TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 00:40

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 421 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 79 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 17:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Eyl 2012, 23:39
Mesajlar: 222
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Biz bir şeye alışınca ondan çok zor vaz geçebiliyoruz bunu aynı şekilde F16da görüyor ve yaşıyoruz şimdi mesela daha başka helilerden kullanmış olsaydık mesela CH-47, S-65, V-22 yada Avrupa veya Rus muadillerinden yinede bu S-70 ısrarımız devam edermiydi? Sonuç olarak komutanlarımızın diğer sistemleri kullanmışlıkları var mıdır ki bu konuda en iyisinin S-70 olduğuna karar versinler?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 18:07 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1455
Yaş: 36
Alıntı:
Biz bir şeye alışınca ondan çok zor vaz geçebiliyoruz bunu aynı şekilde F16da görüyor ve yaşıyoruz şimdi mesela daha başka helilerden kullanmış olsaydık mesela CH-47, S-65, V-22 yada Avrupa veya Rus muadillerinden yinede bu S-70 ısrarımız devam edermiydi? Sonuç olarak komutanlarımızın diğer sistemleri kullanmışlıkları var mıdır ki bu konuda en iyisinin S-70 olduğuna karar versinler?
Bizde Avrupa, Rus ve Amerikan helileri var. En iyisi Skorsky. En kötüsü de sanırım Cougar :roll:

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 18:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Eyl 2012, 23:39
Mesajlar: 222
Yaş:
Buarada daha önce TAİ görüntülerinde çalışma ortamının çok karışık olduğunu gördüm aynı ortamda birçok proje işliyordu şimdi birde bu proje Taiye eklenince Atak Anka ve diğer modernizasyonlarla beraber nasıl yapılacak ki? Sırf bunun için ileriye yönelik bir birim kurulup yeni üretim tesisleri oluşturulsaydı hatta Atakla beraber orda üretim yapılabilinirdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 18:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 264
Yaş:
Alıntı:
Biz bir şeye alışınca ondan çok zor vaz geçebiliyoruz bunu aynı şekilde F16da görüyor ve yaşıyoruz şimdi mesela daha başka helilerden kullanmış olsaydık mesela CH-47, S-65, V-22 yada Avrupa veya Rus muadillerinden yinede bu S-70 ısrarımız devam edermiydi? Sonuç olarak komutanlarımızın diğer sistemleri kullanmışlıkları var mıdır ki bu konuda en iyisinin S-70 olduğuna karar versinler?
Bir sistemin tercih nedeni salt teknik verilerinin tavan olması değildir. Bu hususta çok farklı etmenler bir araya gelmektedir. Tercih edilen sistem uzun süredir envanterde olan ve memnun olduğumuz bir sistem olup bakım onarım konusunda yetişmiş ve yeterli sayıda personele sahip olduğumuz bir helikopter. Amaç yetkin olduğumuz bir sistemi mümkün olduğunca millileştirmek, mihenk taşı olarak kullanıp know-how umuzu arttırmaktır.

Envanterde çeşitlendirme daha çok savunma sanayiisi olmayan ancak parası olan ülkelerin izlediği yoldur. Buna en güzel örnekte Suudi Arabistan'dır. Çeşitli kaynaklardan benzer nitelikli sistemleri tedarik ederek olası bir ambargo ya da siyasi kriz sonrası filo veya ordunun tamamı olmasa bile asgari bir kısmının aktif olmasını amaçlamaktadır.

birde salt bir pakta dayanarak, o paktın ağa babasının ürettiği silahları koşulsuz olarak tedarik edip mutlu mesut yaşamaya devam edenlerde vardır.

Bizim kaygılarımız ise teknolojik olarak bize getirisi olan, ekonomik ve eldeki sistemlerle uyumlu optimum ürünü elde edebilmek. Bu hususta T-70 gibi isterlerimizin çoğunu karşılayan bir ürünü seçip azami oranda millileştirmeye çalışmaları yürüttüğümüz gibi bazen de T-129'da olduğu gibi azami millileştirmeyi sağladığımız ürünlerde isterlerimizi sağlayacak değişiklikler yapıp çoğu zaman başlangıç haliyle arasında dağlar kadar fark olan bir üründe ortaya koyabiliyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2013, 05:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Tem 2012, 05:56
Mesajlar: 18
Yaş:
Yüzde 80 :) acil bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum bu genel maksat helikopterlerinin, 20 yıl 8 tane süper cobra saldırı helikopterleriyle idare eden bir ülkeyiz biz, bizim ülke olarak acil olan konumuz motor konusudur,bu paralar amerikanın gönlü hoş olsun diye değil argelere, yatırımlara, beyin göçlerine ayrılmalıdır. Motoru yaparsan herşeyi yaparsınız ama emin olun bu helikopteri burada üretmekle birşey yapamazsınız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2013, 05:53 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Alıntı:
Yüzde 80 :) acil bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum bu genel maksat helikopterlerinin, 20 yıl 8 tane süper cobra saldırı helikopterleriyle idare eden bir ülkeyiz biz, bizim ülke olarak acil olan konumuz motor konusudur,bu paralar amerikanın gönlü hoş olsun diye değil argelere, yatırımlara, beyin göçlerine ayrılmalıdır. Motoru yaparsan herşeyi yaparsınız ama emin olun bu helikopteri burada üretmekle birşey yapamazsınız.
Dağın bir ucundaki askere ateş desteği sağlayamamak başka; dağın bir ucuna o askeri koyamamak bambaşka.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2013, 06:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Tem 2012, 01:47
Mesajlar: 1004
Yaş:
Alıntı:
Yüzde 80 :) acil bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum bu genel maksat helikopterlerinin, 20 yıl 8 tane süper cobra saldırı helikopterleriyle idare eden bir ülkeyiz biz, bizim ülke olarak acil olan konumuz motor konusudur,bu paralar amerikanın gönlü hoş olsun diye değil argelere, yatırımlara, beyin göçlerine ayrılmalıdır. Motoru yaparsan herşeyi yaparsınız ama emin olun bu helikopteri burada üretmekle birşey yapamazsınız.
Kim yazmisti hatirlamiyorum, dum ustat olabilir. Dunyadaki hicbir Sikorsky helikopterin bizimkiler kadar uzun sure ucmadigini, beklenenden daha kisa surede omurlerini doldurduklarini, yere inen helikopterin bakimi cok sıkışık zaman aralığında yapilip tekrar goreve dondugu tum bunlarin da yeteri kadar helikopter olmadigindan dolayi oldugunu soylemisti.

Yani hatirladigim kadariyla helikopterlerin anasini aglatiyoruz, aglatmak zorunda kaliyoruz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2013, 11:22 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Bir tek bu platform için değil mevcut tüm platformlarda aynı şey geçerli. Sayısı dahada düşmüş jetlere çok büyük bir görev yüklüyoruz. Uçuş saatleri çok yüksek. Nakliye filosu içinde aynı şey geçerli. Son olarak Suudilerden gelen ikinci el C 130 lar bizimkilerden daha yeni durumdaydı. Bu bile bizim platformları ne kadar yoğun kullandığımızı gösterir. Şuan tüm sınıflar için araç gereçler yeterli değil bundan dolayı şu yedekte dursun bunu normal kullanayım yok. Bu yüzden platformdan azami verimi alabilmek için pek çok enteresan önlemde alınabiliyor.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2013, 11:56 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1426
Yaş:
Alıntı:
Genel maksat helikopterleri bürokrasi engeline takıldı

Türkiye’nin 109 adetlik genel maksat helikopter ihalesi 2011’de Sikorsky lehine sonuçlandı. Aradan geçen sürede ABD bürokrasisinden kaynaklanan gecikmeler yüzünden anlaşma hayata geçemedi.

Geçen Mayıs’ta, Savunma Sanayi Müsteşarlığı enel maksat helikopter ihalesiyle ilgili ilginç bir açıklama yaptı. Açıklamada, “Türkiye, Sikorsky ile 3.5 milyar dolar değerinde genel maksat helikopterlerinin ortak üretimi için anlaşma imzalamaya çok yaklaştı” diye belirtildi ayrıca anlaşmanın imzalanmasıyla ilgili görüşmelerde son tura gelindiği ifade edildi. Ancak 5 ay geçmesine rağmen anlaşma hâlâ sonlandırılmadı.

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, gecikmeden dolayı ABD’li şirketi ve bürokrasiyi suçladı. Defence News Dergisi'nin haberine göre Bayar, “Bürokrasi yüzünden Ağustos’ta Sikorsky ile yaptığımız görüşmeleri bir ay durdurmak zorunda kaldık. Sorunları gidermeden önce tam bir ay kaybettik” diye vurguladı. Bayar tekrar başlayan görüşmelerin bu yıl içinde sonlanmasını bekliyor. Bayar, “Problemler ortadan kalkmış değil. Görüşmelerin yeni turu 7-8 Ekim’de başladı. Anlaşmayı bu yılsonuna kadar imzalayabilmeliyiz.ABD Ordusu, Sikorsky’nin bizimle paylaştığı her belgeyi incelemek konusunda ısrar ediyor. kaçınılmaz olarak belgelerin transfer edilebilmesi için görüşmeleri durdurmak zorunda kaldık. Neyse ki bu problemin üstesinden geldik” diye konuştu.

ANLAŞMANIN BÜYÜKLÜĞÜ DE GECİKTİRİYOR

Bayar gecikmelerin bir diğer sebebi olarak anlaşmanın büyüklüğünü gösterdi. Bu büyük ve kompleks bir anlaşma diye Bayar yerli alt yükleniciler olarak çeşitli Türk şirketlerin anlaşmaya dahil olduğunu vurguladı. Bayar, “Süreci zorlu kılan unsuzlardan biri de 7 farklı Türk son kullanıcının bulunuyor” dedi. Sikorsky’den bir temsilci üretici ve SSM’nin Ekim’de Ankara’da açık bir diyalog ve verimli üst düzey toplantılar yapacağını belirtti. Sikorsky’nin Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’dan sorumlu Başkan Yardımcısı Anand Stanley, “Birçok ortadaki sorunun çözüleceğinden ve anlaşma için bir orta yol bulacağımızdan eminiz. Bu program Türk son kullanıcılar ve endüstri için kazan-kazan durumu olacak. Türk endüstrisiyle işbirliği yapmak ve programa en kısa zamanda başlamak için sabırsızlanıyoruz” şeklinde konuştu.

SİKORSKY VE AGUSTA WESTLAND YARIŞTI

Sikorsky 2011’de Türkiye’nin yeni nesil genel maksat helikopterlerinin üretimi için ortak olarak seçildi. Agusta Westland’ın T-70 helikopterine karşı S-70 Black Hawk’ların Türk versiyonunu öneren Sikorsky, ihaleyi kazandı. Anlaşma o zamandan beri bekliyor ve sektörden kaynaklar anlaşma görüşmeleri sırasında çok daha büyük problemlerin gecikmelere neden olduğunu kaydediyor. Ortak üretim programının ilk kısmı 109 helikopteri kapsıyor.

Türkiye dahil onlarca ordu tarafından kullanılan S-70 Black Hawk helikopterleri Agusta Westland’ın yeni geliştirilen AW149 helikopterinin Türk versiyonu TUHP 149 ile rekabet etti. 109 helikopteri kapsayacak ilk partiden sonra Türkiye önümüzdeki yılarda bu pazardan en az 600 helikopterik pay almayı hedefliyor. Pazarın toplam büyüklüğü ise 20 milyar dolar.
Kaynak: Defence News
http://kokpit.aero/yine-maksat-helikopt ... asi-engeli


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2013, 12:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Nis 2013, 15:22
Mesajlar: 1541
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Genel maksat helikopterleri bürokrasi engeline takıldı

Türkiye’nin 109 adetlik genel maksat helikopter ihalesi 2011’de Sikorsky lehine sonuçlandı. Aradan geçen sürede ABD bürokrasisinden kaynaklanan gecikmeler yüzünden anlaşma hayata geçemedi.

Geçen Mayıs’ta, Savunma Sanayi Müsteşarlığı enel maksat helikopter ihalesiyle ilgili ilginç bir açıklama yaptı. Açıklamada, “Türkiye, Sikorsky ile 3.5 milyar dolar değerinde genel maksat helikopterlerinin ortak üretimi için anlaşma imzalamaya çok yaklaştı” diye belirtildi ayrıca anlaşmanın imzalanmasıyla ilgili görüşmelerde son tura gelindiği ifade edildi. Ancak 5 ay geçmesine rağmen anlaşma hâlâ sonlandırılmadı.

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, gecikmeden dolayı ABD’li şirketi ve bürokrasiyi suçladı. Defence News Dergisi'nin haberine göre Bayar, “Bürokrasi yüzünden Ağustos’ta Sikorsky ile yaptığımız görüşmeleri bir ay durdurmak zorunda kaldık. Sorunları gidermeden önce tam bir ay kaybettik” diye vurguladı. Bayar tekrar başlayan görüşmelerin bu yıl içinde sonlanmasını bekliyor. Bayar, “Problemler ortadan kalkmış değil. Görüşmelerin yeni turu 7-8 Ekim’de başladı. Anlaşmayı bu yılsonuna kadar imzalayabilmeliyiz.ABD Ordusu, Sikorsky’nin bizimle paylaştığı her belgeyi incelemek konusunda ısrar ediyor. kaçınılmaz olarak belgelerin transfer edilebilmesi için görüşmeleri durdurmak zorunda kaldık. Neyse ki bu problemin üstesinden geldik” diye konuştu.

ANLAŞMANIN BÜYÜKLÜĞÜ DE GECİKTİRİYOR

Bayar gecikmelerin bir diğer sebebi olarak anlaşmanın büyüklüğünü gösterdi. Bu büyük ve kompleks bir anlaşma diye Bayar yerli alt yükleniciler olarak çeşitli Türk şirketlerin anlaşmaya dahil olduğunu vurguladı. Bayar, “Süreci zorlu kılan unsuzlardan biri de 7 farklı Türk son kullanıcının bulunuyor” dedi. Sikorsky’den bir temsilci üretici ve SSM’nin Ekim’de Ankara’da açık bir diyalog ve verimli üst düzey toplantılar yapacağını belirtti. Sikorsky’nin Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’dan sorumlu Başkan Yardımcısı Anand Stanley, “Birçok ortadaki sorunun çözüleceğinden ve anlaşma için bir orta yol bulacağımızdan eminiz. Bu program Türk son kullanıcılar ve endüstri için kazan-kazan durumu olacak. Türk endüstrisiyle işbirliği yapmak ve programa en kısa zamanda başlamak için sabırsızlanıyoruz” şeklinde konuştu.

SİKORSKY VE AGUSTA WESTLAND YARIŞTI

Sikorsky 2011’de Türkiye’nin yeni nesil genel maksat helikopterlerinin üretimi için ortak olarak seçildi. Agusta Westland’ın T-70 helikopterine karşı S-70 Black Hawk’ların Türk versiyonunu öneren Sikorsky, ihaleyi kazandı. Anlaşma o zamandan beri bekliyor ve sektörden kaynaklar anlaşma görüşmeleri sırasında çok daha büyük problemlerin gecikmelere neden olduğunu kaydediyor. Ortak üretim programının ilk kısmı 109 helikopteri kapsıyor.

Türkiye dahil onlarca ordu tarafından kullanılan S-70 Black Hawk helikopterleri Agusta Westland’ın yeni geliştirilen AW149 helikopterinin Türk versiyonu TUHP 149 ile rekabet etti. 109 helikopteri kapsayacak ilk partiden sonra Türkiye önümüzdeki yılarda bu pazardan en az 600 helikopterik pay almayı hedefliyor. Pazarın toplam büyüklüğü ise 20 milyar dolar.
Kaynak: Defence News
http://kokpit.aero/yine-maksat-helikopt ... asi-engeli

Şu ihaleden vazgeçip Çin'den alacağımıza yönelik sinyal verelim , bakalım ortada bürokrasi engeli o engeli bu engeli kalıyor mu merak ediyorum. ABD kendini 1960-1980'li yıllarda sanıyor galiba Rusya-Çin-İtalya-Fransa-Almanya gibi alternatifleri görmüyor veya görmemezlikten geliyor. Çin'in bu şekilde yükselmesi beni memnun etmeye başladı bir mahallede 5 dükkan olması iyidir , Sam Amca bu kafayla giderse yakın gelecekte zor müşteri bulur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2013, 12:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Çin füzesini savunuyorum fakat helikopter olayında aleyhimize olur kanımca. Bu siklette Blackhawk üzerine zor efsane yazılır. Yani bu konu da ABD'ye mecburuz gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2013, 01:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Eyl 2013, 22:22
Mesajlar: 313
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Çin füzesini savunuyorum fakat helikopter olayında aleyhimize olur kanımca. Bu siklette Blackhawk üzerine zor efsane yazılır. Yani bu konu da ABD'ye mecburuz gibi.
Sahi yaaa çinin elinde ne tür nakliye ,personel taşıma helikopteri varki? Saldırı helikopterleri Z-10 en azindan kendi ürünleri . Ama ellerinde kendi blackhawk türü ne heli varki.
Z-9 Haitun
Resim

edit:Fotoğraf Dauphinmiş özür fakat Z-9'da Dauphin'in lisans altı üretimi olduğu için umarım sorun teşkil etmez.

_________________
-Savaş,hiçbir zaman birden bire ortaya çıkmaz.

-Carl von Clausewitz


En son Samsunlu55 tarafından 29 Eki 2013, 01:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2013, 21:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
Z-9 ile Blackhawk bir mi ??


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2013, 01:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Eyl 2013, 22:22
Mesajlar: 313
Yaş:
Alıntı:
Z-9 ile Blackhawk bir mi ??
ikisi de utility helikopter.

_________________
-Savaş,hiçbir zaman birden bire ortaya çıkmaz.

-Carl von Clausewitz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2013, 01:33 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Z-9 ile Blackhawk bir mi ??
ikisi de utility helikopter.
Oldu... Mi-26'yla UH-1 de aynı o zaman.

Z-9'un maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 4ton iken, UH-60'ın maks. kalkış ağırlığı 9tondur. Z-9'un Batı dünyasındaki karşılığı Dauphin'dir ki, zaten Z-9 da, Dauphin'in lisansı satın alınarak üretilmiştir.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2013, 21:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Eyl 2013, 22:22
Mesajlar: 313
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Z-9 ile Blackhawk bir mi ??
ikisi de utility helikopter.
Oldu... Mi-26'yla UH-1 de aynı o zaman.

Z-9'un maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 4ton iken, UH-60'ın maks. kalkış ağırlığı 9tondur. Z-9'un Batı dünyasındaki karşılığı Dauphin'dir ki, zaten Z-9 da, Dauphin'in lisansı satın alınarak üretilmiştir.
Ben aynısı anlamında demedim Çinli muadili olması bakımından söyledim.

_________________
-Savaş,hiçbir zaman birden bire ortaya çıkmaz.

-Carl von Clausewitz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2013, 16:55 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 629
Yaş: 27
t-70 gerekli bir helikopter.Alınmasıda şart.
5 yıl içinde ülkeyi neler bekliyor bilemeyiz.Esad kardeşimden nerelere geldi bu ülkenin ilişkileri :D Bellimi olur bir savaş patlak verir elimizin altında hazır bulunsun.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2013, 15:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Eyl 2012, 12:46
Mesajlar: 167
Yaş:
Türkiye Sikorsky üretecek
Türkiye yerli malı askeri helikopter ATAK'ın ardından şimdi de Sikorsy ve Black Hawk üretimine başlıyor.

İtalyan Agusta firması ile yerli ATAK helikopterini üreten Türkiye, Amerikan Sikorsky ile de Black Hawk (Kara Şahin) helikopterlerinin Ankara'da üretilmesi için el sıkışacak.

Bu ay sonu ya da Ocak'ta atılacak imzalarla T-70 Black Hawk'lar TAİ/TUSAŞ'ta üretilecek.

Star gazetesinden Kıymet Sezer'in haberine göre Amerikan Sikorsky firmasıyla üç yıldır devam eden yerli üretim T 70 Black Hawk (Kara Şahin) konusundaki pazarlıklarda sona gelindi.

Sikorsky firmasının Kara Şahin helikopterleri TAİ/TUSAŞ tesislerinde üretilmesine ilişkin görüşmelerin yüzde 99.9 oranında tamamlandığı, ABD bürokrasisi kaynaklı sorunların aşıldığı, ufak pürüzlerin giderilmeye çalışıldığı bildirildi.

Anlaşmanın bu ay sonuna kadar, en geç 2014 başında imzalanacağı bildirildi.
http://gundem.milliyet.com.tr/turkiye-s ... efault.htm


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2014, 21:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 19:26
Mesajlar: 82
Yaş:
Önümüzdeki hafta imzalar atılacakmış. Kokpit.aero
http://kokpit.aero/s-70-helikopteri-turkiyede-uretlecek


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2014, 21:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Harzemşah üstadın %80'lere yaklaştığı dediği yerlilik oranı burada %67 olarak verilmiş. Haber doğru ise ne değişti acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2014, 22:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Alıntı:
Önümüzdeki hafta imzalar atılacakmış. Kokpit.aero
http://kokpit.aero/s-70-helikopteri-turkiyede-uretlecek

Güzel haber ama 600 sayısı biraz abartılı geldi bana...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 01:15 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:30
Mesajlar: 928
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Önümüzdeki hafta imzalar atılacakmış. Kokpit.aero
http://kokpit.aero/s-70-helikopteri-turkiyede-uretlecek

Güzel haber ama 600 sayısı biraz abartılı geldi bana...
Sadece TSK için üretilmeyecektir.Sivil helikopter olabilir mesela.Yada başka ülkelerin orduları için de olbilir.

_________________
ResimResimResim

SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
BİLGİSİZLİK KUVVETTİR


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 01:20 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2012, 11:41
Mesajlar: 246
Yaş:
Bu projeye Atak T129 projesinin Genel Maksat versiyonu diyebilir miyiz?

_________________
Resim

Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 12:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Bu projeye Atak T129 projesinin Genel Maksat versiyonu diyebilir miyiz?
T-129, neredeyse sadece bir kabuğun içinin doldurulması seviyesinde farklı artık motor aviyonik silah sistemleri olarak farklı ama T-70 aynı oran ve şekilde değişime uğramayacak burada lisans altı üretim durumu söz konusu diyebiliriz

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 12:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 360
Yaş:
Alıntı:
Bu projeye Atak T129 projesinin Genel Maksat versiyonu diyebilir miyiz?

@ penche44 pardon siz benden hizliydiniz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 13:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
F-16 yavaş yavaş yerini çok daha modern 5. nesil savaş uçaklarına bırakıyor,bu yüzden F-16 üretim hattını Türkiye'ye taşıma gibi bir proje bile vardı...Bu nedenle ABD nin bu çabası anlaşılabilir.

Ancak S-70 ler ABD ordusu için hala ana helikopter olma özelliğini taşıyor...Yani 600 adet üretim hattını Türkiye'ye taşımayı kabul ettiğine göre acaba ABD-Sikorsky yeni nesil bir helikopter üzerinde mi çalışıyor?Böyle bir haber var mı yabancı savunma sanayi çevrelerinde acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 14:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
F-16 yavaş yavaş yerini çok daha modern 5. nesil savaş uçaklarına bırakıyor,bu yüzden F-16 üretim hattını Türkiye'ye taşıma gibi bir proje bile vardı...Bu nedenle ABD nin bu çabası anlaşılabilir.

Ancak S-70 ler ABD ordusu için hala ana helikopter olma özelliğini taşıyor...Yani 600 adet üretim hattını Türkiye'ye taşımayı kabul ettiğine göre acaba ABD-Sikorsky yeni nesil bir helikopter üzerinde mi çalışıyor?Böyle bir haber var mı yabancı savunma sanayi çevrelerinde acaba?
Bence amaç biraz daha farklı Skorsky tarafından kabul edilmiş dünya azarında neredeyse rakipsiz bir ürünün üretim yükünün üzerinden alınması gerekiyor. Skorsy özellikle yeni sistemlere hatta helikopter dünyasında çığır açacak yeni konsptlere yönelmesi aşikar kendi enerjisini s-70 üretim hattına harcamak istemiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 14:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
off set anlaşması gövdeyi bizden almayı mantıklı kılıyor olabilir. Emek yoğun bir iş olduğundan zaten çokta zorlanmadan işi bize verirler ama buna birde bir yerlerden off set çıkartma derdi binince çok daha kolay oluyordur gövde işini bize vermek

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 15:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3717
Yaş:
600 helonun içinde ABD "tahmini" ihtiyaçları da var. Ancak F-16 üretim hattı halen açık mı veya kime üretiyorlar emin değilim. Onun için F-16 üretim hattı açık kalıp bize kaysa bile kime üretilecek ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 15:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bu projeye Atak T129 projesinin Genel Maksat versiyonu diyebilir miyiz?
T-129, neredeyse sadece bir kabuğun içinin doldurulması seviyesinde farklı artık motor aviyonik silah sistemleri olarak farklı ama T-70 aynı oran ve şekilde değişime uğramayacak burada lisans altı üretim durumu söz konusu diyebiliriz
Üstatlar,

T-70 de neredeyse %80 yerlilik oranına ulaşıldı. Tüm aviyonik suit ve kokpit Aselsan tasarımı ve üretimi olacak. Hatta Sikorsky, söz konusu Aselsan aviyonik suiti diğer projelerde teklif etmeyi düşünüyor...
Ama hala bir T-129 kadar bizim değil, bir lisans bağlılığımız var.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 15:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
@penche44

Haklısınız bende çok rahatsızım bu konudan anlaşmanın detayları ilerleyen zamanlarda daha çok belli olacaktır. Genel olarak T-70 Türk süiti oturtulumş bir S-70 aslında bu helikopter daha bize özgü harici yaıt tankı takacağımızda çıkartılan sorunlarla artık bu projede karşılaşmayacağız ama yinede bir skorsky yani hala bir lisans bağlılığı var ama anladığım kadarıyla bu bağlıklık daha gevşek şartlar üzerine kurulu.

Aslında lisans yüzünden ben bu projeye çok sıcak bakmadım ama bir gerçek var bu helikopter alanında en iyisi. Ve K.K.K bundan oldukça memnun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 16:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 841
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Kafam karıştı şimdi. %67 mi, % 80 mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2014, 17:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Alıntı:
Kafam karıştı şimdi. %67 mi, % 80 mi?
Maddi değer anlamıyla , parça üretimi oranı gibi bir farklılık olabilir ?

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2014, 16:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
21.2.2014 canli yayinda sayin basbakanimiz imzalar atildi dedi,vatana millete hayirli ve Ugurlu olsun.

oplam 3,5 milyar dolarla Türkiye’nin son yıllardaki en büyük hava aracı ihalesi Sikorsky ile imzalandı. Toplam 109 adet T-70 olarak adlandırılan helikopter, TAI tarafından imal edilecek.
3 yıl sonunda Genel Maksat Helikopter Anlaşması imzalandı

Uzun süredir devam eden pazarlıklar sonucunda ABD'li Sikorsky ile 109 helikopter alımı konusunda anlaşma imzalandı. İlk T-70 helikopteri 2018’de Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilecek.

İmzalanan sözleşmeyle Türkiye, Sikorsky firması ile ortak olarak 109 adet "genel maksat helikopteri" üretecek. Helikopterler Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Özel Kuvvetler Komutanlığı'na verilecek. Helikopterler, muharebe arama/kurtarma ve yangınla mücadelede kullanılacak. Gerekli görüldüğü takdirde diğer sivil kurumlar için de helikopter üretilebilecek.

ABD'li Sikorsky firması ile 2010'da "görüşmelere başlama kararı" alınmıştı. Ancak Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Sikorsky firması arasında yaklaşık 3 yıldır süren sözleşme görüşmelerinde çok sayıda çıkmaza girilmişti. "Sözleşme görüşmelerinin iptal edilmesi" noktasına kadar gelen müzakerelerde geçtiğimiz günlerde sonuca varıldı. ABD'li firma ile imzalanacak 3,5 milyar dolarlık helikopter anlaşmasının maliyetinin de Çin'den alınacak füze sistemlerinin maliyetiyle aynı olması dikkat çekti.

ORTAK İMALAT

Türkiye ile ABD arasındaki kritik anlaşmanın ardından sürecin nasıl işleyeceği de ortaya çıktı. Buna göre, ASELSAN, helikopterin en kritik elektronik sistemi olan kokpiti tamamen milli imkanlarla üretecek. TAI de helikopterin kritik parçalarının ve gövdesinin üretiminde büyük rol oynayacak. Bunun yanında çok sayıda yerli firma da helikopterin üretimi konusunda destek verecek.

Proje kapsamında "genel maksatlı" üretilen helikoptere silah takılmasıysa ABD hükümetinin izniyle mümkün olabilecek. Bu konuda ilk önce, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin gelecekteki ihtiyaçlarına, ardından da ABD'den alınacak teknik onaya bakılacak.
Kaynak: www.kokpit.aero


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 00:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 139
Yaş:
Genel Maksat Helikopter Projesi



Genel Maksat Helikopter Projesi, 5 Aralık 2007 tarihinde alınan Savunma Sanayii İcra Komitesi Kararı ile Kara Kuvvetleri Komutanlığı (K.K.K.lığı), Hava Kuvvetleri Komutanlığı (Hv.K.K.lığı), Jandarma Genel Komutanlığı (Jn.G.K.lığı), Özel Kuvvetler Komutanlığı (Öz.Kuv.K.lığı), Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) ve Orman Genel Müdürlüğü (OGM) olmak üzere 6 Kullanıcının toplam 109 adet genel maksat helikopteri ihtiyacını karşılamak üzere başlatılmıştır.

Proje kapsamında Sikorsky firmasının S-70i modeli helikopteri, lisans altında üretim modeli ile Türkiye’de üretilecek olup, üretim lisansı Türkiye’nin ileriki dönemlerdeki ihtiyacını da karşılayacak şekilde toplam 300 adet helikopterin üretimini kapsamaktadır. Ayrıca, Türkiye’de üretilecek her bir helikoptere karşılık bir helikopter yurtdışına ihraç edilecektir.

Projede, TUSAŞ Ana Yüklenici, Sikorsky ana alt yüklenici, ASELSAN, TEI, ALP Havacılık alt yüklenicilerdir.

S-70i Temel helikopteri üzerine kullanıcı isterlerini karşılamak üzere TUSAŞ ve entegrasyon alt yüklenicisi ASELSAN tarafından yazılım ve donanım entegrasyonu gerçekleştirilecek olup nihai konfigürasyondeki helikopter “(TAI) T-70 Helikopteri” olarak anılacaktır. Ayrıca, üretilecek olan T-70 Helikopterine ilişkin Depo Seviyesi Bakım kabiliyeti kazanılacaktır.

Sözleşme, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Sikorsky arasında 21 Şubat 2014 tarihinde imzalanmıştır.

Sözleşme imzası ile program takviminin başlaması arasında 16 aylık bir süre öngörülmüştür. Bu 16 aylık süre içerisinde Ana Alt Yüklenici Sikorsky firması, ABD Hükümeti mevzuatları gereği Helikopterin Türkiye’de lisans altında üretimi ve sözleşme kapsamındaki diğer kalemlere ilişkin ihracat lisanslarını almak üzere çalışmalar yapacaktır. ABD Hükümeti’nin ihracat lisanslarının alımını müteakip Orman Genel Müdürlüğü Konfigürasyonun’daki ilk T-70 Helikopteri programın takviminin başlaması sonrası 55. ayda, Ortak Konfigürasyondaki ilk T-70 Helikopteri ise 57. ayda K.K.K.lığı’na teslim edilecektir.

Proje Kapsamında İlkler
-İlk kez 6 farklı kullanıcının çok çeşitli görev ihtiyaçları konsolide edilerek ortak bir konfigürasyonda tedarik gerçekleştirilecektir.
-Bugüne kadar Sikorsky firmasından yapılan helikopter tedarikleri doğrudan alım şeklindedir. İlk kez bu proje ile helikopter lisans altında Türkiye üretilecektir.
-Proje kapsamında Türkiye’de ilk defa dişli ve dinamik sistemlerin üretimi gerçekleştirilecektir.
-Proje kapsamında GE’ye ait T-700 Black Hawk motoru Türkiye’de üretilecek ve TEI parça numarasıyla yurtdışına da satış imkanı olacaktır.
-İlk defa bir Türk firması (ASELSAN) tarafından yabancı bir firmaya (Sikorsky) kokpit tasarımı gerçekleştirilecek ve Türk tasarımı bu kokpitlerin bundan sonra üretilecek olan helikopterlerle ABD hariç tüm dünyada pazarlama ve satışı gerçekleştirilecektir.
-Bugüne kadar tedarik edilen helikopterlerde Türk Sanayi iş payı bulunmamaktadır. İlk defa bu proje ile % 67 oranında yerli sanayii katılımı gerçekleşecektir.
Bu kapsamda:
o Kokpit, kabin, paller TUSAŞ tarafından,
o Aviyonik suit ASELSAN tarafından,
o Motor TEI tarafından,
o İniş takımı ve dişliler ALP Havacılık tarafından üretilecektir.
- Sikorsky ilk defa bu proje ile; uluslararası satışlarda Türk Sanayisi iş payı çerçevesinde Türkiye’deki yerli sanayii kabiliyetlerini kullanma taahhüdü vermiştir. Taahhüt miktarı 1,4 milyar $’dır ve 30 yılda gerçekleştirilecektir.

alıntı: http://www.ssm.gov.tr


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 00:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
T-700 motoru aynı zamanda süpercobra'larında motoruymuş,burdan da bir avantaj sağlanabilir....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 01:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Çok farklılar aslında.. Hoş TEI zaten T700'ün bazı parçalarını üretiyordu, ama burada söz konusu olan -701D motoru eskilerden epey farklı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 02:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Alıntı:
T-700 motoru aynı zamanda süpercobra'larında motoruymuş,burdan da bir avantaj sağlanabilir....
CN-235 lerin motoruda T-700 serisinden . T-700 serisi anladığım kadarıyla istikrarlı bir motor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 04:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Alıntı:
T-700 motoru aynı zamanda süpercobra'larında motoruymuş,burdan da bir avantaj sağlanabilir....
CN-235 lerin motoruda T-700 serisinden . T-700 serisi anladığım kadarıyla istikrarlı bir motor.


şöyle düzeltelim T-700 ile CN-235 teki CT-7 motorları bir çok ortak parçaya sahip.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 04:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2012, 05:29
Mesajlar: 154
Yaş:
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=269

EGM için 4 adet hazır alım S-70i sözleşmesi imzalanmış, sanırım T-70 sözleşmesinden ayrı bir sözleşme.

EGM'nün GMHP'de 20 adetlik bir payı olmasına rağmen ayrıca hazır alım yapacak kadar bir ihtiyacı var mıdır? Halihazırda envanterde olan S-70lerin yanı sıra envantere daha yeni giren Bell helikopterleri ve girecek olan T-70'ler ile beraber bu rakamlar EGM havacılığı için ihtiyaçtan daha fazla değil midir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 09:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Merak ettigim, takilacak silahlar icin ABD den izinmi alinacak?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 11:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Tem 2012, 01:47
Mesajlar: 1004
Yaş:
Turkiye'nin su anda Black Hawk'larin silahlandirmasi icin bir talebi mi var?

Ayrica Battle Hawk denen cozum farkli ve gorece yeni bir konfigurasyon. Bu yuzden boyle buyuk bir ortakligin icinde yer almamasi gayet normal.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 15:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Asıl sorulmak ıstenene verılmıs "anlayana" bır cevap...ama bugunku tehlıkeyı ortadan kaldırmıyor malesef.....hepsı ıvedı TSK ya devredılmelı...Polıse hafıf-orta arası helıkopterler yeter de artar bıle...Genel maksat hıc anlamadıgım bır konsept polıs ıcın....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2014, 16:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Şöyle düşünün birde.
Ordu genel maksat helikopterleri barış zamanıda çok kullanıyor ama tabiki bütün silahlar asıl olarak savaş zamanı için hazır tutulurlar.
Barışta belkide helikopter gücümüzün % 10 unu kullanılacak yada terör var diye 30 hadi çok olsun 50 si olacaktır diyelim. Ama tamamı kullanılmaz hiç kuşku yokki. eğer hepsini kullanıyorsak zaten savaşa hazır değiliz deyip daha çok helikopter almak gerek. Bir ordu barış zamanı gücünün çok azını kullanıyor olmak zorunda yoksa savaşa hazır değil demektir.
Bu durumda şöyle düşünelim TSK leri helikopterlerini aldı ve savaşı bekliyor ama beklerken verimli olsun diye helikopterleri polis kullanıyor orman bakanlığı kullanıyor sağlık bakanlığı kullanıyor. Bir gün savaş çıkarsa adalara çıkartma yapacaksak tabiki ordu kamyonları gemileri nasıl sefer görev emri ile topluyor ise helikopterleride alıp kullanacaktır.
Bu durumda polisin TSK lerinin helikopterini kullanması zarar değildir diyebiliriz.
Tabi işletme masrafı fazla olacak buda kötü ama TSK lerinin hava alanında duracağına orada masraf çıkaracağına poliste çıkartsın ikisininde devleti aynı sonuçta.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 01:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Bir şekilde bu projenin hayata geçirilmesi iyi oldu. En azından genel maksat filosu bir standarda girer. Cougar dı, mi 17 di, uh 1/AB 205 di, S 70 di filo maşallah araba galerisi gibi bir çeşitliliğe sahipti. Hepsine depo seviyesi bakım kazandırılması, hepsi için ayrı teknik konulara hakim bakım personeli yetiştirilmesi, ayrı dinamiklere sahip bu helileri uçurmak için ayrı pilot eğitimleri gibi bir yığın masraf. Görülen o ki önümüzdeki 6 yıl daha ek helikopter alınmaz. Bu eldekilerin suyu çıkana kadar kullanılır idare ederiz diyorlardır. Biz ki blok 50 lileri yıllarca savaşan şahin olarak değil güvercin olarak uçurmuş adamlarız. Biraz daha dişimizi sıkacağız.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 01:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
Hıcbır helı savas yok dıye kenarda bos bos durmaz....planlamalar hızmette, bakımda ve ucusa hazır olarak 3 arac kuralına gore yapılıyor yanılmıyorsam. yanı bunlar planlı adetlerdır. Kımse de helısını barısta kullansın dıye baskasına vermez....bu soyledıgınız zaten olmayacak bır husus olmakla beraber asıl soylemek ıstenen puf noktası da zaten bu degıldı....onu kacırıyorsunuz....hersey gorundugu gıbı degıldır....derınlere bakın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 02:17 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Elektronik harp yeteneğinden yoksun uçmaları dersek doğru olur. O konu hakkında bir şeyler yapılıyordu en son elimdeki kaynaklara bakmam lazım. Ama biz bunları yıllarca güvercin yaptık o kesin.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 16:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Alıntı:
Hıcbır helı savas yok dıye kenarda bos bos durmaz....planlamalar hızmette, bakımda ve ucusa hazır olarak 3 arac kuralına gore yapılıyor yanılmıyorsam. yanı bunlar planlı adetlerdır. Kımse de helısını barısta kullansın dıye baskasına vermez....bu soyledıgınız zaten olmayacak bır husus olmakla beraber asıl soylemek ıstenen puf noktası da zaten bu degıldı....onu kacırıyorsunuz....hersey gorundugu gıbı degıldır....derınlere bakın.
Yanlış anlaşıldım. TSK leri helikopterini veriyor demek istemedim. Ancak dolaylı bakış açısı ile ülke polise orman bakanlığına belki sağlık bakanlığınada TSK lerinin genel maksat helikopteri ile aynı modelde helikopter verirse savaşta bunlarda bizim askeri gücümüzün bir parçası olabilecekler. Polisin 20 tane T70 için 15 tanesi pekalada savaşta TSK lerine tahsis edilebilecektir ihtiyaç varsa. Yoksa barış dönemi al sen kullan bende işe yaramıyor gibi bir anlaşma yok tabi. Ülke süper güç olmadığı içi helikopter parkımızı en azından kamu da standarda yakın yapmakta böyle bir fayda olabilir. Daha doğrusu poliste bu helikopter ne alaka dememek için bir mazeret olur. Tabi yinede buna sığınıp her polis helikopteri T70 de olmamalı heralde. İstanbulun üstünde göstericileri izleyen bir T70 düşünemiyorum ben. Tepemden bazen askeri pat pat uçuyorda mahalle diken diken oluyoruz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 18:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Bence daha fazla alınmalı. İstanbul gibi bir metropolde deprem bekleniyor. Normal zamandaki trafiği düşünün bir de afet zamanı. Pek çok yola ev direk vs yıkılacak. Hava çok önemli, helikopterler hayati önem taşıyacak...Sırf bunun için 50 belki de daha fazla helikopter daha alınmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 19:39 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Afetlerde silahlı kuvvetlerin imkanları zaten devreye giriyor o açık kapatılıyor rahatlıkla.
Afetler için hazır beklemek biraz tartışılan bir konu.
Newyork mesela on senede iki gün şiddetli kar yağacak diye hazır beklemektense o iki günü tatil etmeyi daha mantıklı buluyorlarmış

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2014, 19:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
TSK tabiki dahil olucak. Ancak daha fazla helikopter ihtiyacı olacaktır.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 421 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 79 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot], zender ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye