TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 01:13

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016, 17:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Kime satmak için?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016, 18:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2563
Yaş:
Alıntı:
... Aslinda bir ust sinifta Alpha Jet gibi bir ucagimiz olsaydi, hafif yakin hava destegi amacli ucak sorunumuzda olmazdi.
Şöyle birşey işe yarar mı?


_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016, 18:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 551
Yaş: 22
Alıntı:
Kime satmak için?
Rus uçakları kullanan Latin Amerika, Afrika, Türki Cumhuriyet ülkelerine, üstadım. Ve hatta Rusya'ya.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016, 20:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Mesajlar: 52
Yaş: 31
Alıntı:
Alıntı:
Kime satmak için?
Rus uçakları kullanan Latin Amerika, Afrika, Türki Cumhuriyet ülkelerine, üstadım. Ve hatta Rusya'ya.
Rus bombalarını akıllandırmaktansa, mevcut akıllı bombalarımızın Rus tasarımı uçaklarına entegrasyonu durumu olabilir.Ben en başta Aselpodla beraber Azerbaycan Türkü Mig-29'larını bekliyorum

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016, 21:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Cezayir Mig 23 lerinde MK serisi bombalar. Olmayacak şey değil yani Rus uçağına Teber kullanmak.
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 00:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
... Aslinda bir ust sinifta Alpha Jet gibi bir ucagimiz olsaydi, hafif yakin hava destegi amacli ucak sorunumuzda olmazdi.
Şöyle birşey işe yarar mı?

Yarar mutlaka. Burada amac milli gudumlu muhimmatlari hedefin uzerinde goturup birakmak oldugunda, F-16'dan daha ucuza yapar. Hurkus-C geldiginde daha ucuza yapabilir. Ozellikle dusuk agirlikli UMTAS, CIRIT, Teber-81/82, GBU-12 gibi muhimmatlari kullanabilecek ucaklar bunlar. F-16'yi agir muhimmatlar gerektiren daha stratejik gorevlerde kullanirken, dusuk maliyetli, hafif saldiri ucaklarimizi asimetrik savaslarda kullanmak mumkun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 21:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 859
Yaş:
geniş kanatlı bir jet

Resim

veya pervaneli bir uçağa ihtiyacımız var ,

Resim

Resim

ek olarak şöyle birşeyede ihtiyacımız var.

Resim

aslında hepsi lazım, bu yeteneklere sahip olmak bizim için lüks değil.

Özellikle Scorpion projesine şu aşamada para döküp ortaklık yapsak , elimizde ciddi bir platform ortaya çıkabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 22:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Son fotograf benim ozel takintilarimdan bir tanesi. TSK envanterine milli veya disardan alinirsa kurban kesecegim. Hatta cok guzel bir proje fikrimde var NLOS icin ama SSM 5-10 milyon dolar kredi verir mi? Saka bir yana, Hurkus-C gercek olacak gibi gorunuyor. O kadar milli muhimat var ki kullanacak. Gerekirse 2. pilotu iptal ederek, oraya ilave yakit tankida konur, kanat altina 100-150gallonluk 2 tank eklenerek tek kisilik gorev ucagi olarak gorev yapabilir. Bu sekilde havada kalis suresi, 200-300km yari capindaki bir gorev alaninda 4-5 saat dolasir. Teber-81 guzel bir muhimmat, tam Hurkus-C icin, ayni sekilde UMTAS/CIRIT gibi muhimmatlar eklendiginde, ve govde altina birtane E/O ve lazer isarretleme amacli CATS takilirsa, herseyi yapar bu alet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016, 12:27 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
İlkokul çocuğuna ceza verilir, yaşını başını almış adamlara değil. Konu "TEBER" !!!

Güdüm kitinden bahsedecekseniz buyurun, yok farklı tartışma yapacaksanız açın konusunu orada tartışın.

(Uyarı da yetmiyor anlaşılan)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 00:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Savunma bakanlığının twitter hesabında TEBER bomba kitlerinin seri üretiminin bu yıl içinde Roketsanda başlayacağı beyan edilmiş.
HGK KGK ve LGK dan sonra zincire bir halka daha ekleniyor.




Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2017, 15:26 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Küçük bir soru LGK ile TEBER in farkı ne
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2017, 17:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Teber kiti INS/GPS+SAL(Lazer gudum) kullanirken, Aselsan'in LGK kiti sadece lazer gudum kullaniyor. Teber'in avantaji INS/GPS sayesinde her hava kosulunda kullanilabilir bir muhimmat, LGK ise kotu hava sartlarindan etkileniyor. Ozellikle yogun sis, duman vs...

Teber ayrica opsiyonel olarak sadece INS/GPS modunda kullanilabilir, aynen JDAM gibi. Teber'in ABD'deki karsiligi GBU-54 lazerli LJDAM:

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2017, 17:35 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Teber kiti INS/GPS+SAL(Lazer gudum) kullanirken, Aselsan'in LGK kiti sadece lazer gudum kullaniyor. Teber'in avantaji INS/GPS sayesinde her hava kosulunda kullanilabilir bir muhimmat, LGK ise kotu hava sartlarindan etkileniyor. Ozellikle yogun sis, duman vs...

Teber ayrica opsiyonel olarak sadece INS/GPS modunda kullanilabilir, aynen JDAM gibi. Teber'in ABD'deki karsiligi GBU-54 lazerli LJDAM:

Resim
LGK+HGK=Teber diyebilirmiyiz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2017, 22:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Eğer teber kabul edilirse bu durumda HGK'ya ve LGB lere iş kalmıyor galiba . Çünkü teber lazerli kombo sunuyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2017, 23:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Eğer teber kabul edilirse bu durumda HGK'ya ve LGB lere iş kalmıyor galiba . Çünkü teber lazerli kombo sunuyor.
Fakat birim maliyeti fazla olacaktir. LGB kitler hala dusuk maliyetli ve esnek kullanima sahip. USAF dahi LGB siparisine devam ediyor, bir cok alternatif oldugu halde...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 19:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Alıntı:
SSM Müsteşar Yardımcısı Şeker:
- Ciddi bir gizli ambargo altındayız. Malzeme seviyesine kadar kendimiz yapıyoruz
- Lazer güdüm kitinin motoru İsviçre'den geliyordu, 3-4 ayda yan sanayimiz üretti
- SİHA'yı yaptık lazer işaretleyici kamera satılmadı; ASELSAN yaptı, uçuruyoruz
LGK motoru dedikleri şey kanatçıkları hareketlendiren pnömatik pompa motoru galiba.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 19:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 660
Yaş: 39
Alıntı:
LGK motoru dedikleri şey kanatçıkları hareketlendiren pnömatik pompa motoru galiba.
Pnömatikmi?

Ne kadar yer var ki orada?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 21:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
LGK motoru dedikleri şey kanatçıkları hareketlendiren pnömatik pompa motoru galiba.
Muhtemelen ac kapa calisan gas piston actuator motorlar. Aselsan madem bu ise el atti ve milli LGK gelistirdi, sistemi biraz daha modernlestirip gas piston yerine elektrik servo motorlu, bang bang gudum yerine proportional navigasyonlu gudumlu bir kit yapsaymis. O zaman bu kitin atis zarfi (limitleri) daha esnek olur ve alcak-orta-yuksek irtifa atilabilirdi. Tahminim Aselsan zaten daha once lisansli urettigi 1980'lerin Paveway-II LGB kitini yerlilestirdi ve lisansiz uretim kabliyeti kazandi. Bu sayede PW-II kitinin aerodinamiklerini ve balistik hesaplarini degistirmeden, alt sistemleri yerlilestirerek kiti millilestirmis oldular. Ilerde PW-III kiti gibi daha gelimis bir versiyonunu uretebilirler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017, 23:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 660
Yaş: 39
Alıntı:
Muhtemelen ac kapa calisan gas piston actuator motorlar. Aselsan madem bu ise el atti ve milli LGK gelistirdi, sistemi biraz daha modernlestirip gas piston yerine elektrik servo motorlu, bang bang gudum yerine proportional navigasyonlu gudumlu bir kit yapsaymis. O zaman bu kitin atis zarfi (limitleri) daha esnek olur ve alcak-orta-yuksek irtifa atilabilirdi. Tahminim Aselsan zaten daha once lisansli urettigi 1980'lerin Paveway-II LGB kitini yerlilestirdi ve lisansiz uretim kabliyeti kazandi. Bu sayede PW-II kitinin aerodinamiklerini ve balistik hesaplarini degistirmeden, alt sistemleri yerlilestirerek kiti millilestirmis oldular. Ilerde PW-III kiti gibi daha gelimis bir versiyonunu uretebilirler.
4 piston, 4 lü Ventil blok bir kompresör, ısıl pil mekanik kısmı böyle yönlendirme işlemci, sensörler böyle mi çalışıyor .. Çok iş değil aslında.

Acaba görsel yada explosion plan varmıdır?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Comrade Kalashnikov, SÜVARİ ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye