TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Eyl 2017, 02:52

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5052 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 195 96 97 98 99102 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 00:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 516
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Hangi buyuk proje? 3. havalimani yap islet devret, otoyolarin cogu yap islet devret (Y-I-D). Vatandas zaten parasini gecis ucreti olarak oduyor. Demek istedigim buyuk maliyetli projeleri Y-I-D ile yapiyorlar. Keza nukleer santral veya diger dogal gaz isleri ayni sekilde yatirimci firmalara Y-I-D veriliyor. Ruslar nukleer santlari o sekilde aldilar. Gerci havuzcu firmalar ihaleyi alirsa, yine gidip Ziraat, Halkbank gibi devlet bankalarindan kredi alip Y-I-D yapiyor. 3. havalimani o sekilde finanse ettiler. Isi aldilar, yatirim icin gerekli parayida devlet bankasindan kredi olarak aldilar. Normalde kendi parasiyla yapmasi lazim ama ise Turkiye'de isler oyle calisiyor. Zaten son yillardaki buyuk miktarli insaat ihalelerini 4-5 sirket arasinda paslasiyorlar. Orta olcekli projeleride bir zahmet devlete verilen vatandas vergileriyle yapsinlar artik. Degil mi? Veya Y-I-D yapilan islerde dogru duzgun hesap yapilsin, ve devletin kasasindan sirketlere ceza verilmesin. Y-I-D yapanlar hic risk almadan, 1 koyup 3 alacak sekilde ac gozlu olmasinlar.

Varlik fonu konusunda cesitli rivayetler var ama yapilan is yanlis. Okudugum yorumlardan cikan sonuc bu fondaki sirketler kullanilarak, borc odemesi icin gerekli veya ihtiyac olan krediler bulunacak ve bu sirketler ipotek verilecek. Buyuk proje finanse etmek icin yapildi gibi seyler inandirici degil. Yukarida yazdim, Ziraat ve Halkbank gibi bankalar zaten yapiyor finansman isini. PTT ve Caykur ile neyin projesini finanse edeceksin bir dusun istersen. SSM'nin 3 milyar TL nakit varligi bu fona devredilmis, 3 ay icin ama sanmiyorum 3 ay sonra verilsin. Denetimsiz bir sirket yapisi ve basina koyduklari kisilere bakinca, bu sirketlerin heba olmasindan korkuyorum cunku bu iktidarin elini attigi yer kuruyor. Devletin elinde kalan son degerlerini bu fona devretmek ve nasil kullanilacaginin bilinmemesi(ve denetlemenin olmamasi) nasil icine sindiriyor bu millet merak ediyorum. Insanlar cocuklarina sirket devretmiyor bu sekilde.
Olayın boyutundan sizin gibi farkında olanlar zaten sindiremiyor hocam. Sorun hiç bir şeyin farkında olmayanlar değil mi zaten?

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 00:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 785
Yaş:
Ulaştırma bakanı Aslan; varlık fonu sayesinde "Kanal İstanbul" projesini gerçekleştireceğiz demişti.Kıt kaynaklarımızı bazılarının hayal dünyasının ütopik ve bir o kadar da salakça,ahmakça projelerine heba edeceğiz.Yazık bu memlekete...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 957
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Bir hükümet 50 milyar doları neden bir kanala basar anlamak mümkün değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 07:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Tem 2012, 03:03
Mesajlar: 289
Yaş:
Alıntı:
Ulaştırma bakanı Aslan; varlık fonu sayesinde "Kanal İstanbul" projesini gerçekleştireceğiz demişti.Kıt kaynaklarımızı bazılarının hayal dünyasının ütopik ve bir o kadar da salakça,ahmakça projelerine heba edeceğiz.Yazık bu memlekete...
Avrupa kıtasında zaten kısıtlı olan toprağımızı azaltacak, Trakya'yı ikiye bölecekler. Doğayı tahrip edecekler. Bu kabusun sonu ne zaman gelecek acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 07:50 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Ağu 2012, 12:27
Mesajlar: 3
Yaş:
Avrupa'dan bir saldırı bekliyormuş da kocaman bir hendek kazıyormuşuz gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2017, 08:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 676
Yaş: 18
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Ortadoğu’daki turunda ilk durağı Bahreyn oldu. Türkiye-Bahreyn arasında vizesiz seyahat hayata geçirilirken, masaya konular savunma projeleri arasında T-129 ATAK taarruz helikopter projesi de bulunuyor.

Bahreyn, uzun zamandır T-129 ile yakından ilgileniyor. Hizmet ömürlerinin sonuna gelen AH-1F Cobra helikopterlerini modernize etmek için Türk Havacılık ve Uzay Sanayii TAI’yi seçen Bahreyn’in bir sonraki adımı ise taarruz helikopteri filosunu güçlendirmek için yeni alım olacak.

Konuyla ilgili olarak TAI, geçtiğimiz yıllarda T-129’u Bahreyn’e götürmüş ve demo uçuşları gerçekleştirmişti.
http://www.kokpit.aero/bahreyn--e-atak-hamlesi
_________
Sayın @robust'un yazdıklarının benzeri :D

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2017, 01:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 676
Yaş: 18
TSK'ya iki T-129 ATAK teslim edildi.
Milli Savunma Bakanlığı iki adet T-129 Atak helikopterinin Türk Silahlı Kuvvetlerine katıldığını açıkladı. Bakanlık resmi tweeter hesabından yaptığı açıklamada teslim edilenlerin üretim bandından çıkan 20 ve 21 nolu helikopterler olduğunu kaydetti. Helikopterleri üreten Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ/TAI) 19ncu Atak helikopterini Ocak ayında teslim etmişti. Bakanlık teslim için yayınladığı videoda Ocak ayınca çekilen tören görüntülerini yayınla
http://m.c4defence.com/Gundem/tsk-ya-ik ... ldi/3896/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2017, 17:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Ağu 2012, 17:32
Mesajlar: 78
Yaş:
ATAK'ın artık UMTAS'ı var

ROKETSAN'ın T-129 Atak Tarruz helikopterinde kullanılmak üzere geliştirdiği Uzun Menzilli Tanksavardan (UMTAS) müjdeli haber var.
Türkiye'nin uzun menzilli tankavasar füze ihtiyacını karşılamak üzere başlatılan UMTAS Projesinde önemli bir kilometre taşı aşıldı. 2016 yılında füzenin lançer tasarım doğrulama ve kalifikasyon testleri ile Tam Atım Füze (TAF) tasarım doğrulama testleri tamamlanmıştı. C4Defence'in ulaştığı bilgilere göre TAF kalifikasyonu ve ATAK Helikopterine entegrasyonu çalışmaları 15 Mart tarihinde başarıyla tamamlandı. Bu aşamadan itibaren UMTAS'ların Atak Helikopterlerinde kullanılmasının önünde hiçbir engel kalmadı. ROKETSAN artık UMTAS için seri üretim yapacak. UMTAS'lar 8 km menzilden tankları etkisiz hale getirmek için kullanılıyor.

http://c4defence.com/Gundem/atak-in-art ... var/4076/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2017, 22:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1920
Yaş:
Madem T129 UMTAS-IIR kullanmaya basladi, cok basit 20-30snlik bir atis ve hedefi vurus videosu yayinlayin, dost dusman gorsun UMTAS'in operasyonel oldugunu. Henuz UMTAS IIR arayicisinin bir hedefi vurus goruntusu yok. Hala resmi tanitimlarda Spike fuzesinin bir T-55 tankini vurusunu ekliyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2017, 22:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 486
Yaş:
Alıntı:
Bir hükümet 50 milyar doları neden bir kanala basar anlamak mümkün değil.
akılları sıra yeni bir bogaz ve rant yaratip, bogaza nazır villalari araplara satacaklar, nasil yeni yapilan kopruler vizir vizir calisip kopruler yetmiyorsa bu evleride peynir ekmek gibi satarlar komik bir proje

umtas,omtas anka silahli bayraktar silahli terorist vurma goruntusu izlemeden ben birseye inanmam.

karayel için terorist imha videosu yayinlayamazlar demistim ilk haberler ciktiginda halen yayinlanmadi inanmiyorum gozumle gormeden.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2017, 00:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 184
Yaş: 20
Umtas-Omtas(IIR) projesi başladığında doğanlar nerdeyse liseli oldu.Yıllardır fuarlarda sergileniyor ve her sene bu sene sonu seri üretim başlıyacak diyorlar ama hala ortada birşey yok.Hayır anlamadığım SAGE 5 yılda 300 km hedef vurabilen bircok güdüm sistemiyle birlikte IIR da bulunan Somu üretebiliyorken Roketsan 10 yıldır 4km menzlli bir tanksavar üretemedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2017, 01:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2339
Yaş:
Sohbet Odasına Taşıdım.

_________________

Bizim ilham kaynağımız; doğrudan doğruya, Türk milletinin vicdanı olmuştur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


En son PARTİKÜL tarafından 29 Mar 2017, 08:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2017, 03:08 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2159
Yaş:
Şu muhabbetleri sohbet konusunda yapsanız ?

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2017, 22:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 797
Yaş:




En son sentetik tarafından 06 Nis 2017, 01:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Edit: Link düzenlendi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 04:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Bu minyatür akıllı mühimmat mam-l leri t-129 dada kullanamazmıyız. Anti personel başlıklılarını askerlerimizin işaretlediği noktalara 2 şerli 3 erli bıraksalar sorti yaparken dağlarda vadilerde. Ucuz pratik.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 13:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 777
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
20. Atak TSK'ne teslim edilmiş.



Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 13:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Eki 2012, 16:55
Mesajlar: 43
Yaş:
Videosu da var.
http://www.dailymotion.com/video/x5hn8u ... vustu_news
Videodan önemli bilgi:İleride Aselfilir 300T yerine, Aselsan CATS kullanılması planlanıyor. Zaten tahmin ediyorduk. Daha yüksek irtifadan laser işaretleme yapabilmesinden bahsedilmiş. Cats'in sağlayacağı ağırlık düşüşünün ne gibi katkıları olabilir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 13:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 111
Yaş:
Alıntı:
Bu minyatür akıllı mühimmat mam-l leri t-129 dada kullanamazmıyız. Anti personel başlıklılarını askerlerimizin işaretlediği noktalara 2 şerli 3 erli bıraksalar sorti yaparken dağlarda vadilerde. Ucuz pratik.
Helikopteri hedefin üstüne götürüp vurmak yerine güvenli bir mesafeden işaretlenen hedefi 20mm veya Hydra ile baskı altına almak ya da Cirit ile vurmak daha akılcı olur. Nitekim yapılan uygulama da bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 17:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Helikopteri hedefin üstüne götürüp vurmak yerine güvenli bir mesafeden işaretlenen hedefi 20mm veya Hydra ile baskı altına almak ya da Cirit ile vurmak daha akılcı olur. Nitekim yapılan uygulama da bu.
Bizde onu düşünebiliyoruz ama ciritin ekstradan roket motoru var. Daha karmaşık bir güdüm sistemi vardır herhalde . Kısaca cirit daha pahalı olabilir. Birde ciritin harp başlığı 3 kg mam'ın 10 kilo olması durumu var tabi. Mevzu keko öldürmekse parçacık etkili mam da kullanılabilir.

İlla üstünden geçerken atmasına gerek yok. 8 km menzili var mam'ın atak'da bayraktarla benzer irtifa ve süratlere çıkabiliyor.
Alıntı:
Videosu da var.
http://www.dailymotion.com/video/x5hn8u ... vustu_news
Videodan önemli bilgi:İleride Aselfilir 300T yerine, Aselsan CATS kullanılması planlanıyor. Zaten tahmin ediyorduk. Daha yüksek irtifadan laser işaretleme yapabilmesinden bahsedilmiş. Cats'in sağlayacağı ağırlık düşüşünün ne gibi katkıları olabilir?
Makineli topu alta alıp oraya mildarı ters takabiliriz veya hiç değiştirmez direk ön tarafta alta bir ufak kaideyle mildarı takabiliriz. 60 kg civarı fark var sanırım 300t ve cats arasında


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 17:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1920
Yaş:
MAM-L itkisiz (serbest dusus) bir muhimmat, dolayisiyla atisi yapan aracin ucus parametrelerine bagli bir muhimmat. Dusuk hizda ucan bir ucaktan atilirsa yuksekten birakilmasi gereken bir muhimmat. T129 icin bu acidan uygun degil. IHA'dan atilirken muhtemelen minimum 5-6 bin metre gibi irtifalardan atiliyor olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 17:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2339
Yaş:
Helikopter tam hedefin üstünde hover pozisyondayken, itkisiz mühimmatı havadan bırakmış olsan diyelim; mantık gereği tam hedefin üstüne düşmez mi?

_________________

Bizim ilham kaynağımız; doğrudan doğruya, Türk milletinin vicdanı olmuştur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 17:33 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
MAM-L itkisiz (serbest dusus) bir muhimmat, dolayisiyla atisi yapan aracin ucus parametrelerine bagli bir muhimmat. Dusuk hizda ucan bir ucaktan atilirsa yuksekten birakilmasi gereken bir muhimmat. T129 icin bu acidan uygun degil. IHA'dan atilirken muhtemelen minimum 5-6 bin metre gibi irtifalardan atiliyor olabilir.
Resmi rakamlara göre atak 6 bin metreye çıkabilir ki eminim daha fazkasıda vardır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 17:59 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2630
Yaş:
Daha fazlası nirvana......



Oksijen ve basınç denen bir limit var..

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 18:19 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1920
Yaş:
Alıntı:
Helikopter tam hedefin üstünde hover pozisyondayken, itkisiz mühimmatı havadan bırakmış olsan diyelim; mantık gereği tam hedefin üstüne düşmez mi?
Balistik ozelliklerde atis yapmak istiyorsak, o zaman lazer gudume ne gerek var? Sikorsky'lere Mk-82 bombasi yukleriz ve atariz. Bakiniz UH-1/Mk-82 uygulamasi. Kim yapmis? Hava kuvveti olmayan Lubnan gibi ulkelerde sartlarin getirdigi bir cozum. Keza Suriye'de varilden yapilmis bombalari helikopterler vasitasi ile sehirlerde sivillerin veya hastanelerin uzerine atiyorlar bu sekilde. Duz yerlerde, hedefler goz onunde ve acikta ise yarar ama Turkiye'nin daglik cografyasi ve K. Irak gibi yerlerde helikopterler zorlanir, cok zaiyat verilir. Hedefin uzerine kadar geleceksin, helikopter sabit kanat gibi degil, cografik sartlardan cok etkilenen bir alet, zaten yavas ucuyorsun, daglik arazide kolay hedef olursun ve kaza kirim cok yasanir muhtemelen. bölücü terör örgüt amator bir orgut degil.

Resim

Bizim G. Dogu derdimiz bomba atmak degil, yillardir atiyoruz zaten. Bizim oncelikli derdimiz dagda magarada yasayan farelerin yerini tespit etmek, daha sonra ki derdimiz isabetli ve etkili sekilde bu yasam yerlerini vurmak. Kesif/Istihbarat,ve hedeflerin anlik veya cok kisa surede etkili vurulmasi icin gerekli organizasyonumuzda sorunlarimiz var. Kesif istihbarat basarili olursa, cogu zaman buyuk sayilarda les aliniyor. Ister ucaklarin anlik vurmasi veya komando birliklerinin nokta operasyonlariyla. Ne zaman zaiyat veriyoruz veya verdik gecmiste? Ya karakolda beklerken baskin yiyerek veya EYP gibi dusuk riskli eylemlerle. Bizim yaptigimiz bilincli ve iyi planlanmis operasyonlarda verilen sehit sayi cok azdir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 18:33 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1920
Yaş:
Alıntı:
Resmi rakamlara göre atak 6 bin metreye çıkabilir ki eminim daha fazkasıda vardır.
Anlamadigim T129 niye MAM-L'ye ihtiyac duysun ki? Performansini ve limitlerini zorlayarak MAM-L atmak yerine, rahat istedigi irtifadan MAM-L'nin babasi itkili UMTAS-L atar veya CIRIT atar. MAM-L bir ihtiyactan cikti ortaya? Neydi o ihtiyac? Taktik IHA'larimiz payload denilen harici yuk tasima kabiliyetleri 60-70kg, bilemediniz 100kg hepsi. Daha fazlasini yapisal olarak tasimalari imkansiz. UMTAS-L'nin agirligi 30-40kg, Baykar TB2 icin agir. Roket motorunu cikarip, muhimmati kisaltinca MAM-L ortaya cikmis, agirlik 22kg dusmus. Bunun 9-10kg agirligi harpbasligi ki kendi sinifinda cok buyuk etkiye sahip. Bunlardan 2 tanesi 45-50kg tutuyor. Taktik sinifin limitleri icinde muhimmatlar. O yuzden MAM-L ortaya cikti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 18:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 299
Yaş:
Tabii artık imkanlarımız çoğaldı, zamanında güneydoğuda helikopterden cam bardağın içine sıkıştırılan pimi çekilmiş el bombası ve havan mühimmatı atabilmek için
üzerinde çalışılan düzenekler-denemeler mazide anılarda kaldı. ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 18:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2339
Yaş:
Hocam, bizim verdiğimiz örnek; elde avuçta hiç bir şey kalmadğı zaman son çare olarak ancak uygulanabilir. Yoksa dediğiniz gibi, güdümlüsü varken niye Suriye hesabı -misal- varil bombası atalım ki!

_________________

Bizim ilham kaynağımız; doğrudan doğruya, Türk milletinin vicdanı olmuştur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 19:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 721
Yaş: 45
Ohooo, ünlü çatlak Prof. Zihni SİHİR projelerine dönmüş burası. :D
Bendende bir poroje o halde; C-130'a fünye yerleştirilmiş büyük tüpleri yerleştirip halı bombardımanı yapalım.! :twisted: :mrgreen:
Nasıl ama? :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 20:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 518
Yaş:
Resim

A129'un bir versiyonu bu. Farklı açıdan fotoğrafını hiç göremedim. Bu yanakların içinde ne var tam olarak? Apache gibi görünüyor daha kaslı bir yapısı var.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 22:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Videosu da var.
http://www.dailymotion.com/video/x5hn8u ... vustu_news
Videodan önemli bilgi:İleride Aselfilir 300T yerine, Aselsan CATS kullanılması planlanıyor. Zaten tahmin ediyorduk. Daha yüksek irtifadan laser işaretleme yapabilmesinden bahsedilmiş. Cats'in sağlayacağı ağırlık düşüşünün ne gibi katkıları olabilir?
Elektronik harp ve koruma ekipmanları takılması planlanıyor. Artı olarak radar takılması da planlanıyor. Bunları düşününce, meydana gelecek hafifleme sanırım bu ekipmanların adaptasyonunda işimize yarayacaktır. İleride T129 un 1 metre uzatılması konuşulmuştu. Belki opsiyon olarak düşünülen 40 küsür helikopterde uzatılma işlemi yapılır. Mevcut envantere girenlerde ise hafiflik menzil ve çeviklik konusunda pozitif katkıları olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2017, 23:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1060
Yaş:
Alıntı:
Resim

A129'un bir versiyonu bu. Farklı açıdan fotoğrafını hiç göremedim. Bu yanakların içinde ne var tam olarak? Apache gibi görünüyor daha kaslı bir yapısı var.
AH-64'ün 'Improved Extended Avionic Bay' tabir edilen aviyonik kompartımanı benzeri, uçuş ve hedefleme sistemlerinin bulunduğu kısım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 00:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Mesajlar: 371
Yaş: 28
Alıntı:
Videosu da var.
http://www.dailymotion.com/video/x5hn8u ... vustu_news
Videodan önemli bilgi:İleride Aselfilir 300T yerine, Aselsan CATS kullanılması planlanıyor. Zaten tahmin ediyorduk. Daha yüksek irtifadan laser işaretleme yapabilmesinden bahsedilmiş. Cats'in sağlayacağı ağırlık düşüşünün ne gibi katkıları olabilir?
Savunma bakanı, bir pilotu ne kadar sürede yetiştiririz gibi bir şey sordu videoda yani bunu ancak sormasına ne demeli bilemedim. Çok geç kalmış bunu öğrenmekte bu şimdinin sorusu mu? Savunma bakanı titrinde biri bu soruyu şimdi soramaz bunun bilgisini çok önceden almış olması gerekir.

Evet baktım 11 aydır savunma bakanı görevinde kendisi. Diyecek çok bir şey yok. Senin böyle kritik bir konuda ancak bilgin olacaksa biz nasıl güven duyalım bilmiyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 01:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 554
Yaş:
T129 B lerde CATS kullanımı çok düşük bir ihtimal, tüm ağırlı dengesi AF 300T ye göre yapıldı, onu çıkarıp diğerini koyalım demek pek kolay değil, helinin CG si yani ağırlık merkezi kayar aradaki ağırlık farkı yüzünden.

Ancak opsiyon paketi için farklı çalışmalar olabilir, uzatma, CATS, EW suit vs.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 03:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 148
Yaş:
Alıntı:
T129 B lerde CATS kullanımı çok düşük bir ihtimal, tüm ağırlı dengesi AF 300T ye göre yapıldı, onu çıkarıp diğerini koyalım demek pek kolay değil, helinin CG si yani ağırlık merkezi kayar aradaki ağırlık farkı yüzünden.

Ancak opsiyon paketi için farklı çalışmalar olabilir, uzatma, CATS, EW suit vs.
Hocam AselFlir 300T nin ağırlığını dengelemek için kuyruk kısmına ek ağırlık panelleri kondu, şayet CATS 1/2 daha hafif ve eklenirse fizik kuralı olarak ağırlık orantılı olarak düşürülecek yada kaldırılacaktır. Opsiyonları bilemem :) Keşke proje ilk başladığında 1, 1.5 metre uzatılmış hali yapılmaya çalışılsaydı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 08:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1395
Yaş: 36
Evet. Aselflir 300T' nin planlanandan daha ağır olması dengede sıkıntı yaratmış ve Test7' nin dediği gibi çözülmüştü. CATS sayesinde bu sorun ve çözümü ortadan kalkabilir.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 12:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Eki 2012, 16:55
Mesajlar: 43
Yaş:
Bu durumda CATS kullanımı ile burun bölümde ağırlık azalışı olduğu gibi, kuyrukta Aselfilir 300T'nin ağırlığını dengelemek için koyulduğu söylenilen ek ağırlıklarda kaldırılabilecek. Yani CATS'in T129'un ağıllığını önemli ölçüde azaltacağını öngörüyoruz. Bu ağırlık azalışı helikopterin performasına olumlu etki yapacaktır.
Bunun dışında helikopterin burnunun uzatılmasından ve kazanılan alanın ek elektronik birimler için kullanılmasından bahsedilmiş. Bu durumda ağırlık dengesi tekrar öne doğru bozulmaz mı?
Bu arada helikopterin tasarıjmı oldukça eski aslında. Son dönemde havacılıkta komposit malzemelerin kullanımı ile ağırlık kazanımları elde edildi. T129'da bu yönde bir çalışma var mı? Tasarımda bu yönde bir iyileştirmeye gidilmesi t129'u tam bir cep herkülü haline getirebilir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 13:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1395
Yaş: 36
Alıntı:
Bu durumda CATS kullanımı ile burun bölümde ağırlık azalışı olduğu gibi, kuyrukta Aselfilir 300T'nin ağırlığını dengelemek için koyulduğu söylenilen ek ağırlıklarda kaldırılabilecek. Yani CATS'in T129'un ağıllığını önemli ölçüde azaltacağını öngörüyoruz. Bu ağırlık azalışı helikopterin performasına olumlu etki yapacaktır.
Bunun dışında helikopterin burnunun uzatılmasından ve kazanılan alanın ek elektronik birimler için kullanılmasından bahsedilmiş. Bu durumda ağırlık dengesi tekrar öne doğru bozulmaz mı?
Bu arada helikopterin tasarıjmı oldukça eski aslında. Son dönemde havacılıkta komposit malzemelerin kullanımı ile ağırlık kazanımları elde edildi. T129'da bu yönde bir çalışma var mı? Tasarımda bu yönde bir iyileştirmeye gidilmesi t129'u tam bir cep herkülü haline getirebilir?
Helikopterin burnunu uzatamazsınız . Dengeyi bozar. Dengeyi bir şekilde ayarlasan performansı bozar, irtifayı bozar. Yani ortaya saçma sapan bir şey çıkar. Daha uzun bir platform istenirse mevcut bilgi birikimi ile her şey yeni bir motor ile yeniden tasarlanır.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 14:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 554
Yaş:
Üstatlar o iş öyle kolay olmuyor, helide orijinal tasarıma göre yapısal değişiklikler var, Orijinal A129 tasarımından 117 cm daha uzun vs farklar var. Hemen AF 300T yi sökelim arkadan da ağırlık eksiltelim CATS koyalım olmuyor. Kuyruk yapısal olarak değiştirildi, içine konulan braketler vs farklılaştırıldı, öyle çamaşır makinesi denge ağırlığı için konan beton parçası gibi ağırlık konmadı ki tak diye çıkarıp atılsın. Ve orijinal dizayndan farklılaştırılırken tüm mühendislik hesapları AF300T ye göre yapıldı. CATS ve AF300T nin kullanımında kendilerine göre artıları ve eksileri var. Şu anda mevcut heliler AF300T gider. İleride tasarımsal değişiklikler olursa bu konular değerlendirilir.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 15:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5267
Yaş:
Konusu açılmışken; belki AF-300T için hazırlanmış tasarım kalır ama AF-300 gider. Ama yerine sadece CATS değil, CATS ile birlikte o hacim ve ağırlığı kaplayabilecek başka bir sistem de gelebilir. Pilot için ayrı bir geniş açılı ve multi-spektral (mesela) bir seyrüsefer sistemi monte edilebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 15:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1920
Yaş:
Daha HEWS suitinin RWR/LWR/ECM kismi nasil yerlestirilecek gorecegiz.T129'un burun kisminda ciddi tasarim degisikligi gerekebilir. Tam donanimli HEWS takilmis Skorsky'lere bakin, her taraftan bir anten sarkiyor. T129 uzerinde bunlari nasil takacaklar. Mevcut haliyle zor. Aslinda daha isin basinda AW firmasi ile farkli bir proje modeli ile yola cikilabilirdi. Belki AW139 drivetrain uzerinden 6 tonluk bir Turkiye'ye ozgu taarruz helikopteri cikarilabilirdi.

Italyan'lar simdi AW129'ari degistirecek, 400 milyon avra butceli yeni bir helikopter projesine basladilar. AW149 dinamik organlari (drivetrain) uzerinden 7 tonluk bir taarruz helikopteri planlaniyor. 4 sene sonra ilk prototipler cikar ortaya. A129 uzerindeki silah sistemleri ve sensorler Toplite-3,Spike fuzeleri ve TM197 20mm top aynen transfer edilecekmis maliyeti dusurmek icin. Zaten Toplite-3 EO ve Spike entegrasyonu cok yeni.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 16:29 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1373
Yaş:
Yapılabilir 50 üretim paketi tamamlandığında yerine upgrade edilmiş T-129 U1 tarzı bir platform çıkabilir.
Kompozit gövde değişimi kolay bir işlem önemli olan alt sistemlerin yapısal yük ayarını sağlayabilmek.
Onu başarmak için gelecekte üretilicek gövdedeki sistemlerin yük ve hacim dengesini iyi hesaplayıp boş alan bırakılması lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 19:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Eki 2012, 16:55
Mesajlar: 43
Yaş:
Alıntı:
Üstatlar o iş öyle kolay olmuyor, helide orijinal tasarıma göre yapısal değişiklikler var, Orijinal A129 tasarımından 117 cm daha uzun vs farklar var. Hemen AF 300T yi sökelim arkadan da ağırlık eksiltelim CATS koyalım olmuyor. Kuyruk yapısal olarak değiştirildi, içine konulan braketler vs farklılaştırıldı, öyle çamaşır makinesi denge ağırlığı için konan beton parçası gibi ağırlık konmadı ki tak diye çıkarıp atılsın. Ve orijinal dizayndan farklılaştırılırken tüm mühendislik hesapları AF300T ye göre yapıldı. CATS ve AF300T nin kullanımında kendilerine göre artıları ve eksileri var. Şu anda mevcut heliler AF300T gider. İleride tasarımsal değişiklikler olursa bu konular değerlendirilir.
Bizzat Milli Savunma Bakanı tarafından CATS kullanılacağı söylendiğine göre, komple bir tasarım değişikliği düşünülüyor sanırım.


En son gladyus tarafından 10 Nis 2017, 22:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017, 21:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 721
Yaş: 45
CATS takılacağı söylenmiş demek bakana daha önce. Tam 'O daha yüksek mesafeden ....' derken kesmişler konuşulanları. Belliki zaten beklediğimiz gibi daha iyileştirilmiş performans sunuyor CATS. İstedikten sonra her türlü konur, zaten eklenmesi gereken bir dolu öz savunma sistemi olacaktı, isabet olmuş olur. O ağırlık farkını doldurmak kolay, zor olan hafifletmek zaten... :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2017, 02:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 797
Yaş:
Savunma sanayii müsteşarı geçen haftalarda katıldığı TGRT deki programda da Atak helikopterinde top ve kamera tarafında çalışıyoruz demişti. Kastettiği CATS yerleşimi olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2017, 02:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 148
Yaş:
Resim

Birde bakmışız Flir ve Top tasarımı böyle olmuş. Çok mu ütopik oldu :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2017, 03:19 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7105
Yaş:
Alıntı:
Resim

A129'un bir versiyonu bu. Farklı açıdan fotoğrafını hiç göremedim. Bu yanakların içinde ne var tam olarak? Apache gibi görünüyor daha kaslı bir yapısı var.
Yıllardır bu fotoyu arada sırada görürüm lakin bir derdim var. Bu A129'un başka bir fotosu yok. Varsa da ben bulmaktan acizim. Bu modifikasyon ile ilgili hiç bir kaynak yok, ürüne dönüşmüş mü belli değil.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2017, 03:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 254
Yaş:
Alıntı:
CATS takılacağı söylenmiş demek bakana daha önce. Tam 'O daha yüksek mesafeden ....' derken kesmişler konuşulanları. Belliki zaten beklediğimiz gibi daha iyileştirilmiş performans sunuyor CATS. İstedikten sonra her türlü konur, zaten eklenmesi gereken bir dolu öz savunma sistemi olacaktı, isabet olmuş olur. O ağırlık farkını doldurmak kolay, zor olan hafifletmek zaten... :)
Daha önceleri internette Atak hakkında bazı haberler yapılmıştı , burnu çok ağır diye hatta yerli helikoptere yerli çözüm diye başlık okuduğumu hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam helikopterin arka tarafına ağırlık kondu falan diyorlardı , şahsi görüşüm pek bir tasarım değişikliğine gidilmez sök tak olur sanki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2017, 14:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 354
Yaş:
Merak ettiğim bir konu var. Eskiden her yere gitmek zorunda olan 10 süper kobramız vardı. Şimdi ise hem pilot sayımızi hem helikopter sayımız artıyor.

Helikopter sayımız arttıkça görev etkinliğini arttırmak için, görev brifinginin üzerinde bir alan bilgisi eğitimi söz konusu olabilir mi?

Bir insanın hakkariden-tunceliye her dağın, taşın, tepenin adını-sanını, yapısını ayrıntısıyla bilmesi imkansız.

Oysa şimdi belirli sayıda pilot Cudi dağı ve çevresi konusunda,bir grup Tendürek, bir grup şemdinli konusunda uzmanlaşsa mesela.

Nerede, hangi tepe, hangi mevki var, yolun kaçıncı kmlerinde menfez var, bilinen mağara ağızları neresi vs. gerekirse fotoğraflarla, gerekirse alan gezileri yapılarak, saha komutanları ile tecrübeler paylaşılarak pilotlara öğretilse. Olası operasyonda Atak'ın ekranına ve harekatın komutanına verilecek bir tablete yüklenecek, daha spesifik hazırlanmış yerel bir harita üzerinden birlikte anlık çalışma imkanı sunulsa. Olası bir harekatta ise öncelikle bu pilotlar görevlendirilse.

Operasyonlarda değerli bir etkinlik artışı sağlanamaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2017, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Mar 2016, 18:16
Mesajlar: 15
Yaş: 30
Alıntı:

Operasyonlarda değerli bir etkinlik artışı sağlanamaz mı?
Saglanir, cok da guzel olur, mesela hic olmazsa her kolda bolgeyi yerden da gezmis bir pathfinder/ogretmen olmasi vs, ama nerede bizde?...
Alıntı:
Yıllardır bu fotoyu arada sırada görürüm lakin bir derdim var. Bu A129'un başka bir fotosu yok. Varsa da ben bulmaktan acizim. Bu modifikasyon ile ilgili hiç bir kaynak yok, ürüne mü belli .

Bu konfigurasyon A129'u dis pazarlara tasiyabilmek icin yapildi, ucar bir mock up olarak oylece kaldi, hatta sokulup normal international konfigurasyona dondu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 00:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 157
Yaş:
IDEF fuarında ATAK simülatörü yer alacakmış.

http://www.goklerdeyiz.net/atak-simulat ... -fuarinda/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 02:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 1997
Yaş:
Alıntı:
Nerede, hangi tepe, hangi mevki var, yolun kaçıncı kmlerinde menfez var, bilinen mağara ağızları neresi vs. gerekirse fotoğraflarla, gerekirse alan gezileri yapılarak, saha komutanları ile tecrübeler paylaşılarak pilotlara öğretilse. Olası operasyonda Atak'ın ekranına ve harekatın komutanına verilecek bir tablete yüklenecek, daha spesifik hazırlanmış yerel bir harita üzerinden birlikte anlık çalışma imkanı sunulsa. Olası bir harekatta ise öncelikle bu pilotlar görevlendirilse.

Operasyonlarda değerli bir etkinlik artışı sağlanamaz mı?
Sağlamaz, zaten yapılan şeyler. Pilotlar genellikle görev bölgelerini ezbere bilmenin yanı sıra, aynı bölgeüzerinde başka görevlerde de bulunmuş kişilerdir. Kimisi birliğin operasyon planlarına, kimisi istihbarat faaliyetlerine katkı sağlamakta, bazıları bizzat yerde tim-bölük-tabur komutanı olarak operasyonlarda görev yapmış olabiliyor.

Pilot dahi olsa subaylar -asla- sandığınız kadar az işle meşgul olamazlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5052 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 195 96 97 98 99102 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye