TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Oca 2018, 17:44

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 421 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 9 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2015, 10:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Haz 2014, 11:48
Mesajlar: 487
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

sikorsky'i airbus alacak diye haberler cikiyordu bir ara.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2015, 10:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
sikorsky'i airbus alacak diye haberler cikiyordu bir ara.
Çok ilginç....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 02:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4545
Yaş:
Alıntı:
sikorsky utc’den spin-off olup bağımsız bir şirket olarak yoluna devam edecek, yıl sonunda.
TAI’de para/akıl varsa pzl-mielec’i satın alır sikorsky’den.

Pzl-mielec ne gibi artılar katacak TAI'ye?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 05:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4545
Yaş:
Alıntı:
aldığımız S70B ler orda yapılmıştı, abd dışındaki tek üretim hattı.
örnek: şirketi satın al, teknolijiyi ve üretim hattını TAI’a taşı, PZL’i kapat, sikorksy’in avrupa/ortadoğu üretim merkezi ol.

ALP havacılık’ın durumuda daha kuvvetlenir.
O kadar işe bizim TAI girmez bence. Derseniz ki alıp oradaki işe yarar ekibi buraya taşıyalım o ayrı konu tabi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2015, 07:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1332
Yaş:
Sikorsky'nin az kar getirmesi, kendini anca döndürmesi önemli.
Sıfırdan helikopter üretip bir marka yaratmanın, bu markayı piyasada güvenilir hale getirip kendini kabul ettirmenin , lobi faaliyetleri güçlü değilken bile iyi satmanın, Fiyatlı satıp yüksek kar ile ar-ge' ye devam edebilmenin, böylece sürdürülebilir bir gelişmenin aslında ne kadar zor olduğunu gözler önüne seriyor. Bu lobi, bilinirlik, güvenilirlik , tecrübe varken bile anca kar ediyorlarsa piyasa gerçekten çetin demektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 15:45 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 460
Yaş:
Lockheed Martin; Sikorsky şirketini 9 Milyar Dolara satın alıyor.

http://www.cnbc.com/2015/07/20/lockheed ... llion.html


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 23:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 684
Yaş:
Bayağı ucuza gitmiş sanki


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015, 11:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 1006
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Şirketi satan alan borçlarınıda yükleniyor. Bir o kadar daha ödeme yaparlar sağa sola..

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 11:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2780
Yaş:
HEWS modernizasyonu geçiren bir helikopter Azerbaycan'daki TURAZ tatbikatına katılmış.


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 12:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
Kuyrukta, aşağıdaki RWR, yukarıdaki RFJ..

RF kitler S-70'lere takılmaya başlandı aslında.. Sanıyorum artık 2'en fazla helikopterde var.. Ancak aslen ne amaçla Azerbaycan'a bunların gönderildikleri bence hoş bir bulmaca olur.. Mevcut Rus menşeili sistemler üzerindeki etkinliğin sınmamsı için mi (EHTES yetmez mi?) yoksa Azerbaycan'a bunların reklamını da yapmak için mi?..

Ya da bu tatbikata özel birliklerimizden biri de mi gitti?.. Bu halleri ile bizim SAR S-70'lerin özel birliklerin destek görevlerinde mi kullanılacak?..

Süreç çok uzun sürdü falan ama, galiba çok bize özel ve yetenekli bir sisteme sahip olduk.. Fiziki özellikleri iyileştirilmeye her zaman açık olabilir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 13:05 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Üzerinde taşıdığı bu ekipmanların ağırlığı taşıma kapasitesini etkilemiş midir? Nereden baksan ~100kg eder.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 13:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Tem 2015, 09:28
Mesajlar: 45
Yaş:
Alıntı:
Üzerinde taşıdığı bu ekipmanların ağırlığı taşıma kapasitesini etkilemiş midir? Nereden baksan ~100kg eder.
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 14:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2015, 11:37
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
Kuyrukta, aşağıdaki RWR, yukarıdaki RFJ..

RF kitler S-70'lere takılmaya başlandı aslında.. Sanıyorum artık 2'en fazla helikopterde var.. Ancak aslen ne amaçla Azerbaycan'a bunların gönderildikleri bence hoş bir bulmaca olur.. Mevcut Rus menşeili sistemler üzerindeki etkinliğin sınmamsı için mi (EHTES yetmez mi?) yoksa Azerbaycan'a bunların reklamını da yapmak için mi?..

Ya da bu tatbikata özel birliklerimizden biri de mi gitti?.. Bu halleri ile bizim SAR S-70'lerin özel birliklerin destek görevlerinde mi kullanılacak?..

Süreç çok uzun sürdü falan ama, galiba çok bize özel ve yetenekli bir sisteme sahip olduk.. Fiziki özellikleri iyileştirilmeye her zaman açık olabilir..
Konya'da ki tatbikata MAK katılmıştı. Azerilerle ortak eğitim uçuşlar yapıyorlardı. Azerbaycan Türkü Mi-17'lerinin gelme sebebide oydu.

_________________
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz...


En son cemdogut tarafından 09 Eyl 2015, 17:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015, 14:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Hocam teşekkürler ama bu helikopter çıplak. Bu resimleri bende biliyorum. Uçan araçlara eklenen her yeni ekipmanın doğal olarak bir ağırlığı var. Eğer bir C-130'da bile gramı gramına yakıt/yük/mesafe ayarlaması yapılıyorsa bunlarda da mutlaka bir şeyler yapılır. Atıyorum 15 personel yerine 14 personel gibi. Yada yakıt ayarlaması gibi. İşte ben bunu soruyorum. Taşıma kapasitesinden ne kadar feragat ediliyor?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 12:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 861
Yaş:
Bu projede Son durum nedir? Abd taş mi koyuyor.?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016, 22:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:48
Mesajlar: 82
Yaş:
Sözleşme imzalanmasına müteakip, 16 ayın sonunda imalat başlayacak, 55. ayın sonunda OGM'nün ilk helikopteri teslim edilecekti. Aradan 25 ay geçmiş. Henüz imalat başlamadı. Neler oluyor demeden yapamıyor insan?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016, 22:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 861
Yaş:
Keşke italyan tasarımını secseydik.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016, 23:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:48
Mesajlar: 82
Yaş:
Alıntı:
Keşke italyan tasarımını secseydik.
Kimi seçersek seçelim, ben Türk müyüm, sorgulamasını yapma düşüncesini beynimden atmama engel olamıyor.
Türkiye'de değilde Polonya'da ki üretim için, aynı şartlarda anlaşmış olsaydık, belkide ilk 20 helikopter teslim edilmiş olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016, 23:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 861
Yaş:
Yerli katkı israrimiz abd tarafından hoş karşılamadığı belli. Bence abd şirketine ihaleye katılma şartı olarak sözleşme sonrası mal teslimi için bir dead line verilmeli aşılması durumunda tazminat talebinde bulunulmali . Bu tarz onay mekanizmalarını aşmak için proaktif işler yapılmalı. Şimdi abd de demokratlar yine iktidar olsa malı vermeyeceklermi? Harcadigimiz zamana yazik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2016, 16:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
Yerli katkı israrimiz abd tarafından hoş karşılamadığı belli. Bence abd şirketine ihaleye katılma şartı olarak sözleşme sonrası mal teslimi için bir dead line verilmeli aşılması durumunda tazminat talebinde bulunulmali . Bu tarz onay mekanizmalarını aşmak için proaktif işler yapılmalı. Şimdi abd de demokratlar yine iktidar olsa malı vermeyeceklermi? Harcadigimiz zamana yazik
Bunun devletle (ABD) ilgisi yok, şirketler arası anlaşmazlık. Yeni patron (LM) işi inceliyor.
Aslında tek bir şirketle birden çok proje yürütmek çok mantıklı değil, olmamalı. Ama LM'nin sürece dahil oluş biçimi sıradan şekilde gerçekleşmedi. Bu nedenle proje süreci açısından talihsiz oldu....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2016, 20:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
TAI+SSM’nin gidip alması lazımdı o şirketi, 9 milyar nedir ki ? Suriyeli göçmenlere 10 milyar harcadık.
ciddi mi bu oneri? Kusura bakma ama 9.1 milyar dolar nakiti bulsan bile alamazsin. ABD'nin kapitalist ekonomik sistemine aldanmayin. ABD'nin askeri kritik teknolojilere sahip sirketlerinin YABANCILARA satislarinda soz sozu ABD senatosu soyler. Ingiliz bir sirketine ses cikarmayabilirler ama bir Cin veya Turk sirketine Sikorksy gibi buyuk bir firmayi sattirmazlar. Ayrica SEC denen bir kurum var. Para ve Sermaye piyasasi kurulu gibi bir sey. Bu kuruldan da onay almak gerekiyor. Alaci sirket TAI ise buyuk ihtimal SEC'te onay vermez cunku TAI'nin Sikorsky gibi bir sirketi yontemeyecegi ve degerinin dusecegini dusunur. Sikorsky'nin hissedarlarida onaylayacak ayrica.

TAI'nin almasinin uygun oldugu ama Cinlilerin satin aldigi sirketi ben size soyleyeyin. Cirrus isimli SR-20 serisi sivil havacilik amacli ucaklari ureten sirket 210 milyon dolara Cin Hukumetinin sahibi oldugu bir sirkete satildi. Cirrus sivil/sportif havacilik piyasasinda onemli bir firma ve ciddi satis rakamlari var. TAI'nin bu sirketi bunyesine alarak hem TAI'de bu ucaklari uretebilirdi hemde Avrupa ve Asya pazarina bu ucaklari onerebilirdi. Cirrus'in SF50 isimli dusuk maliyetli 6 kisilik Is jeti projesi vardi. Bazi know-how gerektiren isleri TAI'de yapabilmek icin teknoloji ve know-how sahini firmalari satin almak ve ortakliklar yapmak lazim. TAI'nin Cirrus gibi firsatlari kollamasi lazim. Kafadan bir 80-100 SR-20 serisi ucagi THK, TSK'na satardi aslinda. Malum halen HvKK'nin T-41'ler yerine baslangic egitim ucagi ihtiyaci icin ihale var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2016, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 553
Yaş: 22
Robust üstadım sizin de belirttiginiz sivil tandanslı bu şirketleri takip ve tespit eden bir operatif birim veya ne biliyim bir icra komitesi felan var mı ? Varsa efektif calışmak ta mı ? Tamamen ama tamamen haklısınız çeşitleme, deneyimleme, bilgi edinme daha en iyi başka nasıl bir yolla yapılabilir ki hem de üstüne kar ediyorsunuz ve parlak beyinleri emriniz altına alıyorsunuz. Yazıktır ya. Olmayacak şeyler peşinde hayal kurulacağına, olmayacak şeyler nasıl olabilir hale getirilebilir konusun da düşünmek ve saman altından su yürütmek gerek ki gelecek daha somut şekilde karşımızda durabilsin değil mi.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2016, 00:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 861
Yaş:
TAI de yönetimsel sıkıntılar var gibi bir görünüm var. Gelişime en açık alanda çalışıyorlar, ancak hala yerlerinde sayıyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2016, 00:11 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Anka'nın motor üreticisi de Çine gitmişti...

Devlet bağlantılı şirketler de devlet memuru zihniyetiyle yönetiliyor. İnovasyon, agresif büyüme, rakip şirketleri bünyeye katma falan gibi dertleri yok...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 10:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 800
Yaş:
MSB'na güre müzakereler devam ediyormuş ve ilk helikopter 2020 yılından itibaren envantere girecekmiş;

http://www.airkule.com/haber/SIKORSKY-L ... OLDU/23478


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 10:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 860
Yaş: 45
İşi yaymak devletin işine geliyor tabiki.. Hükümet cebinden çıkacak paraya bakar.. E kullanıcının elindede işlere yetecek kadar bir hayli helo olunca, kimseyi kasmıyor anlaşılan.. Esas kasması gereken konu Patriot, Aster füze önleme sistemi tedariği ki o da pek kasıyor gibi durmuyor.. Gayet rahat ve sakin uzuyor, gidiyor..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 11:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 561
Yaş:
Biz işi yaymıyoruz hocam anlaşma Kongre onayı bekliyor yanlış hatırlamıyorsam.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 11:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Plana göre, ilk helikopterin teslimatının 2020'de gerçekleşmesi için ilk uçuşunun 2019'da yapılması, öncesinde de 4 yıllık bir geliştirme, prototip üretimi ve test sürecinin tamamlanması öngörülmüştü. Bu 4 yıllık sürenin başlangıcı olarak da, 2015 ortasında sözleşmenin yürürlüğe girişi, yani T0 hedeflenmişti.

T0, yani sözleşmenin yürürlüğe girişi, yani proje faaliyetlerinin başlangıcı, yani 2020'de ilk teslimat için gerekli 4 yıllık sürenin başlaması için ise ABD'den ihrac izinlerinin alınması gerekiyor.

ABD'den izin bugün alınsa, sözleşme yarın yürürlüğe girse en erken 2021-2022'de başlar teslimat.

Bu arada proje Aralık 2007 SSİK kararı ile başlatılmıştı.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 16:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
MSB'nin 2020 teslim hedefinin tutmasi icin ya ilk 4-5 helikopter (belki EGM icin olan) S70i versiyonu direk Polonya'dan gelir, veya minimum kati ile teslim edilir, TAI'de ilk 5-10 helikopterin sadece kismi montaj yapilir gibi. Veya T70'in en onemli ozelligi olan Aselsan aviyonik suit ve glass kokpit'in tasarim ve testleri TSK'nin tahsis ettigi bir helikopter kullanilarak, SIL ortaminda ve gercek ucus ortaminda testleri halen yapiliyordur ve onemli asamalar tamamlanmistir. Bu sekilde T70 projesinin aviyonik gelistirme asamasinda fazla vakit kaybedilmeyecektir. Gercek hayatta bu son ihtimal sifira yakin, hic bir sirket(buna Aselsan dahil) projesi yururluge girmedigi halde, kendi payina dusen isleri, kendi cebinden finanse ederek onceden yapmaz. Savunma bakanlarinin bu ne ilk, nede son yanlis bilgilendirmesidir.

Turkiye ne yazik ki genel anlamda entelektuel donanim eksikligi yasiyor. Dusunen (biat etmeyen), bilgili(dogru bilgiye sahip), degerlendirebilen (analiz yetenegi olan) ve gerekirse elestirebilen aydin bir kitlemiz yok. Bunun hukumete yansimasida Aile bakani veya Orman ve Su isleri bakanlarimiz gibi oluyor. Bakanlik koltuklarina oturtulanlarin, o makamlarin adamlari olmadiklarini, canli canli yasayarak goruyoruz. TR'de atamalar yapilirken liyakat kulturu olmadigindan, bu adam gercekten o posizyonu layiki ile yapabilir mi? Bilgi ve yetenegi o posizyon icin yeterli mi? sorusu yerine, bu atanan insanlar bana yakin mi? veya benim ile ayni dunya gorusune sahip mi kriterleri kullanilarak yapiliyor. Istisnalar kaideyi bozmaz, bir iki bakanin islerini gayet iyi yaptiklarini da goruyorum. Buyuk resme bakinca, toplum olarak Turkiye insan kalitesi problemi yasiyor. Bunu her alanda hissediyoruz. Bunun birinci nedeni elbette egitim sistemimiz ve bence Ataturk'un baslattigi devrimlerin yarim kalmasidir. Ataturk'un erken zamanda hayata veda etmesidir. Keske Inonu gibi Ataturk 1970'leri gorebilseydik. Konuyu nereden nereye getirdim, kusura bakmayin ama sorunun kokeninde bizim hala dusunme, okuma, mantik yurutme, bilime inanma gibi en temel konularda sorunlari olan bir toplumuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2016, 16:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 861
Yaş:
Alıntı:
Turkiye ne yazik ki genel anlamda entelektuel donanim eksikligi yasiyor. Dusunen (biat etmeyen), bilgili(dogru bilgiye sahip), degerlendirebilen (analiz yetenegi olan) ve gerekirse elestirebilen aydin bir kitlemiz yok. Bunun hukumete yansimasida Aile bakani veya Orman ve Su isleri bakanlarimiz gibi oluyor. Bakanlik koltuklarina oturtulanlarin, o makamlarin adamlari olmadiklarini, canli canli yasayarak goruyoruz. TR'de atamalar yapilirken liyakat kulturu olmadigindan, bu adam gercekten o posizyonu layiki ile yapabilir mi? Bilgi ve yetenegi o posizyon icin yeterli mi? sorusu yerine, bu atanan insanlar bana yakin mi? veya benim ile ayni dunya gorusune sahip mi kriterleri kullanilarak yapiliyor. Istisnalar kaideyi bozmaz, bir iki bakanin islerini gayet iyi yaptiklarini da goruyorum. Buyuk resme bakinca, toplum olarak Turkiye insan kalitesi problemi yasiyor. Bunu her alanda hissediyoruz. Bunun birinci nedeni elbette egitim sistemimiz ve bence Ataturk'un baslattigi devrimlerin yarim kalmasidir. Ataturk'un erken zamanda hayata veda etmesidir. Keske Inonu gibi Ataturk 1970'leri gorebilseydik. Konuyu nereden nereye getirdim, kusura bakmayin ama sorunun kokeninde bizim hala dusunme, okuma, mantik yurutme, bilime inanma gibi en temel konularda sorunlari olan bir toplumuz.

Üstad haklısın yerden göğe kadar, bir de buna ek olarak cahil kibri denilen bir durum ile de karşı karşıyayız. Bilmiyor, bilmediğini de bilmiyor üstüne üstlük, bir de bildiğini sanıyor. Bir TV programında adam iha'ya kanas takılır mı diye soru sorabiliyor. Kimsede ne saçmalıyorsun demiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2016, 11:19 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Bugün yasaklı bir kaynakta Sikorsky ile anlaşıldığına dair bir haber okudum. Adlı astarı nedir bilen var mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2016, 16:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
Bugün yasaklı bir kaynakta Sikorsky ile anlaşıldığına dair bir haber okudum. Adlı astarı nedir bilen var mı?
Hocam, T70 projesinde Sikorsky ile anlasilali cok oldu ama mesele yapilan anlasmanin ABD hukumeti ve Pentagon tarafindan detayli incelenmesi ve gerekli ihracat/lisans izinlerinin verilmesine kalmisti. Bu anlasmalari didik didik ediyorlar Pentagon ve ABD Dis Isleri bakanliginda ve kendi yasalarina aykiri sekilde kritik teknoloji veya satilmasi yasakli malzeme/bilgi var mi yok mu ona bakiyorlar. Bu kurumlardan onay ciktiktan sonra SSM ve Sikorsky yasal olarak bu anlasmayi yururluge koyabilir ve kendi isine bakabilir. T-70 projesinde cok ciddi bir yerli katki olacak. Sadece govde degil, en kritik transmisyon ve rotor sistemine kadar Turkiye'de uretilmesi (Alp Havacilik) planlaniyor, keza kokpit ve aviyonik sistem Aselsan tasarimi olacak. GE T700 motor'da ayni sekilde yuksek katki ile TEI markasi altinda uretilecek. Kisaca helikopterin yuksek oranda Turkiye'de uretilecek olmasi ve kokpit gibi yerlerde ilk defa baska bir ulkenin aviyonik cozumunun kullanilacak olmasi nedeniyle, ABD hukumet tarafinin gerekli onaylri vermesi gecikmenin ana nedeni diyebiliriz. Sadeece montaj yapiyor olsaydik, cok sorun olmazdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2016, 17:40 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Anlaşma yürülüğe girinceye kadar helikopter güncelliğini yitirecek. ABD'de kısıtlamaları kaldıracak. Somut hiç birşey elde edemeyeceğiz. Şu vaktinde sözleşmeyi iptal edip kendimiz yapmaya çalışsaydık ortaya birşeyler çıkardı. Kaç sene oldu. Meltem-II'den sonra en uzun proje bu olacak herhalde.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2016, 19:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
Zamanında bir S&H röportajında, Sikorsky CEO'su "Şimdiye kadar kimseye önermediğimiz şeyleri Türkiye'ye önerdik" demişti. Muhtemelen.
Yalnız bu "ilk kez"lerin böyle gecikme bedeli olabiliyor.
İhrac lisansı işi son derece ucu açık bir yorum meselesidir. Standart işlemlerden bahsettiğimizde nelerin ne tür ihrac kapsaması altında olduğu bellidir. Bunlar standart bir paket ile lisanslanabilir. Ancak "yeni" bir şey söz konusu olduğu zaman, muhteviyatın gerek komponent gerekse de "teknoloji" olarak bir kırılımının çıkarılıp bunların tek tek konu eksperleri tarafından değerlendirilmesi gerekir. Burada neler ihrac lisansı gerektiriyor ise, tek tek, üşenmeden, bunların tedarikçilerinin ilgili lisansları tedariği gerekir. Burada bir firmanın dahi bu konudaki tecrübesizliği işleri te başına geciktirebilir. Biz de zaten artık mimli ülkeyiz. Zaten bu işi de çok iyi bilmiyoruz.

Zaten Amerikan silah sanayisinin de gece gündüz şikayet ettiği mevzu bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016, 11:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 792
Yaş:
"Genel Maksat Helikopteri Projesi” kapsamında, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile projenin ana yüklenicisi TUSAŞ, ana alt yüklenicisi Sikorsky Aircraft ve diğer yerli alt yüklenici firmalar arasında, ABD ihracat lisanslarına müteakiben, sözleşmeler imzalandı. Sözleşmeler ile proje yürürlüğe girdi ve proje takviminin başlamasına yönelik son adımlar atılmış oldu."

http://www.c4defence.com/Gundem/genel-m ... -gun/857/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016, 21:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2013, 02:31
Mesajlar: 265
Yaş:
Sikorsky bu ihaleyi almasına rağmen personel sayısında küçülmeye gidiyormuş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 12:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 984
Yaş:
Sikorsky burada kurulacak olan bant daimi mi olacak? Yani Sikorsky buradan hep üretim yapacak mı/ yapabilir mi yoksa anlaşmada bulunan bir Türkiye için bir ihracat helikopteri maddesi kadar mı geçerli olacak?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 13:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
TAI'de, S-70i'nin Türkiye modeli olan T-70 üretilecek. İlk etapta 109 helikopter. Türkiye'nin ihtiyacı uzun vadede 300 küsür helikopter.

Sikorsky ihale sürecinde, Türkiye'nin kendisi için sipariş vereceği her helikopter kadar ihracat sözü de vermişti, yani bu söz tutulursa ve gerçekleşebilirse, toplam üretim 600 kadar olur. S-70'in tek üretim hattı Türkiye olmayacak yani.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 15:29 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2016, 19:50
Mesajlar: 68
Konum: İstanbul
Yaş:
TEİ, T-70 motorunun yaklaşık 60 değişik parçasını üretecek deniliyor.Buda %58'ine denk geliyormuş.Yani motorun %58'lik kısmını biz üreteceğiz.Bu oran az değil mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 17:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
Şimdiye kadar neredeyse %0 idi. Bir de öyle düşünün.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 17:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Ağu 2012, 17:32
Mesajlar: 78
Yaş:
Alıntı:
Şimdiye kadar neredeyse %0 idi. Bir de öyle düşünün.
TEI'nin F-16 projesinde üretime bir katkısı oldu mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 18:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
F-16'nın F110 motorunun bayağısını üretiyor halen TEI. Üstelik tamamen F110 bütünleyip test edip sertifiye edebiliyor.

T700 ve F110 gibi motorların bir çok özel işlem gerektiren bakım işlerini de yapabiliyor TEI. Bir takım süreçler için de 1. HİBM dışında, yedek ya da ikinci tedarikçi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016, 20:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5196
Yaş:
HDS hocam.

TEI nin yapmadığı kısımlar hangileri ? Bağımsız motora ne kadar yakınız onun için soruyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 00:26 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
İsmail Demir'in TGRT TV'de çıktığı programdan derleme;

Projenin imza aşamasında bazı kısıtlamalar koymaya çalıştılar ama aştık,
Aldığımızdan çok daha fazlasını ihraç edeceğiz,
Yaşadığımız problem teknoloji transferi ve yerlilik parametreleri ile ilgiliydi ama zor da olsa aştık,
Proje bilinen bir proje olduğu için imza töreni yaptırmak istemedik hem de millet olarak artık sahada ürün görmek istiyoruz, üretince büyük tören yaparız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 10:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
Alıntı:
HDS hocam.

TEI nin yapmadığı kısımlar hangileri ? Bağımsız motora ne kadar yakınız onun için soruyorum.
Hocam bağımsız motora daha çok uzağız. TEI zaten T700 sac işçiliğini yapıyordu. Bu nedir? çeşitli gazların geçtiği tesisat, dış mufazalar (casing), yataklamaların yağ hazneleri vs. Şaftları ve türbin disklerini vs üretebiliyor. Artık T700 axiel konpresör parçalarını da üretebiliriz. Ama asıl mesele, yanma odası ve türbin "airfoil"leri dediğimiz kanatçıklarla hiç bir işimiz yok.

Haydi onu da yaptık, ama onları da "built to drawing" yani, elinde sana hazır bir resim geliyor, bunun üretiminin trikleri ile uğraşıyorsun. Ama arkadaş, o parçayı neye göre tasarladın, o konu neredeyse tamamen bizim dışımızda.

Amerikan deteği ile şu kritik şeyleri anlamak ve öğrenmek neredeyse mümkün değil:
- Yanma odası ve yakıt nozulları
- Yüksek basınç türbin paleleri ve bunların soğutulması (anallar, delikler, toleranslar, vs)
- Tek kristaller
- İleri malzemeler (seramik matris kompozitler, vs)
- Galiba bir de yeni tip rulmanlar, yani seramik rulmanlar falan

Zira bunlar ihrac kontrollü teknolojiler ve kolay kolay kimse vermez. Hintliler mesela Kaveri motorunda tam da sıcak sektörde takıldılar. Yanma odasını ve en önemlisi yüksek basınç türbinini yapamadılar. O da olmayınca olmuyor işte. Buharlı lokomotif yapmış oluyorsun. Bir "jet sosyete" Hocamızın lafıydı; Yanma odasında alevi tutmak, bir tornadoda elindeki çakmağı yakmak gibidir diye. Kolay değil.
Hintli bunları Anglosakson'dan bulamayınca -ki İngilitere bir ara verecek falan gibiydi aslında, Amerikalı müdahale etti, Fransız'a yöneldi. Snecma sanki verecekmiş gibi yaptı teknolojiyi. Ama yine de sanmıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 11:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 684
Yaş:
HDS hocam
Iyi kötü herkez in elinde ucak ve motoru var.
Bizdeki F110 un yanma odasını kardeşim bu neden böyle diye sorgulamadan aynen alıp yeni bir motora aktaramiyormuyuz.
Kullanılan alaşım bellidir üç aşağı beş yukarı. Deliklerin yerleri, çaplari. vb.
Sorun neyden kaynaklanıyor.

Bilmeden kaba kuvvetle yıllardır şahin-doğan ürettik.
Copy-paste yapamiyormuyuz yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 11:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5603
Yaş:
:roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 12:31 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Tem 2012, 22:59
Mesajlar: 34
Yaş:
İşte hep bunlar eğitim sisteminin sonuçları :)
Toplumda genel olarak ne gereği var, onu yapmakta ne var ki gibi düşünce oluşmasının sebebi bence eğitim sistemimiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 12:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Mar 2016, 18:16
Mesajlar: 20
Yaş: 30
Alıntı:
HDS hocam
Iyi kötü herkez in elinde ucak ve motoru var.
Bizdeki F110 un yanma odasını kardeşim bu neden böyle diye sorgulamadan aynen alıp yeni bir motora aktaramiyormuyuz.
Kullanılan alaşım bellidir üç aşağı beş yukarı. Deliklerin yerleri, çaplari. vb.
Sorun neyden kaynaklanıyor.

Bilmeden kaba kuvvetle yıllardır şahin-doğan ürettik.
Copy-paste yapamiyormuyuz yani.




Hocam soba borusu degil bu yani, allahin normal oto dizel motorda bile olmayan birseyi F110'da yapmak... tolaranslari tutturmak, tayyareye takip ona guvenerek gorev yapmayi birak ustune binmek, ohooo. Ayni anda tutturalacak milyonlarca parametre var...
Konuda kopyacilik kolay olsaydi onlarca senedir deneyen cinliler, koreliler coktan tutturmustu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 14:51 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2016, 19:50
Mesajlar: 68
Konum: İstanbul
Yaş:
Çin'in şuanda elinde bulunan çoğu kazanımları tersine mühendislik yolu ile zaten.Motor gibi kompleks bir parça tersine mühendislik ile ne kadar başarılı olabilir bilinmez ama bizim bu konuda çok geride olduğumuz kesin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016, 16:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5196
Yaş:
Alıntı:

Amerikan deteği ile şu kritik şeyleri anlamak ve öğrenmek neredeyse mümkün değil:
- Yanma odası ve yakıt nozulları
- Yüksek basınç türbin paleleri ve bunların soğutulması (anallar, delikler, toleranslar, vs)
- Tek kristaller
- İleri malzemeler (seramik matris kompozitler, vs)
- Galiba bir de yeni tip rulmanlar, yani seramik rulmanlar falan

.
Kaç yıl var diyonuz hocam ? Hiç olmuyacaklar mı yani ?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 421 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 9 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye