi. Ama bu haliyle de en pratik ve maliyet etkin çözüm olmuş gibi duruyor. Hiçbir yapısal değişikliğe gerek kalmadan silah yükler gibi Mildar takabiliyorsun. Bu da bir avantaj. Canın isterse eldeki bütün helileri kısa bir sürede mildarlı yapabilirsin.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 10:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 22:33
Mesajlar: 533
Yaş:
Bu radarla helo sol tarafını tarayabiliyor mu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 11:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 215
Yaş:
Alıntı:
Dediğiniz gibi olsa göze daha hoş gelirdi. Ama bu haliyle de en pratik ve maliyet etkin çözüm olmuş gibi duruyor. Hiçbir yapısal değişikliğe gerek kalmadan silah yükler gibi Mildar takabiliyorsun. Bu da bir avantaj. Canın isterse eldeki bütün helileri kısa bir sürede mildarlı yapabilirsin.
Bu noktada insanın aklına scout helikopter geliyor. Kiowa gibi.

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 12:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 215
Yaş:
Peki bu mildar seyir füzesine veya atmacaya takılıp su/yer yüzeyini yalayarak hedefe gidebilir mi?

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2017, 13:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 870
Yaş:
Alıntı:
12 km yer hedefleri 8 km hava hedefleri için menzil belirtmiş videodaki görevli
Bana çok az göründü sanki Longbow çok daha fazlaymış gibi tahminle internette baktım onunda menzili 8 km imiş bizimki daha iyi yani. Ama niye 8 km onu anlayamadım karadaki mini personel radarları bile 20 km den insan tespit ediyor. SAR mod ile alakalı bir zorluk sanırım.
2:50 de belirtmiş menzili
İhtiyaç duyduğu enerjiyi de ayrıca ek olarak yazalım bence

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017, 02:07 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
Temel Kotil'ij TRT ye açıklamaları

ATAK'a geliştirilen milli radarın ne zaman yerleştirileceği ile ilgili soru üzerine Kotil, sözlerine şöyle devam etti:

"Bizim 79 helikopterimiz bize kontrat edilmiş, bir an önce teslim edilmesi gerekiyor. Bu 79 helikopterin 21'ini teslim ettik, 24'ünü de bu sene ediyoruz. Ve bir sene sonra hepsi bitiyor. Dolayısıyla biz bu 79'u bugünkü sistemlerle teslim ederiz. Yani bu geliştirilen sistemler bir sonraki versiyonda olacak."

Kaynak: airporthaber.com

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017, 09:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 785
Yaş:
Alıntı:
Temel Kotil'ij TRT ye açıklamaları

ATAK'a geliştirilen milli radarın ne zaman yerleştirileceği ile ilgili soru üzerine Kotil, sözlerine şöyle devam etti:

"Bizim 79 helikopterimiz bize kontrat edilmiş, bir an önce teslim edilmesi gerekiyor. Bu 79 helikopterin 21'ini teslim ettik, 24'ünü de bu sene ediyoruz. Ve bir sene sonra hepsi bitiyor. Dolayısıyla biz bu 79'u bugünkü sistemlerle teslim ederiz. Yani bu geliştirilen sistemler bir sonraki versiyonda olacak."

Kaynak: airporthaber.com
Sayılarda karıştırma var.ATAK 50 kesin,41 opsiyon ile kontrat altına alındı.Sonra 9 EDH kontratı yapıldı.Yani toplamda 59. Polisin alımından bahsedildi 9 adet.onu da toplarsan etsin 68 adet.79 sayısı nereden çıktı yahu??!! :shock:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 01:01 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Resim

Bu hesaplamaya göre mildar taşıyan bir atak sadece 4 umtas taşıyabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 04:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 354
Yaş:
Alıntı:
Sayılarda karıştırma var.ATAK 50 kesin,41 opsiyon ile kontrat altına alındı.Sonra 9 EDH kontratı yapıldı.Yani toplamda 59. Polisin alımından bahsedildi 9 adet.onu da toplarsan etsin 68 adet.79 sayısı nereden çıktı yahu??!! :shock:
2 senede 21 teslim yaptıktan sonra,bana da sene sonuna kadar +24 helikopterin hattan çıkması afaki geldi.

Şöyle bir hikaye var;

Michelangelo bir şapelin duvarına melek resimleri çizerken, halktan biri "bu nasıl iş! hiç terlik giyen melek görülmüş mü?" diye çıkışmış.

Michelangelo; "hiç terlik giymeyen melek görülmüş mü?" diye yanıtlamış.

Elde, şu programda sene sonuna kadar 24 yeni üretim olacak,79 sipariş var vs vs. demiştin nerede ataklar gibi sorular soracak kimse olmadığı için, bakanda gönlünden ne geçiyorsa öylece dökülüyor benim zannım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 08:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 16 Tem 2012, 22:13
Mesajlar: 44
Yaş:
Acaba diyorum pakistan'a verilecek helikopterleri rezerve mi ediyorlar? Gerçi ortada anlaşma yok bişey yok.

_________________
"Sadelik, en yüksek gelişmişlik düzeyidir" Leonardo Da Vinci


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 10:53 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2630
Yaş:
50+9+41= 100-21 = 79

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 11:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Ufak bir düzeltme 50+41 adet yapılan anlaşma sonrası 9 adet EDH siparişine gidildi ilgili rakam ikinci faz olan 41 adetten düşüldü.
Son durum 59+32 olarak güncellendi. Mevcut durumda Cirit ve Umtas entegrasyonu ile MWS ve Flare dispanserlerinin eklenmesi ile
T129-B1 TAI deyimi ile Faz I tamamlandı.

Faz-II'de
-RWR
-LWR
-RFJ

eklenecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 12:08 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2630
Yaş:
+9'u edh olarak yazmadım zaten.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 14:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 137
Yaş:
Alıntı:
12 km yer hedefleri 8 km hava hedefleri için menzil belirtmiş videodaki görevli
Bana çok az göründü sanki Longbow çok daha fazlaymış gibi tahminle internette baktım onunda menzili 8 km imiş bizimki daha iyi yani. Ama niye 8 km onu anlayamadım karadaki mini personel radarları bile 20 km den insan tespit ediyor. SAR mod ile alakalı bir zorluk sanırım.
2:50 de belirtmiş menzili
Ka bandında çalıştığı için, bu anten ve inputa bu kadar menzil verebiliyorlar sanırım.

_________________
METU-METE
METU-PST


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 21:29 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 183
Yaş:
Fuardan simülasyon videosu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dk5gj_m ... e=youtu.be[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2017, 21:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 969
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Eski kullanıcı adım asade


En son leventt tarafından 24 May 2017, 00:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 12:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 148
Yaş:

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 13:13 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2015, 22:21
Mesajlar: 14
Yaş:
şu flirin neden burnun tepesine konumlandırıldığıyla ilgili bilgi alabilen oldu mu fuarda? bu konuda herhangi olumsuz bir geri dönüş almışlar mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 13:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3448
Yaş:
Agirlik balans ile ilgili olarak; Agir bir Flir oldugu icin uzunlamasina eksende yukarida durmasi daha az etki ediyor olabilir mi ? Ya da su var sutre gerisi hover atisinda en azindan 1 m.lik bir goreceli tepe goz avantaji sunuyor. Longbow'imiz yok ama pilotla hemen hemen ayni eksende EO gozumuz gibi. Su da var bas topun geri tepmesini agirlik olarak biraz emiyor da olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 14:20 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2015, 22:21
Mesajlar: 14
Yaş:
Alıntı:
Agirlik balans ile ilgili olarak; Agir bir Flir oldugu icin uzunlamasina eksende yukarida durmasi daha az etki ediyor olabilir mi ? Ya da su var sutre gerisi hover atisinda en azindan 1 m.lik bir goreceli tepe goz avantaji sunuyor. Longbow'imiz yok ama pilotla hemen hemen ayni eksende EO gozumuz gibi. Su da var bas topun geri tepmesini agirlik olarak biraz emiyor da olabilir.
Sanırım en mantıklı cevap ağırlık. Topla birlikte ikisini ön tarafa konumlandırarak ideal dengeyi yakalamış olmalılar. Sütre gerisi avantajı da ilginç geldi doğrusu, güzel bir bakış açısı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 14:57 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
şu flirin neden burnun tepesine konumlandırıldığıyla ilgili bilgi alabilen oldu mu fuarda? bu konuda herhangi olumsuz bir geri dönüş almışlar mı?
Çünkü hala helikopterin üstünde aerodinamik bir değişim yapmaya yetecek gücümüz yok. En büyük yenilik motor ve nozzleları değiştirmekle oldu. Esasen t-129 projesi bir üretim değil çok ağır bir modernize projesinden ibarettir.

Haklarını aldık, modernize ettik , üretiyoruz . Olay bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 18:33 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 277
Yaş:
Alıntı:
Çünkü hala helikopterin üstünde aerodinamik bir değişim yapmaya yetecek gücümüz yok. En büyük yenilik motor ve nozzleları değiştirmekle oldu. Esasen t-129 projesi bir üretim değil çok ağır bir modernize projesinden ibarettir.

Haklarını aldık, modernize ettik , üretiyoruz . Olay bu.
F/ 16' da gövde olarak nispeten aynı ama bunun 10' u var, 20' si var, 30' u, 40,2 ı 50' si vs. Ama bunların arasında uçurum var. Bu sebeple ağır da olasa modernizaston demek hafifletici eldi. Yoksa o kadar sistemi entegre edebilen yapı, helosuna kabukta oluşturur ama zaman alır.

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 20:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
F/ 16' da gövde olarak nispeten aynı ama bunun 10' u var, 20' si var, 30' u, 40,2 ı 50' si vs. Ama bunların arasında uçurum var. Bu sebeple ağır da olasa modernizaston demek hafifletici eldi. Yoksa o kadar sistemi entegre edebilen yapı, helosuna kabukta oluşturur ama zaman alır.
o iş o kadar kolay değil. aerodinamik ister akışkanlar fiziği ister, isterde ister.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2017, 23:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 1997
Yaş:
Alıntı:
Çünkü hala helikopterin üstünde aerodinamik bir değişim yapmaya yetecek gücümüz yok.
Gücümüz var. Bununla birlikte yapısal değişiklik ihtimalleri arasında fliri yeniden konumlandırmakla ilgili herhangi bir düşünce olduğunu sanmıyorum. Bu helikopterin tasarımı da bu şekildedir, görev uçuşu sırasında yerde park halinde gördüğümüz gibi yere paralel değil burun aşağı konumda olduğu için önden ve yanlardan yeterince görüş sağlamaktadır.

T129'un flirine bu kadar dertlenen arkadaşları bundan sonra avrupa malı olan bir başka helikopter için kafa yormaya davet ediyorum.

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 00:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 486
Yaş:
T_129 atak'ı yaptik bitirdik uretiyoruz birseyler öğrendik,tecrube ettik vs.

peki şimdi sirada ne var? Bize özgu tasarimina kadar gelecege donuk yeni bur helo tasarlayip bir kaç prototip çalismak ortaya çıkartmak gerekmez mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 00:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Çok hızlı gitemek gerek bundan bir sonraki heliyi tecrübe etmek için önce ATAK ilk hedefine ulaşmalı hedeflenen konfigürasyonda (T-129 Faz II)
üretilmeli, eldekiler Faz II seviyesine getirilmeli, saha tecrübeleri yapılmalı (binlerce uçuş saati) pilotların ve K.K.K'nın yeni nesilden beklentileri oluşmalı.

Yani daha çok erken.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 00:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 70
Yaş:
Ben her zaman Comanche'ye hayran oldum.59 ade t-129'dan sonra artık üretmemeliyiz aynı t625'te kendimize özgü bir helikopter yaptığımız gibi,biraz comanche tarzı t-129'dan biraz ağır 6-7 ton ağırlığında bir helikopter tasarlamalıyız.Bakınız italyanlar bile Mangusta yerine yeni bir helikopter tasarlıyorlar.Bizim daha fazla t-129 üretme gibi bir durumumuz olmamalı, bizde %100 saldırı helikopterimizi, milli uçağımızı yaptığımız gibi yapmalıyız.TAI T-129'dan çok şey öğrendi.İyi bir saldırı helikopteri yapabiliriz.59 helikopter TSK'ya az gelir.Elimizdeki Cobralar miadını doldurdu.Ayrıca ilk ihalede 145 saldırı helikopteri ihalesi açılmıştı.Tehtit daha mı azaldı ki 145'ten 59 adet saldırı helikopterine sayı indi.En az 100' tane kendi milli saldırı helikopterimizi yapmalıyız.Ki şimdiden uğraşmakla ancak 2030'lu yıllarda helikopterimizi görevde görebiliriz.Milli muharip uçak ve Milli saldırı helikopteri.T_129 küçük bil helikopter(Cep herkülü)Kapasitesi sınırlı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 02:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Haz 2014, 13:52
Mesajlar: 28
Yaş:
Idefte t129 hakkında konuştuğumda 20 mm topun yaptığı titreşimin flirı etkilemediği bunu nasıl yapabildikleri hakkında avrupalıların şaşırdığını falan şöyledi. Sonra aselflir 300t nin çok ağır gelip gelmediğini bu yüzden ağırlık ile balans ayarı yapılıp yapılmadığını ve bu sorunu çözmek için Cats'ın helikoptere entegre edilme gibi bir durumu var mı diye sordum. Cevap olarak zaten her helikopterde balans ıçin ağırlık eklendiğini örneğin pilot ağırlığının 70 kg a göre de bir balans ayarı yapıldığını bu ağırlık değiştiğinde yeniden bir balans ayarı yapılması gerektiğini bu yüzden aselflir 300t nin ağır olmasının bir problem olmadığını zaten balans için ağırlık ekleneceğini flirin ağırlığının faydalı yük olacağını söyledi. Cats konusunda hem aselsan yetkilisi hemde TAI deki yetkili cats in insansız hava aracı için üretildiğini t129 için bir çalışma olmadığını söyledi. Ayrıca mildar içinde Meteksan dan yetkili ile konuştum. Radarın yerinin palin yukarısına alınması gibi bir proje var mı diye sordum. O bizim ile ilgili değil biz radarı yapıyoruz hatta şuanda ekip helikopter üzerinde test ediyor dedi. Yani seri üretim boyunca radar tepeye taşınmaz. Sonra ayrı bir proje açılır örneğin 15 helikopter için böyle bir proje açılır ben öyle anladım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 10:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ben her zaman Comanche'ye hayran oldum.59 ade t-129'dan sonra artık üretmemeliyiz aynı t625'te kendimize özgü bir helikopter yaptığımız gibi,biraz comanche tarzı t-129'dan biraz ağır 6-7 ton ağırlığında bir helikopter tasarlamalıyız.Bakınız italyanlar bile Mangusta yerine yeni bir helikopter tasarlıyorlar.Bizim daha fazla t-129 üretme gibi bir durumumuz olmamalı, bizde %100 saldırı helikopterimizi, milli uçağımızı yaptığımız gibi yapmalıyız.TAI T-129'dan çok şey öğrendi.İyi bir saldırı helikopteri yapabiliriz.59 helikopter TSK'ya az gelir.Elimizdeki Cobralar miadını doldurdu.Ayrıca ilk ihalede 145 saldırı helikopteri ihalesi açılmıştı.Tehtit daha mı azaldı ki 145'ten 59 adet saldırı helikopterine sayı indi.En az 100' tane kendi milli saldırı helikopterimizi yapmalıyız.Ki şimdiden uğraşmakla ancak 2030'lu yıllarda helikopterimizi görevde görebiliriz.Milli muharip uçak ve Milli saldırı helikopteri.T_129 küçük bil helikopter(Cep herkülü)Kapasitesi sınırlı.
Arkadaşlar anladığım kadarı ile bazı şeyler anlaşılmamış. Siz hala T-129'u A-129 üzerinden geliştirilmiş olarak düşünüyorsunuz. Aslında böyle bir şey yok. A-129'un gövdesini kullandık onun duşında hiç bir şeye italyan denemez kendi tehdit algımız ve konseptimize göre platformu şekillendirdik. Ve bu şekillendirme T-129 Faz II ile sona erecek. Faz II denilen konfigürasoyon ikinci faz üretim değil. Elikoptere EH kabiliyetinin tam olarak kazandırılması yani RF Jammer, Laser Jammer ve Milimetrik Dalga radarı eklenmesi bu şu an zaten devam ediyor.

Faz-I de;
-Cirit entegrasyonu
-Umtas entegrasyonu
-Öz IŞIK karşı tedbir sistemi ile donatım.

Bunlar tamamlandı.

Gelelim T-625'e...

Bu helikopterin ilk etapta sivil versiyonu üzerinde çalışılıyor daha sivil yer testleri ve uçuş testleri yapılacak hani T-625'i halettik hadi Taaruz helisi dizayn edelim demek hayal görmek şu an için.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 10:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar anladığım kadarı ile bazı şeyler anlaşılmamış. Siz hala T-129'u A-129 üzerinden geliştirilmiş olarak düşünüyorsunuz. Aslında böyle bir şey yok. A-129'un gövdesini kullandık onun duşında hiç bir şeye italyan denemez kendi tehdit algımız ve konseptimize göre platformu şekillendirdik.
İniş takımları ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 11:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
İniş takımları ?
İniş takımları İtayan mı ne?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 12:11 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
İniş takımları İtayan mı ne?
Ben öyle hatırlıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 12:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Allah'ın adını veriyorum iniş takımları İtalyan olsa ne olur olmasa ne olur? Hani bölücü terör örgüt'ya karşı veya YPG'ye karşı kullandık İniş takımları ambargosu mu uygulanacak?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 12:21 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Allah'ın adını veriyorum iniş takımları İtalyan olsa ne olur olmasa ne olur? Hani Bölücü Terör Örgütü'ya karşı veya YPG'ye karşı kullandık İniş takımları ambargosu mu uygulanacak?
Meselemiz örgüt ypg felan değil. Siz gövde dışında italyan bir şey bulamazsınız lafına düzeltme yaptım. Forumda doğru bilgi esastır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 12:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Hocam tam olayın ne bilemiyorum. Amacınıda bilemiyorum ama şu an iş polemiğe doğru gidiyor ben ne anlatıyorum senin derdin ne?
Cidden gidin bu forumdan bu saçmalamanızı konuyu saptırmanızı kahvede yapın Facebookta falan yapın. Konumuz iniş takımı değil
iniş takımı kritik mi? Olmazsa olmaz mı? Acaba Türkiye'de yarın sorun çıksa bunu yapacak adam yok mu?

Ya da İniş takımı olan Üretici firma bu ambargo ile bizi kaybetse müşteri olarak geri kazanabilir mi? Biraz da bunların mhuhasebesini yapın.
Yada esnaf ağzı ile konuşalım yağlı müşteri kaybedilir mi hele ki alternatifin olabilecekken....

Neyse şu konuyu sabote etme hareketiniz sonrası konudan devam edilsin.

Kimse kendisini dev aynasında görmesin daha Bu helikopte bitmedi işin Faz II boyutu var saha geri bildirimleri var
ondan sonra yeni bir helikopter yada tasarımdan beklentilerimiz oluşabilir. Gerisi boş laf.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 14:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2043
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Helikopterin bir şeylerinin yabancı olması asıl meselemiz değil. Zaten bu yola baş koymuşuz illa yerli olur onların hepsi er geç. Bizim bu aşamadaki yerlilikten amacımız avionik ve silahlarını yerli yapıp taktik kullanımda sorun yaşamamak yada azami faydayı sağlayabilmek. Uçak, helikopter, gemi vs bizim için bu aşamadaki beklenti bu seviyede görülmeli. Platformları, motorları, iniş takımlarını, kokpit camını, fırlatma koltuğunu vs. er geç yaparız ama diğerlerini yani elektroniği, yazılımı, silahını zamana bırakma, nasılsa olur deme lüksümüz yok. Hürkuş un mesela iniş takımlarının çalışması vardı fuarda bir firma tarafından. Bence çok erken bir çalışma hatta ama ona rağmen başlanmış.
Konuşulan şey bu ama maalesef konu dışına anlamsızca çıkılabiliyor. Bahsettiğiniz firma alp havacılık olması lazım. IDEF17'de bir mühendisle konuştum kendilerinin açlışması olduğunu Hürkuş Seri üretimine yetiştirmeyi planladıklarından bahsediyordu. Özellikle bu seviyedeki alt bileşenler KOBİ'lerle çözülür.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 14:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 427
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Alıntı:
o iş o kadar kolay değil. aerodinamik ister akışkanlar fiziği ister, isterde ister.
Soru : helkopter tasarlamak mi daha zor ucak mi ?

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 15:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1549
Yaş:
Alıntı:
Allah'ın adını veriyorum iniş takımları İtalyan olsa ne olur olmasa ne olur? Hani Bölücü Terör Örgütü'ya karşı veya YPG'ye karşı kullandık İniş takımları ambargosu mu uygulanacak?
Yapılmamış şey değil.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 18:02 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Misalen:
Alıntı:
Petlas Genel Müdür Yardımcısı Yahya Ertem, 1974'teki Kıbrıs Barış Harekatı sırasında Türkiye'ye ambargo uygulandığını, harekat sırasında savaş uçaklarına lastik temininde zorluklar yaşandığını belirterek, devletin o dönemde uçak lastiği üretecek bir fabrika kurulmasını kararlaştırması üzerine Petlas'ın kurulduğunu hatırlattı.
http://www.hurriyet.com.tr/ambargodan-d ... u-17368167

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 18:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 530
Yaş:
Alıntı:

Resim
Podların yeri büyük dezavantaja sahip. (1) Görüşü engelliyor (2) Tarama ve görüntü almada kısıtlama yaratıyor. Apache'de bu sorunu ortadan kaldırmışlar. Apache'ler pilotların gerçek şartlarda karşılaştığı problemlere göre güncelleniyorlar. ABD pilotları her zaman ilk gören olmak isterler ve görüş alanlarının açık almasını isterler, F-16 ve Apache'nin tasarımları buna göre yapılmıştır. Apache'nin çok savaş gördüğünü hatırlatmak lazım. Zamanla bizde de bu tür değişikler yapılır. Ancak şu an da ATAK üzerinde aerodinamik kontrol yetkimiz veya becerimiz var mı bilmiyorum. Helikopterler çok dengesiz araçlardır. Bir sistem entegre edilirken dengeyi ve uçuşu nasıl etkilediği uzun süre analiz edilir. Zaten ATAK denge sorunlarına sahipti, bir kazası da var bu konuda. Düzeltildi diye biliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 18:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 530
Yaş:
Alıntı:

Resim
Podların yeri büyük dezavantaja sahip. (1) Görüşü engelliyor (2) Tarama ve görüntü almada kısıtlama yaratıyor. Apache'de bu sorunu ortadan kaldırmışlar. Apache'ler pilotların gerçek şartlarda karşılaştığı problemlere göre güncelleniyorlar. ABD pilotları her zaman ilk gören olmak isterler ve görüş alanlarının açık almasını isterler, F-16 ve Apache'nin tasarımları buna göre yapılmıştır. Apache'nin çok savaş gördüğünü hatırlatmak lazım. Zamanla bizde de bu tür değişikler yapılır. Ancak şu an da ATAK üzerinde aerodinamik kontrol yetkimiz veya becerimiz var mı bilmiyorum. Helikopterler çok dengesiz araçlardır. Bir sistem entegre edilirken dengeyi ve uçuşu nasıl etkilediği uzun süre analiz edilir. Zaten ATAK denge sorunlarına sahipti, bir kazası da var bu konuda. Düzeltildi diye biliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 19:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 721
Yaş: 45
Görüşü engellemiyor arkadaş, çünkü havada, yerdeki gibi durmuyor, öne eğik gidiyor. Keza zaten öndeki pilot silahçı, arka hakimde oturan pilot sürücü. E zaten öndeki nişancının esas ihtiyacı o Flir'in MFD'deki görüntüsü. Kesinlikle Aselflir-300 performans, ağırlık veya büyüklüğünden hiçbir şikayet yok şu an. Ayrıca, Aselsan'daki CATS geliştiren ekip, bende değişim düşünülürmü diye sorduğumda; Aselflir-300'ün 8-12mw özelliğinin bu platform için daha uygun olduğunu, muharebe ortamının tozu bulutu içinde daha yüksek performans verdiğini belirtti. 3-5mw iyi, hafif, kompakt, güzel ama performans daha ideal şartlara göre uygun. Yere yakın uçan bir savaş helosuna göre değil...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017, 19:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1824
Yaş:
Alıntı:
Görüşü engellemiyor arkadaş, çünkü havada, yerdeki gibi durmuyor, öne eğik gidiyor. Keza zaten öndeki pilot silahçı, arka hakimde oturan pilot sürücü. E zaten öndeki nişancının esas ihtiyacı o Flir'in MFD'deki görüntüsü. Kesinlikle Aselflir-300 performans, ağırlık veya büyüklüğünden hiçbir şikayet yok şu an. Ayrıca, Aselsan'daki CATS geliştiren ekip, bende değişim düşünülürmü diye sorduğumda; Aselflir-300'ün 8-12mw özelliğinin bu platform için daha uygun olduğunu, muharebe ortamının tozu bulutu içinde daha yüksek performans verdiğini belirtti. 3-5mw iyi, hafif, kompakt, güzel ama performans daha ideal şartlara göre uygun. Yere yakın uçan bir savaş helosuna göre değil...
Yani CATS'i ATAK'ta görmeyeceğiz.
Platform geliştirme ve entegrasyon aşamasında planlanmış olan 300T'nin ağırlık ve boyut değişkenlerinin yanında kullanıcı tercihi de eklenmiş oldu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 00:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5267
Yaş:
Galiba forumda "Aselflir kötü, CATS eyi" gibi bir şey canlandı. Bu tam olarak doğru değil.

Bizim Aselflir-300'ü çalışırken elimizdeki bilgi birikiminin en iyisi ile yaptığımız bir sistemdi o. CATS AF-300'ün iyileştirilmişi değil, CATS başka bir şey. Bununla ilgili bir miktar yazı yazmıştım evvelden:
Alıntı:
- Biz Amerikan lisansı ile AF-200 dediğimiz bir sistemi yaptık. Bunda lazer işaretleme falan yoktu.
- AF-300 ise, AF-200'de bildiğimiz dalgaboyundaki sensör ve optikler ile, her sensörün ayrıca optikleri olacak şekilde yapılmaya çalışılan, eldeki bilginin ileri taşınması ve kompaktlaştırılması, buna da bilinen Engerek sistemi benzerinin entegre edilmesiydi. Bu kadar oldu.
- Mevcut 8-12mikronun optiklerinin, sensör boyunun falan getirdiği bazı gereklilikler var. Fotoğrafla ilgilenenler bilir, bir "aperture" gereksinimi var. Bu sebeplerle AF-300 büyük ve ağır oldu.
- Yani AF-300'de o dönemde elimizde ne var ise onu iyileştirip kullanmaya çalıştık. Bu kadar oldu.
- Dünyada ise bu işler biraz daha farklı yerlere kayıyor. Yeni kaplamalar sayesinde bir çok değişik (ama birbirine görece yakın) dalgaboyunda çalışan sensör aynı tip kaplamalar ile bezeli optiklerle çalışabiliyor. Özellikle 3-5 mikron getirdiği çeşitli spektral özellikler ve mekanik bazı esneklikler sayesinde popülerleşiyordu.
- Sanıyorum biz de bir şekilde bir yerde "Eldeki teknolojiyi iterek ancak bu oluyor." diyerek bir risk aldık ve 8-12 mikrona değil, oradaki bilgimizi başka işlerde kullanmaya devam etmek üzere, yepyeni bir işe kollarımızı sıvadık.
- CATS'in CA'sı, yani Common Aperture'u, birden çok sensör aynı alanı kullandığı için avantajlar sağlıyor. Dikkat ederseniz, o büyük pencere kadar kocaman bir içbükey ayna var içeride. Teleskop gibi, o aperture'den gördüğü alanı sensörlere dağıtıyor. Dolayısı ile karmaşık optikler falan var içeride, değişik dalga boylarını filtreleyip ilgili sensöre taşıyan.
- Hatırlarsanız, AF-300'ün termal sensörünün önünde denizaltı periskobu gibi bir optik var. AF-300'de sadece termal sensörün kullandığı alanı CATS'de tüm optikler paylaşıyor denebilir. Çok çok kabaca.
- CATS ile birlikte sensör dalga boyu, sensör özellikleri, optikler, lazer işaretleyici ve tüm mimari tamamen değişti.
AF-300, Gözcü-1, ATAK ve Anka üzerinde kullanılmak için niyet edilen bir sistemdi. Gözcü-1'e tıknefes konulabildi, o zaman bu zamandır çalışıyor. Anka ise AF-300 ile pek bir yere gidemedi, ama bunun tek sebebi AF-300 değil. Anka'nın evrilmesi de gerekti.

AF-300'ü o zamanki AF-200 bilgimiz ve 8-12mikron dalga boyundaki FLIR kabiliyetimiz ile yaptık. O çözünürlükte, o optiklerle ve o zamanki kabiliyetimiz ile o kadar oldu. Ağır oldu.

CATS ile yepyeni bir mimari, Aselpod ile de kullandığımız 3-5mikron dalga boyu FLIR teknolojisi ve İHA'lar için de uygun olacak Common aperture teknolojisini edinmeye çalıştık. Yani, bambaşka bir işe koyulduk. Mesela, Reaper'ın üzerindeki MTS-B gibi bir sistem yaptık.

AF-300, üzerine yapılacak çeşitli güncellemeler ile halen güncelliğini koruyan ve bir süre daha koruyacak bir FLIR olur. Bugün yine 8-12 mikron ve bu özelliklerde (mesela işaretleme lazeri hem 1 mikron hem de 2 mikron atabilen kabiliyette) FLIR yapsak az çok AF-300 gibi bir şey olur.

Onun için ATAK için endişelenmenize gerek yok.



AF-300'ün üzerindeki sensörün bu işe daha uygun olması konusu da görece doğru. Ama peki neden AH-1Z'in TSS'i 3-5 mikron? :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017, 08:53 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 277
Yaş:
Alıntı:
o iş o kadar kolay değil. aerodinamik ister akışkanlar fiziği ister, isterde ister.
Motor ve nozul değişkeliği, boyutsal farklılıklar, AF-300, ağırlık merkezi değişkenliği, pal saısı ve formu değişikliği vs. vs. bunlar yapılırken akışkanlar (mekaniği), aerodinamik hesaplanarak yapılır. Yoksa boş kutuya her istediğinizi sokuşturup, değişiklikte yapamazsınız. Vestel' in karayel mantığı oldu. Geç kalınmış projeyi hızlandırmak için yapılmış bir tercih bu. Başka mana yüklemek haksızlık olur.

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2017, 13:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 676
Yaş: 18
Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın envanterinde başarıyla kullanılan TAI imalatı T129 ATAK helikopterleri için Deniz Kuvvetleri’ne de alımı için çalışmalar yapılıyor. Özellikle envantere girecek TCG Anadolu LHD (Havuzlu Helikopter Gemisi) üzerinde görev yapması öngörülen ATAK helikopteri için TAI gövdede bazı değişiklikler yapmayı planlıyor.

Eğer sözleşme imzalanırsa, T129’un gövdesi deniz şartlarında etkilenmemesi için bazı değişiklikler yapılacak. Korozyon önleyici bu sistemler ile helikopter üzerine gelecek tuzlu suyun oluşturacağı yapısal hasarların önüne geçilmesi öngörülüyor.

Amerikan Deniz Piyadeleri’nin AH-1 Cobra kullanımı gibi T129’lar da Deniz Kuvvetleri’nin operasyonlarına atış desteği sağlayacak. Ayrıca bu helikopterler için yük helikopter alımı da planlar arasında.

Projenin ilk etabında, 9 adet EDH (Erken Duhul Helikopteri) teslimatından sonra 40 adetlik T129B üretimine geçilmişti. Kara Kuvvetleri’ne teslim edilen helikopterlerden sonra geçtiğimiz aylarda Emniyet Genel Müdürlüğü için de T129 siparişi verilmişti. Bu anlaşma için ITAR olarak adlandırılan motor için ihracat izni bekleniyor. 
Kaynak: http://www.kokpit.aero/deniz-kuvvetleri ... tak-ilgisi

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5052 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 196 97 98 99 100102 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye