TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 12:47

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 668 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 1214 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 03:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Standardımız M beden iken yavaştan L beden ihtiyacı doğmaya başlamış iken XXL beden almak olur Mi-26 almak, hocam önceki sayfalarda tartışılmıştı bir bakının isterseniz Mi-26 konusuna. Neden olmayacağı belli başlı sebepler ile ele alınmıştı.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 04:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Mil Mi-26 ve CH-47 farklı işlerin araçları.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 07:20 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Tekrar tekrar aynı şeylere cevap vermek biraz sıkıcı olsa da,
Alıntı:
Helikopter seçiminde birçoklarımız önemli bir kriteri gözardı ediyor , o da helikopteri uçuş dışı bakım zamanı ve harbe hazırlık oranları, bahsi geçtiği için örnek vereyim o uçan otobüs olan Mi-26 helikopteri her 1 saatlik uçuş için (uçuş sonrası) yaklaşık 26-28 saatlik bakım süresine ihtiyaç duyar. Bu yüzden de çok ciddi yer hizmeti verilmesi ve oldukça yedekli çalışılması gerekilir. Buna göre geniş bir yer kadrosunun da bulunmasına ihtiyaç duyar
Yani Mi26 yı bir sefere göndereceksiniz ertesinde 1 gün boyunca hangarda haldır haldır yeni sefere hazırlayacaklar. 1 sefer daha tekrar bakım, kaç Mi26 gerekir bu durumda

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 10:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
Alıntı:

Illa ki tek seferde 50 asker tasimak zorunda miyiz?
Illa ki tek seferde 10 kusur tonluk kargo tasimak zorunda miyiz?
(yukaridakilerin ikisini de yapmak zorundaysak, bunu illa ki 10+1 helikopterle mi yapmak zorundayiz?)
Tanesi $65 kusur milyona gelen bu helikopterlerin 10+1 tanesini alacak kadar zengin miyiz?
Tanesi $65 kusur milyona gelen bu helikopterlerin 10+1 tanesinin ithal edilmesi bu kadar gerekli mi?
Bunlari ithal ederek "aga babamiza" daha fazla gebe olmak zorunda miyiz?
Illa onunla bununla (ozellikle de ekonomik olarak perisan durumda olan komsumuzla) sidik yarisina girmek zorunda miyiz?
Bu $800 milyon, gelistirmeye calistigimiz savunma sanayimizin ekonomik destek bekleyen projelerine kanalize edilemez mi?
Bu $800 milyon, temin edilmesi daha elzem baska bir savunma sanayisi platformun icin kullanilamaz mi?
Bu alimi icime sindirememin sebebi, yukarida sordugum sorularda ve su ana kadar yazdigim mesajlarda ozetlenmis ve belirtililmis tereddutlere kendimi ikna edememedir. Ben sahsen CH-47’ler alinirken EKONOMIK ve ZARURET yonunden menfaatlerimizin kili kirk yararak sorgulanmadigini dusunmuyorum.
Sayın üye bir de şöyle düşününüz; şayet o vergiler ile CH-47 alınmamış olsaydı; belki de o paranın da içine edeceklerdi. Oradan birileri çıkıp diyecekdi ki; '' Şurada atıl vaziyette duran şöylece bir kaynak veya imkan var. Ve öylece bön bön bize bakıyor. Adeta ben burdayım-ben burdayım diyor. İnsanın ağzının suyunu akıtıyor. Paracıkların şurada öylece durmasına gönül razı değildir. Gelin şu atıl vaziyette duran kaynaklar ile makam arabalarımızı yenileyelim; Cümle alem Türk' ün gücünü görsün (!) demiş olabilirlerdi:)

Olur mu olur; burası Türkiye...

En azından CH-47 sahibi olduk. Çok da işimize yarayacaktır- onda hiç şüphe yok...
Helikopterimizi, uçağımızı VATANSEVER PİLOTLARIMIZA emanet ettik mi; işte o zaman içimiz rahat.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 11:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
Şu anda o 10 CH-47 elimizde olsa idi, ihtiyaç duyulduğunda Menbiç operasyonunun göbeğine tek seferde, yüksek süratle, 1 saat içerisinde 1 alay komando indirebilirdik mesela. Ve aynı şekilde de geri alabilirdik. Bu büyük bir güç çarpanıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 12:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:

Şu anda öncüleri teslim edilen CH-47 ne zeminde temin edildi? En başta, eskiden yapamadığımız işleri yapabilmek için. Bunlar nedir?
- Üs ve karakolların, mayınlanmış yahut kar altında kalmış yol koşullarında ikmalinin düzenli ve sürekli yapılabilmesi için. Yani, mesela Dağlıca taburu çarıklarını kaynatıp yemesin diye. Jeneratörü mazotsuz kalmasın diye.
- Bir timin (bu teknik bir ekip olur, bir mevzinin yaz konuşlanmasından sorumlu tim olur, muharip komando timi olur, özel birlik olur) teçhizatı ile, bölünmeden, kötü hava şartlarında sıcak ve yüksek koşullarda bir seferde aynı noktaya en hızlı ve güvenli şekilde indirilebilmesi için.
- Daha affedici koşullarda bir yerine üç timi, teçhizatları ile birlikte operasyon bölgesine bir seferde taşımak ve mesela mayınlanmış bir parkuru aşırtmak için. (Kirpi yerine?)
- Uzun menzili ile, bir noktadaki birliğin acilen ihtiyaç duyulduğu noktaya en hızlı şekilde intikali için.
- Sıcak, yüksek koşullarda, helikopterin gerekirse üç yanında tam donanımlı ve yüksek atım hızlı silahların başlarında silah operatörleri ile destek verirken, yine en az bir timin tüm teçhizatı ve kamp yükü ile sıcak bir noktaya bırakılabilmesi için.
- Uzun menzili ve çok uzun havada kalma süresi ile, çok uzun menzilli kurtarma, sızma ve toplama gibi özel birlik harekatlarını yapabilmek için.
Arkadaşlar işin mail boyutunun düşünülmesi tabi ki önemli. Onlarca yetimin hakkı var sonuçta, fakat fakir fukara bir ülkede değiliz, dikkatinizi çekerim o kadar yolsuzluğa soyguna göre mükemmel durumda olduğumuzu söyleyebilirim.

Fakat Sayın HDS'nin belirttiği nitelikler zaman zaman S-70 lerle yapılamayacak ve T-70'ler ile de olmayacak şeyler kendi helikopterimizi kurtarma ağır silah nakliyesinde elzem aletler. Ayrıca bu 11 adet bir stop gap alımı. Kuvvet CH-53K'yı hala bekliyor.

Orada fayda maliyet ekseninde CH-53K - CH-47F karşılaştırması pekhala ileride karşılaştırılıp tekrar karar verilecektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 20:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1151
Yaş: 18
Alıntı:
8-10 kobra ile 20 yıl döndürdükte 8-10 CH-47 ile niye döndüremeyelim?
8-10 kobrayla döndürdük de kaç şehit verdik kobraların azlığından dolayı kim bilir?
Alıntı:
600K kişilik orduyu niye bunlarla döndürelim ki? S-70'ler duruyor, onları çöpe atmadık.
Ondan demedim de, sayı olarak azlığından yakındım, 10 helikopter bu denilen şartlar için az bence, kobra mevzusu gibi olacak herhalde ucundan tadacağız beğenip sonra daha çok almak isteyeceğiz herhalde :lol:

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 21:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Turkiye dogal afetleri cok yasayan bir ulke oldugunu unutmayin. Ne zaman ne olacagi belli olmaz. Deprem, sel, yangin vs. Envanterinde 10 degil belki 20 tane olmasi lazimdi ve hatta simdi degil belki 15-20 sene once olmasi lazimdi. Neyse artik envantere girdiler ama ucuyorlar mi? Ben Ankara'da bulundugun sure icinde, 10 Agustos'a kadar, Guvercinlik tarafina yakin oturmama ragmen gorememistim. Gerci hic bir helikopterin Guvercinlik'ten kalktigini gormedim. Durum duzeldi mi acaba? Yoksa hala ucus yasagi devam ediyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 22:46 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Alıntı:
Turkiye dogal afetleri cok yasayan bir ulke oldugunu unutmayin. Ne zaman ne olacagi belli olmaz. Deprem, sel, yangin vs. Envanterinde 10 degil belki 20 tane olmasi lazimdi ve hatta simdi degil belki 15-20 sene once olmasi lazimdi. Neyse artik envantere girdiler ama ucuyorlar mi? Ben Ankara'da bulundugun sure icinde, 10 Agustos'a kadar, Guvercinlik tarafina yakin oturmama ragmen gorememistim. Gerci hic bir helikopterin Guvercinlik'ten kalktigini gormedim. Durum duzeldi mi acaba? Yoksa hala ucus yasagi devam ediyor mu?
Hocam uçuş oluyor ara ara CN ler kalkıyor bir de Falcon tarzı bir jet arada kalkıp iniyor ama onun dışında faliyet görmedim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2016, 23:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 790
Yaş:
Alıntı:
Turkiye dogal afetleri cok yasayan bir ulke oldugunu unutmayin. Ne zaman ne olacagi belli olmaz. Deprem, sel, yangin vs. Envanterinde 10 degil belki 20 tane olmasi lazimdi ve hatta simdi degil belki 15-20 sene once olmasi lazimdi. Neyse artik envantere girdiler ama ucuyorlar mi? Ben Ankara'da bulundugun sure icinde, 10 Agustos'a kadar, Guvercinlik tarafina yakin oturmama ragmen gorememistim. Gerci hic bir helikopterin Guvercinlik'ten kalktigini gormedim. Durum duzeldi mi acaba? Yoksa hala ucus yasagi devam ediyor mu?

Değişen hiç bir şey yok en son bir tane Casa indi onun haricinde inen kalkan hiç bir şey görmedim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2016, 16:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Mar 2013, 21:20
Mesajlar: 580
Yaş:
Bugün saat 13:30 sıralarında Afyonkarahisar semalarından, İzmir yönünden gelen 1 Eurocopter AS-532UL Cougar ve 2 tane CH-47 geçti. Afyonkarahisar Hava Meydan Komutanlığında yakıt ikmali yapmışlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2016, 19:42 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5588
Yaş:
https://www.youtube.com/watch?v=hL2dqzkGthE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2016, 20:45 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 682
Yaş:
Alıntı:
Bumudur.
Budur.
Başka birsey yapmasa da olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2016, 20:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:55
Mesajlar: 37
Yaş:
Mi-26T2 5 adet temin edilse ve karakolların iaşe temini ve kuvvet aktarımı için kullanılsa olmaz mı ? İlla amerikan helikpteri almak zorundamıyız NATO ile uyum sağlamak zorunluluğu devam ettirilmelimi ? Artık alternatifleri değerlendirme zamanı değilmi ? Hadi olmadı AFAD yada AKUT da deprem için mutlaka olmalı keza kızılay içinde gerekli bir kabiliyet...

Resim

Resim

Çin Rusya

Yeni nesil ağır yük helikopteri için çalışmalara başlayan Rusya ve Çin bir taşla iki kuş vurmayı hedefliyor. Toplam kalkış ağırlığı 12-14 toh arasında değişecek bu helikopterden Rusya almayacak zira hali hazırda envanterde bulunan Mi-17 ve Mi-26 model helikopterler Rusya’nın bütün nakliye ihtiyaçlarını karşılıyor.

ÇİN HELİKOPTER PAZARI HIZLI BÜYÜYOR

Russian Helicopters şirketinin genel direktörü Alexander Mikheyev, Çin helikopter pazarının hızlı büyüyen pazarlardan biri olduğunu belirterek, ortak üretim programına her iki ülke hükümetlerinin onay vermesiyle gelecekte birçok ortak projenin daha hayata geçilebileceğine vurgu yaptı. Çin AVIC şirketinin genel müdürü Lin Zuoming da Rus yapımı Mi-26 helikopterlerinin Sichuen eyaletinde 2008 ve 2013 yılında yaşanan depremlerde çok önemli görevler icra ettiğini, Rusya ile ortak helikopter üretme projesinin know-how anlamında kendi endüstrilerine büyük katkılar sunacağını kaydetti.

HIZI SAATTE 300 KM, MENZİLİ 630 KM

Orta ve ağır sınıf kategorisinde yer alacak olan helikopterin maksimum 38.2 ton kalkış ağırlığına, saatte 300 km hıza ve 630 km menzile sahip olması planlanıyor. Helikopterin en büyük özelliği ise uçuş tavanının 5 bin 700 metre olması. Bu sayede helikopter Çin’in en yüksek dağlık bölgelerine bile rahatlıkla nakliye taşıyabilecek. 200 adet üretilmesi hedeflenen helikopterin teslimatına 2040 yılında başlanacak.

ÇİN'DE 400 ADET RUS HELİKOPTERİ VAR

Çin, Rus yapımı helikopterlerin en büyük müşterisi konumunda. Ülke envanterinde 300 tanesi Mi-17 olmak üzere, Kamov Ka-27/28/31, Mi/26TS ve Ka-32A11BC model helikopterlerden yaklaşık 400 adet bulunuyor.

Şu anda dünyanın en büyük ağır yük helikopteri 56 ton kalkış ağırlığı, 20 ton yük taşıma kapasitesine sahip olan yine Rus yapımı Mi-26. Helikopterin kullanıcıları arasında Rusya, Hindistan ve Ukrayna gibi ülkeler bulunuyor.

Fransız -Alman

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2016, 09:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:

Apache nin arkasında sallanan paraşüt ne amaçla kullanılıyor?

Sallıyorum ama, Acaba arka pervane arıza yaparsa oluşacak salınım ve dönme etkisini dengelemek için mi açılıyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2016, 10:49 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Taşıdığı yükün fıldır fıldır dönmesini engellemek için

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2016, 18:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Alıntı:
Taşıdığı yükün fıldır fıldır dönmesini engellemek için
Teşekkürler


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2016, 18:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 23:28
Mesajlar: 67
Yaş:
Maalesef 2 şehit varmış, haberler geçiyor..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2016, 13:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 52
Yaş: 31
CH-47 Chinook @ HMAS Adelaide

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2016, 20:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
IR bastırıcı hala yok

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2016, 22:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Ir supressor(bastirici) oldugunda motorlarin egzost cikisi asagidaki gibi olmasi lazim(di) eger Kanadali Davis Engineering firmasinin IR supressor sistemi kullaniliyorsa. UH-1H modernizasyoun ve T129'lerde ayni firmanin sistemleri kullanilmisti.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 16:39 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 04:00
Mesajlar: 30
Konum: Bursa
Yaş: 17
[youtube]https://youtu.be/rTlGHswPahY[/youtube]
Taze taze yeni video atmışlar :)

_________________
Her millet, layık olduğu yaşayışa erer!..
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 16:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 790
Yaş:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 19:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5185
Yaş:
Tüh İzmire gelmişler. Bilsek bir fırsat ilk uçuşlarını görmeye giderdim. Hayırlısı olsun ordumuza uçan canavarlar. Galiba 5 ettiler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 19:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 629
Yaş: 27
Tarihte yapılmış en verimli araçlardan biri bana göre.
Asker ve cephane taşıma için harika bir araç.Bir tanesi 2 sefer yapsa 120 kişi taşır.
10 kirpinin yapacağı işi şıp diye yapar.


Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 19:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Alıntı:
Tüh İzmire gelmişler. Bilsek bir fırsat ilk uçuşlarını görmeye giderdim. Hayırlısı olsun ordumuza uçan canavarlar. Galiba 5 ettiler.
Bunlar ilk gelen 3. Şu anda 3 tane var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 19:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:

Ne güzel video olmuş. Heyecanla izledim. Teşekkürler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 19:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Resim

Yeni farkettim, Chinook bile Ege-Ankara arasında Afyon'da ihtiyaç molası vermiş :) Aklıma bunu getirdi

Alıntı:
30 Ağustos Ortadoğu'yla Komşu Olmaktan Kurtuluş Bayramı Yunanistan'da Coşkuyla Kutlandı...

Başbakan: "Bir İzmir için kendimizi yakacaktık..."

Cumhurbaşkanı'nın konuşmasının ardından söz alan Başbakan Antonis Samaras ise şu an ülke olarak biraz sıkışık olduklarını kabul ederken, her şeye rağmen Suriye'ydi, Mısır'dı, Irak'tı gibi dertlerinin bulunmadığına dikkat çekti. "Şimdi doğruya doğru, zamanında yenildik, oralardan kovulduk falan diye biraz içimiz burkuldu ama derler ya her işte bir hayır var diye. Allah yüzümüze bakmış resmen. Maddi meseleler nasılsa çözülür, para bi şekilde bulunur" diyen Başbakan Samaras, daha sonra sözlerine şu şekilde devam etti:

"Burda yine iyi böyle. En kötü ekonomik kriz oluyor, o da rehavetten. Şimdi oralarda olsak, Türk'ü Kürdü, Arabı, İranlısı derken bin tane milletle uğraşacaktık. 'İngiltere girerse girer miyiz?', 'Şurayı bi bombalasak Amerika ne der?' falan bi ton derdimiz olacaktı. Hayır yani bir İzmir'i almak için sorarım bu kadar çileye katlanmaya değer mi? Dikkat ettiyseniz daha Uşak'ı, Kütahya'yı, Afyon'u saymıyorum bile. Şu an Türk dostlarımız bile oralarda çok duramıyor, en fazla bi yarım saat ihtiyaç molası verip hemen koşarak denize doğru gidiyolar. Öyle iğrenç yerler.."
http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=222701


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2016, 01:05 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Tüh İzmire gelmişler. Bilsek bir fırsat ilk uçuşlarını görmeye giderdim. Hayırlısı olsun ordumuza uçan canavarlar. Galiba 5 ettiler.
Bunlar ilk gelen 3. Şu anda 3 tane var.

1+3=4 eder :D :D

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2016, 21:37 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2015, 13:48
Mesajlar: 311
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 17:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
CH-47 yerine Mil Mi-26'lar düşünülemez miydi? F/p oranı baya daha yüksek gibi CH-47 ye göre...
Mi-26 dünyanın en gereksiz, Rus ekololünün de en ego yüklü ürünüdür. İşletim maliyetleri abartıdır, her 10 saatte değişmesi gereken parçaları vardır. 100 saatlik bakımında neredeyse alet yeniden oluşturuluyor. Fotoğraflarla aşk yaşamamak lazım, bir de realite diye bir şey var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 17:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
CH-47 yerine Mil Mi-26'lar düşünülemez miydi? F/p oranı baya daha yüksek gibi CH-47 ye göre...
Mi-26 dünyanın en gereksiz, Rus ekololünün de en ego yüklü ürünüdür. İşletim maliyetleri abartıdır, her 10 saatte değişmesi gereken parçaları vardır. 100 saatlik bakımında neredeyse alet yeniden oluşturuluyor. Fotoğraflarla aşk yaşamamak lazım, bir de realite diye bir şey var.

Parca yaninda birde yaktigi yakit var. Sokak agzi konusursak, benzilik sahibi olman lazim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016, 18:02 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 172
Konum: İstanbul
Yaş: 32
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
CH-47 yerine Mil Mi-26'lar düşünülemez miydi? F/p oranı baya daha yüksek gibi CH-47 ye göre...
Mi-26 dünyanın en gereksiz, Rus ekololünün de en ego yüklü ürünüdür. İşletim maliyetleri abartıdır, her 10 saatte değişmesi gereken parçaları vardır. 100 saatlik bakımında neredeyse alet yeniden oluşturuluyor. Fotoğraflarla aşk yaşamamak lazım, bir de realite diye bir şey var.

Parca yaninda birde yaktigi yakit var. Sokak agzi konusursak, benzilik sahibi olman lazim.
Benzinliği de geçtim ben Rusların hep sattıklarıyla değil, devamında sattıkları yedek parçalarla para kazandığını düşünüyorum.
CH47 candır, gerisi halk diliyle laylaylom, havacılık terminolojisiyle "bir halt olmaz", genel haliyle de heyecandır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 12:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Mi-17 Modernizasyon sorununu iliklilerine kadar yaşamış, midesi bulanmış bir orduya Mi-26 satmak ne kadar mümkün düşünün :) Rus silahlarına hayranlık duyabilirsiniz bunu kimse eleştiremez zaten ama bu aletlerin kullanımı, bakımı, bakım idame masrafı, saatlik uçuş masrafı gibi işi realiteye vuran başlıkları konuştuğumuzda Rus ekolünün Türkiye'de var olmasının hayal bile edilmemesi gerektiğini anlamak zor değil.

Hatta Türkiye doğru proje yönetimleri ile Tuboprob/Turboşaft motor üretirse, muhtemeln Rus ekollerinden daha kolay bir bakım idame süreci ve daha uygun maliyetle bile olabilecektir...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 15:49 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 566
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Mi-26 dünyanın en gereksiz, Rus ekololünün de en ego yüklü ürünüdür. İşletim maliyetleri abartıdır, her 10 saatte değişmesi gereken parçaları vardır. 100 saatlik bakımında neredeyse alet yeniden oluşturuluyor. Fotoğraflarla aşk yaşamamak lazım, bir de realite diye bir şey var.

Parca yaninda birde yaktigi yakit var. Sokak agzi konusursak, benzilik sahibi olman lazim.
Benzinliği de geçtim ben Rusların hep sattıklarıyla değil, devamında sattıkları yedek parçalarla para kazandığını düşünüyorum.
CH47 candır, gerisi halk diliyle laylaylom, havacılık terminolojisiyle "bir halt olmaz", genel haliyle de heyecandır.


4.cü veya 5.ci tekrarım çeşitli forumlarda zannedersem;
Alıntı:
Tekrar tekrar aynı şeylere cevap vermek biraz sıkıcı olsa da,
Alıntı:
Helikopter seçiminde birçoklarımız önemli bir kriteri gözardı ediyor , o da helikopteri uçuş dışı bakım zamanı ve harbe hazırlık oranları, bahsi geçtiği için örnek vereyim o uçan otobüs olan Mi-26 helikopteri her 1 saatlik uçuş için (uçuş sonrası) yaklaşık 26-28 saatlik bakım süresine ihtiyaç duyar. Bu yüzden de çok ciddi yer hizmeti verilmesi ve oldukça yedekli çalışılması gerekilir. Buna göre geniş bir yer kadrosunun da bulunmasına ihtiyaç duyar
Yani Mi26 yı bir sefere göndereceksiniz ertesinde 1 gün boyunca hangarda haldır haldır yeni sefere hazırlayacaklar. 1 sefer daha tekrar bakım, kaç Mi26 gerekir bu durumda

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 16:04 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 429
Yaş:
Forumda ne zaman CH47 muhabbeti dönse belirli aralıklarla sürekli "Mi26" tartışma döngüsü başlıyor. Çok merak ediyorum, CH47 alımı esnasında SSM yetkilileri masaya Mi26'yı yatırmış mıdır acaba ? Masaya yatırmayı geçtim Mi26'nın esamesi bile okunmamıştır muhtemelen. Yani kulislerde konuşulduğunu dahi sanmıyorum. Zira kendileri çok ağır yükler taşıyarak güçlü gibi gözüken vs Rus ekolünde değişilmez yer tutan "şov yapma" maksadıyla üretilmiş dünyanın en gereksiz helosudur. Diğer tarafta ise kendisini defalarca kanıtlamış dünyanın en gerekli ve kullanışlı helolarından birisi var. Ayıp. Mi26'nın konuşulması gereken negatif yönleri ve masrafları yukarıdaki mesajlarda zaten fazlasıyla yazılmış tekrar tekrar başa dönmeye gerek yok. Bunun haricinde bu helikopterin tek bir artısı ve mantıklı kullanım amacı bulunmamaktadır. Tartışmaya, mesaj yazmaya, zaman harcamaya bile gerek yok ama nedense forumda sürekli gündeme geliyor belirli aralıklarla. Rusların absürt büyüklükte mantık sınırlarını zorlayan ve son derece kullanışsız şeyler üretip bunun üzerinden biz güçlüyüz en büyük biziz tarzında reklam ve propaganda yapma merakı bizim üzerimizde dahi bir etki bırakmış demek ki. Bu zihniyet 90'larda tarihe gömüldü ve bunları artık kimse yemiyor sanıyordum oysa ki.

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 16:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Olduya Mi-26 alsan, o buyuklukte helikopteri sokacak hangarda yoktur. Sovyetlerin soguk savas donemlerini ve ucsuz bucaksiz cografyasinda kurdugu usleri ve savunma tesislerinin agir yuk ihtiyaci tasinmasi icin dusunulmus, ve ozel tasarlanmis bir cozum. Artik uzerine bir sunger cekip CH-47 konusalim, mesela tandem rotorun faydalarini konusalim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2016, 16:55 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7343
Yaş:
Kimse 300 adet helikopteri şov olsun diye üretip yıllarca kullanmaz. Mi-26, Mil dizayn bürosunun onlarca yıllık deneyimlerinin ürünü. Daha Mi-26 servise girmeden 20 yıl önce aynı adamlar o zamanın en büyük helikopteri Mi-6'yı kullanıyorlardı ve 900'den fazla Mi-6 üretildi.

Bu "çok ağır" nakliye helikopterleri Sovyet doktrininin ve zorlu Rus stepleri ile Sibirya'nın bir zorunluluğu. Bu nedenle bize gelmez. Çin'e gelir çünkü hatırı sayılır bir yüzölçümü ve kocaman bir ordusu var. Ama bize gelmez.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2016, 00:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:55
Mesajlar: 37
Yaş:
Sanırım aldığınız bir silahın hele bunu kredi ile belli şartlarda almışsanız. Yarın silahı veren tarafça kullanımının kısıtlanması olasılığı.

Bu tür bir durumu hali hazırda yaşıyoruz örnek FLIR kısıtlaması kaynak :Savunma ve Havacılık Sayı:175

"ABD hükümeti, üzerinde lazer hedef güdümleyici sensörü bulunan StarSAFIRE 380-HDL FLIR faydalı yüklerinin Türkiye'ye doğrudan/ticari satışını yasaklamıştır"

Şunu sormamız gerek neden envanterde BH ,Eurocopter, Mi-17 üç farklı kaynak çeşitlemesine gidildi ? Benim cevabım kısıtlama ve yasaklamalarla mücadele için olduğunu tüm forum benden daha iyi hatırlayacaktır.

Tamda bu noktada Ağır Yük Helikopteri Tedariğinde ABD kaynaklı süren tedarik süreci, Rus Kaynaklı tedarik olasılığı, Avrupa Orjinli yeni projeye katılım olasılıkları içinde Rus kaynaklı tedarikin dile getirilmesinin temelinde, gerektiğinde bu kabiliyetin kullanımında olası karşılaşılabilecek kısıtlamaları , yasaklamaları nasıl aşabilirizin yolunu araştırmaktır.

Rus orjinli silahların envanterde olması herkesçe bilinen bir takım kısıtları olmakla birlikte, ülkemizin varlığına tehdit oluşturan ve zamanı geldiğinde ihtiyaç duyacağımız kabiliyetlerin, kısıtlama ve yasaklamalardan etkilenmemesi için oluşturulabilecek stratejiyi desteklemesi içindir.

Yoksa çin gibi ülkeler bir şekilde bu helikopterleri işletmektedir. Tabiki her ülke kendi coğrafi özelliklerine göre ihtiyaçlarını karşılayacak ve bu ihtiyaçları karşılarken maliyetinede katlanacaktır.

Önemli olan ülkemiz için bu kabiliyet kazanımı yasaksız ve kısıtlamasız nasıl olabilir ve bunun(Rus sistemini envantere almanın ve operasyonel tutmanın) maliyetine değer mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 11:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 855
Yaş: 45
CH-47'lerimizin aktif olarak G.doğuda operasyonda kullanıldığına dair hiç bir haber varmıdır acaba? Yoksa hala eğitim sürecinde devammı ediyorlar?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 14:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
Şu an için elimizde kaç adet var? Umarım ileriki tedariklerle 20 li sayıları aşar


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 14:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Şu an 3 adet mevcut. Sanıyorum kuvvet bir adaptasyon sürecinde EH sistemleri takılımı geldi bilemiyorum öyle değil ise TAI/Aselsan ikilisinin bir elinden geçer muhakkak.

Şu an çok ihtiyaç olunan durumlarda Kullanacaklardır sayı az....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 15:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Şu an 3 adet mevcut. Sanıyorum kuvvet bir adaptasyon sürecinde EH sistemleri takılımı geldi bilemiyorum öyle değil ise TAI/Aselsan ikilisinin bir elinden geçer muhakkak.

Şu an çok ihtiyaç olunan durumlarda Kullanacaklardır sayı az....
Seyrettigim CH-47 goruntulerinde helikopterler uzerinde henuz HEWS'e ait fuze ikaz sistemleri yoktu. Sadece flare/chaff dispenserleri gorunuyordu. Minimum seviyde Aselsan lisansli urunu AAR-60 MILDS fuze ikaz sistemleri, ve ALQ-144 IR jammer EH donanimlari tam takilmadan operasyonlara gonderilmezler diye tahmin ediyorum. Ayrica motorlar uzerinde IR supressor denilen motor gazinin IR isini dusuren aparat takili degil sanirim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 15:30 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Türk CH_47F'leri ABD Kara Kuvvetleri konfigürasyonunda teslim ediliyor. ASELSAN HEWS vb entegrasyonu şu aşamada gündemde değil

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 15:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
New features on the CH-47F (as compared to earlier models) include the digital Common Avionics Architecture System (CAAS) from Rockwell Collins + modifications to the airframe to reduce vibration. The upgraded CAAS cockpit comes with MFD-268C3 multi-function display units, CDU-7000 control display units, PSM-8600 processor switch modules, and VPM-8600 video processor modules. CAAS also includes a digital data bus that permits installation of enhanced communications and navigation equipment for improved situational awareness, mission performance, and survivability. The CAAS interfaces with the BAE Systems Digital Advanced Flight Control System (DAFCS). The new aircraft uses more powerful Honeywell T55-GA-714A engines that improve fuel efficiency and enhance lift performance. Also, the CH-47F features the AN/ARC-231 Airborne Communication System from Raytheon, which includes two UHF/VHF AM/FM radios. Older Chinooks were equipped with AN/ARC-164 (UHF-AM) and AN/ARC-186 (VHF-AM/FM) radios. The CH-47F is also equipped with two AN/ARC-201 SINCGARS radios, one AN/ARC-220 high frequency radio, and one L-Band BFT transceiver. Other CH-47F equipment includes the AN/APX-123(V) Identification Friend or Foe (IFF) transponder.
Kaynak: http://www.bga-aeroweb.com/Defense/CH-47-Chinook.html

Buna göre standart konfigürasyon bu? EH sistemleri ile ilgili çok bir şey göremedim. MWR, LWR gibi sistemler yok ki bu helikopteri resmen donatmalıyız. Tam bir ManPADS koruması olmalı ben mi yanlış düşünüyorum?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 16:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Türk CH_47F'leri ABD Kara Kuvvetleri konfigürasyonunda teslim ediliyor. ASELSAN HEWS vb entegrasyonu şu aşamada gündemde değil
O zaman US Army'nin CH-47F'leri uzerindeki standart AN/AAR-39 RWR(radar ikaz) ve AN/AAR-57 fuze ikaz sisteminin KKK CH-47F'lerinde olmasi gerekir ama teslim edilen helikopterler ciplak, sadece bos anten yuvalari gozukuyor. Sadece chaff/flare dispenser takili gelmisler. ALE-47 sistemi olabilir. Belki ilerki tarihlerde, teslim edildikce eksikler takilir. KKK'nin HEWS alt sistemleri kullanarak bir standart olusturmasi gerekirdi. Tahminim ful suit HEWS entegrasyonu yapmak icin Boeing bir dolu para istemistir, SSM/KKK'de simdilik kalsin, ilerde bakariz diye laf etmistir muhtemelen.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 21:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Zaten bizdeki helilerde de pek bi fark yok...hemen harekat bolgesinde gorevlendirilebilirler problem yok. Sistem takilmasi falan da gereekmez.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2016, 22:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Zaten bizdeki helilerde de pek bi fark yok...hemen harekat bolgesinde gorevlendirilebilirler problem yok. Sistem takilmasi falan da gereekmez.

Neden böyle düşündünüz? S-70'ler boş mu geziyor Doğuda???


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2016, 02:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Evet..s 70 ler whiskey ler belki ataklar hepsi bos geziyorlar....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2016, 00:04 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eki 2016, 11:58
Mesajlar: 11
Yaş: 20
Resim
Resim


Ankara semalarında kendisi ile rast geldik.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2016, 00:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Alıntı:
Evet..s 70 ler whiskey ler belki ataklar hepsi bos geziyorlar....
Üstad birazcık daha açar mısınız ?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 668 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 1214 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot], Heise IT-Markt [Crawler], isamorgil, Tenger ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye