TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 12 Ara 2017, 11:30

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 33 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 17:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Resim


TRM : Öncelikle bu yaptığımız ilk röportajımız ve bizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz...

HALUK BULUCU: Sizi tebrik ediyorum, ben Haluk Bulucu; FNSS Pazarlama ve Strateji direktörü. Sizlere böyle bir konu için geldiğiniz için teşekkür ediyorum; Kuruma hoş geldiniz.

TRM : Teşekkür ederiz. Bizim TRMilitary olarak FNSS’ye de gelmemize sebep olan bir röportaj projemiz var. Şu anda medyaya baktığımız zaman çok doğru düzgün bilgi bulamıyoruz. Bu konuyu profosyonel olarak işleyen dergiler de maalesef herkesin veremeyeceği ya da vermek istemediği ücretlere satış yapıyor. Bizim de amacımız insanları ücretsiz ve doğru bir biçimde bilgilendirmek. İlk Röportajımız da olması hasebiyle sizden biraz şirket tarihçenizden bahsetmenizi rica ediyorum.

HALUK BULUCU: Şirket 1988’de kuruldu. İlk kurulduğunda bir Türk-Amerikan ortaklığıydı (FMC-Nurol Savunma Sanayi). Bu kısaltılmış ad (FNSS) dünya pazarında çok kısa zamanda büyük kabul gördü. Sonra FMC(Amerikalı ortak) bu işlerden çekilince Yönetim Kurulu; tanınmış bir marka haline gelen FNSS’yi bırakmama kararı verdi. FNSS, ilk başlarda Türk silahlı Kuvvetlerinin piyade birliklerinin zırhlı araç ihtiyacını karşılamak amacı ile kurulmuş bir ortaklıktı. Bu proje devam ederken, Amerikalılar şirketten ayrıldılar ve biz Türkler başbaşa kaldık. Hepimizin hayali, yeni projeler geliştirmek ve bu şirketi dünyada tanınmış bir şirket haline getirmekti. Bunda başarılı da olduk ve proje şirketi olarak kurulan FNSS, daha sonra bir sanayi şirketi haline geldi. İlk lisansı alıp üretimini yaptığımız zırhlı araçları yaparken tasarım yapmayı da öğrendik. Dolayısıyla lisanslı ürünleri imal eden bir şirketten, özgün tasarımlı muharebe araçları geliştiren bir şirkete dönüştük ki bunun başlangıcı 2000’li yıllara gider. İlk ihracatımızı 1997’de BAE’ye yaptık. 133 zırhlı muharebe aracı yaptık; bu aynı zamanda ülkemizin ilk savunma sanayi sistemi ihracatıdır(75 milyon ABD doları) .
2000’li yıllarla birlikte, lastik tekerlekli araçlara da geçiş yaparak Pars’ı geliştirdik. Pars ailesi ile birlikte hem paletli araçlar hem de lastik tekerlekli araçlarda ürün gamımızı tamamladık. Bugün FNSS, kuruluşunun yirmi küsürlü yıllarını yaşarken dünyanın kara sistemleri şirketleri arasında ilk yirmi şirket arasına girdi.

TRM : Şu ana kadarki bize anlattığınız kısımlarda şirketin kuruluş hedeflerine ulaştığını, hatta geçtiğini görüyoruz. Peki şirket olarak bir 10 yıl sonrası için kendinize koyduğunuz hedef nedir?

HALUK BULUCU: 15 Nisan’a kadar bitireceğimiz 6. Stratejik planımızda şirketin gelirlerini iki misline katlamayı ve en iyi kara sistemleri şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu “en iyi” teriminin altı doldurulabilir. “En büyük ciro” denilebilir, “en kaliteli ürünler” denilebilir. Biz onu kasten boş bıraktık. Çünkü; o alanların bir çoğunu doldurmak istiyoruz. Amerikalı, İtalyan, Fransız, Rus rakiplerimize karşı en iyi olmak gibi bir hedef...

TRM : MIL. Design projesinde amaçlarınız neydi ve ne kadarına ulaştınız?

Haluk Bulucu : Bizde takım çalışması var ve her arkadaşımız da alanında uzman. Ben sadece sözcüyüm. Soruyu Cem beye aktarayım.

Cem Altınışık : Biz MIL Design 2011 yarışmasını yaptığımız dönemde, işe çok büyük hedeflerle başladık ve %90 gerçekleştirdik. Niye %90’ını diyorum? Biz olaya uluslararası bir yarışma olsun diye başladık ve daha sonra ulusal olarak kalsın dedik; adının MIL Desıgn konulmasının sebebi de o idi. Biz buna Türk zırhlı araçları tasarım yarışması diyebilirdik ama o zaman, uluslar arasında isim olarak hiçbir tanınırlığı, bilinirliği olmayacaktı ve daha sonrasında da bu işi bir dünya markası haline getirmek istersek bunu yabancı bir isim ile yapmalıyız dedik. Burada hedefimiz bir farkındalık yaratmaktı. Yani; tasarımcı çok yetişiyor bu ülkede (tasarım mühendisinden bahsetmiyorum) ama bu sektörde iş alanı bulamıyorlar. Tasarımcı sektörü tanımıyor, sektör de tasarımcıyı tanımıyor. Ülkemizde çok değerli okullar var ve çok da değerli tasarımcılar var onlara bir farkındalık yaratmak; işte bakın böyle bir sektör var ve burada çalışabilirmisiniz demek, sektöre de; bak burada ürünün dış kabuğunu yada ergonomik tasarımını çok iyi yapacak insanlar var. “Sadece mühendisleri düşünme, bu insanları da göz önüne al” demek istedik. Bunu da büyük anlamda başardık. Hem tasarımcılar tanıdı, hem biz tanıdık. Mesela profesyonel kategoride yarışmaya giren bir kişi ve öğrenci kategorisinde yarışmaya giren bir yarışmacı Şirketimizde tasarım mühendisliği grubunda işe başladı. Yine profesyonel kategoride bu yarışmaya giren bir arkadaş, yine bu sektörde başka bir firmada hemen işe başladı. Yani bu iş, hem bizim için hem de katılımcılar için çok faydalı oldu.
2011 diye başladık; 2013 yılı için de hedefimiz vardı. Ancak projelerimizin yoğunluğundan ötürü biz bunu iptal etmedik ama erteledik. Yani biz bu işi 2014 de yapacağız, devamını getireceğiz ancak projelerin artması, iş yoğunluğunun artması yüzünden erteledik. Çünkü bu iş çok basit bir iş değil, çok zor bir iş. Halkla ilişkilerinin organizasyonunun çok ciddi yapılması gereken bir durum. Bunu daha iyi yapabilmek adına, yarışmayı 2014’e erteledik.

TRM : Bu vesile ile de bizden duyrulmuş oldu sanırım.

Cem Altınışık :Evet.

TRM : Türk Kara Kuvvetlerinin gelecek 15 yıllık yapılanması nasıl olacak, bizim için değerlendirirmisiniz?

Haluk Bulucu : Önümüzdeki yıllarda kara kuvvetleri eski sistemlerden kurtulup, tamamen özgün sistemlere dönüyor. Bu çerçevede TTZA’lar tamamen Türkiye’de üretilirken; muharip birlikler de yine tamamen bizim üretimimiz olan araçlar ile yenileniyor. 2. Dünya savaşında hibe edilen sistemler, M113 gibi kariyerler önümüzdeki 10 yılda tamamen elden çıkmış olacak ve bizim ürettiğimiz, bizim tasarladığımız sistemler devreye girmiş olacak.

TRM : Geleceğin muharebe alanına bakdığınız zaman; paletli araçlar ve tekerlekli araçların geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Haluk Bulucu : Bundan 10 yıl öncesine kadar paletli araçların özellikle ana muharebe tanklarının devreden çıkacağı öngörülüyordu. Ama zırh korumalarının çok yüksek olması, ateş güçlerinin çok yüksek olması nedeni ile ana muharebe tanklarının aslında vazgeçilmez unsurlar olduğu ortaya çıktı. Bu çerçevede paletli araçlara olan ihtiyaç; özellikle ülkeler arası ilişkilerin bozuk olduğu durumlarda devam edecek. diyelim.
Zırhlı lastik tekerlekli araçların kullanımı ise; hareket kabiliyetlerinin fazlalığı, yollarda kullanım kabiliyetlerinin yüksekliği nedeni ile giderek artacak. Ancak, her ikisinin arasındaki denge de çok büyük bir değişiklik olmayacak.

TRM : TSK’nın taktik tekerlekli araç projesinde bir erteleme durumu söz konusu peki siz projenin geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Haluk Bulucu : Silahlı kuvvetlerimiz sadece bazı teknik nedenler ile bu projelerde öteleme yapmıştır. Biz bunun daha fazla sürmeyeceğini değerlendiriyoruz.

TRM : Peki zırh-tanksavar mücadelesinde ve zırh-silah-motorgücü dengesinde bir doyum noktasına ulaşıldıldığını düşünüyormusunuz?

Haluk Bulucu :Ağırlık açısından artık doyum noktasına ulaşılmıştır. Ama bunun sonu yok. ‘’Ne kadar zırh?’’ onun karşısında da o kadar silah. Aslında bu şekilde baktığınız zaman delinemeyecek zırh yok. Ancak zırhı koyduğunuz zaman da araç hareket etmiyor. Bu nedenle hafifletme yönünde daha fazla gelişmiş zırh sistemleri geliştirilirken, mermileri daha araca yaklaşmadan vurabilen Hardkill dediğimiz, aktif koruma sistemlerinde de büyük gelişmeler olacağını düşünüyoruz.

TRM : Peki bize biraz SYHK Samur hakkında bilgi verebilirmisiniz? Hedefe ulaşılabilindi mi ve geri dönüşler ne yönde?

Haluk Bulucu : Mükemmel gitti ve tamamlanmak üzere proje. Teslim ettiğimiz birliklerden gelen bilgiler herşeyden daha önce gurur ifade ediyor artı, sistemlerin kolay kullanılabilir olduğu ve şirketin verdiği desteğin çok yüksek olduğu yönünde geri dönüşler oluyor. Yani genel olarak çok güzel tepkiler alıyoruz. Sistemler yeni sistemler olduğu için mutlaka değiştirilmesi gereken, daha da iyileştirme yapılması gereken unsurlar olabiliyor. Bu çok doğal. Binek arabalarda bile model değiştirmenin sebebi bu. Kısaca Samur bizim için büyük bir başarıdır.

TRM : PARS’ın üretim ve tasarımı nasıl gerçekleşti ve PARS-GPV ilişkisini bize biraz açıklarmısınız?

Haluk Bulucu : Biz ilk başta zırhlı araç tasarımı işine giriştiğimizde 2000’li yıllarda ihtiyacı gördük ve biz bu pazara giriyoruz dedik. Tekerlekli zırhlı araç tasarımını biz öğreneceğiz ve kendi markamızı yaratacağız diye karar verdik. Bu çerçevede önce klasik tipde sağ önde motorlu, herkesin yaptığı tipte bir araç geliştirme işlemine başladık. Aynı paletli araçlarda olduğu gibi taktiğimiz şu idi:
Önce biz bu işin nasıl yapıldığını öğrenelim, sonra kendi özgün tasarımımızı yaparız. Bu çerçevede önce Avrupa’dan bir şirketi sürüş takımları ve güç paketi konusunda yanımıza alalım dedik. Baktık ki orada çok birşey yok; çünkü ortaya çıkacak araç çok klasik bir araç olacak. Biz de piyasadaki araçları inceledikten sonra bazı değişiklikler öngördük ve buna en yakın aracın Amerika’da bir firmada olduğunu gördük. Önce biz bir anlaşma imzalayalım dedik. Fakat daha sonra bu teknolojinin bize kifayet etmediğini ve tamamen bizim isteklerimiz doğrultusunda değiştirilmesi gerektiğini farkettik. Çok kısa bir sürede bütün aracın tasarımını FNSS olarak baştan yaptık. Şu an da gördüğümüz, o ihraç ettiğimiz araç da tamamen Türk tasarımı, arkadaşların çalışmasıdır. Herhangi bir dış bağlantısı teknik içerik anlamında yoktur.

TRM : Peki siz PARS aracının ilk tasarladığınızda önünüze koyduğunuz hedeflere ulaştınız mı ve PARS şu anda şirketin tam istediği yere geldi mi?

Haluk Bulucu: Böyle bir cevabı hiçbir sistem için veremezsiniz. Evet, iş geliştirme departmanı olarak düşündüğümüz tüm özellikleri bu araç üzerinde sergiliyoruz. Ama 2020 yılının gereksinimleri bu günkünden çok farklı. 10 yıl öncesinin de farklıydı. Bu çerçevede aracımızın aks başına ağırlık taşıma kapasitesi çok yüksek olduğu için, araç üzerinde sürekli iyileştirme yapıyoruz. Bundan 10 yıl sonra da bu aracın üzerindeki faydalı yük gereksinimleri arttıkça, daha başka değişiklikler yapmak çok kolay olacak.

TRM : Malezya ihracatında son durum nedir ve geri dönüşer ne yönde?

Haluk Bulucu : 2000 yılında imzaladığımız bir antlaşma ile 211 adet zırhlı paletli aracını vermişdik ve biz 2000 yılından itibaren Malezyadayız. Malezya bizim 2. evimiz gibi. Biz onlarıi Malezyalılar da bizi çok seviyorlar. O nedenle bu lastik tekerlekli işini de bize verdiler. Proje 250 adet, 520 milyon ABD doları tutarında; Türkiye’nin tek seferde yapılan en büyük savunma sanayi ihracatı.
Kontrat yapılır yapılmaz, 10 Malezyalı subay geldi aileleri ile birlikte. Sonra oradaki ortağımızın 20 tasarım mühendisi geldi ki hala bizimle birlikteler. Subaylar çok faydalı bulduğumuz şekilde ülkelerinin çıkarlarını gözetirken mühendisler de tasarım yapmayı bizden öğreniyorlar. Bu çerçevede biz ideallerimize ulaştığımız kanısındayız. Şimdi ilk prototipler ile Malezya’da seri üretime de başlamak durumundayız. Herşey de planlandığı şekilde devam etmekte.

TRM: 35 tonluk IFV’de son durum nedir?

Haluk Bulucu : Biz bu aracımızı IDEF’te sergileyeceğiz. Kara kuvvetlerinin hava savunma aracına ihtiyacı var ve onun platformunu biz yapıyoruz. Bahsettiğimiz platform bu. IDEF’e gelirseniz ASELSAN standında hava savunma topunun üzerine yerleştirildiği aracı, bizim standımıza gelirseniz aynı aracın üzerine radar konulmuş halini göreceksiniz.

TRM : Başka ne gibi silah sistemleri ile ve misyonlar ile görebiliriz bu aracı?

Haluk Bulucu : İstersek üzerine 105mm hafif top koyabiliriz, komuta kontrol yeri aracı yapabiliriz, aracı kesip mühimmat taşıyıcı yapabiliriz, son derece gelişmiş bir sistem.

TRM : Günümüzde zırhlı birlikler açısından gerek aktif savunma sistemleri olsun, gerek pasif savunma sistemleri olsun kısaca öz savunma kabiliyetleri çok önemli yer tutuyor. Peki sizin, ASELSAN’ın başta ALTAY AMT için tasarladığı AKKOR aktif savunma sistemini bu araca monte etmek gibi bir düşünceniz varmıdır? Ya da IFV’de ne gibi öz savunma kabiliyetleri olacak?

Haluk Bulucu : ASELSAN’ın ya da başka kardeş şirketlerimizin sistemlerini araçlarımız üzerinde sergilemek gibi bir kültürümüz var. Burada gözettiğimiz şudur; biz çıplak platformu öyle geliştirelim ki üzerine gelebilecek faydalı yükleri rahatlıkla kaldırabilsin, elektronik sistem olarak müşterimizin istediği sistemler kolaylıkla bağlanabilsin, kriz anlarında başka kaynaklardan beslenebilsin ve tüm alt yapı platformlarını üstüne yerleştirilebileceğiniz bir platform olsun. Şu anda da müşterimizden gelebilecek ihtiyaçlar üzerine her türlü alt sistemi koyabilecek durumdayız.

TRM : Savunma ve Havacılık dergisinin 153. Sayısında IFV’nin fotoğrafı yayınlandı. Biz CV-90 Armadillo benzeri bir sistem beklerken tamamen başka bir sistem ortaya çıktı. Peki neden bu tarz bir tasarım düşünüldü?

Haluk Bulucu : Biz araçlarımızda alt yapı aynı kalmak üzere, müşterimizin ihtiyacına uygun tasarımlar yapabilen çok esnek bir şirketiz. Rakiplerimizde bu yok. Bu platformda ASELSAN’ın tasarladığı hava savunma sistemini taşıyacak, yüzmesi de istenen sistemin isterleri doğrultusunda aracın dış görüntüsünü ayarladık. Yoksa başka ihtiyaçlar için şimdi söyleyemeyeceğim farklı konfigürasyonlar planlamaktayız.

TRM : Halkımıza yakın zamanda duyuracağınız bir ihale ya da proje varmıdır?

Haluk Bulucu : 10 yıldır Suudi Arabistandayız. Orada bir tesis işletiyoruz. 280 personelden 50 si Türk. Vizyonumuzda bir değişiklik yaptık ve dedik ki; artık yerel ortaklıklar ile hem biz kazanma şansımızı artıralım, hem de ortaklarımız kazansın. Böylece bir kazan-kazan senaryosu düşündük. İlk örneği de Suudi Arabistan’da o bahsettiğim operasyonları özel ortaklığa kurarak, çok daha kalıcı olma yolunda bir stratejimiz var. Şu anda bu özel ortaklığın Mayıs ayında devreye alınması çalışmaları yapılmakta. Böylece şirket kendisini geleceğe hazırlamakta.

TRM :Azmim çok büyük bir proje değildi, ancak yine de şirketiniz tarafında başarı ile yürütüldü ve teslimatlar yapıldı. Bu proje hakkında ve bizi biraz bilgilendirirmisiniz?

Haluk Bulucu : Malumunuz 2.Dünya Savaşında Amerikalıların benzer bir aracı vardı ‘’M9 ACE’’. Bunu iç sularda yüzmek üzere tasarlamışlardı. Fakat operasyonlarda birkaç aracı kaybedince güvenlik nedeni ile bu araçların yüzüş özelliğinden vaz geçtiler. Kara kuvvetlerimiz 90’lı yıllarda bizim SYHK’yı da içerisine alan bir konsept çerçevesinde su geçişlerinde karşı kıyının hazırlanması veya başka amaçlar için yüzebilen bir dozeri alım listesine koydu. Bu araç Amerikalılarda’da vardı ancak o yüzmüyordu. Müsteşarlığımız 2009 yılında dedi ki; ‘’ Bu sistemleri dışarıdan satın almayın! FNSS bu işi yapar.’’. Bize iş bu şekilde geldi, 12 aracı tasarlayıp, üretip verdik. Bu araç, bize sorarsanız, dünyanın en gelişmiş dozeri. İnşallah Amerikalılara’da bu aracı geri satarız.
Aracın operasyon modeli de şu: Araç boşken yüzebiliyor, kıyıya çıkınca içine toprak alıp ağırlaşıyor. Kendisini ağırlaştırdıktan sonra saha hazırlama görevini yapıyor; toprağı geriye boşalttıktan sonra aynı yolla Birliğine geri dönüyor. Bu çerçevede dünyanın en gelişkin dozeri. Bundan da çok sayıda satmayı düşünüyoruz.

TRM : Güneydoğu’da operasyonel olarak bulunan birliklerin belki de şu anda en çok ihtiyacı olan Kirpi MRAP aracının ve üreticisi olan BMC’de şu anda bir darboğazdan geçiyor. Bu sıkıntılı zamanlar yaşanırken de MRAP teslimatlarında aksamalar yaşanmakta. Peki sizce bu olaylar sonucunda BMC’ye devlet ne tür bir yaptırım uygulamalıdır, yada sizin yaklaşımınız ne yöndedir?

Haluk Bulucu : Ben devletin uygulayacağı yaptırımlar konusunda söz söyleyebilecek bir kişi değilim. Ancak şirket prensiplerimiz gereği söyleyebileceğim şey şudur; tüm diğer kara savunma sistemleri şirketlerimizin, BMC de bunlardan birisidir çok iyi şirketler olduğunu, vatansever şirketler olduğunu, dünya çapında şirkeler olduğunu düşünüyoruz. Mali sıkıntılar içerisinden geçiyor olabilirler ama, ürettikleri Kirpi aracı silahlı kuvvetlerin ihtiyacını karşılamıştır. Bu gün, belirli nedenler ile bir sevkiyat kesintisi var. Gerek iç mekanizmalar ile gerekse devletimizin desteği ile bu sürecin aşılmasını ve sevkiyatların devam etmesini temenni etmekteyiz.

TRM : TSK’nın kamyon tedarikçisi olarak da bakabileceğimiz BMC’nin yabancı sermayeli bir şirkete dönüşmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Haluk Bulucu : Malumlarınız, şirketimizin içerisinde de olduğu bir yabancı sermaye var. Bu yüzden sorunuzu iyi bilenlerde birisi olarak cevaplıyorum:
İçimizde bir yabancı hisse olabilir fakat O’da yönetimimizde. Tasarım kadromuzda veya herhangi bir kadromuzda yabancı yoktur. Bu çerçevede burası ülkesini seven, ülkü sahibi, ülkesini düşünen insanların ocağıdır. Ben, BMC’nin de ben bu ülke için son derece yararlı, Türk kimliği ile bir çok iş yapmış, bir Kurum olduğunu düşünüyorum. Çok kıymetli bir şirket. O nedenle yabancılara bu sektörün bırakılmaması (otomotiv sektöründen bahsediyorum) ve burada her ne kadar yabancı sermaye girse de kontrolun biz Türklerde olmasını temenni ediyorum. BMC’nin de başarılı çalışmalarına devam etmesini hayal ve arzu ediyorum.

TRM : Irak, Afganistan gibi bölgelerde Avrupalı kuvvetler MRAP konseptinde araçları sık kullandılar. Terör ile mücedelede terörün belki de en etkin tuzağı olan mayın ve EYP tuzaklarına karşı oldukça etkin koruma sağlayan araçlar olan MRAP lara bakışınız ne yöndedir ve FNSS’nin bir MRAP üretim düşüncesi varmıdır?

Haluk Bulucu : İlk ihale yapıldığında biz kağıt üzerindeki tasarımımızı teklif ile birlikte SSM ve Kuvvete teklif ettik. Bize göre iyi bir çözümdü, özgün bir çözümdü. Kullanıcı makamlarımız, karar makamlarımız BMC lehine oylarını kullandılar. Buna saygılıyız. Şirketimizin temel stratejilerinden birisi net olmak ve üretim alanını karıştırmamaktır. Şu anki politikamız BMC’nin kendisini toplaması ve elindeki ihaleyi tamamlamasıdır.

TRM: Türkiye’nin gururu olan araçlardan bir tanesi olan ve Combat Proven olmuş olan OTOKAR Cobra’nın karşısına, hiç şüphesiz Türkiye’ye de faydası çok olacak olan rekabet ortamını yaratmak için bir araç ile çıkmayı düşünürmüsünüz?

Haluk Bulucu : Cobra özelinde sorduğunuz bu soruyu ben daha dikkatli cevaplamak isterim. Evet OTOKAR’ın kaliteli bir aracı vardır, ihracat başarısı yakalamıştır, 4x4 sınıfındadır. FNSS’de ürün gamlarını paletli ve lastik tekerlekli araçlarda 4x4 hariç bütün sistemlere yaymıştır. 4x4 konusunda da çalışmalarımız devam etmektedir.

TRM :Bildiğiniz üzere Şu anda OTOKAR tesislerinde ALTAY AMT’nin tasarımı devam etmekte ve tasarımın bitmesinden sonra AMT bütün hakları ile SSM’ye ait olacak. Ardından da seri üretim için ayrı bir sürece girilecektir. Sizin FNSS olarak bu konudaki çalışmalarınız ve görüşleriniz nelerdir?

Haluk Bulucu : Şu anda içerisinde bulunduğumuz şirket biraz önce bahsettiğimiz gibi dünyanın en iyisi olmayı hedeflemiş bir şirket. 160 tasarımcısı var ve bu sayı artmaya devam ediyor. Kabiliyet tabanı olarak FNSS 20 yıl önceden çok farklı olarak bu gün dünya üzerinde mevcut tüm kara sistemlerini tasarlayabilecek, geliştirebilecek ve üretebilecek güce sahiptir. Hem de “hiç bir yabancı destek olmadan” kısmının altını çizmek gerek. Ama seri üretime gelince, seri üretim konuşulmaya 2013 ortalarında başlanacak 2017’de esas seri üretim başlayacak. Bu çerçevede bizim seri üretim ihalesine katılım hakkımızı saklı tutuyoruz. Zamanı gelince politikalarımızı ortaya koyacağız.

TRM : Şu anda, günümüzde insanların muharebe alanından mümkün mertebe uzak kalması ve onların yerine insansız sistemlerin kullanılması için uğraşılıyor. Peki FNSS olarak sizin İnsansız kara araçlarına bakışınız ne yöndedir?

Haluk Bulucu : İnsan kullanmayan ve giderek kendi kendine karar verebilen sistemler Dünya’da yaygınlaşıyor. Bunun kara sektöründe de olması kaçınılmaz. İnsansız sistemler, otonom sistemler ileride kesinlikle TSK tarafından talep edilecektir. Bu çerçevede FNSS sessiz-gizli çalışmalarını yapmaktadır.

TRM : Personel alımlarınız ne durumdadır?

Haluk Bulucu : Bunu İK bölümümüze sormak lazım. Biz bir proje şirketiyiz. İş alırken bir iş yükü dağılımı oluyor. Bir çok proje varsa onlar üst üste biniyorlar ve personel sayısında da programlı inişler-çıkışlar oluyor. Yakın zamandaki yurt içi ve yurt dışı ihaleler ile ben personel alımının artacağını değerlendiriyorum. Bu gün için başvurmayı düşünen kardeşlerim şunu yapabilir: Tasarım mühendislerine ihtiyaç oluyor, WEB sayfasına girip, İK bölümünü tıklayıp, oradaki ilanları takip etmelerini ve başvurmalarını öneriyorum.

TRM : Sorularımız bu kadardı, halkımıza içi başlattığımız bu röportajlar projemize yaptığınız desteklerinizden ötürü çok teşekkür ediyoruz. Son olarak, Röportajımız içerisinde eksik gördüğünüz yada söylemek istediğiniz bir şey varmıdır?

Haluk Bulucu : Otomotİv sanayiinde çok güzel bir fabrika ağımız var. Bursa ve İstanbulda yan sanayi var. Ama bu firmalar yabancı lisanslı bir ürün adı altında bir miktar da Türk sermayesi olarak kendi özgün ürünlerini değil, dışarıda tasarlanmış, mülki haklarının yabancılara ait olduğu şirketler. Bu çerçevede bizim koyduğumuz model; Savunma sanayinde kara sistemlerinde Türk markasını yaratmak oldu. Türk markaları yurt dışında pazarlanır oldu. Dünya’nın sayılı savunma şirketleri arasına girdik. Söylemek istediğim, hiçbir şekilde ama hiçbir şekilde yabancılara göre kendimizi eksik hissetmeyeceğiz, öz güvenimiz tam olacak, öz güveni bilgi ile sağlayacağız. Ne kimseye yukarıdan bakacağız, ne de kimsenin bize yukarıdan bakmasına izin vereceğiz. Buna okyanus ötesi ve Avrupadaki kardeş ülkeler dahil.
ÖZGÜVEN, ÖZGÜVEN, ÖZGÜVEN...
Tasarım mühendisi, tasarım mühendisi, tasarım mühendisi
Üniversitelerimizin bu konuda çok kıvrak olması, elektronik mühendisi, makina mühendisi ne derseniz deyin tasarım mühendisliği yapacak kişileri yetiştirecek yeni planlar uygulaması lazım.

TRM : Değerli vaktinizi bize ayırdığınız için teşekkür ederiz...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 17:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Değerli TRMilitary.com üyeleri yapıcı olduğu sürece tüm eleştiri ve yorumlarınızı bekliyorum. Herkesin sorularını elimden geldiği sürece eklemeye çalıştım. Umarım sorularınıza cevap bulur ve iyi zaman geçirirsiniz.

Saygılar...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Tem 2012, 10:40
Mesajlar: 82
Yaş:
Çok güzel bir röportaj olmuş Sn Alfa. Emeğinize sağlık.

Belki biraz şüpheci olarak algılanabilirdi ancak AZMIM ile M9Ace ve SAMUR ile M3 arasındaki görsel bezerliğin sebebini biraz daha
irdeleyebilirdiniz. Yine de Haluk bey her iki araçlar hakkında da önemli bilgiler vermiş ve büyük ölçüde doyurucu olmuş. (Kullanıcı istekleri doğrultusunda değişiklikler, özgün çözümer vs)

FNSS'ye başarılar.
Bu arada S&H'da gösterildiği söylenen IFV'nin fotoğrafını gösterebilecek var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Teşekkür ederim.
Söz konusu fotoğraf:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:41 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 05:00
Mesajlar: 270
Yaş:
Sn.Alfa çok güzel bir röportaj olmuş, tebrik ederim. Sayenizde FNSS hakkında ve gelecek vizyonuna dair önemli verileri, ilk ağızdan duyduk.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Sn.Alfa çok güzel bir röportaj olmuş, tebrik ederim. Sayenizde FNSS hakkında ve gelecek vizyonuna dair önemli verileri, ilk ağızdan duyduk.
Teşekkür ederim üstadım, umarım daha bir çok röportaj gerçekleştirip buradan yayınlayabiliriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:47 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4432
Yaş: 40
Öncelikle sayın Haluk Bulucu ve sayın Cem Altınışık beyfendilerine bize zaman ayırıp röportaj yaptıkları için ayrıca bu röportajı gerçekleştiren sevgili Alfa'ya teşekkür ederim çok güzel bir röportaj olmuş.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 18:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Asıl ben teşekkür ederim. Bu süre içerisinde desteğinizi esirgemediniz...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 19:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:16
Mesajlar: 269
Yaş: 32
Doyurucu bir röportaj oldu, sayın Alfa emeğinize sağlık. Bir TrMilitary üyesi olarak çok sevindiğim bir gelişme, umarım devamı gelir.

_________________
Hiçbir zaman emperyal niyetlerimiz olmadı. Ata binmeyi seviyoruz sadece...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 19:19 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2656
Yaş:
Emeğinize sağlık, sessiz ve derinden önemli ve içi dolu bir işi kotarmışsınız.







Not: LPD projesi kapsamında alınacak zırhlı amfibi taaruz araçları da gündeme geldi mi acaba ?

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 19:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:37
Mesajlar: 1154
Yaş:
Röportajda emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum… FNSS Ailesine’de başarıların devamını diliyorum…


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 19:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Doyurucu bir röportaj oldu, sayın Alfa emeğinize sağlık. Bir TrMilitary üyesi olarak çok sevindiğim bir gelişme, umarım devamı gelir.
Teşekkür ederim üstadım. Elimden geldiğince devamını getirmek için çalışacağım.
Alıntı:
Emeğinize sağlık, sessiz ve derinden önemli ve içi dolu bir işi kotarmışsınız.







Not: LPD projesi kapsamında alınacak zırhlı amfibi taaruz araçları da gündeme geldi mi acaba ?
Teşekkür ederim üstadım.

Maalesef, aslında benim de daha sonradan biraz bu konuyu irdeleseydim diye aklıma geldi ancak iş işten geçmişti.
Alıntı:
Röportajda emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum… FNSS Ailesine’de başarıların devamını diliyorum…
Teşekkürler üstad.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 19:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:
Sn alfa, zahmet edip bizler için uğraşıp didinip gerek sorduğumuz soruları gerek merak edilen konuları sorup,cevabını aldığınız ve bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederiz. Hakkınızı helal ediniz :)

Büyük oranda merak edilen konularda 'SINIRLI' da olsa cevap alınabilmiş.
Anladığım kadarıyla Sn, .Haluk bey işe hakim ve son derece akıllı aynı zamanda nazik bir beyfendi. KEndisine teşekkür ederiz.

Satırlardan çıkarabildiğim kadarıyla fnss büyük oynamaya hazırlanıyor,İnşallah düşündüğümüz gibidir ve göğsümüzü kabartmaya devam ederler.

Lakin ben açıkcası yanlış anlamassanız taktik tekerlekli araçlar konusundaki sorularınızda ısrarcı olacağınızı düşünmüştüm, Sn, alfa pek zorlamamak istememiş sanırım :D
Haluk bey normal olarak pek bir bilgi vermeden açıklama yapmaya çalışmış ama benim açımdan biraz yetersiz kalmış açıkcası.

En azından konusu geçen mrap hakkında biraz daha irdeleyizi cevap olabilirdi yani..

Neyse bu haliyle de çok güzel olmuş ,tekrar teşekkürler... :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 20:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1582
Yaş:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 20:37 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 03 Ağu 2012, 05:57
Mesajlar: 2058
Yaş:
Sn. Alfa, bu onuda bir ilke imza attınız gerçekten yürekten tebrik ederim, artık röportajlarımızı geleneksel hale getirip diğer savunma sanayi kuruluşlarına da ve Askeri birliklere de ziyaretler gerçekleştirebiliriz, bunun için ilk adımlar atılmaya başlandı, şahsım adına çok teşekkür ederim, elinize sağlık..

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 20:43 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
İlk olarak röportajı verenlere de yapana'da vesile olana da çok teşekkür ederim. Bayağıdır bunu bekliyordum. Cevap beklediğim sorular doğrudan veya dolaylı sorulmuş. Tabi tatminkar cevaplar alınamamış. Yani röportaj gibi değilde anket gibi olmuş. Sorular yüzeysel sorulmuş cevaplar da resmi ve o yönde olmuş.

Diğer yandan resimdeki araç eğer 35 tonluk ifv ise ve fnss bu aracı pumanın muadili olarak görüyorsa çok yanlış yapıyorlar. Bu araç acv-300 hatta aifv nin büyültülmüş zırhlandırılmış bir versiyonu gibi.Ama bir elbiseyi daha ne kadar yamalayabilirsiniz ki bana göre akıncı zma doruk noktasıydı. Ama anlaşılan öyle değilmiş. Fnss'in stratejisindeki önce biz öğrenelim sonra özgün aracımızı yapalımdaki özgün araç tasarlama konusuna 21 yıldır geçememişler.

Sizi bilmem ben hayal kırıklığına uğradım.

Edit = röportaj konusunda değil ifv konusunda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 21:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Sn alfa, zahmet edip bizler için uğraşıp didinip gerek sorduğumuz soruları gerek merak edilen konuları sorup,cevabını aldığınız ve bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederiz. Hakkınızı helal ediniz :)

Büyük oranda merak edilen konularda 'SINIRLI' da olsa cevap alınabilmiş.
Anladığım kadarıyla Sn, .Haluk bey işe hakim ve son derece akıllı aynı zamanda nazik bir beyfendi. KEndisine teşekkür ederiz.

Satırlardan çıkarabildiğim kadarıyla fnss büyük oynamaya hazırlanıyor,İnşallah düşündüğümüz gibidir ve göğsümüzü kabartmaya devam ederler.

Lakin ben açıkcası yanlış anlamassanız taktik tekerlekli araçlar konusundaki sorularınızda ısrarcı olacağınızı düşünmüştüm, Sn, alfa pek zorlamamak istememiş sanırım :D
Haluk bey normal olarak pek bir bilgi vermeden açıklama yapmaya çalışmış ama benim açımdan biraz yetersiz kalmış açıkcası.

En azından konusu geçen mrap hakkında biraz daha irdeleyizi cevap olabilirdi yani..

Neyse bu haliyle de çok güzel olmuş ,tekrar teşekkürler... :)
Estağfurullah ne hakkımız var ki, teşekkürler hocam. Sizin de bahsettiğiniz üzere üzerinde fazla duramadım. Birde ilk röportaj ''e'' hali ile heyecan v.s. da oluyor. Ancak diğer röportajlarda aynı hataları yapmamak ve telafi etmek dileği ile...
Alıntı:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.
Teşekkürler üstadım. Sizin ve görüşlerinizi başım üzerinde yeri var. Umarım bir dahaki sefere telafi edebilirim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 21:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Sn. Alfa, bu onuda bir ilke imza attınız gerçekten yürekten tebrik ederim, artık röportajlarımızı geleneksel hale getirip diğer savunma sanayi kuruluşlarına da ve Askeri birliklere de ziyaretler gerçekleştirebiliriz, bunun için ilk adımlar atılmaya başlandı, şahsım adına çok teşekkür ederim, elinize sağlık..
Teşekkür ederim üstadım. Aslında bir çok yere başvurularımız mevcut. Belki ileride bu taleplerimizin de interaktif olarak takip edilebileceği bir başlık açabiliriz. Ama takdir edersiniz ki kolaylıkla izin alınamıyor. Ancak elimden geldiği kadarı ile her ay 1 röportaj yayınlamak hedefimiz var. Umarım daha iyi ve rutin röportajlar gerçekleştirebiliriz...
Alıntı:
İlk olarak röportajı verenlere de yapana'da vesile olana da çok teşekkür ederim. Bayağıdır bunu bekliyordum. Cevap beklediğim sorular doğrudan veya dolaylı sorulmuş. Tabi tatminkar cevaplar alınamamış. Yani röportaj gibi değilde anket gibi olmuş. Sorular yüzeysel sorulmuş cevaplar da resmi ve o yönde olmuş.

Diğer yandan resimdeki araç eğer 35 tonluk ifv ise ve fnss bu aracı pumanın muadili olarak görüyorsa çok yanlış yapıyorlar. Bu araç acv-300 hatta aifv nin büyültülmüş zırhlandırılmış bir versiyonu gibi.Ama bir elbiseyi daha ne kadar yamalayabilirsiniz ki bana göre akıncı zma doruk noktasıydı. Ama anlaşılan öyle değilmiş. Fnss'in stratejisindeki önce biz öğrenelim sonra özgün aracımızı yapalımdaki özgün araç tasarlama konusuna 21 yıldır geçememişler.

Sizi bilmem ben hayal kırıklığına uğradım.

Edit = röportaj konusunda değil ifv konusunda.
Teşekkürler, Sayın Haluk Bulucu elinden geldiği kadar bize yardımcı oldu ancak şirket politikaları gereği her soru maalesef cevap bulamıyor. Bunun yanında benim tecrübesizliğim de mevcuttu. Ancak bu söyleşi benim için gerçek bir etüd oldu. Buradan hem Cem Altınışık'a hem de Haluk Bulucu'ya birkez daha teşekkürlerimi sunuyorum. Bu tarz bir röportaj talebini herkes kabul etmezdi. Bizim için bir siftah oldu deyim yerinde ise. Ancak röportaj gerçekleştirdikçe önümüz daha da açılacak. Bu yüzden şu ilk 10 röportaj bizim için kritik. Sonrasında zaten yavaş yavaş hem adımız duyulacak hem de tecrübe birikimimiz olacak.

Saygılar...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 21:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 01 Ara 2012, 02:06
Mesajlar: 161
Yaş:
Emeğinize sağlık sayın Alfa


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 21:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 00:11
Mesajlar: 123
Yaş:
Emeğinize sağlık bu tür projelerin devamını bekliyoruz :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 22:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Teşekkürler...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 22:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Fabrikayı turlamadın mı?Unuttun mu yoksa?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 22:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.
Bende arkadaşları tebrik ediyorum ellerine sağlık. BMC konusunda ise arkadaşları daha başında uyarmıştık ama dikkate almadılar. Belki daha yalın bir ifade ile ''sacma'' demek gerekiyordu, bilemiyorum artık.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 22:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Fabrikayı turlamadın mı?Unuttun mu yoksa?
Malesef...
Alıntı:
Alıntı:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.
Bende arkadaşları tebrik ediyorum ellerine sağlık. BMC konusunda ise arkadaşları daha başında uyarmıştık ama dikkate almadılar. Belki daha yalın bir ifade ile ''sacma'' demek gerekiyordu, bilemiyorum artık.
Haklısınız sorulmasının doğruluğu bu kadar tartışmalı bir soruyu sormak doğru olmadı pek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 22:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.
Bende arkadaşları tebrik ediyorum ellerine sağlık. BMC konusunda ise arkadaşları daha başında uyarmıştık ama dikkate almadılar. Belki daha yalın bir ifade ile ''sacma'' demek gerekiyordu, bilemiyorum artık.
Bence de bmc soruları gereksiz olmuş söz konusu şirket fnss neden işe bmc karıştırılıyor ki adamların ne demesini bekliyorduk alıcaz şirketlerini vurucaz kırbacı vb. bir şey mi ? Verecekleri cevap az çok belliydi. Herneyse. O masadaki maketi size hediye mi ettiler sayın alfa ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
BMC ile ilgili sorular talihsiz olmuş. Ama yine de elinize sağlık.
Bende arkadaşları tebrik ediyorum ellerine sağlık. BMC konusunda ise arkadaşları daha başında uyarmıştık ama dikkate almadılar. Belki daha yalın bir ifade ile ''sacma'' demek gerekiyordu, bilemiyorum artık.
Bence de bmc soruları gereksiz olmuş söz konusu şirket fnss neden işe bmc karıştırılıyor ki adamların ne demesini bekliyorduk alıcaz şirketlerini vurucaz kırbacı vb. bir şey mi ? Verecekleri cevap az çok belliydi. Herneyse. O masadaki maketi size hediye mi ettiler sayın alfa ?
Bazı hediyeleri oldu bize ancak maket onlardan biri değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:14 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 696
Yaş:
Eline sağlık, devamının gelmesi dileğiyle. :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
Bazı hediyeleri oldu bize ancak maket onlardan biri değil.
Bir mahsuru yoksa ne hediye ettiler ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Eline sağlık, devamının gelmesi dileğiyle. :)
Teşekkürler... :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bazı hediyeleri oldu bize ancak maket onlardan biri değil.
Bir mahsuru yoksa ne hediye ettiler ?
Söylemek uygun olmaz diye düşünüyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2013, 23:32 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bazı hediyeleri oldu bize ancak maket onlardan biri değil.
Bir mahsuru yoksa ne hediye ettiler ?
Söylemek uygun olmaz diye düşünüyorum...
Tamam öyle olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2013, 00:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Tesekürler Sn.Alfa .
35 Tonluk arac birz daha kurcalanabilirdi fakat Fuarda gör demis ...
:) Aynen.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2013, 03:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 993
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Sn Alfa doyurucu bir sohbeti bize aktardığınız için çok teşekkürler.

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 33 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye