TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Eki 2017, 04:55

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2012, 15:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Şirket Profili


TEI, Türk ortaklar (%53.78) ve General Electric (ABD) (%46.22) arasında imzalanan ortaklık anlaşması ile 1985 yılında kurulmuş olan bir anonim şirkettir. TEI, TEI’nin Türk ortakları; TUSAŞ- Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş., Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumu’dur.

Ulusal bir proje olan F16 uçaklarının F110 motorlarının montaj ve test kabiliyetlerinin oluşturulması, uçak motor üretim teknolojisi transferi, uçak motor parçası üretim kabiliyetinin kazanılması ve ülkemizde kalıcı bir uçak motor sanayii oluşturulması amacıyla kurulan TEI, ilk motor ve motor aksamlarının sevkiyatını 1987’de gerçekleştirmiş, 1989 yılından itibaren büyüme sürecine geçmiştir.

Vizyonunu “dünya çapında, yüksek kalitede, rekabet edebilir bir uçak motoru ana üreticisi olmak” şeklinde belirleyen TEI misyonu ise, “havacılık ve uzay sanayisinin teknolojik temelini geliştirecek üstünlükte ürün ve hizmet sağlayarak ülkemizde kalıcı bir uçak motor sanayisi oluşturmak”tır.

TEI, kuruluş yıllarından itibaren uçak ve helikopter motorlarına yönelik olarak askeri ve ticari alanda başarıyla yürüttüğü ulusal ve uluslararası projelerle havacılık alanında kendisini kanıtlamıştır. Sürekli geliştirdiği teknolojik altyapısı, üretim, motor montaj, test, bakım, onarım, revizyon ve tasarım kabiliyetleri, müşteri beklentilerini aşan hizmet kapasitesi ve kalite uygulamalarıyla uçak motoru ana üreticisi olma hedefine sağlam adımlarla ilerlemektedir.

TEI’nin ana faaliyet alanları; Parça ve Modül Üretimi, Motor Montaj ve Test, Bakım Onarım ve Revizyon, Servisler ve Motor Tasarım ve Ürün Geliştirme'dir.

TEI, motor montaj ve test alanında; F16 uçaklarının F110 motorlarının montaj ve testi, Cougar helikopterlerinin Makila 1A1 motorlarının montaj ve testi ile NATO Awacs uçaklarının TF33 motorlarının Depo Seviyesi Bakımı (DSB) gibi projelerde ileri düzeydeki teknolojik kabiliyetlerini başarıyla kullanmaktadır. 2008 yılından itibaren F110-GE-100 ve F110-GE-129 motorlarına yönelik SLEP (Servis Ömrü Uzatma Programı) ve ENSIP (Motor Yapısal Bütünlük Programı) uygulamasına başlanmış olup, CN-235 CASA uçaklarına ait CT7-9C motorunda bakım onarım ve yenileme çalışmaları yapılmaktadır.

Parça üretiminde “Mükemmeliyet Merkezi” olarak anılan ve ürettiği motor parçalarının çoğunda tek kaynak konumunda olan TEI’nin üretimi bugün askeri ve ticari alanda 38 değişik motor programına yönelik 660 rakamını aşmış durumdadır.

Parça üretimi alanında dünyanın önde gelen üreticileri ile rekabet eden TEI, komple bir motor üreticisi olma yolunda yeni teknolojik kabiliyetler kazanmaktadır. Bu doğrultuda blisk-spool üretim teknolojisinin edinimi için ortağı GE şirketi ile 2009 yılında anlaşma yaparak önemli bir projeye daha imza atmıştır. Söz konusu proje, dünyada havacılık alanında en son üretim teknolojilerinin kullanılması ile gerçekleşmekte ve TEI bu alandaki teknolojiye sahip sayılı şirketlerden biri konumuna gelmektedir. İleri üretim teknikleri ve yüksek teknoloji kullanılarak üretilen yeni nesil blisk ve spoollar, motorlarda önemli oranda ağırlık ve emisyonu azaltırken, yakıt tasarrufu ile de daha üstün performans sağlamaktadır. Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte TEI, Fandan Kompresöre, Türbinden Egzosa bir uçak motorunun en önemli aksamlarını üretebilen bir kabiliyet edinmektedir.


TEI’nin, müşteri beklentilerini karşılayabilmek üzere ülkemizdeki ileri teknoloji ürünü uçak ve helikopter motorları için verdiği teknik destek hizmetleri ülke sınırlarımızın ötesine geçerek bölge ülkelerindeki ticari motorlara yönelik giderek yaygınlaşmaktadır.

Tasarım alanında uluslararası havacılık projelerinde yer alarak geleceğe yönelik yatırımlarını sürdüren TEI’nin yürütmekte olduğu projelerden bazıları; A400M Uçağı TP400-D6 Motor Projesi, insansız hava araçlarına yönelik özgün turboprop motoru (TEI-TP-1X) projesidir. TEI, ATAK ve Türk Silahlı Kuvvetleri Helikopterleri Motor Projeleri konusunda da çalışmalarını sürdürmektedir.

Bugün itibariyle, Global Mühendislik Merkezi sıfatıyla, motorların mühendislik ve üretim projelerini gerçekleştiren TEI, üretimin yanısıra tasarım ve mühendislik alanlarında da vizyonu doğrultusunda geleceğini şekillendirmektedir.

Havacılık alanında azami yurt içi faydanın sağlanmasını teminen yerli platform-yerli motor modelini başlatmak üzere 2007 yılında TUSAŞ ve TEI arasında bir İşbirliği Protokolü imzalanmış, 2008 yılında ise TEI tarafından geliştirilen özgün turboprop motoru TEI-TP-1X, test uçuşlarını başarıyla gerçekleştirmiştir. Söz konusu motor, TEI mühendisleri tarafından en son teknolojik yöntemler kullanılarak tasarlanmış ve TEI’nin sahip olduğu üretim teknolojileri ve Türkiye’deki diğer teknolojik olanaklar da kullanılarak üretilmiştir.

Bunun yanısıra TEI ve GE Aviation arasında 2007 yılında imzalanan anlaşma ile Tübitak MAM Teknoloji Serbest Bölgesi’nde kurulan ve 2009 yılında kalıcı bina açılışı gerçekleştirilen Türkiye Teknoloji Merkezi-TTM, TEI’nin uçak motor ana üreticisi olma hedefine hizmet etmektedir. Merkez’de, GE Aviation’ın ticari ve askeri motor programlarına yönelik tasarım faaliyetlerininin yanısıra üretim ve kalite süreçlerini içeren teknoloji geliştirme çalışmaları yürütülmektedir.

TEI’nin yukarıda sıralanan tüm bu faaliyet alanlarında gösterdiği başarı cirosuna da yansımaktadır. Toplam 300 milyon civarında satış gerçekleştiren TEI’nin satışının büyük bir kısmı ihracattan oluşmaktadır. TEI, havacılık sektörü gibi yüksek teknoloji gerektiren zor bir alanda ülkemizin en büyük ihracatçıları arasında yer almaktadır.

Havacılık sektörü gibi yüksek teknoloji gerektiren zor bir alanda ülkemizin en büyük ihracatçıları arasında yerini alan TEI, İstanbul Sanayi Odası (ISO)’nın, “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasının sonuçlarına göre, 2010 yılı sonunda ülkemizdeki 500 büyük sanayi kuruluşu arasında üretimden satışlarda 246., ihracatta ise 68. sıradadır.

TEI, dünya havacılık pazarından daha fazla iş payı alarak, ülkemizin teknolojik altyapısını güçlendirmek, ülkemizdeki yan sanayi ağını genişletmek ve yeni istihdam olanakları yaratmak üzere yan sanayi faaliyetlerine son yıllarda ivme kazandırmıştır. Parça üretimini her geçen yıl artıran TEI, bir yandan ülkemizde olmayan üretim teknolojilerini ürün yelpazesine kazandırırken diğer yandan mevcut üretim hacmini mümkün olduğu kadar yan sanayi firmalarına açmaktadır. TEI büyüme hedeflerine paralel olarak yan sanayi firmalarını da büyütmekte, üretim kabiliyetlerini ve kalite altyapılarını geliştirmektedir.

“1994 TÜSİAD-KalDer Kalite Ödülü”nün sahibi olan TEI, 6 Sigma metodolojisinin de kullanımıyla yaratıcılığı, yeniliği, sürekli gelişmeyi teşvik ederek innovasyonu, kültürünün önemli bir parçası durumuna getirmiştir .

TEI, bugün iyi eğitilmiş, nitelikli ve deneyimli yaklaşık 1500 çalışana sahiptir. Geçmişten bugüne çağdaş insan kaynakları uygulamaları ve öğrenen organizasyon yapısı ile, faaliyet gösterdiği tüm alanlarda çalışanlarına yeteneklerine göre gelişme imkanları sağlamaktadır.

Kalite ve müşteri tatminini ön planda tutan, takım çalışması ve sürekli iyileştirmeye büyük önem veren TEI, içinde yaşadığı topluma karşı duyduğu sorumluluk bilinciyle okul-sanayi işbirliği, çevre, işçi sağlığı ve güvenliği gibi konularda ulusal ve uluslararası boyutlarda örnek bir kuruluş durumundadır.


Müşteriler
GE Avitation
Snecma
Techspace Aero
ITP
Thales Australia
Rolls Royce
Samsung
MTU
IAMCO
THY
TUAF
Saudi Arabian Airlines


Ofisler


ESKİŞEHİR: Üretim Tesisleri ve Genel Müdürlük

ANKARA: İrtibat Ofisi

GEBZE, KOCAELİ: Türkiye Teknoloji Merkezi Tübitak-MAM Teknoloji Serbest Bölge Şubesi

İZMIR: Ege Serbest Bölge Şubesi

CINCINNATI-OH, ABD: İrtibat Ofisi

SAUDI ARABIA: Teknik Temsilcilik Ofisi


Ödüller

TUSIAD / KalDer - Ulusal Kalite Ödülü - 1994

TUSIAD / KalDer - Ulusal Kalite Ödülü - 1994

Best in Class 1996

Best in Class 1996

Best International Supplier 2000

Best International Supplier 2000

Defence Industry Award 2000

Defence Industry Award 2000

Brian H. Rowe Engineering Award 2002

Brian H. Rowe Engineering Award 2002

SSM – Savunma Sanayii Ürünleri İhracat Başarı Ödülü - 2002

SSM – Savunma Sanayii Ürünleri İhracat Başarı Ödülü - 2002

SSM - 1998-2002 Yılları Arasında Çalışan Başına En Yüksek Yıllık Askeri İhracat Satışı - 2003

SSM - 1998-2002 Yılları Arasında Çalışan Başına En Yüksek Yıllık Askeri İhracat Satışı - 2003

Eskişehir Sanayi Odası - Ürün Geliştirme Ödülü - 2003

Eskişehir Sanayi Odası - Ürün Geliştirme Ödülü - 2003

Dış Ticaret Müsteşarlığı - Sanayi İhracatı Ödülü - 2003

Dış Ticaret Müsteşarlığı - Sanayi İhracatı Ödülü - 2003

EGSİAD Yılın Eskişehir Girişimcisi - 2008

EGSİAD Yılın Eskişehir Girişimcisi - 2008

Eskişehir Sanayi Odası - Teknoloji Geliştirme Ödülü 2009

Eskişehir Sanayi Odası - Teknoloji Geliştirme Ödülü 2009

TÜSİAD & TÜBİTAK & TTGV - Yenilik ve Teknoloji Ödülü - 2009


Organizasyon

Resim



Sertifikalar

AS9100

Nadcap Kimyasal İşlemler

Nadcap Termal Kaplama

Nadcap Isıl İşlem

Nadcap Konvensiyonel Olmayan İşleme Metodları

Nadcap Tahribatsız Muayene Yöntemleri

Nadcap Yüzey Güçlendirme

Nadcap Kaynak

ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi

OHSAS 18001 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi



Arge & Teknoloji


Yüksek teknoloji ve yoğun rekabete dayalı bir alan olan havacılık sanayinde üstün başarılara imza atan TEI, bu sektörde uluslararası ana motor üreticisi olabilmenin temel koşullarından birisinin Ar-Ge olmasının bilinciyle, bu kapsamdaki projelere katılmaktadır. TEI, Amerika ve Avrupa’da ki önemli motor geliştirme programlarına sağladığı ve sağlamakta olduğu tasarım mühendisliği katkısı ile gelecekte vazgeçilmez bir tasarım ortağı olacağını ispatlamıştır. Diğer yandan, ülkemizin taleplerini de özgün çözümler ile karşılamayı sürdürülen TEI, Ar-Ge faaliyetleri ile ülkemizin sektördeki dışa bağımlılığının azalmasını hedeflemektedir.

Havacılık sanayinde faaliyet gösteren şirketlerin gelecekte de var olabilmeleri günümüzdeki ve gelecekteki müşteri beklentilerini karşılayacak ileri teknik ve teknolojik olanaklara sahip olmaları ve bu olanakları en iyi şekilde kullanmalarına bağlı olacaktır. Bu amaçla, şirketimizde Teknoloji Geliştirme Bolümü kurulmuştur. Teknoloji geliştirme bölümünün faaliyetleri TEI ye yeni teknolojilerin adaptasyonunu sağlamakla beraber Üniversiteler ile işbirliği yaparak yüksek teknoloji uygulamalarının kazanılması ve bu teknolojilerin rekabet avantajı yaratacak şekilde kullanımını sağlamaktır.

TEI, GE ile gerçekleştirdiği İşbirliği anlaşması çerçevesinde, Türkiye’de GE uçak motorlarına ve gaz türbinlerine mühendislik hizmeti veren Türkiye Teknoloji Merkezini kurmuştur. TEI olarak bu projedeki amacımız, GE tarafından JSF (Joint Strike Fighter) projesi için Rolls Royce ile birlikte geliştirmekte olduğu F136 motoru üzerinde TEI ve GE arasında ortak mühendislik çalışmalarına başlanmasını ve bu işbirliği kapsamının GE’ye ait diğer motorlara da genişletilerek, günümüz ileri teknolojisine sahip uçak motorlarının tasarım çalışmalarının her aşamasında yer almak ve eğitilmiş insan gücü oluşturmaktır.


Projeler

TP400-D6 Motor Projesi

Resim

TP400-D6 turboprop motorunun tasarım ve geliştirme faaliyetleri Türkiye’nin de 10 adet satın alacağı A400M ulaştırma uçağının motoru olarak seçilmesiyle birlikte 2003 yılı Mayıs ayında resmi olarak başlamıştır.

TP400-D6 motorunun tasarım, geliştirme ve üretim faaliyetleri Europrop International (EPI) konsorsiyumu tarafından yürütülmektedir. EPI konsorsiyumunu Alman MTU Aero Engines, Fransız Snecma Moteurs, İngiliz Rolls-Royce ve İspanyol Industria de Turbo Propulsores (ITP) fimaları oluşturmaktadır.

TEI, TP400-D6 motor projesine İspanyol Industria de Turbopropulsores S.A (ITP) firması ile risk ve gelir ortağı olarak katılmaktadır. Bu kapsamda aşağıdaki iş paketlerinin tasarım, geliştirme, prototip üretim, montaj, test, seri üretim ve satış sonrası destek sorumluluğu TEI’ye aittir.

• Motor Ön Yatak Çerçevesi Modülü (Front Bearing Structure Module),
• Pervane Dişli Kutusu Destek Çubukları (Propeller Gearbox Supporting Bars)
• Birincil Egzoz Lülesi (Primary Exhaust Nozzle)
• Egzoz Konisi (Exhaust Cone)
• Projeye Özel Test Ekipmanları (Special to Project Test Equipment – SPTE)

İlk motor çalışması 28 Ekim 2005 tarihinde gerçekleşen TP400-D6 motoru 11000 beygir gücü ile Amerika ve Batı Avrupa’da bugüne kadar tasarlanıp üretilen en güçlü turboprop motor durumundadır.

Pervaneli ilk motor testi 28 Şubat 2006 tarihinde, C-130 uçağı ile ilk uçuş testi ise 17 Aralık 2008 tarihinde tamamlanan motorun A400M uçağı ile ilk uçuşu ise 11 Aralık 2009 tarihinde İspanya’nın



F35 JSF Müşterek Taaruz Uçağı F136 Motor Projesi

Resim

TEI, Müşterek Taaruz Uçağı Projesi (JSF) kapsamında F136 motoruna ait 13 farklı parçanın üretimini tek kaynak olarak gerçekleştirmekte olup program dahilinde 2012-2045 yılları arasında “Blisk-Spool Üretimi” de dahil olmak üzere TEI üretim portföyünde olan parçaların üretimi için GE ile toplam 3 Milyar ABD Dolar’lık üretim anlaşması imzalamıştır.


F16 Öncel IV (PO-IV) Projesi

Resim

TEI, tedarik edilecek 30 adet Geliştirilmiş Blok 50 modeli F-16 uçağı ile Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacın karşılanması ve mevcut hava gücünü geliştirerek 2010’lu yılların ötesine taşımak amacını taşıyan “Öncel IV (İlave F-16 Tedariği Projesi)” için çalışmalarını devam ettirmektedir. Proje kapsamında tedarik edilecek 30 adet F-16 uçağının yedekleri ile birlikte toplam 42 adet F110-GE-129B motorlarının üretimi ise TEI’de gerçekleştirilmektedir.



Atak Helikopter Projesi (Modüler Üretim)

Resim

ATAK Helikopter projesi, yazılım ve donanımı milli imkanlarla tasarlanıp üretilen yüksek teknolojili aviyonik cihazların, tedarik edilecek helikopter platformuna entegre edilmesi suretiyle K.K.K.lığının Taarruz Taktik/Keşif Helikopteri ihtiyacının karşılanması amacını taşımaktadır. Proje kapsamında 50 adet (+41 adet opsiyonel) Taarruz Taktik/Keşif Helikopteri tedarik edilecektir. AgustaWestland A129 Helikopterlerine Rolls-Royce ve Honeywell firmaları tarafından geliştirilen LHTEC CTS800-4 motoruna ait Güç Türbin Modülü üretimi TEI‘de gerçekleştirilmektedir.



Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesi

Resim


TEI, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyacı olan toplam 109 adet Genel Maksat helikopter ve yedekleriyle birlikte 247 adet motorun yurtiçi imkânlarını azami şekilde kullanılarak tedarik edilmesi amacını taşıyan Genel Maksat Helikopter Projesine katılmaktadır. TEI’nin projedeki ana amacı helikopter platformlarına güç verecek motorların lisanslı üretimini TEI ismi altında gerçekleştirmek ve programda motor için satış sonrası destek hizmetleri vermektir. TEI, ayrıca potansiyel uluslararası satışlarda da rol almak istemektedir.


Hedef Uçak & IHA Projeleri (TEI-TP-1X ve TEI-TJ-1X Motorları)

Resim

TJ-1X

İnsansız Hava Araçları’na artan talep ve buna paralel olarak Türkiye’deki askeri/sivil sektörde bu yönde projeler üretilmeye başlanması ile birlikte, söz konusu hava araçlarının itki sistemleri ile ilgili ihtiyaçlar da gündeme gelmiştir. Bu çerçevede teknik kabiliyet geliştirme ve gösterim amaçları ile 2004-2005 yıllarında TJ-1X Turbojet motor projesi gerçekleştirilmiştir. Turbojet motoru 25 lb itki üretmektedir.


TP-1X

2005 yılında TJ-1X motorunu çekirdek motor olarak kullanan TP-1X Turboprop motor geliştirme projesi başlatılmıştır. Geliştirilen Turboprop motorun TAI’nin geliştirdiği “Turna” hedef uçak platformunda da kullanılabileceği değerlendirilmiş ve çalışmalar bu doğrultuda planlanmıştır.

Turboprop motor 90 lb pervane itkisi üretmektedir. Motorun uçağa bütünleşme çalışma ve uçuş testi çalışmalarının yapılabilmesi için TAI ile TEI arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır. İlki 4 Nisan 2008 sonuncusu 25 Aralık 2009 olmak üzere üç uçuş testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Üçüncü uçuş testi 21,5 dakika sürmüş olup 2008 yılındaki 2 testle birlikte toplam uçuş testi süresi 33,5 dakikaya ulaşmıştır.

Turboprop Motor Projesi 2009 yılında TÜBİTAK, TTGV ve TÜSİAD tarafından düzenlenen 8. Teknoloji Ödülleri Kongresi’nde “Yenilik ve Teknoloji Ödülü” nü ve Eskişehir Sanayi Odası Teknoloji Geliştirme ödülünü almaya hak kazanmıştır.


Hedef Uçak & IHA Projeleri (TJ-2X)

Resim

TJ-2X

2009 yılı Kasım-Aralık ayları içerisinde TJ-1X’e göre 2 kat itki sağlayan bir turbojet motorun tasarımı, üretimi ve ilk testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Bu motorun TAI’nin tasarladığı “Şimşek” hızlı hedef uçak platformunda kullanılması hedeflenmektedir.



Blisk Spool Üretimi Projesi (F136, GEnx, CF6, LMS Motorları)

Resim

F136, GEnx, LMS100, CF6 motorlarının Blisk (yekpare pale ve disk) ve spool (çok kademeli yekpare disk) parçalarının üretimi projesi ile ülkemizde bulunmayan ve geniş bir motor yelpazesine hitap eden Atalet kaynağı, CNC blisk işleme, ECM (electro kimyasal frezeleme) ve robotik yüzey işlem sistemi teknolojik kabiliyetleri kazanılmış olacaktır.


T38/J85 Ejektör Lüle Sistemi Geliştirme Projesi

Resim


T38 uçaklarında kullanılan J85 motorundaki itki artışı ve yakıt tasarrufu tasarlanan bu yeni ejektör egzoz lülesi geliştirme projesinde TEI ve GEA birlikte çalışmışlardır.Uçuş testleri Edwards hava üssünde(California, Amerika) 2000 yılında gerçekleştirilmiş ve T38 uçağının performansındaki artış onaylanmıştır.Yeni ejektör lüle sistemi NASA ve Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmaktadır. Proje 2002 yılında General Electric 2002 “ Brian H. Rowe Ödülü ” ve DünyaGazetesi “ İhracatın Yıldızları 2002 İhracat Teşvik Ödülü ” nü almaya hak kazanmıştır.

@TEİ


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014, 03:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:49
Mesajlar: 190
Yaş:
TJ90 Motorunun İlk Uçuşu

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xOw6-a_dze8[/youtube]


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2014, 15:09 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 453
Yaş:
Çok güzel bir haber ve görüntü. Yanlız aklıma takılan bişey var: Uçak kendi tasarımları mı yoksa hazır alım mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2014, 22:12 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4986
Yaş:
30 sene geçmiş. Şimdiye özgün bir turbojet motor üretilmeliydi. Almanlar bunu 1940 lı yıllarda üretmişler. 2014 olmuş biz hala üretemiyorsak ayıp yani.
En azından JSF motorlarını üretebilmeliydik diye düşünüyorum .


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2014, 22:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
En azındanmı?
SOM un motoru olsa tamamda

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 02:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4462
Yaş:
Alıntı:
30 sene geçmiş. Şimdiye özgün bir turbojet motor üretilmeliydi. Almanlar bunu 1940 lı yıllarda üretmişler. 2014 olmuş biz hala üretemiyorsak ayıp yani.
En azından JSF motorlarını üretebilmeliydik diye düşünüyorum .

Adama sorarlar o zaman JSF'daki gibi bir motoru sıfırdan tasarlayıp, üretebilecek kaç tane ülke var? Hadi onu geç, özgün ve günümüz savaş uçaklarında kullanılabilecek motor üretebilen kaç ülke var? Bu soruların cevabı bir elin parmaklarını geçmediği belli ise TEİ'nin neden bunların içinde olmadığı da o kadar bellidir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 02:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 02:21
Mesajlar: 468
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
30 sene geçmiş. Şimdiye özgün bir turbojet motor üretilmeliydi. Almanlar bunu 1940 lı yıllarda üretmişler. 2014 olmuş biz hala üretemiyorsak ayıp yani.
En azından JSF motorlarını üretebilmeliydik diye düşünüyorum .

Adama sorarlar o zaman JSF'daki gibi bir motoru sıfırdan tasarlayıp, üretebilecek kaç tane ülke var? Hadi onu geç, özgün ve günümüz savaş uçaklarında kullanılabilecek motor üretebilen kaç ülke var? Bu soruların cevabı bir elin parmaklarını geçmediği belli ise TEİ'nin neden bunların içinde olmadığı da o kadar bellidir.
Ben söyleyim hocam kaç ülke var , 1 (bir) .

_________________
What you came for? Surgery, with the chainsaw!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 02:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4462
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
30 sene geçmiş. Şimdiye özgün bir turbojet motor üretilmeliydi. Almanlar bunu 1940 lı yıllarda üretmişler. 2014 olmuş biz hala üretemiyorsak ayıp yani.
En azından JSF motorlarını üretebilmeliydik diye düşünüyorum .

Adama sorarlar o zaman JSF'daki gibi bir motoru sıfırdan tasarlayıp, üretebilecek kaç tane ülke var? Hadi onu geç, özgün ve günümüz savaş uçaklarında kullanılabilecek motor üretebilen kaç ülke var? Bu soruların cevabı bir elin parmaklarını geçmediği belli ise TEİ'nin neden bunların içinde olmadığı da o kadar bellidir.
Ben söyleyim hocam kaç ülke var , 1 (bir) .

Bizim TF-X için bile beğenmediğimiz dudak büktüğümüz motorları geliştirmek için harcanan paralar gerçekten dudak uçuklatan cinsten. Bu işe bizde bu kadar para ayırmak istemediğimize göre TEİ'de doğal olarak modern arenada varlık gösterebilecek bir motor üretemiyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 04:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4986
Yaş:
Hocam gidipte 0 dan motoru icat et diyen yok ki . Ama en azında GE F-110 motorunu alırsın mesela. Biraz Çin işi 1 2 milim sağıyla oynarsın . Lisans hakkına takılmamak için. Neticede RE ile de olsa bir motor yapmış olursun.

Hadi bunuda geçtim . Dersinki ABD ye lisansı neyse ödeyeyim ama motoru Türkiye de yapacam. Yani zerre gram mühendislik ARGE yok. Bildiği moda mod kopya. Bunu damı yapamayız yani. ?

Eğer 30 seneden sonra , o kadar delet desteğinden sonra bile kopya bile yapamayacaksak ben sustum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 11:28 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Şub 2014, 17:36
Mesajlar: 172
Yaş:
Bazı şeyler kolay görünse de o kadar kolay olmuyor.
Aselsan chip üretiyor ancak, Bilgisayar işlemcisini Dünyada 2 firma üretiyor.
Bu demek değil ki yapılamaz ben Türk insanına imkan verilsin her şeyi yapacağına inanirim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 11:43 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Bir gün kesinlikle motorumuzu yapacağız en azından onu öngörebiliyoruz. Bir ana motor yüklenicimiz var TEI. Şimdilik motor üretmekten uzak olsada orası bizim çatı kuruluşumuz ve gün gelecek bir şeyler birikecek. Sonra Kale kalıp var orasıda SOM a motor yapıyor parça üretiyor TEI gibi.
Bir gün gelir yaparız kesin. 2020 mi olur 30 mu olur 40 mı olur orası belli değil tabi ama 50 olmaz yani
Birde şu var. Motor devri geçmeyecek bir makina. Bu gün yapmıyorsan yarın yine yapmak zorunda kalacaksın. Uğraşmak lazım bu alet bin yıl sonra bile kullanılır.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 14:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Tersine Mühendislik sanki çok mükemmel bir durum. Eldeki sistemi kopyalabilirsiniz (ki bunu yapabilmek bile güçtür ayrı bir tecrübe, zeka ister) ama asla onun prensibini tam olarak kavrayamazsınız, geliştiremezsiniz en önemlisi vizyon yaratamazsınız. ÇİN bu iş için bu durumdan kurtulabilmek için bu projelere milyarlarca dolar akıttığından haberiniz varmı mesela.? En azından 30 yılda bu yapılmalıydı derken.? Bu her alanda böyledir. Ekonominizi yatırımcı ilişkisi ile büyütmekle, tersine mühendislik üzerine kurulu bir SS yaratmak aynı şeydir. Bu şekilde iş yapan ülkeler ilerde bir gün tıkandığında bunun etkisinden kurtulmak için çok büyük şeyleri göze alıyorlar. Misal..; Çin kredi tahvili güzel bir örnek gösterilebilir. Patlamazlarsa büyük bir iş, patlarlarsa...

Bizimde aceleci davranmadan tüm mantığını anlayarak, kavrayarak gerekirse en dip noktasından temel oluşturarak bu işlere yönelmemiz gerekli. Yoksa ne vizyon yaratabiliriz, ne bu ''motor'' teknolojilerinin geleceğini okuyabiliriz. Nede istenen verimde motor tasarlayabiliriz. Tabi motor üretmeklede bitmiyor hammadde bazındada büyük atılımlar yapılması esastır metalurjik açıdan. Teknolojinin aceleye getirilmemesi gerektiğini ama en optimum zamandada elde edilmesi gerekli bizim gibi bir ülke için.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 14:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:41
Mesajlar: 464
Yaş:
Alıntı:
Hocam gidipte 0 dan motoru icat et diyen yok ki . Ama en azında GE F-110 motorunu alırsın mesela. Biraz Çin işi 1 2 milim sağıyla oynarsın . Lisans hakkına takılmamak için. Neticede RE ile de olsa bir motor yapmış olursun.

Hadi bunuda geçtim . Dersinki ABD ye lisansı neyse ödeyeyim ama motoru Türkiye de yapacam. Yani zerre gram mühendislik ARGE yok. Bildiği moda mod kopya. Bunu damı yapamayız yani. ?

Eğer 30 seneden sonra , o kadar delet desteğinden sonra bile kopya bile yapamayacaksak ben sustum.
Tabi tabi.
Abd'nin motorunu kopyalamak neden akıl edilmedi bugüne kadar hiç anlamam zaten.

İşin teknik kısmından daha çok siyasi irade kısmı önemlidir.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2014, 23:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 885
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hocam gidipte 0 dan motoru icat et diyen yok ki . Ama en azında GE F-110 motorunu alırsın mesela. Biraz Çin işi 1 2 milim sağıyla oynarsın . Lisans hakkına takılmamak için. Neticede RE ile de olsa bir motor yapmış olursun.

Hadi bunuda geçtim . Dersinki ABD ye lisansı neyse ödeyeyim ama motoru Türkiye de yapacam. Yani zerre gram mühendislik ARGE yok. Bildiği moda mod kopya. Bunu damı yapamayız yani. ?

Eğer 30 seneden sonra , o kadar delet desteğinden sonra bile kopya bile yapamayacaksak ben sustum.
Tabi tabi.
Abd'nin motorunu kopyalamak neden akıl edilmedi bugüne kadar hiç anlamam zaten.

İşin teknik kısmından daha çok siyasi irade kısmı önemlidir.
İrade derken nasıl bir iradeden bahsediyorsunuz. Adamın motorunu kafana göre kopyalasan ne olacak? bir daha sana paslı çivi bile verecek mi? 10-20 yıl sonra yeni motor geliştiremeyince kapısında yatıp ben ettim sen etme mi diyeceksiniz? Hem belki de sana lisans altı üretim hakkı verecek. Neden kopyalayasın ki o zaman. Sırf fantazi olsun diye mi??


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 10:49 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Kopyalamak o kadar kolay değil belliki. Kopyalamak o kadar doğruluğu yanlışlığı tartışılacak bir konuda değil. Fransızlarda kopyalıyor Japonlarda. Her kez bir şeyleri kopyalar ilk bulandan en iyi yapandan bakarak. Sadece çinliler kopyalamıyor. Kopyalamayıpta ne yapacağız yeni bir jet motoru türümü icat edeceğiz.
Ama kopyalamanında yapmaktan çok farkı yok böyle zor işlerde. Bütün disiplinlerin en dibi kullanılan aletleri bir oyuncağı kopyalar gibi kopyalayamıyoruz.
Bakın bunu HDS den öğrendim
Bu resimdeki basit metal şeye blisk diyorlar türbinlerin kanatcıkları yani. Aşınınca çıkarıp yenisini takıyorsun
Tek kristal yapı diye metaturjik bir şey gerekiyor ve Tübitak bunu başarmaya çalışıyor şu anda
Bir kanatcık parçası için bilim adamları uğraşıp duruyorlar halen
Bir metal yığını değil yani bu koy CNC ye aynısını yap

Ama ben şunu hissediyorum gözlemliyorum. Jet motoru konusunda bir enteresan ilgi alaka var bu ülkede. Bu ilgi bir yerlere gidecektir zamanla bu çok belli oluyor. İlk önce bir motoru kendimiz yapmasakta idame edecek noktaya ulaşırız sonra gezgin in motoru iha nın motoru derken helikopter motoru yaparız sonra olur bu iş er geç.
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 11:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Kasıt ettiğim bu değildi. Fikir tabiki kopyalanabilir. Her kez bir tarafından element uydurup buna özgün deme gibi bir gaye yok. Siz çok yanlış anlamışsınız kopya olayını. Var olan bir sistem'in kopyası farklı şeydir, fikir kopyalamak farklı şeydir. Yoksa işin ucunu Nazi Almanya'sına götürürüz. Sonuç tüm Dünya Tersine Mühendisçi olur. Hatta Nazi'leride geçeriz 1200'lü yıllara doğru yol alırız.

Metalurjik açıdan ise 2013 içerisinde bir takım videolar yayınlandı bunlar bu temelin oluşturulmasına en güzel referans sayılabilir(bazıları aşağıda link olarak verildi).., dedikleri gibi motor teknolojileri aceleye getirilmemeli. Kendi fikrimcede mantığını kavramalıyız.

http://www.youtube.com/watch?v=rH0PBPm7pf0
http://www.youtube.com/watch?v=j0zdTGuwLAw
http://www.youtube.com/watch?v=oBEQXMDIufQ
http://www.youtube.com/watch?v=ch-_udAlKQM
http://www.youtube.com/watch?v=VnMaedvlds0

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 11:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Öncesinde tartışmanın aynı tarafındayken niye bunu yazdın şimdi anlamadım.
Böyle yaparsan dostlarını şaşırtırsın yaşamda.
Böyle yaşanmaz dikkatli takip etmelisin hayatı.
Ciddi ol yaşarken hayatı.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 11:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Öncelikle sizde bu tür hemen bitirici tepkiler vermeden düşünün. Estağfurullah öyle bir şey kesinlikle düşünmedim. Kopyalama konusunda ufak bir ters düşme olduğunu gördüm ve buna yorum yapmak istedim. HDS kısmından sonraki ileti beninmde takdirimdir. Videolarıda onun için paylaşma gereği hissettim. Saygılar.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 11:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
İkimizde kopyalamak kolay değil o kadar a dikkat çekmişiz. Ama kopyalanabilen kısımda kopyalanır demişiz. Bana itiraz etmemelisin bunu fark etmen gerek.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 12:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Fikir kopyalamakla, sistem kopyalamak farklidir dedim sizde bunu anlamalisiniz idrak edebiliyorum demek istediginizi.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 13:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
Fikir kopyalamakl
Bir fikir nasıl kopyanabilirki? Düpedüz çalarsın yahu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 13:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Farkedermi ayni şey. Demek istedigimi hepinizin anladiğini dusunuyorum ustadlar. Gayet basit bir tanim yapmaya calistim açmaya gerek yok.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 13:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
Farkedermi ayni şey. Demek istedigimi hepinizin anladiğini dusunuyorum ustadlar. Gayet basit bir tanim yapmaya calistim açmaya gerek yok.
Neresini açarsan aç, aynı şey değil. Biz kavramları doğru kullanırız.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2014, 14:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Dogru bir kavram zaten. Ha fikri kopyalamissin, çalmissin ikisinim arasindaki fark nedir. Tek takildigin nokta kavrammi yani bunu elestiriyorsun odak noktasindan çıkıp.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 12:43 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 291
Yaş:
TEI TJ90
Resim
Resim

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2015, 21:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4986
Yaş:
Avrupada ve ABD de hobbystore larda oyuncak uçak motoru diye satılan şeyi ürün diye birde reklamını mı vermişler. :cry:


http://www.coolthings.com/tst-14j-bonusjet-sailplane/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2015, 00:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Tip olarak benziyor ama biri 240 lb. digeri 400 lb. ve belki de daha da gelisecek. Simdilik Simsek te kullanilacak ondan sonra ihalara filan takarlar. O hobi denen zimbirti da pek ucuz olmasa gerek , maket degil eninde sonunda :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2016, 12:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Oca 2013, 22:00
Mesajlar: 408
Yaş:

1:13'den itibaren özgün helikopter için turboshaft motor geliştirilmesine yönelik SSİK'den bütçe ayrıldı diyor.
Daha sonrada Anka'da kullanılması düşünülüyor diyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2016, 14:50 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 25 Şub 2014, 15:52
Mesajlar: 2
Yaş:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 16:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 291
Yaş:
https://youtu.be/RDRxovcVZLY

Video'nun 1.47 deki iha nedir?heron mu?

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 23:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Tem 2013, 18:16
Mesajlar: 49
Yaş:
TUSAS TEI ileri imalat teknolojileri binası açılışı
Anka motoru ve jet motoru prototipleri.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2016, 14:55 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 291
Yaş:
Bir bilen yok mu?

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2016, 18:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 23:36
Mesajlar: 64
Yaş: 25
Video'dan yapılabilecek çıkarımları ilgili ve bilgili arkadaşlar detaylı yapabilirse çok sevinirim. En basitinden türbin kanatçıklarını kendimiz yapabiliyor muyuz?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2016, 23:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 374
Yaş:
onu oddü de çözdüler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2016, 01:40 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7157
Yaş:
Alıntı:
https://youtu.be/RDRxovcVZLY

Video'nun 1.47 deki iha nedir?heron mu?
Değil. Motor testleri için kullanılan basit bir testbed olmalı.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2016, 18:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 291
Yaş:
Sagolun ,
Waff'da gördüm.O iha TAI Baykus mus.

http://www.network54.com/Search/view/24 ... 2Bresearch

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 14:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 875
Yaş:
17 Mart'ta yapılan genel kurul ile yeni yönetim kurulu seçilen Türk Uzay ve Havacılık Sanayii. A.Ş.'nden (TUSAŞ) sonra şirketin iştiraklerinden TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.'nde de (TEI) genel kurul yapılarak yeni yönetim kurulu belirlendi.

http://www.bagimsizhavacilar.com/teide- ... elirlendi/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: TEİ
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 17:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 252
Yaş:
İsim isim TEI'nin yeni yönetim kurulu üyeleri:
http://www.kokpit.aero/tei-2017-yonetim-kurulu-uyeleri


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye