TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 23 Eki 2017, 16:30

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3706 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 164 65 66 67 6875 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 14:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 17:49
Mesajlar: 123
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Ben anladım.

Bize sattıkları F35'in ismini F35-S koyup gövdesini biz yapıyoruz alın size milli uçak mı diyecekler :)
İster istemez insanın aklına Bakan ingilizce bir metindeki çoğulu gösteren "...24 F-35s..." ifadesini 24 F-35 s (model/blok) gibi mi telaffuz etti diye geliyor?
burada f-35s ibaresi var modifikasyonlu f-35 lere s takısı mı geliyor ?som der geçerim http://thehill.com/policy/defense/31216 ... n-in-f-35s


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2016, 14:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 216
Yaş:
Yok hocam çoğul takısı olan "s" o.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2017, 10:21 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2012, 13:21
Mesajlar: 197
Yaş:
Sierra Nevada Corporation (SNC) ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş (TUSAŞ/TAI) eğitim uçağı

Resim

Kaynak : http://www.c4defence.com


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2017, 12:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3522
Yaş:
Bizim T-X belli oldu yani :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2017, 14:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 809
Yaş:
Muazzam görünüyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2017, 23:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, kişisel twitter hesabından Türkiye’nin milli muharip uçağı projesinde işbirliği yapacağı firmayı açıkladı. Bakan Işık, “İngiliz BAE ile işbirliği yapacak TAİ, ülkemizde Milli Muharip Uçak geliştirecek. İlk Türk muharip uçağımızı 2023'te uçuracağız.” ifadesine yer verdi. Bakanın paylaşımda kullandığı jenerik görüntüde uçak burun kısmından görünse de arkasında motora ait iki egzost çıkışı görülüyor. Bu görüntü maksatlı olarak seçildiyse uçakta iki motor olması ihtimali artıyor demektir. Geçmişte Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında toplanan 7 Ocak 2015 tarihli Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde de F-X'de iki motor olacağı ifade edilmişti ancak bu teknikten çok siyasi bir beyan olarak algılanmıştı.
http://www.c4defence.com/Gundem/bakan-bae-dedi/3662/1

Türkiye, Milli Muharip Uçağı (F-X) programında çalışmak için Birleşik Krallık firması BAE System'sı seçti. TUSAŞ ve Birleşik Krallık BAE Systems firmaları arasında Milli Muharip Uçak Projesi’nin Ana İlkeler Sözleşmesi (Heads of Agreement) bugün imzalandı. İmza töreninde Başbakan Binali Yıldırım ve İngiltere Başbakanı Theresa May hazır bulundu. Sözleşme maddeleri arasında anlaşmanın maddi tutarı yer almıyor. Öte yandan Birleşik Krallık firmasının bu işbirliği için 100 milyon Pound üstünde değer biçtiği düşünülüyor. Türkiye’nin şartlarından biri de, projenin 2023 yılında tamamlanarak uçakların ülkenin 100. kuruluş yıldönümünde hizmete girmesi. Milli Muharip Uçak, Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın 2030'lu yıllardan itibaren kademeli olarak envanterden çıkarmayı düşündüğü F-16’ların yerini alacak.
http://www.c4defence.com/Gundem/turkiye ... ndi/3661/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6378
Yaş:
BAE systems gerçekten isabetli olmuş. Sadece proje açısından değil, Birleşik Krallık AB den ayrılma süreci içinde yeni ekonomik iş ortakları bulmak zorunda idi, zaten Nigel Farage'ın diplomatik olarak konsorsiyum harici bilateral ilişkilere yönelinileceğini işaret etmesi bunun bir göstergesi idi. Neticede Birleşik Krallık Türkiye ile uzun vadede yapılacak askeri projelerde AB ambargo, ister ve yaptırımlarına takılmayacak ve ekonomik hareketliliğe ihtiyacı olan ve istediğimiz teknoloji ve kabiliyetlere sahip bir ülke. Kazan-kazan olarak yorumlanabilir kısaca

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4467
Yaş:
BAE ve RR çok güzel bir haber. İşimizi bilirsek buradan bir daha çok ekmek yeriz. Bu iş sadece F-X'le kalmaz. Kara, deniz, radar, motor uzar gider.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 546
Yaş:
Saab işi ne oldu ki?

_________________
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
Saab işi ne oldu ki?
Saab'tan kavramsal tasarım konusunda destek alındı. Sonra işimiz bitti onlarla tasarım için başka ortak aradık Bae'de karar kıldık.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 524
Yaş:
2023'te uçması ne kadar olası? Haberde hizmete girmesi de demiş ayrıca. Sıfırdan 5.nesil kabiliyetlere sahip bir uçak için bu kadar kısa süre yeterli olur musun sizce? Hedefin gerçekçi olduğunu düşünmüyorum doğrusu. Umarım yanılan ben olurum. Gerçekçi maketini görürüz herhalde. Ya da statik prototipi.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 01:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2057
Konum: Antalya
Yaş: 33
Beklenen sonuç nihayete erecek. Bae ve RR motor konusuda EJ devşirmesi bir model kullanılacak gibi. Ama İngilizlerle bu işi yapmak oldukça mantıklı olacak proje artık ivmelenir.

Hayırlı olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 01:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1496
Yaş:
Isin icinde Bae varsa 2023 bana göre imkansiz degil. Adamlarda hersey var. Sen yeterki paradan haber ver.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 01:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2419
Yaş:
BAE elinde ki teknolojinin ne kadarını paylaşaya gönüllüdür? Orası da mühim konu. Karşılığında beklentisi nedir? Bu konular henüz netliğe kavuşmadı. Kazan-Kazan diyorlarda; kimin ne kadar kazanacağı sorusu havada kaldış durumda. En azından biz bilmiyoruz. Bir takım imzalar atıldığına göre belli noktalarda mutabakata varılmış anlamı çıkarabiliyoruz.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 01:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2012, 02:08
Mesajlar: 726
Yaş:
Pazarlık ve teknoloji transferi açısından eskiye nazaran daha iyi noktadayız en azından buna sevinmek lazım. Ayrıca bu projede mutlu sona ulaşamasak bile gelecekte Eurofighter'ı yenileyecek uçak için yine bir konsorsiyum olacaktır. Ona da katılabiliriz. Motor olarak EJ200 olarak seçildi deniliyor. Acaba EJ200 ve EJ230 arasındaki farklılıklar nelerdir acaba ?

_________________
Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üzerinde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK (1920. Söylev ve Demeçler II:Sayfa 435)
Eski adım: Blackeyes90


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 02:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1947
Yaş:
Bu ekonomik sorunlar kapiya dayanmisken bu projenin finansmani nasil olacak hic dusundunuz mu? Ozellikle 2017-2023 arasinda maliyeti yuksek projelerin finanse edilmesi lazim. F-35 siparisleri verilecek ayni zaman diliminda, Altay uretilecek( kredi ile uretilecek olmasi cok sey degistirmiyor), TF-2000 uretilecek, ve bir cok irili ufakli projenin o zaman diliminda finanse edilmesi laziim. Forumlarda bu konuya dile getiriyorum ama genelde insanlar sonuca odaklanmislar. Ekonomik verilere bakinca, Turkiye ciddi ekonomik darbogaz ile karsi karsiya kalabilir ve bir cok projeninde kesintiye ugramasi veya geciktirilmesi kacinilmaz hale gelebilir. TF-X projesi, bir Milgem veya Altay gibi 300-500 milyon $ proje degil. Biraz yapalim, yavas yavas para oldukca yapalim gibi bir sey olmaz. bu konuyu dikkatinize sunmak istedim.

G. kore'nin KF-X projesi icin tahmine edilen gelistirme maliyeti 7-8 milyar $, ki oyle cok yuksek performans bir hedefte koymamislar. Yari stealth bir tasarim dolasiyor ortalikla. Bu miktar daha yukarida cikabilir, performans isterlerin durumuna veya tercih edilecek modele bagli olarak. Bizim icinde maliyet cok farkli olmayacaktir. En ideal olani hem tasarim surecini hizlandirmak, hemde maliyeti dusurmek icin mumkun oldugunca hazir alt sistemleri kullanmak olmalidir. Gerekmedikce, herseyi milli uretelim hevesine kapilmadan, Katar gibi parali ulkeleri projeye dahil etmek yerinde olabilir. BAE'nin secilmesi, yabanci risk ortagi bulmak icinde faydali olabilir.Araplari ikna acisindan faydali olabilir.

Benim tahminim BAE'nin projede olmasi demek, EF-2000'in bir cok alt sistemini TF-X'e kullanmasi mumkun olabilir. BAE'nin sahip oldugu supply chain(tedarik zinciri) sistemini kullanilacak demektir. Hepimizi stealth govdeye odaklanmis olabiliriz ama o govdenin icinde motor haricinde bir suru(binlerce belki) mekanik, ve elektro mekanik parca kullanilacak. Mumkun oldugunca hazir sistem kullanmakta fayda var. Biz kritik parcalara odaklanalim yeter. AESA radar olmaz ise olmaz, haberlesme sistemleri, EH sistemi, milli silahlarin entegrasyonu, govde uretimi (zaten TAI'nin yapacagi sey), fly-by-wire sistemi ve yazilimlar yapalim. Konopi, iklimlendirme, inis takimi, ejection seat vs gibi sistemleri sifirdan gelistirmek icin ugrasmaya gerek yok. Zaman icinde onlarda olursa olur. MILGEM projesi gibi dusunurseniz, benzer bir sekilde biz bu ucagin %50-60'ini ulke icinde uretebilirsek yeter.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 02:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1496
Yaş:
Sayin Robust mecburen ödenecek para bulunacak. Bu ulke nelere para buluyor bunada bulunur. Daha dün x bir vekilin 1 milyon lirayi askin telefon faturasi cikti. Ki biz bu ucagi gelistirmezsek mecbur hazir alim yapacagiz o daha gazik. Aldigin ülkeye sürekli altyapisiydi, bakimiydi suyuydu buyuydu surekli para ödeyeceksin. Biz kendimiz basarirsak hem daha uygun olacak, hem satma sansimiz olacak, hem de en önemlisi ülkeye biraz bilim girecek. Bunlardan torunlarimiz yararlanacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 02:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1947
Yaş:
Kendi ucagimizi yapmak tabi ki uzun vadede karli bir yatirim ama gelistirme maliyeti oyle Altay veya Milgem gibi ufak para degil onu belirtmek istedim.MSB ve SSM'nin butcesine ek odenek gerekir. Belki ilave fon koyarlar. Ekonomik veriler kotuye gidiyor farkindamisiniz bilmiyorum. Akillica planlanmis bir gelistirme modeli ile maliyetleri kontrol edebilirsek, ve isterlerde fazla ucmaz isek hedefe ulasmak mumkun. Bu yuzden mumkun oldugunda hazir alt sistem kullanalim, govde haricinde, motoru lisans/parca uretimi yaninda kritik olan bazi alt sistemleri biz uretelim yeter. UK'nin risk ortagi olarak, en azinda %15-20 bir katki ile katilmasi bence faydali olur. Teknoloji/know-how sagalama yaninda, ozellikle bu ucagin pazarlamasi yapilirken arkanizda, dunya devi BAE'nin olmasi alici ulke icin ek bir guvencedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 08:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 716
Konum: Ankara
Yaş:
Alıntı:
Kendi ucagimizi yapmak tabi ki uzun vadede karli bir yatirim ama gelistirme maliyeti oyle Altay veya Milgem gibi ufak para degil onu belirtmek istedim.MSB ve SSM'nin butcesine ek odenek gerekir. Belki ilave fon koyarlar. Ekonomik veriler kotuye gidiyor farkindamisiniz bilmiyorum. Akillica planlanmis bir gelistirme modeli ile maliyetleri kontrol edebilirsek, ve isterlerde fazla ucmaz isek hedefe ulasmak mumkun. Bu yuzden mumkun oldugunda hazir alt sistem kullanalim, govde haricinde, motoru lisans/parca uretimi yaninda kritik olan bazi alt sistemleri biz uretelim yeter. UK'nin risk ortagi olarak, en azinda %15-20 bir katki ile katilmasi bence faydali olur. Teknoloji/know-how sagalama yaninda, ozellikle bu ucagin pazarlamasi yapilirken arkanizda, dunya devi BAE'nin olmasi alici ulke icin ek bir guvencedir.
Üstadım işin içinde BAE var ancak İngiltere ile ortak üretim diyemeyiz herhalde şu aşamada öyle değil mi? Şu an için tekiz yani resmi olarak.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 10:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 81
Yaş:
Anladığım kadarıyla birlikte geliştirip , birlikte kullanacağız. İngiltere maliyeti ve riski azaltacak , biz de yeni teknolojiler ve know-how öğreneceğiz. Ben şahsen ümitvarım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 16:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 820
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Kendi ucagimizi yapmak tabi ki uzun vadede karli bir yatirim ama gelistirme maliyeti oyle Altay veya Milgem gibi ufak para degil onu belirtmek istedim.
Eh, o projeler de pek öyle "ufak para" değiller. Onlar "ufak para" ile olan işlerse, uçak işine hiç bulaşmasak daha iyi mi olurdu? Umarım ele avuca gelir ve bütçede krater açmaz bir mal çıkar sonunda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 17:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2012, 02:08
Mesajlar: 726
Yaş:
Altay'ın birim fiyatı en son 14 milyon dolardı. İlk parti 250 tankla çarparsak 3,5 milyar dolar yapar. 4 partide 1000 tank alacağız desek 14 milyar dolar yapar. Bu arada sakarya yerel gazetesinde Altay üretimi Arifiyede yapılacak diye yazılmıştı belki fiyat daha ucuzlayabilir.

_________________
Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üzerinde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK (1920. Söylev ve Demeçler II:Sayfa 435)
Eski adım: Blackeyes90


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 17:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Alıntı:
Altay'ın birim fiyatı en son 14 milyon dolardı. İlk parti 250 tankla çarparsak 3,5 milyar dolar yapar. 4 partide 1000 tank alacağız desek 14 milyar dolar yapar. Bu arada sakarya yerel gazetesinde Altay üretimi Arifiyede yapılacak diye yazılmıştı belki fiyat daha ucuzlayabilir.
O birim maliyeti ikinci ve daha sonraki parti alımlarda düşmez mi? O kadar yüksek olmaz diye düşünüyorum

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 03:50 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 222
Yaş:
Yabancı bir forumda BAE nin iptal edilen bir uçak projesine ait foto ve videolar görmüştüm. Estetik ve yırtıcı bir tasarım. F22 ye benzer motor çıkışlarında yönlendiriciler de eklemişler manevra kabiliyeti arttırmak için. Bu yukarı aşağı hareket eden motor çıkış parçaları klasik motor çıkışlarına nazaran büyük bir manevra avantajı sağlıyor mu ? Acaba bizimkilere biz zamanında böyle bişey yapmış iptal etmiştik şöyle bir tasarım var ne dersiniz derler mi acaba...

Resim
Resim

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 04:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 06 Ağu 2012, 02:48
Mesajlar: 26
Yaş:
BAE`in olmasin`a sevin`dim. ingilizler ucak yapimi konusunda herkesin bildigi gibi cok deneyimliler. finansman konusunda gerekirse destek olucaklardir ( nitekim para onlara geri donecektir ). her turlu istere cevap verebilirler yeterki paradan haber verilsin. 2023`de yetistirilir ( bizimkiler isterleri abarmasin`lar ). neticede dogru secim oldu Ulkemize hayirli ve ugurlu olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 12:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2057
Konum: Antalya
Yaş: 33
F-X projesinde 2D veya 3D trust vector düşünülüyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 13:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Alıntı:
F-X projesinde 2D veya 3D trust vector düşünülüyor mu?
F22 de bulunan sistem galiba. 2D ile 3D'nin farkı nedir rica etsem açıklarmısınız?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 13:57 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2186
Yaş:
3d bu.

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2017, 17:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
F-22 ve FOAS'ın nozulları arkadan stealthin mümkün olduğunca korunabilmesi için o şekilde. Yoksa bildiğimiz yuvarlak nozullar ile 2D 3D vektörleme rahatlıkla yapılabiliyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 02:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 820
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Bu işbirliğinden makyajlanmış Eurofighter çıkarsa, fena halde hayal kırıklığı yaşarım. 2023'te ilk uçuş olsun diye dayatılırsa olacak olan da bu. Bu uçağı oldum olası sevmemişimdir. Baştan yanlış kurgulanmış bir uçaktır bence.

Özgün bir gövde ve modern EH Sistemi üzerine, Eurofighter'dan bakiye alt sistemler kullanılırsa daha başarılı bir sonuç umulabilir.


En son merzifonlu tarafından 01 Şub 2017, 02:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 02:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 885
Yaş:
4+8 yıl prototip için.o da 2023 eder. İlk uçuş 2023 diyorlar. Prototip yapıldığı gün mü uçacak!!! 2023 bir iki yıl sarka da bilir. ilk uçuş(büyük bir aksaklık olmaz ise) 2027-2030 gibi olur tahminimce.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 02:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Prototip uçurmayı çok takmamak lazım. BAEnin uzmanlığından ve tesislerinden de faydalanılarak sadece havalanıp seyrüsefer yapacak bir uçak yetiştirilebilir o tarihe. Operasyonel kabiliyetlerin geliştirilmesi ise apayrı bir süreç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 08:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1404
Yaş: 36
Ben bu projeden Turkish Replica bekliyor ve umuyorum.
2023 hedefi sadece böyle tutar gibi.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 09:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Ağu 2015, 17:58
Mesajlar: 94
Yaş:
2023 değil 2033 bile hayal.
BAE ile imzalanan sadece tasarım anlaşması.Üretim sürecine geçeceği kesin bile değil.
Milli yazılım,radar vb. alt yapıyla bu ekonomik şartlarda bu sürede bu uçak mümkün değil.
Olacak olan süslenmiş Eurofighter'den devşirme yerli ve milli Turkofighter olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 09:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 78
Yaş:
Bu umutsuzluk,olumsuzluk, kendini küçük görme nerden geliyor.Ben bu proje konusunda umutluyum.Çok güzel bir ürün ortaya çıkacaktır.Fakat sabırlı ve dikkatli adım atmalıyız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 10:28 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2639
Yaş:
Eskiler derler ki:

Bir işe Türk gibi başlayıp, ingiliz gibi bitirmek gerekir.


E bu projede Hem Türk hem İngiliz var...


Olur yani bu çocuk..

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 10:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2419
Yaş:
Alıntı:
Eskiler derler ki:
Bir işe Türk gibi başlayıp, ingiliz gibi bitirmek gerekir.
E bu projede Hem Türk hem İngiliz var...
Olur yani bu çocuk..
Çok doğru... Milletlerin karakterleri yaptıkları işlere de yansıyor. Bizler tezcanlı milletiz; isteriz ki hemen olsun. O nedenle bir hışımla, şevkle işe başlarız lakin işin yarısında motivasyonumuz tükeniverir. İngiliz öyle değil, inatçı keçidir. İşi sonuna kadar takip eder, ipin ucunu bırakmaz.

Türk-Alman ortaklıkları da iyi sonuçlar verir. Alman disiplinlidir; bizse pratiğiz. İkisi biraraya gelince güzel sonuçlar elde edilebiliyor.

İtalyanlar aynen bize benziyor derler:) Etrükslerden gelen DNA yapısından mıdır, nedir?

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 10:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 135
Yaş:
Alıntı:
2023 değil 2033 bile hayal.
BAE ile imzalanan sadece tasarım anlaşması.Üretim sürecine geçeceği kesin bile değil.
Milli yazılım,radar vb. alt yapıyla bu ekonomik şartlarda bu sürede bu uçak mümkün değil.
Olacak olan süslenmiş Eurofighter'den devşirme yerli ve milli Turkofighter olacaktır.
En doğru yöntem de bu olacaktır sanırım. 5. nesil modern bir gövde ve onun içini dolduran Eurofighter motoru ve altsistemleri. Zaman içinde yavaş yavaş altsistemleri de yerlileştiririz. Yazılım ve radar ise en baştan yerli olmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 10:58 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Mesajlar: 282
Yaş:
Alıntı:
Eskiler derler ki:

Bir işe Türk gibi başlayıp, ingiliz gibi bitirmek gerekir.


E bu projede Hem Türk hem İngiliz var...


Olur yani bu çocuk..
Türk ve İngiliz' in ortasında "Alman gibi çalış" kısmını da atlamamak gerekir. Temennilerimiz paralel. olur, güzel olur hemde.

_________________
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR"


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 11:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1071
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
F-X projesinde 2D veya 3D trust vector düşünülüyor mu?
F22 de bulunan sistem galiba. 2D ile 3D'nin farkı nedir rica etsem açıklarmısınız?
Türkçeleştirirsek 2 boyut ve 3 boyut. Birinde uçağın uçuş yönünde yukarı - aşağı yönde hareket var, diğerinde yukarı - aşağı + sağ - sol.

Genellikle uçaklar uçuş kontrol yüzeylerinin, motor itkisinin ve gövdenin - kanatların açılandırılması ile kontrol edilir. 'thrust vectoring' ile egsoz uçları yönlendirilerek bu işleve dahil olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 14:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Uçağın çift motorlu geniş gövdeli olması şart. Çünkü bu uçaktan hem hava hava daha sonrada hava yer görevlerini yapmasını bekleyeceğiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 16:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 820
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Uçağın çift motorlu geniş gövdeli olması şart. Çünkü bu uçaktan hem hava hava daha sonrada hava yer görevlerini yapmasını bekleyeceğiz.
Belki hava-yer görevi bekleriz, belki de beklemeyiz. Ama daha önemlisi, uzun menzilli hava hava füzesi için de geniş gövde gerekiyor. Zorlayıcı bir tasarım olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 20:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Raytheon'dan sonra Northrop Grumman'da T-X ihalesinden çekildi.
____________________________________________________
Raytheon ve Leonardo, 25 Ocak’ta bir açıklama yaparak ABD Hava Kuvvetleri’nin T-X programındaki iş birliklerinin sona erdiğini kaydetti. Raytheon, Leonardo ile kuvvetin çıkarlarını doğrultusunda bir anlaşmaya varamadıklarını ifade etti. Leonardo, T-X programı için ilk olarak General Dynamics (GD) ile iş birliği yapmış, ancak GD 2015 Mart ayında bu ortaklıktan çekilmişti.
http://www.c4defence.com/Arsiv/raytheon ... kti/3631/1
___________
Northrop Grumman has pulled out of the T-X program, becoming the second company to drop from the competition in a matter of weeks.
The company announced in 2015 that it had partnered with BAE Systems, L3 and Northrop subsidiary Scaled Composites for the Air Force program. But despite designing a clean-sheet trainer and building a prototype, the companies felt its offering was not competitive enough.
“Northrop Grumman and its principal teammate BAE Systems have carefully examined the U.S. Air Force’s T-X Trainer requirements and acquisition strategy as stated in the final request for proposals issued on Dec. 30, 2016,” a Northrop statement said. “The companies have decided not to submit a proposal for the T-X Trainer program, as it would not be in the best interest of the companies and their shareholders.”
The competition now comes down to Boeing's clean-sheet design, the Lockheed Martin-Korean Aerospace Industries T-50, and a mystery offering from Sierra Nevada and Turkish Aerospace Industries.
http://www.defensenews.com/articles/nor ... ompetition
____________________________________________________
Haberi bu konuda paylaşmamın sebebi, T-X ihalesi ile ilgili konu bulamamam ve TAİ'nin ihaleye girmesi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 20:26 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 20:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 00:55
Mesajlar: 28
Yaş:
Bu aşamada her fikir varsayım olur ancak uçağın modifiye eurofighter olmayacağını tahmin etmek güç değil. Bazı alt sistemler devşirilerek özgün bir gövde tasarlanabilir veya bae'nin deneysel tasarımlarından faydalanılabilir. İkinci durumda daha iyi bir uçak ortaya çıkabileceğini düşünüyorum. 2023'e takılmamak gerek siyasi nedenlerle ortaya atılmış bir hedef, sapma mutlaka yaşanacaktır. Yalnız ilk uçuş sonrası seri üretime hazır olması için gereken 5-10 yılı da hesaba katmak gerek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 20:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
Bazı yerlede govdenin hazir oldugu daha dogrusu hazir bir govdenin alinacagini duydum uzun suredir. Bae nin elindeki en somut govde bildigimiz kadariyla replica.

http://deepbluehorizon.blogspot.com.tr/ ... s.html?m=1

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 20:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Bazı yerlede govdenin hazir oldugu daha dogrusu hazir bir govdenin alinacagini duydum uzun suredir. Bae nin elindeki en somut govde bildigimiz kadariyla replica.

http://deepbluehorizon.blogspot.com.tr/ ... s.html?m=1

Resim


Bildiğiniz gibi f-35'in bu parçasını biz üretiyoruz. Gövdede de bunun tecrübesini kullanıp benzer birşeyler yapabilirmiyiz ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 21:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 544
Yaş:
İmalat teknigi icin faydasi olabilir ama ucak tasarlamak bambaska bir iş. Yinede fikir verecektir.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 21:29 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 222
Yaş:
BAE nin spitfire 2 tasarımı yukarıda paylaştığım çok güzel vahşi bir uçak. Acaba ingiltere ve BAE bundan neden vazgeçti ? Bizim TFX için o tasarım teklif edilebilir mi ?

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 22:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:

Resim
Resim

Benzer değil mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2017, 22:28 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7159
Yaş:
O hava alıkları öyle benzer olmayla kurtarılacak bir şey olmasa gerek.
-
Spitfire 2'ye bakınca; 90ların anime ve çizgi filmlerindeki tasarımlar pek de yersiz değilmiş aslında..

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3706 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 164 65 66 67 6875 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: ehtiyar ve 13 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye