TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Eyl 2017, 19:19

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 14:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 139
Yaş:


Link: https://www.youtube.com/watch?v=K-54bjBcl_U


En son sentetik tarafından 08 Şub 2017, 14:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Edit: Link düzenleme


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 15:35 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Ağu 2012, 12:27
Mesajlar: 3
Yaş:
THY büyüdü ama karlılık ne durumda acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 16:52 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 211
Yaş:
Abd nin f35 için 50 milyar dolar harcadığını söyleyen sayın Kotil çok düşük bir rakkam a dünyanın en iyi uçağı olacak iddasında bulunması şaşırtıcı. Madem bu kadar ucuza en iyisi yapılcaksa abd gibi deneyimli ve altyapısı olan bir ülke 50 milyar dolar yatırması neden acaba ?

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 16:53 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
3 farklı tasarım yüzünden. Uçak A modeli seçilseydi çoktan hazırdı da, üstüne uçak gemisi modeli, dikey iniş kalkış gelince karadelik jeneratörüne döndü.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 17:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 957
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
3 farklı uçak tasarımı ve F-35 zamanında deneysel olan teknolojilerin yaygınlaşması.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2017, 18:16 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 23:36
Mesajlar: 61
Yaş: 25
Ayrıca Amerikadaki işçilik ve mühendislik giderleri bizimkini katlar da katlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2017, 20:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 957
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Sunumun hepsini izledim açıkçası sayın Kotil bana güven vermedi. Siyasi imalarını hoş karşıladığımı söyleyemeyeceğim. Siyaset yapacaksa TAI genel müdürlüğünden istifa etmeli. TF-X için 10 senede motor yaparız gibi bilimsel olmayan duygusal şeylere de girmeye gerek yok. Yapılacak motorun fikri mülkiyetinin bizde olması bağımsız motor tasarım ve mühendisliği kabilliyetine sahip olacağımız anlamına gelmez. Konuştuklarından anladığım İngilizlerden ve genel olarak global elitten bir tasarım ekibi kurulacak, uçağın asıl hayati kritik işlerini bunlar yapacak. Bizim mühendisler geri kalan işlerle ilgilenecek bu arada bu yabancı uzmanlardan ne kapabilirseler kapacaklar. Bu durum bizi milli bir uçak sahibi yapacak ama 5. nesil uçak tasarım ve mühendisliğine ne kadar hakim olacağımız soru işareti. Bu füzyonun başarılı olmasını bize havacılık konusunda yetişmiş işgücü, tasarım ve mühendislik konusunda fiili kabiliyetler kazandırmasını umacağız. Biraz acemi Amerikan askeri gibi "spray and pray" yapacağız anlaşılan. Önce ortaya hiç olmazsa fikri mülkiyeti bize ait bir ürün ve yetişmiş bir iş gücü çıkaralım mantığı var ki bence çok doğru yaklaşım. Doğru yönetilebilirse belki bir sonraki ürün için yurtdışından 200 mühendise ihtiyaç duyarız belki hiç duymayız.

Bu arada belki TF-X 2030da dünyanın en gelişmiş 5. nesil savaş uçağı olabilir ama muhtemelen bazı ülkeler 6.nesil prototipi konusunda ciddi yol almış olur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sixth-gen ... et_fighter


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2017, 03:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 813
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Yapılacak motorun fikri mülkiyetinin bizde olması bağımsız motor tasarım ve mühendisliği kabilliyetine sahip olacağımız anlamına gelmez. Konuştuklarından anladığım İngilizlerden ve genel olarak global elitten bir tasarım ekibi kurulacak, uçağın asıl hayati kritik işlerini bunlar yapacak. Bizim mühendisler geri kalan işlerle ilgilenecek bu arada bu yabancı uzmanlardan ne kapabilirseler kapacaklar. Bu durum bizi milli bir uçak sahibi yapacak ama 5. nesil uçak tasarım ve mühendisliğine ne kadar hakim olacağımız soru işareti. Bu füzyonun başarılı olmasını bize havacılık konusunda yetişmiş işgücü, tasarım ve mühendislik konusunda fiili kabiliyetler kazandırmasını umacağız. Biraz acemi Amerikan askeri gibi "spray and pray" yapacağız anlaşılan. Önce ortaya hiç olmazsa fikri mülkiyeti bize ait bir ürün ve yetişmiş bir iş gücü çıkaralım mantığı var ki bence çok doğru yaklaşım. Doğru yönetilebilirse belki bir sonraki ürün için yurtdışından 200 mühendise ihtiyaç duyarız belki hiç duymayız.

Bu arada belki TF-X 2030da dünyanın en gelişmiş 5. nesil savaş uçağı olabilir ama muhtemelen bazı ülkeler 6.nesil prototipi konusunda ciddi yol almış olur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sixth-gen ... et_fighter
+1 Yalnız şöyle bir durum var: 6. Nesil uçaklar sanıldığı kadar taktiksel fark yaratmayabilirler. Hissedilir bir fark için hipersonik uçuş ve yapay zekada ciddi ilerleme gerekiyor. İkisi de çok fazla yatırım ve emek isteyen şeyler. Nefes yetmeyebilir. Hava üstünlüğü olgusu Rus yaklaşımından ilerleyebilir. "Havada uçağım yok ama uçanı kaçanı indirecek füzelerim var!" gibi...


En son merzifonlu tarafından 15 Şub 2017, 05:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2017, 04:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 957
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Hipersonik uçuş yetişmez bence. AI olayı da en azından etik olarak sıkıntılı. O işlere daha var. En büyük fark multispektrum stealth, belki kuyruksuz tasarım, daha iyi elektronikler ve durumsal farkındalık, ve uçaktaki sensörlerin uçağın gövdesine smart skin şeklinde yayılması pod taşıma derdinden kurtulmak. Yine supercruise yeteneği üzerinde durulacaktır. Laser silahları ve geliştirilmiş elektromanyetik saldırı kabiliyetine de sahip olacaktır diye düşünüyorum. ABD 2030 sonrası ortaya bir ürün koyar, F-18leri değiştirmeye başlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2017, 05:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 813
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Hipersonik uçuş yetişmez bence. AI olayı da en azından etik olarak sıkıntılı. O işlere daha var. En büyük fark multispektrum stealth, belki kuyruksuz tasarım, daha iyi elektronikler ve durumsal farkındalık, ve uçaktaki sensörlerin uçağın gövdesine smart skin şeklinde yayılması pod taşıma derdinden kurtulmak. Yine supercruise yeteneği üzerinde durulacaktır. Laser silahları ve geliştirilmiş elektromanyetik saldırı kabiliyetine de sahip olacaktır diye düşünüyorum. ABD 2030 sonrası ortaya bir ürün koyar, F-18leri değiştirmeye başlar.
Hipersonik uçuş -maliyetine katlanılırsa- teknik anlamda yetişir, ona eminim neredeyse. 6. Nesil uçakların gövdesinde giderek daha fazla sayıda ve çeşitte smart skin sensör yer alacak.

Karşı tedbirlere daha fazla yer verilecek. Özellikle uçağı hedefleyen füzenin yönlendirilmiş enerji ile körleştirilmesinde ciddi yol kat edilecek. Bence enerji tabanlı silahlar, ilk etapta imha amaçlı saldırıdan ziyade karşı önlemlerde kullanılacak.

Aerodinamik handikap oluşturan pilot kabini, tıpkı füze/pod vs gibi gövde içerisine gömülecek, gerektiğinde uçağı insansız kullanabilmek için bu kabin sökülebilecek.

Bence de ilk el atılacak uçak büyük ihtimalle F-18 olacaktır. F-18'in yerini F-35C, F-35C'den boşalan yeri de bir UCAV alacaktır.

Uçakları görünmez yapmakta (multispektral anlamda) ciddi zorluklar yaşayacaklarını düşünüyorum. Uçağın kendisi gizlense dahi, atmosferdeki etkileri gizlenemez kolay kolay. Radar teknolojisi ne yöne evrilir, o da düşünülmeli. Uçaklar açısından, 5. ve 6. nesiller arasında maliyetine değecek bir fark beklemiyor oluşumun, artan maliyete ilaveten bir diğer nedeni de bu.

Hava hakimiyetini sağlamakta benim düşünceme göre, magnetik tahrikli toplar ve füzelerin uçaklardan daha fazla taktiksel katkısı olacak.

Benim açımdan güzel bir fikir jimnastiği oldu, teşekkürler...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2017, 10:25 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1373
Yaş:
Alıntı:
Ayrıca Amerikadaki işçilik ve mühendislik giderleri bizimkini katlar da katlar.
Temel noktası zaten burda başlıyor Amerika elindeki mühendise Yıllık bazda 400.000 dolar verir iken bizde bu oran kıdeme bakılarak 70.000 ile 150.000 aralığından öteye çokta geçmez.

50 Milyar dolar tek modelin 3 farklı konsepti olan uçak için makul bir rakam.Bizim projemiz ise tek model tek konsept üstüne kurulu bir 5.jenerasyon uçak dolayısı ile 25 milyar dolar veya 15 milyar dolarlık bir proje ile bu işin üstesinden gelinebilir.Zaten baktığınızda TUSAŞ senelik 1.4 milyar dolar bütçesi var.Bunun yanında kaynaklarıda yavaş yavaş arttırıcaktır.Kotil Bey senelerce havacılık sektöründe olan birisi fabrikları ziyaret ediyor nasıl ne şekilde yapıldığı ortak projelerde nelerin zorluk çıkarabildiğini deneyimleyerek gördüğünü sanıyorum.

Bunun yanında F-35 ve F-22 keşfetme odaklı bir teknoloji savaşı idi.Bizim burdaki en önemli avantajımız herhangi bir teknolojiyi keşfetmeye çalışmayacağız aynı ATAK gibi belli bir yerlilik payı ile önce işi öğreneceğiz seneler geçtikçe ürettiğimiz uçağın ar-ge sini kendi başımıza yapabileceğimiz bir noktaya geleceğiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 22:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 23:04
Mesajlar: 112
Yaş:
Alıntı:
Temel noktası zaten burda başlıyor Amerika elindeki mühendise Yıllık bazda 400.000 dolar verir iken bizde bu oran kıdeme bakılarak 70.000 ile 150.000 aralığından öteye çokta geçmez.
400K muhendis icin cok fazla. En kalifiye muhendis stressci veya fatigue'cidir bunlarin da alacagi para 80K yi gecmez, mesela
https://www.totaljobs.com/job/aerospace ... ob68500985

Hayat standardina gore oranlarsak SAN'lardaki maaslar cok yuksek, TR piyasasinin zaten 3 kati ustelik cay icerek kazaniliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 18:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 308
Yaş: 39
Sn.Kotil gecen TRT nin Savunma Sanayi ilgili bir sunumnda Reportajda Tusas Rahmetli Erbakan tarafindan kuruldu demisdi.

Tusas in kuruldugu sene Tusas in sayfasinda 28 Haziran 1973 yilinda kuruldu.

O yillarda 36. Türkiye Cumhuriyeti Hükûmeti veya Naim Talu Hükümeti, Naim Talu'nun başkanlığında, 15 Nisan 1973 tarihinde kuruldu. Partilerüstü olarak kurulan hükümet, 26 Ocak 1974 tarihine kadar görev yaptı......
deniyor

O Hukümetin bakanlarina bakdim Rahmetli Erbakan yok. Ondan öncekindede yok...

Sn.Kotil yaniliyor olabilirmi ?

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2017, 22:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 1997
Yaş:
Alıntı:
Kotil yaniliyor olabilirmi ?
Hiç sanmıyorum. Bunlar bilinçli yapılan hareketler. Şimdi artık halkın bir kısmı, en azından sizin gibi sorgulama ihtiyacı hissetmeyen çoğunluk tusaş kurucusu erbakandır diye öğrendi mi? Olay bitmiştir. Bunların yöntemi böyle, lozan 2023'te bitecekmiş gibi cahil halkın sorgulamadan inanacağını bildiklerinden rahat rahat yapıyorlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 01:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1549
Yaş:
Kotil yanılmıyor. Ancak belki ifadesi daha net olabilirdi.

Evet, TUSAŞ, Haziran 1973'te kuruldu. Ancak çok uzun bir süre yönetim kurulu atanamadığı için faaliyete geçemiyor. Talu hükümetinden sonra kurulan Milliyetçi Cephe hükümeti döneminde, Erbakan ve Asiltürk tarafının bastırması ile YK atanıyor ve şirket faaliyete başlıyor. Daha önce yazmıştım:
Alıntı:
TUSAŞ'ın Kuruluşu ve İlk Pürüzler

Bu plan dahilinde de, 28.06.1973 tarih ve 1784 sayılı kanun ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na bağlı olacak şekilde Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı (TUSAŞ) kuruluyor. Şirketin 1.5 milyar TL'lik sermayesinin %55'i Maliye Bakanlığı, %45'i ise Hava Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'na (HKGV) ait olacak şekilde bölüştürülüyor.

Ancak dönem, koalisyonlar ve kısa süreli hükümetler dönemi. Dahası, şirketin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na bağlı olarak kurulmuş olması, Milli Savunma Bakanlığı'nın (MSB) tepkisini çekiyor. Nitekim hem MSB hem de Maliye Bakanlığı, kanunda yönetim kurulu için kendilerine tahsis edilen üyeleri görevlendirmiyor. Yönetim kurulu teşkil edilemeyen şirket bir türlü faaliyete başlayamıyor. Bu arada da 1975 yılında Kayseri'de Hava Kuvvetleri tarafından kurulacak bir fabrikada TC-111 adlı bir hafif nakliye uçağının üretimi için çalışmalar yürütülüyor. Proje Lockheed Skandalı ve mali zorluklar nedeniyle hayata geçirilemiyor.

31.03.1975'te, Adalet Partisi (AP), Milli Selamet Partisi (MSP), Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) ve Cumhuriyetçi Güven Partisi (CGP) ortaklığında kurulan 1. Milliyetçi Cephe (MC) hükümeti, programına TUSAŞ'ın faaliyetlerine başlamasını da alıyor. 02.07.1974 tarihinde İTÜ'den Prof. Dr. Hasan Fehmi Yazıcı TUSAŞ Genel Müdürlüğü'ne atanıyor. Ancak HKGV temsilci göndermediğinden yönetim kurulunun teşkil edilmesi bir türlü başarılamıyor ve Yazıcı tepki göstererek istifa ediyor. Pürüz, hükümet ortakları ve HvKK arasında varılan bir orta yol ile aşılıyor: Buna göre "büyük uçaklar" TUSAŞ tarafından üretilecek; küçük uçaklar ise ya hazır alınacak ya da HvKK tarafından monte edilecek.

Krizin bu şekilde aşılmasının hemen ardından 1976 başında şirket genel müdürlüğüne, Prof. Dr. Mehmet Akyurt getiriliyor.

Koalisyonun ortaklarından MSP'nin kontrolündeki Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Genel Başkanı ve aynı zamanda Başbakan Yardımcısı olan Necmettin Erbakan'ın büyük önem verdiği "ağır sanayi hamlesi" atılımı altında havacılık sanayii için de bir yol haritası çiziyor. Hazırlanan bu planın öne çıkan unsurları şunlar:

Entegre yaklaşım ile alt sistem ve yan sanayi kabiliyetinin güçlendirilmesi. Bu kapsamda:
Servo makina ve elektronik alt sistemler için Eskişehir,
Özel plastik parçalar için Kayseri,
Jet motoru için Malatya'da konuşlu TEMSAN elektromekanik ve türbin sanayii şirketi
Başlangıçta lisans anlaşması yolu ile teknoloji transferi, akabinde Arge merkezi kurulumu ile yerli tasarım

Plan dahilinde uçak fabrikasının temelinin 29.05.1978 tarihinde atılması ve montajı tamamlanan ilk uçağın 29.10.1979 tarihinde HvKK'ne teslim edilmesi öngörülüyor.
http://www.siyahgribeyaz.com/2016/02/tu ... gitim.html

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 19:51 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1373
Yaş:
Alıntı:
400K muhendis icin cok fazla. En kalifiye muhendis stressci veya fatigue'cidir bunlarin da alacagi para 80K yi gecmez, mesela
https://www.totaljobs.com/job/aerospace ... ob68500985

Hayat standardina gore oranlarsak SAN'lardaki maaslar cok yuksek, TR piyasasinin zaten 3 kati ustelik cay icerek kazaniliyor.
Orda biraz genel tanım gibi durmuş her mühendis tabiki o civarda almaz ama bazıları o miktara erişir.

Onlarda zaten başarılı projeleri sayesinde o miktara erişirler senelik bazda.

Başlangıç maaşları genelde 50-80k civarı olur.

https://aerospaceengineering.aero/salar ... -engineer/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2017, 17:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 308
Yaş: 39
Hatirltma icin Tesekürler.

O zaman Sn.Kotil biraz tarafli beyanda bulunmus diyelim, tabi anlasilan oki bircok kisinin katkisi olmus .
Emegi gecen herkese minnettarim.
Ulu Önder Atatürk ün emriyle kurulan TOMTAS AS vizyonsuzlukdan tasfiye edilmeseydi bugün ülkece cok daha farkli konumda olurduk. (Siyasi, Stratejik, ve Ekonomik anlamda)

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye