TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 19 Kas 2017, 00:59

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2012, 22:03 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3233
Yaş:
ÖNEMLİ NOT:Bu başlık altında yorum paylaşılmaz. Projedeki son durumu öğrenmek isteyen arkadaşlar için bilgi niteliğindedir.


ANKA

Program Tanımı:
Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE-Medium Altitude Long Endurance), İHA Programı, bir geliştirme projesi olup; üç adet hava aracı prototipi ve tüm yer sistemlerinin belirlenmiş olan ihtiyaçlara göre tasarlanıp, geliştirilmesi ile prototip ve geliştirme testlerinin tamamlanmasını hedeflemektedir. Program, "Kavramsal Tasarım", "Ön Tasarım", "Detay Tasarım ve Geliştirme" ile "Test ve Değerlendirme" safhalarından oluşmaktadır. Geliştirme safhası süresince, tüm sistem bileşenlerinin geliştirme/ara yüz/bütünleştirmelerinin gerçekleştirileceği bir Sistem Entegrasyon Laboratuarı (SEL) oluşturulmuştur.

Oldukça kapsamlı bir sistem geliştirme/bütünleştirme projesi olan ANKA çerçevesinde yer alan tüm alt sistemlerin, yurt içi firmalar tarafından geliştirilmesi planlanmaktadır. Böylece, herhangi bir potansiyel İHA sisteminin, yurt içi imkanlarla geliştirilebilmesine yönelik, yurt içi kabiliyet merkezleri oluşturulması, program vizyonu oluşturmaktadır.

TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı “ANKA”nın montajı ve üretimi tamamlanarak, 16 Temmuz 2010 tarihinde TUSAŞ tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkmıştır. Hangardan çıktıktan sonra motoru da çalıştırılan ANKA, kendi kategorisinde dünyanın en iyi operatif sistemi olmayı hedeflemektedir.

Sistem Tanımı:
Gece ve gündüz, kötü hava şartları da dahil, keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı, gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevlerine yönelik geliştirilmekte olan ANKA Sistemi, söz konusu görevleri yerine getirmek amacıyla aşağıdaki faydalı yükleri taşımaktadır:

Elektro Optik Gündüz Kamera (EO Day TV),
Gündüz (EO-ElectroOptic) / Kızılötesi (IR-InfraRed) / Lazer Mesafe Bulucu (LRF-Laser Range Finder) & Lazer İşaretleyici (LD-Laser Designator) ve Spotter Faydalı Yükü,
SAR/MTI-ISAR Faydalı Yükü
Tümüyle kompozit yapıda tasarlanan hava aracı; mono blok gövde, sökülebilir kanat ve V-kuyruk ile katlanabilir iniş takımı, yedeklemeli kontrol yüzeyleri, ekipman bölmeleri, servis kapakları gibi bileşenlerden oluşmaktadır. Yapıda kompozit ya da gereken yerlerde metal bileşenler, omurga, çerçeve, sehpalar yer almaktadır. Arkadan itişli, piston-pervaneli tipli motor ile takatlandırılan platformda, gövde içi yakıt sistemi; kanat hücum kenarları, pervane ve diğer çeşitli ekipmanlarda buz önleme/giderme sistemleri; cihazların ısıtma/soğutma ihtiyaçlarına göre çevresel koşullandırma sistemleri gibi çeşitli alt sistemler yer almaktadır.

Bunların yanı sıra, uçuş kontrol bilgisayarına bağlı çeşitli uçuş algılayıcıları (pilot-statik sensör, EGI (entegre GPS/INS), hareket/sıcaklık/basınç algılayıcılar, vs.), hareketlendiriciler, haberleşme ve tanıtma sistemleri, görev kontrol, kayıt ve izleme sistemleri, ara yüz üniteleri, kontrol üniteleri gibi aviyonik birimler bulunmaktadır.

Teknik Özellikler:

ANKA sistemi temel performans parametreleri aşağıda açıklanmaktadır:

Servis irtifası: 30,000ft (ASL)
Havada Kalış Süresi: 24 saat
Normal Seyir Hızı: >75 kts
Çevre şartları: 15kts yan rüzgar, 20 kts baş rüzgarı, sıcaklık, nem, yağmur ve buzlanma limitleri, MIL-HDBK-310 ile tanımlanmıştır.

Resim

Kaynak: http://www.tai.com.tr/tr/proje/anka

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2012, 22:06 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3233
Yaş:
Anka Uçuş Testlerine Başarıyla Devam Ediliyor

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve 30 Aralık 2010 tarihinden bu yana uçuş testlerine devam edilen “ANKA” İnsansız Hava Aracı Sistemi ile 22 Ekim 2011 tarihinde iki saat 10 dakikalık bir uçuş daha gerçekleştirilmiştir.

Bu uçuşta test hedefi olan 10.000 ft irtifaya sorunsuz ulaşılmış; otonom uçuş modunda performans belirlemeye ve kalibrasyona yönelik bir seri test manevrası başarıyla gerçekleştirilmiştir.
Hava aracının uçuş özelliklerini sistematik olarak belirleme amaçlı bir uçuş zarfı genişletme programı yapılmış olup, önümüzdeki birkaç uçuşta da irtifa, uçuş süresi ve menzil olarak bu zarf genişletilecektir.
Bu uçuşları takiben sisteme entegre edilecek Otomatik Kalkış/İniş Sistemi, Buzdan Koruma Sistemi ve gece/gündüz görüş sağlayacak kameranın performanslarının doğrulanmasına yönelik uçuş testlerine geçilecektir.

Uçuş test programını desteklemek üzere ikinci prototip hava aracı da hazır olup, diğer prototiplerin montaj faaliyetlerine hızla devam edilmektedir. Prototip hava araçlarının sayısının artmasıyla birlikte test programı ivme kazanacak ve ANKA en kısa zamanda Türk semalarındaki yerini alacaktır.

Resim
Resim

Kaynak: http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... m-ediliyor

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2012, 22:16 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3233
Yaş:
Son Durum:
TAI ANKA Male İHA (1000 km, 24 Saat, 9144 m irtifa) Adet Bilgisi: 1 Sistem (5 Uçak) + 10 Uçak (2013 te hizmete girmesi planlanıyor. Halen prototipler üzerinde faydalı yüklerle(AselFLIR-300T) test uçuşları icra ediliyor)

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012, 18:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Eyl 2012, 02:07
Mesajlar: 84
Yaş:
'Anka' test uçuşunda düştü

Türk mühendislerin tasarladığı insansız hava aracı ANKA, dün Eskişehir’in Sivrihisar İlçesi’nde yapılan test- kabul uçuşu sırasında kontrolsüz kalarak düştü.

Kaynak : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21577873.asp

_________________
Ne Mutlu Türküm diyene


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012, 19:50 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7200
Yaş:
Alıntı:

28 Eylül 2012
İlk uçuşunu Aralık 2010 tarihinde gerçekleştiren insansız hava aracı ANKA'nın yaklaşık bir buçuk yıl süren geliştirme test uçuşları (yaklaşık 100 sorti) ardından, 24 Eylül 2012 tarihi itibariyle kabul test faaliyetlerine başlanılmıştır.

27 Eylül 2012 tarihinde icra edilen test uçuşu esnasında meydana gelen teknik bir sorun nedeniyle bir prototip hava aracı ile kırım yaşanmıştır. Arıza tespitine ilişkin çalışmalar devam etmekte olup, kabul test faaliyetlerine diğer hava araçları ile devam edilecektir.

http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... aciklamasi

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012, 21:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 18:21
Mesajlar: 93
Yaş:
Biraz önce TRT Haberde ANKA İha testleri devam ediyor Anka sekiz ay sonra görev başlayacak diye alt yazı geçti.

_________________
http://yandasmedya.org
bir yandaşın pradigmalarıdır!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 16:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eki 2012, 12:02
Mesajlar: 457
Yaş:
'Yeni uçak ve helikopter motorumuz yolda'
TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) Genel Müdürü Akın Duman, ''insansız hava araçlarına (İHA) güç veren motorlar kapsamında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerine dört ay önce başladıklarını’ açıkladı.

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ'nin havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiğini belirten Duman, “Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımına başladıklarını” söyledi. Duman, TEI'nin bugün geldiği noktada dünya tarafından tanınan bir marka olduğunu ifade etti:

''Uçak motorlarının montaj, test, bakım ve onarımında, ülkemizde özellikle silahlı kuvvetlerdeki sistemler konusunda faaliyetler sürdürdüğümüz gibi, bölge ülkelerine de hizmet veriyoruz. TEI'de, Bahreyn F-16'larını F-110 motorlarının depo seviyesi bakımları yapılıyor. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motorlarının depo seviyesi bakımlarını TEI'de gerçekleştiriyoruz. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motoru depo seviyesi bakım projesinde, gösterdiğimiz başarıdan dolayı NATO Destek Teşkilatı (NSPA) ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Yönetim Şirketi (IAMCO) tarafından 2011 yılının 'En İyi Motor Bakım Firması' seçildik. Türk Silahlı Kuvvetlerimizin envanterindeki cougar genel maksat helikopterlerinin depo seviyesi bakımlarını da yapıyoruz.''

''TASARIMINI YAPTIĞIMIZ MODÜLLERDE HİÇBİR PROBLEM YOK''
Duman, Türkiye'nin 2023 vizyonu kapsamında dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmek gibi bir hedefinin bulunduğunu hatırlattı. Dünyanın ilk 10 ekonomisi incelendiğinde dört ana faaliyet alanının ön plana çıktığını anlatan Duman, şöyle devam etti:

modüllerde şu ana kadar hiçbir problem yok.''

''İHA'lara güç veren motorlar kapmasında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerini de 4 ay önce başlattık'' diyen Duman, şunları bildirdi:

''Yaklaşık 3 yıl sonra 1000 libre ya da daha fazla güç üretebilen veya turboprop motor olarak değerlendirdiğimizde 1200 veya 1500 beygir arasından güç üretebilen yeni bir motorun tasarımından bahsediyorum. Bu anlamda önümüzdeki dönemde ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımını başlattık.''

''ANKARA VE ESKİŞEHİR, HAVACILIKTA TOPYEKUN HAREKET EDECEK''
Eskişehir Havacılık Kümesi Derneği Başkanı da olan Duman, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş Özaydemir önderliğinde 2011 yılı mart ayında kurulan derneğin yegane amacının Eskişehir'de cumhuriyetten bu yana var olan havacılık faaliyetlerini geliştirmek olduğunu vurguladı.

Böyle bir kümelenmeyle havacılıkta, Eskişehir'in ve Türkiye'nin iş hacmini artırmak istediklerini dile getiren Duman, ''Bu kümelenmenin yaptığı sinerji gerçekten önemli. Bu anlamda tek başına Eskişehir'i noktasal bir faaliyet alanı olarak görmüyoruz. Ülkemizin havacılığı ile ilgili her faaliyette bizler de yer almak istiyoruz. Bu doğrultuda Ankara'da da bir havacılık kümelenmesi kurulmasıyla ilgili Kazan bölgesinde çalışmalar devam ediyor. Böyle bir faaliyetin başlaması için bir kaç ay daha süreç var. Yegane amacımız, Eskişehir ile Ankara'yı bir ortak vadide buluşturmaktır. Kazan'daki kümelenme kurulduğu zaman biz de o oluşumun bir paydaşı olacağız. Ankara ve Eskişehir, havacılıkta topyekun hareket edecek'' diye konuştu.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25393351

_________________
Çok çile çektim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2012, 15:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5434
Yaş:
Akin Duman sanirim dili surcerek "modul" demis.. TEI modul tasarlamiyor.. Modul bu sektorde baska bir sey demek..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2012, 13:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Eyl 2012, 18:33
Mesajlar: 49
Yaş:
http://www.bilgesam.org/tr/images/stori ... aclari.pdf

Çok başarılı bir çalışma. Daha önce paylaşılmış mıydı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2013, 02:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 23 Ağu 2012, 17:12
Mesajlar: 68
Yaş:
Anka'nın şu anda geldiği aşamayı dergimizde anlattık.

http://www.c4defence.com/c4Defence_Sayi ... ml#/64-65/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2013, 00:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2012, 14:26
Mesajlar: 684
Yaş:
Anka'nın motorları ile ilgili bir haber (İngilizce):
http://www.trdefence.com/2013/09/17/ank ... ts-engine/

Cep Telefonundan yazdığım için çeviriyi arkadaşlara bırakıyorum...

_________________
Çalışmaktan Kaçmak En Büyük Hainliktir...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2015, 09:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
ANKA Blok-B test uçuşlarına başladı
14.01.2015 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Milli İnsansız Hava Aracı geliştirme projesi kapsamında TAI tesislerinde üretimi tamamlanan ANKA Blok-B Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait Sivrihisar Meydanı'nda test uçuşlarına başladı.

ASELSAN tarafından geliştirilmekte olan Yapay Açıklıklı Radar SAR/ISAR/GMTI sistemi ile test uçuşlarını sürdüren ikinci nesil ANKA Blok-B, bu sistem sayesinde yağışlı/bulutlu ve karanlık havada hedef tanımlama yeteneğine kavuşacak. Milli SAR Sistemi'nin ilk uçuş testleri geçtiğimiz yıl Deniz Kuvvetleri’ne uzun yıllar karakol uçağı olarak hizmet veren ve şimdilerde TAI tarafından test-bed olarak kullanılan piston motorlu S-2E/T Tracker uçağı üzerinde gerçekleştirildi. Ege denizi üzerinde gerçekleştirilen test uçuşlarında donanmaya ait suüstü platformları 15 bin ft irtifadan başarılı bir şekilde tespit edildi.

AĞIRLIK AZALDI İRTİFA YÜKSELDİ

ANKA Blok-A'dan elde edilen bilgi birikimiyle Blok-B konfigürasyonun gövde ağırlığı azaltıldı. Bu sayede Blok-B daha yüksek irtifada uzun süre uçuş yapabiliyor. Bunun dışında Blok-B uçaklarında, Blok-A'dan farklı olarak kompozit ana iniş takımları bulunuyor.

TESLİMAT 2016 YILINDA

ANKA'nın seri üretim anlaşması gereğince SatCom uydu haberleşme sistemi ile donatılması yönündeki çalışmalar sürüyor. ANKA'da kullanılacak olan SatCom sisteminin belirlenmesi amacıyla askeri yetkililerin de katılımıyla Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nda yerli ve yabancı firmalarla görüşmeler yapıldı. SatCom uydu haberleşme sistemi ile ANKA'nın veri yakalama ve transfer sağlama etki mesafesi artacak.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ilk parti ANKA İHA teslimatlarının 2016 yılının ikinci yarısında yapılması planlanıyor.
http://kokpit.aero/anka-blok-b-test-ucusu-basladi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2015, 16:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
ANNOUNCEMENT FOR ISSUING OF REQUEST FOR INFORMATION (RFI)FOR ARMED UNMANNED AIRCRAFT SYSTEM PROJECT

Scope of RFI:

Undersecretariat for Defence Industries (SSM) is considering the procurement process of MALE or HALE category Armed Unmanned Aircraft System (UAS) for the urgent requirement of Turkish Air Force. In this regard, Request for Information (RFI) is issued by SSM within the scope of Armed UAS

Project in order to;

- gather general information on potential suppliers of the Armed UAS in the market,
- have an idea of availability of the required Armed UAS,
- investigate and clarify the system and sub-system based technical details and requirements,
- define logistics support requirements for the system as a part of the Request For Proposal (RFP) preparation effort.
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... _TIUS.aspx

Taarruzi İnsansız Uçak Sistemi Tedariki Projesi

İngilizce olarak yayınlanan Bilgi İstek Dokümanı İlanı’nda, Türk Silahlı Kuvvetleri’nde MALE ve HALE kategorisinde silahlı İHA alımı yapılacağı açıklandı. RFI olarak adlandırılan bilgi dokümanı, 11 Mayıs 2015 tarihine kadar SSM’den alınabilecek. Cevapların SSM’ye 25 Mayıs 2015 tarihine kadar verilmesi gerekiyor.

Türkiye bir dönem Predator sistemleri ile ilgilenmiş ancak bu alım gerçekleşmemişti. Daha sonra gündeme TAI tarafından geliştirilen ANKA’nın silahlı hale getirilmiş modelinin tasarlanması gelmişti.
http://kokpit.aero/silahli-insansiz-ucak-aliniyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015, 09:53 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3620
Yaş:
F-35 govde uretiminden ogrendigimiz bilgilerle ve ayni tezgahlarda X-45 tarzi IHA uretilemez mi ? Silahli IHA dan bahsetmiyorum UCAV diyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2015, 15:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 04 Eki 2015, 23:12
Mesajlar: 212
Yaş:
Merhaba,
Anka'nin silahlandirilmasi konusundaki son durum nedir acaba. Cirit fuzesi ile test ucuslarinin yapildigi yazilmisti bir aralar.

Saygilarimla


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016, 17:22 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 06 Eki 2012, 13:14
Mesajlar: 99
Yaş:
Türkiye'nin en büyük İHA'sı havalandı!
Türkiye'nin milli sermayesiyle üretilen insansız hava araçları arasında en büyük olma özelliğini taşına ANKA BLOK A, konuşlandırıldığı Elazığ'da ilk görev uçuşunu gerçekleştirdi.
0Sitene Ekle
Türkiye'nin en büyük İHA'sı havalandı!
(DHA)

Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından üretilen ANKA ilk görev yeri olan Elazığ’daki 8’inci Kolordu Komutanlığı bünyesinde eski hava alanında göreve başladı.

Türkiye'nin en büyük ANKA Blok A'nın ilk görev dönüşünü Milli Savunma Bakan Yardımcısı Şuay Alpay, TSK Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Emekli Korgeneral Orhan Akbaş, 8’inci Kolordu Komutanı Korgeneral Yılmaz Uyar, Tunceli Valisi Osman Kaymak ve yetkililer katıldı. Törende konuşan Milli Savunma Bakan Yardımcısı Şuay Alpay, terörle mücadele ve ulusal güvenlik açısından çok kıymetli olan ANKA’nın test uçuşunu başarı ile tamamladığını görmekten büyük mutluluk duyduklarını söyledi. Temennilerinin bugün gördükleri manzaranın daha ileri noktalara taşınması, kendini daha fazla geliştirmesi olduğunu söyleyen Bakan Yardımcısı Alpay, şunları söyledi:

"Bugün ANKA görev uçuşunu çok büyük bir başarı ile tamamladı. ANKA insanız hava aracının konuşlandığı noktalardan birisi burası. Çünkü, Elazığ bölge ve konum itibari ile özellik arz eden bir yer. Hem stratejik konumu itibari ile de önemli. Genelkurmay, Silahlı Kuvvetler, Kava Kuvvetleri Komutanlığı, Kolordu Komutanlığı isteği ve talepleri ile ilgili olarak böyle bir süreç başlamıştır. Buradaki temel yaklaşım, hem savunma sanayi açısından hem harp sanayi açısından yerli ve milli oranı nerdeyse yüzde yüze ulaştığı bir noktaya ulaşmak istiyoruz. Bütün çabamız ve hedefimiz o. Terörle mücadele konusunda kararlılığımızı söylemeye gerek yok. Şu an terörle mücadele gibi çok kritik bir iş yapıyoruz. Son terörist bu ülke topraklarını terk edinceye ve bütün silahlarından arındırılıncaya kadar mücadelemiz kararlılıkla devam edecek. Bütün bu işlerde savunma sanayinin bu unsurları da bu mücadelemiz güç verecek, destek verip katkı sağlayacaktır. Hiç bir konuda dışa bağımlı kalmadan kendi öz kaynaklarımız ile yerlilik ve millilik esası üzerinde bu projeleri hayata geçirip tamamlamak istiyoruz."

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş (TUSAŞ) İHA Programlar Müdürü Barış Atakan konuşmasında ANKA’nın özelliklerini anlattı. Atakan, şunları söyledi:

"ANKA, 30 bin feet irtifaya çıkabilmekte, 24 saat havada kalabilmekte, 200 kilogram faydalı yük taşıyabilmektedir. Bu yeteneklerini de dünyada dört yada beş ülkenin gerçekleştirebildiği bir teknolojik yeteneğin ülkemize kazandırılması sağlanmıştır.TUSAŞ’ta gerçekleştirilen tasarım ve geliştirme çalışmaları ile yüzde yüz tamamen yerli bir tasarım süreci yapılarak, ürünümüzün geliştirilmesi sağlanmıştır. İnsansız hava aracımız, maksimum 1750 kilogram kalkış ağırlığı ile kalkış gerçekleştirebilmekte. Üzerinde bulundurduğu gece ve gündüz kamerası, lazer işaretleyici ve lazer mesafe ölçümü ile her türlü hava şartında gece koşullarında keşif ve gözetleme hizmeti sağlamaktadır. Hava aracımız üzerinde telsiz rölesi bulunarak haberleşme desteği yerde bulunan birliklere sağlamaktadır.

Milliyet


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016, 17:21 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Şub 2016, 00:12
Mesajlar: 14
Yaş:
Meteksan’dan ANKA için SATCOM Radom

Meteksan Savunma, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından geliştirilme ve üretim aşaması devam eden ANKA-S insansız hava araçlarına entegre edilecek olan SATCOM Radom’u teslim etmeye hazırlanıyor.

Meteksan Savunma’dan edinilen bilgiye göre, ANKA İnsansız Hava Araçlarında kullanılması amacıyla,TAI ile Meteksan arasında imzalanan sözleşme kapsamında SATCOM radomunun tasarlanması, geliştirilmesi, üretimlerinin gerçekleştirilmesi, testlerin yapılması ve ürünlere ilişkin doküman setlerinin oluşturularak TAI’ye tesliminin gerçekleştirileceği bildirildi.

ANKA-S İnsansız Hava Aracına entegre edilecek olan SATCOM Radom, geniş band ve L-band SATCOM antenleri ile GPS anteni barındıracak. Proje kapsamında toplam 11 adet radom, ihtiyaç durumunda yer destek ekipmanı ve Teknik Veri Paketi teslim edilecek.

Kaynak: www.savunmaveteknoloji.com


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2016, 20:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:15
Mesajlar: 347
Yaş:
Biraz önce ilk seri Insansiz Hava aracinin TAI tarafindan yapildigini bir arkadasimizin yazisindan okudum.
Arkasdasimiz ( dum ) du herhalde. Bu Motorun Markasini soruyordu. Ben arastirdim

Continantal Motors. Bilgilerinize sunuyorum.

Benin yorumum: Insansiz Hava Araclari icin cok agir ve yer kaplayan hacimlari var!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2016, 20:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:15
Mesajlar: 347
Yaş:
kusurumu bagislayin: TAI nin yaptigi yerli Motorun imalatina Hangi menseli Motorun (Örnek) teskil ettigi soruluyordu. Yazan arkadasimiz ise, Mercedes olabilecegini tahmin ediyordu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2016, 16:06 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4388
Yaş: 39
TUSAŞ - Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş
Alıntı:
Bu sabah saat 06.55'de Elazığ Meydanından görev uçuşu için kalkan ANKA İnsansız Hava Aracı, uçuşun 25'inci dakikasında motor arızası nedeniyle, planlanan bölgeye ve mecburi iniş paterni uygulanarak kontrollü iniş yapmıştır. Uçağın kısa süre içerisinde yeniden faaliyetlerine başlatılması yönünde çalışmalar başlatılmıştır.

Resim

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Galaxy61, İstiklalFM, tuğrulbey ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye