TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Kas 2017, 16:55

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 2707 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 151 52 53 54 55 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 21:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 399
Konum: çanakkale
Yaş: 39

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Aradan üç beş sene geçer iki motorlu anka beklerken vazgeçip dört motorlu daha iyimiş daha fazla yük taşır daha iyi olur derler,proje yılan hikayesine döner.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 08:03 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2138
Yaş:
Alıntı:
Aradan üç beş sene geçer iki motorlu anka beklerken vazgeçip dört motorlu daha iyimiş daha fazla yük taşır daha iyi olur derler,proje yılan hikayesine döner.
Temel Kotil daha akılcı yöntemler seçer. Gider BAEden Mantis yada Telemos'u alır %100 milli dünyanın en süperi diye çakar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 14:44 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Mesajlar: 223
Yaş: 30
Belki Bayraktar serisinin geliştirmeye yeni başlanan MİUS aracı TAI'yi de Anka'yı güncelleme konusunda motive etmiş olabilir mi acaba?

_________________
Zorlukların Arasından Yıldızlara!..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 18:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
ANKA icin basindan beri elestirim gereginden fazla agir bir IHA olmasidir. Tasarim hedeflerini cok fazlasiyla asti agirlik bakimindan. Bu yuzden guc verecek uygun bir piston motor bulmak/gelistirmek icin ugrasiyorlar. Cift piston motorlu versiyon ile ugrasmak yerine ben olsam 1.7 tonu bulmus ANKA'nin govdesini biraz uzatip(ve guclendirerek), belki kanatlari yeniden tasarlayarak 300-400hp turboprop motor ile devam ederdim. Piyasada bu sinifta bir suru ticari turboprop motor var. Yakit sarfiyati olarak turboprop motor, dizel piston motora gore biraz verimsiz olabilir ama performansi daha iyi olur. Govde biraz uzatilip, kanat yuzeyi ve boyu artirilirsa kalkis agirligi belki 2.5ton olur ama 400hp bir turboprop motor ile bu sorun olmaz. Hepsi biraz daha fazla yakit tasimasi gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 20:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 255
Yaş:
SİHA konsepti çok sevildi ve yük kapasitesi olarak belki Super Tucano ya yakın yüklerin ANKA’daki benzer sensör yükleri ile taşınıp atılması hedefleniyor olabilir. Bu iş içinde ANKA tasarımı kullanılarak yeni bir ürün ortaya konmak isteniyodur. Zira ANKA için çıkılan yolculukta tasarım aşamasındaki isterler ile gelinen aşamadaki isterler sonucu ANKA’nın gövde olarak modifikasyonu kaldırmayacak hale gelmesi (belki de isterlerin ANKA’yı da aşan bir üst sınıf SİHA ihtiyacını doğurması)çift motorlu SİHA konusunda çalışma başlatılmasına vesile olmuş olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 21:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 498
Yaş:
Çift motorlu siha veya jet motorlu baykarın sihasiyla amaç f 16 gibi platformlari terorle mucadeleden tamamen cekmek olmali yani bu mucadeleyi gorevi anladigim kadariyla tamamen sihalara devredecekler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 22:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 471
Yaş: 39
Ne yani hala 20 sene daha bu teörle mücadelemi edecegiz ?

Arkadas kuvvet yapisini ve askeri bütcemizi btö ye göremi düzenliyecegiz ?
Büyük devlet olduk diyoruz, Somali' ye üs aciyoruz ama btö ile mücadele edecegiz, sanki kacak elektrikle mücadele ediyoruz .....bir türlü aklim almiyor :roll:

Yahu neden hergün ölüyoruz, bir defa girip imha edip sorumlularini ABD nin bin ladene yapdigi gibi imha edip gazetelere ibreti alem yapdirsaniza.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 23:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 539
Yaş:
Alıntı:
Ne yani hala 20 sene daha bu teörle mücadelemi edecegiz ?

Arkadas kuvvet yapisini ve askeri bütcemizi btö ye göremi düzenliyecegiz ?
Hocam 20 yıl önce de mücadele ediyorduk, 30 yıl önce de ediyorduk. Gerçekten bir gün bittiğini görecek miyiz merak ediyorum.

Ek olarak btö konusunda basında çıkan haberlere de uyuz oluyorum. Herhangi bir ürün geliştirdiğimizde "BTÖ'nün korkulu rüyası" diye haber yapıyorlar. Bu "Kandile atalım" kafasına bitiyorum. Deniz kuvvetlerine seyir füzesi yapsak Akdeniz'den kandile atma fikrini falan düşünürler.

Tabi ki terörle mücadelede işimize yarayacak sistemlerin anlatılması ve bu durumdan bahsedilmesi önemli. Çünkü ciddi manada canımızın yandığı bir konu. Askerlerimiz şehit oluyor, gazi oluyor maalesef. Ama ülkenin tüm askeri projelerinin tek amacı btö ye karşıymış gibi anlatmasınlar.

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 09:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Iyi de BTO bitmeyecek ki.

BTO'nun "romantik" bir hedefi var. O sayededir ki Finlandiya'dan okulunda dalga gecilen sisman ergen bile gelip katilarak "kendini buluyor".

Bunu onlemenin tek yolu BTO'yu "uncool" hale getirmektir ki bizimkilerin aklinin basmayacagi olcude uzun sureli ve cok spektrumlu bir "endirekt" propaganda gerektirir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 10:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1577
Yaş:
Alıntı:
ANKA icin basindan beri elestirim gereginden fazla agir bir IHA olmasidir. Tasarim hedeflerini cok fazlasiyla asti agirlik bakimindan. Bu yuzden guc verecek uygun bir piston motor bulmak/gelistirmek icin ugrasiyorlar. Cift piston motorlu versiyon ile ugrasmak yerine ben olsam 1.7 tonu bulmus ANKA'nin govdesini biraz uzatip(ve guclendirerek), belki kanatlari yeniden tasarlayarak 300-400hp turboprop motor ile devam ederdim. Piyasada bu sinifta bir suru ticari turboprop motor var. Yakit sarfiyati olarak turboprop motor, dizel piston motora gore biraz verimsiz olabilir ama performansi daha iyi olur. Govde biraz uzatilip, kanat yuzeyi ve boyu artirilirsa kalkis agirligi belki 2.5ton olur ama 400hp bir turboprop motor ile bu sorun olmaz. Hepsi biraz daha fazla yakit tasimasi gerekir.
Katılıyorum hocam. Şöyle devam ettirmek isterim:

Daha önce şöyle bir tablo yapmıştım:

Resim

Buradaki veriler üzerinden güç/ağırlık oranları şöyle çıkıyor (bg/kg):

Anka: 0.097
Heron 1: 0.104
Predator: 0.103
Gray Eagle: 0.093
Reaper: 0.197

Anka, kabaca Gray Eagle ile aynı seviyede ancak Gray Eagle 4 tane Hellfire füzesi taşıyabiliyor ya da (muhtemelen silahsız olarak) daha yüksek sürate erişebiliyor. Reaper'ın turboprop motorlu olduğunu not etmekte fayda var.

Nitekim, Anka'nın silahlı halini gösteren en son fotograflar bir ayrıntı dikkat çekiyor: Kanat köklerinde siyah şeritler var. Bunlar, Anka'yı silah taşırken gösteren önceki fotograflarda yoktu. Tahminim, kanat köklerine güçlendirici takviye yapılmış:

Eski hali (sanırım silahlı test uçuşundandı bu fotograf): http://image.yenisafak.com/resim/imagec ... 72anka.jpg

Yeni hali: https://pbs.twimg.com/media/DLDBWaJXUAAJdSV.jpg

Zaten Temel Kotil kısa süre önce Anka için yeni kanat tasarlandığından bahsetmişti.
Alıntı:
...Diğer yandan, ANKA’nın kanadını yeniden tasarladık. Onun imalatına başlıyoruz. Bir yıl sürer diye düşünüyorum. Bugünkü ANKA’yı daha güçlü hale getiriyor...
http://www.kokpit.aero/temel-kotil-tusa ... helikopter

Tüm bunlar ne demek?

Mevcut kanat tasarımı belli ki en fazla 4 x MAM-L veya 2 ya da 4 Cirit taşınmasına ancak yetiyor. Ve fakat bu silah yüküyle kalkmasından ziyade, eğer görevi sırasında bu silahları kullanmazsa, bu yükleri taşır halde inmek zorunda. Bu da zaten çok narin olan ve mukavemet sınırlarında olan kanatlara daha da fazla yük binmesi anlamına gelir. Silahlı şekilde inmesi muhtemelen mümkündür ancak risk katsayısının ciddi şekilde artmış olduğunu düşünüyorum. Bir keşif - gözetleme görevine silahlı olarak çıkıldığında, saldırılacak herhangi bir hedef bulunmadığı ya da İHA'nın kendi silahları ile saldırmasının tercih edilmeyeceği durumlar oluşabilir. Bu durumda İHA'nın, taşıdığı silahlar ile birlikte emniyetli bir şekilde üsse dönebilmesi gerekir. Zaten planörvari ince ve narin olan kanatlardan sallanan 2 x 100kg ağırlık, iniş sırasında uçağın kanat, gövde ve iniş takımına çok ciddi yük bindirecektir.

Buradan da şu sonuca varıyorum: Anka bu hali ile fırsat hedeflerine taarruz için değil, planlı taarruzlara daha uygun.

Bu durumda ne yapmak gerekli? Ya Anka'nın mukavemetini değiştirmeden ya da tercihen artırarak ağırlığını düşürmek; ya da çok daha güçlü bir motor takmak gerekli. İlk şık için yapısal tasarımda, özellikle kanat tasarımında ciddi değişiklikler gerekecektir. Daha yenilikçi malzeme kullanımı, yük taşıyan elemanların yeniden tasarımı vb gerekebilir. İkinci şık ise daha çetrefilli. Motor uzmanı değilim ancak benzin motorların da bir sınırı var. Halihazırda PD170 motoru geliştiriliyor. Motorun üretim bandından çıkması, kanlı canlı önümüze çıkması yeterli değil. Çok uzun süreler test edilerek performans ve emniyet kriterlerini sağladığının tespit edilmesi gerekir. Bunlar hemen dünden bugüne olabilecek şeyler değil: Bolca zaman ve deneme-yanılma gerektiriyor. Mevcut mühendislik altyapımızla altından kalkamayacağımız şey değil ancak zaman alıcı, maliyetli bir süreç olacaktır. Thielert, Rotax gibi firmalar bugünkü konumlarına kolay gelmediler. Yani sözün özü, PD170'ten hemen bugün 155 beygirden yüksek bir performans beklemek gerçekçi olmayacaktır.

Anka, bu hali ile silahlı görevlere çok uygun bir İHA değil gibi görünüyor. Dolayısıyla öyle ya da böyle turboprop motorlu bir Anka türevinin geliştirilmesi şart. Çift benzin motorlu Anka'nın vakit kaybı olacağını düşünüyorum. Ben olsam, bu tasarımı mümkün olduğunca iyileştirip çok farklı görev yüklerine (ELINT/COMINT, AIS vb) izin veren bir yapıya sahip, ihracat pazarı için farklı üreticilerin sistemleri ile çalışabilecek bir platforma yönelirdim.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 16:34 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 17
Yaş: 33
Turboprop motor daha performanslı olmakla birlikte bakımı geleneksel pistonlu motorlara göre daha zor, verimi düşük ve daha hafiftir. Daha güçlü turboprop motoru aynı gövde üzerinde, değişiklik veya modifikasyon yapmadan kullanamazsınız, verim düşük olduğu için uçuş süresi azalır, motor hafif olduğu için ağırlık merkezi değişir gibi... Bu araçlarda en önemli parametre uçuş süresi, uçuş ağırlığı ve hızı olmalı, konsept dizayn aşamasında da bu değerlerin öncelikli olarak belirlenmiş olması gerekli ki bu araçların boyutları, şekli şemali ve güç gereksinimi gibi ana kalemler ortaya çıksın. Bu araçların altyapısının tasarımına başlarken, ileride silahlı versiyonunun olup olmayacağı, ne tür faydalı yükler taşınacağının planlanıp ona göre yapısal hesapların yapılmış olması gerekli, yani bu silah işi sonradan çıktı diye bir şey de kabul edilemez, sonradan yapılan modifikasyon ile de bu araçların modifiyeli şahinden farkı kalmaz. Amaç uzun uçuş süresine sahip ve daha emniyetli bir araç ise çift motor seçeneği bence en iyisi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 16:35 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 890
Yaş:
Alıntı:
Yani sözün özü, PD170'ten hemen bugün 155 beygirden yüksek bir performans beklemek gerçekçi olmayacaktır.

Anka, bu hali ile silahlı görevlere çok uygun bir İHA değil gibi görünüyor. Dolayısıyla öyle ya da böyle turboprop motorlu bir Anka türevinin geliştirilmesi şart. Çift benzin motorlu Anka'nın vakit kaybı olacağını düşünüyorum. Ben olsam, bu tasarımı mümkün olduğunca iyileştirip çok farklı görev yüklerine (ELINT/COMINT, AIS vb) izin veren bir yapıya sahip, ihracat pazarı için farklı üreticilerin sistemleri ile çalışabilecek bir platforma yönelirdim.
Mesele aslında süreç yönetimi ve isterlerin doğru belirlenmesi ile alakalı gözüküyor. "Köprü geçilirken at değişilmez" misali. Başlangıçta silahsız farklı tasarladığımız makinaya farklı farklı şeyleri sonradan eklemeye çalıştık. Bunlar geliştirmenin ya en başında konacak şeyler yada yeni tasarıma gidilmesi gereken şeyler.
Proje yönetimi ile alakalı aldığımız dersler üstünde durulan bir konudur bu. Çok temel bir ilkedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 19:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 471
Yaş: 39
Bende kendime hep su soruyu sordum, 150 Beygir yetersiz gelince neden 170 Beygir Motor yapilirki, neden 270-350 beygir Motor yapilmadi, Motorun genisliginden mi ? Herhalde 6 silindir, 2,6 - 3,0 lik hacimli olurdu evet genis olurdu ama bizde BMW nin eski 3 serisinde yapdigi gibi M3 gibi kenerlarini modifiye edip sisiremezmiydik ?

Galiba Turboproplu yeni bir Tasarim en iyisi olacak, belki havada yakit ikmal etme olasiliginida simdiden düsünmek lazim.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 543
Yaş: 22
Dikkat edersek zaten o istenilen silah gücü ve o silahları, ekipmanı ve onlarla birlikte komple İHA'yı taşımayı, indirmeyi, kaldırmayı sağlıklı bir biçimde sağlayacak dinamiklerin mecburi tuttuğu ağırlık ve hacimsel büyüklük bize turboprop motoru mecburi kılıyor. @orko üstadın paylaştığı grafikte de görüyoruz bu tarz özellikler artınca direkman motor seviye atlıyor her kademede bu söz konusu zaten. Adamlar denemiş ve oradan gitmişler. Belki ve bence bu ANKA tasarımı bu noktada durdurulmalı yerine mevcut bilgiler ışığında yeni bir tasarım...

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 23:04 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 17
Yaş: 33
Alıntı:
Bende kendime hep su soruyu sordum, 150 Beygir yetersiz gelince neden 170 Beygir Motor yapilirki, neden 270-350 beygir Motor yapilmadi, Motorun genisliginden mi ? Herhalde 6 silindir, 2,6 - 3,0 lik hacimli olurdu evet genis olurdu ama bizde BMW nin eski 3 serisinde yapdigi gibi M3 gibi kenerlarini modifiye edip sisiremezmiydik ?

Galiba Turboproplu yeni bir Tasarim en iyisi olacak, belki havada yakit ikmal etme olasiliginida simdiden düsünmek lazim.
Uçağı taşıyan kanatlarıdır, motor değil, bence atladığınız kısım burası. Daha fazla yük taşısın daha büyük motor kullanırım derseniz, motor ile beraber altyapıyı özellikle kanatları güçlendirmeniz gerekli, hatta yeni hıza bağlı olarak kanat profilininde değişmesi gerekebilir, 170 beygir motordan 270-350Hp major bir değişiklik, bazı şeyleri temelli değiştirmeniz gerekir, buda yeni tasarım demek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 23:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 818
Yaş: 18
Alıntı:
"Diğer yandan, ANKA’nın kanadını yeniden tasarladık. Onun imalatına başlıyoruz. Bir yıl sürer diye düşünüyorum. Bugünkü ANKA’yı daha güçlü hale getiriyor."
Kaynak: https://www.dunya.com/gundem/t-625-sivi ... eri-385168
Sayın Kotil'in son röportajın da Anka'nın kanadının da yenilendiği belirtilmişti. PD-170 ve yeni kanat ile beraber faydalı yük hacmi artar belki.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Katılıyorum hocam. Şöyle devam ettirmek isterim:

Daha önce şöyle bir tablo yapmıştım:

Resim

Buradaki veriler üzerinden güç/ağırlık oranları şöyle çıkıyor (bg/kg):

Anka: 0.097
Heron 1: 0.104
Predator: 0.103
Gray Eagle: 0.093
Reaper: 0.197

Anka, kabaca Gray Eagle ile aynı seviyede ancak Gray Eagle 4 tane Hellfire füzesi taşıyabiliyor ya da (muhtemelen silahsız olarak) daha yüksek sürate erişebiliyor. Reaper'ın turboprop motorlu olduğunu not etmekte fayda var.

Gray Eagle'in motoru artik Thielert'in 135hp motoru degil Orko. Bir kac yildir yeni 200hp dizel motora gectiler. Bu motor Italyan DieselJet firmasinin uzun suredir uzerinde calistigi Turkiye'de de yaygin kullanilan Fiat MultipJet uzerinde gelistirilen 200hp bir motor. Lycoming firmasi DieselJet ile anlasip motoru ABD'de DEL120 ismiyle pazarliyor. Simdi General Atomics'in MQ-1C GrayEagle uzerinde ucuyor. EASA sertifikasi felan var. TEI'nin PD-170 motorunun yolu daha cok uzundur muhtemelen, Thielert ve DieselJEt gibi EASA tip setifikasi almasi gerekir, veya SSM sart kosmustur belkide. Pazarlama acisindan sadece ANKA icin uretim yapmanin bir mantigi yok ekonomik bakildiginda. Kac ANKA siparisi verilecek? 15-20 mi maksimum? PD-170'nin uluslararasi sportif havacilik ve diger IHA firmalarina pazarlanmasi icin EASA sertifikasyonu sart. Dogrusu bu asamada PD-170'in gelecegini cok parlak gormuyorum ama bir yerden baslamak lazim, hic yoktan iyidir. TEI'nin yerinde olsam 100-120 beygirlik bir motor uzerinde de calisirim.

Bu arada yazmayi unuttum, bizdeki Heron-1'in yenisi Israil urunu Super Heron'da DieselJet firmasinin 200hp motorunu kullanmaya basladi. Super Heron guclendirilmis ve biraz agirlasmis bir IHA ve dizel motora gecis yapmislar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2058
Konum: Antalya
Yaş: 33
robust

Motor üretimi konusunda haklısın 15-20 belkide biraz daha fazla için bu üretim ekonomik değil ama EASA sertifikasını PD-170 için de alabiliriz, almalıyızda. Yurt dışı pazarlama faaliyeti önemli bunun yanı sıra Türkiye içerisindeki sportif havacılık faaliyeti içinde iç pazarda bu motor kullanılabilir. Bir yandan EASA ve Dünya pazarlarına girmek isterken, iç pazarmızda da hakimiyeti sağlmamız gerekir.

Gerçek bir vizyon ile olaya yaklaşırsak

- ilk 5 Yıl içerisinde ekonomik olmayacak porgramın kazanımları ekonomisinden daha değerli olacaktır
- EASA sertifikası alımı sonrası Pazarlama faaliyetini sadece Avrupa pazarına odaklanarak değil tüm dünya pazarlarını incelyerek sürdürmeliyiz
-Sertifikasyon sonrası iç pazarda sportif uçak üretimi, ve bu faaliyetlerin motor tedariğinde devlet gerekli uygulamaları yapmalı (ör: yabancı motor tedariğine %50 ÖTV, yerli motora %10 ÖTV uygulanması gibi)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5441
Yaş:
PD-170'i belki ileride Super Mushak vs yerine bir şeyler alır isek onda da kullanırız. Daha lazım olacak zira.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 15:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 362
Yaş:
10 Heron
10 Karayel
50 Bayraktar
25 Anka

Bu sayı 100 ü bulmasa da bir şey dikkatimi çekti sürekli bir İha talebi var tabiri caizse iha açlığın afrikasıdır türkiye diyesim geliyor, bizim durma noktamız neresi olacak ?

59 Atak ve bi bu kadar daha silahlı hürkuş tamamen terörle mücadele için ayrılmış neredeyse ama bir türlü bitirecek adımlar atılmıyor. Biri çıkıp da yetmedi daha fazla iha alıcaz derse artık bu işte art niyet arıyacam .

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 15:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 129
Yaş:
Alıntı:
10 Heron
10 Karayel
50 Bayraktar
25 Anka

Bu sayı 100 ü bulmasa da bir şey dikkatimi çekti sürekli bir İha talebi var tabiri caizse iha açlığın afrikasıdır türkiye diyesim geliyor, bizim durma noktamız neresi olacak ?

59 Atak ve bi bu kadar daha silahlı hürkuş tamamen terörle mücadele için ayrılmış neredeyse ama bir türlü bitirecek adımlar atılmıyor. Biri çıkıp da yetmedi daha fazla iha alıcaz derse artık bu işte art niyet arıyacam .
Neden art niyet arayacaksınız?
Çevremizde neler olup bittiği ortada,
İHA ve SİHA'ların düşmanlarımıza verdiği hem psikolojik hem de öldürücü zarar ortada,
İran'ın İHA'ları bir şekilde 1980'lerden bu yana etkin olarak kullanışı ortada,

Daha bir çok durum sıralanabilecek bu denkleme için, İHA ve/veya SİHA sayısındaki artışta art niyet aramak bence art niyetli olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 15:53 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 362
Yaş:
Alıntı:
Neden art niyet arayacaksınız?
Çevremizde neler olup bittiği ortada,
İHA ve SİHA'ların düşmanlarımıza verdiği hem psikolojik hem de öldürücü zarar ortada,
İran'ın İHA'ları bir şekilde 1980'lerden bu yana etkin olarak kullanışı ortada,

Daha bir çok durum sıralanabilecek bu denkleme için, İHA ve/veya SİHA sayısındaki artışta art niyet aramak bence art niyetli olacaktır.
İhaların menzili belli yani uçacakları alan belli, havada kalış süresi belli biz ortalama 3 iha dan birini havalandırsak 32 iha aynı anda havada olur Hatay dan Iğdır a kadar riskli bölge diyelim yetmiyor mu bu kadar araç gereç sakın beni iha karşıtı olarak algılamayın ama hangarda beklettikten sonra bu kadar teyyareyi buna dır sitemim. Yoksa her gün 3-5 hırt ölüsünü duymak hoşuma gidiyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 16:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 129
Yaş:
Alıntı:
İhaların menzili belli yani uçacakları alan belli, havada kalış süresi belli biz ortalama 3 iha dan birini havalandırsak 32 iha aynı anda havada olur Hatay dan Iğdır a kadar riskli bölge diyelim yetmiyor mu bu kadar araç gereç sakın beni iha karşıtı olarak algılamayın ama hangarda beklettikten sonra bu kadar teyyareyi buna dır sitemim. Yoksa her gün 3-5 hırt ölüsünü duymak hoşuma gidiyor.
Hatay'dan Iğdıra 32 iha ile kontrol altına alınabileceğini hiç sanmıyorum.
İha'lar Orko_8'in tabiri ile ''Pipetle arazi taraması'' yaptıklarından yani ancak belirli alanları tarayabilmektedir.
Bu sebeple ne kadar fazla iha/siha olursa; kontrol altından tutulan alan sayısı da artacaktır.
Bir de iha sektörüne olan desteği kesmek, 2. bir tren kaçırma vakası yaşatabilir bize. (ki tam olarak o trenin ön vagonlarında olduğumuzu da söyleyemeyiz.)
MİUS gibi sistemlerin gerçeğe dönüşebilmesi için, bugün Anka/Bayraktar/Karayel gibi ürünleri üreten kurumları hayatta tutmamız gerekmektedir.
Bir grup terörist için; Hava-Yer mühimmatları 2'li kol kalkmış bir F-16' lardansa o bölgede yükseklerde süzülen bir SİHA ya da Hürkuş-C görmek isterim.

Tüm endüstri ''cost-reduction'' esasına göre hareket ederken, bizim de mümkün mertebe daha ucuz çözümlere yatırım yapmamız gerekmektedir.
Aşağıdaki tablolarda net tutarlar kendi arasında tutarsız olsa da (muhtemelen hesap için farklı verileri kullanıyorlar), önemli olan uçuş maliyetleri arasınaki uçurumsal fark.
Resim
Resim
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 18:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3625
Yaş:
Motor yerli olsun diye yabanci tek turbojet motor yerine cift turboprop motorlu iha'ya donuyoruz galiba.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 21:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 553
Yaş:
Nedir bu HALE mi yoksa MALE mi, dizel motor mu turboprop mu?

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 22:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 543
Yaş: 22
Silinebilir...

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2017, 09:31 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Mesajlar: 39
Yaş:
Alıntı:
Nedir bu HALE mi yoksa MALE mi, dizel motor mu turboprop mu?

Alıntı:
Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli (YFYK) İHA projesi ile, dünya İnsansız Hava Aracı (İHA) pazarındaki orta irtifada uzun havada kalışlı (Medium Altitude Long Endurance, MALE) İHA'ların tümünden daha yüksek faydalı yük taşıma kapasitesine sahip, keşif, gözetleme, arama-kurtarma, sinyal istihbaratı ve muharip görevler için uygun, gerektiğinde yüksek irtifa operasyonları için de kullanılabilecek yeni bir İHA Sistemi, tamamıyla milli imkanlar kullanılarak tasarlanacak ve üretilecektir.

YFYK İHA, 750kg'a kadar faydalı yük taşıma kapasitesine sahip olacak; elektro-optik ve geniş alan gözetleme kameraları, sentetik açıklık radarı, iletişim istihbarat sensörleri gibi yükleri farklı kombinasyonlarda taşıyabilecek ve TÜRKSAT uydusu üzerinden kontrol ile uzun menzilli operasyonlarda kullanılabilecektir.

YFYK İHA'da, TEI tarafından milli imkanlarla geliştirilip üretilen 170 HP azami güce sahip, 20 000 ft irtifaya kadar güç kaybı yaşamayan çift turbolu piston motorlardan 2 adet kullanılması planlanmaktadır.

Hava aracının aviyonik bileşenleri de milli imkanlarla geliştirilmiş birimlerden oluşacaktır.
https://www.tai.com.tr/tr/proje/yuksek- ... hava-araci


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2017, 13:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 553
Yaş:
2071 Malazgirt kutlamalarına yetişir inşallah.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 01:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 197
Yaş:
Daha önce paylaşıldı mı bilmiyorum ama ilk defa bu kadar yakından ve net gördüm.



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 22:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:55
Mesajlar: 35
Yaş:
Gelecekte sadece teröristleri dağda bayırda avlayan SIHA lardan Hava Kuvvetlerinin Savaş Stratejilerini kökünden değiştirecek farklı insanlı/insansız kombinasyonların savaş alanında kullanılacağı aşikar.

HAVA KUVVETLERİNİN GELECEĞİNDE SAVAŞ ALANINDA DRONE SÜRÜLERİNE LİDERLİK EDEN SAVAŞ PİLOTLARI VAR.
Maliyet etkin İnsansız Kanat Adamları sayesinde Avcı Uçağı Formasyonları hem saldırı hem de ek savunma kabiliyetine haiz olacaklar.

Bu çalışmalar hem çin hava kuvvetleri hemde ABD Hava Kuvvetleri tarafından test aşaması tamamlanmış durumda. Bu konsepti farklı kelimelerle ifade etmek gerekirse, zaman zaman farklı şart ve durumlarda kaybı göze alınabilecek pahalı olmayan insansız hava araçlarıdır.

Hava gücünün geleceğinde 100 milyon dolar değerinde görünmez jet kullanan pilotların 3 milyon dolarlık turbofan motorlu insansız hava araçlarından oluşan bir sürüyle birlikte savaş alanında düşman kuvvetlerle çarpışması ve farklı görevleri ifa etmesi gelmektedir.

Resim

Halen bir insanın uçağın kokpitinde bulunması hızlı düşünme kabiliyeti ve muhakeme yetisi ile tahmin edilemeyen tehditlere yanıt verme gibi sebeblerle desteklenmekte.

Ancak bu varlık kanat adamları olarak insansız hava araçları kullanılarak harp sahasındaki etkinliği artırmanın bir güç çarpanı olacağı gerçeğini değiştirmemekte.

Bu kanat adamları insansız hava araçları 1 milyon dolar ile 3 milyon dolar arasında değişen maliyetleri ile gerektiği durum ve şartlarda harcanabilir olmaları ve insan robot etkileşimi ile yönlendirilmeleri sayesinde daha etkin olma imkanına sahip olacaklar.

20 feet ile 50.000 feet arasında 690 mph hızlarında 700 - 1400 deniz mili menzili ile 1-3 milyon USD maliyetli insansız hava araçları dahili faydalı yükleri ile yakıt tanklarından hava-hava füzeleri yada hava-yer güdümlü mühimmata kadar değişkenlik arz edecektir.

Resim

Bu araçların 12G ye kadar manevra kabiliyetinin olduğu düşündüğümüzde bir avcı uçağı ve pilotunca yönlendirilen bu insansız kanat hava araçlarının sayısı 3 ile 6 arasında değişecektir. Özellikle iş jetlerinde kullanılan turbofan motorlar ile güçlendirilen bu insansız hava araçları turbo-jet lerden daha fazla yakıt tasarruflu olacak F-16 dan 3 metre daha dar ve 6 metre daha az kısa olacaktır.

Resim

Baştada ifade ettiğimiz gibi dağlarda terörist avlamaktan daha önemli ve geleceği biçimlendirecek çalışmalara yönelmeliyiz.

MQ-25 için Dört Firmaya Teklif Talebi
http://www.c4defence.com/Gundem/mq25-ic ... ebi/4985/1
ABD Deniz Kuvvetleri (USN), bu hafta içinde MQ-25 Stingray İnsansız Hava Aracı havada yakıt ikmal sistemi programı (Unmanned Carrier Aviation Air System/UCAAS) için nihai teklif talebi (RFP) yayınladı. Kuvvet'in sözcüsü Jamie Cosgrove, 12 Ekim'de yaptığı açıklamada, teklif talebinin yalnızca Boeing, General Atomics Aeronautical Systems, Lockheed Martin ve Northrop Grumman'a gönderildiğini ve halka açıklanmayacağını ifade etti. İlgili sözleşmenin 2018 Eylül ayına kadar imzalanması hedefleniyor.
Resim

CH-805
Çin Hava kuvvetleri için geliştirilen İHA uçuş performansı onu potansiyel modifikasyonla operasyonel kullanım içinde iyi bir aday yapmaktadır. Çin Av filolarında kanat adamı olarak kullanılmak üzere AA füze taşıyabilecek şekilde modifiye edilerek. J-20 ile 3-4 adedinin kullanılacağı ön görülmektedir.
Resim

CK-20
CK-20 nin hem süpersonic hemde görünmez olacağı ifade edilmektedir. 5.5 ton ağırlığında tek-motorlu hava aracı olan bu iha yaklaşık olarak avcı eğitim uçakları boyutundadır. 18 km irtifada uçabilirken. 1.8 mach hıza ulaşabilmektedir. İHA'nın ilk uçuşunu 2020'li yıllarda CH-805 modeliyle aynı tarihlerde yapması planlanmakta. Aracın yüksek hızı onu operasyonel roller içinde gelişime açık planlandığını göstermektedir.

Resim

Dememiz o ki TFX planlanırken 2. aşama insan / makina arayüzleri ve insansız kanat adamları olacak hava araçlarının da planlanması gerekmektedir. Hava üstünlüğü geleceğin savaş alanında bu planlamayı yapabilen ordulardan yana olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 04:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 553
Yaş:
Flir'i olan herhangi bir iha veya iha grubunun görev bölgesine süratle intikal edecek ve o ihalara silah yükü ile köle olacak bir taşıyıcı iha hayalimde hep canlandırmışımdır.
Bunun yanında Anka gibi bir iha dan alınan anlık bilginin T129 sürüsünün tepedeki gözü olması veya nispeten daha basit ihaların T129 ların taşıyıcı eşeği olması uzak bir hayal olmaması gerek.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 22:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2012, 20:15
Mesajlar: 115
Yaş:
Resim
Vayy be aynı anda üçtane 👏Bu günleri de görecekmişiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 10:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:
PD-170'i belki ileride Super Mushak vs yerine bir şeyler alır isek onda da kullanırız. Daha lazım olacak zira.
Hocam Temel Kotil şuan için İTÜ ile bir hava aracı tasarım anlaşması imzalamış durumdalar hani detaylar belli değil ama çok küçük bir ihtimal de olsa projede PD-170'in kullanımı talep edilerek kendi motoruna sahip bir genel havacılık uçağı elde edilerek pazara farklı bir giriş de sağlanabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 18:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Hocam Temel Kotil şuan için İTÜ ile bir hava aracı tasarım anlaşması imzalamış durumdalar hani detaylar belli değil ama çok küçük bir ihtimal de olsa projede PD-170'in kullanımı talep edilerek kendi motoruna sahip bir genel havacılık uçağı elde edilerek pazara farklı bir giriş de sağlanabilir.
Sportif havacilik icin dizel motor biraz luks (agirlik, ve fiyat gibi dezavantajlari) olur. Hepsi 1 saat havada kalacak ucak icin. Avgas kullanan Rotax 912/914 serisi hem hafif hemde genel/sportif havacilikta cok yaygin kullanilan bir motor. Muhtemel Rotax motor PD-170'e gore daha ucuza tedarik edilir. Benim TEI'ye onerim PD-170 yaninda Avgas kullanan 100-120hp lik bir piston motor gelistirmeleri olur. O zaman cok daha genis bir pazara hitap edebilirler. PD-170'in pazari daha sinirli olan bir urun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2017, 12:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 362
Yaş:
Resim

Bizim uçaklar neden direk Afrin üzerinden bölgeye değilde Hatay üzerinden tavaf ederek gidiyor, afrin üzerinde uçmamız mı yasak?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017, 15:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 818
Yaş: 18
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’nin (TUSAŞ/TAI) özgün İnsansız Hava Aracı ANKA yeni bir kilometre taşını geçmeye hazırlanıyor. Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (Medium Altitude Long Endurance/MALE) sınıfı ANKA’nın seri üretim versiyonu ANKA-S uydu kontrollü uçuşlara başlıyor. Yaklaşık 7 yıl önce 16 Temmuz 2010 tarihinde hangardan çıkan ve altı ay sonra 30 Aralık 2010 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştiren "ANKA" İnsansız Hava Aracı Sistemi için 25 Ekim 2013'de 10 uçaklık seri üretim sözleşmesi (ANKA-S) imzalanmıştı.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacını karşılamak üzere Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ/TAI arasında imzalanan ANKA-S projesi için ANKA-B’nin üzerine geliştirilerek üretilmesine karar verilmişti.

2016 yılının son çeyreğinde uçuş testlerine başlayan uçak uydu kontrollü uçuş denemelerine hazırlanıyor. TUSAŞ/TAI Genel Müdürü Temel Kotil, C4Defence’in ANKA-S ne zaman envantere gireceğine ilişkin sorusuna “Yakında, ANKA-S şu anda uçuş testlerinde” yanıtı verdi. C4Defence’in edindiği bilgilere göre uydu kontrollü testlerin tamamlanmasıyla kalifikasyon ve kabul testleri Tamamlanmış olacak.

Uydu üzerinden ve Türk Silahlı Kuvvetleri Muhabere Sistemi (TAFICS) üzerinden mesafe bağımsız kontrol yeteneği ile geliştirilen ANKA-S sisteminde, otonomi özellikleri artırıldı, yeni nesil milli yüksek çözünürlüklü (HD) gece ve gündüz kamerası ve telsiz rölesi faydalı yükleri ile görev kabiliyeti kazandırıldı. Uydudan kontrol yeteneği ile görev menzili yakıt miktarı ve uydu iletişim kaplama alanına genişleyen ANKA-S’in TSK’ya stratejik anlamda katma değer sağlaması öngörülüyor.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/ankas-u ... yor/5004/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017, 17:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Tem 2012, 13:07
Mesajlar: 82
Yaş:
Peki bizim geliştirdiğimiz İHA'larda önleme ve avlama yeteneği de var mı yoksa tüm öncelik gözetleme ve kara saldırıları için mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017, 20:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 471
Yaş: 39
Benim merak ettiğim ANKA' ya Sar takıldımı, takıldıysa ne gibi bir izlenim elde edildi, Kamerya göre daha geniş çaplı bir gözetim gerçekleşiyormu?

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017, 21:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 543
Yaş: 22
Bir de ben şunu merak ediyorum @Kafkasya hocama ek olarak, SAR verilerini anlamlandırmak öyle kısa sürede gerçekleşmiyor olsa gerek doğru mudur?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017, 21:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5441
Yaş:
Radar da kamera veriyor ise onu ve hatta fazlasını veriyor. Hareketli hedef tanıma, yahut gözün görmediği kontrastları görme şansı da var,

Ama radar daha az çözünürlüklü bir "resim" verir, ama SAR gerçekten bir "resim" verir. İnsan boyunda ve hızında hedef tespiti çok çok zordur.

Hep söylediğim örnek; İngilizler Sentinel uçaklarında Afganistan'da Taliban yaysını tespit edebilsin diye senelerce çalıştı, denemeler yaptı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 00:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 197
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 19:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 390
Yaş:
Bu ne? Satcom mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2017, 21:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1027
Yaş:
SATCOM değil de SATCOM'un dome'u sanırım......


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2017, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5045
Yaş:
Hükümet ve TSK silahlı İHA sayısının en az 120 adet olması konusunda anlaşmış. Hem bayraktar hemde ANKA üretime devam edecekmiş.

*Kaynak şifahi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 00:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Mesajlar: 206
Yaş: 20
Alıntı:
Hükümet ve TSK silahlı İHA sayısının en az 120 adet olması konusunda anlaşmış. Hem bayraktar hemde ANKA üretime devam edecekmiş.

*Kaynak şifahi.
120 Siha devasa bi rakam.Tabi yakın zamanda buna ulaşmak için TAI ininde artık birşyleri teslim etmesi gerekiyor 2018 oldu neredeyse resmi bi tane Anka envatere giremedi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 10:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 399
Konum: çanakkale
Yaş: 39
120 bence çok değil özellikle silahlı iha sayısı bile en az 200 olmalı+100 tane silahsız iha(bayraktar++anka) olmalıdır..Çünkü ,en problemli sınırlarımız suriye+ırak+iran yaklaşık 1000 km uzunlukta ve bu sınırlardan özellikle kuzey ırak ve iran sınırından bölücü terör örgüt-pyd geçişleri olmakta ...pyd nin 60000 kişilik bir kuvvete dönüştürülmesi ve bu gücün yakında sınırlarımıza doğru sürülme ihtimaline karşı 120 sayısı az bile kalır..Bir de güneydoğuda özellikle hakkari, tunceli, şırnak, diyarbakır ,siirt ,mardin gibi terörün çok olduğu bölgelerdeki birliklerimizi korumak için siha sayısı çok olmalıdır.İlerde anka'nın ve bayraktarın daha büyüğü daha çok silah taşıyan modellerini ürettiğimizde yunanistan'a karşı da elimiz güçlenir özellikle keşif, istihbarat ve nokta hedeflere taaaruz için..Bir nevi aldıkları kiowalara karşı bir hamle olur bizim için..Kısacası bize 120 den çok daha fazla iha gerek.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2017, 11:43 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Haz 2014, 13:52
Mesajlar: 30
Yaş:
Alt yükleniciler arasında konuşulan dedikodular var zaten. En az 100 tane Anka siparişi verilecek diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2017, 00:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:15
Mesajlar: 348
Yaş:
Çift motorlu İha konusu bu forum da hatta bu başlıkta çok kez dile getirildi diye hatırlıyorum.

Çok mantıklı tek kamera, tek radar, tek satcom, tek görev bilgisayarı ama gücü arttıracak bir motor ve ekstra yakıt.
[/quote]

Motor konusunda, bircok girisimlerim oldu. Sadece IHA icin degil, Yerli Otomobil icinde bircok kisi ve Makamlara 2006 dan beri muhatap oldum. Yerli Otomobil icin biraz gec kaldi ama IHA lar icin gecmise oranla daha büyük ihtiyaclar hasil oldu. Bence artik Silahli IHA larin cagi geldi. Yani Dünya capinda bir ihtiyacin olacagi muhakkak. Bu yüzden neden Motor konusuna önem veriyorum, biraz anlatmaya calisayim.

Bildigimiz Motorlar, 150 seneye yakin bir gecmisleri olmasina ragmen temelde günümüz ihtiyaclarina cevap verebilecek bir degisim ve tekamül olmadi. Bu yüzden Motor Mekanizmalari konusunda 35 yili askin bir zaman icinde kendi basima arastirmalarim oldu. Bu arada Yeni Motor Mekanizma Tasarimlarimi bir Üniversite Hocasi ile paylastim. Hocamiz bu Tasarimlarimi Hareketli bir Animasyon haline dönüstürdü.
Özellikleri söyle: Pistonlar (Döner Silindir Blok) icine yerlestirilmis bir durumda beraberce döngüsel olarak dönüyorlar. Pistonlarin asagi ve yukari hareketleri aynen bildigimiz Kranmilli Motorlar gibi calisiyor. Silindir Blok, eni bir Pistonun icine girebilecegi kadar yeterli genislikte. Tekerlek kendi etrafinda döne dursun. Icindeki pistonlar bildigimiz Motorlardaki gibi asagi yukari hareket ederek 4 zamanli bir Motor gibi calisiyor.
Farki ise, Sabit olan Motor Bloku anamil üzerinde kendi cevresinde Döner hale getirilerek, icindeki Pistonlarla birlikte dönmesi.
Avantajlar: Asagi inen pistonlarin yukari cikmalari Silindir Blokun kendi etrafinda dönmesi neticesinde saglaniyor.
Tanidigimiz Motorlar bir is zamaninin gerceklesmesi icin 720° derece krankmilinin dönmesi gerekli.
Yeni Motor Mekenizmasinda (Krankmili) nin her 180° dönüsünde tek piston 1 defa is Zamani gerceklestirme kabiliyetine sahip.Emme, Kompresyon, yanma (is) ve Ekzos izah ettigim gibi sadece 180° gibi cok kisa bir hareket icinde gerceklesiyor.
Yeni Mekanizmanin bir diger avantaji ise Tork gücünün olagan disi cok Güclü olmasi. Hocamin Simulasyon hesaplamasina göre; Pistonun asagi icis sürati 5 defa daha hizli. Yani, Anamil üzerine tahrik gücü 5 defa daha güclü. Sebebi ise yeni Mekanizmada Silindir ve Piston duvarlari arasinda neredeyse hic sürtünme yok.

Motor Hacim, Agirlik ve Ebadlarindan öteye imalat fiatlarinda da önemli avantajlari beraberinde getiriyor.

Böyle bir Motor gerceklestirebilirsek, Icten yanmali Motor Teknolojisi Cagimizin taleplerine cok önemli ölcüde cevap verebilecegine inaniyorum.

Hele IHA larimiz icin bicilmis Kaftan.

Ben yine duymayan kulaklara, görmeyen gözlere de yeniden hitap ettim. Birsey olacagina inanmiyorum ama, Ülkemiz icin elimizden geleni yapma gibi bir sorumlulugumuz var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2017, 00:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:15
Mesajlar: 348
Yaş:
Çift motorlu İha konusu bu forum da hatta bu başlıkta çok kez dile getirildi diye hatırlıyorum.

Çok mantıklı tek kamera, tek radar, tek satcom, tek görev bilgisayarı ama gücü arttıracak bir motor ve ekstra yakıt.
[/quote]

Motor konusunda, bircok girisimlerim oldu. Sadece IHA icin degil, Yerli Otomobil icinde bircok kisi ve Makamlara 2006 dan beri muhatap oldum. Yerli Otomobil icin biraz gec kaldi ama IHA lar icin gecmise oranla daha büyük ihtiyaclar hasil oldu. Bence artik Silahli IHA larin cagi geldi. Yani Dünya capinda bir ihtiyacin olacagi muhakkak. Bu yüzden neden Motor konusuna önem veriyorum, biraz anlatmaya calisayim.

Bildigimiz Motorlar, 150 seneye yakin bir gecmisleri olmasina ragmen temelde günümüz ihtiyaclarina cevap verebilecek bir degisim ve tekamül olmadi. Bu yüzden Motor Mekanizmalari konusunda 35 yili askin bir zaman icinde kendi basima arastirmalarim oldu. Bu arada Yeni Motor Mekanizma Tasarimlarimi bir Üniversite Hocasi ile paylastim. Hocamiz bu Tasarimlarimi Hareketli bir Animasyon haline dönüstürdü.
Özellikleri söyle: Pistonlar (Döner Silindir Blok) icine yerlestirilmis bir durumda beraberce döngüsel olarak dönüyorlar. Pistonlarin asagi ve yukari hareketleri aynen bildigimiz Kranmilli Motorlar gibi calisiyor. Silindir Blok, eni bir Pistonun icine girebilecegi kadar yeterli genislikte. Tekerlek kendi etrafinda döne dursun. Icindeki pistonlar bildigimiz Motorlardaki gibi asagi yukari hareket ederek 4 zamanli bir Motor gibi calisiyor.
Farki ise, Sabit olan Motor Bloku anamil üzerinde kendi cevresinde Döner hale getirilerek, icindeki Pistonlarla birlikte dönmesi.
Avantajlar: Asagi inen pistonlarin yukari cikmalari Silindir Blokun kendi etrafinda dönmesi neticesinde saglaniyor.
Tanidigimiz Motorlar bir is zamaninin gerceklesmesi icin 720° derece krankmilinin dönmesi gerekli.
Yeni Motor Mekenizmasinda (Krankmili) nin her 180° dönüsünde tek piston 1 defa is Zamani gerceklestirme kabiliyetine sahip.Emme, Kompresyon, yanma (is) ve Ekzos izah ettigim gibi sadece 180° gibi cok kisa bir hareket icinde gerceklesiyor.
Yeni Mekanizmanin bir diger avantaji ise Tork gücünün olagan disi cok Güclü olmasi. Hocamin Simulasyon hesaplamasina göre; Pistonun asagi icis sürati 5 defa daha hizli. Yani, Anamil üzerine tahrik gücü 5 defa daha güclü. Sebebi ise yeni Mekanizmada Silindir ve Piston duvarlari arasinda neredeyse hic sürtünme yok.

Motor Hacim, Agirlik ve Ebadlarindan öteye imalat fiatlarinda da önemli avantajlari beraberinde getiriyor.

Böyle bir Motor gerceklestirebilirsek, Icten yanmali Motor Teknolojisi Cagimizin taleplerine cok önemli ölcüde cevap verebilecegine inaniyorum.

Hele IHA larimiz icin bicilmis Kaftan.

Ben yine duymayan kulaklara, görmeyen gözlere de yeniden hitap ettim. Birsey olacagina inanmiyorum ama, Ülkemiz icin elimizden geleni yapma gibi bir sorumlulugumuz var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 12:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 498
Yaş:
satcom lu anka siha ne zaman envantere girecek?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2017, 22:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 197
Yaş:
Suudi Arabistan 6 adet Anka almak için TAI ile görüşmelere başlamış.

https://www.defensenews.com/digital-sho ... sh-drones/


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 2707 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 151 52 53 54 55 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: AKINCI, MANOWAR, nebilimben, saltuk ve 21 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye