TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 06:10

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2013, 01:18 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4491
Yaş: 40
Amaç : Tehdit ülkelere karşı gerçekleştirilecek taarruzi hava harekatında, düşmanın her türlü radar ve haberleşme imkanının, tehdit bölgesine girmeden dinlenmesi karıştırılması ve/veya aldatılması maksadıyla hava platformuna entegre edilmiş Uzaktan Elektronik Dinleme/Elektronik Taarruz sistemi tedarik edilmesi.

Kapsam : 1 (bir) adet Prototip (3 adet opsiyon)

Proje Modeli : Yurtiçi Geliştirme (Sistem ve Entegrasyon) ve Hazır Alım (Uçak Platformu)

Ana/Alt Yüklenici : ASELSAN A.Ş.

Sözleşme İmza Tarihi : -

Mevcut Durum :
İhale hazırlık çalışmalarına devam edilmektedir.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2013, 03:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Mar 2013, 15:31
Mesajlar: 328
Yaş:
Bu ihaleden yeni bir haber var mı acaba ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 04:10 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 696
Yaş:
Alıntı:
Bu ihaleden yeni bir haber var mı acaba ?
Bu proje kapsamında öncelikle bir uçak seçiminden bahsediliyordu. Daha önceleri bir iş jeti üzerine şekillenmesi düşünülen bu projenin HvKK'nın isterlerinin artmasından dolayı büyük bir uçağın bu projede kullanılacağı söylenmişti. Malum kullanılacak sistemin kabiliyetlerinden dolayı hacim genişleyecek. Öncelikli aday Boeing 737-800 idi malumunuz kendileri Barış Kartalı projesi kapsamında HvKK'nın envanterine girecek bir uçak tabi proje kapsamında uçak üreticisi firmaya sistemin bazı özelliklerinin verilmesi zorunluluğundan ötürü bazı endişeler oluşmuştu.Daha sonra bu proje ile ilgili pek bir haber çıkmadı. Bu yazdıklarımda 1-2 sene önce söylenenler. :)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 15:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Peki Aselsan ECM sistemini yaptı mı haber var mı?

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2014, 02:10 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 696
Yaş:
Aselsan ile THY Teknik'in bu ortaklığı SOJ projesi içindir umarım.
Alıntı:
Savunma Sanayiinin lider firması ASELSAN, uçaklar için üreteceği Elektronik Harp, Elektronik İstihbarat ve Radar Sistemlerinin platformlara entegrasyonu konusunda Türkiye’nin öncü Uçak Bakım ve Onarım Merkezi olan THY TEKNİK A.Ş. ile birlikte çalışacak.

THY ve Aselsan'dan ortaklık
İki firma arasında başlayan görüşmeler kapsamında işbirliğinin ilk adımı, THY TEKNİK A.Ş. Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir ve ASELSAN Genel Müdürü Cengiz Ergeneman tarafından imzalanan bir anlaşma ile atıldı.

İlk proje kapsamında, ASELSAN tarafından özgün olarak geliştirilip üretilecek bir Elektronik Harp sisteminin hava platformuna entegrasyonu aşamasında THY TEKNİK A.Ş.’nin mühendislik gücünün ve teknik altyapısının kullanılması kararlaştırıldı.

Bu müşterek çalışma ile helikopterlere sistem entegrasyonu yapan ASELSAN ve sivil uçaklara entegrasyon sağlayan THY TEKNİK A.Ş.’nin güçlerini birleştirmeleri ile birlikte savunma sistemlerinin özel görev uçaklara entegre edilmesi ve bu konudaki dışa bağımlılığın azaltılması hedeflenmekte.



İşbirliğinin bundan sonraki diğer havacılık projelerini de kapsaması ve geliştirilmesi konusunda iki firma arasında görüş birliğine varıldı.

Kaynak: www.kokpit.aero

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2015, 18:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3733
Yaş:
Bizim bir ucak projemiz vardi. Zannedersem bu ucaklara yuklenecek uzun menzil jammer bu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2015, 21:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
Alıntı:
Aselsan ile THY Teknik'in bu ortaklığı SOJ projesi içindir umarım.
Alıntı:
Savunma Sanayiinin lider firması ASELSAN, uçaklar için üreteceği Elektronik Harp, Elektronik İstihbarat ve Radar Sistemlerinin platformlara entegrasyonu konusunda Türkiye’nin öncü Uçak Bakım ve Onarım Merkezi olan THY TEKNİK A.Ş. ile birlikte çalışacak.

THY ve Aselsan'dan ortaklık
İki firma arasında başlayan görüşmeler kapsamında işbirliğinin ilk adımı, THY TEKNİK A.Ş. Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir ve ASELSAN Genel Müdürü Cengiz Ergeneman tarafından imzalanan bir anlaşma ile atıldı.

İlk proje kapsamında, ASELSAN tarafından özgün olarak geliştirilip üretilecek bir Elektronik Harp sisteminin hava platformuna entegrasyonu aşamasında THY TEKNİK A.Ş.’nin mühendislik gücünün ve teknik altyapısının kullanılması kararlaştırıldı.

Bu müşterek çalışma ile helikopterlere sistem entegrasyonu yapan ASELSAN ve sivil uçaklara entegrasyon sağlayan THY TEKNİK A.Ş.’nin güçlerini birleştirmeleri ile birlikte savunma sistemlerinin özel görev uçaklara entegre edilmesi ve bu konudaki dışa bağımlılığın azaltılması hedeflenmekte.



İşbirliğinin bundan sonraki diğer havacılık projelerini de kapsaması ve geliştirilmesi konusunda iki firma arasında görüş birliğine varıldı.

Kaynak: http://www.kokpit.aero

TT yapısal modifikasyon yapacaktır. Kesip biçecek perçinleyecek filan (göründüğünden çok daha ince bir iştir) Peace eagle de yapılan anten takma vb. işin yerliliği düşünülünce elzem olarak burada yapılmalı. Teknik den başka yapacak yerde artık pek yok.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2016, 04:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Gecen gun THY'nin Devlet Filosuna 2. el Gulfstream G450 ve 550 ucaklarindan birer adet almasindan sonra, envanterdeki eski G-IV ucaklarinin bakimdan gecirilerek SSM kanali ile Aselsan'a devredilecegi haberi cikmisti. Bu ucaklar 25 yasini gecmis ucaklar ve ucus saatleri yuksek ama eger SoJ icin degerlendirilecekler ise buyuk bakimdan gecirilerek (Gulfstream firmasinin katkisiyla SoJ icin gerekli guc modifikasyonu yapilirsa)) asagidaki Isvec S102B kodlu ELINT ucagi benzeri antenler ile ama SoJ ucagina donusturulebilir. En azinda baslangic asamasinda SoJ konusunda know-how kazanimi icin sifirdan yuksek fiyatlara ucak almak yerine bu iki ucak kullanilarak calismalarda yol alinabilir. G-IV ve sonraki G-V temeline dayanan ozel grev ucaklari daha once uretildiginde sertifikasyon konusunda Aselsan'in isi kolaylasabilir. Farkli ve daha once ozel gorev ucagina donusturulmemis bir ucak secmek ucagin sertifikasyonu gerektirecegiden maliyetleride yukseltebilir.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 00:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Resim

Resim

http://www.millisavunma.com/havasoj-sta ... -programi/

Proje ile ilgili olarak 2018 ilk çeğreğinde imza atılacakmış. HAVASOJ platformu için Bombardier Global Express iş jeti uçağının kullanılacağı değerlendirilmektedir. Teslimatlar 2023-2025 yılları arasında gerçekleştirilecektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 01:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 283
Yaş:
Aynı görev icrası yapacak bir proje daha vardı Mit için. İstihbarat gemisi projesi. O ne oldu acaba ?

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2017, 18:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 335
Yaş:
Mit için tasarlanacak olan istihbarat gemisinin öyle anlı şanlı bir gemi olmaması, balıkçı teknesinden bozma bir şey olması muhtemeldir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2017, 18:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3733
Yaş:
Elimizdeki Gulf... lari niye kullanamadik. Ucak mi kucuk geldi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 15:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Elimizdeki Gulf... lari niye kullanamadik. Ucak mi kucuk geldi ?
Ben küçük geldiğini tahmin ediyorum. Tabi tamamen tahmin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 03:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2044
Yaş:
Alıntı:
Ben küçük geldiğini tahmin ediyorum. Tabi tamamen tahmin.
Ozal zamaninda alinan 2 adet Gulfstream-IV'leri kastediyorsaniz, onlar biraz eski ve ucus saatleri yuksekti. Eger satilamiyor ise TAI ve Aselsan'a test amacli kullanmasi icin experimental ucak olarak verilebilir. Bu iki sirketimizinde, ozellikle Aselsan, eger aviyonik sistemler entegrasyon isleri yapacaklarsa, ellerinde modifiye ederek kullanabilecekleri jet ucak lazim. Aselsan'in aviyonik gelistirme ve AESA ucak radari testleri icin boyle bir ucak gerekli. Ben ozgun urunler gelistirip, bati ile rekabet edecegim diyorsak lazim boyle ucaklar.

Diyebilirsiniz ki bir F-16 test amacli veriler, sorun cozulur ama oyle degil. F-16 gibi nihai bir platforma takilmadan once sistemlerin once yerde ve sonra ucan laboratuvar gorevi gorecek platformlarda ucus testleri yapilir. Buyuk yolcu ucaklari veya is jetlerinin bu gorev icin secilme nedeni, ucus surelerinin F-16 gibi 1-2 saat yerine, gerekirse daha uzun sure havada kalarak ucak icindeki muhendislere testler icin yeterli zaman vermeleri, gerekli test alet ve cihazlarinin ucak icinde tasinabilmesi vs gibi avantajlari var. Ozellikle TF-X gibi bir ucak gelistirmeye niyetimiz varsa, kesin olaran ucan test platformuna ihtiyac var. Bu ucaklar durumlari uygun ise dusuk yogunluklu kullanim icin idare edebilirler. TAI'nin SAR radari testleri icin kullandigi S-2T Turbotracker benzeri ama yukse hizli ucak ihtiyaci var. Tabi burada her iki sirketimizin once bu ucaklar uzerinde tadilat islerini yapabilecek bilgi ve insan gucune sahip olmasi gerekir.

Batili sirketlerin kullandiklari aviyonik ve yazilim entegrasyon amacli ucan laboratuvarlara ornekler:

Northrop aviyonik/radar test ucaklarindan bir tanesi Gulfstream-II:
Resim


Boeing F-22 aviyonik/yazilim test ucagi, Boeing 757:
Resim

Lockheed MArtin F-35 aviyonik/yazilim test ucagi, Boeing 737:
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye